Ervaring Pioneer DVR-720H-S en DVR-520H-S HDD/DVD Recorder

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 4.972 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 06:28
Ik heb een week terug de Pioneer DVR-720H-S Harddisk/DVD Recorder gekocht :

http://www.pioneer.nl/nl/...d=8633&taxonomy_id=62-125

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/dvdrecorder/pioneer/1086358051128dvr_720hs_detailpage.jpg

ik wil graag weten hoe andere ervaring hier mee hebben, de DVR-720H-S heeft een 160 GB HD , er is ook een DVR-520H-S, dit is in princiepe het zelfde model maar dan met een 80 GB HD

Pioneer DVR-5100H-S HardDisk Recorder Ervaring
dit topic gaat over de ervaring van de Pioneer DVR-5100H-S , dit is de voorganger van de DVR-720H-S en DVR-520H-S met een 80 GB HD en nog wat verschillen maar met het zelfde menu systeem er in :

Afbeeldingslocatie: http://www.538.nl/5100h/DSC04586.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.538.nl/5100h/DSC04587.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.538.nl/5100h/DSC04588.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.538.nl/5100h/DSC04589.JPG

http://www.kieskeurig.nl/...39636C1256EAB003C826D.htm
daar op de Kieskeurig site worden ook al wat meningen gedeeld over de DVR-720H-S

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~barrymel/pics/DVR-720H-SBack.jpg
een fototje van de achterkant met de aansluitmogelijkheden

ik vind zelf de functie Chase Play (http://www.pioneer.nl/nl/help.jsp?editorial_id=7028) helemaal geweldig, iets opnemen en halverwege gewoon al gaan kijken naar wat je opneemt

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi,

Leuk dat je er een apart topic over geopend hebt. Hij is dus duidelijk stiller dan de 5100, en ik vind hem er ook mooier uitzien, dus ik denk dat het voor mij ook de 720 wordt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
hiburg schreef op 30 juli 2004 @ 21:50:
Hoi,

Leuk dat je er een apart topic over geopend hebt. Hij is dus duidelijk stiller dan de 5100, en ik vind hem er ook mooier uitzien, dus ik denk dat het voor mij ook de 720 wordt ...
ja het design vind ik ook een stuk mooier dan de 5100, die grote rode knop vond ik niet zo op die 5100

wat betreft de grote van de schijf...... ik denk dat de 520 in principe met ze 80 gig ook genoeg was geweest, ik kan nu 34 uur opnemen op de hoogste kwaliteit, met die 520 kan je "maar" 17 uur opnemen, maar ja...... wanneer neem je 17 uur op ? :D dus ik denk dat die 520 ook mooi genoeg was geweest en dat die extra 17 uur niet echt die 200 euro meer waard was, ik wis het eigenlijk gelijk als ik iets gezien heb en iets dat wat ik zou willen bewaren kan ik op DVD zetten

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25

DDX

hey die plaatjes ken ik ;)

enig idee wat de verschillen zijn met de 5100 trouwens ?
(die mij nogsteeds prima bevalt)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
DDX schreef op 02 augustus 2004 @ 11:48:
hey die plaatjes ken ik ;)

enig idee wat de verschillen zijn met de 5100 trouwens ?
(die mij nogsteeds prima bevalt)
ja mooie plaatjes he ? ;)

http://www.pioneer.nl/nl/...id=501&taxonomy_id=62-125 daar kan je de 520 en 5100 selecteren en ze vergelijken

het zijn niet echt grote verschillen, grootste verschil wat ik zie is dat je met de 5100 "maar" 90 titels kan opnemen en de 520 en 720 ook 250 titels opnemen :-) en nog wat kleine dingentjes, niet echt schokkende dingen, de 720 heeft natuurlijk de 2x zo grote schijf

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:31

resusaapje

h less

(jarig!)
Idd leuk dat hier een topic over gestart is. Heb hem namelijk gisteren besteld :)
Ben benieuwd!

Iemand al een verhaal hoe hij regio-vrij te maken is? Is dat dezelfde manier als bij de DV575?

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104312

Zover ik weet is er (nog) geen regio hack beschikbaar.
anders ff kieskeurig.nl en/of videohelp.com in de gaten houden.
Zou het trouwens mogelijk zijn om in de 520 een grotere hardisk te plaatsen want ik vind het prijserschil tussen de 520 en de 720 wel erg groot !

greetings

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Anoniem: 104312 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:05:
Zou het trouwens mogelijk zijn om in de 520 een grotere hardisk te plaatsen want ik vind het prijserschil tussen de 520 en de 720 wel erg groot !

greetings

Ben
ik heb de 720 ook genomen, maar wat ik al eerder zei of het ut wel waard was....... wanneer neem je nou 34 uur op ? ik neem nog geen eens 17 uur op :) maar ja ik wou weer het beste en zo :) niet dat de 520 slechter is natuurlijk

maar ik denk dat het wel moet kunnen om er zelf een grotere schijf in te zetten maar denk dat ze wel iets van een beveileging hebben ingebouwd, maar zal vast wel iets voor komen omdat te omzeilen dat hij gewoon elke schijf accepteerd.......

dat van dat regio vrije weet ik ook nog niet........ maar ja, ik heb er nog een 575 bij dus daar speel ik al mijn dvd's op af

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104312

Het grote voordeel van de\e pioneer hdd/dvd recorder is dat je dvd's op de HD kan zetten (dit schijnt bv op de philips niet te kunnen).
Zodat er een hoop (tere) dvd's in de kast kunnen blijven liggen en dan gaat het uiteraad snel met je opslag capaciteit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Anoniem: 104312 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:48:
Het grote voordeel van de\e pioneer hdd/dvd recorder is dat je dvd's op de HD kan zetten (dit schijnt bv op de philips niet te kunnen).
Zodat er een hoop (tere) dvd's in de kast kunnen blijven liggen en dan gaat het uiteraad snel met je opslag capaciteit !
ja joh ?? moet ik is gaan proberen :P muziek dvdtje of zo

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99220

Ik heb nu een philips, en overweeg op het moment over te stappen naar deze pioneer. Ik heb echter heel veel dvd+r disks met opnames die ik natuurlijk graag wil blijven bekijken.
Maar helaas staat op de pioneer site dat ie alleen dvd-r/rw leest/schrijft.
Ik heb ook al zo'n eigenwijs notebook die alleen maar "-" slikt, en daar baal ik al stevig van.
Nu zag ik op kieskeurig mensen zeggen dat ie wel "+" kan lezen.

Iemand hier die dat kan bevestigen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Anoniem: 99220 schreef op 08 augustus 2004 @ 00:49:
Ik heb nu een philips, en overweeg op het moment over te stappen naar deze pioneer. Ik heb echter heel veel dvd+r disks met opnames die ik natuurlijk graag wil blijven bekijken.
Maar helaas staat op de pioneer site dat ie alleen dvd-r/rw leest/schrijft.
Ik heb ook al zo'n eigenwijs notebook die alleen maar "-" slikt, en daar baal ik al stevig van.
Nu zag ik op kieskeurig mensen zeggen dat ie wel "+" kan lezen.

Iemand hier die dat kan bevestigen ???
yep, dit speeld hij gewoon af, ik heb ook een Philips gehad de DVDR80

de Pioneer heeft een veel mooier en scherper beeld dan de Philips

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

(jarig!)
Anoniem: 104312 schreef op 03 augustus 2004 @ 22:05:
Puur technisch zou een vervangingsactie moeten kunnen. Durft iemand het aan de HD in z'n computer te plaatsen om het format te bekijken? ;)

Heb 'm dus ondertussen ontvangen en geïnstalleerd. Tjonge, wat een mogelijkheden! Heeeeerlijk! :*)

Jammer dat de regio-hack er nog niet is. Houden we elkaar op de hoogte? O-)

En nu ga ik eens ff fijn spelen...

“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99220

barrymel schreef op 08 augustus 2004 @ 01:22:
[...]

yep, dit speeld hij gewoon af, ik heb ook een Philips gehad de DVDR80

de Pioneer heeft een veel mooier en scherper beeld dan de Philips
Ik heb nu een dvdr895 maar die is nu al 2x gerepareerd en nu weer hetzelfde euvel en ben het echt zat met dat ding. Wel vreemd trouwens dat zelfs in de handleiding van de pioneer dvd+r als incompat. media word bestempeld.

maar goed, ik ga um maar eens halen, want in de hd recorder van philips heb ik geen vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Anoniem: 99220 schreef op 08 augustus 2004 @ 14:24:
[...]

Ik heb nu een dvdr895 maar die is nu al 2x gerepareerd en nu weer hetzelfde euvel en ben het echt zat met dat ding. Wel vreemd trouwens dat zelfs in de handleiding van de pioneer dvd+r als incompat. media word bestempeld.

maar goed, ik ga um maar eens halen, want in de hd recorder van philips heb ik geen vertrouwen.
ik heb zelf vorig jaar de Philips 32PW9768 Breedbeeld Televisie met HardDisk gehad, deze nam alleen maar Mono op............. en volgens Philips hoorde dat......

volgende Philips TV liep het beeld scheef, Philips TV daarna zat zo'n schermpje aan de bovenkant wat automatisch inklapte dat haperde , toen maar een Sony TV genomen :) nou die DVDR80 is dus ook niet echt super kwalitijd voor toen de duurste recorder die er was en ik heb de DVD737 DivX/DVD speler gehad en die gaf ook vaak problemen, 1igste wat van Philips goed was dat was mijn videorecorder, ik was dus altijd wel Philips aanhanger maar daar heb ik het nu echt helemaal mee gehad............

