Toon posts:

Waar digitaal kabeltje kopen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een digitaal kabeltje nodig die ik tussen m'n DVD-ROM en m'n digitale
geluidskaart kan plaatsen.
Ik heb heel Groningen-stad afgezocht maar computerzaken en audiozaken
hebben ze niet.
Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan bestellen ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien de lokale elektroboer?

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je bedoelt om je muziek direct op je geluidskaart aan te sturen? Tegenwoordig wordt geluid toch gewoon software matig naar je geluidskaart gestuurd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 20:41:
Ik heb een digitaal kabeltje nodig die ik tussen m'n DVD-ROM en m'n digitale
geluidskaart kan plaatsen.
Ik heb heel Groningen-stad afgezocht maar computerzaken en audiozaken
hebben ze niet.
Iemand een idee waar ik zo'n kabeltje kan bestellen ?
der zit toch een hele dike 80/40 polige digitale kabel tussen je dvd->mobo-> geluidskaart.

maar jij wil waarschijnlijk die digital out gebruiken die achterop de dvd zit naast de analoge aansluiting.
daar kun je gewoon volgens mij ieder wilekeurig kableltje voor pakken dat op de headers past in dit geval zo`n zelfde soort kabel als tussen powerswitch en mobo. maar dan aan 2 kanten zo`n aansluiting.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:50
Ik heb ze gewoon bij zowel m'n geluidskaart als m'n CD-Writer gekregen...

Ticking away, the moments that make up a dull day

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Zo'n kabeltje wordt toch bij elke DVD/CD-drive geleverd?

Groetjes, FaceDown.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:11

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

FaceDown schreef op 24 februari 2004 @ 20:47:
Zo'n kabeltje wordt toch bij elke DVD/CD-drive geleverd?
Niet de optische versie ;) alleen de analoge :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

nero355 schreef op 24 februari 2004 @ 20:51:
[...]

Niet de optische versie ;) alleen de analoge :)
Ik moet de eerste DVD-Rom met optische digitale uitgang nog tegenkomen hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

digitaal kabeltje
Kabeltjes zijn niet digitaal hoor, ik neem aan dat je een optische kabel bedoelt? Die kun je voor zo ver ik weet bij elke audio zaak wel kopen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Optisch? naar mijn weten is een digitale uitgang van een cdromdrive l2s.

• nero355

nero355

He............... Coax dan :? Anyway ik heb het nog nooit bij een CD-ROM/R/RW bijgeleverd gezien :) Ik vraag me dus ook af waar je zo'n ding eventueel kan kopen ........

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Bor_de_Wollef schreef op 24 februari 2004 @ 20:55:
[...]

Kabeltjes zijn niet digitaal hoor, ik neem aan dat je een optische kabel bedoelt? Die kun je voor zo ver ik weet bij elke audio zaak wel kopen.
Hij heeft over een kabeltje van zijn DVD-Rom naar zijn soundcard.

Zover ik weet is de enige optie dan zo'n tweeaderig kabeltje met aan iedere kant zo'n klikconnector. De TS heeft het ook nergens over een optisch kabeltje, alleen een digitaal kabeltje, hoe men er dus bij komt dat het kabeltje optisch moet zijn weet ik ook niet. ;)
nero355 schreef op 24 februari 2004 @ 20:57:
He............... Coax dan :? Anyway ik heb het nog nooit bij een CD-ROM/R/RW bijgeleverd gezien :) Ik vraag me dus ook af waar je zo'n ding eventueel kan kopen ........
Zelfs de meeste Bulk/OEM drives die ik gekocht heb, zaten in zo'n antistatisch zakje met een zakje met 4 schroefjes en 2 kabeltjes erbij. Eentje voor de analoge aansluiting, zo'n 4 voudige, en eentje voor de digitale, een 2 voudige. :)

Misschien dat niet iedere fabrikant die dingen bijleverd? Pioneer en Plextor en Toshiba en andere A-merken die ik gekocht heb iig wel. ;) (Mits ze ook over een digitale uitgang beschikken that is. ;) )

[ Voor 43% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2004 21:01 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn DVD-ROM heeft een 4-polige analoge aansluiting en een 2-polige digitale aansluiting.
Als ik dts-audio cd's via de dvdrom wil beluisteren komt er alleen ruis als geluid.
Ik heb begrepen dat dit komt omdat de dvdrom niet digitaal op de geluidskaart is aangesloten( met zo'n kabeltje dus ).
Kan iemand dit bevestigen ?

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 16:18
http://www.dayton-wright.com/Audio-Cable-CD-Drive-031.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareoptions.com/graphics/00000001/audio%20cable%20large.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.cable4pc.com/jpg/audio105.jpg
Afbeeldingslocatie: http://america.hongfaith.com/Cables/audio.jpg

Bedoel je nou zoiets? of snap ik het niet :P

Als je zoiets bedoeld, ik heb bakken vol op me werk.

[ Voor 19% gewijzigd door Icey op 24-02-2004 21:04 ]

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:01:
Mijn DVD-ROM heeft een 4-polige analoge aansluiting en een 2-polige digitale aansluiting.
Als ik dts-audio cd's via de dvdrom wil beluisteren komt er alleen ruis als geluid.
Ik heb begrepen dat dit komt omdat de dvdrom niet digitaal op de geluidskaart is aangesloten( met zo'n kabeltje dus ).
Kan iemand dit bevestigen ?
Nah, is niet helemaal waar. Het signaal wordt ook gewoon over je IDE connector getransporteerd. Het zou wel zo kunnen zijn dat jouw geluidskaart geen DTS ondersteund. (Dit lijkt mij het meest logische)

Zover ik weet zijn DTS Audio CD's in een andere samplerate/bits dan een standaard CD's (Standaard : 44Khz/16bits, Dts 48Khz/24bits?) dus ik zou er niet gek van opkijken als je soundcard hier niet mee over weg kan.
Icey schreef op 24 februari 2004 @ 21:02:
http://www.dayton-wright.com/Audio-Cable-CD-Drive-031.jpg

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedoel je nou zoiets? of snap ik het niet :P

Als je zoiets bedoeld, ik heb bakken vol op me werk.
Zoiets, maar dan met maar 2 aders en kleinere connectors. Dit zijn de kabels voor de analoge uitgang. ;)

[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2004 21:05 ]

Aannames zijn fataal.

• Icey
GaMeOvEr schreef op 24 februari 2004 @ 21:04:

Zoiets, maar dan met maar 2 aders en kleinere connectors. Dit zijn de kabels voor de analoge uitgang. ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.stsi.com/Merchant2/graphics/00000001/10195.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wti.com.hk/pcchipscard/spdif.jpg
spdif?

Fear mijn 13373 google skillz :X

[ Voor 10% gewijzigd door Icey op 24-02-2004 21:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
GaMeOvEr schreef op 24 februari 2004 @ 21:04:
[...]

Nah, is niet helemaal waar. Het signaal wordt ook gewoon over je IDE connector getransporteerd. Het zou wel zo kunnen zijn dat jouw geluidskaart geen DTS ondersteund. (Dit lijkt mij het meest logische)

Zover ik weet zijn DTS Audio CD's in een andere samplerate/bits dan een standaard CD's (Standaard : 44Khz/16bits, Dts 48Khz/24bits?) dus ik zou er niet gek van opkijken als je soundcard hier niet mee over weg kan.

[...]

Ja maar dvd's met dts (fullrate) lukken wel zonder dat kabeltje
Of is dit weer iets anders dan dts-audio cd's ?
Overigens lukt het wel om de dts-audio cd's in m'n standalone dvd af te spelen.

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wat voor zin heeft zo'n kabeltje eigenlijk? Ik heb ze er ook bij gekregen maar niet aangesloten.

• GaMeOvEr
  • Nu online

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 21:10:
[...]

Ja maar dvd's met dts (fullrate) lukken wel zonder dat kabeltje
Of is dit weer iets anders dan dts-audio cd's ?
Overigens lukt het wel om de dts-audio cd's in m'n standalone dvd af te spelen.
Ja, dat is een ander soort DTS inderdaad, is niet hetzelfde DTS als dat van de DVD's.
Icey schreef op 24 februari 2004 @ 21:07:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
spdif?

Die inderdaad. :)
Mr.C4 schreef op 24 februari 2004 @ 21:16:
wat voor zin heeft zo'n kabeltje eigenlijk? Ik heb ze er ook bij gekregen maar niet aangesloten.
Als je je signaal helemaal digitaal wil laten outputten naar je Receiver bijvoorbeeld, zonder tussenkomst van mediaplayers en andere zut op je PC is het handig. :) (CD'tje in de drive, en op play drukken. Als alles digitaal aangesloten is gaat het over de output van de soundcard de receiver in en kun je digitaal luisteren. :) )

[ Voor 61% gewijzigd door GaMeOvEr op 24-02-2004 21:19 ]

Aannames zijn fataal.

• nero355

nero355

Icey schreef op 24 februari 2004 @ 21:07:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
spdif?

OW :+ Is het zo'n ding :D Ja die heb ik weleens gezien ja :) Weten we dat ook weer B)

• Icey
Donderdag zit ik op me werk, hele bakken vol met zulke zooi, ik zal ff kijken voor je of dat ertussen zit.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 15:37
zo'n 2 aderig kabeltje kreeg ik geloof ik ooit eens bij m'n sb live player1024 retail.
functie ervan is is dat hij de DA converter van je soundcard gebruikt ipv die van de cdom/dvd (toch?)
verder niks. werkt alleen bij audio cd's en heeft voor je dvd's of wat dan ook geen verdere toevoeging

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:46
Ik heb die dingen een keer bij de Creative Store gekocht. Ze kostten toen wel 4 euro per stuk ofzo :? Was wel grappig, ik kreeg ze maar nie binnen, dus nog een mailtje gestuurd waar ze bleven, zouden ze de bestelling nog een keer sturen. Een dag later kreeg ik de kabeltjes binnen, en een week daarna de tweede levering voor noppes :P

Wat sharkzor zegt is trouwens helemaal waar, dus voor DTS hoef je 't niet te doen, heeft er totaal niets mee te maken.

[ Voor 17% gewijzigd door guillaume op 24-02-2004 23:02 ]

• Icey
Hoi,

Ik zit hiero in de winkel, heb een kabeltje gevonden...

Spdif interne audio cable.

Exact zoals op die foto die ik gevonden had (die waar spdif op / onder stond).

Ze vragen er alleen 7,95 voor, die normale audio kabels heb ik bakken van die ik mee kan nemen, maar deze is blijkbaar heel duur :X

Is het je 7,95 waard? contact = mail @ i-cey.net / msn @ i-cey.net
Pagina: 1