Wie gebruikt er een 5.1 speakerset voor games

Pagina: 1
Acties:
  • 340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:46

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Topicstarter
Even een klein onderzoekje.

Wie gebruikt er een 5.1 speakerset bij het gamen op de PC?
Zo ja, wat voor setje heb je gekocht?
Zo nee, waarom niet en wat gebruik je dan?

Stel je hebt een XBOX of een PS2, zou je daar een 5.1 Speakerset bij kopen? Of zou je die bij je TV in de huiskamer zetten waar je toch al een 5.1 speakerset hebt staan?

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik heb 5.1 setje op me pc, en daar game ik mee
logitech Z680 met audigy 2 ZS platinum pro geluidskaart :)

en zou xbox/whatever op me tv aansluite

[ Voor 17% gewijzigd door DutchTSE op 29-06-2004 13:32 ]

• AJM
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41

AJM

Ik heb een creative inspire 6.1 set op een audigy geluidskaart,
maar ik speel mijn games (voornamelijk Mohaa) alleen in 2.1
omdat ik dat het prettigst vind. Er zitten wel allerlei EAX presets bij
de Audigy drivers speciaal voor games maar die heb ik nog nooit gebruikt.

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
SB Audigy met daarop voor center een labtec sub en drie sattelietspeakers (2 x cambridge soundworks en 1 midiland S4)
Front: Midiland S4 Sub met 2 midiland sattelietspeakers en 2 U.S. blaster satteliet.
Achter: U.S. Sub met idem 2 midiland sattelietspeakers en 2 U.S. blaster satteliet.

Is een gedoe met draden geweest en in totaal dus 11 sattelietspeakers en 3 subs B) Maar geeft zeker een goed geluid en ook met gamen is 5.1 best lekker hoor. Zijn toch best wat spellen die er gebruik van maken.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Noob-Saibot
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-07-2024
ik gebruik nog geen 5.1 speakersetje aangezien ik niet zo rijk ben om er een te kopen :P maar kep wel een 5.1 geluidskaart, ik gebruik nu 2.1 speakertjes.
wat betreft de XBOX / PS2, ik zou het bij de TV in de huiskamer zetten, waarom geld uitgeven aan een speakerset als je er al een hebt staan?

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 13:54

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Ik heb er een mijn eerste / oude stereotje van pioneer voor staan. Een echte versterker klinkt toch altijd nog beter dan zo'n speakersetje van het ene of het andere merk...

• Arjen86
  • Niet online
ik heb een medion 5.1 setje, werkt wel lekker, zit op de onboard van mn k8v deluxe. koste trouwens iets van 29 euro :)

Heb het niet op de PS2 staan, speel vooral op pc

[ Voor 12% gewijzigd door Arjen86 op 29-06-2004 13:47 ]

Foto

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik gebruik een Creative 5.1 dolby setje en ik zou die PS2/XBOX in de kamer zetten met waar je al een 5.1 speakerset hebt staan.

• andreict
  • Laatst online: 28-06 18:03
ik zou graag op mij xbox 5.1 willen aansluiten.. want ik gebruik hem ook als dvd player maar ik zou niet weten hoe dat moet.. iemand een idee..?

en zit geen uitgang op voor 5.1 wel gewoon voor 2.0.. moet je zeker weer een extrax kastje kopen bij microsoft ofzo?

kan iemand me dit uitleggen?

ps heb een 5.1 installatie waar de versterker zeg maar in de boxen zit.

[ Voor 12% gewijzigd door andreict op 29-06-2004 13:44 ]

• Just_I
  • Laatst online: 08-07 14:46

Just_I

What did you just say?

Ik heb een Philips A5.600 (5.1 setje) aan me Soundstorm (onboard dus 8)7 )hangen, die errug goed bevalt. Een PS2 oid kan je volgens mij (als je 5.1 wilt hebben) het beste aan je stereo hangen.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Verwijderd

ik heb en 5.1 koptelefoon, dus met 3 speakers links en 3 speakers rechts, ik vind het fantastisch, niemand heeft er last van als ik zit te gamen en ik zit midden in het strijdgewoel.
Het is btw een Zalman koptelefoon, hij zit ook nog eens errug lekker, zie voor review: http://www.datafuse.net/zmrs6f.php

aangesloten op een Creative 5.1 geluidskaart.

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 19:09

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ikzelf heb een 4.1 setje achter mijn pc hangen, echter voor het gamen gebruik ik een headset. Dit werkt een stuk beter vind ik, het geluid is duidelijker en het omgevingsgeluid is nauwelijks meer te horen.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik maak ook gebruik van 5.1 geluid. Creative Megaworks 550 THX. Vooral in spellen zoals America's Army erg handig, je hoort waar alles zich afspeelt :9

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Verwijderd

Kheb een Logitech Z-680 op een Audigy 2 Player. Gebruik het voor muziek, films, games, alles. Als ik nog geen 5.1 zou hebben zou ik er zeker eentje nemen voor mn console/tv/pc. Het voordeel van de z680 is dat je er 4 apparaten op aan kan sluiten, dus lekker makkelijk :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Arjen86 schreef op 29 juni 2004 @ 13:42:
ik heb een medion 5.1 setje, werkt wel lekker, zit op de onboard van mn k8v deluxe. koste trouwens iets van 29 euro :)

Heb het niet op de PS2 staan, speel vooral op pc
Hehe same here :D Samen met OnBoard Sound van mijn mobo, voor info zie sig. ;)

* nero355 vraagt zich alleen af waarom ik overal mee 5.1 geluid heb behalve CS ??

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Yonix
  • Laatst online: 06:25
Ik heb gewoon een simpel Creative Inspire 5.1 5100 set, met als geluidskaart een Creative Audigy 2 ZS
Ik ben er tervreden mee. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Yonix op 29-06-2004 13:54 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:31

Thandor

SilverStreak

Ik heb Creative Soundblaster Live! 5.1 in combinatie met een Logitech Z-5300.
Die SBLive! wil ik er ooit nog eens uit gooien, zodat er een goede geluidskaart in komt.
Die Z-5300 is top, het is de kleinere broer van de Z-680.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• andreict
  • Laatst online: 28-06 18:03
andreict schreef op 29 juni 2004 @ 13:42:
ik zou graag op mij xbox 5.1 willen aansluiten.. want ik gebruik hem ook als dvd player maar ik zou niet weten hoe dat moet.. iemand een idee..?

en zit geen uitgang op voor 5.1 wel gewoon voor 2.0.. moet je zeker weer een extrax kastje kopen bij microsoft ofzo?

kan iemand me dit uitleggen?

ps heb een 5.1 installatie waar de versterker zeg maar in de boxen zit.
ow gevonden 8)7 kan alleen via optische uitgang.

• frankknopers
  • Laatst online: 01-07 09:29

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb een Creative GigaWorks S750 7.1 speakerset, aangesloten op een Creative audigy 2 ZS via een Creative DDTS-100 Decoder. Deze decoder gebruik ik om mijn speakerset aan te sluiten op mijn TV of Gamecube. :)

Goud is geen geld

Verwijderd

DutchTSE schreef op 29 juni 2004 @ 13:31:
ik heb 5.1 setje op me pc, en daar game ik mee
logitech Z680 met audigy 2 ZS platinum pro geluidskaart :)

en zou xbox/whatever op me tv aansluite
Wat vet ;) respect :*) zit nog te twijfelen om mijne te vervangen voor een Z680 Logitech. Voorlopig doe ik het met een Creative 5300 5.1 met en Creative Soundblaster 5.1 Live kaartje :P

Verwijderd

Bij ons beneden staat de computer naast de TV, dus we hebben de PC ook maar ff op onze Dolby Digital Luxman receiver aangesloten.
Jammer genoeg heeft onze computer geen digitale uitgang, dus voorlopig moet het maar lukken met Pro-logic. Klinkt prima hoor;
-Luxman receiver van ongeveer 5×100watt,
-2×DCM Timeframe tf-8.0 als front,
-Simpele JBL uitverjoop centerbox,
-2× bij elkaar gesprokkelde zuiltjes (in Timeframe style!) op de achterkanalen.

Als ik mijn Playstation 2 erop aansluit kan ik ook genieten van pro-logic.
Ik heb toch geen Dolby Digital spellen, en DVD's kijken we wel via de DVD speler.

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-07 21:03
Fok 5.1.. en 4.1, en 6.1 en 7.1 .. Doe mij meer lekker 2 echte boxen met versterker.. en een Nforce2 APU Soundstorm :D

57696520646974206c65657374206973206e657264

• nero355
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sluuut schreef op 29 juni 2004 @ 14:49:
Fok 5.1.. en 4.1, en 6.1 en 7.1 .. Doe mij meer lekker 2 echte boxen met versterker.. en een Nforce2 APU Soundstorm :D
Hehe ja kan ook B)

Ik luister dan ook tegelijkertijd Radio/CD'tje op de achtergrond dat prachtig klinkt door mijn 2 DIY Speakers :Y) 8)

* nero355 is heel trots op die dingen !!!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sluuut schreef op 29 juni 2004 @ 14:49:
FOK 2 echte boxen

ik heb 5 echte boxen en een diy subwoofer aan een receiver hangen die met een optische kabel dolby digital door krijgt van de nforce2 apu

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

ff een kleine kick.
Ik heb een Creative Inspire 5300 setje icm een SB Live! kaartje in een pc. Nu wil ik de audio uitgangen (male rood - wit tulip) van m'n xbox erop aansluiten.
De xbox is nu aan de tv aangesloten dmv zo'n scart connector (male rood,wit,geel tulp, gaat in scart blokje en die in de tv achterin).
Ik heb een audio kabel (ene kant mini jack, andere kant male rood en wit tulp) en ik heb 2 blokjes (connectors) met beide kanten female tulp ingang.

Ik denk haast dat ik iets verkeerd doe :P maar ik probeerde het dus zo:
rood en wit male tulp uit scartblok halen en in de female connector doen, aan de andere kant van de female connector plug ik de 2 male tulp kabels rood, wit met aan de andere kant de mini jack plug die ik in de Line In van het SB Live kaartje doe. :P

Geen geluid dus :P Weet iemand hoe het WEL moet, of kan ik beter een setje kopen die wel met gameconsoles om kunnen gaan :)

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 07:15

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik had een Creative 5300 setje aan mijn SB Live hangen. Maar de surrounds en center waren meestal werkeloos; in bijna alle spellen vind ik surround effecten teleurstellend (geen Dolby Digital), en met muziek (draai ik veel draai op mijn studeerkamer) was dat setje erg zwak.

Dus eruit gemikt en vervangen door een oude stereo amp en twee oude speakers van een minisetje. Klinkt met muziek stukken beter. Uiteindelijk vervang ik die stereo amp door mijn huidige AV amp in de woonkamer, en die oude speakertjes door mijn huidige HT rears (B&W 303). En als de meeste spellen tegen die tijd dan wel DD hebben, schuif ik die oude speakertjes dan misschien wel door als surrounds ;)

Is dat eigenlijk nog wat waard, een tweedehands 5300?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-07 23:15
Ik soms, ik gebruik mijn headset voor fps games: Counter-Strike ;)
Enne ik heb deze set: Creative Inspire 4400
Zoals ik al zei ik gebruik het alle 2.. headset is ook handig voor lan's enzo. Oja dat is trouwens een Sennheiser HD 457! En ik gebruik het voor mijn pc .. (duh :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door GleNnoS_ op 16-07-2004 11:17 . Reden: typo's ]

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05:51
Ik heb een creative inspire 6700 setje aan me pc hangen aangestuurd door de soundblaster audigy 2.
Komt goed geluid uit voor dat geld :Y) .
Als ik iets harder en mooier wil dan plug ik gewoon mijn versterker eraan 8) .

[ Voor 14% gewijzigd door Dark Master op 16-07-2004 09:32 ]

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb gewoon alles bij elkaar: Sony breedbeeld, XBOX, PC, allemaal digitaal aangesloten op mijn receiver en dan dus 5.1 afspelen. Dus voor al mijn geluid
gebruik ik één set :)

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Tesla Model Y Juniper RWD

• powerflux
  • Laatst online: 21:54

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

ik heb 4.1, maar dan de betere manier. 3 losse versterkers, 4 speakers voor, 4 speakers achter (2 aan plafond, 2 op de grond - zo ook voor) de 3e versterker neemt het (extra) laag voor zijn rekening vanaf 35hz met een zelfbouw sub (de 8 speakers gaan zelf al laag zat, dus dit is alleen voor hele lage rommeltonen) ik heb geen middenspeaker, dat signaal word verdeeld over de voorste speakers. dit op een audigy 2 met de normale drivers (kx beviel niet)

er zijn er vast meer met zoiets :)

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb nu een Hercules XPS 5.1 set (de eerste versie) samen met een Hercules Game Theater XP 7.1 geluidskaart voorlopig nog. Deze wordt gebruikt voor muziek, games en films. Ik had die ook voor die doeleinden gekocht, maar vind het nu niet meer goed genoeg.
Binnenkort (weekje of 2) wil ik een Logitech Z-680 halen :9 :9~, deze wordt dan ook op mijn Game Theater gehangen.
Misschien als ik nog een console ga halen, dan gebruik ik dan die Hercules XPS.
Ik heb dan nog een Zalman 5.1 hoofdtelefoon, als ik deze wil gebruiken dan moet ik altijd mijn XPS losmaken en dan inpluggen. De Z-680 wil ik dan met een coax kabel aansluiten en dan hoef ik het niet meer losmaken.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik gebruik mijn Logitech Z-640 op mijn Soundstorm APU voor games. Werkt prima. Ik gebruik mijn pc verder toch niet voor films ed en voor games alleen ishet afdoende.

(Voor films ed hebben we een Harman Kardon AVR2550 met JBL XTi-80 boxen. Ik moet zeggen dat dat net even beter klinkt :P )

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Creative Inspire 5100 (5.1) op een Audigy 2 OEM hierzo. 5.1 setje bij mijn PC gekocht (P4P800 had een on board 5.1) maar die on board beviel niet echt dus vorige week die audigy 2 oem (6.1) gekocht voor 89 euro @Paradigit :Y) Dat verschil hoor je goed kan ik je zeggen :)

@Powerflux: leuke installatie zo....zal een hoop herrie geven ;) Hoop voor je dat je geen nachtmerries krijgt als je dan straks in het donker Doom 3 gaat zitten spelen ;) Wat ik me wel afvroeg: ik neem aan dat jij die installatie ook voor gewone muziek (stereotoren) gebruikt...hoe zorg je ervoor dat die 3 aparte versterkers altijd goed afgeregeld zijn qua volume :?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:09
Pixal schreef op 29 juni 2004 @ 15:20:
[...]

FOK 2 echte boxen

ik heb 5 echte boxen en een diy subwoofer aan een receiver hangen die met een optische kabel dolby digital door krijgt van de nforce2 apu
Same here, veel vetter dan 2.0... Daarnaast heb je eigenlijk 6 boxen :P

|>

Verwijderd

Ik game af en toe 5.1.

Dit met een digitaal aangesloten Terratec Aureon 5.1 kaart op een Onkyo Reciever.
Met 2 DIY frontspeakers en JBL control monitor boxjes voor de surround, die JBL's zijn echt alleen maar voor af en toe een film of spelletje. Ik luister toch voornamelijk muziek (in stereo :P ).
Als sub heb ik een 300 watt Wharfedale subwoofer. (die binnenkort ook aan de diy moet geloven :P )

Ik doe het niet vaak, maar gewoon af en toe voor de kick van het geluid. :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2004 10:16 ]

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

@The_Eagle dat geeft zeker een hoop herrie ;)

ik heb de voor en achter versterkers op elkaar afgeregeld en op een vrij hoog volume staan, te hard om normaal naar te luisteren(als de input op 0db is). maar vervolgens "schuif" ik het volume van de pc naar beneden(op 20% ofzo). als een soort van "bron+voorversterker"
ik gebruik zware kabels, zodat je geen last hebt van ruis. de sub-output staat altijd op 100%, en die regel ik dan met de volumeknop op de versterker.

ik heb natuurlijk ook nog een zoot line-apparaten (cd, radio, tape, platenspeler, elec. gitaar) dan die gaan in een mengpaneel, waarvan de uitgang in de line-in van de geluidskaart gaat. hierdoor komen die dingen dus op dezelfde manier uit de speakers als games en winamp.

dat de versterkers vrij hard staan ingesteld is voor als ik even wat luider wil dan normaal nodig, zonder dat ik weer aan alles moet gaan afstellen :) (wat bij feesten dan wel weer moet)

[ Voor 17% gewijzigd door powerflux op 16-07-2004 10:22 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

powerflux schreef op 16 juli 2004 @ 10:17:
@The_Eagle dat geeft zeker een hoop herrie ;)

ik heb de voor en achter versterkers op elkaar afgeregeld en op een vrij hoog volume staan, te hard om normaal naar te luisteren(als de input op 0db is). maar vervolgens "schuif" ik het volume van de pc naar beneden(op 20% ofzo). als een soort van "bron+voorversterker"
ik gebruik zware kabels, zodat je geen last hebt van ruis. de sub-output staat altijd op 100%, en die regel ik dan met de volumeknop op de versterker.

ik heb natuurlijk ook nog een zoot line-apparaten (cd, radio, tape, platenspeler, elec. gitaar) dan die gaan in een mengpaneel, waarvan de uitgang in de line-in van de geluidskaart gaat. hierdoor komen die dingen dus op dezelfde manier uit de speakers als games en winamp.

dat de versterkers vrij hard staan ingesteld is voor als ik even wat luider wil dan normaal nodig, zonder dat ik weer aan alles moet gaan afstellen :) (wat bij feesten dan wel weer moet)
Mengpaneel en PC...dat kan natuurlijk ook nog ja. Dan zul je je PC wel dag en nacht aan hebben staan ofzo :? Hoop wel voor je dat niet 1 van de 2 apparaten stuk gaat...dan zit je wel met een hoop ellende

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-06 14:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Hoe game je anders? ik had mijn SNES al op mijn surround set staan vroeger ;)

Logitech z640 (super setje voor een super prijs) op asus p4p800 onboard meuk (mwah, kan ermee door)

Heb thuis 2x 5.1 (woonkamer dvd/tv & gamepc) en 1x surround (slaapkamer tv/dvd en htpc, maar dat gaat veranderen denk ik ;)

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

@ the eagle: er staat bij mij eigenlijk altijd muziek aan, en dus ook de pc (behalve 's nachts). ik ben ook niet van plan om een 5.1 versterker aan te schaffen en de rest te verkopen, want dit klinkt echt beter (en gaat Veel harder)

en natuurlijk het enorme 1337 gehalte van een hoop audio&pc apparatuur

[ Voor 16% gewijzigd door powerflux op 16-07-2004 11:33 ]

Verwijderd

Ik gebruik een Creative Audigy Player en een Creative Inspire 5.1 5300.

Eerst had ik de speakers op de ideale positie staan met behulp van een houten pilaar. Het geluid klonk echt goed, hoewel je dat alleen hebt als je in de stoel achter de PC zit. Echter, de pilaar stond gigantisch in de weg. Nu heb ik de speakers opgehangen vlakbij het plafond (kon niet anders wegens ruimtegebrek), maar daar heb ik wel spijt van. De hoge tonen vliegen boven je oren en het geluid klinkt behoorlijk hol. Ook is het 3d effect bijna helemaal weg. Ik gebruik het eigenlijk alleen nog om muziek te draaien.

Wat me opviel is dat de originele driver op de CD van de audigy kaart beter geluid geeft dan de nieuwste drivers :? Ik gebruik nu de laatste, maar er komen geen hoge tonen meer uit de achterste speakers. Ook klinkt het geluid iets holler. Heeft dit met EAX te maken en hoe kun je dat eventueel uitzetten? Want vooral voor muziek vind ik het er niet mooier op worden. Helaas geeft de originele driver geen signaal naar de centerspeaker.

Ik heb ook een Philips SBC HP890 hoofdtelefoon en daar ben ik zeer tevreden over. Ondanks dat het stereo is, is het 3d effect veel beter dan met mn speakers. Ook klinkt het geluid voller. Dus ja, eigenlijk gebruik ik 9 van de 10 keer mn hoofdtelefoon, zowiezo bij het spelen voor games. Bijkomend voordeel is dat de andere huisgenoten geen geluidsoverlast van me hebben :)

Een gemis van de speakers is dat er geen hoofdtelefoon aansluiting op zit. Op zich werkt het goed nu ik 'm direct op mn audigy kaart heb aangesloten, maar een versterkertje ertussen doet zeker geen kwaad. Ook hoef ik dan niet achter m'n PC te duiken als ik van hoofdtelefoon naar speakers wil switchen.

Misschien dat ik ooit nog ga sparen voor een Audigy 2 ZS icm een Gigaworks set, maar voorlopig is dat toekomstmuziek. Het zal vast beter geluid geven, maar ik denk dat het voor een slaapkamer wel erg overkill is.

• powerflux

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

de nieuwste drivers gooien de normale (spraak, zang) tonen van de rears naar de center toe. het klinkt inderaad voor geen meter - pak de originele drivers maar weer. :)

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Just_I schreef op 29 juni 2004 @ 13:43:
Ik heb een Philips A5.600 (5.1 setje) aan me Soundstorm (onboard dus 8)7 )hangen, die errug goed bevalt. Een PS2 oid kan je volgens mij (als je 5.1 wilt hebben) het beste aan je stereo hangen.
stereo= 2.0 :? 8)7

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Terratec Aureon 7.1 Space via tos link aangesloten op mijn Philips FR-966 5.1 receiver. 8) Volledig 5.1 werkend en klinkt erg goed :9~

Een PC set kan echt niet op tegen een beetje versterker :Y)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Dr.Q
  • Laatst online: 10-05 05:58
Ik gebruik hier 2x Infinity Overture 3 een Elac center en Jamo surrounds. De Infinity's hebben elk een 150W (so they claim...) active sub dus losse (.1) sub heb ik niet. Dit hele spul hangt via Toslink aan mijn Kenwood KRF V7771D, aangestuurd door mijn onboard Soundstorm controller. (5.1 encoding in windows, het is best leuk als je je juiste drivers gebruikt, ik raadt de "remix" drivers aan, subliem :) )

Kwa 5.1 in games zweer ik eigenlijk toch bij een dikke audigy/terratec en een 7.1 setje van een bekend merk dat je analoog aansluit, daar zijn die game kaarten vooral goed in :) .

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• NuKeM
  • Laatst online: 22:39
Ik was al even op zoek naar een setje voornamelijk voor mijn Xbox en twijfelde tussen ofwel een goedkoop setje, ofwel het betere spul (Harman-Kardon of Marantz receiver en degelijke speakers). Als student heb ik dan toch maar gekozen voor de goedkopere oplossing en ben voor een Sony HT-DDW750 set gegaan (receiver en luidsprekersysteem). Het was wel even zoeken om een goed(koop) setje te vinden met optische in dat aan mijn wensen voldeed, want bv. de ondertussen al wat oudere Philips setjes ondersteunden namelijk meestal geen optische aansluiting (en dat moet je wel hebben voor Dolby Digital 5.1 bij de Xbox + Advanced Scart adapter).
In ieder geval is het hier nu lekker genieten (Burnout 2 moet je echt eens spelen in 5.1 .. zalig!!).
De audio van mijn pc heb ik dan ook op de digitale coax aangesloten van de receiver (via de in het moederbord gebakken soundcard met digitale coax uit) en de video out van de pc gaat via S-Video. Met een AC3 filter kan je dan zonder probleem Dolby Digital en DTS afspelen met je receiver, wat altijd leuk is bij het afspelen van een Xvidje met bv. 5.1 sound.
Maar, aangezien de speakeropstelling niet optimaal staat voor als ik achter de pc zit, heb ik ook daar een andere oplossing moeten zoeken. Hier heb ik dan de gewone analoge out van mijn pc op een stokoude Sony TA-1010 stereo versterker gestoken. Deze staat recht voor mijn neus met mijn scherm erop, erg makkelijk om het volume te regelen dus :)

Samengevat:
- pc games -> stereo
- film via pc op tv kijken -> receiver (stereo tot DTS afhankelijk van de bron)
- Xbox -> receiver
- DVD -> of via Xbox kijken of via de PC

Leuk offtopic extraatje dat ik heb is dat ik ook al de video en audio out van mijn Xbox via een klein trukje op de video en audio in van mijn pc kan zetten en op die manier screenshots en filmpjes ervan kan maken 8)

Verwijderd

geen geluidskaart overtreft wat mij betreft een ECHTE versterker.

vrienden van me hebben er dure geluidskaarten in zitten met dolby surround er aan en 5 of meer boxen. Dat is leuk ja, als je bijv. naar films gaat kijken. Nou doe ik dat liever in de huiskamer via de tv en/of dvd.

Maar bij het game vind ik niet echt dat je er voordeel aan en vind ik het dus weg gegooid geld om er een dure geluidskaart in te hangen.

Maar het ligt dus aan het feit waar je je pc voor gebruikt of je een geluidskaart koopt of niet.

Ot-B,
Pagina: 1