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-05 06:39
Via de kieskeurig site heb ik een aantal bedrijven gevonden die de 520 aanbieden. Goedkoopste.nu biedt hem zelfs regiovrij aan. (dan kost 'ie wel 769 euro)
Zijn er mensen die andere aanbieders weten. De pricewatch op die kieskeurig site lijkt mij niet zo heel erg actueel, in de Tweakers pricewatch kan ik hem niet terugvinden. (misschien kijk ik gewoon verkeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25

DDX

ik heb mijn 5100h gekocht via : http://www.techtronics.com/
(regiovrij)

ze verkopen ook de 520h, 720h en 920h (250gb)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
DDX schreef op 09 augustus 2004 @ 08:57:
ik heb mijn 5100h gekocht via : http://www.techtronics.com/
(regiovrij)

ze verkopen ook de 520h, 720h en 920h (250gb)
krijg nou wat, is er ook nog een 920h ? :)

op http://www.pioneer.nl/ en http://www.pioneer-eur.com/ is er niets over terug te vinden........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Die 920 is net in Japan/Azie uit, nog niet off. in Europa verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Laatst online: 05-01-2022
miles schreef op 09 augustus 2004 @ 21:19:
Die 920 is net in Japan/Azie uit, nog niet off. in Europa verkrijgbaar.
Ik heb van een medewerker van een hifi zaak hier in de buurt gehoord, dat er ook een model van 250 gig zou uitkomen en dat die in september op de markt zou komen. Maar of dat helemaal klopt ??
Want als hij net uit is in Azie, dan duurt het meestal wat langer voordat hij hier te koop is. Als je het zeker wilt weten, moet je even met Pioneer bellen (zitten in Almere dacht ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
http://www.pioneer.co.jp/dvdld/dvr/

daar kom ik de 920h niet tegen........

maar wel de DVR-520H-S tegen, die hier 80 gig heeft en in Japan 160 gig zoals de 720 hier heeft en je ziet er een DVR-620H-S en die heeft 250 gig, de 720 staat ook niet op de japanse site..........

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Heb hem vandaag in de winkel zien staan en wil hem nu eigenlijk wel erg graag hebben........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
miles schreef op 10 augustus 2004 @ 20:12:
Heb hem vandaag in de winkel zien staan en wil hem nu eigenlijk wel erg graag hebben........
gewoon kopen ;) is echt een perfect apparaat

BarryMel

• miles
Heb begrepen van een webshop dat er volgendeweek een cd'tje van Pioneer uitkomt (nouja, ze krijgen dat cd'tje volgende week) waarmee 'ie regiovrij gemaakt kan worden. Daar wacht ik op. Bij webshop kopen is nl. 100 euro goedkoper dan in de winkel.

• barrymel
miles schreef op 12 augustus 2004 @ 08:50:
Heb begrepen van een webshop dat er volgendeweek een cd'tje van Pioneer uitkomt (nouja, ze krijgen dat cd'tje volgende week) waarmee 'ie regiovrij gemaakt kan worden. Daar wacht ik op. Bij webshop kopen is nl. 100 euro goedkoper dan in de winkel.
wat moet iedereen met dat Regiovrije ?? de meeste zullen naast die recorder toch een gewone (Regiovrije) DVD speler hebben of heb ik dat mis ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
barrymel schreef op 12 augustus 2004 @ 17:29:
[...]

wat moet iedereen met dat Regiovrije ?? de meeste zullen naast die recorder toch een gewone (Regiovrije) DVD speler hebben of heb ik dat mis ?
Ik ga toch geen twee dvd spelers in de kast zetten als ik zo'n geavanceerd apparaat heb.
Verder bestel ik regelmatig dvd's in australië en de vs die ik ook wil kunnen bekijken.

[ Voor 13% gewijzigd door miles op 16-08-2004 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
miles schreef op 16 augustus 2004 @ 09:43:
[...]

Ik ga toch geen twee dvd spelers in de kast zetten als ik zo'n geavanceerd apparaat heb.
Verder bestel ik regelmatig dvd's in australië en de vs die ik ook wil kunnen bekijken.
zo geavanceerd..... er zit een HD in :) hadden ze in de US al 5 jaar geloof ik en tis hier ook al een jaar :) maar goed :D

maar ik had zo iets van de meeste mensen kopen um er bij aangezien de meeste mensen al een dvd speler hadden en als je al regelmatig in de US en australie besteld dan zal je die toch ook hebben

maar goed, dat ben ik, kan bij jou anders zijn en vast ook nog wel andere :)

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

(jarig!)
barrymel schreef op 16 augustus 2004 @ 19:18:
[...]
maar ik had zo iets van de meeste mensen kopen um er bij aangezien de meeste mensen al een dvd speler hadden en als je al regelmatig in de US en australie besteld dan zal je die toch ook hebben

maar goed, dat ben ik, kan bij jou anders zijn en vast ook nog wel andere :)
Tja, ik denk dat veel mensen (ik dus :) ) van opruimen houden.

Ik heb dus een versterker/tuner en deze DVD-recorder. Voorlopig heb ik nog een videorecorder staan om oude banden over te zetten, en een MC-speler voor idem.

Opruimen == cool

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is er inmiddels al een regio-hack bekend?

• SnowDude
  • Laatst online: 08-05 09:10
Als er iemand weet hoe de regio code er uit kan zou ik dat graag willen weten.
Ik (nou ja mijn pa) heeft net de 520 besteld, in combi met een 43" plasma, ik kan niet wachten tot dat het volgende week binnen komt.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resusaapje

resusaapje

h less

(jarig!)
SnowDude schreef op 26 augustus 2004 @ 10:58:
Als er iemand weet hoe de regio code er uit kan zou ik dat graag willen weten.
Ik (nou ja mijn pa) heeft net de 520 besteld, in combi met een 43" plasma, ik kan niet wachten tot dat het volgende week binnen komt.
Volgens deze site:
http://www.shoyle.f9.co.uk/dvdchipsuk/
is het op dezelfde wijze als bij de DVR5100: een update-CD.

Anoniem: 27413

hehe ik ga de mijne zo ophalen.

maar ik gebruik mijn pioneer 668 gewoon als mijn normale dvd player.
daar kan niets tegen op qua beeld en geluids kwaliteit.

• miles
Bij verschillende zaken kunnen ze hem zo regiovrij maken, met een cdtje inderdaad.
Ik heb de mijne bij de MediaMarkt gekocht in Amsterdam waar ze het doen als je wat bij betaald. Je moet overigens wel oppassen dat je garantie behouden blijft. Bij mediamarkt is dat het geval, bij it's bijvoorbeeld niet.
Het apparaat is perfect. de mogelijkheden zijn heel uitgebreid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ondertussen is er ook een DVR-420H-S te koop, deze is exact hetzelfde als de 520, er zit alleen geen DVI aansluiting op.

De 420H is overigens al te koop voor 520euro (bij pick2pay)

Zijn de ervaringen van de mensen met de 520 en 720 nog steeds goed?

En hebben deze recorders de mogelijkheid tot shuffle bij mp3's?

[ Voor 12% gewijzigd door Exocet op 12-10-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik ben nog steeds super tevreden over m'n 520.
Ik ondek steeds meer mogelijkheden en ben nu ook overgegaan tot het branden van mp3 cd's.
Als je 10 albums op zo'n mp3 cd zet kan je kiezen of je met album 1 begint of met album 8. Als de albums en de nummers in de albums titels hebben kan je gewoon de titels aflezen op je tv. Er is ook de mogelijkheid de volgorde van afspelen in te programmeren, hiermee heb ik echter nog niet geexperimenteerd.
De mp3 tjes met shuffle afspelen is waarschijnlijk niet mogelijk. Ik heb nog geen dvd speler gezien die dat kan.

Het grootste gemak vind ik toch wel de videorecorder. Ik heb m'n favoriete series voor de komende tijd eenmalig ingeprogrammeerd (ma tm vr van zolaat tot zolaat, iedere zat van zolaat tot zolaat enz.) en nooit meer gedoe dat de band niet lang genoeg is of dat verschillende programma's net niet passen of dat er midden op de band nog iets staat dat je eigenlijk nog moet kijken maar waarin je geen zin hebt. Ook niet meer eeuwig heen en weer spoelen met de video. Gewoon rechtstreeks het juiste programma bekijken. Door het chase play kan je halverwege het programma erin vallen en toch al beginnen te kijken. Ook ideaal.

[ Voor 37% gewijzigd door miles op 13-10-2004 09:37 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 17:25
Heb gisteren mijn DVR-520 ontvangen. (jippie :) )

Vraagje: heb een Philips Breedbeeld TV, de 32pw9308, en destijds op mijn Philips VHS videorecorder is het overnemen van de zenders van TV -> videorecorder prima gegaan.

In de Pioneer handleiding staat dat dit met de DVR-520 ook moet lukken, maar het "Download from TV" selectieknopje blijft uitgegrijsd en kan het niet selecteren. Als reden staat er: "No communication between the recorder and the TV was possible" (of iets in die trant).

Ik heb de SCART kabel in alle mogelijke in- en uitgangen van zowel de recorder als de TV geprobeerd. In de handleiding van de TV staat namelijk dat voor "easylink" functionaliteit je de recorder in de EXT2 ingang van de TV moet stoppen, maar easylink houdt volgens mij het kunnen opnemen vanaf de TV in, niet perse het "downloaden" van de zenderinformatie...

Ook werkt de "directe TV opname" niet, waarschijnlijk door het bovenstaande probleem . (Als je op de TV een programma bent aan het kijken en gestoord wordt, kan je op de "TV DIRECT REC" knop drukken zodat de recorder direct start met opnemen op de HDD zonder dat je eerst handmatig de recorder van de standby stand hoeft te halen en de zender te kiezen.)

Heeft iemand een idee waarom het bij mij niet werkt? Iemand hetzelfde probleem gehad?

Ik heb gelezen dat het aan de Scart kabel kan liggen, maar volgens mij heb ik wel een goede. Voor de zekerheid zal ik vandaag een nieuwe kopen waarvan ik zeker weet dat ie goed is. Heb toch een nieuwe nodig om nog deVHS recorder ertussen te kunnen plaatsen... Vreemd dat Pioneer geen Scartkabel levert bij de DVR-520... :|

Verder heb ik al gezien dat ik 'm alleen ga gebruiken in FINE modus, omdat zenders waarvan de kwaliteit al minder is via de kabel (bijvoorbeeld RTL 4 met UPC) merkbaar slechter worden bij een opname op SP modus.

Nog een vraagje:
Het "pauzeren van live TV". Dit doe je -neem ik aan- het eenvoudigst zo: "TV DIRECT REC" (als die bij mij zou werken dan), vervolgens op "Play" drukken en dan op "Pauze". Klopt dit? Of is er een handigere/snellere manier van het pauzeren van een tv programma dat je aan het kijken bent als bijvoorbeeld de telefoon over gaat. Had namelijk gehoopt dat je echt op een soort "pauze" knop kon drukken wat dezelfde functionaliteit zou hebben als "TV DIRECT REC" maar die dan meteen het beeld stil zet.

Tot slot even eindigen met: Hulde! _/-\o_
Wat een mooi apparaat, ben nu al bijzonder tevreden. Vooral ben ik te spreken over de flexibiliteit met opnemen en het multitasken, dus het tegelijkertijd kunnen opnemen op HDD en afspelen van bijvoorbeeld een DVD.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Waarschijlijk is je Tv niet geavanceerd genoeg zodat het downloaden van kanalen en TV Direct Rec niet werkt. Dat werkt bij mij ook niet met m'n Philips Matchline 100Hz.. wel jammer hoor ... :'(

Ik heb deze recorder (520h) sinds een weekje en kan zeggen dat ie me erg goed bevalt! :)
Enige minpuntjes zijn:
-De zwakke communicatie tussen AB en recorder. Je moet goed richten en niet te snel knopjes achter elkaar indrukken, wil het werken..
-Geen Nederlandse OSD
-Geluid van fan. Het is niet storend maar je hoort 'm wel. Je raakt er wel snel aan gewend.
-Beetje onduidelijke display op het frontje, maar dat gebruik ik toch amper.
-Je kan niet altijd hoofdstukken/chapters samenvoegen. Hij geeft alleen aan dat 't niet kan, maar niet waarom. Heb de handleiding erbij gepakt maar snap 't nog steeds niet. (handleiding is voor de rest wel duidelijk en op een paar foutjes na, goed vertaald in het Nederlands.)

Wat ik best irritant vind is dat de TV terugspringt naar het kanaal van de recorder als ie begint op te nemen met voorgeprogrammeerde programmas. Weet iemand hoe je dat kunt omzeilen? :?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSCY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 22:07
Probeer eens 1x op het TV/DVD knopje te drukken terwijl de DVD-recorder aan staat.
Als het goed is springt het beeld nu niet meer op het AV kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Waarschijlijk is je Tv niet geavanceerd genoeg zodat het downloaden van kanalen en TV Direct Rec niet werkt. Dat werkt bij mij ook niet met m'n Philips Matchline 100Hz.. wel jammer hoor ... :'(
Bedankt voor je reactie, maar ik ben er inmiddels achter waarom het niet werkte: had een verkeerde (lees: slechte en oude) Scart kabel. Ik heb een nieuwe scart kabel gekocht en nu zou het downloaden van TV zenders wel lukken, alleen had ik het al handmatig gedaan. :|
De knop "TV Direct Rec" werkt nu ook. Erg handig als je iets aan het kijken bent wat de moeite waard is om op te nemen zonder dat je eerst een hoop knoppen moet indrukken om een aan te zetten, de goede zender te kiezen etc...

Wat betreft je minpuntjes:
dat van de afstandsbediening ben ik niet met je eens. Alleen als je echt misricht doet ie het niet, maar dat is logisch. Dat gebeurt bij mij voornamelijk wanneer ik teksten wil invoeren (bijvoorbeeld titels van opnames), want dan moet je kijken welke letters onder welke cijfers zitten en dan houd je de AB met de IR zender naar boven gericht :)

Het geluidsniveau, OSD en onduideljike frontje zijn voor mij absoluut geen minpunten. Zelfs niet als ik mijn best doe om zo kritisch mogelijk te zijn. Maar ja, dat is mijn mening.

Het niet kunnen samenvoegen van chapters heb ik nog niet meegemaakt, maar nu moet ik toegeven dat ik dat ook nog niet zo vaak heb gedaan.
Wat ik best irritant vind is dat de TV terugspringt naar het kanaal van de recorder als ie begint op te nemen met voorgeprogrammeerde programmas. Weet iemand hoe je dat kunt omzeilen? :?
Ik heb juist precies last van het omgekeerde: als ik opgenomen programma's via de disc navigator aan het bekijken ben en dan op "stop" druk, schiet de TV weer terug naar het TV kanaal waardoor je opnieuw op de knop "Disc navigator" moet drukken om terug in het menu te komen. Ik had liever gehad dat hij weer terug zou gaan naar het "disc navi" menu om zo snel de volgende opname te kunnen kiezen.

Verder vind ik het de beste aankoop die ik ooit had kunnen maken. TV kijken is nog nooit zo'n genot geweest. Heb nu alleen nog last van de slechte kwaliteit van RTL 4. Zit bij UPC en sinds november 2004 worden een aantal kanalen echt ontzettend gestoord. Heb laatst dure scartkabels en dure coax kabels (hirschmann) gekocht in de hoop dat het daar beter van zou worden. Bij een groot aantal zenders is dat ook zeker gebeurd (RTL 5, Ned 3, Eurosport), maar bij RTL 4 is het nog. Zit direct met mijn TV en Pioneer op de binnenkomende signalen van UPC, dus het ligt echt niet aan mij. Ga UPC maar eens bellen.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Probeer eens 1x op het TV/DVD knopje te drukken terwijl de DVD-recorder aan staat.
Als het goed is springt het beeld nu niet meer op het AV kanaal.
Bedankt, Zal t 's proberen.. maar dat knoppie is er toch alleen voor om tussen de AV en TV te schakelen? Ik bedoel, dat kan ik ook zelf doen, dus daarom gebruik ik 'm nooit.
Bedankt voor je reactie, maar ik ben er inmiddels achter waarom het niet werkte: had een verkeerde (lees: slechte en oude) Scart kabel. Ik heb een nieuwe scart kabel gekocht en nu zou het downloaden van TV zenders wel lukken, alleen had ik het al handmatig gedaan.
Hehe, ja ik ook.. maar ach, zo'n kutwerkje is 't toch niet. Je kunt de tuner zelf kanalen laten scannen, dan hoef je ze later alleen nog maar in goeie volgorde te zetten... maarja, je was toch al klaarzei je :+
Maareh die Scart-kabel... je TV zelf heeft er dus niks mee te maken dat je TV Direct Rec enzo kan doen, dat ligt dus alleen aan de Scart-kabel?? Klinkt een beetje vaag allemaal.. Heeft dat ook nog een benaming (dat je opeens meer kan met je tv/rec) :? voordat ik de verkeerde koop, die dingen zijn niet goedkoop.
Want ja, dat TV Direct Rec lijkt me wel HEEL handig :9~

Over mn minpuntjes, eigenlijk vind ik dat van de AB nog de grootste 'ergenis', de rest zijn niet echt dingen waar ik me steeds aan stoor. Maar 'tis wel weer zo dat ik met mn andere AB's zo'n beetje alle kanten kan oprichten en dat ze nog steeds werken (zelfs nog met mn OneForAll AB!).
Ik heb juist precies last van het omgekeerde: als ik opgenomen programma's via de disc navigator aan het bekijken ben en dan op "stop" druk, schiet de TV weer terug naar het TV kanaal waardoor je opnieuw op de knop "Disc navigator" moet drukken om terug in het menu te komen. Ik had liever gehad dat hij weer terug zou gaan naar het "disc navi" menu om zo snel de volgende opname te kunnen kiezen.
Volgens mij kun je gelijk al naar de Disc Navigator terwijl ie nog afspeelt...?
Wel vreemd, want ik heb dat probleem niet :?

Eh, ik dacht erggens gelezen te hebben dat je de firmware kunt upgraden? Of zeg ik nou iets heel vaags...
Zit bij UPC en sinds november 2004 worden een aantal kanalen echt ontzettend gestoord.
Volgens mij is dat een typsich UPC probleempje.. ik heb dat ook een tijdje gehad met Ned1 en Belgie.. dat bleef ik wel een tijdje houden en de rest van de buurt had daar ook last van. Als je ze daarover belt blijven ze stug volhouden dat niemand anders er last van heeft.. ben je uitgepraat...

Tis een mooi apparaat, maar dat mag ook wel voor dat geld 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127700

Ik heb op de ingang van mijn DVD 520 een videorecorder aangesloten. Op zich gaat dat goed. Alleen als ik een copy wil maken van de harddisk naar een DVD-R, terwijl de videorecorder aanstaat en de DVD recorder ingesteld staat op channel L1 (de ingang waar de viderecorder op aangesloten is), dan komt er aan het eind van de kopieerslag de melding “Can not complete copy”.
Hierna is de DVD-R onleesbaar en kan de ‘finalize’ niet uitgevoerd worden.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand is en hoe dit probleem op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Ik zit zelf te twijfelen tussen de lite-on recorder en deze 720h-s. Nu heb ik nog twee vragen:

1) Het lite-on topic hier op got loopt ontzettend hard. Blijkbaar is die lite-on ontzettend populair. Dit topic staat al veel langer open, maar er wordt eigenlijk amper in gepost. Meestal is dat toch wel een indicatie dat een produkt niet goed loopt.

