[avi] wel codecs, toch

Pagina: 1
Acties:

• Moons
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 17:37
titel: [avi] wel codecs, toch "rendering failed"

Op een systeem met win98 kon een film niet gespeeld worden. Ik heb toen alle codecs verwijderd, ffdshow en xvid 1.0 (final) geinstalleerd. G-spot geeft dan aan dat hij wel audio- en videocodecs voor de film kan vinden, maar als ik dan hem dan render (DirectShow Renderer), dan geeft hij aan:
DirectShow was unable to render the file. Following is the error it reported:
0x80040265: VFW_E_UNSUPPORTED_STREAM - Cannot play back the file. The format not supported
Op GoT, andere fora en met google kon ik niets vinden...

[ Voor 5% gewijzigd door Moons op 03-06-2004 17:04 . Reden: titel mislukte ]

Verwijderd

Probeer het een met videolan ( freeware player ) die speelt bijna alles...

edit ;
http://www.videolan.org/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 16:48 ]

Verwijderd

VideoForWindows

En als je de file opent met VirtualDub dan heeft hij geen errors?
Is hij wel af te spelen met VideoLanPlayer?

Leer ook eens afkijken van dit topic: Zwart beeld, geen geluid ... Codecs ?/

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2004 16:50 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 14:46

Just_I

What did you just say?

wat geeft ie aan bij andere players .. misschien wel hetzelfde probleem ( :r )als wat ik heb 'Zwart beeld, geen geluid .... Codecs ???'.

Misschien dat je uit dat topic nog een oplossing kan vinden en eventuele players / codecs vind die het wel doen.

Suc6 :)

edit:
Net te laat :O

[ Voor 7% gewijzigd door Just_I op 03-06-2004 16:51 ]

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Moons
Ook in Videolan doet hij het niet. In de film zitten geen errors, de film doet het via het netwerk wel op mijn eigen pc. Ik heb het idee dat het probleem ergens zit tussen windows en de codec in, zoiets, maar ik weet niet hoe dat pcies zit.

Verwijderd

Verwijder/deinstalleer dan eens de codec waarvan Gspot zegt dat die hem kan renderen (maar toch fout gaat) en installeer die daarna opnieuw.

• Moons
dat heb ik gedaan, en het helpt niet...

edit: opgelost! Ik heb ffdshow en xvid eraf gehaald. Daarna alle .ax en .acm uit c:\windows\system gehaald, en wat verwijzingen uit het register weggehaald. Daarna herstart, en ffdshow weer geïnstalleerd en ac3 directshow filter. Nu is hij af te spelen in MPC, terwijl G-Spot aangeeft dat directshow hem niet kan renderen...

[ Voor 81% gewijzigd door Moons op 03-06-2004 23:02 . Reden: problem solved :) ]

Pagina: 1