21 en 22 januari waren er weer de Developer Days van Microsoft in het Nederlands Congres Gebouw in den haag.
Indigio omdat je nu eindelijk 1 'ding' hebt om tegen aan te kletsen ipv van verschillende API's en keuze te moeten maken tussen COM+,DCOM, MSMSQ etc..
ASP.NET 2.0 omdat je steeds minder code hoeft te schrijven voor zaken die je voor elke website (intranet/extranet) gebruikt. Vooral webparts.
Zoals gebruikelijk kreeg elke bezoeker dit jaar ook weer een tas met "goodies" mee naar huis. Natuurlijk ook een setje cd's met daarop de beta van Visual Studio.NET Whidbey. Terwijl ik dit typ verloopt de installatie. Ik ga zometeen meteen met webparts aan de slag.
De nieuwe database server, Yukon, vond ik tegenvallen. Er is nu wel 100% support voor XML en OO maar of dit nu snel/af is als Yukon uitkomt denk ik niet.
Natuurlijk ben ik niet de enige tweaker die er bij was (mag ik toch wel vanuit gaan
). Wat vonden jullie het meest belangrijke van de DevDays?
Ik vond ASP.NET 2.0 en Indigio (komt ook uit voor Windows XP) de meest interessante onderwerpen.Connect with the vibe
Microsoft heeft grootse plannen met de verschillende softwareplatforms. In oktober zijn deze plannen voor het eerst aan het publiek gepresenteerd op de Professional Developers Conference (PDC 2003). Voor iedereen die daar niet bij kon zijn, is dit een unieke gelegenheid om de daar onthulde informatie alsnog te vernemen.
Maak kennis met Microsoft Windows “Longhorn”
Ontdek de verbluffende mogelijkheden van SQL Server “Yukon”, de database van de volgende generatie
Kijk in de toekomst van applicatie-ontwikkeling met Microsoft Visual Studio “Whidbey”
Kom alles te weten over de allernieuwste webservices en .NET
Leer hoe u met Visual Studio het meeste uit Longhorn en Yukon haalt
Krijg de beschikking over programma codes van Windows Longhorn, SQL Server Yukon, Visual Studio Whidbey en andere applicaties.
Let’s Code
Als ontwikkelaar, softwarearchitect, software-engineer, webontwikkelaar of decision maker op het gebied van softwareontwikkeling en –architectuur mag u de Microsoft Developer Days 2004 niet missen!
Codenaam: Longhorn
Longhorn is de codenaam voor de volgende grote release van Microsoft Windows®, waarvan de software op tal van punten ingrijpend is vernieuwd. Op de Microsoft Developer Days maakt u exclusief kennis met Longhorn en krijgt u inzage in het bouwen van applicaties met Longhorn. Klik hier voor meer informatie
De verbluffende mogelijkheden van Yukon, de database van de volgende generatie.
De volgende release van SQL Server heeft als codenaam Yukon. De verregaande XML-support en integratie van de CLR (Common Language Runtime) biedt verbluffende mogelijkheden. Het resultaat: een nieuwe standaard in programmeerbaarheid, schaalbaarheid, beschikbaarheid en business.
De toekomst van applicatieontwikkeling: Visual Studio Whidbey
Whidbey is de codenaam voor de volgende ASP.NET-release, DE toekomst van de applicatieontwikkeling! Het ASP.NET 2.0 team is er in geslaagd het aantal coderegels drastisch terug te brengen. Ontwikkel applicaties nu nog sneller dankzij verbeteringen op het gebied van master pages, membership, compilation, personalization en nog veel meer. Ontdek ook de innovatie in Visual C#®, Visual C++®, Visual Basic® en andere programmeertalen.
Alles over de allernieuwste webservices en .NET-software
Webservices zijn door de branche massaal gekozen als standaardinstrument om toepassingen, systemen en apparaten met elkaar te verbinden. Op de Microsoft Developer Days worden nieuwe mogelijkheden en geavanceerde infrastructuurtools onthuld. U komt te weten wat de allernieuwste webservices-specificaties zijn op het gebied van security en transactie en ziet zelf hoe u uw webservices met .NET op een hoger niveau brengt.
Indigio omdat je nu eindelijk 1 'ding' hebt om tegen aan te kletsen ipv van verschillende API's en keuze te moeten maken tussen COM+,DCOM, MSMSQ etc..
ASP.NET 2.0 omdat je steeds minder code hoeft te schrijven voor zaken die je voor elke website (intranet/extranet) gebruikt. Vooral webparts.
Zoals gebruikelijk kreeg elke bezoeker dit jaar ook weer een tas met "goodies" mee naar huis. Natuurlijk ook een setje cd's met daarop de beta van Visual Studio.NET Whidbey. Terwijl ik dit typ verloopt de installatie. Ik ga zometeen meteen met webparts aan de slag.
De nieuwe database server, Yukon, vond ik tegenvallen. Er is nu wel 100% support voor XML en OO maar of dit nu snel/af is als Yukon uitkomt denk ik niet.
Natuurlijk ben ik niet de enige tweaker die er bij was (mag ik toch wel vanuit gaan
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32767 op 23-01-2004 10:41 ]