2) Welke bekende ketens verkopen de pioneer 720h-s eigenlijk (of de 520 & 420)? Als ik via het web zoek stuit ik eigenlijk alleen maar op webwinkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
Anoniem: 42145 schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 00:08:
Ik zit zelf te twijfelen tussen de lite-on recorder en deze 720h-s. Nu heb ik nog twee vragen:

1) Het lite-on topic hier op got loopt ontzettend hard. Blijkbaar is die lite-on ontzettend populair. Dit topic staat al veel langer open, maar er wordt eigenlijk amper in gepost. Meestal is dat toch wel een indicatie dat een produkt niet goed loopt.

2) Welke bekende ketens verkopen de pioneer 720h-s eigenlijk (of de 520 & 420)? Als ik via het web zoek stuit ik eigenlijk alleen maar op webwinkels.
als zo'n topic goed loopt kan het ook betekenen dat mensen er veel problemen of vragen over hebben hoe iets werkt.....

dat dit topic niet echt loopt kan dus betekenen dat er mensen niet veel problemen mee hebben ?

ik zelf heb de 720 en de 520 en deze doen het beiden perfect, ik heb ze gekocht bij Correct in Rotterdam , maar ik heb ze ook bij de Mediamarkt in Rotterdam gezien

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012

Lees veel irritatie over Lite-On, blauw beeld, groen beeld, timerproblemen. Eigenlijk allerhande, wat buiten het branden ligt, dat zal die wel goed doen. En er moet voortdurend nieuwe firmwate worden geinstalleerd.

Volgens mij is Pioneer redelijk algemeen verkrijgbaar. In Apeldoorn in elk geval bij Megamax, 520 voor 625 euro en ik dacht de 420 zelfs voor ongeveer 550 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB

Beide vragen zijn negatief te beantwoorden:
I) Ik ben het eens met Barrymel en Jank: volgens mij is de reden dat dit topic redelijk rustig is, omdat het product zo ontzettend duidelijk is. Duidelijke handleiding, vanzelfsprekende bediening en een goed werkend apparaat.
Het is ook eigenlijk geen apparaat geschikt voor dit forum. Je kan het niet echt tweaken. Op een gegeven moment als de garantie toch al verlopen is, ga ik er proberen een grotere harde schijf in te zetten (heb nu de 80GB versie bij de 520), maar dat is het enige wat ik kan bedenken dat ik zou kunnen doen. Er zijn geen nieuwe firmwares uitgebracht, omdat die niet nodig zijn. Er is een winkel in Engeland waar je een CD kan bestellen die het apparaat regiovrij kan maken, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Dat dit meer een apparaat is voor "gewone mensen" en niet voor tweakers is te zien op kieskeurig.nl - een site voor de "gewone" consument ;)
Kijk maar eens op de pagina's van de 520 en 720, daar wordt ontzettend druk over de apparaten gecommuniceerd. Over het algemeen redelijk "gewone" (=simpele/domme) vragen en opmerkingen:
Pioneer DVR 520 op Kieskeurig
Pioneer DVR 720 op Kieskeurig

II) Ik heb de 520 en 720 bij de Mediamarkt en de BCC gezien, maar ook bij diverse goede consumenten electronica winkels, maar heb 'm zelf via internet voor ongeveer 500 euri gekocht. Aanzienlijk goedkoper dan in de winkels dus...

[ Voor 11% gewijzigd door IloveMyHenB op 04-02-2005 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106174

Ik heb vandaag de Pioneer 520 in huis gekregen. Na een zeer vervelende ervaring met Philips 725 (DVD-lade ging niet meer open) verheugde ik mij op deze Pioneer. Hoewel ik vermoed dat ik veel van de 520 ga houden ben ik meteen teleurgesteld in de beeldkwaliteit: veel te licht en beetje onscherp. Ik zal een duudere SCART proberen - maar zoals het nu is is het niet acceptabel beeld vergeleken met de antenne-kabel direct de TV in.

Maar wat zorgelijker is is dat ik geen voorbespeelde DVD's lijk te kunnen afspelen. Hij zegt steeds "No Title". Heb ik iets gemist? Moet ik de DVD drive gereedmaken of zo? Anders morgen helaas terug naar BCC - argh! :'(

Geen mazzel met DVD-HD Recorders tot nu toe :(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106174 op 18-02-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, Heel genant, maar dat niet afspelen van de DVD's kwam omdat ik niet op DVD had gedrukt 8)7
en hij dus v.a. de HDD probeerde af te spelen waar geen title op stond - duh.

Maar ik ga toch morgen terug naar de winkel omdat het beeld simpelweg onscherp is. Als ik naar een zender kijk op de TV (door de pioneer gelust met RF kabels) dan is het prima scherp en contrastrijk. Maar als ik naar diezelfde zender kijk via de SCART van de Pioneer naar mijn TV (dus via het AV1 kanaal) dan is het beduidend slechter: onscherp, minder contrast etc. Ook het aanpassen van de video settings in het home menu van de pioneer doet eigenlijk niks.. geen zichtbaar verschil. Ik ga er vanuit dat ik een maandagochtend model heb of zo want verder lees ik juist hele positieve dingen over deze Pioneer.

Oh ja, RGB out of Video out maakt ook geen verschil in de beeldkwaliteit. Hij staat op SP maar dat zou neem ik aan geen invloed mogen hebben als het niet om een opname gaat, toch?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 106174 op 20-02-2005 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137695

Wim_H: Sinds gisteren ben ook ik eigenaar van een DVR-520H-s. Op het apparaat staat
dat het is gemaakt in de UK in de maand februari 2005.

De firmwaregegevens zijn:
VERSION: 2.71
SYSCON: RELEASE_156
TUFLCON: 2.25M
DRIVE: 1.19X
DEVICE: PRISM-PLUS
REGION: 2

Uitstekend beeld en geluid. Niet van live-TV te onderscheiden (SP-mode, RGB-out). Apparaat is vrijwel geruisloos. :)

Wat niet werkt is de AB-knop 'INPUT SELECT' in combinatie met mijn Philips
Matchline TV van 1989. Ook is een PDC-opname niet op tijd begonnen. Wil ik nog verder onderzoeken. :?

Voorlopige conclusie: prima aankoop!
Anoniem: 106174 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:26:
...
Maar ik ga toch morgen terug naar de winkel omdat het beeld simpelweg onscherp is. Als ik naar een zender kijk op de TV (door de pioneer gelust met RF kabels) dan is het prima scherp en contrastrijk. Maar als ik naar diezelfde zender kijk via de SCART van de Pioneer naar mijn TV (dus via het AV1 kanaal) dan is het beduidend slechter: onscherp, minder contrast etc. Ook het aanpassen van de video settings in het home menu van de pioneer doet eigenlijk niks.. geen zichtbaar verschil. Ik ga er vanuit dat ik een maandagochtend model heb of zo want verder lees ik juist hele positieve dingen over deze Pioneer.

Oh ja, RGB out of Video out maakt ook geen verschil in de beeldkwaliteit. Hij staat op SP maar dat zou neem ik aan geen invloed mogen hebben als het niet om een opname gaat, toch?
suzero: gebruik je wel een volledig bedraad scart-kabel? Heb je de connectoren goed aangedrukt? Staat behalve de uitgang van de Pioneer ook de ingang van de TV op RGB? Het verschil tussen 'video' en 'RGB' is bij mij duidelijk zichtbaar. SP is inderdaad alleen van belang bij een opname.

Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ik heb speciaal een Monster Scart kabel type-2 gekocht. Het was nogal prijzig met gouden connectoren en goede afscherming etc. Ik zag eerlijk gezegd geen verschil met mij goedkope scart van de markt - maar goed.

Mijn TV kent geen RGB ingang, alleen TV / AV1 / AV2 (composiet tulpjes) (het is een 10 jaar oude Samsung).
Ik heb de DVDHDR ook aangesloten bij mijn vader thuis (ook oude TV maar wel met scart hoor) en daar hetzelfde probleem. Alle Scarts waren goed aangedrukt etc.

Het stomme is dat ik hiervoor een Philips DVD recorder 725 had (die ik terug heb gebracht omdat de DVD-lade niet meer openging) en die had niet het probleem met slechter beeld via de Scart. De aansluiting was dus precies hetzelfde als nu met de Pioneer... vandaar dat ik me zorgen maak of die Pioneer wel OK is (dit exemplaar dan).

Ook mijn Pioneer is in feb 2005 gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 106174 op 21-02-2005 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Mij viel ook gelijk op dat het beeld niet echt super is, maar wel net te doen vind ik. Met een beetje tweaken en tunen van de beeldinstellingen op de DVR ziet het er een stuk beter uit. Ik heb de Chroma een flink een stuk omhoog gedaan, de Hue bijna helemaal naar recht (Red dus) en Detail bijna op het midden.
Wat niet werkt is de AB-knop 'INPUT SELECT' in combinatie met mijn Philips
Matchline TV van 1989.
Is dat de type matchline met die smalle afneembare boxen aan de zijkant? Die staat hier namelijk en daar werkt Input Select wel... maar niet TV Direct Rec :( bij jou wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dat tweaken van het beeld met de audio/video adjust lijkt heeeeeel weinig te doen. Zag je aanzienlijk verschil? ik vond het beeld via de pio echt TE onscherp (rafelig)... zo kritisch ben ik toch niet (dacht ik ;-)), maar als je heen en weer kan switchen tussen TV / AV dan zie je wel heel duidelijk het verschil :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106174 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:36:
Ja, ik heb speciaal een Monster Scart kabel type-2 gekocht. Het was nogal prijzig met gouden connectoren en goede afscherming etc. Ik zag eerlijk gezegd geen verschil met mij goedkope scart van de markt - maar goed.
Jammer van de extra uitgave!
Mijn TV kent geen RGB ingang, alleen TV / AV1 / AV2 (composiet tulpjes) (het is een 10 jaar oude Samsung).
Ik heb de DVDHDR ook aangesloten bij mijn vader thuis (ook oude TV maar wel met scart hoor) en daar hetzelfde probleem. Alle Scarts waren goed aangedrukt etc.
De 21-polige scart connector kan verschillende signalen verzorgen. Eén daarvan is RGB. Bij de Pioneer moet, om RGB output te krijgen, AV1 worden ingesteld op RGB. Standaard staat de uitgang ingesteld op 'video'. 'Video' kan elke TV aan, maar levert de minste beeldkwaliteit op. Als de Pioneer op RGB wordt ingesteld moet de TV ook op RGB worden ingesteld. Mijn Philips heeft die mogelijkheid, de Samsung misschien niet.
Het stomme is dat ik hiervoor een Philips DVD recorder 725 had (die ik terug heb gebracht omdat de DVD-lade niet meer openging) en die had niet het probleem met slechter beeld via de Scart. De aansluiting was dus precies hetzelfde als nu met de Pioneer... vandaar dat ik me zorgen maak of die Pioneer wel OK is (dit exemplaar dan).

Ook mijn Pioneer is in feb 2005 gemaakt.
Waarom de Philips 725 wel goed beeld gaf en de Pioneer niet begrijp ik ook niet... Misschien toch maar in de winkel even uitproberen?
Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoG schreef op maandag 21 februari 2005 @ 11:06:
[...]
Is dat de type matchline met die smalle afneembare boxen aan de zijkant? Die staat hier namelijk en daar werkt Input Select wel... maar niet TV Direct Rec :( bij jou wel?
Het zijn inderdaad smalle boxen en ze staan aan de zijkant van de TV, gewoon los naast het toestel (niet afneembaar). Bij mijn weten ondersteunt mijn matchline TV geen TV Direct Rec. Je gebruikt op de Pioneer toch wel AV2/L1 in? AV1 is n.l. alleen output...
Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Heeft iemand misschien een idee hoe je bijv 2 opname's op de HD bij elkaar kan voegen? Of is dit gewoonweg niet mogelijk? Ik zie de optie ook nergens staan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
schnumi schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:22:
Heeft iemand misschien een idee hoe je bijv 2 opname's op de HD bij elkaar kan voegen? Of is dit gewoonweg niet mogelijk? Ik zie de optie ook nergens staan.
ja dat zou ik ook wel is willen weten of dat kan...........

en ook of je het automatisch in stukken van 5 min kan delen of 10 min ?

dus dat dat je niet een uur vooruit moet spoelen maar gewoon in stappen van 5 of 10 min verder te gaan

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ja dat vond ik ook al vreemd. Als je op de HD opneemt dan stelt hij niet automatisch de hoofdstukken in en dat is best lastig als je grote opname's erop hebt staan.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je TV al niet eens een SCART ingang heeft, dan heeft een natuurlijk weinig zin om RGB te gaan proberen te krijgen. (hoewel er wel andere aansluitingen voor RGB zijn zoals DIN en ook wel via 3 tulpjes, maar dat zijn meestal monitoren zoals de Commodore 1084)

In tegenstelling wat sommige soms denken is composite een extra stap voor de hardware: de kleuren moeten analoog gecompressed worden. Deze encoder kan in sommige apparaten MERKBAAR beter of slechter zijn dan anderen. Dit zie je in de praktijk terug bij bijvoorbeeld de testen die C't doet op het composite uitgangs signaal van VGA kaarten.

Omdat eigenlijk geen enkele hond een gloednieuw apparaat zou moeten gaan aansluiten op ANTIEKE technology, kan ik me best voorstellen dat Pioneer die dollar wilde besparen op de composite encoder en voor een goedkopere versie heeft gekozen. Bekijk het eens van de andere kant, je gaat toch ook geen gloednieuwe ATI x850 aanluiten op een wazig 14" 640*480 vga monitor'tje van 10 jaar geleden? Of een dure nieuwe hi-fi set aan trust computer boxjes uit het 486 tijdperk?

(en ook in bovenstaand geval had je dat goedkope geluids apparatuur uit die tijd beter klonk op die gare boxen dan dure nieuwe hi-fi van nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad het is zonde om geld uit te geven aan een dure RGB scart kabel terwijl je TV helemaal geen RGB scart ondersteund want dan zul je maar minimaal verschil zien.

Ik zou zeggen probeer hem eens op een echte tv met RGB scart aansluiting dan merk je pas echt het verschil.

Ik heb hem met een QED rgb scart kabel (kost wat maar dit is echt een hele goede kabel) op mijn Sony 32FX68 tv aangesloten en hij geeft gewoon strak beeld. Beter als mijn vorige JVC dvd recorder. Ik gebruik hem alleen voor HD opname's en dvd opname's. dvd's afspelen doe ik toch op mijn sony dvd speler want die heeft een betere video dac erin zitten. :) (12bit/108mhz vergeleken met 10bit/54mhz in de Pioneer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel SCART op mijn TV hoor, alleen geen RGB scart blijkbaar. Op zich ben ik het met je eens dat het zonde kan zijn om nieuwe apparatuur op 'antieke' apparatuur aan te sluiten - maar de Philips DVD gaf wel goed beeld op dezelfde TV (zegt dat iets over de Philips of over mijn TV of over de Pioneer?).

Overigens, ik ga er vanuit dat een TV niet zo vaak vervangen hoeft te worden als een PC (om de 3 jaar)... of is dat inmiddels ook normaal geworden? Dus 10 jaar beschouw ik toch niet echt als antiek... hooguit 'ouderwets'. ;)

Waar het mij vooral om gaat is het VERSCHIL tussen het RF beeld op de TV (via de DVD doorgelust) versus het AV1/SCART signaal. Dat verschil doet 'pijn' bij de Pioneer als je net veel geld hebt uitgegeven aan een DVD recorder. Maar ik zal het inderdaad eens op een modernere TV met RGB scart proberen. Ik wacht nu op een ander exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106174 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 23:59:
Ik heb wel SCART op mijn TV hoor, alleen geen RGB scart blijkbaar.
Wat je eigenlijk ook nog zou kunnen doen (als je dat al niet gedaan hebt), sla er even de originele handleiding van je TV op na. 10 jaar geleden waren er absoluut TVs die RGB aan konden (de meerderheid eigenlijk), zelfs in 1990 kon een groot gedeelte van de toen nieuwe schermen RGB aan.

Wat ik bij veel schermen heb gezien is dat het overschakelen naar RGB niet automatisch gaat, maar geactiveerd dient te worden. Soms lijkt het wel op een hidden feature als je de toetsen combinaties ziet die nodig zijn. (extreem voorbeeld, op een hitachi TV van +- '90: f (led op je TV gaat knipperen) i-> info stand -> 0 (je zit in RGB). Vooral toen OSD's nog niet gangbaar waren was het echt niet te raden hoe je naar RGB moest.

Ik zou zeggen, spit de handleiding dus even naar. (termen waarop je het meestal wel vindt: clearer image, superior quality, satelite input mode, game console/computer mode, RGB, component, quality input signal, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
barrymel schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:58:
[...]

ja dat zou ik ook wel is willen weten of dat kan...........

en ook of je het automatisch in stukken van 5 min kan delen of 10 min ?

dus dat dat je niet een uur vooruit moet spoelen maar gewoon in stappen van 5 of 10 min verder te gaan
Ja, dit kan.
Voor beide vragen moet je de handleiding er even op na slaan. Hier staat het echt heel duidelijk uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ook voor de HD? Want dat is mij nog steeds niet gelukt hoor. Heb het wel ingesteld in het menu (chaptermark 10 min) maar dat doet hij dus gewoon niet dus moet je dat zelf gaan doen.

Heb de handleiding ook al nagekeken maar dat gaat alleen over als je een dvd opneemt en niet over HD. Dus als jij me dat uit zou kunnen leggen heel graag. :)

[ Voor 9% gewijzigd door schnumi op 23-02-2005 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Niet online

YoG

Combine op de HD gaat heel beperkt. Dat lukt alleen als het bestand daarvoor eerst is gesplit.
Dus je kan het maar beter zien als een soort Undo-functie in de Chapter-Edit stand.
Check pagina 88 helemaal linksonder.

En ach, op doorspoelen standje 4 gaat het anders razendsnel hoor.. en dat combineer ik dan altijd met CM Skip op 10 minuten :P

Ik gebruik de recorder nou alweer een maand en redelijk intensief. Het enige waar ik mij aan ""irriteer"" is de trage werking van de AB en dat je bij het starten van de recorder even 5-10 secs moet wachten voor ie startklaar is. Dus direkt iets opnemen vanuit de uit-stand gaat altijd nog langzamer dan mn video-recorder

...en dat TV Direct Rec niet werkt :'(

Maar misschien klaag ik wel te veel
Anoniem: 137695 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:12:
[...]
Bij mijn weten ondersteunt mijn matchline TV geen TV Direct Rec.
Nou ik vraag me af of dat nou ligt aan het type Scart of type TV, dat TV Direct Rec bij mij niet werkt. Ik hoor mensen praten over peperdure (volledig bedrade) Scart-kabels. Voegt dat dan gelijk meer opties toe m.b.t. communicatie tussen recorder en TV ? :?

[ Voor 3% gewijzigd door YoG op 23-02-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Nou ik heb er een QED scart kabel tussen hangen (zeer duur) en het lukt nog niet dus. :) Misschien dat je hem dan op een Scart aansluiting moet hangen die smartlink ondersteund of zoiets.

Maar bij mijn TV is dat Scart 3 en die ondersteund dan net weer geen RGB dus dat is geen optie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoG schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 17:44:
Ik gebruik de recorder nou alweer een maand en redelijk intensief. Het enige waar ik mij aan ""irriteer"" is de trage werking van de AB en dat je bij het starten van de recorder even 5-10 secs moet wachten voor ie startklaar is. Dus direkt iets opnemen vanuit de uit-stand gaat altijd nog langzamer dan mn video-recorder
Daar ben ik gedeeltelijk mee eens ja. Moderne apparaten starten steeds langzamer op. Mijn C64 stond echt 'instant' klaar als ik hem aan deed, en mijn eerste mobiel was ook meteen aan. Mijn nieuwste PC doet er ondanks bloedsnelle hardware toch nog een ruime minuut over, en mijn nieuwste mobieltje zit ook alweer op de 10 seconden of langer; je ziet dat ding echt booten.

Omdat alle HDD recorders eigenlijk computers zijn, moeten ze ook echt booten. Raar dat dat niet vanaf een flashrom kan. (zou het OS op de HD staan? lijkt me toch niet??? :? )

Iniedergeval zijn de meeste oude VCRs wel meteen aan, maar als je er geen tape in hebt zitten duurt het ook lang voor je kan beginnen. Zo'n tape kan je er nooit snel induwen want dan werkt het mechanisme tegen. Na het erinstoppen gaat de VCR hem heel langzaam naar binnen halen, dan hoor je wat clicken (kapje van tape wordt geopend), en pas daarna kun je op record duwen. Omdat ie dan nog de koppen er moet duwen of weet ik wat, duurt het dan ook nog 2 seconden voordat ie daadwerkelijk opneemt (ik heb heel wat keren een kort stukje op een dergelijke frustrerende manier net aan gemist om op te nemen).
Maar misschien klaag ik wel te veel
Valt toch wel mee? ;) Het blijven toch nog steeds dure apparaten. Aan de andere kant, ik geloof dat de liteon bezitters heel wat meer te klagen hebben.
Nou ik vraag me af of dat nou ligt aan het type Scart of type TV, dat TV Direct Rec bij mij niet werkt. Ik hoor mensen praten over peperdure (volledig bedrade) Scart-kabels. Voegt dat dan gelijk meer opties toe m.b.t. communicatie tussen recorder en TV ? :?
Dat zou kunnen. Er zitten een aantal draadjes in de scart stekker die voor communicatie worden gebruikt. Je zou daar geen peperdure kabel voor hoeven te hebben, daar zitten vaak allerlei materiaal types en issolaties op waar je extra voor betaalt. Of dat voor een 15Khz signaal echt nodig is, vraag ik me af. Mischien voor langere kabels, maar die worden dan meteen exponentieel duurder (voor zo'n 120 euro heb ik ze wel gezien). Bij de goedkopere kabels kan ik wel een hele milde pixel onrustigheid waar kunnen nemen, maar alleen als ik heel dicht bij het scherm zit en het beeld van bijvoorbeeld een spel computer op pauze zet en dan heel intensief naar een bepaald randje kijk. Hoewel ik wel heel kritisch ben kwa beeldkwaliteit, vind ik dit toch weer veels te ver gaan om alleen daarvoor een echt peperdure kabel te kopen.

Wel moet de scart kabel inderdaad altijd volledig bedraad zijn, maar dat hoeft niet duur te zijn (10 a 15 euro ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Maar weet iemand nu al of het mogelijk is om als je opneemt op de HD dat je standaard in kan stellen dat hij chaptermarks erin zit om de 10 minuten of is dat gewoonweg onmogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

schnumi schreef op zondag 27 februari 2005 @ 20:53:
Maar weet iemand nu al of het mogelijk is om als je opneemt op de HD dat je standaard in kan stellen dat hij chaptermarks erin zit om de 10 minuten of is dat gewoonweg onmogelijk?
Heb ik zelf nog niet uitgeprobererd, maar volgens onderstaande posting kan dit niet automatisch, alleen handmatig. Automatisch kan alleen als je kopieert van HD naar DVD-R(W) of als je direct naar DVD-R(W) brandt in 'video'-mode.
Zie: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=189812

Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Ok bedankt. Ach niet dat ik vaak hele grote stukken opneem dus dat scheelt alweer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels heb ik een nieuw exemplaar binnen. Het probleem met onscherpe beeldkwaliteit is echter hetzelfde. Ik ga de 520 uitproberen bij een kennis die wel RGB in heeft. Als het daarop goed is zal ik hem houden met het oog op zelf een nieuwe TV kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelofelijk! Loop ik net naar de Pioneer toe waarop POWER ON stond (na wat timer opnames te hebben ingesteld) en hij doet niks meer! Play, stop, kanaal + of -, power aan / uit.... het apparaat reageert nergens meer op: met afstandbediening of op het frontpanel. Stekker eruit. 10 minuten gewacht. Weer aan... POWER ON verschijnt maar weer geen reactie. Argh.... dit is de derde DVD recorder die ik in 2 maanden thuis heb. Misschien moet ik maar 's beginnen met een nieuwe breedbeeld TV kopen ipv een DVD recorder want ik lijk wel jinxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het woord 'LOCK' in het display verschijnt staat de recorder op kinderslot. Dit is op te heffen door de 'STOP'-toets op het apparaat gedurende 3 seconden ingedrukt te houden totdat 'UNLOCK' verschijnt.
Een totale reset (terug naar de fabrieksinstellingen) kan, mits de recorder aan staat, door 'STOP' ingedrukt te houden en gelijktijdig op de 'STANDBY/ON'-toets te drukken. Als het goed is gaat dan de recorder uit en zijn alle instellingen gereset. Ook je TV-kanalen ben je dan kwijt...
Wim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is inmiddels terug naar de winkel en terug naar Pioneer vermoed ik. Er stond geen LOCK maar POWER ON... verder reageerde hij nergens meer op. Ik merk dat ik wel meer vergeveingsgezind ben tegenover deze Pioneer dan 4 weken geleden tegenover mijn Philips 725H die hetzelfde deed. Maar goed. Ik heb gelukkig mijn geld terug en ga afwachten tot er wat meer keuze is op de markt (nieuwe modellen etc).

Overigens heb ik een nieuw exemplaar van de 520 met een goede scart kabel geprobeerd op een TV in de winkel en daar was het verschil in beeldkwaliteit ook zichtbaar. Dus mijn idee dat het probleem met onscherp/flets beeld (zie eerdere postings in dit topic) zou verdwijnen als ik een nieuwe TV zou kopen klopt niet. Dat was dus de reden dat ik niet weer een nieuwe Pioneer mee naar huis heb gebracht.

Tot nu toe had de Philips de mooiste functies (voornamelijk het pauzeren van live TV via de buffer... dat zouden de andere merken snel moeten kopieren!) maar zeer ingewikkelde menu's en editing mogelijkheden en heel erg traag. Op de Pioneer was editen een fluitje van een cent en lekker snel ook. Jammer, ik zal 'm missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
Dit allemaal lezende en de topic over de Lite-On vraag ik mij af, of ik nog wel zal beginnen aan een DVD recorder.
Mogelijk, dat de beeldkwaliteit wordt veroorzaakt door de tv-tuner in de recorder?

Ik wacht even op de 2e of hoeveelste generatie dvd recorders.
Te beginnen met de Sony 710, die mogelijk in mei 2005 op de markt komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ik zie echt "nauwelijks" verschil tussen de beeldkwaliteit op de televisie zonder tussenkomst van de Pioneer tuner en met tussenkomst van de tuner.

Misschien dat Suzero betere ogen heeft dan ik, maar ik denk het niet. Misschien dat hij heel erg kieskeurig is, maar dat kan ik me haast ook niet voorstellen. Het enige dat ik mij kan voorstellen is dat bepaalde instellingen toch niet goed staan in de recorder zelf of (maar minder aanneemlijk) er was toevallig een defect in alle recorders die Suzero geprobeerd heeft.
Wat ook nog zou kunnen (en misschien dat hij het al eens gezegd heeft, maar ik erover heen heb gelezen) is dat Suzero al digitale televisie heeft. Dus via de kabelmaatschappij, digitenne of via KPN.
Dit zou ik zelf nog niet willen, want je kan dan niet optimaal gebruik maken van alle functionaliteit van je HD recorder. In dit laatste geval kan ik me voorstellen dat het beeld slechter wordt, omdat de beeldkwaliteit van digitale televisie erg hoog schijnt te zijn. Ik zie ook heel duidelijk verschil tussen DVD kwaliteit en het televisiebeeld via de tuner van de Pioneer.

Ik heb gewoon het standaard televisie signaal via de kabel en ik zal mijn "nauwelijks verschil" van hierboven even proberen te omschrijven. Als iemand mij een televisiebeeld laat zien op mijn Philips TV dat via de tuner van de Pioneer DVR-520 komt (die niet eens via de RGB ingang op mijn tv is aangesloten) dan kan ik waarschijnlijk niet eens zien dat het niet het directe signaal is.
Als je HEEL nauwkeurig kijkt, zie je dat het iets verschilt van het standaard signaal. Maar dit is absoluut niet slechter te noemen. Ook niet per se beter. Het is waarschijnlijk een kwestie van smaak. De kenmerken die Suzero noemt "onscherp" en "rafelig" herken ik niet.
In tegenstelling tot vroegere VHS recorders encodeert de tuner van de Pioneer het signaal meteen en dit krijg je dus te zien. Deze conversie laat minimale sporen achter en als je je hieraan ergert, dan vind je het beeld waarschijnlijk slechter.
Het gewone kabelsignaal is echt van te slechte kwaliteit om merkbaar vermindering te zien door de tuner van de Pioneer. Als er echt merkbare vermindering in kwaliteit is opgetreden ligt het aan de instellingen of aan defecte onderdelen.
Iet anders: heb in de Mediamarkt en bij Paradigit via de tuners van Media Center PC's het televisiesignaal bestudeerd. Dit is wel merkbaar minder dan het gewone televisie signaal. Wat dat betreft heeft Pioneer voor een betere kwaliteit gekozen.

Tot slot: je moet je hard disk recorder ook gewoon als nieuwe VHS recorder gebruiken: vroeger keek je toch ook niet via de tuner van je VHS recorder televisie? Dit doe ik nu ook niet met mijn Pioneer. Ik kijk gewoon televisie via de televisie en de HD recorder gebruik ik als opneem apparaat en om te timeshiften als dat nodig is. (Als de telefoon gaat terwijl ik zit te kijken druk ik ff snel op TV Direct Rec...) En als je dan de kwaliteit vergelijkt van het opgenomen beeld met de kwaliteit van de opgenomen VHS banden... Pffff... Geen vergelijking mogelijk. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad ik kijk sowieso geen TV via de tuner van de dvd recorder. Ik gebruik hem echt alleen om op te nemen en de opgenomen dvd's speel ik af op mijn Sony dvd speler want die heeft een betere video dac. En het beeld is gewoon goed te noemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk ook niet dat ik betere ogen dan je heb, IloveMyHenB, en ik snap echt niet wat er aan de hand is met mij en de Pioneer. Ik wil zo graag dat hij het doet want het was verder zo'n mooi apparaat qua bediening. Het zou inmiddels bijna onmogelijk zijn dat ik 3x een defect apparaat had... dan zou ik ook denken aan instellingen, maar ik heb alles doorgelopen volgens mij.

Ik heb in ieder geval geen digitale TV en ook geen LCD/plasma scherm maar een 10 jaar oude Samsung beeldbuis met scart ingang (geen RGB) en een compsiet rood/wit/geel tulpjes ingang waarop ik meestal de playstation op aansluit. Ik heb de (Pioneer ook hierop aangesloten maar dat verbeterde het beeld niet).

Wat betreft het kijken via de DVD naar live TV.. tja, dat is er ingeslopen toen ik 5 weken de Philips 725 hier had staan met de buffer. Daarmee kon ik meteen op pauze drukken bij live tv zonder eerst Direct Rec te hoeven aanzetten. Ook makkelijk met 1 afstandbediening ipv 2. Maar goed, al zou ik niet via de pioneer kijken - als ik iets van de kabel heb opgenomen en ik wil het kijken, dan moet ik via de Pioneer kijken en dan is het beeld dus ook flets/onscherp. Dat is natuurlijk niet zo fijn.

Ik ben ERG benieuwd naar een ander model pioneer... we shall see!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Die rood/wit/geel aansluiting zal je nooit een beter beeld opleveren als de RGB scart aansluiting dat klopt wel. :) Tsja ik denk dat je gewoon erg veel pech hebt gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb er gister ook 1 via de post "gekregen"
Ik moet zeggen ik vind hem er een beetje goedkoop uitzien maargoed als die maar goed werkt dacht ik. Ik wou eigenlijk eerst de 920 maar 1500,- en 644,- voor de 720 is nogal een groot verschil vooral als je werkeloos bent :)
Ik heb hem eerst aan gesloten geen boekje erbij en alles een beetje instellen en testen.
Wat mij ook opviel is dat het beeld ook onscherp is (fine), ik heb opgenomen via de satelliet de kabel gebruik ik namelijk nooit omdat dat helemaal bagger beeld is. Maar goed het beeld was niet super moet ik zeggen en normaal als ik via de satelliet kijk op mijn loewe tv is alles zo super mooi en dit is toch duidelijk onscherp.

Maar ik moet morgen nog maar eens het boekje pakken maar ik weet zeker dat ik alles wel goed heb ingesteld. Ik ga ieder geval nog een beter kabel bestellen ik had nu nog een beetje standaard kabel liggen wel volledig belegt en afgeschermd en gold conn. maar het kan altijd beter.

Maar hij werkt veder wel super vooral Chase Play weg met die k#t reclame.
Ik hoop dat ik het beeld nog wel beter krijg. Ik heb trouwens wel een oud “model” ik heb hem dus eergist online besteld gister kreeg ik hem maar hij is van dec 2004 nou ja die 3 maanden maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
@ Pimpimmers:
Ik kan je nu al vertellen: je krijgt het beeld niet beter... Zoals al vaker vermeld in dit topic: de tuner van de Pioneer encodeert het beeld zodat het weg te schrijven is op de harde schijf. Dit encoderen veroorzaakt (minimaal) kwaliteitsverlies. Bij alle soortgelijke apparaten die op dit moment op de markt zijn gebeurt dit, zelfs in ergere mate.

Je moet het beeld dat je via de tuner van de Pioneer ziet vergelijken met het beeld dat je van een VHS band zou zien. Want het beeld dat je via de tuner op de Pioneer ziet, is exact hetzelfde als dat je het zou zien van een opname op de harde schijf of op een DVD. Daar vindt namelijk verder geen kwaliteitsverlies meer plaats. (In tegenstelling tot kijken via de tuner van een VHS recorder en later de opname van de band.)

Daarbovenop komt dat je satelliet beeld hebt. Dit is digitale televisie kwaliteit. Het verschil in kwaliteit bij encodering door de tuner van de Pioneer is nu groter dan als je kabel kwaliteit hebt. Ik denk dus dat een duurdere scart kabel niets uit zal halen, want je hebt blijkbaar nu al een redelijk dure met (niet altijd nuttige) gold connectors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor die heldere uitleg over waarom de Pioneer tuner er minder goed beeld van maakt ILoveMyHenB... ik had blijkbaar je eerdere posts niet goed gelezen en het nog niet zo goed begrepen - maar nu dus wel.

Dat alle merken hetzelfde doen kan ik inderdaad geloven, alleen het beeld op de Philips 725H was wel beter dan via de Pioneer... alleen dan weer jammer dat het zo'n buggy (lees: k*t) apparaat is. Enig idee hoe dat beeld wel beter kan zijn?

En, nog belangrijker, is er hoop voor beter beeld in de toekomst? Zou een Pioneer 720 een verbeterde tuner hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139580

Hoi,

Sinds vanmiddag ben ik de trotse eigenaar van de 520.

Ik wil echter 2 tv's op deze ene recorder aansluiten en loop daarmee vast, mezelf ondertussen afvragende of het uberhaupt mogelijk is.

De oude en vertrouwde videorecorder stond op 2 tv's aangesloten en dat wil ik nu graag weer:
kabel --> 'antenne in' op video --> 'antenne uit' op video --> via splitter naar 2 tv's.

Het beangstige gevoel bekruipt me nu dat ik de dvd-recorder alleen via Scart (of RGB/S-Video) op de TV kan aansluiten, en niet via de 'antenne-in', antenne-uit' contructie waarbij het kabel signaal (ned1 t/m cnn) samen het dvd signaal over de COAX naar de tv gaat.

Als ik nl. een dvdtje afspeel met alleen de antenne uit van de 520 aangesloten op de tv (alleen coax tussen de 520 en tv dus) en ik zenders ga zoeken vind ik niks. Geen enkel dvd signaal dus over die
coax. Welke je met de video contructie wel zou hebben.

Is het mogelijk om de 520 -of andere recorders/spelers- via coax op een (tweetal) tv('s) aan te sluiten en ik dus wat over het hoofd zie of kan dit ´gewoon´ niet? Waarom :?

edit:

Hmm, die videorecorder heeft wel 2 scart-ingangen.
Ik kan de 520 op 1 van deze aansluiten en vervolgens de met coax TV...
Beetje omslachtig en misschien veel verlies is kwaliteit/signaal sterkte.
Maar, het proberen waard.

Is er heel veel verschil in signaal overdracht tussen Coax en Scart?

Vast bedankt! :Y)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 139580 op 14-03-2005 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Heeft er al iemand een methode gevonden om de 520 regiovrij te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 139580 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:10:Is er heel veel verschil in signaal overdracht tussen Coax en Scart?
Vast bedankt! :Y)
Ja, er is héél veel verschil in beeldkwaliteit tussen RGB scart en een modulator via coax. Het is echt heel _zonde_ om je fantastisch mooie dvd recorder te bekijken via zo'n constructie via je videorecorder, ik zou in ieder geval één van de twee TV's met de scart aansluiten, en de andere (slaapkamer?) tv kan je inderdaad met de videorecorder-constructie aansluiten, zolang deze geen last heeft van de macrovision anti-kopierbeveiliging welke op het signaal van de recorder zitten. Als hij er wel last van heeft krijg je wisselingen tussen donker en licht beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140579

KifArU schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:50:
Heeft er al iemand een methode gevonden om de 520 regiovrij te maken?
Als je je DVR-520 of 720 regio vrij wilt maken, of je wil de harddisk upgraden voor een groter model, Kijk dan eens op deze website:

http://www.djsupport.nl/dvr520hs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Anoniem: 140579 schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:56:
[...]

Als je je DVR-520 of 720 regio vrij wilt maken, of je wil de harddisk upgraden voor een groter model, Kijk dan eens op deze website:

http://www.djsupport.nl/dvr520hs/
Daar was ik naar op zoek. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met het regiovrij maken danwel een nieuwe harde schijf in de 520 stoppen. Laat even weten als je er mee bezig bent en of het gelukt is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134005

Heeft niet perse met deze DVD recorders te maken, maar ik vond het wat overdreven om er een nieuw topic voor te maken...

Is het mogelijk om meerdere programma's tegelijk op te nemen ?
Stel dat je bijv 2 films wilt opnemen als je een keer niet thuis bent, maar deze zijn op verschillende zenders en overlappen elkaar gedeeltelijk qua tijd.

Lijkt mij van wel, want je kan toch op je harde schijf in je pc ook tegelijkertijd meerdere dingen wegschrijven. Ik zie hier alleen niks over staan bij de specificaties van diverse HD recorders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16483

@nothing left

Nee, dat kan dus niet. Er zit namelijk maar één tuner in de 520, dus je kan maar van één net tegelijk opnemen. Wat wel kan is tijdens het opnemen iets terugkijken. Je hebt natuurlijkchase-play, zodat je datgene dat je aan het opnemen bent alvast kan gaan terugkijken, maar je kan ook andere dingen terug zien, of dit nu op de HDD of op DVD is opgenomen (moet je natuurlijk wel opnemen op de HDD, anders kan je de DVD niet gebruiken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141501

hoihoi

ziet er allemaal wel ok uit hoor.

maar ik heb een vraagje ik heb arita 4x dvd+ plaatjes gekocht maar zodra ik m erin gooi dan gooi hij t lade weer open en geef aan plaats een rw plaatje.
princo werkt wel
weet jij een update hiervoor.
of is dit gewoon niet mogelijk

ik dan u vriendelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24

Rayzman

+31 Rayzman

De Pioneer machines kunnen alleen maar DVD-R en DVD-RW branden. Die Arita + dvdtjes kan je alleen maar lezen en niet beschrijven met dit apparaat.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Klopt, en dan kom je meteen achter een van de grootste nadelen van dit apparaat. Probeer maar eens DVD-RW schijfjes te vinden. Echt best lastig... DVD+RW schijfjes zijn veel eenvoudiger te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145379

Anoniem: 16483 schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 07:58:
@nothing left

Nee, dat kan dus niet. Er zit namelijk maar één tuner in de 520, dus je kan maar van één net tegelijk opnemen. Wat wel kan is tijdens het opnemen iets terugkijken. Je hebt natuurlijkchase-play, zodat je datgene dat je aan het opnemen bent alvast kan gaan terugkijken, maar je kan ook andere dingen terug zien, of dit nu op de HDD of op DVD is opgenomen (moet je natuurlijk wel opnemen op de HDD, anders kan je de DVD niet gebruiken...)
Dat je maar 1 programma tegelijkertijd kunt opnemen vanwege maar 1 tuner wil ik wel geloven.
Maar kun je dan wel tegelijkertijd van een andere bron dan de tuner opnemen, of zelfs van andere
bronnen? Zou toch moeten kunnen, lijkt me.

Richard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
Bedoel je: tegelijkertijd van 1 zender en van een scart ingang opnemen (want een andere bron dan een scart ingang kan ik me niet bedenken)? Nope, dat kan niet. Om dit te doen zou je ook twee tuners nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Regiovrij maken kan je ook bij aanschaf laten doen.
O.a. Mediamarkt en expert doen dat voor je.

Weet iemand of er een apparaatje bestaat waarmee ik dvd's die ik in een andere speler afspeel op de hd van de hd recorder kan zetten. (nu lukt dat niet omdat de dvd beveiligd is, het gaat hier om een zelfgemaakte opname van de toneelvereniging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145747

Ten eerste: IloveMyHenB, het is natuurlijk onzin dat je 2 tuners nodig hebt als je wil opnemen van zowel de TV als van de SCART. De scart gebruikt helemaal geen tuner. Een tuner is alleen voor de zenderafstemming. Maar je hebt gelijk als je zegt dat de DVR maar 1 opname tegelijk kan maken, van welke bron dan ook.

Ten tweede: Miles, het lijkt mij sterk dat een eigen gemaakte opname een beveiliging heeft, probeer dus eens met de te kopieren DVD gewoon in je recorder en dan afspelen en de "one touch copy" knop gebruiken, zie handleiding. En anders kan je op internet een kastje bestellen die de beveiliging opheft. Dit werkt via de SCART.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gg3b
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sinds eind december in bezit van de 420H.
Zeer bewuste keus want een digitale videokamera heb ik niet en wil ik ook niet.
Dus de montage faciliteiten en aansluitmogelijkheden van de hogere modellen zijn aan mij niet besteedt.

Ik zie hem puur als vervanger van de VHS, en in die hoedanigheid voldoet ie werkelijk helemaal.
Dat het opgenomen plaatje iets afwijkt met het origineel is waar, maar is voor een groot gedeelte te ondervangen door het aanpassen van de de afstelling van de zenders, en de video afspeel instellingen in het menu.
Bijkomend voordeel is dat ik bij mijn tv het beeld stil kan zetten, zo verlopen a-b vergelijkingen een stuk sneller.
Opnames doe ik altijd in "fine".

Bij het verstellen van de zenders heb ik het patroon ontdekt dat bij kanalen die + boven de kabelfrequentie zitten ik 2 tikken naar boven moet, en bij zenders die - onder de kabelfrequentie zitten1 tik naar beneden.
Verder heb ik in "video/audio adjust" van het " home menu" in het "video" gedeelte de volgende instellingen:
--memory 1,
--detailed settings:

--3-d y/c: in het midden,
--vnr: on,
--detail: op het eerste streepje rechts van het midden,
--white agc: on,
--white level: op het eerste streepje rechts van het midden,
--black level: op het eerste streepje links van het midden,
--black setup: 0 ire,
--hue: in het midden,
--chroma level: op het eerste streepje rechts van het midden.

Dit levert in mijn situatie het kleinste verschil tussen bron en opgenomen plaatje op.
Het is er nog wel, maar zo minimaal dat ik moet gaan zoeken.
En als ik dan nog wat zie kan ik dat met - hue, 1 tik naar rechts- oplossen,
het vreemde is alleen dat dit te pas en te onpas voorkomt, daarom staat ie lekker in het midden.

Toestel is met scart aangesloten op tv via een rgb in.
Sat. tuner is (voor opname) met scart aangesloten op L1 van de 420, daar kan je uiteraard geen zender verstelling uitvoeren.
In de praktijk blijkt echter dat de video instelling voor beide ingangen goed is, zodat een tweede memory instelling niet nodig is.

Overigens is dit verhaal puur informatief om "aan te tonen" dat het niet zo is dat er aan het beeld niets te verbeteren valt.
Ik heb absoluut niet de pretensie dat deze instelling in een andere situatie hetzelfde resultaat oplevert, immers elke configuratie is anders.
Wellicht een inspiratie om zelf wat te gaan hobbyen.
IloveMyHenB schreef op maandag 11 april 2005 @ 11:01:
Klopt, en dan kom je meteen achter een van de grootste nadelen van dit apparaat. Probeer maar eens DVD-RW schijfjes te vinden. Echt best lastig... DVD+RW schijfjes zijn veel eenvoudiger te verkrijgen.
Ik vraag me echt af hoe je hierbij komt.
Ik noem de onvolprezen MM, daar lagen ze laatst volop,
5-pack 14,95.

En anders:
http://www.ddvd.info/nl/
www.vikingdirect.nl
http://213.206.93.219/200...nkel/default.php/cPath/29
Enz enz enz.
Volop dus.

[ Voor 70% gewijzigd door gg3b op 01-06-2005 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
[b]gg3b schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 00:48:Ik vraag me echt af hoe je hierbij komt.
Ik noem de onvolprezen MM, daar lagen ze laatst volop,
5-pack 14,95.
Bedankt voor de tip, maar ik woon in Hilversum en daar hebben ze geen Mediamarkt, dus dan ga je kijken naar andere winkels zoals de Dixons, BCC, Free Record Shop, etc. etc. etc. Nergens te krijgen, ook al maken ze wel reclame voor de schijfjes in het Dixons krantje, in Hilversum waren ze er niet.
DVD's via internet bestellen vind ik een beetje overdreven, de verzendkosten wegen niet op tegen de goedkopere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Ik haal m'n dvd - (min) schijfjes altijd bij V&D.
Maar wees eerlijk, door de HD zet je alleen op dvd alsje het wilt bewaren.
Als je dus eens in de zoveel tijd bij bv een V&D bent en daar een stapel schijfjes meeneemt zit je toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gray|IA
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06-2021

Gray|IA

geen ondertitel

Zou graag de dvr 520 kopen maar nu zie ik dat de 530 ook uit is.

Wat zouden jullie doen?
de dvr-520, een oude en dus bug-vrije? recoder, tegen 422Euro (die zeker goed werkt) :*)
of de dvr-530 een nieuwe met waarschijnlijk enkele bugs in voor ???Euro maar deze heeft wel 160GB (het dubbele dus) en ondersteuning voor dual-layer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
De 433?
80 GB en geen Guide+, maar wel 399 euro!
Pagina: 1 2 Laatste