Ik gebruik een Creative Audigy Player en een Creative Inspire 5.1 5300.
Eerst had ik de speakers op de ideale positie staan met behulp van een houten pilaar. Het geluid klonk echt goed, hoewel je dat alleen hebt als je in de stoel achter de PC zit. Echter, de pilaar stond gigantisch in de weg. Nu heb ik de speakers opgehangen vlakbij het plafond (kon niet anders wegens ruimtegebrek), maar daar heb ik wel spijt van. De hoge tonen vliegen boven je oren en het geluid klinkt behoorlijk hol. Ook is het 3d effect bijna helemaal weg. Ik gebruik het eigenlijk alleen nog om muziek te draaien.
Wat me opviel is dat de originele driver op de CD van de audigy kaart beter geluid geeft dan de nieuwste drivers

Ik gebruik nu de laatste, maar er komen geen hoge tonen meer uit de achterste speakers. Ook klinkt het geluid iets holler. Heeft dit met EAX te maken en hoe kun je dat eventueel uitzetten? Want vooral voor muziek vind ik het er niet mooier op worden. Helaas geeft de originele driver geen signaal naar de centerspeaker.
Ik heb ook een Philips SBC HP890 hoofdtelefoon en daar ben ik zeer tevreden over. Ondanks dat het stereo is, is het 3d effect veel beter dan met mn speakers. Ook klinkt het geluid voller. Dus ja, eigenlijk gebruik ik 9 van de 10 keer mn hoofdtelefoon, zowiezo bij het spelen voor games. Bijkomend voordeel is dat de andere huisgenoten geen geluidsoverlast van me hebben
Een gemis van de speakers is dat er geen hoofdtelefoon aansluiting op zit. Op zich werkt het goed nu ik 'm direct op mn audigy kaart heb aangesloten, maar een versterkertje ertussen doet zeker geen kwaad. Ook hoef ik dan niet achter m'n PC te duiken als ik van hoofdtelefoon naar speakers wil switchen.
Misschien dat ik ooit nog ga sparen voor een Audigy 2 ZS icm een Gigaworks set, maar voorlopig is dat toekomstmuziek. Het zal vast beter geluid geven, maar ik denk dat het voor een slaapkamer wel erg overkill is.