Canon IXUS IIs/400/430/500/30/40 deel 3

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 15.443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Compunologist schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:43:
[...]

Als ik jou was en je geeft toch niet om de 4x optische zoom zou ik de IXUS 750 ergens op de kop tikken, die heeft een grotere sensor (1/1.8") wat je een betere sharpness/pixel geeft en kost je een paar tientjes minder. De IS van de 800 gaat je die sharpness niet gevens, hoogstens een reductie in bewegingsonscherpte. Je kunt deze drie modellen hier vergelijken. :Y)
Bedankt voor je advies maar nee ik ga toch voor de nieuwe serie. Waarom ?

- 2.5" scherm heeft 173,000 pixels, Ixus 750 met 2.5" scherm heeft 115,000 pixels
- Met nieuwe serie kun je in breedbeeld foto's en videos maken, relevant voor mij
- Met nieuwe serie kun je video opnemen op 60 FPS op resolutie van 640 x 480 (QVGA)
- Macro focuus: IXUS 65: 3cm, 800 IS: 2 cm en 750: 5 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 01:26

Vuvuzela

My spire is forming

IK HEB EEN IXUS 65 :D

Alleen moet de accu nu nog ff 1,5 uur laden ;) ik zal wel wat foto's maken en posten (morgen) :)

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 21:46:
IK HEB EEN IXUS 65 :D

Alleen moet de accu nu nog ff 1,5 uur laden ;) ik zal wel wat foto's maken en posten (morgen) :)
Graag ! Hoe meer hoe beter. Ik zie graag fotos die binnen zijn geschoten in de avond dus met flits en van beetje dichtbij (30 a 50 cm) en dan de ISO op Auto laten.

Was vandaag langs een shop geweest en Ixus 65 in mijn handen gehad, leuk apparaatje alleen vond ik de scherm toch iets te lomp voor zo'n klein cam. Ik stond ook op het punt om hem te kopen maar toen ik van de medewerker hoorde dat ze de Ixus 800 IS volgende week binnen krijgen heb ik de winkel meteen verlaten...."Tot volgende week" :)

Ixus 800 IS heeft 2.5 scherm maar wel dezefde resolutie (pixels) als de Ixus 65 met zijn 3.0 inch scherm. Hij is wel iets dikker dan de Ixus 65 denk ik :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:30

PnD

like in Pinda ^_^

Ixus 800 IS heeft 2.5 scherm maar wel dezefde resolutie (pixels) als de Ixus 65 met zijn 3.0 inch scherm. Hij is wel iets dikker dan de Ixus 65 denk ik :|
[lolbroek]Dat komt omdat ze er meer pixels in moesten stoppen[/lolbroek]

Ik vindt het jammer dat die uitlopende modellen vd Ixus er nooit voor echte spotprijzen uitgaan..Heb de Ixus 30 er nooit voor onder de 200 zien staan, idem nu met de 40 en 50 :(

[ Voor 26% gewijzigd door PnD op 08-04-2006 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:54:
[...]

[lolbroek]Dat komt omdat ze er meer pixels in moesten stoppen[/lolbroek]

Ik vindt het jammer dat die uitlopende modellen vd Ixus er nooit voor echte spotprijzen uitgaan..Heb de Ixus 30 er nooit voor onder de 200 zien staan, idem nu met de 40 en 50 :(
Niet alleen 1 MP meer maar ook 4x optische zoom, daarom is hij beetje dikker :)

Prijzen van IXUS serie is inderdaad beetje vaag. Een 30 is nu bv duurder dan een 40, een 55 is goedkoper als een 500 terwijl 55 betere specs heeft. Ik zou trouwens geen 55 kopen, heb zelf geen goede ervaingen mee en ook niet veel goeds over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Heb een paar foto's op internet. Heb ze niet bewerkt/verkleint dus post alleen het linkje hier.
http://home.wanadoo.nl/kasella/foto/
Foto in de keuken was in t schemer zonder flits.
Testfoto 013 was in t PIKdonker met flits.
Ben er blij mee :) Hij werkt super snel, is compact en de foto's zijn ook erg mooi!
(gaat dus om de IXUS 65) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Vuvuzela op 09-04-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:03:
Heb een paar foto's op internet. Heb ze niet bewerkt/verkleint dus post alleen het linkje hier.
http://home.wanadoo.nl/kasella/foto/
Foto in de keuken was in t schemer zonder flits.
Testfoto 013 was in t PIKdonker met flits.
Ben er blij mee :) Hij werkt super snel, is compact en de foto's zijn ook erg mooi!
(gaat dus om de IXUS 65) ;)
Geen slechte foto's. Heb je die laatste op macro stand gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Die neus? Ja dat is de Macrostand :)
Ik ben erg tevreden. De filmpjes zijn ook BIZAR goed! maar wel 2MB per sec. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-08 17:04
heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de ixus 60 en 65 ? Behalve dan het scherm ? Is het de moeite waard ? Want ik kan me voorstellen dat het niet hebben van een zoeker vervelend kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enzoronald schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 09:22:
heeft iemand enig idee wat het verschil is tussen de ixus 60 en 65 ? Behalve dan het scherm ? Is het de moeite waard ? Want ik kan me voorstellen dat het niet hebben van een zoeker vervelend kan zijn.
Alleen de scherm is groter inderdaad, resolutie van de scherm is echter dezelfde, beide hebben 173k pixels. Verder zijn alleen gewicht en afmetingen anders :+

Je kan ze hier vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 15:54:
[...]

Alleen de scherm is groter inderdaad, resolutie van de scherm is echter dezelfde, beide hebben 173k pixels. Verder zijn alleen gewicht en afmetingen anders :+

Je kan ze hier vergelijken.
Dank je. Is het vervelend om alleen via scherm te kunnen fotograferen ? kan me voorstellen dat er situaties zijn waarbij je de zoeker wil gebruiken. Iemand ervaringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb nooit met andere cam's de optische zoeker gebruikt. En ben voor de IXUS 65 gegaan. Ik vind de rest van de cam ook een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de scherm van Ixus 65 veel te groot voor zo'n klein cameratje. Het ziet er beetje lomp uit (persoonlijk smaak) :P

Vergeet ook niet dat je accu sneller leeg is met een 3" scherm vergelijken met een 2.5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:54:
Ik vind de scherm van Ixus 65 veel te groot voor zo'n klein cameratje. Het ziet er beetje lomp uit (persoonlijk smaak) :P

Vergeet ook niet dat je accu sneller leeg is met een 3" scherm vergelijken met een 2.5".
Ik heb dus juist begrepen dat dit niets uitmaakt. Iemand met een ixus 65 al gekeken hoeveel foto's er genomen kunnen worden op 1 volle accu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb ook gehoord dat t accuverbruik bijna niets scheelt.. Ik heb m'n IXUS nog maar 1 x opgeladen. Geloof dat je pas na 3 x laden de volle capaciteit hebt? Had de 1e x iig rond de 80 foto's gemaakt. maar dat is met heeeel veel getest en ook met gefilm en een hoop geflits in t donker.

