Gathering of Tweakers

Quicksearch
Toen ik op zoek was naar informatie over compatibility van browser, omdat ik mijn code niet goed kreeg onder een aantal browsers, is inmiddels opgelost overigens, kwam ik een "Browser Compatibility Tutorial" tegen op Netmechanic.

Document is te vinden op de volgende url:
http://www.netmechanic.com/products/Browser-Tutorial.shtml
Erg nuttige info in die tutorial overigens.

Als je die tutorial helemaal leest dan kom je erachter hoe gevoelig sommige webbrowsers zijn voor bepaalde websites. En ook de hoeveelheid sites (85% van heel internet) er ongemerkt nog html-fouten op hun site hebben.
Nadat ik het hele verhaal gelezen had begon ik toch geinteresseerd te raken om dit eens op mijn eigen website te gaan uitzoeken hoe goed ik nu wel niet de boel inelkaar geknutseld heb.
Tijd om mijn website eens grondig te controleren op html fouten dus.

Nu zou ik dat kunnen doen met het tooltje dat ze op hun site aanbieden, maar ik vind die nogal prijzig.
Dus ik vroeg me af of er soms nog alternatieven zijn die hetzelfde als het tooltje van Netmechanic kunnen doen.
Dus ik ben gaan zoeken en kwam de volgende website tegen:

http://validator.w3.org/

Dus ik dacht misschien is het iets om aan de groepsfaq toe te voegen. ;)

Acties: [view][quote]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

Ehm, de validator van W3c behoort toch wel tot basis kennis als je met webdesign bezig gaat ;)

offtopic:
overigens wel heel apart dat deze blijkbaar nog niet in de lijst staat :o

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
BtM909 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:16:
Ehm, de validator van W3c behoort toch wel tot basis kennis als je met webdesign bezig gaat ;)

offtopic:
overigens wel heel apart dat deze blijkbaar nog niet in de lijst staat :o
Volledig mee akkoord!!
Teveel posts beginnen met: dit of dat werkt niet, als je ze dan door de validator haalt is het keer om keer prijs: NIet valid... Dit gaat niet alleen over dit forum maar over zowat alle fora over webdesign en development.

Trouwens, ben ik de enige die hierover valt? Maar dit initiatief is al meer dan 2 jaar oud??? En nog geen FAQ....

Iwan Pattyn wijzigde dit bericht 21-01-2007 20:58 (9%)

Have mercy on my brain, i'm a novice to electronics!

Kop eens wat anders...

Valideren zegt geen reet over het wel of niet functioneren van je website. Het zegt dat je daadwerkelijk je code netjes volgens de syntax uit de standaard hebt getypt. De meeste problemen die hier voorbij komen zijn ook niet html gerelateerd, maar css gerelateerd. Css laten valideren is makkelijk, maar dat zegt niet dat je de goede methoden hebt toegepast. Als er dan toch een html probleem is, ligt dit 9 van de 10 keer in een verkeerd doctype, want zoveel kan er niet fout gaan in een html pagina (afgezien van de tabel-layouts en gerelateerde meuk).

! w t R

Valideren is toch gewoon een mooi begin om de basic foutjes er alvast uit te halen, ook al vind je hier niet alle problemen mee...

........................................................................................................................................................

Watching you I am.

Valideren is een goed begin, maar geen doel op zichzelf. Dat is althans mijn motto. :)

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

( o Y o )

quote:
Blijkbaar nog niet af ;)

Of heb je zinvolle toevoegingen? :)

Hoe staat het trouwens met een stukje interaction design? Misschien is dat ook een aardig ideetje om dat toe te voegen.

Ik ben er net mee bezig om vanalles te leren hierover, dus kan niet echt wat toevoegen, behalve misschien over een " interaction design document" en wellicht stukje styleguide, om maar even een mooi woord te noemen.

Ik denk dat de W&G toch wel wat geavanceerder is geworden over tijd.

Ik wil op zich wel een en ander in een topic plempen en dan een beetje de boel opmaken. Daar zal alleen wel even wat tijd overheen gaan, dus moet er ergens een "werktopic" komen.

Waar zou dat het beste kunnen? misschien sp van deze? of nieuw topic? wellicht in SEM?

mophor wijzigde dit bericht 09-04-2007 17:15 (11%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

( o Y o )

Dit staat nog steeds op m'n high priority list en nog steeds niks mee gedaan :/

Geef me even tot en met woensdag, ik zal uiterlijk woensdagavond een status quo posten, zodat we samen kunnen kijken hoe nu verder :)

O-)

alert(_._);

( o Y o )

I know :$

reizen is geen excuus, maar wel de reden en oorzaak van 't ontbreken... Oh wacht, ik heb niet gezegd welke datum :+

Anyhoe, laten we even kort in een dm of msn overleggen en samen een plan de campagne trekken?

Door: -NMe- Admin Devschuur®
Watching you I am.

quote:
BtM909 schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:14:
Anyhoe, laten we even kort in een dm of msn overleggen en samen een plan de campagne trekken?
Je hebt het tegen mophor? :P

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn

Ik weet niet of die relevant is voor dit topic, maar ik vond hem desondanks wel het vermelden waard.

Je hoort nogal veel problemen van mensen die proberen om met CSS dmv het <div>-element op te maken een site proberen te bouwen.

Ik vond deze site: http://www.code-sucks.com/css%20layouts/

Op die site kan je gewoon een layout downloaden, implementeer die in je site en klaar :)

Wellicht dat die site een uitkomst kan bieden voor degene die met dit onderwerp in CSS nog moeite hebben. :)

Rakkerzero wijzigde dit bericht 23-04-2007 15:21 (10%)

quote:
-NMe- schreef op maandag 23 april 2007 @ 09:00:
[...]

Je hebt het tegen mophor? :P
denk het wel. * mophor is heel even heel erg druk met afstuderen (even een verslag afmaken O-) ) Maar dat moet in een maandje wel opgelost zijn (lees: klaar)

alert(_._);

loving structures

Wat vinden jullie van mijn site?

Het is dan wel de bedoeling om zlf aan de slag te gaan, en als je eenmaal klaar bent met je website, kunnen we het goed voorstellen dat je er trots op bent. Maar toch is het niet de bedoeling dat je daar een topic over maakt. Er zijn wel speciale websites voor, zoals www.sitechecks.nl, waar je sites kunt beoordelen en laten beoordelen.
sitechecks.nl lijkt al een aantal weken offline (inloggen/registreren niet mogelijk). Weet iemand misschien wat er mee aan de hand is?

Als dit definitief is lijkt me het beter dat er een andere url wordt gezocht om sitechecks naar toe te verwijzen.

Watching you I am.

Welke andere url had je in gedachten? :P

De Tweakers.net Tijdlijn

loving structures

Nog geen een eigenlijk. Ik ben nog geen vergelijkbare nederlandse site tegengekomen.

* phsmit zou als ie tijd had er zelf eentje proggen

Watching you I am.

Het zou inderdaad een gat in de markt zijn als je het goed wist op te zetten. Succes, mocht je ooit de tijd vinden. ;)

De Tweakers.net Tijdlijn

( o Y o )

Of even contact opnemen met http://antoniswebmedia.com/

quote:
mophor schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 17:26:
* mophor is heel even heel erg druk met afstuderen (even een verslag afmaken O-) ) Maar dat moet in een maandje wel opgelost zijn (lees: klaar)
Dat is dus nu gebeurd
quote:
BtM909 schreef op zondag 22 april 2007 @ 16:14:
msn lijkt me een prima plan

alert(_._);

Is het geen idee om een wiki op te zetten voor W&G? Het oppakken en overzetten is een klus waar blijkbaar de crew tegen op ziet. Mijn oplossing is laat dan de users het doen. Ik ben evt ook wel bereid om wat dingen om te zetten en nieuwe dingen te schrijven.

Het is al eerder in dit topic genoemd maar is niet echt opgepakt?

HawVer wijzigde dit bericht 08-06-2007 13:15 (11%)

Website
lordpalf of the flapdrols

Watching you I am.

BtM909 is (blijkbaar samen met mophor) bezig met dit project. Neem gewoon contact op met hem (of stel hier voor waar je wat over kan schrijven), dan gaat hij daar vast wel op in. :)

Wat betreft een wiki voor deze FAQ: daar wacht ik liever de GoTWiki voor af. :)

De Tweakers.net Tijdlijn

Wordt die GoTWiki een initiatief vanuit T.net en dus ook op de T.net servers draaien inclusief huisstijl etc.. of een initiatief van een paar moderators??

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws