Jewel Topaz 9600 Topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.066 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126336

Topicstarter
Jewel Topaz 9600

De Topaz 9600 is een uiterest betaalbare portable laptop. Het heeft 12" beeld met een breedbeeldresolutie WXGA (1280x800). Voor een 12" laptop is het met de 1,9 kg relatief "zwaar", met nadruk op relatief. :p Een dealer is bijvoorbeeld "Computerland", maar op Internet zijn er ook diverse sites te vinden die deze laptop verkopen.

Heeft iemand ervaring met deze laptop? Kan iemand zijn of haar ervaringen met ons delen? Vooral dan de vormgeving, prestaties en batterijduur.

Specificaties
PROCESSORIntel® Celeron-M® / Intel® Pentium-M® (Intel® Centrino™ Platform)
CHIPSETIntel® 855GME / ICH4-M
BEELDSCHERM12.1" WXGA TFT (1280x800)
GEHEUGEN2 SO-DIMM DDR-PC2700 Sockets
VIDEOIntel® Extreme Graphics 2 shared memory
STORAGECD Rewriter-DVD Combo / DVD Rewriter
Externe 1.44MB Floppydrive (optioneel)
40/60/80 GB 2.5" harddisk naar keuze
UDMA ATA100 ondersteuning
SOUND SoundBlaster Compatible
4 Speakers ingebouwd
microfoon ingebouwd
I/O1x Cardbus 2.1 (PCMCIA, type II)
2x USB 2.0
1x IEEE1394 (Firewire/iLink)
1x D-Sub voor monitor
1x Externe speaker uit
1x Externe microfoon ingang
SPIDF Digitale audio uitgang
TV-Out S-Video
COMMUNICATIEIntel® Pro2200BG onboard Wireless LAN
10/100Mbit Netwerkadapter (UTP)
56k V.90/V.92 Modem
4-in-1 cardreader (SD/MMC/MS/MS Pro)
GEWICHT/AFMETINGEN1.9Kg (inclusief CDROM, harddisk en batterij)
230 x 292 x 25mm

Plaatje
Afbeeldingslocatie: http://www.jewelnotebooks.nl/images/products/topaz-9600-big.jpg

Prijs
Jewelnotebooks.nl

Links

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 126336 op 27-02-2005 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Het lijkt inderdaad een pracht van een laptopje. Ook dat het een 12" BREEDbeeld scherm is lijkt me wel leuk. Ik heb ooit een 12" laptop gehad, en ik vond het toch een beetje bekrompen werken, met zo'n relatief klein keyboard enzo. Ik zou deze wel eens in het echt willen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Enkele opmerkingen
  • Een dealer zoals Computerland levert een Pentium-M met 1 mb cache, terwijl op de site van Jewel Notebooks staat dat er een 2MB cache processor wordt geleverd tegen een kleine meerprijs. Ik zou daarvoor oppassen en goed opletten, want ik denk dat 1MB cache of 2MB cache wel een hoop in prestatie/batterijduur kan schelen.
  • Volgens mij wordt er helemaal geen software of besturingssysteem meegeleverd, dus voor de mensen die bijvoorbeeld een hekel hebben aan Windows, maar dol zijn op Linux, is dat wel een interessante gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:18

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 126336 schreef op 24 oktober 2004 @ 16:14:
Enkele opmerkingen
  • Een dealer zoals Computerland levert een Pentium-M met 1 mb cache, terwijl op de site van Jewel Notebooks staat dat er een 2MB cache processor wordt geleverd tegen een kleine meerprijs. Ik zou daarvoor oppassen en goed opletten, want ik denk dat 1MB cache of 2MB cache wel een hoop in prestatie/batterijduur kan schelen.
  • Volgens mij wordt er helemaal geen software of besturingssysteem meegeleverd, dus voor de mensen die bijvoorbeeld een hekel hebben aan Windows, maar dol zijn op Linux, is dat wel een interessante gegeven.
1mb is de Banas core, 2mb is de Dothan core. Ga als het kan voor de Dothan core met 2mb l2 cache. De Dothan is namelijk net wat zuiniger en presteert tussen de 5 a 25 % beter ten opzichte van een gelijkgeclockte Banias.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

Op de website van uniwill kun je een aantal plaatjes van deze notebook vinden. Ik dacht eerst dat ik de topaz 9600 mooi vond totdat ik hem vanaf de andere kanten had gezien.
http://www.uniwill.com/pr...23ii0/223ii0.php?HL=2&M=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

<Jeremy Clarkson>
Wreuh! Wat een draak (op de site van Uniwill zijn de foto's wat duidelijker). Verder prima specs, voldoet aan alle eisen, heeft zelfs tv-out & spdif, maar ik zou zelf nooit een jewel kopen want... 't is een jewel.
</Jeremy Clarkson>

De prijzen die er staan zijn met een celeron-m en zonder wlan. Daarom zou je die 155 euro erbij moeten tellen om eea goed te vergelijken. Dus eerst zeg maar je specs bepalen en dan gaan vergelijken

Je kan ook een asus m5 overwegen, daar zit de cdspeler ingebouwd. Als je dat zinloze gewicht niet mee wil zeulen (hoe vaak gebruik je - in een laptop - je cdspeler?) kan je bijvoorbeeld de asus s5 nemen. Zie het grote 12" laptopic voor wat er nog meer mogelijk is; voor de asus s5 is een eigen topic.

Overigens: FongWan, ik lees tot 2 keer toe dat de dothan zuiniger is dan de banias, terwijl ik juist weer een test gelezen had waarbij dit andersom was. Dus.. wat is het nu? :)

[ Voor 14% gewijzigd door pjottum op 25-10-2004 09:05 . Reden: JC ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ooit een Sky (Dixons) laptop gehad en dat ding is letterlijk uit elkaar gevallen. Vandaar dat ik nu ook huiverig ben om goedkope B-merken te kopen. Ik denk dat ik dan maar gewoon voor een duurdere, maar betere Asus, Dell of Sony ga.

Voor een Centrino variant van de Topaz 9600 kom je ongeveer op 1150 euro.

ps: kan iemand mij uitleggen wat er niet goed is aan deze vormgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-04 22:42

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Even een schopje :)

Ik ben op zoek naar een goedkope 12" laptop en eigenlijk is de Jewel Topaz 9600 de enige die in mijn budget valt (el cheapo pauper-student, om precies te zijn). Het liefst heb ik natuurlijk een Asus S5200 of een VAIO maar jah, dat gaat 'm niet worden.

Nu heb ik 'm bij Alternate gespot in enkele verschillende uitvoeringen, waarbij het boeiendste verschil de keuze is tussen een Intel Pentium-M 725 (1.6ghz, 2mb l2, http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pznj13.html) of een Intel Celeron-M 330 (1.4ghz, 512kb l2, http://www4.alternate.nl/html/nodes_info/pn5j04.html). Daar zit ook een (relatief) fiks prijsverschil in (150 euro).

Hier ben ik erg onzeker over. Enerzijds is 150 euro een hoop geld, maar als ik de verhalen op GoT zo lees is de 330 niet een hele fijne proc en is de 725 in dat opzicht juist best leuk, ook omdat deze wel speedstep heeft en natuurlijk 2mb l2 cache.

Mijn concrete vragen zijn daarom:
- Hoe is de battery life van een 330 vs een 725? Door gebrek aan speedstep moet ie per definitie meer verbruiken dan een 725, maar is dat ook merkbaar in bv een half uur/uur minder, of gaat het om minuten?
- Met wat voor soort desktop PC zou ik beide procs kunnen vergelijken? Ik zal nooit met dat ding gaan gamen, maar ik wil on the road redelijk goed uit de voeten kunnen met grafische software (coreldraw, fotosjop, premiere, etc) en audio software, voornamelijk Traktor (DJ prog met redelijk hoge systeem-eisen ivm versnellen/vertragen van muziek zonder variatie in toonhoogte). Ik heb zelf een desktop P4 celeron 1,8ghz, echt een kut proc, maar daar kan ik wel alles mee doen wat ik wil. Zijn deze laptop procs vergelijkbaar qua performance?

Mochten andere Jewel 9600 gebruikers nog commentaar hebben over hun laptop, vooral op welke gebieden hij negatief scoort volgens jullie, ben ik daar erug benieuwd over.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Hier is nog een alternatief de MSI Megabook S250 en de S260 (nog niet leverbaar)

- MSI Megabook S250 klik hier
- MSI Megabook S260 klik hier

Enige verschil tussen de S250 en S260 is de chipset de S250 heeft een SiS 661MX + SiS 963L en de S260 een Intel 915GM voor de rest zijn ze hetzelfde.

Zelf heb ik ook wel interesse in een 12,1 inch notebook vooral omdat deze net als de Jewel een resolutie van 1280x800 hebben en dat spreekt me wel aan. Ook het design vindt ik behoorlijk cool :9 Enige wat ik me wel afvraag is de performance van de Intel Pentium M 1.3 en de Intel Celeron M 1.4 heb wat benchmarks op internet bekeken en ze zijn sneller dan de Intel Pentium 4 1.8. Zat zelf te denken als ik er zo 1 koop om er gelijk een 7200rpm schijf in te doen en extra 512MB om de performance op te krikken.

Hij is te koop bij Alternate:

- S250 met Celeron M 1.4 klik hier
- S250 met Pentium M 1.3 klik hier

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ow, die MSI is wel mooi zeg... stuk leuker om naar te kijken dan die Jewel... maar voor die prijs heb ik ook een Jewel met een 725 :/ wordt een lastige keuze zo.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:01

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik heb de Topaz 9600. Prima ding, leuke accuduur (3~3,5 uur, de accu die erin zit is vrij licht), leuke prijs, lekker klein :) Ik heb korting gekregen omdat ik akkoord ging met een 1,5ghz Banias ipv een 1,6ghz Dothan.

Iemand mag mij wel even aanwijzen waar de SPDIF uitgang op mijn laptop zit alleen :?

Alleen dat klote wireless lan zeg, wat is dat rommel... Een mp3tje streamen erover gaat niet zonder buffer underruns... Maar dat zal wel een exemplarisch probleem zijn, of wlan is gewoon zo brak in het algemeen...

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik heb vaker ge-wlan'd op andermans laptops en daar werkt het perfect op, ook een filmpje ff streamen van het campusnet hier gaat gewoon leuk... Is dat een vaker voorkomende kwaal van de 9600 of denk je dat het echt alleen jouw laptop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Dat moet dan haast wel alleen mijn laptop zijn. Hij is er al voor teruggeweest, en het heeft wel wat geholpen (hardware errors zijn weg, vroeger viel dat kaartje wel 's helemaal weg), maar het is nog steeds brak... Het wireless kaartje is een Intel 2200BG geval, die in alle centrino laptops zit, dus lijkt me sterk dat het gewoon rotzooi is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@strandbal
Ik denk dat het eerder een driverprobleem is. Je kan altijd de laatste oppikken bij Dell, trouwens.. :) Intel zelf biedt geen OEM drivers ofzo aan.

@Acolyte75:
De celery is een celery, dus een 'kreupele' p-m. Dit houdt inderdaad minder cache en geen speedstep in; speedstep is echter wat je wil hebben; daardoor blijft je cpu koel genoeg om niet aktief te koelen en om . De 1,6 Dothan is vergelijkbaar met een 2,8Ghz p-4, dus snel zat voor wat je aangeeft. Zie ook het grote centrino topic.

(en de s5 kan ik je aanraden ;-))

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 24-01-2005 08:43 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dat wordt dan maar de Dothan, misschien dat ik er in de toekomst nog 256mb bijkoop maar de prijs gaat nu al genoeg omhoog ;). Ik ga 'm iig niet bij Alternate halen, die lui zijn echt verdomd laks in het beantwoorden van mail en dat geeft mij weinig vertrouwen... Dus nu wordt het ws of
The Notebook Express of GoedkoopsteNotebooks.nl, ik heb nog niet echt andere shops gevonden die Jewel leveren. ShopSurvey heeft ook niet veel te melden over deze twee toko's, ik weet niet of anderen hun Jewel mss van deze winkels vandaan hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zou de shop survey van Tweakers.net checken. Die is echt heel goed.

Persoonlijk zou ik je meer bekendere sites aanraden zoals computerpirates.com

Die hebben een telefoonnummer en bestaan al jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Anoniem: 126336 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:14:
Ik zou de shop survey van Tweakers.net checken. Die is echt heel goed.
Was ik uiteraard al wezen kijken, maar ze hebben beide nauwelijks reacties erin staan :( dus daar leer ik niet zoveel van.
Persoonlijk zou ik je meer bekendere sites aanraden zoals computerpirates.com
Die hebben een telefoonnummer en bestaan al jaren.
Cool, die hebben idd ook Jewels te koop. Zo maar even bij kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

geen reactie kan betekenen dat ze heel goed zijn, en dat dit voor zichzelf spreekt, maar ook dat ze nog niet zo lang bestaan. Bij koop op afstand is het wellicht handig wat van het bedrijf te weten ;)

Al was de laptopper voor mij ook een gok, als ik eerlijk ben heeft bovenstaande geen rol gespeeld; hier op GoT was men wel redelijk positief. Hoewel ik hen een tijdje laptobber genoemd heb wegens trage levering.

De 'pirates is ook een optie; ik vond alleen de site niet zo handig en bij de laptopper kan je alles aanpassen...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Het heeft even geduurd maar ook ik heb nu een Jewel Topaz 9600 in bezit.Leuk speeltje, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe je dat Power Cinema ding geinstalled krijgt. vzv ik weet moet hij op hda4, en dat kies ik dan ook, maar na het kopieren van de imago doet ie verder niks meer. Als ik op de P knop druk krijg ik vervolgens een eindeloze rij van '04 04 04 04' etc te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Acolyte57 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 04:52:
Het heeft even geduurd maar ook ik heb nu een Jewel Topaz 9600 in bezit.Leuk speeltje, ik moet alleen nog even uitzoeken hoe je dat Power Cinema ding geinstalled krijgt. vzv ik weet moet hij op hda4, en dat kies ik dan ook, maar na het kopieren van de imago doet ie verder niks meer. Als ik op de P knop druk krijg ik vervolgens een eindeloze rij van '04 04 04 04' etc te zien...
Is er iemand die hier meer chocola van kan maken?
Die power cinema is een stukje software waarmee je unattended dvd's kan kijken ofzo?
De hda4 klinkt als linux, dus dat zal dan onder linux draaien - 0404040404 is iets van 'kan kernel niet vinden. Heb je soms je hele hdd gewist toen je hem voor het eerst installeerde?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Jah, 't idee is dat er een controller in de Topaz zit die aangestuurd wordt door een kleine partitie Linux, zodat je zonder te booten dvd's en mp3s kunt doen enzo. Maar die heeft er dus niet zo'n zin in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ah, na wat gekut bleek dat je de partitie exact 500mb groot moest maken, anders gaat het op z'n bek.Maar na er even mee gespeeld te hebben kan ik wel vaststellen dat het helemaal niet zo indrukwekkend is als de salesblurb doet denken.

Laptopje zelf daarentegen is wel heel erg lief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 16:15
Heeft iemand ervaring met de jewel topaz met celeron M processor? Hoe is de batterijduur dan? Deze is namelijk bij alternate slechts 799,-- wat ik wel een mooie prijs vindt. Echter moet ik er wel even op kunnen werken, want hij is voor school. En daar hebben ze niet zoveel stopcontacten.... Voor snelheid maakt mij het verschil niet zoveel uit, want ik doe eigenlijk alleen maar tekstverwerken en een beetje programmeren erop.

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dat niet voor problemen gaat zorgen, Mikey. :) De Pentium-M kent immers speedstep, waardoor de CPU vanzelf op een lager pitje gaat draaien, als je deze niet gebruikt. Bij het programmeren en tekstverwerken hoeft de CPU weinig te doen, waardoor het stroomgebruik vanzelf vermindert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Aikeleer, Mikey heeft het over een Celeron-M, in de default configuratie van de Topaz 9600 :) De Celeron-M heeft GEEN speedstep...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Ik hbe het inderdaad over een celeron m. Zit te twijfelen tussen een celeron en een pentium. Het verschil is ongeveer 200 euro, en de kracht van de pentium zal ik waarschijnlijk nooit echt gebruiken. Maar als de batterijduur echt een groot verschil maakt (een uur minimaal ofzo) dan kan ik wel over de pentium denken. Anders wordt het waarschijnlijk:

Jewel topaz 9600
40 gig hd
256 mb (twijfel, misschien 512, werkt wel lekker)
WLAN, intel kaartje ingebouwd

á 809 euro

Vind het wel een nette prijs voor dit leuke laptopje

Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Ik ben voor wat meer geld toch voor de Pentium gegaan, ik weet niet hoever deze verschilt in performance met de celeron maar hij gaat wel lekker snel :). Speedstep werkt ook degelijk, als ie niks aan het doen is dropt ie terug naar onder de 100mhz, en als ik dan opeens lompe photoshop filters open kickt ie op naar 1600 (nou ja, de teller zegt 1729 maar dat zal dan wel een rekenfoutje zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij mij clockt mijn P-M ook weleens naar ~1600mhz terwijl ik een 1500 heb. De bussnelheid lijkt dan naar ~110mhz te gaan ipv de standaard 100. Ik heb dit fenomeen NIET onder Linux, terwijl die ook perfect werkt met speedstep. Ik weet niet wat dit veroorzaakt, als ik 'm een DivX-je laat maken blijft 'ie wel constant op 1500mhz hangen. Misschien een BIOS bugje ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn 2500 doet dat ook ... alleen bij de mijne hoort het zo te gaan. Hij klokt hem gewoon over .. computerland vermeld dit ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
Wat is ongeveer de batterijduur die jullie halen met een pentium m? Gewoon met wat officewekr en Wlan aan. Is wel een redelijk moeilijke keuze .... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Iets van een uur of 4/5 denk ik, maar ik heb het nog niet echt hard op de klok getest...

Overigens heb ik net een 12" iBook neoprene hoes gekocht, die bleken probleemloos om de Topaz heen te passen (quote van kerel in store: "Goh, er komt elke dag wel iemand met een PC laptop die zo'n hoes wil, maar jij bent de eerste waar ie ook in past"). Kan ik zeker aanraden :)

• Acolyte57

Acolyte57

Hmmmm, heeft iemand anders al een bluetooth dongle in zo'n Topaz gestopt? Er zit zo'n verborgen USB poort aan de zijkant waar je een dongle in kunt wegwerken, maar ik heb dat net even geprobeerd met een standaard dongle van een vriend en die past niet (nou ja, past wel, maar dan kun je het verborgen luikje niet meer sluiten). Het ziet er naar uit dat je wel een heel kleine dongle nodig hebt... weet iemand welke types passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en wat (the more, the better) foto's kunnen maken van zijn/haar Topaz? Ik ben namelijk van plan een 12" te gaan kopen en voor zover ik heb gezien is de Topaz een van de meest aantrekkelijke laptops waar wel aan te komen is (MSI Megabook S260 vind ik ook mooi, maar die is nog niet echt verkrijgbaar), met een mooi prijskaartje. Zelfs met de uitbreidingen die ik erop wil is deze laptop mooi geprijst t.o.v. bijvoorbeeld de zogenaamde 'A-merken'.

Thanks!

[ Voor 8% gewijzigd door Cavorka op 26-02-2005 11:54 ]

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ik zal proberen mijn Topazje vanavond mee te slepen naar iemand met een redelijke digicam... Wellicht heb je er wat aan. Mail me anders even om me eraan te herinneren dat ik die dingen effe online gooi, heb een kop als een zeef :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Even wat gezocht op het forum, en Google.

Hier wat foto's. Niet van mij trouwens, link uit een ander topic gejat. Het is echt moeilijk om er voor de rest wat over te vinden. :/

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Klopt, dat is 'm. Scheelt mij weer foto's maken, griep enzo :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Cavorka schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:53:
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en wat (the more, the better) foto's kunnen maken van zijn/haar Topaz? Ik ben namelijk van plan een 12" te gaan kopen en voor zover ik heb gezien is de Topaz een van de meest aantrekkelijke laptops waar wel aan te komen is (MSI Megabook S260 vind ik ook mooi, maar die is nog niet echt verkrijgbaar), met een mooi prijskaartje. Zelfs met de uitbreidingen die ik erop wil is deze laptop mooi geprijst t.o.v. bijvoorbeeld de zogenaamde 'A-merken'.
Oh... persoonlijk vind ik 'm eigenlijk gewoonweg lelijk. 't is gewoon niet mijn soort styling. Maar de lage prijs, het 12" beeld en lage gewicht maken voor mij alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

Wimo.

Shake and Bake!

Acolyte57 schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:19:
Hmmmm, heeft iemand anders al een bluetooth dongle in zo'n Topaz gestopt? Er zit zo'n verborgen USB poort aan de zijkant waar je een dongle in kunt wegwerken, maar ik heb dat net even geprobeerd met een standaard dongle van een vriend en die past niet (nou ja, past wel, maar dan kun je het verborgen luikje niet meer sluiten). Het ziet er naar uit dat je wel een heel kleine dongle nodig hebt... weet iemand welke types passen?
Mycom heeft een eigen merk usb stick die past. Kost 25 euro. Ff een klein beetje van de behuizing weghalen (van de usb stick) en het past prima.

[ Voor 8% gewijzigd door Wimo. op 27-02-2005 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Ik wil deze aan iemand cadeau geven.

Alleen nu zie ik dat er geen OS opdraait/bijzit. Wat draait 'ie dan uit de doos? DOS ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Uit de doos draait 'ie helemaal niets, de HD is hartstikke leeg. Je kunt wel gewoon bij Jewel een WinXP OEM laten meeleveren hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126062

Heb er niet zoveel verstand van, - schaam - gewoon Win XP bootable erin doen, en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Jep; als je een key koopt voor je jewel mag je gewoon je huidige cd gebruiken. Het gaat tenslotte niet om de media maar om de key.

Kan TS misschien die foto's inlinken in het topic, en de eigenaar van de foto's, dropje@zijnprovider.nl een melding geven hiervan? Alsie dat niet wil heb ik nog wel plek, maar ja, dan moet ik de foto's gewoon jatten en da's ook zowat...

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Acolyte57 schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 21:15:
[...]
Oh... persoonlijk vind ik 'm eigenlijk gewoonweg lelijk. 't is gewoon niet mijn soort styling. Maar de lage prijs, het 12" beeld en lage gewicht maken voor mij alles goed.
Hm, voor mij is dat echt geen optie. Hij moet gewoon mooi zijn, als hij dat niet is, dan koop ik hem niet. Vooral bij een laptop vind ik het zeer belangrijk. Dan misschien maar wat meer betalen, maar ik ga niet rondlopen met een apparaat dat ik niet mooi vind. :)

Trouwens ik ben een beetje aan het rondkijken voor prijzen, maar ik heb tot nu maar 1 (!!!!!!!) website gevonden waar je hem helemaal kunt samenstellen, bijna bij alle online winkels heb je alleen maar van die pre-fab bakken. Ik ga die nu maar mailen voor een prijsopgaaf, maar onhandig is het zeker.

Wat me ook opvalt is dat de prijzen een stuk (maar dan ook echt een heel stuk) hoger liggen voor upgrades, dan de aanbevolen prijs die Jewel op hun website aangeven. Like totally uncool. :/

Weet iemand of het ook mogelijk is hem direct bij Jewel te kopen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cavorka op 27-02-2005 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 15:07
Ik heb voor de duidelijk de naar mijn mening nuttige quotes over deze laptop uit het [rml][ Overview] 12" Laptops[/rml] gehaald. Voor degene die te lui zijn omdat helemaal door te spitten :).
strandbal schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:46:
...
Tweede edit: Ik red op de eerste lading al zo'n drie uur, dus dat belooft wat :) Enige nadeel vind ik tot nu toe het geluid, wordt verzorgd door een VIA AC'97 chippie... Op m'n Sennheiser oordopjes hoor ik zo af en toe wat onvolkomenheden :) Maar ach, je kunt niet alles hebben...
strandbal schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:22:
De behuizing is van hard plastic, niet metaal ofzo... Ik vind 'm niet gammel aanvoelen. Het is geen keihard spul, maar daar betaal je ook niet voor ;) Het is stevig genoeg iig.
Cap schreef op zondag 26 december 2004 @ 19:45:
Even voor de duidelijkheid: de Jewel Topaz 9600 is niet gelijk aan Dell Inspiron 700m.

De Dell is een Aopen barebone, model 1551-AW1:
http://solution.aopen.com.tw/products/nb/1551-AW1AG1.htm

De Jewel is een Uniwill barebone, model 223II0
http://www.uniwill.com/pr...23ii0/223ii0.php?HL=2&M=1

Ook handig om te weten in verband met onderdelen/accesoires en drivers: deze machine wordt in licht gemodificeerde vorm verkocht door Alienware (voor een veel hogere prijs) onder de naam Sentia:
http://www.alienware.com/intro_pages/sentia.aspx

Uniwill heeft een apart forum voor de 223II0:
http://www.uniwill.com/forums/viewforum.php?f=3

Verder is over deze barebone een lang topic met allerlei foto's te vinden op het (franstalige) forum van TT-hardware:
http://forum.tt-hardware....et_topic&f=11&t=015256&p=

In dat topic loopt onder andere de discussie dat de barebone met 2 verschillend uitgevoerde 12" WXGA schermen wordt geleverd: een regulier mat scherm en een glanzend scherm in de X-Black stijl van de Sony VAIO's. Wie wanneer welk schem krijgt is onduidelijk.

Mijn verbazing was groot toen ze bij de Computerland 2 Topaz notebooks uitpakten en er 2 verschillende schermen uit kwamen, jawel, een matte en een glanzende. Ik heb toen meteen Jewel gebeld met de vraag hoe ik wist welk scherm ik zou krijgen als ik de door mij gewenste configuratie in bestelling zette. Jewel wist niets van de glanzende schermen en beweerde dat ze alleen mat leveren, en dat dit dus het enige exemplaar met glanzend scherm moest zijn. Raar en misschien onwaar, maar ik heb toen toch maar snel het model met het glanzende scherm genomen vanwege de helderdere/kleurrijke weergave en wat grotere inkijkhoek.

P.S. de notebook voelt uitermate degelijk aan: er kraakt of rammelt hoegenaamd niets.
Cap schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:44:
...
Enne Bartjuh, de batterij is een doodgewone "inklik" batterij (aan de achterkant van de laptop) zoals je die bij alle laptops tegenkomt: niks extra batterij dus en geen interne batterij. Zie hiervoor ook de foto's.

[afbeelding]

P.S.-jes:
Nog iets, de stereo speakers onder het scherm zijn verassend goed, en aan de voorkant zitten ook nog 2 speakertjes zo lijkt het, want ook daar komt geluid uit.

Met het bijgeleverde (in de achtergrond op Linux draaiende maar dat is voor de gebruiker transparant) PowerCinema programma is dat leuk DVD/video's/foto's kijken of MP3/CD muziek luisteren. Extra fijn is dat het met een druk op de P-knop gaat en heel vlot, je hoeft Windows niet op te starten want die PowerCinema wordt op een (kleine) Linux partitie geplaatst.

De batterijduur hangt natuurlijk erg van het gebruik af (speedstep instellingen, applicaties, WLAN, etc.) maar tegen de 3 uurtjes DVD kijken lukt in ieder geval al. Als ik hem in het BIOS aan laat staan is ie in 1 uur en 45 minuten leeg maar dan staat ook alles op volle kracht te werken natuurlijk. Ik zal er onder windows eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Cavorka schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:34:
Hm, voor mij is dat echt geen optie. Hij moet gewoon mooi zijn, als hij dat niet is, dan koop ik hem niet. Vooral bij een laptop vind ik het zeer belangrijk. Dan misschien maar wat meer betalen, maar ik ga niet rondlopen met een apparaat dat ik niet mooi vind. :)
Tjah, als je er zo over denkt, dan zou ik Asus S5200 zeggen. Maar 't is jouw geld he :)

Ik moet zeggen dat het me echt weinig kan schelen. Patsen met looks doe ik met een laptop die 3000 euro kost, niet een die net over de 1000 heen komt. Daar verwacht ik gewoon enkel functionaliteit van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Cavorka schreef op zondag 27 februari 2005 @ 23:34:
[...]

Trouwens ik ben een beetje aan het rondkijken voor prijzen, maar ik heb tot nu maar 1 (!!!!!!!) website gevonden waar je hem helemaal kunt samenstellen, bijna bij alle online winkels heb je alleen maar van die pre-fab bakken. Ik ga die nu maar mailen voor een prijsopgaaf, maar onhandig is het zeker.

Wat me ook opvalt is dat de prijzen een stuk (maar dan ook echt een heel stuk) hoger liggen voor upgrades, dan de aanbevolen prijs die Jewel op hun website aangeven. Like totally uncool. :/

Weet iemand of het ook mogelijk is hem direct bij Jewel te kopen?
Ik weet niet precies waar je woont, maar ik heb 'm in mijn woonplaats gekocht bij een klein lokaal winkeltje, die hanteerden gewoon Jewel's adviesprijzen, ook met upgrades... Kreeg zelfs nog een tas kado van ze ;)

Hier als je nieuwsgierig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Acolyte57 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 03:53:
[...]
Tjah, als je er zo over denkt, dan zou ik Asus S5200 zeggen. Maar 't is jouw geld he :)

Ik moet zeggen dat het me echt weinig kan schelen. Patsen met looks doe ik met een laptop die 3000 euro kost, niet een die net over de 1000 heen komt. Daar verwacht ik gewoon enkel functionaliteit van :)
Een iBook is ook niet duur, maar heeft ook toch wel heel erg mooie looks. Ik moet hem (Topaz) eerst in het echt zien wil ik overgaan tot kopen. De prijs zegt naar mijn mening nooit iets over hoe iets eruit ziet. Patsen met de looks a.d.v. prijs vind ik maar raar. :) And besides, patsen... tsja, het is maar wat je patsen noemt. Je koopt toch ook geen kleren die je zelf niet mooi vindt? :? Ondanks dat die vergelijking niet opgaat (andere kleren, dezelfe functionaliteit), wil ik niet tegen iets aankijken wat ik niet mooi vind. :)

En die 1000 euro is ook als je een default koopt. Ik wil juist wat extra's erop en dan is hij al gauw ~1500 euro. Als je een S5200 met dezelfde specs wilt, ben je >2000 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
ok, ik ben er nu bijna zeker van dat het deze laptop gaat worden (alleen dan waarschijnlijk van de-laptopper.nl, Diabloo c1300).
Maar ik heb nog wat vraagjes,:
- wordt hij erg warm? Ik ga een versie bestellen met dothan 1.5 gHz.
- maken de fans veel geluid?
- hoe zit het met dual channel geheugen ofzo? wil eigenlijk gewoon met 2x256 bestellen, dat heb ik nu ook, en dat is zat voor mij, maar als 1x512 veel sneller is, dan is dat zeker het overwegen waard.

MVG Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Nu online

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Acolyte57 schreef op maandag 28 februari 2005 @ 03:53:
[...]
Eej! Pas op heh! :(

;) ;) ;)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka

Cavorka

Internet Entrepreneur

Ik ben vandaag bij Computerland langsgeweest, maar daar hadden ze er geeneen meer liggen, en hij is ook niet leverbaar de komende twee weken volgens hun (en zij hadden het weer van Jewel).

Ook kreeg ik het bericht door dat de Topaz niet te leveren is met 1.6 Dothan, omdat die problemen gaf. 1.7, 1.8 en 2.0 hebben geen problemen. Die is dus alleen te koop met 1.6 Banias.

Ik heb het nog niet naar andere zaken gevraagd, maar de levertijd zal dus wel >2 weken zijn op dit moment. :/ Misschien dat er nog bedrijven zijn met eentje op voorraad...

Cavorka out.

[ Voor 13% gewijzigd door Cavorka op 03-03-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey NL
nou heb ik nog steeds wat vraagjes, namelijk:

De ventilator, bij textverwerken slaat hij dan aan? of blijft het systeem koel genoeg om het zonder te doen? en hoe zit het met het geluid van de ventilator? aangezien ik in een collegezaal zit zou het erg storend zijn als hij veel herrie maakte...

De batterij, hoelang doe je erop zonder bij te laden bij het textverwerken?

De videokaart, heeft iemand wel eens een spelletje generals erop gespeeld? hoe speeld het en op welke resolutie kan hij hebben zonder te haperen enzo? (ben verslaafd aan dat spel)

alvast bedankt, Michael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem vandaag gezien bij Computerland in Groningen. Zeer mooi en compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 10:22
ik ben aan het twijfelen tussen de topaz 9600 en de MSI S250B. De MSI heeft nl. een Al/Mg behuizing en dat spreekt mij wel aan. Voor de rest ontlopen de specs elkaar niet zoveel, of mis ik iets waardoor ik zeker voor de Topaz moe gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 07:53
weertenaar schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 11:01:
ik ben aan het twijfelen tussen de topaz 9600 en de MSI S250B. De MSI heeft nl. een Al/Mg behuizing en dat spreekt mij wel aan. Voor de rest ontlopen de specs elkaar niet zoveel, of mis ik iets waardoor ik zeker voor de Topaz moe gaan?
Topaz heeft snellere hdd, Topaz draait een STUK langer op zn accu (volgens de tests dan)

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
korte review van de Pegasus Tl (ook de Uniwill 223ii)
http://www.biosmagazine.co.uk/rev.php?id=224

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Ik heb net de Topaz bij Alternate gekocht. Ziet er erg goed uit, nu eens kijken of het ook een beetje snel is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
weertenaar schreef op maandag 21 maart 2005 @ 19:52:
Ik heb net de Topaz bij Alternate gekocht. Ziet er erg goed uit, nu eens kijken of het ook een beetje snel is :-)
Ik heb zojuist ook bij Alternate besteld.

De celeron versie. Ga ik eens lekker testen, lijkt me ook interessant voor anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140138

Ik ben na het fatale bluescreen op men laptop op zoek naar een nieuwe, en liefst een kleindere, op een beperkt budget. Via ebay ben ik terecht gekomen op de Nexoc osiris s602, in principe dezelfde laptop als de Jewel waar het hier over gaat zo lijkt me. Dan is er nog die Diabloo C1300, en misschien zijn er nog meer.

Weet er iemand wat nu eigenlijk het "moedermerk" is, of is dit echt een design/opstelling die aangekocht werd door meerdere bedrijven ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Het 'moedermerk' als je het zo wil noemen is Uniwill, die gewoon de barebone verkoopt die de andere merken gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
To Speedener: Als je de Celeron 1.4 hebt besteld heb je misschien geluk. Ik kreeg nl. een 1.5. Ik weet niet of het een foutje is, op de bon stond 1.4, op de doos en windows 1.5.

Alles draait goed, redelijk snel en zeer stil. Mooi scherm, al is de invalshoek niet supergroot. En helaas één lichte pixel, maar die zit rechtsboven dus als ik hem al kan vinden, stoort hij me niet.

Vanavond eens even Powercinema proberen, installatie stelde iig niet veel voor (Windows op 20GB, 20GB unpartitioned gehouden, Powercinema eigen partitie aan laten maken en daarna in windows de rest partitioneren)

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen

[ Voor 14% gewijzigd door weertenaar op 22-03-2005 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
weertenaar schreef op dinsdag 22 maart 2005 @ 07:17:
To Speedener: Als je de Celeron 1.4 hebt besteld heb je misschien geluk. Ik kreeg nl. een 1.5. Ik weet niet of het een foutje is, op de bon stond 1.4, op de doos en windows 1.5.

Alles draait goed, redelijk snel en zeer stil. Mooi scherm, al is de invalshoek niet supergroot. En helaas één lichte pixel, maar die zit rechtsboven dus als ik hem al kan vinden, stoort hij me niet.

Vanavond eens even Powercinema proberen, installatie stelde iig niet veel voor (Windows op 20GB, 20GB unpartitioned gehouden, Powercinema eigen partitie aan laten maken en daarna in windows de rest partitioneren)

Ik ben benieuwd naar andere ervaringen
Dat zou leuk zijn! 100mhz is altijd meegenomen :P

Hoesnel was alternate met afhandelen van de bestelling ? Zondag besteld, gister betaald (bank -> bank), zullen ze hem vandaag dan versturen ?

offtopic:
kan ik je via mail bereiken oid?

over dat powercinema, moet dat echt op de 4e partitie staan? want ik hou eigenlijk van 2 windows partities, en daarnaast wil ik dan powercinema zetten (3e part dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Zie in mijn Post, ik heb gewoon Powercinema op een 3de partitie (typ gewoon 3 bij vraag op welke partitie hij het moet installeren, hij maakt hem dan zelf aan).
Ik kan niets zeggen over de snelheid van Alternate, ik ben hem gewoon gaan halen :) Het was mooi weer, dus ik dacht ik rij er effe heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
De Jewel Topaz is blijkbaar ook gelijk aan de MV Mobeus, zoals al eerder vermeld de Pegasus TL (www.rockdirect.com).
Misschien handig voor mensen die op internet aan het zoeken zijn naar drivers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
@ speedener: Heb je je laptop al binnen? Ik zag nl. dat hij op de site van Alternate E100,- duurder is geworden (E859,- zonder WiFi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
weertenaar schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 07:39:
@ speedener: Heb je je laptop al binnen? Ik zag nl. dat hij op de site van Alternate E100,- duurder is geworden (E859,- zonder WiFi)
Nee nog niets ontvangen, ze hebben ze niet op voorraad...

edit: Maar ik heb alweer spijt dat ik besteld en ook al betaald heb bij alternate, reageren op mail hebben ze nog nooit van gehoord. Aan de telefoon kunnen ze me ook niets vertellen. En de voorraad-indicator op de website slaat klaarblijkelijk ook nergens op.

[ Voor 31% gewijzigd door Speedener op 25-03-2005 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

En daarom heb ik 'm niet bij Alternate besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Hmm, ik had de pagina gewoon uitgeprint bij me toen ik daar was, maar toen kreeg ik dus een ander (sneller) model mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Nouja ik wacht rustig af (max 2 weken). Ik wil de laptop die ik besteld heb of iets beters. Maar iig wil ik WLAN enzo.

Acolyte, waar heb jij gekocht dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

ComputerPirates, op aanraden van eerdere posts in deze thread. Dezelfde dag nog een reply, paar dagen later de machine binnen.

Weet iemand overigens een degelijke actieve cooling pad die op een 9600 past? Ik ga van de zomer buiten DJ'n met het laptopje en ik ben bang dat ie onder constante stress en 30+ buiten temperaturen nogal warm gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Speedener, ik mag toch hopen dat jij hem ondertussen ook hebt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
weertenaar schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 07:29:
Speedener, ik mag toch hopen dat jij hem ondertussen ook hebt gekregen?
Neen, nog niets ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:59
Ik zoek ook nog een 12" laptop... en zit heel erg te twijfelen tussen de MSI 250W of de Topaz 9600.
De resolutie is het belangrijkste voor me....
Verder zal ik er op surfen, mailen... beetje photoshop en that's it.
Wie heeft er toevallig met beide gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Hee, ik heb na 1,5 week een 'Opdrachtbevestiging' gekregen, wat dat ook mag zijn :?

Er staat wel in dat de ETA van de laptop bij HUN op 1 april is... * Speedener wacht nog steeds af

Hee ik zie net dat ik 1.5 ipv 1.3 krijg. Koel :D

[ Voor 18% gewijzigd door Speedener op 31-03-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Heb net alternate gebeld en die hebben een hele nieuwe voorraad binnen en tevens hebben ze een actie :

De Jewel 9600 - Centrino 1.5 - 60GB HD - Wlan (DUH) - combodrive -> 859 euro.

Ik ga er dus zaterdag een halen :)

edit :
heb ook gevraagd waarom sommige mensen die hem online hebben besteld zolang moeten wachten : ze zijn bezig met een verhuizing en daardoor kan het langer duren... het zal wel.

[ Voor 31% gewijzigd door GerardHenninger op 31-03-2005 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Op de site van Alternate staat de versie met 40GB hd voor E 859,- ? Het wordt er allemaal niet duidelijker op bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
weertenaar schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:16:
Op de site van Alternate staat de versie met 40GB hd voor E 859,- ? Het wordt er allemaal niet duidelijker op bij hun.
Tja niet echt. Op hun site staan 3 versies.....
Maar ik belde eigenlijk om te vragen of ze uberhaubt EEN Topaz op voorraad hadden.
En toen begon hij zelf over een actie... grote voorraad etc.
maar bestaat er een 1.5 Centrino... want misschien bedoelde hij Celeron.
Boeit mij anders nog niet.... ik wil dat ding hebben voor de resolutie en de prijs.

Lekker in de (goede!!!) zomer in de tuin.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127425

RepSLET schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 13:27:
[...]
..
maar bestaat er een 1.5 Centrino... want misschien bedoelde hij Celeron.
Boeit mij anders nog niet.... ik wil dat ding hebben voor de resolutie en de prijs.
Een Pentium M 1.5GHz (Centrino platform) bestaat wel degelijk. Als ik me ni vergis Dothan core (2MB L2 cache).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Argh....
ik voor de zekerheid nog een keer bellen.......
is het dus voor 859 een : Celeron 1.5 - 256MB - WLAN.. bla bla
niets actie of aanbieding. Waarschijnlijk had die verkoper het gisteren over de Saffier.

Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
RepSLET schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:20:
Argh....
ik voor de zekerheid nog een keer bellen.......
is het dus voor 859 een : Celeron 1.5 - 256MB - WLAN.. bla bla
niets actie of aanbieding. Waarschijnlijk had die verkoper het gisteren over de Saffier.

Zucht.
Ja ik ook gebeld, en de topaz wat idd nog steeds niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Speedener schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:30:
[...]

Ja ik ook gebeld, en de topaz wat idd nog steeds niet binnen.
Echt raar hoor... want ze hebben ze wel op voorraad.

Wat heb je besteld, want "exotische" configuraties gaan via Jewel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
RepSLET schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:34:
[...]

Echt raar hoor... want ze hebben ze wel op voorraad.

Wat heb je besteld, want "exotische" configuraties gaan via Jewel.
Topaz: 1,3 Celly (die schijnen schaars of op te zijn), voor de rest alles standaard.

Op mijn opdrachtbevesting stond een Celly 1,5. En die zou vandaag aankomen bij hen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Had ik al gezegd dat ik die van mij gewoon opgehaald heb 8)
Ik moet zeggen dat Alternate hier duidelijk niet de schoonheidsprijs verdient, het maakt veel goed als Speedener de 1.5 C krijgt voor de prijs van de 1.3 of 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
weertenaar schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:48:
Ik moet zeggen dat Alternate hier duidelijk niet de schoonheidsprijs verdient, het maakt veel goed als Speedener de 1.5 C krijgt voor de prijs van de 1.3 of 1.4.
Had ik al gezegd dat alternate gewoon ff iets te ver weg is voor mij om ff langs te hoppen?

Ondanks dat ik misschien een snellere krijg, had ik hem eigenlijk deze week al nodig gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
weertenaar schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:48:
Wat heb jij opgehaald bij Alternate dan?
Ik ga straks die 1.5 Cel ophalen..... iets anders hebben ze niet (ondanks dat de site dat wel aangeeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
RepSLET schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:07:
[...]

Wat heb jij opgehaald bij Alternate dan?
Ik ga straks die 1.5 Cel ophalen..... iets anders hebben ze niet (ondanks dat de site dat wel aangeeft).
Ik heb een Topaz met 1.5C (Op de bon stond 1.4C) gekocht bij Alternate. Was wel 130km rijden, maar net als Speedener had ik hem snel nodig (oude was kapot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Wat een k*t zaak is die Alternate zeg!
Ik had eerst gebeld om te vragen of ze die laptops nog op voorraad hadden.... "ja" werd mij twee keer verteld. Kom ik daar..... bestel ik dat ding... alles in orde. Moest ik naar de afhaalbalie..... 30+ minuten gewacht, komen ze naar me toe "sorry meneer... hij is niet op voorraad... probleem met het voorraad-systeem").
Ik heb nog nooit zo boos uit m'n ogen gekeken (merkte ik aan de reactie van de verkoper).
Goed...... na wat ruzie en discussies.... ben ik naar huis gegaan met een MSI 250.
Duurder... maar toch een 12" laptop die ik wilde hebben.

Ik koop daar dus nooit iets meer.

Maar in ieder geval... Speedner.. Ik kon die Topaz 9600 wel bestellen.. maar dan moest ik een week wachten. Dus hoe het zit met jouw order.....
pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weertenaar
Welke MSI heb je dan gekocht? Die 250B? Daar zit volgens mij geen WiFi op, en dan wordt ie weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Juist, dit lijkt weer op de Alternate zoals ik de verhalen ken. Incompetentie ten top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
weertenaar schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:28:
Welke MSI heb je dan gekocht? Die 250B? Daar zit volgens mij geen WiFi op, en dan wordt ie weer duurder.
Tis een prima laptoppie hoor. Misschien dat ik TV-out mis... maar jammer dan.
Het is zo'n glas achtig scherm.... beetje Sony Vaio idee. Ik zit nu in de zon en zie meer dan genoeg. Weet nu ook meteen waarom die zo duur is.
Ben er (ondanks dat ik de Topaz wilde) heel tevreden mee.
En om jouw vraag te beantwoorden. Ik heb de 250B... en er zit WLAN op (a/b/g)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
RepSLET schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:54:
Wat een k*t zaak is die Alternate zeg!
Ik had eerst gebeld om te vragen of ze die laptops nog op voorraad hadden.... "ja" werd mij twee keer verteld. Kom ik daar..... bestel ik dat ding... alles in orde. Moest ik naar de afhaalbalie..... 30+ minuten gewacht, komen ze naar me toe "sorry meneer... hij is niet op voorraad... probleem met het voorraad-systeem").
Ik heb nog nooit zo boos uit m'n ogen gekeken (merkte ik aan de reactie van de verkoper).
Goed...... na wat ruzie en discussies.... ben ik naar huis gegaan met een MSI 250.
Duurder... maar toch een 12" laptop die ik wilde hebben.

Ik koop daar dus nooit iets meer.

Maar in ieder geval... Speedner.. Ik kon die Topaz 9600 wel bestellen.. maar dan moest ik een week wachten. Dus hoe het zit met jouw order.....
pfff
Sja wat zal ik erover zeggen. Ik heb nog geen laptop, als ik bel zeggen ze elke keer: "ja waarschijnlijk deze week". Op m'n opdracht bevestiging staat ETA (estimated time of arrival) op 1 april.

Ik word er echt ziek van. Ik heb een laptop nodig voor school. Ik heb nu al 2 weken vrij weinig kunnen doen, en waarschijnlijk wordt het ook een 3e week :(

Sucks dat ik al betaald heb. Anders had ik geannuleerd. Nu wacht ik maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Nou vandaag maar weer eens gebeld, dit keer geen patrick aan de lijn maar een dame. Dus ik vroeg hoe het met mn bestelling zat en wanneer het eens bij mij zou arriveren. Het opzoeken duurde een stuk langer dan alle voorgaande keren (dus of ze is sloom, of patrick zei steeds maar wat) maar volgens haar komen ze donderdag @ alternate. Dus vrijdag in huis. Nou laten we het hopen _/-\o_

edit: donderdag 7 april:
Nou niet dus. Geen verzending. en ze weten ook niet wanneer wel... We wachten af...

[ Voor 14% gewijzigd door Speedener op 07-04-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-04 21:12
Ik had een paar vraagjes m.b.t de topaz 9600

- wat is de accuduur i.c.m pentium processor?(bv de Centrino - Pentium M 715 1.6 GHz (2MB Cache)
met en zonder wireles lan aan
- Kan je er een spelletje als rollercoaster op spelen? of anno 1602? moet volgens mij wel te doen zijn?
- Dit is niet echt een game laptop, maar ik neem aan dat jullie wel eens een spelletje spelen, lopen
nieuwe spellen ook soepel?
- Is de laptop een btje stevig??
- Speedener heb je m al ontvangen?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Ja ik heb hem ondertussen ontvangen (gisteren :( )

• Ik heb een Celeron 1,5 Ghz, 768 Mb Mem, 40 GB hdd

Mijn bevindingen:
• Hij voelt stevig aan
• Heerlijk klein en licht (vandaag ook 12" ibook hoes gekocht)
• WLAN is echt een drama, zowel onder XP SP1 en SP2 werkt het niet goed. Time outs bij ping. Verschillende drivers geprobeerd, maar dat bood geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Hmmmmmm, nu jullie het zeggen, ook mijn wlan kan ik niet echt een succes noemen :( vooral na of tijdens het transferren van grote files valt de connectie simpelweg weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Opvallend, dus echt een probleem met deze serie... Ik krijg 'm alleen onder Windows 2000 en Linux lekker aan de praat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Nou ik heb maar Windows 2000 erop gezet, en idd daar gaat het goed.

Jeetje wat irritant. ik wil XP :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Dus blijkbaar heeft Intel brakke WinXP drivers voor die 2200bg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Jewel zegt dat het een conflict tussen WinXP en Intel-drivers is ja, maar dat lijkt me sterk aangezien dit kaartje in elke centrino-based laptop zit tegenwoordig. Ik vermoed dus dat de BIOS van het ding ofzo er ook iets mee te maken heeft. Er zijn zo ontieglijk veel mensen die geen problemen met het kaartje hebben, en alleen in dit model komen de problemen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte57

Acolyte57

Een beetje rondkijken doet mij vermoeden dat dat 2200bg kaartje echt bagger is. Verschillende andere laptop gebruikers hebben er superveel problemen mee. Ik zag echter net in een post op een IBM laptop forum dat er een nieuwe Intel driver uit is, 9.0.1.21:
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/1ywc25ww.exe

De respons is gemixt; sommige mensen hebben opeens helemaal geen problemen meer, anderen merken geen verandering. Bij iedereen is wel de Proset toolbar verdwenen (bugje?), dat zou vervelend kunnen zijn. Anderzijds geef ik die met plezier op als ik werkend wlan heb... zal het morgen op kantoor gaan uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
Acolyte57 schreef op maandag 18 april 2005 @ 03:51:
Een beetje rondkijken doet mij vermoeden dat dat 2200bg kaartje echt bagger is. Verschillende andere laptop gebruikers hebben er superveel problemen mee. Ik zag echter net in een post op een IBM laptop forum dat er een nieuwe Intel driver uit is, 9.0.1.21:
ftp://ftp.software.ibm.com/pc/pccbbs/mobiles/1ywc25ww.exe

De respons is gemixt; sommige mensen hebben opeens helemaal geen problemen meer, anderen merken geen verandering. Bij iedereen is wel de Proset toolbar verdwenen (bugje?), dat zou vervelend kunnen zijn. Anderzijds geef ik die met plezier op als ik werkend wlan heb... zal het morgen op kantoor gaan uitproberen.
Hou ons op de hoogte,
Ik heb afgelopen weekend minstens 5 verschillende drivers gebruikt. Allemaal slecht, maar er zit wel verschil in.

EDIT

Nou ik ben aan het testen geslagen.
Mijn testopzet:
• Nieuwe drivers geinstalleerd
• Zero Configurator
• 5 schermpjes met:
code:
1
ping router -t -l 3000

Resultaat:
Af en toe een time out van 1 van de schermpjes maar (nog) niet bij allemaal tegelijk.

Ik laaat hem wel even draaien, ik heb DUmeter op de achtergrond aan dus ik zie precies wanneer er time outs zijn.

voor degene die benieuwd is hoe mn scherm eruit ziet: clique

EDIT 2
Nou ik heb nu een paar keer een 100 mb filetje over gegooit, en dat gaat nog steeds niet goed.

[ Voor 29% gewijzigd door Speedener op 18-04-2005 18:52 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste