Klein schopje
Ik wil voor de vakantie een goedkoop klein fotocameratje kopen. Geen nieuwe want de kans zit er in dat de camera stuk gaat of gestolen wordt op vakantie. Zulke dingen gebeuren dan nu eenmaal

En dat zou jammer van het geld zijn
Daarom wil ik een tweedehandse ixus kopen en mijn oog is gevallen op een Ixus 400. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een gebruikte Ixus 400?
De camera heeft ooit gehapert met de lens en code E18 gehad, maar dat was eenmalig en erna nooit meer. Nu vertrouw ik er wel op dat hij dit voorlopig niet zal doen, maar mocht deze code toch uiteindelijk weer wel komen, dan kan ik dit zelf toch proberen te maken a.d.h.v. de foto handleidingen op internet m.b.t. de E18 foutcode?
Bij deze repair guide staat alleen wel ergens except Ixus 400 (onder de 2e foto)
http://www.ixus-world.de/...repair_guide/e18_01en.htm
Voor hoeveel problemen zal dit mij zorgen?
En zijn er andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Hij wil er 40 euro voor hebben, is dit een goedkope prijs, normale prijs of duur? (gezien dat hij een keer de foutcode E18 heeft gehad)
En natuurlijk het belangrijkste.. Hoe is de foto kwaliteit eigenlijk?

Als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met de Olympus FE-190 (een compacte camera die me zus heeft) maakt deze ixus dan betere of slechtere foto's? Want de kwaliteit van die FE-190 valt me eigenlijk best tegen. Dus als hij evengoed of misschien beter is ben ik al een stuk tevreden
Paar voorbeeld foto's van de Olympus FE-190 (klik voor vergroting op de foto)

Hier meer foto's van de FE-190
http://www.dcresource.com...e190-review/gallery.shtml
Wat info over die Ixus 400 die te koop is:
- Camera is van december 2003 (aankoopbon aanwezig maar daar zal ik weinig meer aan hebben lijkt me

)
- geheugen error heeft hij nog nooit gehad, maar wel dus 1x die E18 code
(
De lens heeft 1x echt gehaperd en gaf toen volgens mij de error code E18.
Ik wilde toen de camera aanzetten en heb hem na hem een aantal keren aan en uit te zetten weer goed gekregen, maar ik ben niet zo handig met dat spul en ging daarnaast 2 weken later op vakantie en heb een andere gekocht, vandaar dat hij over is, maar mometeel doet hij het weer goed)
- 2 geheugenkaartjes erbij (32MB en 128MB dus ik zal toch een nieuwe moeten kopen

)
- Originele handleiding
- Batterij en lader
- Kabel van camera naar computer en van camera naar tv
Wie-o-wie geeft mij advies?