Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5
Zie ondertitel
Ghehe, nou vooruit omdat ik in een goeie bui ben.Denman89 schreef op maandag 20 december 2004 @ 07:39:
Eigenlijk moet je eerst even vermelden wat het gaat worden, anders kan ik natuurlijk mijn mening wel geven, maar of het dan functioneel is..........
Ik heb nog geen idee wat het gaat worden, het gaat een speciaal oogtrekkend object worden met licht/beweging. Het kan in iedere stijl zijn eigenlijk. Bijvoorbeeld een soort "reactor" of iets in die trant. Wat het exact wordt weet ik dus nog niet.
Ik ben bezig met het uittekenen van het "object" aan de bovenkant, ik heb een paar schetjes gemaakt met wat ideën, ziet er opzich wel goed uit. Ik ga het nog even laten broeien in mijn hoofd, wat detais die ik afgewerkt wil hebben voordat ik er aan begin.

De externe hdd case (had ik toevallig nog liggen, ik dacht van niet, opruimen in slaapkamer is toch handig

Hier heb ik hem in stukjes gezaagd.

Zoiets moet het worden, alleen dan met de stalen stukken die je kan zien in het vorige plaatje. Echter zit daar geen gat in voor het windowtje, dus heb ik het maar even zonder die dingen gedaan.
Ik kan verder 1 ding zeggen, er komt een 10cm lange liquid ccfl in te zitten, wat ik daar mee ga doen dat vertel ik niet
Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+
Keep up the good work
Anoniem: 128590
Anoniem: 126695
idd 2 slangen lijkt me ook moooierAnoniem: 128590 schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:31:
Die slang vanuit de buitenkant staat juist wl kewl, maar ik ben nogal een synmetrie-fan, dus ik zou ook nog een slang vanaf de andere kant naar je object laten gaan. Zeker als je 'm een beetje stark monteerd en de ingang in het rooster een beetje mooi afwerkt ziet het er volgens mij wel strak uit.
Anoniem: 126695 schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:47:
idd 2 slangen lijkt me ook moooier

De tweede slang zit op zijn plaats, hij is een stuk korter dan de andere, en komt ipv de zijkant aan de achterkant naar binnen. Ik vind het een beetje "kaal" staan die twee slangen dus ik ga er wel iets meer bij doen heb ik besloten. Het geheel moet wel mooi afgewerkt zijn want dat is dus de bedoeling van mijn case. Gezien het front met afgeronde hoeken.
Kan je hem er niet achter uit laten komen?
Dus dan staat ie lekker strak en komt meteen bij de aansluiting van de HDD uit.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Das misschien wel een idee... Misschien kunnen er anders meerdere slangen aan de behuizing van die oude schijf worden gekoppelt, zodat je een soort spin idee krijgt... 4 slangen aan iedere kant van een verschillende lengte ofzo...TweakingPro schreef op maandag 27 december 2004 @ 21:59:
Wat een verkrachting die slang zo.
Kan je hem er niet achter uit laten komen?
Dus dan staat ie lekker strak en komt meteen bij de aansluiting van de HDD uit.

Het aflijmen van de box die bovenop mijn kast komt.

Onderkant zit in elkaar.

Flinke berg plamuur er tegen aan.

Naar de ijzerboer geweest, en wat dingen gekocht.

Buisje van de "Generator" aftekenen.

"Generator" is bijna klaar.

Testje van de "Generator".

Zoiets gaat de box bovenop mijn case worden. Afwerking daar ga ik binnekort mee verder, als ik schuurpapier heb (het is op). Dan het plamuur afwerken, alle oneffenheden wegwerken, en natuurlijk gaten maken voor de slangen die de box in moeten. Daarna het geheel spuiten (net als de voorkant van mijn case).
Het front is gelaserd, nou is het wachten totdat ik hem thuis heb, hoop dat hij past
Verder nette mod, maar waarvoor gaat die box gebruikt worden? aangezien hij te klein is voor harddisk/drives komt daar dan een bluetooth set in?
Mini-ITX || Gigabyte H55N-USB3 | Core i7 870 | GTX460 | 4GB OCZ DDR3| Lian Li PC-Q11

Het kan zijn dat het op de foto's er wat scheef uitziet, irl is het echt recht.
Ook is de voorkant gelaserd en die zal worden opgestuurd naar mij. Dan kan ik de voorkant afmaken. Eerst gaten boren voor de knopjes in de huidige voorkant, in het gelaserde stuk zitten ze nl al. Daarna de voorkant spuiten en het gelaserde stuk icm de knopjes monteren. Als ik de voorkant gespoten heb dan ga ik door met het blok aan de bovenkant. Die moet afgeschuurd/geplamuurd worden zodat hij glad word.
Het was de bedoeling om mijn koptelefoon + usb aansluitingen aan de voorkant te monteren (onder het gelaserde plexyglas), maar dit zal ik waarschijnlijk ook bovenin in het blok doen.
Dat is idd de juiste combinatie die mij niet echt veel tijd laat overhouden.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 20-02-2005 17:50 ]
[ Voor 7% gewijzigd door kippy op 20-02-2005 20:38 ]
Vroeger, toen die dingen niet eens als kant&klaar setjes geleverd werden ergens op de wereld. Had ik dat spul gevonden ergens, en heb ik de eerste lichting el-wire naar nederland gehaald. Toen moest je het printje zelf verbinden met de wire. De wire kwam gewoon van rol af, en moest je met wat soldeerwerk en krimpkous vastmaken aan draden.kippy schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:20:
ziet der zeer sweet uit, hoe kom je aan zo'n kost stukje el wire?
Vandaar dat ik weet dat ik ze kan inkoren, en bijvoorbeeld 5cm wire -> 10cm kabel -> 10cm wire -> 20cm kabel -> 20cm wire te maken. Je mag aan een inverter maximaal 5 beter wire hangen, dus dat is aardig wat.
Ik weet dat powerparts ze vroeger leverde (als kant&klaar), maar ze staan nou niet meer op de site. Even mailen, ik denk dat ze het nog wel leveren (ken ze persoonlijk). Hij reageerd nou niet op msn, dus ik kan het niet vragen.
Ik heb ook al even gezocht binnen de pricewatch, daar staat ook wel iets, mischien heb je er iets aan:
Sunbeam ELWK-150-B EL Wire Kit (150cm, Blauw) - € 6,-
Sunbeam ELWK-150-G EL Wire Kit (150cm, Groen) - € 6,98
Sunbeam ELWK-150-R EL Wire Kit (150cm, Rood) - € 6,66
Sunbeam ELWK-150-Y EL Wire Kit (150cm, Geel) - € 4,21
En anders op Tweakers Pricewatch - Casemodding - Verlichting
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
hummm hummm, sounds cool. meschien iets voor men mod.Anoniem: 37691 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:40:
[...]
Vroeger, toen die dingen niet eens als kant&klaar setjes geleverd werden ergens op de wereld. Had ik dat spul gevonden ergens, en heb ik de eerste lichting el-wire naar nederland gehaald. Toen moest je het printje zelf verbinden met de wire. De wire kwam gewoon van rol af, en moest je met wat soldeerwerk en krimpkous vastmaken aan draden.
Vandaar dat ik weet dat ik ze kan inkoren, en bijvoorbeeld 5cm wire -> 10cm kabel -> 10cm wire -> 20cm kabel -> 20cm wire te maken. Je mag aan een inverter maximaal 5 beter wire hangen, dus dat is aardig wat.
Ik weet dat powerparts ze vroeger leverde (als kant&klaar), maar ze staan nou niet meer op de site. Even mailen, ik denk dat ze het nog wel leveren (ken ze persoonlijk). Hij reageerd nou niet op msn, dus ik kan het niet vragen.
Ik heb ook al even gezocht binnen de pricewatch, daar staat ook wel iets, mischien heb je er iets aan:
Sunbeam ELWK-150-B EL Wire Kit (150cm, Blauw) - € 6,-
Sunbeam ELWK-150-G EL Wire Kit (150cm, Groen) - € 6,98
Sunbeam ELWK-150-R EL Wire Kit (150cm, Rood) - € 6,66
Sunbeam ELWK-150-Y EL Wire Kit (150cm, Geel) - € 4,21
En anders op Tweakers Pricewatch - Casemodding - Verlichting
heb ook van dat EL tape maar heb geen idee wat je der eigenlijk mee kan. ziet der niet uit en zo....
Ik bedacht me net pas dat jouw Reactor wel heel erg op de wallpaper lijkt die ik hier op de computer heb
Toeval?
Casemod: Cubeleon
Resident Evilbrinkdinges schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 14:56:
Deze mod ziet er tot nu toe super uit![]()
Ik bedacht me net pas dat jouw Reactor wel heel erg op de wallpaper lijkt die ik hier op de computer heb
[afbeelding]
Toeval?
Alleen dat zijn 2 in elkaar gedraaide glasbuizen.
Ik heb verder geen idee wat het voorstelt, ik kwam het op een of andere site tegen en vond het wel cool als backgroundLeonM schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 15:43:
[...]
Resident Evil![]()
Alleen dat zijn 2 in elkaar gedraaide glasbuizen.
Mijn gelaserde voorkant is binnen, alleen mijn camera is leeg, dus kan nu geen foto's maken. Ik ga vandaag vast gaten boren in mijn case om de knoppen en de voorkant te monteren. Dan zal ik morgen even nieuwe bats kopen zodat ik foto's kan maken.
Opzich zien ze er erg cool uit, nou nog passen en meten om het te verwerken.
[edit]
Gaten zitten er in, nou nog nabewerken (schuren/etc) en spuiten, dan is de voorkant klaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 28-02-2005 19:09 ]
Supaplex roeleert (nog steeds)
een thermaltake setje.. kleine rad, pomp met reservoir.... dunne slangen....
ut overwegen waard?
verder heb je helemaal gelijk over dat iets compact moet zijn maar vergeet niet... je kunt erg beperkt zijn met zon kleine case... bijv als je hw upgrade wil...
>>>> Citroën AX GTI <<<<
Je ziet het nu niet, maar onder ieder knopje staat een tekentje, zodat je ziet wat het knopje doet.

Ja ik weet het, gsm foto's zuigen, maar kan nu even niet beter.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 06-03-2005 23:19 ]
Verder blijf ik dit een mooie mod vinden, zeker als je bedenkt dat zo'n kast niet echt groot is.
[ Voor 41% gewijzigd door Joen op 06-03-2005 23:42 ]

Anoniem: 121024
Anoniem: 115650
Kijk hier eens!Anoniem: 121024 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:15:
Netjes gedaan. Maar hoe heb je die pijltjes en die "power on" tekentjes in het plexi gekregen?
Volgens mij heeft ie het zo gedaan, al kan het er natuurlijk ook ingegraveerd worden!
een paar posts hierboven stond dat ie hem had laten laserenAnoniem: 115650 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:58:
[...]
Kijk hier eens!
Volgens mij heeft ie het zo gedaan, al kan het er natuurlijk ook ingegraveerd worden!
BramBoterham
Dat gaat over spiegels. niet over plexi.Anoniem: 115650 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 23:58:
[...]
Kijk hier eens!
Daar wordt met thinner de inkt op de achterkant van de spiegel overgeplaatst zodat het daarna gedremeld kan worden.
DJ.Z.N. = DJ Zonder Naam > weet jij een goeie naam? PM me dan!

Voorkant dremelen, mijn 20mm knopjes passen niet in de 17mm gaten, gek he?

De voorkant was ongeveer 1.5cm dik, excl plexyglas. Dus de voorkant moest dunner worden, dat doe ik natuurlijk vanaf de achterkant.

Hier is de voorkant redelijk klaar.

De voorkant, met plexyglas en alle 4 de knopjes. (klik = groot).
Binnekort maar spuitplamuur kopen en een busje zwar, dan kan ik de voorkant spuiten. Dat ziet er dan een stuk beter uit dan het nu doet.
Ik ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat, dus ik kan me ergens wel indenken hoe dat de "rest" er over moet denkenAnoniem: 75438 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 23:41:
Nog steeds erg gaaf! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

[edit]
De verf begon al redelijk droog te worden (ik had hem extra verdunt, zodat het beter in kon trekken in de ondergrond). Dus ik heb de voorkant "even snel" in elkaar gezet.

(klik = groot)
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 23-03-2005 19:21 ]
Ik ben nog steeds onder de indruk van dit project ! Vooral de voorkant is schitterend gedaan !
De knoppen zien er ook gruwlijk goed uit
Way to go en blijf zo doorgaan he !!!!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
ziet er in ieder geval wel goed uit
Lange sluitertijd van je camera trouwens, de tijd van dat winamp geval zit daar ongeveer op 0:56,5Anoniem: 37691 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 18:45:
[afbeelding]
De voorkant, met plexyglas en alle 4 de knopjes. (klik = groot).
Verder is het gewoon een prachtige mod (aan het worden)

Ik meen dat de benaming idd smoked is. Kon ik toevallig aankomen via het persoon die het voor me gelaserd heeft. Maar RU58 (oid) kan dat ook leveren meen ik (zie cme faq).Jack schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 20:09:
Dat stukje plexi aan de voorkant, wat is dat voor soort plexiglas? smoked?
ziet er in ieder geval wel goed uit
Maar ik ben benieuwd wat je er verder van gaat maken
hint: ide2usb, en dat LOS van mijn kast.
* Anoniem: 37691 gaat even langs Coditronix om te kijken of ze vette stekkers/bussen hebben.
[edit]
rofl, vergeet ik mn pics nog

Na een aantal keer goed schuren/herplamuren/verven. De "waarschijnlijk" laatste laag voordat ik ga spuiten.

Dit is het frontje van mijn slot-in dvd speler, die heb ik rondom de gleuf zwart gemaakt, verder is niet nodig. Even laten drogen en ook spuiten.
[edit2]

Het frontje, na 2x spuiten. Let niet op de hoeken onderin, dat daar vinerafdrukken zitten is geen ramp, je ziet toch alleen de gleuf (de zijkanten zijn helemaal niet gespoten, mischien bij toeval, maar niet bewust).

Ook heb ik een aantal stekkers/contacten gehaald, 3 stekkers per soort, 2 busjes per soort. Het ene soort heeft 4 aansluitingen, het andere heeft er 5.
Het 5 pin soort ga ik gebruiken voor:
usb data up, usb data down, 5v, 12v, gnd. Mogen jullie gaan raden
[ Voor 74% gewijzigd door Anoniem: 37691 op 25-03-2005 19:26 ]
Ehm, een externe hd en cardreaderAnoniem: 37691 schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 16:55:
Het 5 pin soort ga ik gebruiken voor:
usb data up, usb data down, 5v, 12v, gnd. Mogen jullie gaan raden
edit: Misschien wel inclusief usb-hubje
[ Voor 7% gewijzigd door brinkdinges op 26-03-2005 12:36 ]

klik = 550 width, kwa hoogte is het wel "veel" om direct in het topic te dumpen
Een oude externe scsi hdd case (waar ook een interne voeding in zat).
Ik wil de ruimte die vrij is gekomen door de voeding te verwijderen uit het systeem, gebruiken voor wat andere aparatuur (usb2hdd printje, etc).
Ik ben ook aan de slag gegaan met het maken van de kabels tussen mijn computer en het kastje, ik heb de hoofdkabel (vanaf pc naar "ding") al klaar. De kabel is gemaakt van een VGA verleng kabel, daar zat toevallig (ondere de plastic beschermhoes) een geweven mantel, die heb ik dus hergebruikt (de kabels in de vga kabel ook, rood/blauw/groen is 5v/12v/gnd. Nog wat extra voor de USB over dus

Het gaat idd een externe hdd worden, met een ingebouwde usb 2.0 hub. In het kastje heb ik ruimte zat (ruimte van de oude voeding die er in zat). Er zal aan de voorkant van het kastje een "normale" usb poort komen. De achterkant krijgt 2 usb poorten met de connectoren die ik heb (de 4 pins).brinkdinges schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 12:35:
Ehm, een externe hd en cardreaderInclusief verlichting, in dezelfde stijl als de kast en met doucheslangen?
edit: Misschien wel inclusief usb-hubje
[ Voor 100% gewijzigd door Aphelion op 28-03-2005 21:28 ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Het ziet er weer goed uit, keep on going

Opstarten gaat nog, maar echt super onstabiel, netwerkkaart werkt niet meer, etc. Ook wat andere defecten (managable 3Com switch, 17" 16ms TFT, etc).
Anoniem: 116571
haha, zon sweex ding zekerDesolation Angel schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:37:
waar een surge protector van 20EUR al niet goed voor kan zijn ...
Goede bliksem beschermers zijn wel wat duurder als 20eu
TS -> Suc6 met de mod, hij ziet er al leuk uit
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 116571 op 04-05-2005 17:03 ]
Voor mijn stroom en netwerk. En als het even kan de centrale antenne.
Ik zal binnekort de foto's posten van de verbeterde voorkant. Het is veel schuurwerk geweest, maar hij ziet er wel goed uit nou (geen oneffenheden te zien).
Mijn shuttle staat nou helemaal uitgekleed, met een nieuwe netwerkkaart. Even een nieuw moederbord/barebone kastje afwachten (even mijn leverancier lief aankijken
Anoniem: 136526
Ik heb nog mijn twijfels over die voorkant.. wordt die wel echt zo strak?
We'll see.
En hoe vordert het eigenlijk, ik ben nieuwsgierig.
Hallo!
k denk dat hij nog steeds zijn leverancier lief aan zit te kijken, is goed voor zn spierenYoramScheer schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:11:
FF een schup geve die handel,
En hoe vordert het eigenlijk, ik ben nieuwsgierig.
ik ga chromen mesh in een transparante slang doen, en die aan de buitenkant van mn kast gooien, misschien een idee
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Verder: Keep on modding en laat je niet uit het veld slaan door zo'n bliksemschichtje
Ik heb het druk, erg druk! Dus tot modden kom ik niet vaak meer. Maar nou heb ik toch weer wat tijd in mijn case gestoken, en dat zal wel vaker gaan gebeuren. Ik wil dat hij af is, en snel
De oude scsi case waar ik mee bezig was gaat de volgende hardware krijgen.
• USB Hub
• USB2HDD kaartje
• USB Geluidskaart
• USB SVideo Capture kaart
Natuurlijk een berg leuke verlichting, en mijn 1e aanwinst hiervoor is een glazen kronkel die ik ergens vandaan heb getoverd.
Dit is een testfase, nog niet afbewerkt staal. Gewoon geplaatst zoals ik het in mijn hoofd had zitten. Het gaat me meer om de spiraal met neonsnoer (nog niet aangesloten, dus foto's met werkend snoer krijgen jullie nog.

(overzichtsfoto --- klik = zoom)

(detailfoto --- klik = zoom)
Revive the guild!
Zijn er al updates, we hebben nou wel lang genoeg gewacht
Joejoe!