Wanneer een diskette wordt ingelezen werkt dit goed. Zodra er een andere diskette wordt ingelezen laat hij de inhoud van de eerste diskette zien. Het lijkt erop alsof de pc een bepaalde geheugenbuffer niet leegt. Dit probleem doet zich zowel onder windows als ms-dos voor. Diskette station is vervangen, maar het probleem blijft. In welk geheugen laad de pc de diskette in? weet iemand een mogelijke oplossing?
Niet lullig bedoeld hoor, maar je weet zeker dat beide diskettes een andere inhoud hebben ? Heb je al geprobeerd om een bestand op 1 van de diskettes te plaatsen ?
Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.
Met verschillende diskettes met verschillende inhoud geprobeerd.Cobra_Lup schreef op 10 mei 2004 @ 15:40:
Niet lullig bedoeld hoor, maar je weet zeker dat beide diskettes een andere inhoud hebben ? Heb je al geprobeerd om een bestand op 1 van de diskettes te plaatsen ?
Wanneer bijvoorbeeld met een 2de diskette een bestand bijgekopieerd wordt, dan krijg je de inhoud van de eerste diskette te zien met dat bestand. Ik weet het klinkt vaag.
Het klinkt inderdaad vaag, maar ik heb exact hetzelfde probleem ook wel gehad. Bleek dat de bewuste diskdrive geen diskwissel 'ziet'. Vervangen van de floppydrive bood uitkomst. Voordat je echter de drive gaat vervangen, probeer of het verschijnsel zich ook voordoet onder bv. Linux (met een Knoppix-cd-tje) en test eventueel deze diskdrive aan een andere machine.
Maar zoals gezegd: het kómt voor dat de diskdrive zelf de schuldige is!
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
het vreemde is dus dat de diskdrive al vervangen is. ik heb daarom het idee dat iets op het mobo defect is. Ram geheugen is ook vervangen.koraks schreef op 10 mei 2004 @ 17:23:
Het klinkt inderdaad vaag, maar ik heb exact hetzelfde probleem ook wel gehad. Bleek dat de bewuste diskdrive geen diskwissel 'ziet'. Vervangen van de floppydrive bood uitkomst. Voordat je echter de drive gaat vervangen, probeer of het verschijnsel zich ook voordoet onder bv. Linux (met een Knoppix-cd-tje) en test eventueel deze diskdrive aan een andere machine.
Sorry, had ik even gemist. Het probleem kan inderdaad ook in de floppycontroller zitten. Dat is wat minder leuk, want dat zou betekenen dat je je mobo moet vervangen wil je het probleem oplossen...Anoniem: 24528 schreef op 10 mei 2004 @ 17:45:
[...]
het vreemde is dus dat de diskdrive al vervangen is. ik heb daarom het idee dat iets op het mobo defect is. Ram geheugen is ook vervangen.
Is het niet zoow dat als je je bios flashed dat ook de bios voor de floppycontroller herschreven wordt? Zou mssien kunnen dat er wat corrupt is geraakt .
Ik weet wel dat het voor een ide controller kan maar een floppy, geen id =)
Misschien is dit loos geblaat in de ruimte maar je kan het wel proberen
thx. dat ga ik morgen op m'n werk zeker proberen.Pakjebakmeel schreef op 10 mei 2004 @ 18:23:
Is het niet zoow dat als je je bios flashed dat ook de bios voor de floppycontroller herschreven wordt? Zou mssien kunnen dat er wat corrupt is geraakt .
Nee. Zo'n controller is onveranderbaar. Het zou net zoiets zijn als je P4 flashen zodat je gebruik kan maken van een Sparc instructieset...Pakjebakmeel schreef op 10 mei 2004 @ 18:23:
Lijkt me zeer sterk. Vergis je je niet met het herprogrammeren van de firmware van sommige losse IDE/S-ATA controllers?Ik weet wel dat het voor een ide controller kan
Overigens is het niet ondenkbaar dat er een probleem is met het BIOS waardoor diskwissels niet correct gerapporteerd worden, maar dat zou wel een enorm stupide programmeerfout in de firmware zijn...
[ Voor 16% gewijzigd door koraks243 op 10-05-2004 18:39 ]
Ik heb t ook en het is software matig, niet hardware matig, alleen sinds ik Win 2003 draai op mn 2e pc (waar die floppydrive naartoe gegaan is) heb ik daar geen problemen meer mee.
Het lijkt erop dat Win XP dat doet, win XP cached erg veel dingen, onder andere ook dus waar het om draait, schijf-index
Misschien als je indexing service uitzet dat het verholpen is
Het lijkt erop dat Win XP dat doet, win XP cached erg veel dingen, onder andere ook dus waar het om draait, schijf-index
Het is niet software matig. Zowel onder nt4 als op een dos bootdisk doet het probleem zich voor. Tevens staat die nt4 image op een paar 100 andere identieke pc's welke het probleem niet hebben.Lennieboy83 schreef op 10 mei 2004 @ 19:10:
Ik heb t ook en het is software matig, niet hardware matig, alleen sinds ik Win 2003 draai op mn 2e pc (waar die floppydrive naartoe gegaan is) heb ik daar geen problemen meer mee.
Ik ben het ermee eens dat dit soort problemen meestal softwarematig zijn, en als ik niet zelf had meegemaakt dat hardware wel degelijk de oorzaak kan zijn, had ik ook gezegd dat je het probleem in de software zou moeten zoeken. Het lijkt hier echter zeker op een hardwareprobleem; ik heb overigens meegemaakt dat zowel de floppydrive als de controller het probleem kan veroorzaken. De laatste keer dat ik dit soort problemen heb gehad was echter meer dan acht jaar geleden...Lennieboy83 schreef op 10 mei 2004 @ 19:10:
Anoniem: 10476
Ik heb datzelfde in de loop van de jaren ook 2-3 keer meegemaakt, het gaat om een signaaltje van de FD naar de controller dat het medium gewisseld is.
In jou geval vrees ik ook dat het de controller op je mobo is.
In jou geval vrees ik ook dat het de controller op je mobo is.
Waarom lees ik niets over de eerste reply, een simpele F5 doet hier the trick. Werkt dat bij jou niet?
dan krijg je de inhoud van de diskette. Wanneer je vervolgens een nieuwe disk erin stopt met andere inhoud en hetzelfde commando intypt krijg je de inhoud van de eerste diskette te zien. Het lijkt er wel op dat ie um dan leest. Het lampje van de diskdrive brand dan ook gewoon.Anoniem: 25556 schreef op 11 mei 2004 @ 04:39:
wat doet hij als je onder de command prompt het commando dir a: ingeeft?
Anoniem: 25556
En als je een bestand probeert te openen? Refresht hij dan wel? (nadat je abort hebt gedaan op de foutmelding(en))
wanneer moet er op f5 gedrukt worden dan?sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 01:59:
Waarom lees ik niets over de eerste reply, een simpele F5 doet hier the trick. Werkt dat bij jou niet?
dan heeft dus geen zincrazyx schreef op 11 mei 2004 @ 08:36:
In windows verkenner. Dat is een refresh.
www.sysinternals.com / sync
code:
1
| sync a: |
[ Voor 60% gewijzigd door PipoDeClown op 11-05-2004 09:08 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Dit probleem heb ik lang geleden al gezien bij een DOS pc. Het heeft dus niks met windows te maken maar met je hardware. In de floppy kabel zit een apart draadje dat aangeeft dat je een floppy eject hebt gedaan. Deze geleider zit aan de rand op pin 34 en breekt dus als eerste als je de kabel mishandelt. Vervang de kabel en probleem is over. (zie http://www.bbdsoft.com/floppy.html)
Edit: Nofi aan alle 'tweakers' boven mij, maar komt er nou echt niemand op het idee de kabel te vervangen??
Edit: Nofi aan alle 'tweakers' boven mij, maar komt er nou echt niemand op het idee de kabel te vervangen??
[ Voor 13% gewijzigd door Ploink op 11-05-2004 09:20 ]
Eh, nee, want ik ga ervan uit dat TS dat zo'n beetje als eerste probeert als ie aan hardware denktPloink schreef op 11 mei 2004 @ 09:16:
Windows XP = NT5Anoniem: 24528 schreef op 10 mei 2004 @ 21:53:
Het is niet software matig. Zowel onder nt4 als op een dos bootdisk doet het probleem zich voor. Tevens staat die nt4 image op een paar 100 andere identieke pc's welke het probleem niet hebben.
Fout. Windows NT5 is Windows2000. Windows XP is officieel NT5.5, maar volgens sommige NT6.
Behalve dat het discutabel is wat je daar beweert; wat wil je ermee zeggen? NT3.51 is toch ook een ander systeem dan NT4?
dacht dat xp 5.1 was.sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 18:44:
[...]
Fout. Windows NT5 is Windows2000. Windows XP is officieel NT5.5, maar volgens sommige NT6.
Hoeft niet specifiek een hardware probleem te zijn, zo heb ik bij een computer op mijn werk meegemaakt dat het probleem was verholpen door een nieuwe WinXP installatie.
Bij mij thuis heb ik 2 computers staan die af en toe niet diskette`s willen formateren omdat er zogenaamd nog bestanden "open" staan. Dit laatste probleem heb ik kunnen oplossen door de virusscanner te vertellen dat hij bestanden op verwisselbare media met rust moet laten.
Bij mij thuis heb ik 2 computers staan die af en toe niet diskette`s willen formateren omdat er zogenaamd nog bestanden "open" staan. Dit laatste probleem heb ik kunnen oplossen door de virusscanner te vertellen dat hij bestanden op verwisselbare media met rust moet laten.
sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 18:44:
[...]
Doe eens een VER commando in je CMD boxje
[ Voor 4% gewijzigd door roelio op 11-05-2004 19:42 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Anoniem: 25556
Over het refreshen (F5) zegt Topicstarter het volgende:
Bedoel je hiermee dat je het niet eens geprobeerd hebt, of dat het niet werkt?dan heeft dus geen zin
Fout. Windows XP is officieel NT 5.1.sdomburg schreef op 11 mei 2004 @ 18:44:
[...]

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 25556 op 11-05-2004 21:47 ]
Laten we aub weer ontopic verder gaan? 
2K is idd NT5.0, XP is NT5.1, 2K3 Server is NT5.2. Zo daarmee zijn de onduidelijkheden hieromtrent ook alweer uitgewist
2K is idd NT5.0, XP is NT5.1, 2K3 Server is NT5.2. Zo daarmee zijn de onduidelijkheden hieromtrent ook alweer uitgewist
Staat autoplay voor je floppydrive aan? Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad en toen ik via een tweaktooltje autoplay voor de floppydrive had ingeschakeld was het probleem verholpen...
Dos kent geen auto-play en de conclusie was al dat het een hardware probleem is.Wildfire schreef op 12 mei 2004 @ 00:24:
Staat autoplay voor je floppydrive aan? Ik heb ooit hetzelfde probleem gehad en toen ik via een tweaktooltje autoplay voor de floppydrive had ingeschakeld was het probleem verholpen...

THF1:
Je hebt al de floppy drive en het geheugen vervangen, maar hoe zit het nou met de kabel? Probeer er anders nog een, want ik weet 90% zeker dat het daar aan ligt..Het is niet software matig. Zowel onder nt4 als op een dos bootdisk doet het probleem zich voor.
zoals al eerder gezegd: vervang de floppykabel eens, ik heb op deze suggestie nl. nog geen antwoord gezien?
Zelf heb ik het ook gehad, het loshalen en opnieuw goed vastdrukken bood uitkomst
Zelf heb ik het ook gehad, het loshalen en opnieuw goed vastdrukken bood uitkomst
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
vrijdag ben ik weer op die lokatie en zal ik de kabel vervangen.MaikelG schreef op 12 mei 2004 @ 15:05:
zoals al eerder gezegd: vervang de floppykabel eens, ik heb op deze suggestie nl. nog geen antwoord gezien?
Ik laat jullie weten wat de uitkomst is.
Bedankt alvast.
Anoniem: 111947
Tien tegen een dat het je floppycontroller is. Heb precies hetzelfde gehad met een oude 486. Zelfs onder dos kon je maar 1 diskette inlezen, daarna werd de wissel van disk niet gezien en dir-commande gaf doodleuk de inhoud van de vorige diskette aan.
Dus of nieuw mobo of een multi-io-card plaatsen en alles daarop uitzetten, behalve je fdd-controller. En dan natuurlijk onboard fdd-controller uitzetten. Sterkte...

Waarschijnlijk komt het signaal van de diskwissel niet aan bij de floppycontroller (floppydrive is een heel dom ding, het 'denkwerk' gebeurd in de controller). Probeer de KABEL eens te vervangen, het is je enige hoop en best kans dat het werkt, ik ben benieuwd !Anoniem: 111947 schreef op 12 mei 2004 @ 17:45:
Tien tegen een dat het je floppycontroller is. Heb precies hetzelfde gehad met een oude 486. Zelfs onder dos kon je maar 1 diskette inlezen, daarna werd de wissel van disk niet gezien en dir-commande gaf doodleuk de inhoud van de vorige diskette aan.Dus of nieuw mobo of een multi-io-card plaatsen en alles daarop uitzetten, behalve je fdd-controller. En dan natuurlijk onboard fdd-controller uitzetten. Sterkte...
Anoniem: 85257
nou ik xp dat ook al zien met cd's en dvd's als het ware. de oplossing bleek de "what to do with this medium" popup niet uit te schakelen, dan werkt eht wel weer. weet niet of xp dit voor diskettes ook doet, maar voor dvd & cd wel
Anoniem: 111947
Quote: "Dit probleem doet zich zowel onder windows als ms-dos voor. Diskette station is vervangen, maar het probleem blijft."
TS heeft het ook onder DOS geprobeerd. Dus als er geen caching actief is...
TS heeft het ook onder DOS geprobeerd. Dus als er geen caching actief is...
Probeer ipv a:\ de b:\ eens, klinkt misschien flauw, maar heeft bij mij wel eens geholpen bij een soortgelijk probleem
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
MaikelG schreef op 12 mei 2004 @ 15:05:
(knip)
Goeie suggestieFairy schreef op 12 mei 2004 @ 18:13:
[...]
Probeer de KABEL eens te vervangen, het is je enige hoop en best kans dat het werkt, ik ben benieuwd !
^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje
Ik zie tot mijn verbazing dat ik nooit antwoord heb gegeven wat uiteindelijk de oplossing bleek te zijn.
Het was de kabel zoals al eerder als oplossing genoemt werd
Bedankt nog....
Bedankt nog....
Anoniem: 70310
best bekend probleem imo, het kan zowel aan de hardware liggen en aan de software.
en onder hardware valt ook een kabel
Heb meerdere keren tegen dit probleem aangelopen, soms was een nieuwe diskette station de oplossing, ook een keer was een herinstall van windows de oplossing.
en onder hardware valt ook een kabel
Heb meerdere keren tegen dit probleem aangelopen, soms was een nieuwe diskette station de oplossing, ook een keer was een herinstall van windows de oplossing.
Dus heeft die tip toch nog geholpenAnoniem: 24528 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 17:37:
Ik zie tot mijn verbazing dat ik nooit antwoord heb gegeven wat uiteindelijk de oplossing bleek te zijn.
Bedankt nog....
Vrees alleen wel dat dit een slotje wordt aangezien dit topic al ouder dan een jaar is
Maar leuk dat je er op terug komt
[ Voor 18% gewijzigd door Fairy op 24-07-2005 18:48 ]
Pagina: 1