Ik heb hem geflasht, en het werkt. Hij word wel STUKKEN warmer (graadje ofquote:
ik ben trouwens nieuw hier, ik volg al een half jaar dit forum maar ik dacht meld me eens aan
quote:RMB schreef op 12 juli 2004 @ 22:13:
Prachtige mods allemaal!
ik ben trouwens nieuw hier, ik volg al een half jaar dit forum maar ik dacht meld me eens aan
welkom dan maar
hebbie zelf ook een casemod of van plan te gaan modden?
::::: Sanjuu - Undead Rogue ::::: @ Talnivarr
quote:Bartjeuhz schreef op 12 juli 2004 @ 22:16:
[...]
welkom dan maar
hebbie zelf ook een casemod of van plan te gaan modden?
Jaah.. ik heb een window in mijn pc, mijn gamecube gemod (ik zet wel ff pics online) en wat neon in me pc... o jah en ik heb mijn GF4 Ti 4200 een beetje geclocked...
maar ik ga binnenkort een nieuwe case kopen.... een goedkoop ding... en die ga ik helemaal Tweaken... ik ga hem met traanplaatfolie bekleden, 2 rode Neons erin, een LED fan in de voeding, kabels meshen, mooier window (zonder krassen
En ik ben bezig met een race simulator te maken:
ik heb 2 Playstation 2's , Ilink kabel, 2 stuurtjes (logitech Driving force en Logitech Driving force pro).
ik heb vorige week bij een vriend (zijn ma heeft een APK bedrijf) 2 oude autostoelen gehaald.... maar ik moet nu nog een constructie maken samen met mijn pa (ben 14
Ik weet natuurlijk ook dar et de zogenaamde playseats te koop zijn, maar deze Masterlijke racekuipjes kosten een dikke ¤250 per stuk!, dan heb ik liever 2 graties oude doodgewone autostoelen
RMB wijzigde dit bericht 13-07-2004 09:25 (75%)
Reg. datum: 26 mei 2004
people.zeelandnet.nl/janbonne/c2.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c3.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c4.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c5.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c10.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c11.JPG
Er hang dus wat neon in en de kabels zijn zo veel mogelijk weggewerkt, wat ik er nog aan ga modden is een window dr in en andere case fans, want tis waar als je ze vol aan zet dan stijgt hij bijna op;)
wat ik zou doen bij die kast, is die fanguards wegdremelen die 1 met de kast zijn (voeding, casefan onder de voeding). Die dan vervangen door gewone fanguards:quote:Hepie schreef op 13 juli 2004 @ 10:29:
Ik wil even reageren op die R101 kast, ik heb die ook en ik heb er iets betere foto's van
people.zeelandnet.nl/janbonne/c2.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c3.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c4.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c5.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c10.JPG
people.zeelandnet.nl/janbonne/c11.JPG
Er hang dus wat neon in en de kabels zijn zo veel mogelijk weggewerkt, wat ik er nog aan ga modden is een window dr in en andere case fans, want tis waar als je ze vol aan zet dan stijgt hij bijna op;)

Een stuk betere airflow (vooral die voeding) en stiller
Just sitting here on GoT.. being true ;)
Reg. datum: 26 mei 2004
volgens mij maakt dat laatste niet zo veel uit, de fan welk in de voeding zit is ook 12cm en draaid heel langzaam en dus geruisloos.
en dat bij de outtake fan weg dremelen heeft volgens mij nie zo heel veel nut.
maar ik bepaal je casemod niet hoor, dus je mag het zelf weten
Dual Xeon 2.8 Ghz - 2 Gb ram - leuke HD raid array in aanbouw - Canon 300D - PhotographyByMe
Reg. datum: 12 januari 2004
quote:SLipEdd schreef op 13 juli 2004 @ 11:29:
[...]
wat ik zou doen bij die kast, is die fanguards wegdremelen die 1 met de kast zijn (voeding, casefan onder de voeding). Die dan vervangen door gewone fanguards:
[afbeelding]
Een stuk betere airflow (vooral die voeding) en stiller
Ik zou dit zeker doen, veel minder weerstand, minder geluid, meer lucht erdoor
en bovendien ziet dat er héél mooi uit.
Alvast een preview:
Hier zijn de vier schakelaars met LEDs:

En dit is de toekomstige behuizing (van een oude cdromspeler):

Hier de picca's:

Vandeweek nog ff zilveren floppy en cardreader er in
Prometeia 2 GT OWNAGE
Dus, me mod is uitgevoerd met een ijzerzaag, een ijzervijl, een tang, een schroevendraaier, kraspen en puntslag, een meetlat natuurlijk en een boor, namelijk dit oud geval ( wie't bouwjaar ervan raad krijgt niks

en de rest natuurlijk, zoals vijl, schroeven en ander boel
Ik heb dus me plaatje uitgezaagd uit de behuizing van een oude pc bak, en heb em uitgezaagd in de kelder

En dit is de afwerking

Ondertussen de draadjes wat weggewerkt, maar tijd om em volledig weg te werken zoals jullie?, nah, geen tijd genoeg

btw, behold mijn schakelaartjes

De 2de schakelaar is voor de intake aan/uit te doen, de derde is de 120mm fan (waar ik zo hard heb gewerkt om em te laten passen aan de achterkant) en heeft 3 standen; 5V, uit, 12V.
Die regelbare weerstand daar zorgt ervoor dat ik hem kan regelen
de eerste schakelaar plus die lege plek zijn vrij gehouden, omdat ik nog ben aan't wachten op me cpu cooler
dus, nog ff wachten dus
btw, tijdens mijn trip in de kelder.
het stierf aan een natuurlijke dood (denk ik), het reageerde helemaal niet wanneer ik hem porde na het nemen van de foto

eneeuh, alle foto's zijn klikbaar
/edit: aan me afwerking moet nog veel gewijzigd worden
Jackie_Che wijzigde dit bericht 14-07-2004 11:01 (8%)
Asus A7V600-X / AMD Athlon XP 2800+ / 1024 MB DDR PC400 (3200) / GeForce4 440MX/ Fortissimo II / Win XP / Linux NooB (2*Maxtor 40GB / Nec ND2510 / HP 9100 / LG Dvd-rom)
quote:
Waarin heb je die "werk tekening" gemaakt? Ben al een tijdje naar iets op zoek, omdat ik eea in mijn kop heb zitten en mijn broertje ermee gaat helpen, maar hij wil eerst iets op papier hebben.
Het ziet er zover wel strak uit!
Strips van Michel Vaillant (voor een leuk prijsje), mail me als je iets hebt!
Reg. datum: 18 maart 2004

Dit is me case dus. CD-speler zwart gespoten, glimt heel erg op de foto, IRL valt wel mee. De 2 front bezels die nog over zijn worden binnenkort vervangen door een plaat met LCD erin. En de PowerLed en HDD-activity-led worden nog blauw.

Een blauwe CCFL erin gehangen, geeft behoorlijk licht

Case van achter.

[Before]Hier is de case al wat gemod, maar nog niet opgeruimd.

[After]En na. Ik vond de PSU-kabels niet mooi dus die heb ik weggewerkt in een buis. Veel werk
Wat zielig voor die spin
typfoutje
Hier de pics:
ik vind het best gelukt voor mijn eerste mod
Ik heb eerst de plastic voorkant eraf geklikt, de power en reset button eraf gehaald, het A-Open logo met plakband bekleed , ontvet met ontvettingsmiddel, toen gespoten met een spuitbus zwart (voor auto's geloof ik), laten drogen, nog eens gespoten, en klaar (het was net een chemishe centrale hier, raam vergeten open te doen
Daarna heb ik het window gemaakt (de linker zijkant is een en al plexiglas) daaroverheen de traanplaat folie (evenals aan de andere zijde en de bovenkant)
De diskette drive heb ik gestealth door er traanplaatfolie over te doen dat je ff om moet vouwen als je een diskette gebruikt (beetje onproffesioneel maar hoevaak gebruik je een diskette
toen heb ik de cd en dvd drive naar achteren geschoven en rolletjes van ducktape gemaakt om de klepjes op de cd en dvd te houden.
met aan de rechter onderkant ook weer een rolletje ducktape met papier erop zodat het niet aan de knop bijft plakken om de cd/dvd open te doen.....
Verlichting komt erin, ik dacht aan rode CCFL's maar waar kan ik er 2 van 30 cm goedkoop krijgen? die het ook een beetje lang doen? ik heb al op verschillende sites gekeken en de neons van de plaatselijke modboer die zijn binnen een week kapot (2x ervaring)
Arme spin
RMB wijzigde dit bericht 14-07-2004 12:04 (63%)
jullie cases zijn zoveel mooier dan de mijne, loL
maar ik stort me op cooling en stilte, jullie op coole bakken voor op de lan
btw, hier zijn de temps
120mm op 12V, potmeter volledig open(2320RPM) en intake(op 5V) aan, haalt ie idle 45°C wat vroeger 52°C voor de mod met een 80mm outtake (en stressed meer dan 69°C)
Na PCMark04 gedraaid te hebben is iz 48°C en daalt ie binnen de minuut naar 45°C dito bij 3DMark 2001SE. wanneer ik speletje speel + muziek aan en een cd'tje schrijf wordt ie 50°C.
120mm op 5V en stilste(766RPM) haalt ie idle 49°C, PCMark --> 53°C, 3DMark 2001SE --> 55°C, stressed --> >60°C.
Nu wachten op de cpu cooler en wil de zalman ZM300B-APS voeding nog stiller krijgen, em is volgens mijn oren nog belange niet stil genoeg, Volgens mij draait die altijd op normal (+/-30db). Hmm, volgend jaar een fanloze psu halen missch.
/edit: btw, de mobo temps komen niet boven de 39°C bij alles
Jackie_Che wijzigde dit bericht 14-07-2004 13:55 (8%)
Asus A7V600-X / AMD Athlon XP 2800+ / 1024 MB DDR PC400 (3200) / GeForce4 440MX/ Fortissimo II / Win XP / Linux NooB (2*Maxtor 40GB / Nec ND2510 / HP 9100 / LG Dvd-rom)
jullie cases zijn zoveel mooier dan de mijne, loL
maar ik stort me op cooling en stilte, jullie op coole bakken voor op de lan
Ik ben nog nooit op lan geweest
maar ik maak veel uren achter mijn pc, en heb altijd hard geluid aan staan
dus wil ik een leuke case, en die stilte boeit me dus niet
Nice Temps BtW
RMB wijzigde dit bericht 14-07-2004 12:43 (4%)
Pak 2 plaatjes plexi zo groot als de zijkant van je pc. Maak plexi strips om die 2 plaatjes op een afstand van 1cm van elkaar vast te lijmen. Bovenin maak je een plexibuis over de volle lengte met aan de onderkant van de buis,die dus aan de binnenzijde van de doos zit, een heleboel gaatjes.Je hebt nu een platte holle doos van plexi met een 'douchebuis' bovenin. Pomp erop aansluiten en klaar.
Je kan het ook als decoratie gebruiken in een allplexicase als zijplaat voor je mobo. Wat UV zooi erin en geniet.
ik ga even painten
edit: klaarrrr.

Alleen voor deco hoeft er maar een klein pompje op.
Voor reservoirdoeleinden kan de afstand van 1 cm natuurlijk aan ieders wensen worden aangepast.
Chevy Blazert wijzigde dit bericht 14-07-2004 17:26 (20%)
In bezit van prehistorische Ipod van 245 kilo..................gram
Foto bij daglicht:
Foto @ night
Foto waar ie staat:
Wat er al is gebeurd:
- ccfl deronder en inverter weggewerkt
- HD tussen elastiek voor demping (hdrack weggedremeld en aangepast)
- Aangepaste AMD XP heatsink op de proc.
- heatsink die origineel op de proc. zat in stukken gezaagd en op de chiptsets geplakt
- floppy drive en cdrom drive deruit en een DVD slot drive erin
- Rubberen pootjes (als je goed kijkt, zie je het bij de laatste pic)
- Voeding ingekort
- Andere IDE kabel (rond)
Verder weet ik et ff niet meer
Wat er nog aan moet gebeuren:
- Custom kap er op
- Custom front (alu met plexi)
- IR receiver voor afstandsbediening (mee bezig)
- LCD 4x20 regels inbouwen
- Gentoo + apps installeren (er stond eerst Slackware op)
- 2 alu knoppen kopen/inbouwen in front (power & cdrom)
- mp3 playback buttons (play, stop, pauze, next, previous, enz)
- vu meter (geluid)
Hier kan ook nog wel wat bijkomen
Specs:
Pentium 200 mhz MMX
56 MB EDO RAM (jaja
14 gig HD (komt later een stillere, nieuwere HD in)
Pioneer Slot-in DVD player
100w voeding
Als jullie nog iets willen zien of horen, just ask
Leuk idee!.... wat vinden jullie trouwens van mijn kast... aanwijzingen altijd welkom!quote:Firebird72 schreef op 14 juli 2004 @ 14:34:
Ik zat net even te brainstormenover een ideetje met plexi en water. Even proberen voor te stellen zonder pic.
Pak 2 plaatjes plexi zo groot als de zijkant van je pc. Maak plexi strips om die 2 plaatjes op een afstand van 1cm van elkaar vast te lijmen. Bovenin maak je een plexibuis over de volle lengte met aan de onderkant van de buis,die dus aan de binnenzijde van de doos zit, een heleboel gaatjes.Je hebt nu een platte holle doos van plexi met een 'douchebuis' bovenin. Pomp erop aansluiten en klaar.
Je kan het ook als decoratie gebruiken in een allplexicase als zijplaat voor je mobo. Wat UV zooi erin en geniet.
ik ga even painten![]()
edit: klaarrrr.
[afbeelding]
Reg. datum: 06 januari 2004
quote:RMB schreef op 14 juli 2004 @ 11:48:
Hoi. ik ben begonnen met casemodden! ik heb mijn witte saaie standaart A-open kast van de voorkant (dat raar gevormde plastic) Zwart gespoten, en de rest van de kast met traanplaatfoli bedekt en een window gemaakt, ook heb ik maar meteen mijn CD,DVD en diskette drive gestealth met traanplaatfolie
Hier de pics:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind het best gelukt voor mijn eerste mod(voor een 14 jarige dan
)
Ik heb eerst de plastic voorkant eraf geklikt, de power en reset button eraf gehaald, het A-Open logo met plakband bekleed , ontvet met ontvettingsmiddel, toen gespoten met een spuitbus zwart (voor auto's geloof ik), laten drogen, nog eens gespoten, en klaar (het was net een chemishe centrale hier, raam vergeten open te doen)
Daarna heb ik het window gemaakt (de linker zijkant is een en al plexiglas) daaroverheen de traanplaat folie (evenals aan de andere zijde en de bovenkant)
De diskette drive heb ik gestealth door er traanplaatfolie over te doen dat je ff om moet vouwen als je een diskette gebruikt (beetje onproffesioneel maar hoevaak gebruik je een diskette) toen heb ik van de reserveklepjes die normaal in je cd drive zitten als je geen cd drive hebt (om die gaten dan af te dekken) de pootjes eraf gebogen, die geschuurd en toen traanplaatfolie erover.
toen heb ik de cd en dvd drive naar achteren geschoven en rolletjes van ducktape gemaakt om de klepjes op de cd en dvd te houden.
met aan de rechter onderkant ook weer een rolletje ducktape met papier erop zodat het niet aan de knop bijft plakken om de cd/dvd open te doen.....
Verlichting komt erin, ik dacht aan rode CCFL's maar waar kan ik er 2 van 30 cm goedkoop krijgen? die het ook een beetje lang doen? ik heb al op verschillende sites gekeken en de neons van de plaatselijke modboer die zijn binnen een week kapot (2x ervaring)
offtopic:
Arme spin
ziet er net en strak uit
suggestie: misschien ook tp folie op je aan/uit knop palkken
The result is the Reason to Everything www.dnrhardware.nl
Thnx ga ik nu meteen doen!quote:eltinio schreef op 14 juli 2004 @ 16:53:
[...]
ziet er net en strak uit
suggestie: misschien ook tp folie op je aan/uit knop palkken
ik denk dat ik komende week wat plexi ga halen en een rode laserled en daar een knop van maak
Mijn pa is trouwens nu een nieuwe pc aan het bestellen voor me
deze kast houd ik uiteraard...
specs van de aankomende pc zijn:
80GB HDD
AMD athlon64 3200+
1GB-Ram
mijn geluidskaartje (audigy 2 ZS) houd ik.
is het waar dat je niet meer als 512 mb kunt gebruiken bij windows?quote:RMB schreef op 14 juli 2004 @ 17:46:
hmm... heb het geprobeert maar dat werd wat TE eentonig
ik denk dat ik komende week wat plexi ga halen en een rode laserled en daar een knop van maak![]()
Mijn pa is trouwens nu een nieuwe pc aan het bestellen voor me![]()
deze kast houd ik uiteraard...
specs van de aankomende pc zijn:
Ati Radeon X800pro 256mb
![]()
80GB HDD
AMD athlon64 3200+
512mb-Ram
mijn geluidskaartje (audigy 2 ZS) houd ik.
Dit topic is gesloten. ![]()