Hoofdcategorieën
Topicacties

CSL aanbiedingen

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Andante
Reg. datum: 12 oktober 2000

Vooral in CSL zijn aanbiedingen niet onhandig; het verschil bij complete systemen kan soms oplopen in de honderden Euro's. In dit topic kan je discusseren over aanbiedingen bij verschillende winkels (bijvoorbeeld een Medion PC bij de Aldi of een notebook van de LidL).
Hier zitten natuurlijk wel wat regeltjes aan verbonden, om de boel in de hand te houden.

Regel(tje)s:
• Voordat je met een aanbieding komt: Eerst nakijken of het toevallig niet al eens
eerder is langsgekomen. Dit om te voorkomen dat er dubbele aanbiedingen komen en om telleurstellingen uit de weg te gaan.
• Vermeld de bron van je aanbieding, zodat ook andere mensen er wat aan hebben.
• Geef zoveel mogelijk specificaties en daar waar nodig eventuele plaatjes/foto's.
Algemene regels hoe je je op het forum hoort te gedragen (Netiquette)

Ik wens jullie veel plezier in dit draadje. :)

NB: de andere aanbiedingstopics:

euss wijzigde dit bericht 19-02-2005 17:40 (21%)

Muggen
Wees blij dat olifanten niet steken

Reg. datum: 07 november 2002

AH heeft een notebook in de aanbieding:
over de specs weet ik niet veel, dit is wat er in de advertentie stond:

micromaxx
AMD athlon XP-M 2600+
60 gig hard disk
+/- DVD brander
wlan 802.11G
512 mb ram
15,4 inch breedbeeld scherm (geen resolutie helaas)
3x USB
win XP home + software
2 jaar garantie aan huis
* ¤ 1299

meer specs zouden in een folder of op ah.nl staan. die folder heb ik niet, en op ah.nl staat niets.

complete advertentie: http://www.theforumisdown...iles/1203/ah-notebook.JPG
(heb hem maar niet als IMG gedaan, verkleind is de adv toch niet leesbaar)
bron: foldertje lag in de kantine van albert heijn

aan de ene kant stevig aan de prijs: geen usb 2.0, geen goede videochip (denk ik), zo te zien maar 1x cardbus.
aan de andere kant zitten er een aantal dure dingen in: de processor, de dvd brander, grote harde schijf. 54mbit wlan.

wie weet er meer van deze aanbieding? zoals wat meer duidelijkheid over de specs:
tv/vga-out? gigabit? gewicht? modem? etc...

//owja: mocht iemand zin hebben om het te vergelijken met andere laptops: bijna iedereen kent wel iemand die bij AH werkt, dus er zit in feite 10 procent personeelskorting op.

chroom wijzigde dit bericht 14-02-2004 18:48 (8%)

Inactief.

Reg. datum: 07 maart 2003

quote:
gunhead schreef op 14 februari 2004 @ 18:02:wie weet er meer van deze aanbieding? zoals wat meer duidelijkheid over de specs:
tv/vga-out? gigabit? gewicht? modem? etc...
Hier zijn de volledige specificaties van de Micromaxx te vinden ;)

quote:
Trojan Pony schreef op 14 februari 2004 @ 21:20:
[...]

Hier zijn de volledige specificaties van de Micromaxx te vinden ;)

ey thanx, ff doorlezen.

edit: da's helemaal niet verkeerd. op het eerste gezicht ontbreekt alleen pcmcia/cardbus (alhoewel ik wel de indruk krijg van 1xtypeII op het plaatje), en is de resolutie van 1280x800 aan de lage kant.
kensington zou ook wel fijn geweest zijn :)

maar voor die prijs, niet echt slecht.

chroom wijzigde dit bericht 14-02-2004 22:22 (35%)

Inactief.

Reg. datum: 15 februari 2004

Bij de MyCom hebben ze nu een voorjaarsactie, staat nog niet op de site, wel in de folder:

AMD 64bit 3000+
ASUS K8V DeLuxe moederbord
ASUS 11 Mbit wireless lan
512 DDR PC3200/400 geheugen
WesternDigital 120 gig 7200rpm 8mb cach hd
Sapphire ATi 9600 256 DDR
ASUS 16x dvd-rom
MSI 8xDvd-+rw/r
firewire / usb
5.1 audio on board
xp home
geen monitor

dit alles voor 699 euro

Is dit goed? Ik heb namelijk geen ervaring met een AMD en mis hier gegevens over de FSB, hoe belangrijk is die bij een AMD..en is de video kaart snel genoeg (300 mhz geloof ik) dat leek mij wat weinig... graag wat hulp! :)

Reg. datum: 07 november 2003

quote:
Thomaash schreef op 15 februari 2004 @ 10:53:
Bij de MyCom hebben ze nu een voorjaarsactie, staat nog niet op de site, wel in de folder:

AMD 64bit 3000+
ASUS 16x dvd-rom
MSI 8xDvd-+rw/r
firewire / usb
5.1 audio on board
xp home
geen monitor

dit alles voor 699 euro

Is dit goed? Ik heb namelijk geen ervaring met een AMD en mis hier gegevens over de FSB, hoe belangrijk is die bij een AMD..en is de video kaart snel genoeg (300 mhz geloof ik) dat leek mij wat weinig... graag wat hulp! :)

Zit daar ook een toetsenbord en muis bij? Wat voor behuizing(tower, desktop) en wat voor voeding?

Lijkt mij een goede aanbieding.

sorry, ja dat zit er bij:

MyCom H600M super miditower 350 watt
logitec optical wheelmouse
.. .. DeLuxe Plus Keybord

en verder zit er ook nog een 'apacer multimedia card reader' in

(kan iemand mij kort uitleggen waarom amd's lage fsb hebben?) danke

Reg. datum: 07 september 2003

Omdat ze hierdoor meer ruimte in de toekomst hebben om nog snellere processoren te maken. Intel zit al op een FSB van 800 MHz terwijl AMD"nog "maar" op 400 MHz zit. Maar AMD heeft met de Athlon 64 een nieuwe "truc" waar mee de Processor effectief op FSB van 1600 MHz lopen (of was dat nou de verbinding tussen de South en de Nothbridge die 1600 MHz was :? ) Die videokaart is wel aardig, de snelheid van de videokaart hoeft niet veel te zeggen van de prestaties. Het geheugen op mijn FX 5700 Ultra loopt op 900 MHz effectief (DDR2) maar is niet sneller dan een Radeon 9700 Pro waarvan het geheugen op een lagere snelheid loopt. Maar die videokaart is genoeg, als je "af en toe" tot "regelmatig" een spelletje speelt naar mijn mening. Ik heb zelf de 128 MB versie van de Radeon 9600.

Proud member of NGS| Asrock 939Dual-SATA2, 1GB DDR Dual Channel, Athlon64 3000+, Radeon X800XL (PCI-E)

De FSB is de bus van de CPU naar de northbridge (Front Side Bus).

De pentium 4 heeft in feite ook geen 800 MHz FSB, maar is 'quad pumped', dat wil zeggen dat hij 2 bytes per keer en 2 keer per clock cycle data verstuurt, dan kom je effectief dus uit op 4 keer data per cycle. Op die manier kun loopt je 200MHz FSB dus theoretisch op 800MHz, en daarom gebruiken ze die aanduiding.

De Athlon XP is echter dual channel en daardoor hebben ze theoretisch lagere FSB snelheden.
De laatste AMD (Athlon64 FX-51) doet echter 3 keer per clock cycle 2 64-bits, daarmee komt ie op 1600 MHz FSB.
De K8 3200+ doet dacht ik ook 1600MHz FSB, maar dat weet ik zo niet zeker.

Over het systeem:
Het ziet er redelijk uit, niet te duur, maar ook niet heel erg goedkoop, beetje normale prijs dus. :)

Websnake wijzigde dit bericht 15-02-2004 11:32 (3%)

-=[ Linux ]=- -=[ OSS ]=- -=[ PHP ]=- -=[ W3 Consortium ]=-

ik wil het systeem gebruiken voor:
- word / office
- photoshop
- dreamweaver
- games (bijv: Uru: Ages Beyond Myst) (en dat redelijk vaak :P)

ik geloof dat ik het fsb idee van AMD begrijp.. bedankt.

en zou ik nu al iets merken van de 64 bit technologie of gebruikt de software het gewooon nog niet?

Reg. datum: 07 september 2001

Er staat een drukfout in de folder. Het systeem kost ¤999,- i.p.v. ¤699,- Om de pijn te verzachten krijg je wel gratis een uitbreiding van de garantie naar 3 jaar.
Dit hoorde ik in de winkel.

Tom Paris wijzigde dit bericht 15-02-2004 11:53 (4%)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Reg. datum: 10 december 2001

quote:
Thomaash schreef op 15 februari 2004 @ 10:53:

AMD 64bit 3000+
ASUS 16x dvd-rom
MSI 8xDvd-+rw/r
firewire / usb
5.1 audio on board
xp home
geen monitor

dit alles voor 699 euro

Ik vraag me af waar hij dan staat is de mycom folder :?
Ik heb de folder voor me liggen (gister ff gehaald vanaf 26 januari editie 2) maar kan er niks over vinden
wel op blz 9 de mycom adventure extreme 64bit 3200+, met dezelfde configuratie alleen deze komt op ¤ 1249,-

Kun je misschien het gedeelte inscannen of de blz aangeven, klinkt wel aantrekkelijk :9

Playstation 3 + HTC Hero + Ipod Touch II + N82 + Canon EOS 450D + IS 18-55 + USM IS 70-300

he balen, die drukfout...wat gek er staat namelijk: van 929 naar 699 ??
nu is ie al wat minder aantrekkelijk..

de aanbieding staat op de voorpagina, bovenaan, met koeieletters...
dit is de folder, geldig vanaf 16 februari tot 7 maart

Thomaash wijzigde dit bericht 15-02-2004 11:58 (14%)
Reden: aanvulling

Andante
Reg. datum: 12 oktober 2000

quote:
Websnake schreef op 15 februari 2004 @ 11:30:
De FSB is de bus van de CPU naar de northbridge (Front Side Bus).

De pentium 4 heeft in feite ook geen 800 MHz FSB, maar is 'quad pumped', dat wil zeggen dat hij 2 bytes per keer en 2 keer per clock cycle data verstuurt, dan kom je effectief dus uit op 4 keer data per cycle. Op die manier kun loopt je 200MHz FSB dus theoretisch op 800MHz, en daarom gebruiken ze die aanduiding.

De Athlon XP is echter dual channel en daardoor hebben ze theoretisch lagere FSB snelheden.
De laatste AMD (Athlon64 FX-51) doet echter 3 keer per clock cycle 2 64-bits, daarmee komt ie op 1600 MHz FSB.
De K8 3200+ doet dacht ik ook 1600MHz FSB, maar dat weet ik zo niet zeker.

Over het systeem:
Het ziet er redelijk uit, niet te duur, maar ook niet heel erg goedkoop, beetje normale prijs dus. :)
De Athlon K8 heeft ook een quad-pumped 200MHz FSB. Dit kan je nakijken bij dit overzicht.

Overigens begrijp ik niet wat je bedoelt met "De Athlon XP is echter dual channel en daardoor hebben ze theoretisch lagere FSB snelheden.". De Athlon XP heeft geen memory controller onboard en is daardoor sowieso niet in te delen in een vakje single- of dual channel, daar zorgt de northbridge voor. Tevens maakt dual channel vrijwel niks uit bij de Athlon XP architectuur, zie ook: nForce2 Dual Channel geheugen en synchroniteit.

Aangezien dit niet zo'n specifieke vraag is over een systeem en er toch wel interessante info in staat heb ik deze bij het grote CSL aanbiedingen topic gevoegd. :)

Laurent wijzigde dit bericht 15-02-2004 23:39 (84%)

Muggen
Wees blij dat olifanten niet steken

Je hebt idd gelijk Aikeleer, mijn info wat btetreft AMD fsb's was niet geheel correct :)

Voor de Athlon XP bedoelde ik echter dat het verschil zit in dat de Athlon XP 2 keer data per cycle verstuurt en eigenlijk dus ook op 133 of 166mhz fsb loopt (*2 maakt dan 266/333) (of klopt dat toch niet?) en de P4 hetzelfde doet, maar dan met 2 ipv 1 bit per keer, maakt dan dus 800 vanaf de 200mhz fsb. (vandaar het verschil 266/333 -> 400/800)
:)

Overigens kun je niet direct linken vanaf BalusC zn site volgens mij, maar dat overzichtje wat bij hardware -> cpu staat is wel erg handig idd :)

-=[ Linux ]=- -=[ OSS ]=- -=[ PHP ]=- -=[ W3 Consortium ]=-

Just GoT it.
Reg. datum: 14 januari 2004

Volgens mij is dit een mooie aanbieding:

Jewel Brilliant 2780 voor € 1099 bij Alternate: zoek rechtsboven op "2780". Of direct naar http://www6.alternate.nl/html/nodes_info/pncj18.html

Paar specs:
• Processor: AMD Athlon XP-M 2500+
• Geheugen: 512 MB
• Beeldscherm: 15" XGA+ TFT
• Resolutie: 1024x768 pixels pixels
• Drives: Harde schijf (40 GB)
• DVD-ROM/CD-RW Combo
• Grafische chip: 64MB Radeon9000(M9)

mijn zus heeft die laptop van AH besteld: http://www.ah.nl/nieuws.j...a_actie_laptop_week8_2004
130 euro personeelskorting gaf de doorslag vond ze.

morgen wordt hij geleverd, dus ik zal kijken of ik wat stresstestjes mag draaien van haar...

Inactief.

update.

eerste indruk:
-GEEN 6-kanaals audio, maar gewoon stereo :(
-GEEN 6600 mAh accu, maar slechts 4400 mAh :( :( :(
da's een behoorlijke tegenvaller dus. maar eens verhaal gaan halen bij AH. (aan de andere kant: me zus zal het worst wezen)

verder geen dode/hot pixels. dvd brander voelt enigszins langzaam aan op 2.4x (in vergelijking met een desktop pioneer 106 op 2.4x), maar dat is meer een gevoel.

windows installatie die erop staat is erg traag, moet nog ff kijken waar dat aan ligt.

toetsenbord is erg lichtjes, voelt wel prettig aan voor snelle typers.

more to come... niet dus, mag er niet meer op, ze wil zelf :)

chroom wijzigde dit bericht 17-02-2004 18:33 (5%)

Inactief.

Reg. datum: 26 februari 2001

Zeg Gunhead, als het goed is krijg je maar max. 75 euro personeelskorting per kwartaal...

Maar hoe is de algemene indruk? Want zit er over te twijfelen om er ook een aan te schaffen namelijk.

quote:
MortalPiso schreef op 17 februari 2004 @ 18:42:
Zeg Gunhead, als het goed is krijg je maar max. 75 euro personeelskorting per kwartaal...
volgens de chef van mijn zus is dat tegenwoordig 300 per jaar, maargoed da's haar probleem. als het niet lukt had ze het maar beter moeten uitzoeken.
quote:
Maar hoe is de algemene indruk? Want zit er over te twijfelen om er ook een aan te schaffen namelijk.

op zich wel een goede laptop volgens mij. geheugen bench van aida is 1130MB/s lezen, 446MB/s schrijven. voor de rest nog geen benchmarks gedaan.

dat breedbeeld (1280x800) vindt mijn zus een uitkomst, maar dat is omdat ze 1024x768 gewend is. ik werk veel met 1400x1050 (nec p520), en heb het idee dat er bovenaan het scherm een stuk af mist zeg maar :)

maar zoals al gezegd: geen 6 kanaals geluid en een accu van 4400 mah ipv 6600 is erg slordig. hij houdt het op 1 accu dus zo'n 2 uur uit...

edit: eigenzinnig wifi-tooltje btw. ipv een hardwareschakelaar moet je een toetsencombinatie indrukken, dan moet je windows toestemming geven om de wifi aan te zetten (net zoals normaal zeg maar), en dan nog een keer het tooltje toestemming geven om de radio aan te zetten... bij een disconnect het hele verhaal van voren af aan.

chroom wijzigde dit bericht 17-02-2004 18:56 (16%)

Inactief.

Sunglasses at night

quote:
gunhead schreef op 17 februari 2004 @ 16:52:
-GEEN 6-kanaals audio, maar gewoon stereo :(
quote:
- 1 x microphone-in,1 x 6 channel audio out met S/P-DIF
al eens aangesloten op een spdif decoder?

being high is my total existence
Catch Interactive

quote:
Punksmurf schreef op 17 februari 2004 @ 19:25:
[...]

[...]

al eens aangesloten op een spdif decoder?

ehm nee, nog niet aan gedacht. ik heb er wel 1 (zit in een andere comp), maar heb er geen kabels voor.

maargoed, zou toch ook analoog moeten kunnen?
dat hebben die medions wel. (en die micromaxx is aan alle kanten een medion)

chroom wijzigde dit bericht 17-02-2004 19:31 (12%)

Inactief.

Sunglasses at night

er staat alleen spdif vermeld op de site volgens mij
je kan er toch een gewone kabel met tulpstekkertjes aan de uiteinden tussen zetten? of is dat niet goed..?

Catch Interactive

quote:
Punksmurf schreef op 17 februari 2004 @ 19:32:
er staat alleen spdif vermeld op de site volgens mij
je kan er toch een gewone kabel met tulpstekkertjes aan de uiteinden tussen zetten? of is dat niet goed..?

heb ik ook ff niet, maar dat heeft niet echt haast, mijn zus zit er niet mee.

dat van die accu is een foutje van albert heijn in ieder geval. mijn zus heeft even de interne dienst bij AH gebeld, en die ontkennen in alle toonaarden.
quote: "jaha, er staat wel 4400 op, maar da's het typenummer. het is echt een 6600"

edit: toezegging: als er veel klachten komen wordt er "iets" geregeld...

dus ff een oproep aan iedereen die dat ding mocht hebben: klagen!!!

chroom wijzigde dit bericht 17-02-2004 19:40 (13%)

Inactief.

Sunglasses at night

de site geeft natuurlijk aan dat je daar geen rechten aan kan ontlenen :( maar het is echt wel slordig
of jij kijkt verkeerd, en niet zij :P

Catch Interactive

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009