Hoofdcategorieën
Topicacties

[Laptops] Het Centrino topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
The StormRider ...

quote:
reinold schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:22:
Heb een raar soort probleem:

Ik heb een asus M6V Notebook met een Intel Mobile Centrino processor 1.73 ghz. In windows zijn op dit moment wat rare dingen aan de hand.

1: Als ik naar systeem ga (config scherm) geeft hij een kloksnelheid van tussen de 400~600 mhz aan. Dit verandert keer op keer
2: Bij het programma CPU-z geeft hij een kloksnelheid aan van 1296.7 mhz, dit verandert ook niet als ik de cpu belast of juist niet.

In de bios geeft hij wel netjes een kloksnelheid van 1730 mhz aan! In windows dus niet!

Mijn computer loopt op moment ook best sloom bij sommige programma's wat eerst veel sneller ging.

Kan iemand mij helpen?
WinXP is gewoon crap met uitlezen van de clockspeed, gebruik gewoon een extern proggie zoals CPU-Z die geeft het wel goed aan.

Powered by: Asus M6Ne | Dell Lattitude E6400 | Canon 500D | Tamrom 17-50 f2.8 | Canon 50 f1.8 II | Canon Ixus 800IS | HTC Touch Pro | HTC Tytn | Nokia E71 | Nokia 6300

Z/
Reg. datum: 27 november 2000

quote:
THW Arie schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:10:
Nu weet ik ff niet meer hoe het zit, klopt het dat ie standaard op 600MHz draait en als ie meer nodig heeft (intensieve programma's) dat ie dan automatisch meer MHz-en pakt ofzo?

Je geeft zelf antwoord :)
Heb ik toch nog even een vraag... Ik vind het hele gedoe een beetje vaag namelijk. En ik heb het idee dat mijn systeem nooit boven de 600 uit komt.
Als ik in PC Wizard 2005 een CPU benchmark geef dan report ie 600 MHz.
Ik maak gebruik van Power4Gear (zat bij mijn asus laptop).
Ik vraag me nu alleen af hoe ik (1) kan zien dat hij boven de 600MHz werkt (bijvoorbeeld als ik een spelletje speel) en (2) of ik instellingen kan wijzigen voor dit geheel?!

Ik geloof dat het handiger is als ik mijn power profile op "always on" zet >> 1,6Ghz

oZner wijzigde dit bericht 08-07-2005 12:10 (7%)

religions are a disease, a cancer of this planet, it's a plague... you are the cure!

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
oZner schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 11:24:
[...]

Heb ik toch nog even een vraag... Ik vind het hele gedoe een beetje vaag namelijk. En ik heb het idee dat mijn systeem nooit boven de 600 uit komt.
Als ik in PC Wizard 2005 een CPU benchmark geef dan report ie 600 MHz.
Ik maak gebruik van Power4Gear (zat bij mijn asus laptop).
Ik vraag me nu alleen af hoe ik (1) kan zien dat hij boven de 600MHz werkt (bijvoorbeeld als ik een spelletje speel) en (2) of ik instellingen kan wijzigen voor dit geheel?!

Ik geloof dat het handiger is als ik mijn power profile op "always on" zet >> 1,6Ghz

Ook op netstroom schakelt mijn centrino terug naar 600 Mhz. Wanneer er CPU intensieve programma's draaien schakelt ie naar 2 Ghz.

Als je altijd op max snelheid wilt draaien moet je even kijken naar een programma als Centrino Hardware Control.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

6600 roeleert
Reg. datum: 21 september 2003

quote:
THW Arie schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 12:18:
[...]

Ook op netstroom schakelt mijn centrino terug naar 600 Mhz. Wanneer er CPU intensieve programma's draaien schakelt ie naar 2 Ghz.

Als je altijd op max snelheid wilt draaien moet je even kijken naar een programma als Centrino Hardware Control.

Late reactie maar toch:

Dit hoeft helemaal geen programma.

Wil je dat je CPU altijd max speed doet ?

Rechtermuisknop op die netsnoer/batterij pictogrammetje rechtsbeneden van je scherm. Kies dan "Altijd aan", dan gaat alles op fullspeed draaien namelijk :)

Verder als je die pictogram niet hebt, start > instellingen > configuratiescherm > energiebeheer > tabblad geavanceerd openen > "pictogram in systeemvak weergeven" aanvinken...

Roflmao wijzigde dit bericht 25-07-2005 02:02 (12%)

Kon geen andere nick bedenken :P Oh ja en ook nog geen sig :+

Reg. datum: 21 november 2001

Ik zou als vervanger van mijn G3 iBook 12" binnen afzienbare tijd een nieuw laptopje willen kopen.De opties die ik voor ogen heb: iBook G4 12" (~¤1000(+RAMuitbreiding)), een Samsung X20 XVM1730 (~¤1450).

Die iBook is dus duidelijk goedkoper en minder qua componenten. Ik zou echter graag wat meer willen horen over die Pentium-M notebook weten, ben echter op het moment niet zo thuis op dat gebied(de Samsung lijkt me op het eerste gezicht en met enig gegoogle wel een goede prijs/prestatieverhouding te hebben).

Zijn mbt de componenten van de Samsung bij de "experts" nog opmerkingen over zwakke/sterke punten die ik over het hoofd zou kunnen zien? Zijn problemen met FreeBSD/GNU-Linux te verwachten? (op de bekende sites niets over dat model gevonden helaas)

Jammer dat er geen leven meer in dit topic zit.

Ik ben namelijk zeer benieuwd naar een nieuwe tabel tussen de Dothan processoren en de P4-M bijvoorbeeld :) Ik weet dat hij ongeveer gelijk staat aan de AMD Athlon 64 3000+ :9

Zoals een Pentium m 740 (1,73GHz, 2MB). Met welke P4-M is die nu te vergelijken?

Daarnaast is de 915PM nu ook algemeen goed...

Inlustris wijzigde dit bericht 17-01-2006 01:21 (11%)

HP Compaq 8510p (GB967EA#B1A)
Intel X25-M Postville 80GB (SSDSA2MH080G2C1) / Kingston ValueRAM 2x 2GB (KVR667D2S5K2/4G)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Shinza ZeroShock III 15-Inch Widescreen (White)

Life feels like hell should.

Beetje een schop, maar het gaat over dit onderwerp en een nieuw topic openen is ook weer zo...

Mijn vriendin heeft vanmiddag de Acer Aspire 1642 aangeschaft welke een centrino 1,7 ghz processor heeft.. nu hebben we de laptop vanmiddag even opgeladen tot 100%, maar Windows gaf aan dat hij maar 2.30u meeging op de accu?? Dit lijkt mij zeer weinig aangezien centrino normaal zuinig is?

Moet de accu gewoon nog even goed opgeladen > ontladen etc worden? Of is er iets mis met de installatie van Windows ofzo.

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

Reg. datum: 11 april 2000

of windows geeft gewoon een verkeerde tijd aan ;) Heb het nooit echt een betrouwbare indicatie gevonden. Test het gewoon uit door te gebruiken

Reg. datum: 31 mei 2005

hoe lang moet hij mee kunnen gaan volgens specs?

daar komt bij:
als er een grafische kaart in zit slurpt die stroom als die niet langzamer gaat draaien (ati heet het powerplay)
helderheid van beeldscherm maakt redelijk wat uit

En als je een OC topic zoekt naar centrino is er een topic over undervolten. Daar wordt hij een stuk zuiniger van, geen prestatie verlies, en geen kans de processor te slopen zoals bij overclocken

Reg. datum: 17 augustus 2003

quote:
Dennahz schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 21:51:
Beetje een schop, maar het gaat over dit onderwerp en een nieuw topic openen is ook weer zo...

Mijn vriendin heeft vanmiddag de Acer Aspire 1642 aangeschaft welke een centrino 1,7 ghz processor heeft.. nu hebben we de laptop vanmiddag even opgeladen tot 100%, maar Windows gaf aan dat hij maar 2.30u meeging op de accu?? Dit lijkt mij zeer weinig aangezien centrino normaal zuinig is?

Moet de accu gewoon nog even goed opgeladen > ontladen etc worden? Of is er iets mis met de installatie van Windows ofzo.
Heb je misschien usb apparaten aangesloten? Het Centrino platform kampt met een usb bug i.c.m. Microsoft Windows XP. Zie ook nieuws: Ook Sonoma-platform gevoelig voor usb-bug Windows

Life feels like hell should.

In de winkel zeiden ze 4 tot 5 uur, bij 2 verschillende zaken zelfs.

Undervolten ga ik zeker eens proberen ja, hoeveel zuiniger wordt ie daar van? Klinkt wel interessant... als je je BIOS niet hoeft up te daten en het gewoon in Windows kan? :)

A 12 gauge cross to the forehead: a savior in a shell.

Pentax K10D user
Reg. datum: 31 oktober 2000

Waarschijnlijk ligt het gewoon aan het feit dat je accu net nieuw is. Pas na een aantal laad-ontlaad cyclussen levert een accu tegen de maximale capaciteit.

Undervolten is zeker een goed idee om je accu langer mee te laten gaan. Ik gebruik zelf Notebook Hardware Control. Die kan ook meteen je fans en je videokaart aansturen en draait gewoon onder windows.
Verder zoals al is gezegd je brightness omlaag zetten. Dat is ook een behoorlijke accuverbruiker.

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3,01 GHz WC | 4 GB PC8500 SLI-Ready OCZ | GigaByte EP45-DS4 | WD Raptor 10K 75G | Asus EN8800GT 512 MB| Dell 2405FPW 24" TFT | Lenovo Thinkpad T61

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: