Hoofdcategorieën
Topicacties

De HTC Magician (i-mate JAM / Qtek S100 / MDA Compact)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 09 december 2004

Really thx voor alle info . Heb nu een paar dagen de compact en ik moet zeggen het bevalt zeer goed, de mogelijkheden die je hebt met de compact is uitgebreid. Alleen ik moet zeggen dat ik hem nog niet zomaar in mijn broekzak durft te doen vanwege de touchscreen. Die betaplayer doet zijn werk erg goed moet ik zeggen, andere programmatjes heb ik nog niet kunnen testen omdat ik niet goed weet hoe je ze moet instaleren (de betaplayer instaleerde zich automatisch op de compact).

In een voorgaande post had iemand last van een dode pixel dat had ik in het begin ook, maar naar 1 dag deed ie het weer .(hoe weet ik ook niet )

Reg. datum: 24 maart 2003

Ik doe hem altijd gewoon in m'n broekzak. (zonder screenprotector :P ) Het spul wat er standaard al voor het schermpje zit is heel goed tegen krassen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat het volgens mij niet verstandig is om bijvoorbeeld een sleutelbos in de zelfde broekzak te doen ;)

Die dode pixel doet het soms wel, en soms niet bij mij. Ik heb toch even een mailtje gestuurd naar T-mobile, dat ik teleurgesteld ben en of er niet iets mogelijk is :*)

Reb87 wijzigde dit bericht 09-12-2004 10:52 (25%)

ben benieuwd hoe t-mobile erop reageert , op de vorige post afgaande lees ik dat je al een ervaren compact user bent. Heb je mischien aanraders van progs en hoe je ze moet instaleren . Thx

Proggie's installeren :*) Als het .cab bestanden zijn dan moet je ze op je MDA compact zetten en dan via de file explorer ofzo openen. Als het .exe's zijn dan kan je het bestandje al op de desktop openen. Let er dan wel op dat je MDA compact wel in activesync aanstaat. Err.... een lijstje met apps:

Netfront: Erg goeie webbrowser voor als je via bluetooth zou willen browsen (internet explorer laad niet alle plaatjes als je over bluetooth aan het browsen bent)
Betaplayer: movie player ;)
Winampaq: Winamp voor op je MDA compact (ikzelf heb het om de 1 of andere reden nog niet aan de praat)
pocket snes: Snes emu
Total commander: Een soort file explorer, alleen dan 10x relaxer ;)

Je kan verder nog leuke themes halen van www.pocketthemes.com

Reg. datum: 15 november 2004

screenprotectors:

ok ik ben even gaan zoeken. Er zijn drie goede opties voor een screenprotector voor de mda compact:

-Martin Fields Overlay Plus: http://www.overlayplus.com/
Dit is een protector + instructies. Vanaf de website ben je rond de 10 euro kwijt. Teruggave beleid is hier onduidelijk.
-Brando Ultraclear: http://shop.brando.com.hk/ultraclearscreenprotector.php
Dit is een screenprotector +instructies. Vanaf de website ben je rond de 10 euro kwijt. Als het je niet lukt om hem aan te brengen, of bij verzending is er iets misgegaan sturen ze een nieuwe voor je op.
-Adapt Crystal Clear: http://www.adapt-mobile.com/
Dit is een screenprotector + schoonmaakdoekje + kartonnenkaartje om bubbelvrij aan te brengen. Ik heb bij deshop een prijs van 10 euro betaald en er kwamen geen verzendkosten bij. Afhankelijk van de shop kan je de Adapt terugbrengen binnen drie dagen als je er niet mee overweg kan.

De prijzen variëren van 10 tot 15 euro afhankelijk van de shop. KWalitatief zijn alle protectors gelijkwaardig, maar de leveromvang van de adapt is iets groter.
De Martin Fields en de Brando kan je het beste uit hun onlien shop bestellen. Dit is te vertrouwen (ondanks dat ze in Singapore en Hong Kong zitten), maar creditcard is nodig. Ze worden ook in Nederland verkocht, maar dan betaal je meer. De Adapt is bij een aantal winkels (zie hun website) te bestellen)

Verkrijgbaar?

Ik heb met alle drie de bedrijven contact gehad en ze reageren zeer snel.

De Martin Fields zijn niet op voorraad, maar je kan je email adres achterlaten wanneer er voorraad komt
De Brando is onduidelijk ik kreeg een email terug met alleen de info dat ze naar Nederland shippen, maar geen voorraad info.
De Adapt protectors zijn gisteren naar de shjops in Nederland gestuurd en zijn dus naar alle waarschijnlijkheid dit weekend bij de meeste shops.

Aanbrengen?

Altijd lastig om zo'n ding stofvrij aan te brengen, maar ik las op palmclub wat tips.
-Maak eerst je scherm goed schoon.
-Zet in de badkamer de warmwaterkraan aan
-Was je handen (dreft is handig, want dan heb je geen vette vingers meer)
-Neem een snijplank oid mee naar de badkamer en breng daar je screenprotector aan. Door het hete water heb je minder last van stof.
-Na het aanbrengen niet meteen de bubbeltjes eronder vandaan jassen, maar gewoon een dagje laten rusten. Je kan je mda gewoon gebruiken.
-De volgende dag de luchtbellen eronder vandaan halen met een creditcard oid.

Veel Succes!

m00k

tekn0 m00zik

Virusscanner:

Ik ben op zoek gegaan naar een virusscanner voor mijn compact. Ik heb nog geen van de pakketen geprobeerd, maar wel leuk om te weten is dat trendmicro er eentje gratis aanbiedt met een licensie tot 30 juni 2005:

http://www.trendmicro.com...mms/evaluate/overview.htm

Ik heb ook nog even bij Norton en Kaspersky gekeken. Norton vraagt 40 dollar, kaspersky vragt 15 dollar voor een scanner voor pocketpc.

tekn0 m00zik

quote:
koksie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:44:
Is het ook mogelijk om bestanden met Active Sync rechtstreeks naar de SD kaart te copieeren? Wat ik nu doe is het volgende: Ik copieer de files van de locatie op de harde schijf naar de folder My Documents/Pocket_PC MyDocuments op de pc en sync dan. De files komen dan in het Ram, waarna ik ze naar de SD kaart copieer. Dat werkt natuurlijk wel met MP3's, omdat die vrij klein zijn, maar AVI bestanden passen niet in het RAM en syncen dus niet. Ook grote aantallen MP3's kunnen er niet op, ik moet ze nu dus een voor een copieren. Het moet toch mogelijk zijn ze in 1x op de SD kaart te zetten vanaf de pc, of kan dat niet?

Dat kan:

Ga in explorer op je desktop naar Mobile Device -> My Pocket PC -> Storage Card

gewoon naar die map kopiëren.

tekn0 m00zik

Reg. datum: 01 december 2004

quote:
bin_jackson schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:28:
Proggie's installeren :*) Als het .cab bestanden zijn dan moet je ze op je MDA compact zetten en dan via de file explorer ofzo openen. Als het .exe's zijn dan kan je het bestandje al op de desktop openen. Let er dan wel op dat je MDA compact wel in activesync aanstaat. Err.... een lijstje met apps:

Hoe werkt het precies, ik heb net op de website gekeken, maar komen hier je eigen bel/internet kosten nog bij (dan is het dus niet gratis).
Heb jij al ervaring met dit programmaatje? je kan toch ook via msn messenger bellen?

je kan bijvoorbeeld als je in wifi card in je mda hebt dan IP telefonie doen. Da's gewoon over je ADSL/cable lijn en kost niets extra. Let er wel op dat het alleen geld voor skype 2 skype gesprekken ;)

very unstable
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
augustaugust schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:38:
Ja inderdaad,,niet zo'n goed rapport,,,had ik betere cijfers op school,ha ha (expansys).
Hoop doet leven,,,,Zwitserland,,de QTEK S100 uit voorraad leverbaar,,,prijs heb ik opgevraagd,
we raken steeds verder van huis,,,, :*)
Prijs staat op de website
CHF 948 ex BTW (Als ik goed gerekend heb is dat ongeveer 430 euro )

Would anybody tell me if I was getting stupider

Lekker Fris
Reg. datum: 27 juni 2004

quote:
Diradical schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:20:
[...]

Prijs staat op de website
CHF 948 ex BTW (Als ik goed gerekend heb is dat ongeveer 430 euro )

Euro 630,52

Ik had hen eigenlijk al gemailed, maar dat maakt het wat minder vind ik dan dus te duur.

Surf naar :: AppeltjesFris.nl :: - Voor relaxte Apple Software en nieuwtjes. Lekker Fris, Lekker Nuttig.

Je meent het!

Na een dagje spelen moet ik toch zeggen dat hij erg goed bevalt. Iedereen nog bedankt voor alle tips en dergelijke. Toestel voelt nou al vertrouwd.

Bluetooth internetten werkte vrijwel meteen via de tutorial in dit topic. Skype draait inmiddels via die verbinding om te testen hoe dat gaat. Tot dusver werkt dat gewoon. Tevens is betaplayer echt ideaal voor al je media files.

Echter nou kwam ik in het C500 topic een programma voor de smartphone tegen TinyGPS en ik vroeg me af of iemand zoiets heeft gevonden voor de pocket pc.

Rodin
Reg. datum: 30 januari 2000

quote:
chisau schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:23:
ben benieuwd hoe t-mobile erop reageert , op de vorige post afgaande lees ik dat je al een ervaren compact user bent. Heb je mischien aanraders van progs en hoe je ze moet instaleren . Thx
quote:
Animal_X schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:13:
Hier een lijstje van alle software die ik tot nu toe gebruik:

Software:

1. Spb Pocket plus 2.2

http://trials.pocketgear.com/Product_images/1/1450/pocket+screenshot.gif

Zeer handige Today plug-in. Met themes en andere opties zoals direct launch iconen op je desktop. Tabladen op je destop waaronder je verschillende iconen kan plaatsen. En wanneer je close button die programma's ECHT afsluit i.p.v ze op de achtergronden laten draaien. Must have dus!

2. Betaplayer

http://betaplayer.corecodec.org/screenshot.jpg
Volgens mij de beste pocket divx/xvid player van dit moment.

3. PocketTV Enterprise Edition

http://trials.pocketgear.com/Product_images/1/147/chopper-2002-320x240.jpg
Award winning zeer snelle (fullscreen) mpeg/mpg speler! Er is ook een gratis versie van PocketTV te krijgen. Namelijk PocketTV Classic. Deze werkt ook wel goed, maar is een stuk minder snel dan de Enterprise Edition...

4. Pocket Music Bundle 3.1

http://trials.pocketgear.com/Product_images/2/2835/kenwood.gif
Goede winamp achtige music player met vele opties/instellingen en support voor onder andere MP3, OGG, WMA en Internet radio.

5. Pocket Mechanic 1.49

http://trials.pocketgear.com/Product_images/2/2790/PocketMechanic.GIF
Storage Card Management utility voor onder andere je SD kaarte te formateren, defragementeren, scannen, benchmarken en testen op fouten. Verder heb je nog een optie op je register op te schonen. Ook zeker een aanrader! (Ik snap trouwens niet dat er niet een dergelijk programma standaard bij WM2003 zit...

6. PocketSnes

http://www.ppc4all.com/software/por/386/foto1.jpg
Goed werkende Snes Emulator!

P.S. Niet al deze programma's zijn gratis, maar met een beetje creatief zoekwerk kom je een heel end:)

iemand Anders nog leuke/handige toevoegingen? Ik ben eigenlijk nog op zoek naar een goed engels woordenboek en een engels/spaans/engels woordenboek.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt." -Rami Belson | Specs!

Reg. datum: 29 november 2004

Hmm, het lukt me dus niet om via de desktop Explorer op de PC mijn Compact te vinden. Ik heb wel Mobile Device staan, maar zodra ik erop klik krijg ik dus "Critical communication servies have failed to start. Try resetting the mobile device and then connect again." Resetten, opnieuw aan de USB kabel hangen en dat soort zaken helpen niet. Weet iemand wat ik daaraan kan doen?

Anonymous functional
Reg. datum: 12 oktober 1999

Weten jullie of deze WiFi kaart:

SanDisk Connect WLAN/WiFi SDIO Card + 256 MB

werkt met de MDA Compact?

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

ja, werkt. Zie ook www.compactjam.com ;)

@plukkie, hoe snel is het internet bij jouw via BT? Wat voor een dongle heb jij? :)

* bin_jackson vindt dat er echt een forum moet komen, alle vragen/antwoorden lopen hier door elkaar heen :'(

Reb87 wijzigde dit bericht 09-12-2004 13:10 (30%)

Je meent het!

quote:
bin_jackson schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:09:
@plukkie, hoe snel is het internet bij jouw via BT? Wat voor een dongle heb jij? :)

* bin_jackson vindt dat er echt een forum moet komen, alle vragen/antwoorden lopen hier door elkaar heen :'(

Een Sitecom CN-502. Bij de t for telecom nu in de aanbieding voor 30 euro. Is een class 1 usb stickje met antenne er aan vast.
En qua snelheid is het niet echt bijster spannend. Skype gaat met een flinke vertraging, en surfen doet me denken aan het vroegere inbellen. Maar het is een begin en als je niet al te veel gekke dingen gaat lopen bezoeken dan is het best te doen.

Plukkie791 wijzigde dit bericht 09-12-2004 13:58 (24%)

hallo

iemand er al ene besteld op blueshop24 ?

ik heb al verschillende keren gemaild en die zegt dat ze engels EN duits zijn......dat kan toch niet ?

mvg

kevin

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
koksie schreef op donderdag 09 december 2004 @ 10:31:
Hmmm, dat werkt bij mij dus niet: Als ik via Active Sunc of via mijn desktop naar My Computer/Mobile Device ga krijg ik op mijn PC de error: Critical Communication Services have failed to start. Try resetting te device and then connect again. Heb ik edaan, maar blijft dezelfde fout geven. Iemand een idee?
Heb je geen digi-cam met SD kaart? Sluit je die aan op je comp. Film kopieren naar die SD kaart. SD kaart uit camera en in MDA-compact en voila!?

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Gsus is my homeboy

quote:
XKB schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:07:
Weten jullie of deze WiFi kaart:

SanDisk Connect WLAN/WiFi SDIO Card + 256 MB

werkt met de MDA Compact?
yes

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB |
4096MB PC6400 - 800MHz - CL 4.5 | 320GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x64 :-)

Lekker Fris
Reg. datum: 27 juni 2004

quote:
Monsieurproper schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:58:
hallo

iemand er al ene besteld op blueshop24 ?

ik heb al verschillende keren gemaild en die zegt dat ze engels EN duits zijn......dat kan toch niet ?

mvg

kevin
Ik wil hem daar ook bestellen, maar kan me dat niet voorstellen of ze doen daar de boel via de bootloader omzetten alvast. dat zou helemaal mooi zijn hoef ik niets meer te doen

Surf naar :: AppeltjesFris.nl :: - Voor relaxte Apple Software en nieuwtjes. Lekker Fris, Lekker Nuttig.

hallo

nog eens een reactie terug van Blueshop24

tja T-mobileshop....zou nie weten waar ik hier in België moet zijn....

Dus zal nougatbollen zijn zeker...

Kevin

Hello,

you can update the version into English in a T-Mobile shop.
But normally, the phones has got both windows-versions.

We do not sell any add-ons for the MDA.
Sorry!

Best regards
Your blueshop24-team

Gsus is my homeboy

quote:
Monsieurproper schreef op donderdag 09 december 2004 @ 14:32:

you can update the version into English in a T-Mobile shop.
But normally, the phones has got both windows-versions.

Dan zullen er toch ergens wel 2 windows versies staan. En je hebt geen optie om de taal van het toestel te veranderen?

Reg. datum: 29 november 2004

Helaas heb ik geen digi camera nee, en ook geen cardreader. Ik ben dus aangewezen op Active Sync om files naar mijn SD kaart te zetten vanaf de pc. Iemand een idee waarom dit niet werkt, of waardoor de fout veroorzaakt wordt? Weet iemand anders misschien een ander synchronisatie of file transfer tooltje waarmee ik rechtstreeks flies naar de SD kaart kan zetten?

hallo

ze zijn niet echt duidelijk in hun mails en antwoorden nooit echt op de vraag....en het duurt bij meestal lang tegen ik respons heb.....

misschien kan er eens een talenknobbel bellen of mailen ?

ik kan niet echt geloven dat er 2 talen zijn.....bij palm kan je wel kiezen maar bij pocketpc's toch niet....
maar ze zijn ook niet echt zeker van hun zaak want ik kan het in T-Mobileshop laten doen maar waarom zou ik als er toch 2 talen opstaan ?

tja zolang ik niet zeker ben bestel ik niet.... :(
jammer want wou het toestel gisteren al ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: