Klinkt goed en een beetje ziek, maar wat doe je tegen een aanstormende “tank”? Ik neem aan dat je guild een team heeft waarbij je beschermd wordt.
Klopt. De rol die ik graag speel komt het beste uit de verf in een goed team.
Als Mesmer ben je een ideale "targetcaller" aangezien je tijdens het targetcallen ook meteen je doelwit can "debuffen". Het is dan ook zaak dat de tanks uit mijn team direct het doelwit uitschakelen aangezien het een gemakkelijke prooi is wegens het gebrek aan energy.
Speel ik geen targetcaller dan huppel ik een beetje door iedereen heen en probeer het de vijandelijke casters zo moeilijk mogelijk te maken. Bij de Elementalists duurt het iets langer omdat die zo'n enorme energypool hebben.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik in eerste instantie compleet genegeerd werd door de tanks uit het vijandige team aangezien die vaak als eerste op de Monk af gaan. Maar binnen enkele minuten werd de monk met rust gelaten en kwamen ze richting mij omdat ik blijkbaar te 'irritant' bezig was en hun Monk dus niets kon doen met 0 energy. Wanneer dit gebeurt, dan moet je een goed team hebben om die warriors en andere damagedealers van je af te houden. Het helpt ook als je een supporthealer hebt die constant je HP op peil houdt. Ik heb verder namelijk weinig offensive spells in m'n arsenaal zitten behalve dan Backfire (voor m'n eerste aanval) en Energy Burn. En backfire werkt alleen op spells en bij Warriors valt er niet zo veel Energy te verbranden.
Is het team niet goed op elkaar ingespeeld, dan is het snel over voor mij.
Earth Elementalists zijn daarbij zeer goede verdedigers die met hun Wars bv 50% van de aanvallen in een "miss-hit" kunnen veranderen of zelfs de vijand voor 50% langzamer kunnen laten lopen, wat voor mij weer de ideale mogelijkheid is om mezelf in veiligheid te brengen. Ook Trappers (Ranger/Necromancer) zijn ideaal voor dit soort verdedigingen door veel vallen aan te brengen en de vijand flink te vertragen en schade toe te brengen.
Als ik in de Tombs in een team speel met mensen die ik niet ken, dan laat ik van te voren even duidelijk weten dat ik een pure Controller ben ben. Voor degenen die niet echt bekend zijn met GW termen, een Controller is iemand die zich helemaal richt op het verminderen van de healing power van de vijand.
Meer uitleg over bepaalde GW termen vindt je hier.
Als Mesmer ben je een ideale "targetcaller" aangezien je tijdens het targetcallen ook meteen je doelwit can "debuffen". Het is dan ook zaak dat de tanks uit mijn team direct het doelwit uitschakelen aangezien het een gemakkelijke prooi is wegens het gebrek aan energy.
Speel ik geen targetcaller dan huppel ik een beetje door iedereen heen en probeer het de vijandelijke casters zo moeilijk mogelijk te maken. Bij de Elementalists duurt het iets langer omdat die zo'n enorme energypool hebben.
Ik heb al een paar keer meegemaakt dat ik in eerste instantie compleet genegeerd werd door de tanks uit het vijandige team aangezien die vaak als eerste op de Monk af gaan. Maar binnen enkele minuten werd de monk met rust gelaten en kwamen ze richting mij omdat ik blijkbaar te 'irritant' bezig was en hun Monk dus niets kon doen met 0 energy. Wanneer dit gebeurt, dan moet je een goed team hebben om die warriors en andere damagedealers van je af te houden. Het helpt ook als je een supporthealer hebt die constant je HP op peil houdt. Ik heb verder namelijk weinig offensive spells in m'n arsenaal zitten behalve dan Backfire (voor m'n eerste aanval) en Energy Burn. En backfire werkt alleen op spells en bij Warriors valt er niet zo veel Energy te verbranden.
Earth Elementalists zijn daarbij zeer goede verdedigers die met hun Wars bv 50% van de aanvallen in een "miss-hit" kunnen veranderen of zelfs de vijand voor 50% langzamer kunnen laten lopen, wat voor mij weer de ideale mogelijkheid is om mezelf in veiligheid te brengen. Ook Trappers (Ranger/Necromancer) zijn ideaal voor dit soort verdedigingen door veel vallen aan te brengen en de vijand flink te vertragen en schade toe te brengen.
Als ik in de Tombs in een team speel met mensen die ik niet ken, dan laat ik van te voren even duidelijk weten dat ik een pure Controller ben ben. Voor degenen die niet echt bekend zijn met GW termen, een Controller is iemand die zich helemaal richt op het verminderen van de healing power van de vijand.
Meer uitleg over bepaalde GW termen vindt je hier.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Hoe vinden jullie trouwens dat GW gebalanced is over de verschillende rassen? Goed, of kan 't nog wat finetuning gebruiken?
Zal mij benieuwen hoe snel dynabyte 'm heeft.. gisteren maar besteld =)
Krijg je zeker dat euro pre-order item er ook niet bij he? =(
Zal mij benieuwen hoe snel dynabyte 'm heeft.. gisteren maar besteld =)
Krijg je zeker dat euro pre-order item er ook niet bij he? =(
Is het verstandig een headset aan te schaffen voor guildwars? En is er ook een gratis variant van teamspeak zodat er lekker in de guild gebabbeld kan worden?
Tips over types zijn ook welkom, ik zat zelf te denken aan een sennheiser pc130 of 140.
[edit]
Kijk net op de site van teamspeak en krijg het idee dat het gratis is, eigen servertje heb ik ook
maar iig, zijn er nog goeie alternatieven?
Tips over types zijn ook welkom, ik zat zelf te denken aan een sennheiser pc130 of 140.
[edit]
Kijk net op de site van teamspeak en krijg het idee dat het gratis is, eigen servertje heb ik ook
[ Voor 25% gewijzigd door MonkeySandwich op 20-04-2005 17:52 ]
Guild Wars is vrij goed gebalanced op een aantal kleine skills na. Maar voor een spel met meer dan 450 skills en 6 professions die allemaal met elkaar gecombineerd kunnen worden, is het tot zo ver prima voor elkaar. Het spel is dan ook gebalanced door James Phinney die ook Starcraft heeft gebalanced wat nog dagelijks door duizenden (voornamelijk Koreanen) wordt gespeeld, als ook een belangrijke input had in Warcraft II en Diablo. Dus die heeft zeker ervaring met gamebalance.
Teamspeak is zeer handig bij een spel als GW. De targetcaller roept 1 target waar vaak de tanks op af gaan. Het is handig als je via teamspeak ook nog andere targets kunt callen voor bijvoorbeeld de nukers of de debuffers en controllers. En praten gaat dan iets sneller als typen en de actie in GW is van een vrij hoog tempo.
Teamspeak is zeer handig bij een spel als GW. De targetcaller roept 1 target waar vaak de tanks op af gaan. Het is handig als je via teamspeak ook nog andere targets kunt callen voor bijvoorbeeld de nukers of de debuffers en controllers. En praten gaat dan iets sneller als typen en de actie in GW is van een vrij hoog tempo.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Anoniem: 139259
het spel is nog zeker niet perfect gebalanceerd kan nog zeker wel want "tweaks" gebruiken. Zo is de ranger de laaste tijd steeds zwakker gemaakt en veel spelers vinden dat erg jammer. De meeste mensen vinden ook dat ze te erg zijn afgezwakt. Daarbij klagen ook veel mensen over de sterkte van warrior en monks. Deze twee beroepen worden het sterkst beschouwd in heel het spel.... Maar ik denk dat je hier niet te veel zorgen over moet maken. Vooral doordat ze door de streaming technologie snel veranderingen kunnen toe passen in het spel. Komt er bv naar boven dat een bepaalde combinatie "te sterk is" kunnen ze deze alla minuut wat afzwakken
Ik vind Warriors en Monks dus persoonlijk echt niet overpowered. Dat ligt volgens mij meer aan de speelwijze van de klagers zelf... De Ranger daarentegen heeft een skill waar je U (met een hoofdletter!) tegen zegt en waar je er zeker niet meer dan 3 tegelijk moet hebben... *kuch* fertile season *kuch*. D'r was een guild die 7 Ran/Mon hadden + 1 Ele/Nec. 7x fertile season en je hebt een uberteambuild. Of probeer eens een Altar te capturen die voorzien is van fertile season en traps... 
Overigens is er een poll op The Guild Hall waarin de Mesmer nu als sterkste class wordt betiteld met als tweede de Monk.
Als je de balancing vergelijkt met andere games die uit zijn gekomen zoals WoW (Shadowpriest in PvP anyone?), dan is het bij Guild Wars toch een stuk beter gesteld. Het zijn hier nu toch vaak kleine tweaks bij GW.

Overigens is er een poll op The Guild Hall waarin de Mesmer nu als sterkste class wordt betiteld met als tweede de Monk.
Als je de balancing vergelijkt met andere games die uit zijn gekomen zoals WoW (Shadowpriest in PvP anyone?), dan is het bij Guild Wars toch een stuk beter gesteld. Het zijn hier nu toch vaak kleine tweaks bij GW.
[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 20-04-2005 19:31 ]
Zijn jullie nou de beta aan het spelen? Aangezien op www.guidlwars.com staat dat hij pas 28 april 2005 uitkomt
. Iig ik zocht een leuke MMORPG zondat dat ik elke maand bij moest leggen, en dit lijkt mij het perfecte spel
PSN id angeleyesprox
er waren bepaalde beta weekenden(afgelopen weekend) en nu moeten we w88 todat het uitkomt(de 28ste) Het is een leuk spel, veel teambased, en je hoeft niet per maand te betalen. Ik raad je aan dit spel te proberen aangezien je het voor 29 euro kan bestellen bij www.play.com
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ik ben em wel van plan gelijk de 28ste te halen (als ik hem dan kan krijgen dan
) Dan zou ik het liefst ook meteen hard willen beginnen. Misschien leuk om alvast een groepje op te richten? Ik ben helemaal nieuw met GW ja, maar ik leer vrij snel. 
Ik heb wel meerdere games gespeeld, en het is tog leuker als je iemand hebt waarmee je samen nieuwe dingen leert of iemand die je snel ff de belangrijkste dingen uitlegd. Een F.A.Q. of manual doorlezen is niet zo spannend
Ik heb wel meerdere games gespeeld, en het is tog leuker als je iemand hebt waarmee je samen nieuwe dingen leert of iemand die je snel ff de belangrijkste dingen uitlegd. Een F.A.Q. of manual doorlezen is niet zo spannend
Als je het belangrijkste maar onthoudt tijdens PvP in de Tombs en in de verschillende arena's.... Laat je team niet zo maar in de steek of verlaat de game wanneer je dood bent gegaan... wacht op een rez van je teamgenoten of anders op de automatische respawn die in bepaalde arena's om de 2 minuten plaats vindt.Lawtje.com schreef op donderdag 21 april 2005 @ 02:20:
Ik ben helemaal nieuw met GW ja, maar ik leer vrij snel.
Ik kan er niet genoeg op hameren, maar er is niets vervelenders dan halfverwege 3 man te verliezen omdat ze zijn doodgegaan en uit woede de arena hebben verlaten.
Mmm heb niet zon zin om via een buitenlandse site te bestelen.... op www.nl.bol.com staat hij voor 45 euro. En wat moet ik mij eigenlijk voortellen met zo'n arena? En wat bedoel je met Pvp? 
//Edit
Mmmm ik zie Guild Wars op die site van jou staan voor 18 pond. Iemand een idee hoeveel euro dat is?
http://www.play.com/play2...e=title&r=PC&title=586714 Engelse Games Site
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1 Bol
//Edit
Mmmm ik zie Guild Wars op die site van jou staan voor 18 pond. Iemand een idee hoeveel euro dat is?
http://www.play.com/play2...e=title&r=PC&title=586714 Engelse Games Site
http://www.nl.bol.com/is-...&plid=&lgl_BOL_OWNER_ID=1 Bol
[ Voor 58% gewijzigd door angeleyes1987 op 21-04-2005 08:47 ]
PSN id angeleyesprox
Je kan de site ook op euro's zetten, dan kost hij 28,99
PvP betekent Player vs Player.. Dus ik ga met mijn mannetje tegen jouw mannetjes vechten.. Dit gebeurt alleen in de ze genaamde arena's. Als je in zon arena ben, moet je soms een team verzamelen, soms wordt er voor jouw een random team samengestelt. In ieder geval druk je op enter mission. Dan wordt er een map geladen waar dus 2 of meerdere teams tegen elkaar vechten. Als je team verloren hebben wordt je weer terug geplaats naar de outpost van de arena en kan je het nog een keer proberenEn wat moet ik mij eigenlijk voortellen met zo'n arena? En wat bedoel je met Pvp?
Hehe thanxs ik snap het nu aardig, maar kan je ook gewoon rondlopen in een level en vechten tegen "dieren", orcs of iets in die richting om te levelen? Volgens mij had ik net gelezen dat je daar een aparte wereld voor hebt....
PSN id angeleyesprox
Ik zit er aan te denken om het spel aan te schaffen, maar ik vind het redelijk belangrijk dat het een beetje lekker loopt. Dus vandaar mijn vraag, hoe loopt het? 
En dan aub niet iedereen met een AMD XP3200, 2gig aan 400DDR geheugen en een X800Pro zeggen dat het prima loopt, want dat is natuurlijk te verwachten. Ik heb zelf nog een P4 2.8ghz met 512mb DDR333 en een Ati 9500Pro.
En dan aub niet iedereen met een AMD XP3200, 2gig aan 400DDR geheugen en een X800Pro zeggen dat het prima loopt, want dat is natuurlijk te verwachten. Ik heb zelf nog een P4 2.8ghz met 512mb DDR333 en een Ati 9500Pro.
Moet te doen zijn mijn specs zijn een stuk hoger, maar ik heb het ook gespeeld op een athlon xp 1800 + radeon 9700pro 512mb en dat liep ook nog goed op alles high (wel iets minder dan op mijn systeem maar het was zeker acceptabel)
Komen er nu trouwens ook arenas waar het 1vs1 is?
[ Voor 11% gewijzigd door StephaN900 op 21-04-2005 11:19 ]
Even ingaand op het boven aangegeven PvP example.. Ik was zelf ondersteboven van de Dark Age of Camelot PvP, beste gameplay die ik ooit heb gespeeld... dat je moest battelen met de 3 realms om een fort die in 't midden stond van de 3 spawnpoints, waar 1 van de 3 realms deze bezig en de andere 2 er om vechten. Onderling en tegen het fort...
Maar ik hoorde dat PvP een sterk punt was in GW, hoe is deze precies zo sterk? Bijvoorbeeld taktieken oid. Wat maakt 't vernieuwend en beter dan voorgangers? =)
Maar ik hoorde dat PvP een sterk punt was in GW, hoe is deze precies zo sterk? Bijvoorbeeld taktieken oid. Wat maakt 't vernieuwend en beter dan voorgangers? =)
Ik heb ook daoc gespeeld, maar alleen de eerste maanden (pvp was toen niet zo heel boeiend (zeker niet in vergelijking met rallos zek) en mijn druid was redelijk oppermachtig
)
Eerlijk gezegd vind ik de pvp in guildwars een beetje lijken op die van een fps, het gaat heel snel en als je een goed team hebt win je, en er zijn ook niet echt nadelen (behalve de ranking die je krijgt) bij het verliezen in een arena. Je kan dit leuk vinden, maar ik denk dat het wel redelijk snel gaat vervelen, omdat er geen penalty is om te verliezen. Maar ja desalniettemin heb ik hem wel gepreorderd
Eerlijk gezegd vind ik de pvp in guildwars een beetje lijken op die van een fps, het gaat heel snel en als je een goed team hebt win je, en er zijn ook niet echt nadelen (behalve de ranking die je krijgt) bij het verliezen in een arena. Je kan dit leuk vinden, maar ik denk dat het wel redelijk snel gaat vervelen, omdat er geen penalty is om te verliezen. Maar ja desalniettemin heb ik hem wel gepreorderd
Ik draai GW op mijn laptop: Pentium-M 1,5Ghz, 768MB, Ati Radeon Pro Mobile 128MB. Zelfs draaiend op mijn accu (als de processor iets teruggeschroeft wordt) is het acceptabel, maar gamend via het stroomnet draait GW vloeiend (detail op z'n hoogst, alleen geen AA. Eigenlijk nooit getest met AAPostov schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:43:
Ik zit er aan te denken om het spel aan te schaffen, maar ik vind het redelijk belangrijk dat het een beetje lekker loopt. Dus vandaar mijn vraag, hoe loopt het?
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Als het goed is niet. De game is gebouwd op teamplay, vandaar ook de naam "guild wars". 1 op 1 kan vrij ongebalanceerd zijn bv. als je een Mesmer hebt die zich alleen focussed op Inspiration en een warrior hebt die zich helemaal richt op Swordsmanship en Tactics. Een warrior heeft namelijk weinig energy om te verbranden dus zal deze mesmer wel heeeeeel erg goed z'n best moeten doen om te winnen.StephaN schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:18:
2 vs 2 komt misschien wel, maar dan voornamelijk als uitbreiding van de Guild Hall zodat je samen met je guildgenoten kan oefenen.
In Guild Wars zitten verschillende PvP-modi. Wat jij omschrijft komt het meeste overeen met een van de King of the Hill maps waar drie tot zes teams vechten om het midden.apNia schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:31:
Even ingaand op het boven aangegeven PvP example.. Ik was zelf ondersteboven van de Dark Age of Camelot PvP, beste gameplay die ik ooit heb gespeeld... dat je moest battelen met de 3 realms om een fort die in 't midden stond van de 3 spawnpoints, waar 1 van de 3 realms deze bezig en de andere 2 er om vechten. Onderling en tegen het fort...
Elke Arena heeft een bepaalde modus dan wel player max. Zo zijn er bv Arena's voor:
- 4 vs 4 (Annihilation aka Team Deathmatch)
- 6 vs 6 (Team Deathmatch)
- 6 vs 6 (Capture The Relic)
- 8 vs 8 (Assault, deze is voorlopig weg gehaald)
Daarnaast kan je vechten om "Famepoints" (persoonlijk account gebaseerd) in de Tombs waar Tournaments worden gehouden. In de Tombs zit je met 8 personen in een team en krijg je elke keer een bepaald level voor je kiezen met een bepaalde objective. Vaak begint dit met een "Survival" map (waar je de Ghostly Hero moet beschermen totdat hij de deur opent naar de Tombs terwijl er hordes monsters op je af komen). In de Tombs vindt je o.a. de volgende gamemodi:
- Survival (1 vs monsters)
- Annihilation (1 vs 1)
- Annihilation (1 vs 1 vs 1 vs 1 vs 1 vs 1, dus 6 teams van
- Capture The Relic (1 vs 1)
- King of the Hill (1 vs 1 vs 1)
- King of the Hill (1 vs 1 vs 1 vs 1 vs 1 vs 1)
In de Tombs kan je dus Famepoints winnen die puur voor status zijn. Als je de eerste ronde wint (uitgezonderd Survival) krijg je een famepoint. De ronde daarna die je wint verdubbelt het zich en krijg je 2 famepoints etc. Het Famepoint systeem werkt als volgt:
- 25 famepoints = Rank 1
- 75 famepoints = Rank 2
- 175 famepoints = Rank 3
- 375 famepoints = Rank 4 (kan het mis hebben met het aantal FP)
Vanaf Rank 3 kan je /rank doen in de game en komt er een hert van vuur boven je hoofd te hangen. Hieraan kunnen andere mensen zien dat je goed bent in de Tombs en zal je eerder een invite krijgen in een team.
In de Tombs is er geen penalty als je verliest. Maar in de Guild vs Guild battles wel. Daar gaat het niet meer om persoonlijke eer, maar om de eer van je gehele Guild. Als je verliest van een hogere gerankte guild dan verlies je minder ladderpoints dan als je verliest van een lager gerankte guild.StephaN schreef op donderdag 21 april 2005 @ 11:41:
Ok, maar niet zoiets als op de rallos zek server van eq, waarbij de andere partij een item van je af kon pakken + al je geld. Nu hoeft het niet zo ingrijpend te zijn, maar een iets grotere penalty had wel gemogen wat mij betreft (of iets van een exp verlies, dat als je elke keer verliest (15x of zo?) dat je dan gewoon weer terug geknalt wordt naar level 19?)
Je processor en geheugen zijn prima, ik ken alleen die 9500Pro serie niet, maar als die plank 8x AGP draait hoef je denk ik geen problemen te verwachten.Postov schreef op donderdag 21 april 2005 @ 10:43:
PSN id angeleyesprox
Zoiets zal er volgens mij nooit in komen. Het doel van Guild Wars is om zo snel mogelijk een gelijk speelveld voor iedereen te creeeren zodat het uiteindelijk gaat om wie het slimst de strijd in gaat (dwz welke skills equip je, welke armorsets gebruik je etc). Vandaar ook de level cap van lvl 20. Het spel begint eigenlijk dan pas (na level 20 bereik je "Ascension"), aangezien het dan gaat om het finetunen van je character door zo veel mogelijk skills, runes etc te verzamelen. Maar ook al heb je zo veel mogelijk skills en runes, uiteindelijk gaat het om de 8 skills die je mee neemt in de strijd en hoe je je attribute punten hebt verdeeld.
Als je terug valt in XP of level dan zou het hele concept van gelijk speelveld waarop GW gebaseerd is onderuit worden gehaald. Guild Wars is skillbased en gaat niet om het aantal uren die aan de game besteed.
Als je terug valt in XP of level dan zou het hele concept van gelijk speelveld waarop GW gebaseerd is onderuit worden gehaald. Guild Wars is skillbased en gaat niet om het aantal uren die aan de game besteed.
Oh CJ heb je nog tips over dingen die je absoluut als niet wel of niet moet doen? Ik heb toen ik begon met MMORPG'en in EQ m'n skillpoints bij charactercreation lekker overal gelijk verdeeld zodat ik overal even goed in was
Beetje suf natuurlijk....
Dus waar moet ik op letten bij GW wil ik geen onomkeerbare fouten maken?
Dus waar moet ik op letten bij GW wil ik geen onomkeerbare fouten maken?
dat is een van de leuke dingen, je kan geen onomkeerbare fouten maken. Tenminste dat had ik ergens gelezen
gevonden
gevonden
You'll never spend days playing, only to discover that the choices you made early have left you with a permanently uncompetitive character
[ Voor 45% gewijzigd door Exphy op 21-04-2005 17:47 ]
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Als het om je karakter gaat zou ik mezelf eerst even verdiepen in wat je nou precies wilt doen met je character en wat je er van verwacht. Je kan 4 characters aanmaken. Je primary profession is het belangrijkste aangezien je die niet kunt switchen in een bepaald character. Je secondary profession kan je omruilen voor een ander in elk karakter.
Elk beroep heeft 3 attributes die elk een bepaalde richting aangeven waarin je een profession kunt sturen. Daarnaast heeft elk beroep een attribute die je alleen krijgt als je dat beroep als "Primary Profession" kiest. Als voorbeeldje de Mesmer. Deze heeft als attributes:
- Domination (damage dealen, skills van je tegenstander tegen zichzelf gebruiken, skills stelen etc)
- Inspiration (kloten met de energypool van je vijand)
- Illusion (illusies opwekken zodat de vijand bv trager loopt, skills uitschakelen, etc)
Daarnaast heeft de Mesmer als primary attribute: "Fast Casting" die je castingspeed met 4% per attributepunt verhoogd. Hoe meer skillpoints je toewijst aan Fast Casting, des te sneller kan je casten... nadeel is dat je ook sneller zonder energy kunt komen te zitten, dus moet je slim te werk gaan om dit te voorkomen.
Je ziet dus dat een primary profession 4 attributes heeft (warrior heeft er overigens 5). Daarnaast krijg je later ook de keuze om een tweede beroep te nemen, waarmee je nog eens 3 extra attributes krijgt. De grootste fout (IMO) die je kunt maken is door al je skillpoints evenredig te verdelen over alle 7 attributes. Beter is het om je te richten op minder attributes, bv 2 attributes van de ene profession en 1 van de andere, en je te specialiseren in een bepaalde taak (damage dealen, healen, trappen, debuffen, controllen etc), want dit komt in guildverband vaak goed tot z'n recht waar er altijd wel iemand anders is die jou gebreken kan aanvullen.
Eventueel kan je een "refund" krijgen op je attributepoints als je je wilt richten op een andere attribute, net zoals het in WoW mogelijk is om je talentpoints opnieuw te verdelen. Maar dit kost je altijd wat meer. Dus denk na voordat je je attributepoints wilt gaan refunden. Overigens geldt dit niet zo zeer voor de PvP only characters. Daar kan je kostenloos je punten opnieuw verdelen.
In het geval van de Mesmer, had ik een build, de Geomesmer, die zich richtte op het snel toedienen van schade op groepen. Deze build was een primary Mesmer met als secondary een Elementalist. Elementalist skills duren over het algemeen lang voordat ze gecast zijn... met fast casting kan je dit aanzienlijk versnellen en daarmee een levend artillerykanon worden. Nadeel was echter dat Elementalist damage skills veel energy kosten (vandaar dat een Primary Elementalist een enorme energypool kan krijgen via z'n primary attribute "Energy Storage"), dus zorgde ik er voor dat mijn Mesmer zich richte op:
- Fast Casting (snel m'n damage spells casten)
- Inspiration (energy uit de vijand zuigen)
- Earth Magic (Elementalist attribute voor m'n earth damage spells)
Maar goed, je leert het spel gaandeweg. En je kan hier niet zo snel fouten maken zoals hierboven gezegd is. Enigste ernstige fout die je kan maken is je team verlaten tijdens een wedstrijd, maar dat heb ik nu al veel vaker gezegd.
Meer info over: Duel Classing en de verschillende professions
Elk beroep heeft 3 attributes die elk een bepaalde richting aangeven waarin je een profession kunt sturen. Daarnaast heeft elk beroep een attribute die je alleen krijgt als je dat beroep als "Primary Profession" kiest. Als voorbeeldje de Mesmer. Deze heeft als attributes:
- Domination (damage dealen, skills van je tegenstander tegen zichzelf gebruiken, skills stelen etc)
- Inspiration (kloten met de energypool van je vijand)
- Illusion (illusies opwekken zodat de vijand bv trager loopt, skills uitschakelen, etc)
Daarnaast heeft de Mesmer als primary attribute: "Fast Casting" die je castingspeed met 4% per attributepunt verhoogd. Hoe meer skillpoints je toewijst aan Fast Casting, des te sneller kan je casten... nadeel is dat je ook sneller zonder energy kunt komen te zitten, dus moet je slim te werk gaan om dit te voorkomen.
Je ziet dus dat een primary profession 4 attributes heeft (warrior heeft er overigens 5). Daarnaast krijg je later ook de keuze om een tweede beroep te nemen, waarmee je nog eens 3 extra attributes krijgt. De grootste fout (IMO) die je kunt maken is door al je skillpoints evenredig te verdelen over alle 7 attributes. Beter is het om je te richten op minder attributes, bv 2 attributes van de ene profession en 1 van de andere, en je te specialiseren in een bepaalde taak (damage dealen, healen, trappen, debuffen, controllen etc), want dit komt in guildverband vaak goed tot z'n recht waar er altijd wel iemand anders is die jou gebreken kan aanvullen.
Eventueel kan je een "refund" krijgen op je attributepoints als je je wilt richten op een andere attribute, net zoals het in WoW mogelijk is om je talentpoints opnieuw te verdelen. Maar dit kost je altijd wat meer. Dus denk na voordat je je attributepoints wilt gaan refunden. Overigens geldt dit niet zo zeer voor de PvP only characters. Daar kan je kostenloos je punten opnieuw verdelen.
In het geval van de Mesmer, had ik een build, de Geomesmer, die zich richtte op het snel toedienen van schade op groepen. Deze build was een primary Mesmer met als secondary een Elementalist. Elementalist skills duren over het algemeen lang voordat ze gecast zijn... met fast casting kan je dit aanzienlijk versnellen en daarmee een levend artillerykanon worden. Nadeel was echter dat Elementalist damage skills veel energy kosten (vandaar dat een Primary Elementalist een enorme energypool kan krijgen via z'n primary attribute "Energy Storage"), dus zorgde ik er voor dat mijn Mesmer zich richte op:
- Fast Casting (snel m'n damage spells casten)
- Inspiration (energy uit de vijand zuigen)
- Earth Magic (Elementalist attribute voor m'n earth damage spells)
Maar goed, je leert het spel gaandeweg. En je kan hier niet zo snel fouten maken zoals hierboven gezegd is. Enigste ernstige fout die je kan maken is je team verlaten tijdens een wedstrijd, maar dat heb ik nu al veel vaker gezegd.
Meer info over: Duel Classing en de verschillende professions
[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 21-04-2005 17:52 ]
Wouw thanxs voor de uitleg, maar weet iemand waar je GW goedkoop kan krijgen? En dan niet uit een webwinkel uit timboektoe maar wel wat betrouwbaars...
PSN id angeleyesprox
Dynabyte heeft hem voor 39 euro als je hem van tevoren besteld als je een "echte" winkel wilt.
Goedkoopste webwinkel is play.com
Goedkoopste webwinkel is play.com
Ik heb hem eergisteren besteld bij gcshop.nl, maar ik weet niet hoe ik het geld moet overmaken.
Er staat nergens of ik het per bankgiro of acceptgiro moet betalen, ik snap niks van internetbankieren.
Ik had ze ook direct erna gemailed, maar heb nog niks van hen gehoord.
Er staat nergens of ik het per bankgiro of acceptgiro moet betalen, ik snap niks van internetbankieren.
Hey moeten jullie eens hier kijken:
http://www.nl.bol.com/is-...04000018274&Section=GAMES (Volgens Bol komt Guild Wars op 26-4-2005)
Maar als ik nog wat centjes heb zal ik GW vanmiddag gaan bestelen
(1337 k0e!)
http://www.nl.bol.com/is-...04000018274&Section=GAMES (Volgens Bol komt Guild Wars op 26-4-2005)
Maar als ik nog wat centjes heb zal ik GW vanmiddag gaan bestelen
PSN id angeleyesprox
Op 26 april mogen de winkels de game versturen naar hun klanten. Daarom zet Bol die datum neer als releasedatum omdat ze hem vanaf die datum op de post doen. Maar je hebt er met die key toch pas wat aan vanaf donderdag 28 april, wanneer GW officieel open gaat voor het publiek.angeleyes1987 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 13:27:
(Volgens Bol komt Guild Wars op 26-4-2005)
(alleen voor mensen met een pre-order key gaat GW op 27 april al open)
Dus dan kan ik alvast het hoesje volkwijlen
PSN id angeleyesprox
Hmm, met een beetje geluk kan ik de hele meivakantie GW-en
als de verzendtijd van play.com iig op de 3-5 dagen blijft (eta do - ma).
Ook al heb ik geen betas gespeeld, ik ben al volop bezig met het uitzoeken hoe mijn eerste character gaat worden. Op dit moment wordt het een Ranger/Mesmer.
Ik heb er zin in
(een week 100% afgesloten van realitiet
)
Ook al heb ik geen betas gespeeld, ik ben al volop bezig met het uitzoeken hoe mijn eerste character gaat worden. Op dit moment wordt het een Ranger/Mesmer.
Ik heb er zin in
[ Voor 14% gewijzigd door MonkeySandwich op 22-04-2005 21:00 ]
ff weekje in fantasie wereld leven
l0l zal ik jullie eens een grappig verhaal vertellen?
Nou tijdje geleden toen GTA3 helemaal de bomb was heb ik die game ook helemaal plat gespeeld...kende elke cm van die wereld
tijdens één van de weinige keren dat ik buiten was (kwam toevallig uit school) riep iemand achter wat en ik denk gewoon oh ik druk L2+R2 in ...(in gedachten) ik wtf waarom doet ie ut niet... ohja dit is real life :

Nou tijdje geleden toen GTA3 helemaal de bomb was heb ik die game ook helemaal plat gespeeld...kende elke cm van die wereld
tijdens één van de weinige keren dat ik buiten was (kwam toevallig uit school) riep iemand achter wat en ik denk gewoon oh ik druk L2+R2 in ...(in gedachten) ik wtf waarom doet ie ut niet... ohja dit is real life :

PSN id angeleyesprox
oke... ???angeleyes1987 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 01:49:
ff weekje in fantasie wereld leven![]()
![]()
Nou tijdje geleden toen GTA3 helemaal de bomb was heb ik die game ook helemaal plat gespeeld...kende elke cm van die wereld![]()
tijdens één van de weinige keren dat ik buiten was (kwam toevallig uit school) riep iemand achter wat en ik denk gewoon oh ik druk L2+R2 in ...(in gedachten) ik wtf waarom doet ie ut niet... ohja dit is real life :![]()
![]()
trouwens het spel is officieel goud gegaan.. Dus ben er helemaal klaar voor...
Reken maar dat ik woensdagavond al lekker zit te spelen in Ascalon! Pre-order privilege, heh heh
En gelukkig kan Sinclair Software, waar ik de pre-order inkoopactie gedaan heb, de keys alvast vooruit sturen, voordat ze de doosjes fysiek opsturen, zodat ik en m'n mede inkopers kunnen spelen zodra Sinclair Software de retail games ontvangt. Goeie service!
En gelukkig kan Sinclair Software, waar ik de pre-order inkoopactie gedaan heb, de keys alvast vooruit sturen, voordat ze de doosjes fysiek opsturen, zodat ik en m'n mede inkopers kunnen spelen zodra Sinclair Software de retail games ontvangt. Goeie service!
Ik herken angeleyes1987's verhaal wel. In de tijd dat ik veel IRCde en van IRC afging om te eten was m'n eerste reactie aan tafel als iemand niet snel reageerde op iets wat ik zei, om iemand te pingen 
Hoor wel vaker van dat soort verhalen van dingen waar je instinctief op reageert na te veel computeren
Hoor wel vaker van dat soort verhalen van dingen waar je instinctief op reageert na te veel computeren
Anoniem: 82446
Beetje jammer dat Dynabyte geen officiele partner is. Ik heb mijn bestelling daar gepreordered voordat ik deze draad gelezen had en ging er tot dat moment van uit dat de preorder condities ook voor mij gold. Wat mij betreft een gemiste kans van een van de grotere game aanbieders in Nederland. Desondanks deze kleine tegenvaller heb ik veel zin in mijn eerste MMORPG, ik wil dit soort spellen al langer proberen, maar de hoge kosten stonden mij altijd tegen.
Ik weet niet of het systeem mij aan gaat staan, ik ben wel voor skill, maar ik vind ook dat XP een grote factor zou moeten zijn. Mensen met veel XP hebben er immers meer tijd in gestoken en verdienen wat extra's mijns inziens. Hoe dan ook ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden, ik kan wel blijven gissen, maar de ervaring van het spel zelf zal het leren.
Ik weet niet of het systeem mij aan gaat staan, ik ben wel voor skill, maar ik vind ook dat XP een grote factor zou moeten zijn. Mensen met veel XP hebben er immers meer tijd in gestoken en verdienen wat extra's mijns inziens. Hoe dan ook ben ik erg benieuwd hoe het gaat worden, ik kan wel blijven gissen, maar de ervaring van het spel zelf zal het leren.
Dat is dan precies het moment om je PC op marktplaats aan te bieden;-)apNia schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:51:
Als je dat gelooft is dit spel inderdaad heel anders, en ligt het misschien niet in je straatje. Je krijgt wel iets door veel te spelen natuurlijk, inzicht op builds en spells en hoe je deze het effectiefst samen kunt gebruiken. En misschien een wapen met 2% meer damage dan iemand die minder speelt. Je kan het vergelijken met een online FPS, degene die het meeste speelt zal waarschijnlijk beter zijn en winnen.Anoniem: 82446 schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:34:
Maar niet per definitie omdat door dagenlang spelen iemand 40 levels hoger is dan jij en maar een keer op je hoeft te klikken en je bent dood, en er zijn ook geen "beste" items waar je eerst 1000 uur in moet steken voor je er eentje vind.
Tsja, ik blijf het roepen... Vergelijk GuildWars met het ruil-kaartspel Magic:The Gathering (MtG) !
Iedereen kan een starters-set MtG kaarten in de winkel kopen en out of the box met dat deckje spelen tegen een andere MtG speler. Ga je er in verder dan ga je uitbreidingssets kopen met extra kaarten. Daarmee word je niet persé sterker, maar krijg je meer opties voor nieuwe combinaties, en heb je meer mogelijkheden om bepaalde taktieken van tegenstanders te counteren met kaarten in je bezit. Voorafgaand aan een duel selecteer je de kaarten die samen een afgestemd deck vormen waarmee je je tegenstander probeert te overwinnen.
In GW verzamel je door te spelen steeds meer spreuken/skills en krijg je ook nieuwe combo's. En hoe langer je met een bepaald character speelt, hoe beter je leert omgaan met de sterke en zwakke punten van dat character. Vergelijkbaar met MtG heb je in de stadjes/outposts de mogelijkheid om uit je verzameling spreuken/skills een selectie van 8 te maken die je meeneemt op missie of battle.
Verder heb je in MtG 5 kleuren die voor 5 stromingen van Magie staan. Iemand kan puur één kleur magie spelen, of een combo van kleuren wat weer tot nieuwe combinatie mogelijkheden leidt.
In GW heb je 6 beroepen. Je kunt een character maken met één beroep, of je kiest naast je hoofdberoep voor een 2e beroep uit één van de 5 overige beroepen.
Het mooie van GW is dat je niet 1 tegen 1 vecht, maar samen met anderen in een groep tegen een andere groep of tegen monsters, waarbij je niet alleen met je eigen combo's werkt, maar jouw spreuken/skills ook weer combo's kunnen vormen met die van je mede-spelers!
Iedereen kan een starters-set MtG kaarten in de winkel kopen en out of the box met dat deckje spelen tegen een andere MtG speler. Ga je er in verder dan ga je uitbreidingssets kopen met extra kaarten. Daarmee word je niet persé sterker, maar krijg je meer opties voor nieuwe combinaties, en heb je meer mogelijkheden om bepaalde taktieken van tegenstanders te counteren met kaarten in je bezit. Voorafgaand aan een duel selecteer je de kaarten die samen een afgestemd deck vormen waarmee je je tegenstander probeert te overwinnen.
In GW verzamel je door te spelen steeds meer spreuken/skills en krijg je ook nieuwe combo's. En hoe langer je met een bepaald character speelt, hoe beter je leert omgaan met de sterke en zwakke punten van dat character. Vergelijkbaar met MtG heb je in de stadjes/outposts de mogelijkheid om uit je verzameling spreuken/skills een selectie van 8 te maken die je meeneemt op missie of battle.
Verder heb je in MtG 5 kleuren die voor 5 stromingen van Magie staan. Iemand kan puur één kleur magie spelen, of een combo van kleuren wat weer tot nieuwe combinatie mogelijkheden leidt.
In GW heb je 6 beroepen. Je kunt een character maken met één beroep, of je kiest naast je hoofdberoep voor een 2e beroep uit één van de 5 overige beroepen.
Het mooie van GW is dat je niet 1 tegen 1 vecht, maar samen met anderen in een groep tegen een andere groep of tegen monsters, waarbij je niet alleen met je eigen combo's werkt, maar jouw spreuken/skills ook weer combo's kunnen vormen met die van je mede-spelers!
Dat heb ik in een previeuw ook gelezen. Als ik m terug kanvinden zal ik een linke posten. Wel een goeie vergelijking, als hij waar is iig. Magic is een erg goed kaartspel alleen jammer dat het erg duur wordt wil je goed zijn en blijven. Maar ik raak nu een beetje offtopicHaay schreef op zondag 24 april 2005 @ 22:07:
Tsja, ik blijf het roepen... Vergelijk GuildWars met het ruil-kaartspel Magic:The Gathering (MtG) !
De vergelijking met Magic The Gathering is heel erg accuraat aangezien Jess Lebow, de World Designer van Guild Wars die het hele verhaal geschreven heeft, ook de storylines van Magic: The Gathering en Dungeons & Dragons boeken heeft geschreven.
net mail gekregen van dynabyte ze stuuren hem vandag op en morge heb ik hem 
kan ik noch mooi medoen op tijd
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Is er al iets bekend over de prijzen van de expantions? Hoe gaat ze er voor zorgen dat mensen zonder expantions gewoon mee kunnen spelen met mensen die ze wel hebben waarbij de game ook nog balances is?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Ehhhh lekker is dat! En de mensen die 'm in de winkel op willen halen dan =(Bschnitz schreef op maandag 25 april 2005 @ 16:36:
net mail gekregen van dynabyte ze stuuren hem vandag op en morge heb ik hem
Hij kost € 39.99 bij dimensionplus zie ik. Is er behalve de e3 demo nog een andere mogelijkheid om het spel te proberen voor ik het ga kopen?
[ Voor 55% gewijzigd door Bor op 25-04-2005 20:48 ]
Het begint nu echt op te schieten dus daarom de vraag
WIE HEEFT ER AL BERICHT GEKREGEN DAT ZIJN PAKKETJE OP DE POST IS GEZET?!
[edit]
Guild Recruitment >>> http://www.gweurope.net/forums/index.php?showtopic=2737
[edit]
Guild Recruitment >>> http://www.gweurope.net/forums/index.php?showtopic=2737
Er is geen mogelijkheid meer om het spel te proberen. Alle beta testen zijn al geweest dus je zal bij iemand moeten kijken die hem al heeft of het spel gewoon moeten kopen.Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:42:
Hij kost € 39.99 bij dimensionplus zie ik. Is er behalve de e3 demo nog een andere mogelijkheid om het spel te proberen voor ik het ga kopen?
[ Voor 69% gewijzigd door MonkeySandwich op 25-04-2005 22:11 ]
Dat is jammer, ik vind het best wel veel geld en zou het toch graag bekijken. Ik ken helaas niemand met de game. Ik neem aan dat je het in een game shop ook niet kunt bekijken ofzo. Jammer.Mythrill schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:47:
Er is geen mogelijkheid meer om het spel te proberen. Alle beta testen zijn al geweest dus je zal bij iemand moeten kijken die hem al heeft of het spel gewoon moeten kopen.
Nou, bij games die je lokaal op je PC speelt heb je vrijwel altijd een demo die je kunt downloaden. Misschien dat ArenaNet als alternatief daarvoor wel af en toe een stukje GW open stelt als demo. Dat je bv. alleen in het Pre-Seering Ascalon kunt spelen. Het moet goed mogelijk zijn voor ArenaNet om demo-accounts de optie te ontnemen om vanaf Pre-Seering Ascalon te beginnen met de verhaallijn. Dan krijg je een beetje van de smaak te pakken en moet je het kopen wil je verder gaan.Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 22:50:
Dat is jammer, ik vind het best wel veel geld en zou het toch graag bekijken. Ik ken helaas niemand met de game. Ik neem aan dat je het in een game shop ook niet kunt bekijken ofzo. Jammer.
Dat is een optie, maar ik neem aan dat ArenaNet hiervoor de deskundigen wel in huis heeft om de beste manier te bedenken om GW aan nieuwe mensen te verkopen danwel hen ermee te laten kennismaken.
Expansions ("chapters" in GW) komen uit tegen expansionprijzen, maar zullen net zo veel content bevatten als het origineel. Je kan dus nieuwe missions, nieuwe gebieden, nieuwe rassen, nieuwe professions, nieuwe skills, nieuwe items etc verwachten.Bor de Wollef schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:26:
Is er al iets bekend over de prijzen van de expantions? Hoe gaat ze er voor zorgen dat mensen zonder expantions gewoon mee kunnen spelen met mensen die ze wel hebben waarbij de game ook nog balances is?
Door het voorbeeld van Magic The Gathering te volgen is het dus ook in GW mogelijk om tegen mensen met een expansionpack te spelen, wanneer je die zelf nog niet hebt. Het enige verschil is dat de mensen met een expansionpack toegang hebben tot nieuwe gebieden en nieuwe skills, terwijl jij dat niet hebt. Je ziet wel de graphics/effecten van al het nieuws, maar dat komt omdat via de streaming technologie gewoon alle data op je pc wordt gezet. Via de nieuwe key van je expansionpack kan je die nieuwe skills unlocken.
De game is zo gebalanceerd dat nieuwe skills zonder problemen worden geintegreerd.
Anoniem: 51957
Kijk en das nou precies het mooie van GW , ik heb het laaste weekend ook kunnen spelen .CJ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 01:13:
[...]
Expansions ("chapters" in GW) komen uit tegen expansionprijzen, maar zullen net zo veel content bevatten als het origineel. Je kan dus nieuwe missions, nieuwe gebieden, nieuwe rassen, nieuwe professions, nieuwe skills, nieuwe items etc verwachten.
Door het voorbeeld van Magic The Gathering te volgen is het dus ook in GW mogelijk om tegen mensen met een expansionpack te spelen, wanneer je die zelf nog niet hebt. Het enige verschil is dat de mensen met een expansionpack toegang hebben tot nieuwe gebieden en nieuwe skills, terwijl jij dat niet hebt. Je ziet wel de graphics/effecten van al het nieuws, maar dat komt omdat via de streaming technologie gewoon alle data op je pc wordt gezet. Via de nieuwe key van je expansionpack kan je die nieuwe skills unlocken.
De game is zo gebalanceerd dat nieuwe skills zonder problemen worden geintegreerd.
Me nog niet echt in de skills verdiept maar grafichs is het een en al pracht , echt fantastische game nog 2 dagen wohoooooo
Hier onder:Mythrill schreef op maandag 25 april 2005 @ 21:47:
Het begint nu echt op te schieten dus daarom de vraag![]()
Maja ... 25 april + 5 tot 7 werkdagen is nog steeds pas ergens begin volgende weekItem:
Guild Wars with BONUS DISC
Shipped:
04/25/05
Shipping Method:
AIR MAIL - UK or International (5-7 Business Days)
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
Import Madness
~ H.P. Lovecraft
Ik ga er nu echt aan denken om deze game ook te kopen hoor. Hoe vinden jullie de vergelijking met WoW? Volgens mij ziet die laatste er wel mooier uit namelijk, maar ja, betalen per maand he...
Hmmm WOW is volgens mij meer cartoon achtig , GW is volgens mij wel mooier hoor maar dan moet ik er wel bij zeggen WOW heb ik niet gespeeldBor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:55:
Ik ga er nu echt aan denken om deze game ook te kopen hoor. Hoe vinden jullie de vergelijking met WoW? Volgens mij ziet die laatste er wel mooier uit namelijk, maar ja, betalen per maand he...
Heeft iemand de game al in huis dan? Ik zit er dus aan te denken de game ook te gaan kopen, 39,99 bij dimensionplus maar ik wil eigenlijk toch nog wel wat meer zekerheid dat ik het leuk ga vinden.
hehe ik heb hem binne
van dynabyte
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Maar 20 levels om up te levelen die je ongeveer al in 20 uur haalt? Dat is niet heel erg veel moet ik zeggen. Uplevelen zijn juist de zaken die een game interessant houden.The advancement system is also atypical; it's slated to top out at level 20, which is likely to be achievable within more or less the same number of hours. After that, you'll still be able to acquire more spells and abilities; there are hundreds in all, with at least 75 to 80 available to each of the above-named professions.
Dit doen ze expres om het spel ook voor de NIET diehard gamer intressant te houden.Dit spel draait voornamelijk om goeie teamplay/strategie en je eigen skills.Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:18:
[...]
Maar 20 levels om up te levelen die je ongeveer al in 20 uur haalt? Dat is niet heel erg veel moet ik zeggen. Uplevelen zijn juist de zaken die een game interessant houden.
Op deze manier voorkom je iig die lame pk-ers zoals in WoW het geval was voor de honorpatch. Lvl 60 chars die in de low lvl area's zwakke poppetjes neerhakken.
Wat ik mij voor het grootste deel afvraag is of er wel genoeg uitdaging in blijft zitten om door te spelen. En natuurlijk genoeg spelers.
Als je even een stukje terug leest in de post die ik hier gemaakt hebt, zal je begrijpen waarom er een lvlcap is van 20 die je in korte tijd kan halen:Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:18:
[...]
Maar 20 levels om up te levelen die je ongeveer al in 20 uur haalt? Dat is niet heel erg veel moet ik zeggen. Uplevelen zijn juist de zaken die een game interessant houden.
[rml]CJ in "[ MMORPG]Guild Wars"[/rml]
En wat betreft nieuwe content, zal die alleen in de vorm van expantions komen of zal er ook tussentijds nieuwe (maar minder grote) content te downloaden zijn?
Zijn er hier veel die de game al gespeeld hebben?
Anoniem: 82860
ok ik krijg mijn copy vandaag of morgen. Betekent dat dan dat ik pas vrijdag kan spelen?
Anoniem: 82446
Genoeg spelers zullen er wel zijn, er zullen op de wereld genoeg mensen zijn die dergelijke games willen spelen zonder een maandelijks bedrag te betalen. Over de content: ze werken met een streaming technology, ze kunnen terwijl je speelt updaten en dat gaan ze ook doen(als ik het goed begrepen heb). Maar voor het grootste deel van de nieuwe content zul je wel eerst een expansion moeten kopen.
Ik ben al door dynabyte gebeld dat ik het spel kan afhalen. Vandaag alleen geen tijd, misschien morgen en anders donderdag. Het maakt niet zoveel uit wanneer ik het ophaal, ik kan toch pas donderdag spelen.
De online manual is in gebruik gesteld!
Ik ben al door dynabyte gebeld dat ik het spel kan afhalen. Vandaag alleen geen tijd, misschien morgen en anders donderdag. Het maakt niet zoveel uit wanneer ik het ophaal, ik kan toch pas donderdag spelen.
De online manual is in gebruik gesteld!
[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 82446 op 26-04-2005 13:36 ]
Ik heb vandaag mijn exemplaar opgehaald bij Dynabyte. Geinstalled en alles, vreemd genoeg hoefde ik nergens een serial in te voeren.. noch vind ik die in de doos?
edit oeps ik zie dat je wat wegmoet krassen achterop het hoesje van cd1 voor de serial
Spelen kan nog niet helaas "there is no event running now"
edit oeps ik zie dat je wat wegmoet krassen achterop het hoesje van cd1 voor de serial
Spelen kan nog niet helaas "there is no event running now"
[ Voor 20% gewijzigd door Zillion01 op 26-04-2005 14:19 ]
Voor degene die twijfelen zoals Bor 
Ik kreeg een beetje het Diablo gevoel alleen dan in een 3D wereld met vrienden als party gezelschap als je begrijp wat ik bedoel..
Ik kreeg een beetje het Diablo gevoel alleen dan in een 3D wereld met vrienden als party gezelschap als je begrijp wat ik bedoel..
Nieuwe content zal niet alleen in de nieuwe "chapters" komen, maar dankzij de streaming technology wordt er regelmatig nieuwe content geinstalleerd. Zo kan je o.a. verwachten nieuwe quests, nieuwe items, nieuwe arena's etc.Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:51:
En wat betreft nieuwe content, zal die alleen in de vorm van expantions komen of zal er ook tussentijds nieuwe (maar minder grote) content te downloaden zijn?
Of er hier veel zijn die de game al gespeeld hebben geen idee. Dit topic moet je wel een klein idee geven. Wereldwijd hebben er al honderdduizenden mensen GW gespeeld tijdens de speciale events/betas. Zo waren er rond de 200.000 man die het vorig jaar mei in 5 dagen speelden. In oktober vorig jaar waren dit er zelfs meer dan 400.000 man in 3 dagen tijd. Dit aantal is alleen maar toegenomen sindsdien.
Klinkt goed, waar staan de servers trouwens?
Voor diegenen die een retailversie hebben (dus niet pre-order) kun je online vanaf 8:01am GMT aanstaande donderdag.Anoniem: 82860 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:06:
ok ik krijg mijn copy vandaag of morgen. Betekent dat dan dat ik pas vrijdag kan spelen?
De datacenters staan verspreid over de hele wereld. Ze zijn allemaal aan elkaar gekoppeld. Dus mocht er 1 uitvallen, dan is dat nog geen ramp. Je zult in dat geval hooguit wat lag krijgen, maar de rest van de game zal doordraaien zolang de rest van de datacenters de traffic kunnen opvangen.Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:54:
Klinkt goed, waar staan de servers trouwens?
Ik geloof dat de dichtstbijzijnde datacenter wat betreft Nederland in Duitsland staat (ben ik echter niet zeker van).
Anoniem: 82860
hoe zit het met flavors of the month in dit spel? Oftewel, worden er constant classes generfed en gebalanced, of heeft men na al dat beta testen de balans inmiddels bepaald?
Hoe gaat het vechten in de game eigenlijk? Als ik naar de meeste mmorpg's kijk is het veel klik en button werk. Is het hier iets meer op tactiek gericht? In hoeverre heb je invloed op de uitkomst van het gevecht? Gevechten als in WoW vind ik helemaal niets.
Verwijderd
Ben erg benieuwd naar het spel, heb net FRS even gebeld en ze hadden hem voor me weg gelegd. Tevens meteen m'n account van WOW op hold gezet.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 15:50 ]
Battles in Guild Wars worden door de makers zelf al "Controlled Choas" genoemd. Geeft dus al aan dat ze een stuk actiever zijn dan in WoW.
http://www.gwonline.net/page.php?p=107
Hier staan al wat strategy guides. Kun je vast een beetje inbeelden hoe de battles er ongeveer uitzien. Download ook eens wat ingame filmpjes. De vragen die je nu steeds steld zijn vrij basic en kun je ook makkelijk beantwoord krijgen op de verschillende fansites.
http://www.gwonline.net/page.php?p=107
Hier staan al wat strategy guides. Kun je vast een beetje inbeelden hoe de battles er ongeveer uitzien. Download ook eens wat ingame filmpjes. De vragen die je nu steeds steld zijn vrij basic en kun je ook makkelijk beantwoord krijgen op de verschillende fansites.
[ Voor 17% gewijzigd door MonkeySandwich op 26-04-2005 15:51 ]
Heb je dan ook een pre-order key?Anoniem: 140305 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:58:
Heb mijn GW retail package binnen:).. Nog paar uurtje wachten voor early acces:P
~ H.P. Lovecraft
Ik heb de mijne vannochtend lekker bij Dynabyte Ceintuurbaan afgehaald. Maar sja, moet ik wachten tot ik donderdag er op kan. Best nep. Ben toch een preorderaar. Waarom zouden ze het ook doen? Om eventueel knetterhard a la Everquest start (hahaha een servertje op een ISDN lijn!) op de bek gaan te voorkomen?
kunne we niet een tweakers guild maken
Denk dat er niet veel animo voor is. er zijn al redelijk wat guilds met veel nederlanders en belgen. Ik ben met een vriend bezig een nederlandse guild op te zetten maar tot nu toe zijn wij de enige 2 leden 
Grrrr, ik wordt gek. Iedereen krijgt al lekker zn orders binnen en play.com heeft nog niks verzonden
dus waarschijnlijk pas na het weekend binnen
Grrrr, ik wordt gek. Iedereen krijgt al lekker zn orders binnen en play.com heeft nog niks verzonden

[ Voor 23% gewijzigd door MonkeySandwich op 26-04-2005 17:07 ]
Ik heb net eventjes gebeld naar mijn lokale gamesboer en deze had em net een half uurtje binnen.
Dus heb em net eventjes opgehaald.
Het is de special edition, maar kan pas donderdag spelen
Ach ja, mooi tijd over om te installeren.
Dus heb em net eventjes opgehaald.
Het is de special edition, maar kan pas donderdag spelen

Ach ja, mooi tijd over om te installeren.
Anoniem: 140305
Jup
eff zoeken:P
Anoniem: 103311
Even voor de duidelijkheid: expansion packs zijn geen verplichting (je kan dus gewoon met je maat spelen die de expansion pack wel heeft). De kleinere updates worden per direct bijgewerkt via het streaming systeem van GuildWars. Dus zullen er weinig tot geen down-times zijn van de servers. Al ben je aan het spelen, dan wordt de wereld om je heen gewoon 'live' bijgewerkt (vandaar dat zulke events als de town vol met monsters spawnen mogelijk is)
GuildWars is geen MMORPG maar een CORPG (Competitive Online Role Playing Game, veel mensen vergelijken het met WoW. Doe dat aub niet. Het is iets heel anders).
Het draait voornamelijk om de GvG/PvP. Daarom is de level 20 cap ingevoerd. Dus ook al besteed iemand uren aan GuildWars, als jij een betere 'tactic' hebt ben je alsnog sterker.
De quests waarmee je samen door loopt is voornamelijk voor het verhaal en items. En het verhaal is best aardig, vind ik. (wanneer de game uit is, zal ik wel wat tips geven voor het vinden van goeie items
Ik weet precies waar je moet zijn als de game niet te veel is veranderd qua spawns van monsters)
Ik ben sinds september/november een alpha tester. Ik heb de game al in zo veel verschillende statussen gezien
Moet toegeven dat ik het al een tijdje niet meer heb gespeeld, maar ik ga de game wel degelijk aanschaffen
GuildWars is geen MMORPG maar een CORPG (Competitive Online Role Playing Game, veel mensen vergelijken het met WoW. Doe dat aub niet. Het is iets heel anders).
Het draait voornamelijk om de GvG/PvP. Daarom is de level 20 cap ingevoerd. Dus ook al besteed iemand uren aan GuildWars, als jij een betere 'tactic' hebt ben je alsnog sterker.
De quests waarmee je samen door loopt is voornamelijk voor het verhaal en items. En het verhaal is best aardig, vind ik. (wanneer de game uit is, zal ik wel wat tips geven voor het vinden van goeie items
Ik ben sinds september/november een alpha tester. Ik heb de game al in zo veel verschillende statussen gezien
Ik vind dat juist een van de sterkste punten aan GuildWars. Ik heb een broertje die al jaren MMORPG verslingerd is (paar jaar EQ, en nu WoW) en ik weet zelf ook uit eigen ervaring wat voor een killer MMORPG's zijn voor je sociale leven. Dus tot voor GW afgezworen die hap. Maar GuildWars ga ik lekker wel proberen =)
Iemand vroeg trouwens het verschil met WoW.. Iemand hier had me een prachtige uitleg gegeven een aantal pagina's terug. Moeite van het zoeken waard
Iemand vroeg trouwens het verschil met WoW.. Iemand hier had me een prachtige uitleg gegeven een aantal pagina's terug. Moeite van het zoeken waard
Ik ga het denk ik ook maar aanschaffen dan
Lijkt me toch een best goed spel als ik de reacties hier zo lees!
Tweakers guild lijkt me leuk inderdaad
Tweakers guild lijkt me leuk inderdaad
[ Voor 18% gewijzigd door Bor op 26-04-2005 18:28 ]
Anoniem: 142899
weet iemand of de free record shop / ear & eye of in het ergste geval de bart smit deze game donderdag in de winkel heeft liggen? dan ga ik hem meteen halen 
Of anders is er een plek waar ik hem kan bestellen en dat ik wat zekerheid heb dat ik hem donderdag wel binnen heb? of is het daarvoor al te laat?
Of anders is er een plek waar ik hem kan bestellen en dat ik wat zekerheid heb dat ik hem donderdag wel binnen heb? of is het daarvoor al te laat?
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 142899 op 26-04-2005 19:06 ]
Anoniem: 140305 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:07:
Ik krijg een Chimeric Prism :S:S geen idee wat het is.
Damn dat klinkt als een relaxed item ...Chimeric Prism, a focus item that grants different bonuses based upon the primary attribute of your character's first profession
Net ff gechecked en ik heb een Censor's Icon ... een monk item ... moet ik daar nou mee als ranger
~ H.P. Lovecraft
Ik begrijp dat je pas per donderdag online kunt gaan als je hem niet gepre-ordered hebt? Dit word mijn eerste mmorpg
Ik zal hem morgen eens gaan halen bij de dynabyte of frs. Donderdag morgen zit ik er klaar voor
Klopt als je een preorder key heb voor de Beta weekends kan je morgen al online de rest moet nog een dag wachten 
Misschien even je gamenick hier neerzetten dat scheelt zoeken naar elkaar ..
Ik moet er nog even 1 verzinnen , net mijn Beta weekend caracter gedelete ik start lekker fris morgen
Misschien even je gamenick hier neerzetten dat scheelt zoeken naar elkaar ..
Ik moet er nog even 1 verzinnen , net mijn Beta weekend caracter gedelete ik start lekker fris morgen
Anoniem: 142905
Ik ga ook morgen een exemplaar halen, kan niet wachten om te beginnen. Weet iemand toevallig of de FRS hem al heeft?
Ik heb ook besloten om dit spel te gaan kopen. Mede door geen maandelijkse betaling. Lijkt me een vet spel waar ik ik nog vele uren door in zal doorbrengen 
Ja. Een vriend van me heeft hem gekocht bij de freerecordshop in enschede, waar ik hem ook ga halen. Hij heeft hem nu al geinstalleerd enzo maar hij kan nog niet spelen. Morgen gingen waarschijnlijk de servers al up.Anoniem: 142905 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:58:
Ik ga ook morgen een exemplaar halen, kan niet wachten om te beginnen. Weet iemand toevallig of de FRS hem al heeft?
Jeeeh! 
Net bericht gehad van Dynabyte dat ik em morgen mag ontvangen!
Helaas kan ik donderdag pas spelen maar dan blader ik vast wat in dat artbook en luister die soundtrack cd!
En het spel moet er natuurlijk meteen op!
O ja!
*Great-Storm meld zich aan bij de Tweakers Guild!
(moet ik wel eerst es kijken hoe alles nou werk!
)
Net bericht gehad van Dynabyte dat ik em morgen mag ontvangen!
Helaas kan ik donderdag pas spelen maar dan blader ik vast wat in dat artbook en luister die soundtrack cd!
En het spel moet er natuurlijk meteen op!
O ja!
*Great-Storm meld zich aan bij de Tweakers Guild!
Heb GW net besteld bij Bol. Ik ga nu lekker naar beneden even socializen met mun ouders aangezien ik daar de komende tijd niet maar aan toekom.
PSN id angeleyesprox
Zondag LOTR marathon... ik denk dus Ranger die was ik ook in ROSE maar die heb ik maar ff gespeeld. (tot lvl 25)
PSN id angeleyesprox
Waarom is het morgen nog maar woensdag en waarom heb ik geen pre-order. Wat kost de game bij de FRS shop trouwens?
1. Omdat het vandaag dinsdag is (en na dinsdag komt woensdag)Bor de Wollef schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:33:
Waarom is het morgen nog maar woensdag en waarom heb ik geen pre-order.
2. Omdat je dit topic te laat gevonden hebt? Sinds oktober kan je al pre-orderen en beta-weekenden spelen
~ H.P. Lovecraft
FRS GW prijs €44,99 http://www.freerecordshop...view.asp?productid=764578
De prijzen bij FRS Bol & Dynabite zijn dus hetzelfde.
Damn als ik naar de intro filmpje kijk krijg ik kippenvel

Mjah ik ben er eigenlijk ook te laat achter gekomen dat dit spel eraan kwam. Heb toen wel ergens wat dingen opgevangen dat het Guild Wars heten en dat het een MMORPG was. (Ja officieel een CORPG
) Maar ik wil gewoon een leuke MMORPG (NIET ZEUREN
) spelen die net begint. Dus niet dat iedereen al lvl 9999999999 is en ik net begin. En ik had ook geen trek maandelijks te gaan betalen. Dus dit lijkt mijn ideale game
De prijzen bij FRS Bol & Dynabite zijn dus hetzelfde.
Damn als ik naar de intro filmpje kijk krijg ik kippenvel
Mjah ik ben er eigenlijk ook te laat achter gekomen dat dit spel eraan kwam. Heb toen wel ergens wat dingen opgevangen dat het Guild Wars heten en dat het een MMORPG was. (Ja officieel een CORPG
[ Voor 51% gewijzigd door angeleyes1987 op 26-04-2005 21:40 ]
PSN id angeleyesprox
Ik wil em ook gaan halen, twijfel echter of ik de Collectors Edition moet nemen. Heeft iemand een beetje info over dat ingame item dat je erbij krijgt? De rest boeit me niet zoveel eigenlijk.
Dit topic is gesloten.