[whidbey] Classic ASP model weer terug?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het lijkt wel alsof het gecompileerde model van VS.NET 2003 helemaal overboord gegooid is. Ik was nml altijd gewend dat als je een webapp maakt dat je gewoon een class file kunt toevoegen en compileren maar. vervolgens hoef je alleen de .dll en de .aspx files (en evt nog wat andere non-source files) te uploaden naar de webserver en klaar.

Maar hoe *compileer* je je website in whidbey nou? Ik kan em alleen maar runnen zonder te compileren (want er ontstaat nergens een dll). En hoe voeg je een losse class toe, in een los .cs (of .vb) bestandje? Iemand dat al uitgevonden?

/edit
misschien handig dat hier alleen mensen replyen die Whidbey zelf ook hebben ;)

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 24-01-2004 23:10 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij blijft hij gewoon compilen, want daar is niets over gezegd!
(wel partial classes in vb.net)

kijk eens in de bin dir |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, hij compileert niets. Heb je er zelf al eens naar gekeken? Compile-errors krijg je @runtime...

Enne, welke bin-directory :?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

c:\inetpub\wwwroot\applicatienaam\bin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In Asp.Net kon je je webapp al in de IDE maken en daar compileren, misschien is dat nu verplicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
s-man2. ik denk dat je whidbey zelf niet hebt, je weet duidelijk niet dat die heel anders met ASP.NET omgaat dan VS.NET 2003...

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Whidbey zullen pagina's gewoon gecompileerd worden. Bij de eerste keer dat je de pagina opvraagt (of als je precompile.axd (ofzo) opvraagt), zal de pagina ge-precompileerd worden. Als ik het goed heb zul je in een cache directory van ASP.NET vanaf dat moment de bin moeten kunnen vinden van de applicatie.
Voor meer informatie over compilation in ASP.NET Whidbey, zie New Code Compilation Features in ASP.NET Whidbey.

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 04:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:02
Het zou mij tenzeerste verbazen dat een webapp nu plots niet meer gecompileerd zou worden. Dat zou nl. toch een heleboel aanpassingen vragen aan het .NET framework/runtime, en 't lijkt me dan ook dat bepaalde OO 'features' niet meer mogelijk zouden zijn.
Zowiezo zou overgaan van compileren naar interpreteren een stap terug zijn, en 't lijkt me ook niet dat ze dat doen.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
2 mogelijkheden:
1) je compileert je complete site in een dll, inclusief html (dus aspx pages). Dit is verreweg het beste voor deployment
2) je compileert niets en het wordt on the fly gecompileerd. (het model dat er nu ook is bij pages die code in de aspx hebben zitten)

Dus het model van 1 dll voor de code behinds en dan de aspx pages die on the fly worden gecompileerd is er IMHO niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door EfBe op 25-01-2004 11:08 ]

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

igmar

ISO20022

_Thanatos_ schreef op 24 januari 2004 @ 22:57:

Maar hoe *compileer* je je website in whidbey nou? Ik kan em alleen maar runnen zonder te compileren (want er ontstaat nergens een dll). En hoe voeg je een losse class toe, in een los .cs (of .vb) bestandje? Iemand dat al uitgevonden?
AFAIK is Whidbey nog alpha software, waar ongeveer 2/3 van de features inzit die er uiteindelijk in gaan komen. Wel eens over nagedacht dat het niet werkt omdat het er gewoon nog niet geimplementeerd is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
AFAIK is Whidbey nog alpha software, waar ongeveer 2/3 van de features inzit die er uiteindelijk in gaan komen.
Nouja, het zit al in de voorgaande VS-en, dus ik zie niet in waarom nog niet in whidbey... Maargoed, we wachten gewoon op de release en zien of je dan wel kunt compileren.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:59

igmar

ISO20022

_Thanatos_ schreef op 25 januari 2004 @ 13:26:
Nouja, het zit al in de voorgaande VS-en, dus ik zie niet in waarom nog niet in whidbey... Maargoed, we wachten gewoon op de release en zien of je dan wel kunt compileren.
Er zijn een aantal MS forums specifiek voor Whidbey, ik denk dat je kans op een correct antwoord dat wat groter is. De URL kan ik zo snel niet terugvinden, maar via de site van MS moet dat vrij simpel te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

igmar schreef op 25 januari 2004 @ 14:22:
[...]

Er zijn een aantal MS forums specifiek voor Whidbey, ik denk dat je kans op een correct antwoord dat wat groter is. De URL kan ik zo snel niet terugvinden, maar via de site van MS moet dat vrij simpel te vinden zijn.
Volgens mij doel je op dit :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1