[ Voor 4% gewijzigd door Vuvuzela op 11-04-2006 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb een IXUS 40, maar de zoomknop werkt niet meer zo goed, de uitzoomkant werkt niet meer. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-08 09:42

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:54:

Dat had ik nou ook bij het bekijken en in de hand houden van de Ixus 60 en 65. Vind dat grote scherm op de ene manier lomp. Ach ... ik zat eerst te kijken naar de A700 maar aangezien die met flitslaadtijden zit van 3 a 5 seconden (langer bij lege batterijen, 8 seconden of meer) :'( is die afgevallen. Want voor de rest komt ie wel heel aardig uit de review bij DPreview. http://www.dpreview.com/reviews/canona700/

Dus zit nu te twijflen tussen de Ixus 60 en 800IS, de 65 valt af omdat een viewfinder voor mij een must is. Heb het vaak genoeg gebuikt met mijn Fuji F601Z als de batterij bijna op is om toch nog die paar extra foto's (met flitser) te kunnen maken die anders niet gelukt zouden zijn als ik geen viewfinder zou hebben.

Nu ff afwachten wat de reviews zeggen pver de Ixus 60 en de 800IS. Ik neig naar de 800IS maar dat prijsverschil is erg groot. Voor de prijs van een 800IS kan ik een Ixus 60 met een Sandisk Ultra II 2GB krijgen en nog geld overhouden.

Dilemma's ...

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 14:20

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

FongWan schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:02:
Dus zit nu te twijflen tussen de Ixus 60 en 800IS, de 65 valt af omdat een viewfinder voor mij een must is. Heb het vaak genoeg gebuikt met mijn Fuji F601Z als de batterij bijna op is om toch nog die paar extra foto's (met flitser) te kunnen maken die anders niet gelukt zouden zijn als ik geen viewfinder zou hebben.
Is de Panasonic FX* serie niets voor jou? Betere specificaties en beeldkwaliteit dan de hele Ixus-serie, en heeft wel geen optische zoeker maar doet meer dan 2x zolang met zijn accu (300-350 opnamen), en dat is altijd nog handiger dan een optische zoeker (vind ik).

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik heb ook naar de panasonic FX01, FX9, LZ1 en FZ7 zitten kijken en de reviews gelezen op dpreview en van die 4 lijken de FX01 en de FZ7 mij het meest interessant. Aangezien ik voor portable ga valt helaas e FZ7 af, wel een mooi dingetje trouwens. Dus dan blijft de FX01 over met Ixus 60 en 700IS ... als ik kijk naar de specs zou de FX01 de betere keuze zijn maar het oog wilt ook wat en ik vind zelf de Canons er op de een of andere manier toch wat mooier uit zien.

Daarnaast in de review van de FX01 wordt de beeldkwaliteit vergeleken met de Ixux 65 (ik neem aan dat de 60 dezelfde sensor gebruikt) en ligt de voorkeur bij de Canon die de niewe sony sensor gebruikt. Dus beter dan de hele ixus serie zou ik niet zeggen, wel heel erg concurrerend in ieder geval.
Although the Canon SD630 is obviously capturing a little more detail and has marginally better edge-to-edge sharpness, the difference isn't huge, and the Canon's lens (35-105mm) doesn't have the wideangle - or the zoom range - of the FX01, nor is it quite as compact. Color is similar (save for the typical Canon reds). From a noise point of view at ISO 80 the Panasonic chip seems to be roughly on a par with the new Sony sensor, though the smoother look of the FX01 result seems to suggest slightly more aggressive noise reduction.

At ISO 400 the differences in detail have been masked slightly by the effects of noise reduction, but the differences in the level of noise (particularly chroma noise) are much more marked, with the FX01 showing more noise - and more intrusive noise reduction - than the Canon. On a side note the SD630 result is actually very good for a camera in this class, which bodes well for the raft of models recently launched featuring the same new Sony sensor).
Maar je hebt wel gelijk dat de Panasonic veel meer te bieden heeft, vooral de verchillende verhoudingen 4:3, 3:2, 16:9 zijn heel erg leuk, het feit dat 28 - 106 mm heeft en meer foto's met de accu can maken. Toch vind ik het wel handig om een viewfinder te hebben, het is mij te vaak voorgekomen dat ik doordat het of te donker (of veel te licht) was de viewfinder heb moeten gebruiken. Naast het batterij aspect dan. Maar dat zijn mijn ervaringen ...

Ik wacht de reviews van de Canons af, mochten die toch tegenvallen dan wordt het denk ik de Panasonic FX01.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe bevalt de bediening van de Ixus 65? Het werkt toch met een aanraak gevoelig wieltje, a la de iPod?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is het scherm van de Ixus 65 te splitsen, is dit handig?

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Nog mensen die een review zoeken van de Ixus 60?

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Verwijderd schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:39:
Hoe bevalt de bediening van de Ixus 65? Het werkt toch met een aanraak gevoelig wieltje, a la de iPod?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het mogelijk is het scherm van de Ixus 65 te splitsen, is dit handig?
Bediening is prima. De eerste x vond ik de knopjes wat klein. Maar nu vind ik het juist fijn. Dat wieltje is niet echt een toegevoegde waarde. Als je je duim erop legt zie je de keuze's van de knoppen zegmaar. dus in t donker als je de camera niet kent, zie je op je scherm waar je op drukt.
Misschien wel meer, maar nog niet ontdekt :P

Splitsen van t scherm ben ik ook nog niet tegen gekomen.

Wat ik leuk vind. Is dat als ik een foto verticaal maak en vervolgens bekijk. Dat hij ze zelf omdraait. En op t moment dat je de camera dan draait, draait hij de foto ook om. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Storage and Power
The Canon SD600 Digital ELPH squeezes an extra 10 shots out of the same NB-4L and can take about 160 shots (CIPA standard). That's STILL below average. The SD600 also continues Canon's tradition of not including a battery indicator (at all) and the little icon starts to flash only 5 minutes before "change the battery pack" makes its appearance.

It takes about an hour and a half to fully charge the NB-4L battery. If possible, get a spare battery as the battery life here is on the low side. I hope you don't mind but here's a fairly long list of battery life numbers (Apparently this camera class is a very competitive one) so here we go:

150 shots - Canon PowerShot SD450 Digital ELPH
160 shots - Canon PowerShot SD600 Digital ELPH
240 shots - Canon PowerShot SD700 IS Digital ELPH
320 shots - Panasonic Lumix FX01

Other Cameras

Canon PowerShot SD630 Digital ELPH - Essentially the SD600 with a larger 3 inch LCD but no optical viewfinder. It also features a "touch control dial".

Canon PowerShot SD700 IS Digital ELPH - Larger than the SD600 but better battery life optical image stabilization, 4x optical zoom, slightly faster and more stylish.

Panasonic Lumix FX01 - Has a 28 mm wide-angle lens (not as wide as the Kodak though), comes with optical image stabilization, one of the best movie modes, good image quality and battery life. The downside is some soft photos and doesn't do that well at high ISO options.
hmm uit de review blijkt dus dat de batterij niet echt lang meegaat van de Ixus 60, die van de Ixus 800IS valt me heel erg mee als dat echt 240 shots zijn. Niet de 320 van de Panasonic FX01 maar wel goed genoeg voor mij als het echt 240 haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Morgen mag ik mij als het goed is ook de eigenaar noemen van een Ixus 65. Ik zal voor het review-idee wel mijn bevindingen (en uiteraard foto's) hier plaatsen. Dan krijgen jullie een idee van wat het ding doet.

Via onze leverancier blijkt de levering van deze camera nogal moeizaam.. Is dit probleem bij meer leveranciers?

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakfiets schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:08:
Via onze leverancier blijkt de levering van deze camera nogal moeizaam.. Is dit probleem bij meer leveranciers?
Veel shops hebben ze hem gewoon op vooraad dus denk dat het aan jullie leveranier ligt.

Wat wel moeilijk is, is Ixus 800 IS. 2 weken geleden besloten om dat ding te kopen.."volgende week komt ie binnen". Die volgende week was vorige week en tot nu toe nergens op vooraad dus heb ik maar een dSLR gekocht (350D) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08 07:37
Ben ook op zoek naar een nieuwe digitale camera. Zal waarschijnlijk een ixus worden, maar welke... Ik twijfel of de ixus 800 IS (image stabilizer en 1 keer optische zoom meer) de +/- 140 euro extra waard is ten opzichte van de ixus 60. Of misschien wordt het wel de ixus 65, die toch weer een hoger gadget gehalte heeft tov de ixus 60. Lastige keus, denk dat ik de reviews van de 60/65 en de 800 IS nog maar even afwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Verwijderd schreef op woensdag 19 april 2006 @ 20:21:
[...]

Veel shops hebben ze hem gewoon op vooraad dus denk dat het aan jullie leveranier ligt.

Wat wel moeilijk is, is Ixus 800 IS. 2 weken geleden besloten om dat ding te kopen.."volgende week komt ie binnen". Die volgende week was vorige week en tot nu toe nergens op vooraad dus heb ik maar een dSLR gekocht (350D) :o
Haha :D lastig he.. die twijfels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Aangezien ik beloofd had wat plaatjes te plaatsen:
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(1).jpgAfbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(2).jpgAfbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(3).jpgAfbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(4).jpgAfbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(6).jpg
Afbeeldingslocatie: http://webdisk.planet.nl/katwi114/publiek/album/Ixus%2065/thumb%20(5).jpg
Foto's allemaal genomen op de automatische stand en zonder ergens rekening mee te houden. Uit de losse hand geschoten dus.

Verdere bevindingen plaats ik binnenkort nog wel. Tot nu toe bevalt het ding erg goed en functioneert behoorlijk netjes als je hem volautomatisch gebruikt.

Ik denk dat ik ook maar eens de gebruiksaanwijzing door ga nemen om dat my colors gebeuren onder de knie te krijgen.

Filmpjes heb ik ook al wat gemaakt. Deze zien er werkelijk super uit en klinken ook zeer goed. Ik host ze echter gezien de grootte liever niet ;).

Toch maar een filmpje online gegooid. Niet zeeziek worden ;). Klikkie!

[ Voor 19% gewijzigd door [TazZ] op 20-04-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bakfiets schreef op donderdag 20 april 2006 @ 14:31:
Filmpjes heb ik ook al wat gemaakt. Deze zien er werkelijk super uit en klinken ook zeer goed. Ik host ze echter gezien de grootte liever niet ;).
Uh.. http://beta.yousendit.com/ , http://www.rapidshare.de/ of zoiets... ? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Ok.. voor deze keer dan. :P

Toch maar een filmpje online gegooid. Niet zeeziek worden ;). Klikkie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Bakfiets schreef op donderdag 20 april 2006 @ 15:50:

Toch maar een filmpje online gegooid. Niet zeeziek worden ;).
Klikkie!
Beetje onstuimig water inderdaad! :P Thanks voor het uploaden. :)
Mooie kleuren zeg. Helemaal in orde. En die 30fps zien er toch wel een stukje beter uit dan die 15fps van mijn IXUS500 (op 640x480 pixels) Zal wel hard gaan met het geheugen, zo'n 2MB/s. Maar spannende trailer maken van je avonturen op zee moet kunnen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Weet er trouwens iemand wat voor hardcase om deze camera heen gaat? :?

Hij lijkt namelijk ten opzichte van de ixus 50/55 een iets ander formaat te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakfiets, hoe bevalt de touch besturing bij jou?
En heb jij iets kunnen ontdekken over het splitsen van het scherm? Ik meen zoiets gelezen te hebben in een review, maar ik kan het helaas nergens terugvinden...

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Wat bedoel je precies met splitsen van het scherm? Waar worden de 2 helften dan voor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MCK schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:39:
Wat bedoel je precies met splitsen van het scherm? Waar worden de 2 helften dan voor gebruikt?
Ik dacht dat het dan mogelijk was om op de ene helft het overzicht te behouden van een gemaakte foto, en op de andere helft in te zoomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:49:
[...]

Ik dacht dat het dan mogelijk was om op de ene helft het overzicht te behouden van een gemaakte foto, en op de andere helft in te zoomen...
Ik heb hier helaas nog niets over kunnen vinden.

Afgezien van het feit dat ik het besturings"wieltje" toch wat klein vind bevalt de camera me erg goed. Wat ik echter wel ontdekte is dat het erg slim is om een statief te gebruiken of ergens tegenaan te leunen als je ingezoomd gaat fotograferen. Anders krijg je nogal snel die teveel-bewegings-tekentjes.

Echt een leuk cameraatje in ieder geval! De USB interface lijkt ook lekker rap te zijn, foto's overzetten gaat via die kabel in ieder geval een stuk sneller dan mijn (in de Asus A6000 notebook ingebouwde) cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jewie
  • Laatst online: 09-07 22:57
Hallo,

Ik overweeg de Canon IXUS 65 aan te schaffen. Ik vraag mij alleen af of bepaalde 'foto-effecten' mogelijk zijn, zoals 'Sepia' en 'Black & White'. Of is dit puur iets van de digitale camera's van Sony?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas zijn er nog niet veel reviews van te vinden, maar kijk ook eens naar de Pentax Optio A10. Ik heb even met het apparaat kunnen spelen en vind het geboden pakket echt briljant:

-8 mp
-beeldstabilisator
-divx formaat filmpjes (640x480 @ 30 fps)
-handige oplader
-briljante en supergoed werkende tracking AF (volgt een bewegend onderwerp of houdt focus op het onderwerp als de camera beweegt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Jewie schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:10:
Hallo,

Ik overweeg de Canon IXUS 65 aan te schaffen. Ik vraag mij alleen af of bepaalde 'foto-effecten' mogelijk zijn, zoals 'Sepia' en 'Black & White'. Of is dit puur iets van de digitale camera's van Sony?

Alvast bedankt.
Ingebouwde kleurinstellingen:
-Levendig
-Neutraal
-Sepia
-Zwart-wit
-Positief film
-Lichtere huidtint
-Donkerder huidtint
-Levendig blauw
-Levendig groen
-Levendig rood
-Handmatig contrast/helderheid regelen (als nabewerking dus)

Verder kan binnen "My Colors" nog het een en ander aan kleur-wisseling gedaan worden en alles zwart-wit maken behalve één kleur.

edit:
Verder zitten er uiteraard nog een berg voor-instellingen in voor dingen als strand of nacht net als op de meeste camera's.

[ Voor 13% gewijzigd door [TazZ] op 21-04-2006 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 17:00:
Helaas zijn er nog niet veel reviews van te vinden, maar kijk ook eens naar de Pentax Optio A10. Ik heb even met het apparaat kunnen spelen en vind het geboden pakket echt briljant:

-8 mp
-beeldstabilisator
-divx formaat filmpjes (640x480 @ 30 fps)
-handige oplader
-briljante en supergoed werkende tracking AF (volgt een bewegend onderwerp of houdt focus op het onderwerp als de camera beweegt)
alleen een 38-114 lens.
Een beetje groothoek is toch wel een must, anders erger je je dood....

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agreed, maar het verschil tussen 35 en 38 mm is denk ik te overkomen. Je praat pas over verschillen als je de Panasonic FX01 erbij pakt (28 mm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Ik heb contact gehad met Canon betreffende een eventuele hardcase voor de Ixus 65. Dit was het antwoord van canon:
Geachte klant,

Wij hebben uw bericht goed ontvangen. Hierbij vindt u de nodige informatie om het probleem op te lossen.

Er is een camera tasje van leer voor deze camera dit is de ECC-60.
Andere informatie hebben wij opdit moment niet of hiervoor nog andere Camera tasjes voor worden uit gebracht.

Met vriendelijke groeten,

Canon Customer Support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:34
Wat kan ik nu beter kopen? Ik heb de keus uit de volgende camera's: Ixus 700, 60 (of een 65) ik kom er maar niet uit? |:( Ik wordt gek van mezelf, telkens als ik het denk te weten, ga ik weer twijfelen,

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:07:
Wat kan ik nu beter kopen? Ik heb de keus uit de volgende camera's: Ixus 700, 60 (of een 65) ik kom er maar niet uit? |:( Ik wordt gek van mezelf, telkens als ik het denk te weten, ga ik weer twijfelen,
De Ixus 700 schijnt betere foto's te maken dan de ixus 60/65, maar daar zijn zelfs de meningen over verdeeld.

Keuze ixus 60/65 is eenvoudiger :P. Dat kan je puur op design doen, foto's zijn het zelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jumpman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 23:07:
Over Ixus 700 is genoeg te vinden en over 60/65 nu ook voldoende om een keuze te maken.

Je kan ze ook hier op Canon site vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 17:30
niet helemaal ontopic, maar ik twijfel tussen de ixus 50 en 55. De 55 is maar 10 euro duurder, maar wat is de meerwaarde van de 55 boven de 50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
IKKE86 schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:59:
niet helemaal ontopic, maar ik twijfel tussen de ixus 50 en 55. De 55 is maar 10 euro duurder, maar wat is de meerwaarde van de 55 boven de 50?
De Ixus 55 heeft sowieso een 2,5 inch scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 12:53:
[...]

Over Ixus 700 is genoeg te vinden en over 60/65 nu ook voldoende om een keuze te maken.

Je kan ze ook hier op Canon site vergelijken.
Hier staat de Ixus 700 al niet meer bij. Heb ook hier gekeken: http://www.dpreview.com (Ixus 700 is de SD500 en de Ixus 60 de SD600)

De keuze gaat nu nog tussen de Ixus 700 en de Ixus 60. Heeft iemand ervaringen? Of een goede reden zijn keuze te onderbouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
Ander autofocus systeem waardoor deze wat beter focust.Dat is iig op papier het geval. Het verschil heb ik in de praktijk nog niet getest. Verder is het schermpje anders toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Ixus 55 kopen, echt een dikke tegevaller voor mij. Als je alleen buiten fotografeert is het een prima cam maar binnen presteert ie bagger !

Zie ook deze survey.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-07 17:30
Bakfiets schreef op woensdag 26 april 2006 @ 16:37:
[...]

Ander autofocus systeem waardoor deze wat beter focust.Dat is iig op papier het geval. Het verschil heb ik in de praktijk nog niet getest. Verder is het schermpje anders toch?
Het schermpje van de 55 is inderdaad een halve inch groter als die van de 50. Voor mij doorslaggevend punt omdat de foto's toch vooral op de pc bekeken worden.
Verwijderd schreef op woensdag 26 april 2006 @ 17:04:
[...]

Geen Ixus 55 kopen, echt een dikke tegevaller voor mij. Als je alleen buiten fotografeert is het een prima cam maar binnen presteert ie bagger !

Zie ook deze survey.
bedankt voor deze info, ik ga toch maar voor de 50 denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Jumpman schreef op woensdag 26 april 2006 @ 14:05:
[...]

Hier staat de Ixus 700 al niet meer bij. Heb ook hier gekeken: http://www.dpreview.com (Ixus 700 is de SD500 en de Ixus 60 de SD600)

De keuze gaat nu nog tussen de Ixus 700 en de Ixus 60. Heeft iemand ervaringen? Of een goede reden zijn keuze te onderbouwen?
Helaas heb ik geen onderbouwing, daarentegen heb ik misschien wel een goede foto vergelijking voor je. Hier even gekeken: http://www.steves-digicams.com/

Ixus 60
Ixus 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 02-08 20:38
Ik heb sinds vandaag een Ixus 60 :) Het schermpje vind ik alleen nog al kwetsbaar invergelijking met mijn oude Powershot a60. Is het aan te raden om hem in een hoesje te vervoeren? of voldoet een screen protector al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 02-08 23:10
koos.d schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:49:
Ik heb sinds vandaag een Ixus 60 :) Het schermpje vind ik alleen nog al kwetsbaar invergelijking met mijn oude Powershot a60. Is het aan te raden om hem in een hoesje te vervoeren? of voldoet een screen protector al?
Ik heb sinds een week een Ixus 65, en ik ben nog op zoek naar zowel een tasje als een screen protector. Tot nu toe heb ik alleen nog nog geen shop gevonden die screen protectors verkoopt voor foto camera's.

Mijn motivatie is om beide te gaan gebruiken, tijdens vervoer is een tasje veilig (ook bescherming tegen stoten, vallen, etc) en voor het tijdelijk neerzetten, gebruiken, dragen, etc van de camera zonder tasje beschermt een screenprotector het schermpje.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koos.d
  • Laatst online: 02-08 20:38
vriesdude schreef op zondag 30 april 2006 @ 11:55:
[...]

Ik heb sinds een week een Ixus 65, en ik ben nog op zoek naar zowel een tasje als een screen protector. Tot nu toe heb ik alleen nog nog geen shop gevonden die screen protectors verkoopt voor foto camera's.

Mijn motivatie is om beide te gaan gebruiken, tijdens vervoer is een tasje veilig (ook bescherming tegen stoten, vallen, etc) en voor het tijdelijk neerzetten, gebruiken, dragen, etc van de camera zonder tasje beschermt een screenprotector het schermpje.
Inderdaad, daarom heb ik net een hoesje en een screenprotector besteld op eBay. Daar zijn diverse hoesjes verkrijgbaar die voor de Ixus gemaakt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Laatst online: 02-08 23:10
koos.d schreef op zondag 30 april 2006 @ 13:39:
[...]

Inderdaad, daarom heb ik net een hoesje en een screenprotector besteld op eBay. Daar zijn diverse hoesjes verkrijgbaar die voor de Ixus gemaakt zijn.
Ik heb zelf ook op ebay gezocht, voor $9,95 is er een screenprotector voor de ixus 65, komt nog eens $4,- aan verzendkosten bij. en ik heb geen PayPal, dus binnen de 18 uur die nog voor het item beschikbaar is red ik toch niet... helaas. ik zoek nog wel even verder...

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-08 17:44
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:49:
[...]

Hebben jullie het niet toevallig over de panoramafunctie?
Van steves-digicams.com:

Afbeeldingslocatie: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/s400/S400_rec_panoassist.jpg
"The Stitch Assist Panorama mode aids you via on-screen prompts to achieve the proper overlap of sequential photos for later "stitching" with the PhotoStitch program. You can capture up to 26 images in either left-to-right or right-to-left orientation. After the first picture is taken the white balance and exposure is locked until you exit the StitchAssist mode. The of a tripod and a bubble level is recommended." Bron: Steve's Digicams review SD600

[ Voor 3% gewijzigd door mathijsv op 04-05-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preatorium
  • Laatst online: 04-07 14:33
Na twee topics doorgenomen te hebben, deze en Canon IXUS 55 v.s. IXUS 65, Kieskeurig en de Canon vergelijker weet ik het nog niet 100%. Ik ben een gewone huis, tuin en vakantie fotograaf. Ik twijfel tussen de IXUS 60 en IXUS 65. De batterijduur van de 60 is langer (240 tegen 210 opnames, al ze dezelfde NB-4L accu gebruiken). Het scherm van de 65 is groter (2,5" tegen 3") en heeft 16:9 breedbeeldformaat, de 60 heeft als voordeel weer een Real-image zoomzoeker, optische zoeker. Design van de IXUS spreekt mij het meest aan in vergelijking met andere merken, dus geen optie. Bij Kieskeurig komt de IXUS 60 er als beste product af van mei 2006. Mijn voorkeur is op dit moment toch de 60. Toch zie ik hier de meeste mensen voor de 65 gaan. Waarom die extra investering van gemiddeld 50 EUR?

[ Voor 3% gewijzigd door Preatorium op 12-05-2006 16:23 ]

Remember this; very little is needed to make a happy life. ~ Marcus Aurelius Antoninus (121-180)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Preatorium schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 16:20:
Na twee topics doorgenomen te hebben, deze en Canon IXUS 55 v.s. IXUS 65, ...
Is en blijft natuurlijk een beetje voorkeur :) Cams zijn in mijn ogen bijna gelijk, dus zou ff kijken naar de verschillen. Persoonlijk hecht ik niet bijzonder veel waarde aan scherm (2,5 of 3 inch verschil dan) en ik vind batterij die wat langer mee gaat wel makkelijk (als is die 30 foto's ook niet een groot verschil ;)). Keuzes, keuzes, keuzes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
Voor de liefhebbers nog een review van de Ixus 65

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 14:20

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Na twee topics doorgenomen te hebben, deze en Canon IXUS 55 v.s. IXUS 65, ...
Ik heb het al eerder gezegd in dit topic, maar waarom twijfelt iedereen hier alleen tussen de Canon camera's? De Panasonic Lumix DMC-FX8/9/01 komen erg goed uit de diverse testen, hebben allemaal IS, 2,5" scherm (de FX01 heeft ook nog 28-105mm objectief), de batterijen gaan erg lang mee (320 shots) en Panasonic staat bekend om de goede beeldkwaliteit. Kortom: waarom neemt niemand deze serie mee in zijn overweging?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Na twee topics doorgenomen te hebben, deze en Canon IXUS 55 v.s. IXUS 65, Kieskeurig en de Canon vergelijker weet ik het nog niet 100%. Ik ben een gewone huis, tuin en vakantie fotograaf. Ik twijfel tussen de IXUS 60 en IXUS 65. De batterijduur van de 60 is langer (240 tegen 210 opnames, al ze dezelfde NB-4L accu gebruiken). Het scherm van de 65 is groter (2,5" tegen 3") en heeft 16:9 breedbeeldformaat, de 60 heeft als voordeel weer een Real-image zoomzoeker, optische zoeker. Design van de IXUS spreekt mij het meest aan in vergelijking met andere merken, dus geen optie. Bij Kieskeurig komt de IXUS 60 er als beste product af van mei 2006. Mijn voorkeur is op dit moment toch de 60. Toch zie ik hier de meeste mensen voor de 65 gaan. Waarom die extra investering van gemiddeld 50 EUR?
[spam]

als iemand nog een goedkope ixus 65 zoekt: 300 bij de mediamarkt, zo goedkoop ben ik ze nog niet echt tegengekomen. :)

[/spam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-07 17:47
Wat zijn de verschillen tussen de IXUS 40 en 50, buiten het aantal MP? Want ik zie dat de 40 duurder is dan de 50....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Jo-hannes schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:37:
[...]

[spam]

als iemand nog een goedkope ixus 65 zoekt: 300 bij de mediamarkt, zo goedkoop ben ik ze nog niet echt tegengekomen. :)

[/spam]
volgens mij ben je in de war met de Ixus 750

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Jo-hannes schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 11:37:
[...]

[spam]

[/spam]
Welke Mediamarkt? Alle vestingen hanteren hun eigen prijzen.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
het lijkt mij sterk dat een nieuw model als de Ixus 65 nu al 300 euro is :)

die Ixus 750 was overigens voor die prijs (€300) te koop @ MediaMarkt Breda

[ Voor 10% gewijzigd door SURFivor op 29-05-2006 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is precies het verschil tussen de Ixus 750, Ixus 60 en Ixus 65. Behalve dan het aantal megapixels. Waarom is de Ixus 750 niet de Ixus 70 of 75?

Ik zou ook wel willen weten bij welke Media Markt die Ixus 65 300 euro kost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
die Ixus 65 van 300 euro bestaat volgens mij echt niet, die camera is nog maar net uit en kost niet minder dan 349 euro. ik denk dat die persoon in de war is met de 750 of de 60.

voor een vergelijking tussen de 60, 65 en 750 kun je kijken op de canon-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op maandag 29 mei 2006 @ 19:37:
die Ixus 65 van 300 euro bestaat volgens mij echt niet, die camera is nog maar net uit en kost niet minder dan 349 euro. ik denk dat die persoon in de war is met de 750 of de 60.

voor een vergelijking tussen de 60, 65 en 750 kun je kijken op de canon-site.
Heb net gebeld en het was waar. De ixus 65 voor 300 euro, maar is helaas afgelopen :(
Ze konden ook niet vertellen of die actie nog terug ging komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Heb vandaag de Ixus 800IS gehaald bij Mediamarkt Rotterdam Alexandrium voor € 429,- wat me heel erg mee valt. Vooral omdat ik hem bij de Mediamarkt in Amsterdam voor € 509,- zag afgelopen weekend. Echt grote prijsverschillen in ieder geval, voor dat prijsverschil met iets bijleggen heb ik al een Sandisk Ultra II 2GB kaartje.

Anyway, morgen even een 2GB Ultra II kaartje halen want die hadden ze niet meer bij Alexandrium. Kan ik namelijk even goed uitproberen de komende week. :) Maar de camera bevalt wel voor zover, wel ff wennen qua gebruik na jaren een Fuji Finepix F601 gebruikt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Wat een vage prijsverschillen joh :?

Hoe komt het nou dat de ene MediaMarkt zoveel goedkoper is als de ander?

En 429 euro is echt heel erg goedkoop, bij de gewone winkels zal de Ixus 800 rond (of over) de 500 euro gaan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

SURFivor schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 16:13:
Wat een vage prijsverschillen joh :?
Hoe komt het nou dat de ene MediaMarkt zoveel goedkoper is als de ander?
En 429 euro is echt heel erg goedkoop, bij de gewone winkels zal de Ixus 800 rond (of over) de 500 euro gaan kosten...
Precies, ik hoorde al eind april dat hij voor 429 euro te koop zou zijn in rotterdam, dus vandaar dat ik niet meer via inet heb besteld. Goedkoopste prijs op inet is 415 euro dus die 15 euro prijsverschil voor een NL versie maakt mij niet uit. Ik was wel verbaasd over het feit dat het niet veel duurder was dan op inet.

Maar over het prijsverschil, ik denk dat dat te maken heeft met feit dat Mediamarkt een franchise is. Ieder filiaal mag zijn eigen prijzen bepalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
een franchise is juist precies het tegenovergestelde. die hebben namelijk overal dezelfde prijs. net als de McDonald's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SURFivor schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 17:14:
een franchise is juist precies het tegenovergestelde. die hebben namelijk overal dezelfde prijs. net als de McDonald's...
Elke mediamarkt is een aparte BV dus ze mogen ook aparte aanbiedingen geven volgens mij. Ook moet elke mediamarkt binnen een straal van 30 km een laagste prijsgarantie geven volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

my bad ...

maar goed, hij gaat best wel lang mee met de batterij, heb gisteravond een keer of 4 mijn 1GB Ultra II kaartje vol gefilmd en een stuk of 150 foto's in allerlei standen gemaakt (flits, zonder flits, marco, veel zoomen etc.) en ik zag geen batterij empty icoontje verschijnen ...

dus hij gaat denk ik zeker wel ruim 240 foto's mee zoals vermeld werd in een review die ik gelezen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
in Rotterdam Centrum hadden ze hem niet eens (ixus 800is), ben er vanmiddag nog geweest...

[ Voor 13% gewijzigd door SURFivor op 31-05-2006 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

klopt, had gebeld maandag en toen zeiden ze mij dat hij pas ergens halverwege juni zouden krijgen, dus meteen Alexandrium gebeld en daar hadden ze nog een paar liggen. Zag er nog iets van 3 liggen (nadat mijne uit de kast was gehaald) maandag. Dus als je hem real life wilt zien naar Alexandrium toe zou ik zeggen ...

Wel vaag dat ze niet overal gelijktijdig uitgeleverd zijn, zal met te maken hebben met die BV constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 23:12
Ik ben na mijn Canon Ixus 30 ook weer op zoek naar een leuke opvolger. Overigens is die Ixus30 echt naar mijn mening nog steeds een super handig en mooi ding! Na wat zoekwerk ben ik tot de conclusie gekomen mijn voorkeur deze keer niet bij een Canon ligt.

http://dpinterface.com/reviews/sony-cybershot-t30/index.html
http://www.dcresource.com...sc_t30-review/index.shtml

Als ik die reviews lees (en zo zijn dr wel meer), denk ik dat momenteel Sony echt Canon weet te overtreffen in deze klasse.

[ Voor 9% gewijzigd door Carel op 01-06-2006 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FongWan schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 19:56:
[...]

Precies, ik hoorde al eind april dat hij voor 429 euro te koop zou zijn in rotterdam, dus vandaar dat ik niet meer via inet heb besteld. Goedkoopste prijs op inet is 415 euro dus die 15 euro prijsverschil voor een NL versie maakt mij niet uit. Ik was wel verbaasd over het feit dat het niet veel duurder was dan op inet.

Maar over het prijsverschil, ik denk dat dat te maken heeft met feit dat Mediamarkt een franchise is. Ieder filiaal mag zijn eigen prijzen bepalen.
In de haag kost hij 539 euro. Goedkoopste hier is 469 euro bij de nebo. Heb met de MM in Rotterdam gebeld (centrum) en ze hebben er nog 30 voor 429 euro. Daar ga ik morgen heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:20:
In de haag kost hij 539 euro. Goedkoopste hier is 469 euro bij de nebo. Heb met de MM in Rotterdam gebeld (centrum) en ze hebben er nog 30 voor 429 euro. Daar ga ik morgen heen.
Zo, dat is wel erg aan de dure kant ... prijzen zo als ze op dit moment dus bekend zijn van goedkoopst naar duurst bij de verschillende mediamarkten:

Rotterdam Centrum & Alexander: € 429,-
Amsterdam: € 509,-
Den Haag: € 539,-

Damn ... € 110,- prijsverschil ... das echt al wat extra accesoires ... in de vorm van een tasje en 1GB Ultra II kaartje. En dan hou je volgens mij nog geld over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Moet je voor de grap eens de prijzen vergelijken tussen de mac op Schiphol en die in Hurghada (egypte) :P

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrislakenvelt
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:46
*kick*

Ik heb een klein(?) probleem met mijn ixus 500. De kiesschijf om te switchen tussen video, foto, panorame of manual werkt niet meer. Hij blijft om de standaart foto staan en als ik aan het wieltje draai om hem bv op video te zetten dan blijft ie op standaart staan.

Is dit een softwarefout of een hardwarefout? Kan ik dit zelf repareren? De garantie is inmiddels al verlopen. Of moet ik 'm naar een fotozaak brengen die hem repareerd, want als ik hem laat opsturen naar canon duurt het 3-4 week (heb ik mij laten vertellen bij een fotozaak bij mij in het dorp die zelf geen digitale camera's repareerde). Ik ga namelijk over 1.5 week op vakantie en zou graag deze camera mee willen nemen.

Als iemand een goede zaak in Groningen weet die ze kan repareren, vertel het me graag ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Klein schopje

Ik wil voor de vakantie een goedkoop klein fotocameratje kopen. Geen nieuwe want de kans zit er in dat de camera stuk gaat of gestolen wordt op vakantie. Zulke dingen gebeuren dan nu eenmaal |:( En dat zou jammer van het geld zijn
Daarom wil ik een tweedehandse ixus kopen en mijn oog is gevallen op een Ixus 400. Zijn er dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf van een gebruikte Ixus 400?
De camera heeft ooit gehapert met de lens en code E18 gehad, maar dat was eenmalig en erna nooit meer. Nu vertrouw ik er wel op dat hij dit voorlopig niet zal doen, maar mocht deze code toch uiteindelijk weer wel komen, dan kan ik dit zelf toch proberen te maken a.d.h.v. de foto handleidingen op internet m.b.t. de E18 foutcode?
Bij deze repair guide staat alleen wel ergens except Ixus 400 (onder de 2e foto)
http://www.ixus-world.de/...repair_guide/e18_01en.htm
Voor hoeveel problemen zal dit mij zorgen?

En zijn er andere dingen waar ik op moet letten bij de aanschaf? Hij wil er 40 euro voor hebben, is dit een goedkope prijs, normale prijs of duur? (gezien dat hij een keer de foutcode E18 heeft gehad)

En natuurlijk het belangrijkste.. Hoe is de foto kwaliteit eigenlijk? :D Als je hem bijvoorbeeld vergelijkt met de Olympus FE-190 (een compacte camera die me zus heeft) maakt deze ixus dan betere of slechtere foto's? Want de kwaliteit van die FE-190 valt me eigenlijk best tegen. Dus als hij evengoed of misschien beter is ben ik al een stuk tevreden :P

Paar voorbeeld foto's van de Olympus FE-190 (klik voor vergroting op de foto)
Afbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/olympus/fe190-review/PB270023-tb.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/olympus/fe190-review/PA190002-tb.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.dcresource.com/reviews/olympus/fe190-review/PA190004-tb.JPG
Hier meer foto's van de FE-190 http://www.dcresource.com...e190-review/gallery.shtml

Wat info over die Ixus 400 die te koop is:
- Camera is van december 2003 (aankoopbon aanwezig maar daar zal ik weinig meer aan hebben lijkt me :))
- geheugen error heeft hij nog nooit gehad, maar wel dus 1x die E18 code
(De lens heeft 1x echt gehaperd en gaf toen volgens mij de error code E18.
Ik wilde toen de camera aanzetten en heb hem na hem een aantal keren aan en uit te zetten weer goed gekregen, maar ik ben niet zo handig met dat spul en ging daarnaast 2 weken later op vakantie en heb een andere gekocht, vandaar dat hij over is, maar mometeel doet hij het weer goed
)
- 2 geheugenkaartjes erbij (32MB en 128MB dus ik zal toch een nieuwe moeten kopen :D)
- Originele handleiding
- Batterij en lader
- Kabel van camera naar computer en van camera naar tv

Wie-o-wie geeft mij advies? :P

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik zie dat de drie voorbeeld foto's van de FE-190 niet werken als je nog niet op die site bent geweest. Je kunt gewoon op de link eronder klikken en dan zie je alsnog de voorbeeldfoto's van de FE-190

Ik ga waarschijnlijk morgen of overmorgen naar de camera kijken. Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij. Jullie zullen meer ervaring met de camera hebben dan ik ;)
Ik heb al een heel stuk van dit topic doorgelezen, maar alle info is welkom. Vooral m.b.t. de camera die ik wil halen :P dus met die eenmalige foutmelding, de mogelijkheid tot de reparatie ervan (door mezelf), etc. etc. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

ik heb hem gekocht, en sinds vandaag wil het kniestuk niet altijd even soepel werken (ja is gewoon risico van tweedehands :) maakt verder ook niet uit) Komt dit vaker voor? Soms doet hij het wel gewoon, naar links schuiven en klaar (naar rechts doet hij het altijd). Maar nu doet hij het vaak niet, dan schuif je hem naar links en blijft hij ook gewoon links staan. Maar dan schiet hij terug naar de opname stand. Hij blijft pakt links dus niet goed. Als ik een klein beetje er tegen aan blijf duwen blijft hij wel in de weergavemodus. Zijn meerdere mensen die hier last van hebben en hebben die er een oplossing voor? Misschien ff openschroeven en kijken of er stof of iets tussenzit? Of zou de kans groter zijn dat ik meer stuk maak dan heel? Misschien dat mensen mij dit kunnen vertellen die de camera al ooit hebben open gehad, bijvoorbeeld om de E18 code te fixen.

Een andere vraag.. Werkt 2GB er ook in? Ik zie namelijk dat er wel mensen met 1gb in hun Ixus 400 zijn, maar is er iemand die ook 2GB heeft uitgeprobeerd?
Ik wil eigenlijk 1gb hebben, maar die is overal net zo duur als 2gb. Hier in de buurt zit zo'n goedkope webshop waar je ook kunt ophalen dus geen 10 euro verzendkosten hoeft te betalen. Maar die hebben alleen een snelle 1GB CF kaartje. En die is een euro goedkoper dan een normale 2GB CF kaartje (beide Kingston) En aangezien de camera toch niets met deze extra snelheid kan kan ik net zo goed meteen die van 2GB pakken. Of weet iemand waar je 1GB kunt kopen voor max 15 euro inclusief verzendkosten? Deze 2GB kost namelijk 23,87. En als ik bij een goedkope webshop 1GB koop ben ik door de verzendkosten bijna netzoveel kwijt als die 2GB hier

zo, een heel verhaal voor 2 kleine vragen :P nu hopen dat er iemand is die ze wil beantwoorden 8)7

edit: nog een andere vraag. Ik heb het niet in de handleiding kunnen vinden. Kan ik in plaats van IMG_####.jpg ook kiezen voor datum (en tijd) in de bestandsnaam? Ik kan alleen via het uploaden een prefix geven, maar ik wil liever de datum in de bestandsnaam hebben. Net zoals ik bij mijn Olympus C5050 heb. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?

[ Voor 9% gewijzigd door Awkwarding op 13-07-2007 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 16:03

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Laat maar, verkeerd gelezen, dacht dat de vragen over een IXUS gingen, gezien de topictitle.

[ Voor 95% gewijzigd door ajhaverkamp op 13-07-2007 13:41 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

het gaat over een ixus, de ixus 400..
(waar dacht je dat ik het over had?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 18:25
edit: nog een andere vraag. Ik heb het niet in de handleiding kunnen vinden. Kan ik in plaats van IMG_####.jpg ook kiezen voor datum (en tijd) in de bestandsnaam? Ik kan alleen via het uploaden een prefix geven, maar ik wil liever de datum in de bestandsnaam hebben. Net zoals ik bij mijn Olympus C5050 heb. Weet iemand of dit mogelijk is en hoe?
Nope niet mogelijk. Maar irfanview kan dit wel meteen met al je foto's doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Awkwarding schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 13:18:
Een andere vraag.. Werkt 2GB er ook in? Ik zie namelijk dat er wel mensen met 1gb in hun Ixus 400 zijn, maar is er iemand die ook 2GB heeft uitgeprobeerd?
bij mij werkt de ixus 400 en mn 2gb transend prima samen.

Ik dacht overigens dat je met compactflash nooit grootte problemen had omdat een deel van het leesapparaat in het kaartje zat?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

iemand ervaring met deze batterij voor de Ixus 400?
2500mAh Accu Batterij Canon NB-1LH
Kost in totaal 11,95 inclusief verzendkosten en btw
http://cgi.ebay.nl/2500mA...egoryZ80277QQcmdZViewItem
ze staan ook op marktplaats:
http://fotografie.marktpl...b1l-ixus-330-400-500.html

Of deze accu anders
1300mAh Accu Batterij Canon NB-1LH
Kost in totaal 7,95 inclusief verzendkosten en btw
http://fotografie.marktpl...s-powershot-garantie.html

En wat is het verschil tussen de NB-1L en de NB-1LH? Want

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Awkwarding schreef op maandag 16 juli 2007 @ 12:35:
iemand ervaring met deze batterij voor de Ixus 400?
2500mAh Accu Batterij Canon NB-1LH
Kost in totaal 11,95 inclusief verzendkosten en btw
http://cgi.ebay.nl/2500mA...egoryZ80277QQcmdZViewItem
ze staan ook op marktplaats:
http://fotografie.marktpl...b1l-ixus-330-400-500.html

Of deze accu anders
1300mAh Accu Batterij Canon NB-1LH
Kost in totaal 7,95 inclusief verzendkosten en btw
http://fotografie.marktpl...s-powershot-garantie.html

En wat is het verschil tussen de NB-1L en de NB-1LH? Want
Je kan ook zeggen: wat is verschil tussen 2700 mAh en 2000 mAh accu? Simpel; meer capaciteit. Maar goede merken of officiele merken hebben zelden 2700 mAh, meer 2500, 2300 of 2000. Dit ivm minder zelfontlading. Iets goedkopere merken of onbekende China accu's hebben wel vaker erg hoge capaciteit, maar zelfontlading is hoger.

Normaal is 2500 mAh geen probleem, maar is dus van andere onbekende merk. De 1300 mAh is misschien wat meer officieel, maar ik vind wel beetje oude capaciteit. Alsof het 1 jaar oud is.
Voorlopig zou ik voor 2500 mAh kiezen, ruim 1 A verschil is veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Zijn er anders andere goedkope accu's waar hier mensen ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,
De scherm van mij Ixus 40 is gebroken.
De backlight is nog in orde. Volgens mij is de lcd scherm dus gewoon gebarsten.(scherm geeft gewoon licht, maar het is alleen Wit met zwart en streepjes en barstjes)

Volgens mij heb ik er geen garantie ofzo meer op want het toesten is al een paar jaar oud en hij is in Duitsland gekocht.

Mijn vraag
waar kan ik dit laten vervangen?(het liefst in de buurt van Almere/Amsterdam)

en als ik het zelf ga vervangen, waar kan ik de scherm kopen?
(Ik heb wel een site gevonden waar er staat hoe ik het moet vervangen :p Linkje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:43:
Vraagje,
De scherm van mij Ixus 40 is gebroken.

Volgens mij heb ik er geen garantie ofzo meer op want het toesten is al een paar jaar oud en hij is in Duitsland gekocht.
Garantie op een gebroken scherm? Dat breekt niet zomaar.

Je kunt het beste bij deze toko kijken. Rofa staat als betrouwbaar bekend. Zo te zien zal het vervangen dus een dikke 100 euro gaan kosten. Lijkt mij dus een gevalletje total-loss.
ETBass is een andere Canon reparatiefirma, echter is die duur en traag en communiceert slecht met de klant (stuurt soms ook zelf door naar Rofa en rekent dan nog een stuk extra bovenop de Rofa-kosten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 09:45:
[...]

Garantie op een gebroken scherm? Dat breekt niet zomaar.

Je kunt het beste bij deze toko kijken. Rofa staat als betrouwbaar bekend. Zo te zien zal het vervangen dus een dikke 100 euro gaan kosten. Lijkt mij dus een gevalletje total-loss.
ETBass is een andere Canon reparatiefirma, echter is die duur en traag en communiceert slecht met de klant (stuurt soms ook zelf door naar Rofa en rekent dan nog een stuk extra bovenop de Rofa-kosten.)
Bedankt voor je reactie.
Ik ben vandaag even langs een paar winkels geweest, daar heb ik te horen gekregen dat het via canon rond de 125 euro gaat kosten :/

Gewoon een nieuwe camera dan maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding

Awkwarding

Rommel

Mijn Ixus 400 wil mijn CF kaart niet meer lezen, krijg telkens een geheugenkaart fout. Deze kreeg ik soms al vaker, sinds ik een keer ben gaan wakeboarden. Iemand wou foto's nemen en toen kwam die fout opeens. Er is geen water bijgekomen of wat dan ook maar toen kwam opeens die fout. Na een paar keer aan en uit te zetten ging het weer over. Een tijdje later kreeg ik het ook weer een paar keer, maar dan was het gewoon een kwestie van een paar keer uit zetten, geheugenkaartje een keer erin en eruit, en dan deed hij het weer.
Afgelope zaterdag had ik 3 foto's gemaakt en hem weer uitgezet. Toen wou ik later weer een foto maken maar toen kwam hij weer met de foutmelding. Ik deed toen hetzelfde als ervoor, batterij eruit en erin, cf-kaartje eruit en erin, paar keer opnieuw aan en uitzetten maar nog steeds deed hij het niet. Toen een keer geformateerd en toen deed hij het wel weer.

Maar nu vandaag, foto's gemaakt. Wou weer foto's maken maar foto's waren niet meer te zien. Kon wel gewoon nieuwe foto's maken en hij gaf aan dat een deel van de cf-kaart gebruikt was (32MB ervan) maar in de afspeelstand kon ik ze niet bekijken. Ik heb toen maar geen foto gemaakt omdat ik niet zeker wist of hij de oude foto's zou overschrijven. Dus thuis de cf-kaart in de cardreader maar die zag ook niets. Met een recovery programma de foto's erafgehaald. Toen terug in de cam en geformateerd, maar telkens kwam geheugenkaart fout tevoorschijn. Ik kon 1 foto maken en erna kwam telkens geheugenkaart fout. Toen meerdere malen via de laptop geformateerd (op FAT) en telkens nog steeds 1 foto en erna geheugenkaart fout. Toen een keer geformateerd op FAT32 en toen deed hij het niet. Daarna weer op gewoon FAT geformateerd. Maar toen deed hij het niet. Meteen geheugenkaart error. Als ik hem vervolgens met de camera formateer, gaat het scherm op zwart en komt er E50 linksonderaan te staan..

Hoe komt dit? Wat is er gebeurd? Is mijn cf-kaart vern**kt? Of mijn camera? Of valt het nog wel mee? AUB help me :/

• ajhaverkamp

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Awkwarding schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:26:
Hoe komt dit? Wat is er gebeurd? Is mijn cf-kaart vern**kt? Of mijn camera? Of valt het nog wel mee? AUB help me :/
1 van die 2, dat lijkt wel duidelijk. Probeer eens een ander kaartje, er moeten mensen in je omgeving zijn die ook CF hebben. Werkt het dan nog niet, dan is het de camera. Op afstand is het een beetje lastig om een diagnose te stellen, daar zul je zelf ook wat voor moeten doen.

Verwijderd

Awkwarding schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 23:26:
De kans is groot dat dit een fout is in de Ixus 400. Ik heb dit ook gehad en het is gratis gerepareerd. Zie de Canon support site voor meer informatie.

Van canon.nl:
Bedankt dat u hebt gekozen voor een product van Canon.

In sommige gevallen doen zich communicatieproblemen voor tussen CF-kaarten en de Digital IXUS 400. U vindt hier de details van dit probleem en informatie over ons bijbehorende servicebeleid.

Bij Canon staat kwaliteit hoog in het vaandel en wij doen dan ook ons uiterste best om ervoor te zorgen dat onze klanten onze producten met een gerust hart kunnen gebruiken. Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak dat dit probleem mogelijk heeft veroorzaakt bij gebruikers van de Digital IXUS 400. Wij stellen uw begrip op prijs.

Probleem
Als gevolg van een communicatieprobleem in de camera met CF-kaarten kunnen op uw Digital IXUS 400 de volgende berichten verschijnen:

* “Memory Card Error” (Fout op geheugenkaart)
* “Corrupted Data” (Beschadigde gegevens)
* “Unidentified Image” (Onbekende afbeelding)
* “E50”
* “E51”

Deze berichten worden niet uitsluitend veroorzaakt door de geïdentificeerde communicatiefout.

Onderhoud
Als een reparatieservice van Canon bepaalt dat het communicatieprobleem met de CF-kaart op uw Digital IXUS 400-camera van toepassing is, wordt de camera gratis gerepareerd, ongeacht of de garantietijd is verlopen. Bovendien krijgt u uw geld van een eerdere reparatie terug als na onderzoek door de reparatieservice van Canon blijkt dat het probleem van uw Digital IXUS 400 in het verleden ook werd veroorzaakt door het geïdentificeerde communicatieprobleem met de CF-kaart.
Neem voor meer informatie contact op met de reparatieservice van Canon die toen de reparatie heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:14
Ik heb mij gisteren een Ixus 70 gekocht en ben er vandaag wat mee aan het experimenteren. Nu wil ik foto's overzetten naar de pc en @ random blijft hij hangen tijdens de overdracht (ene keer na 5 foto's, volgende na 15). Systeem gereboot, SD kaart geformateerd, windows-verkenner gebruikt, Canon software gebruikt ... allemaal niets :( Het lampje van de overdracht blijft knipperen.
Systeem draait op Windows Vista (ultimate UK) ... iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb helaas geen losse SD kaart lezer anders kon ik het op die manier nog eens proberen.

Net op een andere PC geprobeerd die draait op Windows XP ... dat werkt dus prima, Vista probleempje dus :(

[ Voor 8% gewijzigd door Speedy op 18-08-2007 19:41 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

De Ixus 950 is behoorlijk in prijs gezakt. Hij kostte 3 weken geleden nog 350 euro, nu 280 euro.

Aantrekkelijke camera voor dit bedrag.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste