Acer 800X - Nieuwkomers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 400 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-06 13:00
Deze vond ik via acer duitsland... Misschien al een goede indicatie over wat we eind juni gaan te zien krijgen:

http://www.acer.de/acereu...=9&ctx1=DE&crc=2755157529
en even op sie German(s are commin :)) pricewatch gekeken:
http://www11.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=325576

Moest dit al oud nieuws zijn: mijn nederige excuses _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-06 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
Yep, maar daar staan die 8004/5/6 niet tussen. (Of wel??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35163

heb gisteren net mijn 8003Lmib gekregen, en tot nu toe niets anders dan lof :) echt een super ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785

Wel, kwil hier niemand teleurstellen, maar ik mailde een aantal dagen geleden naar Acer Belgium (ik woon namelijk in België) en die wisten dit te vertellen ivm de 8005:
Enkel de Travelmate 8002 en de Travelmate 8003 zijn verkrijgbaar in de Benelux, gedetailleerde informatie kan u terugvinden op onze website : www.acer.be
De Travelmate 8005 zal nooit gevoerd worden in de Benelux.
|:(

Dat vond ik dus niet zo aangenaam, dus heb ik nog maar een mailtje gestuurd :) om te weten hoe het nu zit met die Dothan's voor de Benelux.

Nu maar hopen op een deftig antwoord, zodra ik iets weet post ik het hier zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028

Jum :9 jum :9 jum :9

Hopelijk wordt de 8004 ook leverbaar in Nederland _/-\o_

Vorige week mailde ik naar Acer met de vraag wanneer de 8004 be schikbaar zou komen. Kreeg de volgende reactie:
Geachte,

Op dit moment is er nog geen zicht of dit model beschikbaar komt, en zo ja, wanneer. Het enige wat bekend is is dat het topmodel van de TM8000 serie ongeveer eind Juni beschikbaar zou moeten komen.

In de hoop u voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
Ik vraag me alleen af welk type wordt bedoeld met topmodel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou de 8006 moeten zijn met een 2.0Ghz Dothan.

Het is eigenlijk op deze dat ik zit te wachten, zal wel wat kosten, maar die specificaties zijn zo :9~ !

Nog een beetje geduld dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zijn rap geweest bij Acer, ik heb al antwoord gekrege!
Deze maand zullen geen nieuwe modellen in de TM8000 reeks gevoerd worden. Naar alle waarschijnlijkheid zal hier pas aan het eind van de zomer meer zicht op komen.
Er is nog hoop, maar het zal waarschijnlijk nog ff dure, spijtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
tegen dan zullen de rpijzen al wel gezakt zijn, dus aan de andere kant is dit wel goed...

Wat me wel opvalt: vergelijk Dell met Acer voor dezelfde specs, en je ziet dat het prijsverschil eigenlijk nihil is. Idem met Sony( hoewel meer vershil). Toshiba daarentegen hanteert nog steeds belachelijk hoge prijzen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een domme vraag van mijnentwege, maar wat zijn dan de vergelijkbare modellen van Dell en Sony (tov Travelmate 8000) Hetgeen ik mij liet wijsmaken is dat deze nog net iets duurder zijn.
Maar kwil altijd wel bijleren, als ik meer dan € 2000 ga geven aan een notebook, wil ik dan wel zeker zijn dat ik de juiste keuze maak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 03 juni 2004 @ 14:27:
Misschien een domme vraag van mijnentwege, maar wat zijn dan de vergelijkbare modellen van Dell en Sony (tov Travelmate 8000) Hetgeen ik mij liet wijsmaken is dat deze nog net iets duurder zijn.
Maar kwil altijd wel bijleren, als ik meer dan € 2000 ga geven aan een notebook, wil ik dan wel zeker zijn dat ik de juiste keuze maak!
ik heb nu zoals eerder 8003lmib (travelmate) kost kleine 1900,- en mocht je hier nog vragen over hebben..... ik zal ze proberen zo goed mogelijk te beantwoorden... kan alvast een ding zeggen ...echt prima laptopper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, aangezien deze notebook mijn volledige desktop gaat vervangen, vroeg ik me af hoe bij games presteert. Niet dat ik zo een gamer ben, maar zo af en toe wil ik er eentje kunnen spelen. De 8003 heeft 64Mb grafisch geheugen, terwijl de hogere (maar nog niet beschikbare modellen) er 128MB hebben.

Is die 64MB voldoende voor recente spellen als Far cry ed?
Als dit het geval is, dan kan ik me wel een 8003 kopen, aangezien pure processorkracht niet echt zo belangrijk is. Hij moet toch voornamelijk dienen voor ontwerp- en programmeerwerk. De Pentium M 1,6 moet daarvoor ruimschoots voldoende zijn.

Wat ik me ook afvroeg: hier en daar hoorde ik wat klachten over het scherm, dat de response time niet goed genoeg zou zijn en dat de kijkhoek niet optimaal zou zijn. Heb jij hier last van, of is dit niet slechter dan bij andere notebooks?

Alvast bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 03 juni 2004 @ 15:14:
Wel, aangezien deze notebook mijn volledige desktop gaat vervangen, vroeg ik me af hoe bij games presteert. Niet dat ik zo een gamer ben, maar zo af en toe wil ik er eentje kunnen spelen. De 8003 heeft 64Mb grafisch geheugen, terwijl de hogere (maar nog niet beschikbare modellen) er 128MB hebben.

Is die 64MB voldoende voor recente spellen als Far cry ed?
Als dit het geval is, dan kan ik me wel een 8003 kopen, aangezien pure processorkracht niet echt zo belangrijk is. Hij moet toch voornamelijk dienen voor ontwerp- en programmeerwerk. De Pentium M 1,6 moet daarvoor ruimschoots voldoende zijn.

Wat ik me ook afvroeg: hier en daar hoorde ik wat klachten over het scherm, dat de response time niet goed genoeg zou zijn en dat de kijkhoek niet optimaal zou zijn. Heb jij hier last van, of is dit niet slechter dan bij andere notebooks?

Alvast bedankt voor de info!
je moet het scherm wel goed kantelen, anders heb je wel een klein verschilletje, wat overigens helemaal niet storend is. far cry is toevallig het eerste spel dat ik geinstalleerd heb en het draaid moet ik zeggen erg goed. had zelf niet zo goed verwacht. er is wel een lichte ghosting maar dat blijf je helaas denk ik nog even houden wat betreft laptops, maar ook dit vind ik niet zo vaan aard dat het storend is.

ps. het scherm is echt uitermate scherp! nog niet eerder tegen gekomen!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 35163 op 03-06-2004 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat dacht ik ook wel, dat de meeste notebooks nog een klein beetje last hebben van ghosting, maar dit kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Als ik onderweg zal spelen zal dat toch niet voor echt lang zijn, en thuis hang ik hem gewoon aan m'n 21" crt en de ghosting is ook weer opgelost :)
En dat je je scherm goed moet zetten vind ik maar normaal ook, nog een probleem opgelost dus :D
Dit is eigenlijk nog ideaal ook, want ik moet het niet weten dat mensen op m'n scherm zitten te kijken als ik aan het werken ben! ;)

Nu nog ergens wat geld vinden en dan kan ik mij ook zo een prachtig ding halen!

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 03 juni 2004 @ 16:00:
Dat dacht ik ook wel, dat de meeste notebooks nog een klein beetje last hebben van ghosting, maar dit kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Als ik onderweg zal spelen zal dat toch niet voor echt lang zijn, en thuis hang ik hem gewoon aan m'n 21" crt en de ghosting is ook weer opgelost :)
En dat je je scherm goed moet zetten vind ik maar normaal ook, nog een probleem opgelost dus :D
Dit is eigenlijk nog ideaal ook, want ik moet het niet weten dat mensen op m'n scherm zitten te kijken als ik aan het werken ben! ;)

Nu nog ergens wat geld vinden en dan kan ik mij ook zo een prachtig ding halen!

Bedankt voor de info!
bij computerpirates staat hij voor ongeveer 1850,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, voorlopig wordt het via 2compute, die heeft hem aan @1842,48.
Niet dat de prijs zoveel scheelt, maar omdat ik in Belgie woon en omdat ik graag een winkel heb waar ik naartoe kan mochten er problemen zijn.
Zo kan ik tegen iemand uitleggen wat er is, ipv via mail als je hem ergens online koopt. })

Ik hoop natuurlijk dat er niets mee gebeurt, maar ik heb redelijk vertrouwen in Acer, ze zijn misschien niet echt duur maar het is wel goede kwaliteit (m'n vriendin heeft een Aspire 1700, heel goeie notebook, alleen niet echt 'portable' te noemen ;)

Het belangrijkste argument bij geld vinden is echter aan m'n ouders duidelijk maken dat ik hem voor school nodig heb. Ik volg namelijk Toegepaste Informatica, komt neer op een beetje programmere ed

Dan betalen zij hem, das pas handig! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geluksvogel ;)

Ik wil 'm ook kopen, maar zit tegen die 64 vs 128 mb aan te hikken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:28
Als ik jouw was zou ik dan maar gewoon wachten tot er wel eentje is of iets gelijks met 128, want het verschil merk je nu misschien niet zo veel, maar over een tijdje ben je toch blij dat je voor de 128 hebt gekozen ipv 64, vooral ivm. games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarom wil ik ook de 8004 :)

Maar of die in Nederland uitkomt, en wanneer, is onbekend ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, ik twijfel ook nog, maar zoals ik een paar postjes hoger zette weet Acer Benelux zelf nog niet wanneer de 8004 of volgende modellen beschikbaar komen, en het topmodel (waarschijnlijk de 8006) zou eind juni uitkomen, maar die zal waarschijnlijk een serieus stuk over de € 2000 kosten, het zou zelfs naar de € 2500 kunnen gaan en dat wordt voor mij ook moeilijk om op m'n ouders af te schrijven :)

Ik wacht zeker nog tot juli voor ik er eentje koop, maar ik weet niet of we tegen dan de keuze zullen hebben tussen 64MB en 128MB. Beloven dat een model eraan komt is nog altijd iets anders dan hem effectief kunnen kopen...

We zien dus wel, maar best nog een beetje wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drosera
kleine update:
in de 8004 zit nog steeds de oude banias, de 8005/6 hebben de nieuwe dothan. Vandaar ook het prijsverschil.... Het enige goede nieuws is dat wie binnenkort nog een 8003 wil kopen een heel redelijk prijsje gaat krijgen 8)

http://www.notebookparadi...98408d665f091077.24044132

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet mogelijk om de 8004/5/6 uit Duitsland te halen, via een Nederlandse winkelketen?

Al dat wachten |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vrees dat je dan een Duits toetsenbord krijgt, ik weet niet of dit veel scheelt met een Nederlands, maar dat is zeker iets wat je niet uit het oog mag verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 11 juni 2004 @ 16:35:
Ik vrees dat je dan een Duits toetsenbord krijgt, ik weet niet of dit veel scheelt met een Nederlands, maar dat is zeker iets wat je niet uit het oog mag verliezen.
Hmm, minpuntje :{

Net trouwens de prijzen in Duitsland gezien. Daar word je ook niet vrolijk van :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor die prijzen alleen al zou je nog een beetje wachte hé!

Ik zend maandag nog es een mailtje naar Acer (in het weekend krijg je toch geen antwoorden), om te vragen wat er aan zit te komen, ik heb ze al lang genoeg gerust gelaten })

Zodra ik iets weet post ik het hier wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb zelf de Acer 8002 met een 64 mb videokaart dus.
Ik heb er ook 3D Mark mee gedraaid:
2001 SE: 9900
2003: 2600 nog wat
Vind ik toch niet slecht voor een laptop :)

Far Cry draait trouwens ook goed vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:47
Komaan gasten. Geen foto's van die :9~ laptops?

Het zijn echt wel prachtige beestjes. Had ik maar het geld... :'(

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een paar foto's zouden inderdaad wel welkom zijn, das altijd leuker om hem es te zien bij iemand die hem heeft, dan op die officiele pics!

Een gelukkige eigenaar die daar zou kunne voor zorgen? Thx a lot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cocona schreef op 12 juni 2004 @ 12:37:
Komaan gasten. Geen foto's van die :9~ laptops?

Het zijn echt wel prachtige beestjes. Had ik maar het geld... :'(
Genoeg :)

Fotoboek

Vooral de TIF-jes zijn :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/1_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/2_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/3_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/4_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/5_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/6_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/7_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/8_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/9_.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.pctorque.com/images/8003/10_.jpg
Disclaimer: Photos by Adam@PCTorque

Grote versies (minder geschikt voor 56k6 modems)
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Foto 5
Foto 6
Foto 7
Foto 8
Foto 9
Foto 10

[ Voor 79% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 12-06-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-06-2020
die laatste fotootjes laten wel duidelijk zien hoe slecht die ACER schermen zijn, thx for the pics nu koop ik zeker geen Acer meer ;)...

Nu nog iemand voor W1000N screens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Ik wil niet veel zeggen, maar die foto geeft een vertekend beeld.
En ik heb meerdere 8000's gezien (en sommige hier weten wel hoe dat komt..)
Het scherm is retescherp, maar da's in mijn optiek.

Ik zou het stom vinden als je je conclusies trekt aan de hand van een foto :X
Misschien zou real-life kijken een beter idee zijn O-)

Je koopt een 2e hands auto toch ook niet vanaf het plaatje van bijv. Autotrader........ Of wel?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
offtopic:
Nee, maar overal op elke review site worden de schermen van Acer deftig afgebroken. Als je nou ziet naar de foto heb je WEL een goed beeld van invals hoek. (Zo kan ik mijn buurs iBook nog aflezen als ik op 170graden zit). Bij de acer staat ie op nog geen 120 en tis al grijs. OP andere sites laten ze ook een foto zien van een Acer in een donkere kamer met "zwart" sherm... Niets dan strepen ed... Tuurlijk is geen enkel scherm zwart maar goede zijn wel "even" grijs.

En een LCD (whatever type) dat NIET scherp is heb ik nog nooit gezien, je zult vast contrast ratio endergelijke bedoelen.

Tuurlijk koop je niet op foto (maar de foto helpt wel 1 bepaalt aspect te laten zien wat voor mij (grafisch programmeur) super-belangrijk is... On the other hand hoe verklaar je het succes van Dell? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scherm is echt rete scherp en erg helder! vind dit het beste scherm wat ik tegengekomen ben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik al gemerkt dat niet iedereen even tevreden is ivm het scherm van deze 8000, het gaat dan vooral over de viewing angle, als ik mij niet vergis.

Nu vroeg ik mij af: stoort dit jullie dan zodanig als jullie er op zitten te werken?
Als ik voor m'n pc/notebook zit, dan zit ik er normaal wel recht voor en zet ik m'n scherm zoals ik het wil, wat maakt die viewing angle dan nog uit? Er hoeft helemaal niemand naast mij op m'n scherm te kijken, als ik het aan meerdere mensen wil tonen projecteer ik het wel.

Correct me if I'm wrong, maar ik kan me dus niet voorstellen dat dit scherm hindert als je er gewoon op werkt.

Ik heb wel makkelijk praten, ik heb hem nog niet gekocht dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken. Maar het lijkt me geenszins een reden om hem niet te kopen, vooral als je kijkt wat andere merken vragen voor gelijkaardige specificaties, het scherm mag dan misschien wat beter zijn, maar dit is het mij toch niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
offtopic:
Omdat ik me daar mateloos aan stoor vanwege het feit dat het scherm voor mij zowat het belangrijkste is, wil niet zeggen dat voor andere dit completely acceptable is.

Ik had dus beter geschreven: hoe slecht die ACER schermne voor mij zijn :). Ik ga volgende week een notebook weekendje houden en dan laat ik alvast mijn mening (hier) vallen over de meest current laptops. Qua specs is de 800x series enorm waar voor zijn geld. Maar i prefer quality over cost. (IBM / Asus / vroeger Toshiba maar die maken nu ook maar half affe dingen / Sony ken ik niet goed en daar ga ik eens naar zien, de schermen zien der in ieder geval al subliem uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik kijk naar onderstaande foto's, vind ik het scherm niet eens zo slecht. Althans, dat vind ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.tc.umn.edu/~szet0005/laptop.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tc.umn.edu/~szet0005/dvdburner.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tc.umn.edu/~szet0005/Screen.JPG

Dit is weliswaar de Ferrari 3200, maar die schijnt hetzelfde display te hebben als de 800x. Verder is het natuurlijk wat lastig om vanaf een foto te oordelen. Mijn eerste indrukken zijn echter niet slecht. Het is in elk geval een hele verbetering met mijn huidige laptop ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:'( :'( :'(
Geachte heer,

Ook op dit moment is er over de TravelMate 8005 en 8006 nog geen levertermijn bekend, bijkomstig of deze modellen Überhaupt gevoerd worden.
Eind juli/augustus zou er meer bekend moeten zijn.

De Acer Advantage Light New Edition is een upgrade naar 3 jaar collect and return.
De Acer Advantage New Edition (de duurste variant) is een upgrade naar 3 jaar collect and return, met ongevallenschade. Hierbij kan u denken aan:
U laat het notebook vallen, er valt een glas cola overheen etc. Dit wordt allemaal gerepareert, alleen berust er een eigen risico van 100,- euro op het LCD.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Eind augustus :X Dan begin ik toch heel erg naar de 8003 te neigen :|

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 14-06-2004 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 14 juni 2004 @ 16:17:

[...]

Eind augustus :X Dan begin ik toch heel erg naar de 8003 te neigen :|
Mocht je nog info willen ik loop nu dit berichtje van een 8003lmib te typen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het niet te veel moeite is, graag :)

Ik wil eigenlijk best nog effe wachten, maar info uit eerste hand is altijd handig bij de afweging _/-\o_

Mijn plan is om de laptop in te zetten als desktopvervanger. Dit omdat ik graag mobiel wil zijn vanwege studie, maar toch de mogelijkheid wil hebben om thuis te gamen via een dockingstation. Via een externe CRT-monitor dus. Omdat ik ook van plan ben de laptop mee op reis te nemen, lijkt me een Centrino systeem erg handig in verband met de batterijduur. Spelletjes die ik graag speel zijn o.a. GTA Vice City, Splinter Cell, Splinter Cell Pandora Tomorrow, Ravenshield, Beyond good & Evil, Far Cry en Tomb Raider. De nieuwe versie van GTA (SA?) lijkt me ook erg aantrekkelijk, dus die wil ik nog wel graag goed kunnen spelen. Ook ben ik niet vies van een mooie film op DVD (eventueel via TV?).

De 8000-serie is hoe dan ook een enorme vooruitgang op mijn huidige systeem:
AMD Athlon 700, 256RAM, GeForce 256 32MB DDR, maar wil wel een beetje voorbereid zijn op de toekomst :)

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 14-06-2004 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 14 juni 2004 @ 17:17:
Als het niet te veel moeite is, graag :)

Ik wil eigenlijk best nog effe wachten, maar info uit eerste hand is altijd handig bij de afweging _/-\o_

Mijn plan is om de laptop in te zetten als desktopvervanger. Dit omdat ik graag mobiel wil zijn vanwege studie, maar toch de mogelijkheid wil hebben om thuis te gamen via een dockingstation. Via een externe CRT-monitor dus. Omdat ik ook van plan ben de laptop mee op reis te nemen, lijkt me een Centrino systeem erg handig in verband met de batterijduur. Spelletjes die ik graag speel zijn o.a. GTA Vice City, Splinter Cell, Splinter Cell Pandora Tomorrow, Ravenshield, Beyond good & Evil, Far Cry en Tomb Raider. De nieuwe versie van GTA (SA?) lijkt me ook erg aantrekkelijk, dus die wil ik nog wel graag goed kunnen spelen. Ook ben ik niet vies van een mooie film op DVD (eventueel via TV?).

De 8000-serie is hoe dan ook een enorme vooruitgang op mijn huidige systeem:
AMD Athlon 700, 256RAM, GeForce 256 32MB DDR, maar wil wel een beetje voorbereid zijn op de toekomst :)
Dvd's bekijken gaat prima zelfs op het tft scherm! eergister nog 3,5 uur lotr3 bekeken :-) Wat betreft spellen, cmr4 staat er op in de hoogste res en alles op het hoogste draaid als een trein ook far cry draaid nog erg goed met de meeste instellingen op high.... heb er ook nog toca2 opstaan en speel deze ook geregeld via w-lan online. gaat allemaal als een trein! die 64 mb zat ik in het begin ook tegen aan te hikken maar je merkt er niets van! ben blij dat ik deze keuze gemaakt heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44573

gelukkig dat ik positieve geluiden hoor van een gebruiker, ik (en met mij vele andere studenten) moeten deze laptop verplicht gaan aanschaffen voor de CMD opleiding voor het komende schooljaar

ik ga dit topic zeker voglen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb net de nieuwe prijslijst van Acer gekregen, de 8000 serie daalt ongeveer € 100 in prijs, maar geen spoor van nieuwe modellen.

Het zal dus wel de 8003 worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-force
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-01-2024
Verwachten jullie dat de komende maand de prijzen nog meer gaan dalen van de 8000 serie ( en dan voornamelijk voor mij de 8002lcib ) Want ben van plan om deze zeer binnen kort te halen maar anders wacht ik nog enkele weken...

VangenopBetaalwater.nl Het platform om ervaringen over betaalwater in Frankrijk te delen met andere karpervissers zodat iedereen kan vangen op betaalwater!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 8002 staat momenteel in promo (in België dan) voor €1487 excl BTW.
De 8003 is er voor € 1652, ook excl BTW.

Ik denk wel dat het nu de moment is om te kopen, aangezien een promo er meestal is om de huidige stock kwijt te raken, waarna dit model van de markt zal verdwijnen. Een nieuwe prijsdaling duurt op z'n minst een maand, aangezien Acer maar eens per maand de prijzen aanpast. Tegen dan kan deze 8002 echter al van de markt gehaald zijn en moet je wel de 8003 kopen, die net iets meer kost.

Kopen dus zou ik zo zeggen!

Edit: Heb net ff gekeke, in Nederland staat hij ook in promotie, net iets duurder dan in België, maar de redenering blijft dus hetzelfde.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 114785 op 15-06-2004 10:31 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 15 juni 2004 @ 10:10:
Heb net de nieuwe prijslijst van Acer gekregen, de 8000 serie daalt ongeveer € 100 in prijs, maar geen spoor van nieuwe modellen.

Het zal dus wel de 8003 worden.
Klopt niet helemaal wat je zegt:
http://de-laptopper.nl/index.php?file_id=2465

Maar nog steeds geen 9700 met 128mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had het over de Belgische prijzen, incl BTW, had ik erbij moeten zetten, sorry! |:(

Bij de laptopper zijn er wel al Dothan's beschikbaar, maar de processor is voor mij iets minder belangrijk dan de grafische kaart. In Belgie heb ik trouwens nog geen winkel gevonden die dit aanbiedt.

En inderdaad, van een 9700 met 128MB is er nog geen spoor en dit zal waarschijnlijk nog ff zo blijven. :'(

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 114785 op 15-06-2004 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En er is ook geen ruimte om dat geheugen later uit te breiden :?

Anders wordt het wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geheugen op een grafische kaart kan bij mijn weten nog steeds niet aangepast worden, de enige manier is een volledig nieuwe grafische kaart, alleen zal Acer dit zelf natuurlijk niet doen en help je er dus je volledige garantie mee om zeep!

Dus ofwel wachten of tevreden zijn met de 64MB versie.

Wat ik er wel wil bijzeggen is dat die 128MB niet persé nodig is, op de 64MB versie worden ook al redelijke benchmarks gehaald
Door Doublehomme - Friday 11 June 2004 17:22

Ik heb zelf de Acer 8002 met een 64 mb videokaart dus.
Ik heb er ook 3D Mark mee gedraaid:
2001 SE: 9900
2003: 2600 nog wat
Vind ik toch niet slecht voor een laptop

Far Cry draait trouwens ook goed vind ik.
FarCry is hier toch wel een degelijke referentie dacht ik!
Dus enkel als je de nieuwste spellen wilt blijven spelen, ook binnen een aantal maanden, is die 128MB belangrijk, anders kan je het wel doen met de 64MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen een antwoord gekregen van Acer, tegen eind juli komt er nieuws over toekomstige 8000-modellen, nog een dik maandje wachten dus. Het is nog even, maar het is toch al beter dan de berichten die over eind augustus spraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hmm, dit is wel interessant: Mijn Dell Inspiron 8600 is kaduuk gegaan en ik kan op iemand's WA verzekering mogelijk het aankoopbedrag retour krijgen. Dat is zo'n 2000 euro, als ik wat bij leg heb ik dus een Acer 800X met Ati 9700 en een Dothan :9 Dat klinkt best goed moet ik zeggen :9

FF afwachten, d'r is bier overheen gegaan en de laptop doet het _nog_ wel. Hij kan volgens Dell echter ieder moment kapot gaan doordat er van alles aan het corroderen is van binnen. Onder andere geheugen enzo :/

Anyway: Ik volg even de reviews enzo, er zaten in de 800 serie iets teveel problemen, vond ik, daarom ben ik voor de Dell gegaan. Maar zo'n Dothan met snelle videokaart in een Acer behuizing (die ik wel mooier vind dan m'n Dell) is niet te versmaden :)

Edit: Bovendien kan ik dat op werk met 20% personeelskorting krijgen \o/

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 16-06-2004 08:19 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:23
ik lees net bij de-laptopper dat ie vanaf nu met dothan leverbaar is. hij is dan wel een stukje duurder. is die dothan nou echt dat geld meer waard? of zeggen jullie van zonder dothan kan het ook wel? wat zijn nou eigenlijk DE verschillen die dothan beter maken?

misschien wat veel vragen en misschien in het verkeerde topic, maar het gaat mij om de acer tm 8003lmi die ik binnenkort wil aanschaffen (maandje ofzo)

edit: vergelijking uiteraard tussen banias en dothan

[ Voor 7% gewijzigd door Den_S85 op 16-06-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Grrrrrene schreef op 16 juni 2004 @ 08:19:

Anyway: Ik volg even de reviews enzo, er zaten in de 800 serie iets teveel problemen, vond ik, daarom ben ik voor de Dell gegaan. Maar zo'n Dothan met snelle videokaart in een Acer behuizing (die ik wel mooier vind dan m'n Dell) is niet te versmaden :)

Edit: Bovendien kan ik dat op werk met 20% personeelskorting krijgen \o/
IETS :? 8)7

Het is een rampen laptop.

Hij is hier voor de 9e keer kappot gegaan...

Ik heb btw wat mensen gesproken en de koeling in de 800x serie zou wel beter moeten zijn zodat het meest voorkomende defect in de 80x serie opgelost is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105182

Ik ben zelf niet zo'n gamer, kan ik dan niet beter een 6003 kopen? (een verschil van 300 euro)
Het verschil tussen de 6003 en de 8003 is toch alleen de videokaart+bluetooth?

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 105182 op 16-06-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 12:55
In de 6003 serie zit een intel grapichs chip, en in de 8000 serie een ATI kaart.
Ik heb zelf de 663 serie met die intel chip, GTA vice city loopt daar goed op, mits niet al te hoge resolutie uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje aan de mensen die al een Travelmate 800x hebben:

Is de DVD drive in de 8000 serie vervangbaar?

Zo ja, is er dan een plastic frontje voorzien om het gat dat deze drive achterlaat te bedekken?

Dit kan dan nog wat gewicht beperken als je weet dat je de DVD niet nodig hebt.

Iemand die hier uitsluitsel over kan brengen?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34225

Er zit een standaard "weightsaver" bij die het mooi afdicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, meer moest ik niet weten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 20 juni 2004 @ 16:26:
Vraagje aan de mensen die al een Travelmate 800x hebben:

Is de DVD drive in de 8000 serie vervangbaar?

Zo ja, is er dan een plastic frontje voorzien om het gat dat deze drive achterlaat te bedekken?

Dit kan dan nog wat gewicht beperken als je weet dat je de DVD niet nodig hebt.

Iemand die hier uitsluitsel over kan brengen?

Thx
idd mooi afdekplaatje voor de dvd-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben hier weeral met een vraagje, het houdt echt niet op! :)

Dit is dan vooral naar de mensen met een Travelmate 800x die er ook op gamen (dit zou zo goed als iedereen moeten zijn ;) )

Het scherm is sxga+, de videokaart kan echter nooit de nieuwste spellen op de native reolutie van 1400*... laten runnen.

Hoe zijn jullie ervaringen met het gamen op andere resoluties dan de native (vooral dan 1024*...), niet teveel last van kwaliteitsverlies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114785 schreef op 22 juni 2004 @ 15:08:
Ik ben hier weeral met een vraagje, het houdt echt niet op! :)

Dit is dan vooral naar de mensen met een Travelmate 800x die er ook op gamen (dit zou zo goed als iedereen moeten zijn ;) )

Het scherm is sxga+, de videokaart kan echter nooit de nieuwste spellen op de native reolutie van 1400*... laten runnen.

Hoe zijn jullie ervaringen met het gamen op andere resoluties dan de native (vooral dan 1024*...), niet teveel last van kwaliteitsverlies?
Aanvulling:

En hoe is de kwaliteit van de VGA/DVI-poort? Ik heb begrepen dat die bij de 80x niet top was :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe is de service van Acer? Ik hoor er nogal negatieve verhalen over nml en bij Dell (die ik nu heb) heb ik 3 jaar next business day onsite garantie, dus de volgende dag komt een monteur je laptop fixen :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Niet online
Echt veel gamen doe ik er niet mee, maar FarCry speel ik 800x600 met alles op medium. Op 1024x768 is het net te zwaar, dan hapert ie te veel.
Verdere games speel ik er niet echt mee, maar ik kan er binnenkort wel eens een paar andere proberen.
Dus ja, kwaliteitsverlies.. tis natuurlijk niet mooi op 800x600, en op 1024x768 zal er heus wel iets van verlies zijn, maar het ziet er nog wel (vind ik) mooi genoeg uit hoor. Om voor games dan een laptop te kopen met native resolutie van 1024x768 lijkt met niet slim, want die hoge resolutie is echt heerlijk bij gewoon gebruik.

En die vga/dvi heb ik nog niet geprobeerd, zal ik ook maar eens binnenkort doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje: Wat zit er allemaal precies in het pakket?
Ik heb op internet slechts 1 foto kunnen vinden, met daarop de inhoud van de doos. Echter, nu blijkt er ook een handig klepje bij te zitten voor het afdekken van het 'DVD-slot'.

Nog meer verrassingen? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 24 juni 2004 @ 21:49:
Nog een vraagje: Wat zit er allemaal precies in het pakket?
Ik heb op internet slechts 1 foto kunnen vinden, met daarop de inhoud van de doos. Echter, nu blijkt er ook een handig klepje bij te zitten voor het afdekken van het 'DVD-slot'.

Nog meer verrassingen? :9
euhm de smartcard die je hebt? erg handig.... alla pinpas in je laptop schuiven en niemand kan je laptop gebruiken zonder die pass ....of delen van laptop beveiligen met deze pass echt een super functie vind ikzelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Niet online
En er zit ook een telefoonkabel bij voor het modem :P
Verder zit er niets bijzonders bij, alleen nog de installatie cd's en de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://www.acer.co.jp/images/notebooks/100/smartcard-new.jpg
Dus geen SmartCards? Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik dacht wel dat die er standaard bijzaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lol lees hierboven ;) zitten 2 smartcards bij..... errrugh handig kan ik je vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35163 schreef op 25 juni 2004 @ 11:30:
[...]

lol lees hierboven ;) zitten 2 smartcards bij..... errrugh handig kan ik je vertellen!
Mooi :9

Dan wordt mijn lappie mooi beveiligd tegen irritante vrienden >:)

Kun je daarmee je laptop écht op slot zetten, zodat ie niet opstart. Of wordt alleen de toegang tot Windows geblokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102028 schreef op 25 juni 2004 @ 12:49:
[...]
Mooi :9

Dan wordt mijn lappie mooi beveiligd tegen irritante vrienden >:)

Kun je daarmee je laptop écht op slot zetten, zodat ie niet opstart. Of wordt alleen de toegang tot Windows geblokt?
Voordat er ook maar wat word geladen vraagt hij al om de smartcard.... als alles geladen is kan je het zo instellen dat net voor windows hij om een ww vraagt :) en als je ff gaat pissen snok je die kaart eruit en niemand kan er op O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949

Is er ook een soort bios wachtwoord beveiliging oid ?
Ik raak zo een smart card geheid kwijt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116949 schreef op 29 juni 2004 @ 22:54:
:D

Dan maak je er toch zoiets van
Afbeeldingslocatie: http://www.fujitv.co.jp/ana/diary2001/photo/morimoto06_02.jpg
:)

On topic:
Ik denk dat maar weer 'ns tijd wordt om Acer lastig ga vallen over de nieuwe modellen >:) Ze hebben immers weer een maand de tijd gehad om het een en ander uit te zoeken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doublehomme
  • Niet online
Anoniem: 116949 schreef op 29 juni 2004 @ 22:54:
Je kunt ook instellen dat ie bij het booten om een harddisk wachtwoord vraagt, als je die niet weet kom je ook nergens in.
En een bios wachtwoord kan ook, het kan allemaal @ Acer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooi :P

Zit te twijvellen welke ik ga nemen.
Tussen deze:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2507

en deze:

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2582

Maar ik hoorde dat de dothan een herrie maker is kwa fans die aanslaan ?
Klinkt niet goed :(
Kan ik dan beter de Banias nemen ?

http://www.de-laptopper.nl/index.php?file_id=2506

Of mischien een Dell Inspiron 8600c ?

http://www1.euro.dell.com...?c=nl&id=inspn&l=nl&s=dhs

Iemand suggesties ?

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 116949 op 30-06-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRebell
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46
Huh....Bij De-laptopper staat een 8003LMi die een 1.7 Dothan heeft :?
De 8003 zou een Banias op 1.6 zijn. De 8004 heeft een (banias) 1.7.....

De Dothan kwam (dacht ik) pas in de 8005 ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geachte heer,

Op dit moment is ons antwoord helaas nog hetzelfde, ook wij moeten afwachten tot eind juli/begin augustus. U staat natuurlijk altijd vrij om tegen die tijd terug te informeren.

Met vriendelijke groet,
Na steeds geen nieuws dus ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheRebell schreef op 05 juli 2004 @ 14:51:
[...]

Huh....Bij De-laptopper staat een 8003LMi die een 1.7 Dothan heeft :?
De 8003 zou een Banias op 1.6 zijn. De 8004 heeft een (banias) 1.7.....

De Dothan kwam (dacht ik) pas in de 8005 ofzo....
Mischien zetten ze hem er zelf in ?
Geen idee ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mailtje nummer zoveel is onderweg. Ben benieuwd :{

Overigens is er wel een nieuwe Travelmate aangekondigd: de 2100. Nu maar hopen dat er ook een nieuwe lichting 8000-jes aan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Slecht nieuws vrees ik :'(
Geachte heer,

de TM8004 gaat niet gevoerd worden in de Benelux. Wel komen er de TM8002LCi en de TM8003LMI. Deze hebben dezelfde specificaties zoals vernoemd in onze prijslijst, alleen met een Dothan processor.

Met vriendelijke groet,
;( :'( ;( :'( ;(

Het ziet er dus naar uit dat het voor mij dus de TM8003 met Banias-proc gaat worden. Nu zit ik echter te twijfelen tussen een HDD upgrade (60GB 4200rpm -> 80GB 5400rpm) of geheugen upgrade (2*256mb -> 2*512mb). Tips?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 05-08-2004 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117287

Als je de nederlandse pdf opent van de 8000 serie dan wordt ook de 8004 LMI vermeld.. een beetje jammer dat wij als geinteresseerde om de tuin geleid worden.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad :'( Ik weet nu niet precies wat ik moet doen: kopen of nóg langer wachten :{

Dat laatste zie ik eigenlijk niet zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 05-08-2004 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71974

hmmz idd... ik was van plan een 8004 te halen als die uitkwam maar heh... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, erg jammer maar helaas. Na wat wikken en wegen heb ik ervoor gekozen om 'gewoon' de 8003 aan te schaffen. Dan maar een wat 'mindere' videokaart. Over twee weken ga ik 'm bestellen. Ik zit alleen nog een beetje te dubben over de config.

TravelMate 8003LMi 1.475,00
Centrino 1.6Ghz 1MB Cache 0,00
60GB Harddisk 4200RPM 0,00
1024 MB DDR 333 Mhz (2x512) ipv 2 x 256MB 168,00
Wifi 54Mbps 0,00
DVD-Dual (DVD+/-RW) 0,00
Acer Advantage Warranty Upgrade 165,00
De Laptopper Pixelwarranty 49,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00

Ik weet niet of het nu beter is om meer geheugen te kopen of een snellere (en grotere) harddisk? Mijn gevoel zegt geheugen, omdat de grootte voor mij niet veel uitmaakt. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
ik heb zelf de 8003 gister besteld, maar ik heb em "intact" gelaten.

ik wou eerst een snellere harde schijf, maar volgens mij wordt die een stuk warmer en maakt meer lawaai dus heb ik dat maar achterwege gelaten. vooral dat ie een stuk warmer wordt stond mij niet zo aan eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dit mocht niet :X

-Removed

[ Voor 165% gewijzigd door Roberto op 06-08-2004 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
ik zit mij net ff te bedenken, ze brengen em met ups (wegens vakantiedrukte enzo) er moet dus cash aan de deur betaald worden (lekker als je de koerier bent en je brengt 3 a 4 laptopjes weg :P maar goed...)

zijn er dan nog dingen waar je op moet letten als ze em brengen? eerst de doos openmaken en het ding aanzetten en controleren op krasjes ed. voor dat je betaald? of is het gewoon betalen en dan pas controleren en testen??

en als er wat mis is, dan aan de deur niet betalen en weer terugsturen? of wel betalen en dan de-laptopper zelf bellen??

gewoon ff wat dingetjes die ik voor de zekerheid ff wil weten, hoe is jullie ervaring hiermee? een aanschaf van 1800 euro ben je toch wat voorzichtiger mee dan met iets van 100 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil 'm ook bestellen bij De Laptopper, en wil graag wat ervaringen weten. For the record: bestellen doe ik via rembours, dus als het goed is wordt ie via hun eigen koerier gebracht.

Mijn vraagjes zijn als volgt (voor de mensen met ervaringen met dit bedrijf):
- Ik pak bij de laptop pixel garantie. Wordt de laptop daadwerkelijk gecontroleerd op dode (sub)pixels. Of wordt de laptop op goed geluk afgeleverd met een bijbehorend certificaat wat recht geeft op vervanging bij kapotte pixels?
- Mag je, zoals masterslave al vroeg, de laptop eerst controleren voordat je afrekend (ik neem aan van wel!)?
- In de shopsurvey staan voor 90% goede ervaringen met de laptopper. Iemand die dit kan beamen?
- Wat te doen bij een schade/defect. Direct naar Acer sturen of gaat dit via de laptopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, nu snap ik er even geen fluit meer van. Zit ik net effe te stoeien met dat configmenuutje bij De-Laptopper.nl zie ik dat er 'ineens' de 8004 tussenstaat :? De hele config komt overeen met die in het PDF-bestand van Acer, behalve dat er een ATI 9700 met 64mb inzit :? Iemand die hier al wat meer van weet?

Link

Mijn koopdrang is nu effe in de ho-ijzers gegaan :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 102028 op 07-08-2004 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 19:04

FongWan

The Stormrider ...

Anoniem: 102028 schreef op 06 augustus 2004 @ 11:07:
Mja, erg jammer maar helaas. Na wat wikken en wegen heb ik ervoor gekozen om 'gewoon' de 8003 aan te schaffen. Dan maar een wat 'mindere' videokaart. Over twee weken ga ik 'm bestellen. Ik zit alleen nog een beetje te dubben over de config.

TravelMate 8003LMi 1.475,00
Centrino 1.6Ghz 1MB Cache 0,00
60GB Harddisk 4200RPM 0,00
1024 MB DDR 333 Mhz (2x512) ipv 2 x 256MB 168,00
Wifi 54Mbps 0,00
DVD-Dual (DVD+/-RW) 0,00
Acer Advantage Warranty Upgrade 165,00
De Laptopper Pixelwarranty 49,00
Geen Laptopverzekering 0,00
Geen extra software 0,00
Geen installatie 0,00

Ik weet niet of het nu beter is om meer geheugen te kopen of een snellere (en grotere) harddisk? Mijn gevoel zegt geheugen, omdat de grootte voor mij niet veel uitmaakt. Suggesties?
Ik zou zelf voor een 60GB @ 7200 RPM gaan en 1x512MB, heb ik ook gedaan maar dan bij de Asus M6000Ne, zie signature voor mijn specs.

Die snellere harddisk merk je een performance verbetering. Software start sneller op, kopieren naar een computer gaat een stuk sneller. Daarnaast ga je niet veel achteruit in werktijd met de batterij.

Ten 2e waarom 2x512MB :? Gebruik je echt zoveel ram :? Ik zou dus gewoon 1x512MB nemen, merk je dat je moet swappen dan pas een 2e reep 512MB kopen.

Ik had bij de-laptopper gevraagd of ze die 1x512MB in het slot onder het toetsenbord wilde zetten (dat was geen probleem en hebben ze ook gedaan) zodat ik later dus makkelijk dat 2e reepje zelf kan plaatsen in het 2e slot. Die zit namelijk aan de onderkant van mijn notebook en is makkelijker om bij te komen dan dat ik het toestenbord eraf moet gaan schroeven en weet ik veel wat.

Daarnaast 1x512MB is goedkoper dan een 60GB notebook harddisk @ 7200 RPM voor mijn notebook dus was de keuze snel gemaakt.

Merk dat ik hooguit 260MB ram gebruik.

Voor ervaringen zou ik de shop survey doornemen, ikzelf heb zelf een goede afhandeling gehad. Daarnaast had iemand een Acer Ferrari 3200 gekocht en toen hij problemen had hadden ze hun koerier langsgestuurd om hem om te ruilen, zijn harddisk en ram werd overgezet en klaar. Zie ook het Acer ferrari 3200 topic voor de afhandeling.

Succes met je bestelling.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie. Misschien is 1 GB RAM inderdaad wat overkill. Ik dacht op die manier namelijk het verschil van 64mb tussen de beide videokaarten (8003 vs. 8004) wat te compenseren.

Nu blijkt echter dat de 8004 toch leverbaar wordt. Dit terwijl Acer mij een paar dagen terug vertelde dat de 8004 niet geleverd ging worden. Zojuist heb ik nog even een mailtje gestuurd hoe het een en ander zit, o.a. over de videokaart van de 8004. Ik verwacht eind volgende week pas bericht, dus tot die tijd ga ik nog even wikken en wegen wel systeem ik definitief aan ga schaffen. Wat betreft prijs ontlopen ze elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat is dan t voordeel van de 8004 tov de 8003? mits de 8004 ook slechts 64mb videogeheugen gaat hebben in de benelux blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij dezelfde videokaart als bij de 8002 en 8003 is het voordeel niet groot vind ik: 80GB HDD in plaats van 60GB en 1,7 Ghz ipv 1,6 Ghz.

Ik ben er voor 90% zeker van dat ik gewoon voor de 8003 te gaan, en hem in originele staat houd. Tot nu toe heb ik alleen maar goede geluiden over dit speeltje gelezen, en kost met de garantieuitbreiding en pixelgarantie iets meer dan 2000 euro. Lijkt me genoeg. De games van een jaar terug draaien kennelijk vloeiend met alle details, en zelfs Far Cry is goed te doen. Wat wil ik eigenlijk nog meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in de toekomst ook nog spellen zoals doom3 & battlefield 2 kunnen spelen... :*)
daarom kies ik voor de jewel 8080 met 1.7 ghz 512 mb 60Gig en 128 Mb videokaart voor ongeveer hetzelfde bedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mja, ik ben niet zo'n fan van shooters ;)

Oke, na wat onenigheid met wat docenten en zo is het wel leuk om 'even uit te razen' >:) Maar ik hou het liever bij adventures en games zoals GTA VC en Splinter Cell en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

los van het type game dat je wilt spelen is natuurlijk de essentie van het verhaal dat je ook in de toekomst goed kunt gamen op je systeem, maar goed... Die acer 800X is en blijft qua uiterlijk een toppertje... maar ik ben het nou eenmaal oneens met de manier waarop Acer de markt in Nederland bedient.

Vraagje:
Is het verstandig om de meest het uitgebreide garantie erbij te nemen, dus mét ongevallenverzekering. Of volstaat de uitbreiding naar 3 jaar? Persoonlijk vind ik 1 jaar garantie te kort, dus dat wordt zeker opgetrokken naar 3 jaar.

Het verschil is 40 euro, een mooi bedrag waar je bijna een snellere hdd voor hebt :) Wat denken jullie? Voor die snellere HDD gaan of voor de ongevallenverzekering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Anoniem: 102028 schreef op 12 augustus 2004 @ 23:36:
Vraagje:
Is het verstandig om de meest het uitgebreide garantie erbij te nemen, dus mét ongevallenverzekering. Of volstaat de uitbreiding naar 3 jaar? Persoonlijk vind ik 1 jaar garantie te kort, dus dat wordt zeker opgetrokken naar 3 jaar.

Het verschil is 40 euro, een mooi bedrag waar je bijna een snellere hdd voor hebt :) Wat denken jullie? Voor die snellere HDD gaan of voor de ongevallenverzekering :)
Die keuze zul je toch echt zelf moeten maken...

Maar als je slim bent koop je beide. 40 euro is niks op het bedrag wat jij al gaat uitgeven, doe het dan liever meteen goed. Je moet er toch wel een tijdje op werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het wordt dus beide :*) 60GB @ 7200rpm groot genoeg voor mij en lekker snel 8)

Definitief de 8003 dus. De ervaringen met die ik las over de 9600 64mb in het m6n-topic trok me over de streep :) Splinter cell en zo kon er gewoon goed op gesppeeld worden, en dat is wat ik zocht. Supertje prima dus :9 Nu nog even wachten tot ik het geld van mijn vakantiebaantje gestort krijg, zodat ik 'm kan bestellen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik liep vandaag de Fnac in Antwerpen binnen en wonder boven wonder, welke laptop zie ik daar staan? een Travelmate 8006LMi... 2.0ghz dothan, 128mb ati9700... hij is dus blijkbaar wel uit in de benelux, hoewel er niks op de acer site vermeld staat...
(taal op de stickers was nederlands en toetsenbord was azerty, de .be standaard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoeveel vragen ze er in Fnac voor?

Lijkt me zeer interessant!
Pagina: 1 2 Laatste