Software Algemeen feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 403 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Topicstarter
Zoals jullie al hebben gezien staat er een nieuwe FAQ en beleid online :)
Naast de nieuwe lay-out zijn sommige onderdelen herschreven, toegevoegd, of juist verwijderd aangezien ze de term 'Frequently Asked Question' niet meer waard waren.

In dit topic kunnen jullie op- en aanmerkingen en suggesties geven over de FAQ en beleid. Mocht je om een of andere reden liever met ons mailen dan het hier in het topic plaatsen, kan je hier onze e-mail adressen vinden.

Ook kan je (globaal gezien) je mening over de manier van modereren kwijt. Dat betekent dat je zou kunnen zeggen: "Rafe is nogal kortaf, bijvoorbeeld in dit en dat topic". Het is dus niet de bedoeling dat je hier gaat klagen over dat ene gesloten topic van jou. Het is namelijk veel handiger als je dat met de moderator direct via e-mail uitpraat. Dus wat kan beter / anders / mooier / strenger / lakser / duidelijker / korter?

Kortom, kom met ideeën en suggesties, en je mag best kritisch zijn (vergeet alleen je argumentatie niet ;)).

Verder gelden in dit topic uiteraard de gewone regels die voor elk ander SA topic gelden.

[ Voor 47% gewijzigd door F_J_K op 20-01-2004 00:35 . Reden: en Rafe is het voorbeeld dat hij zelf uit koos, dat is niet mijn mening ;) ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:45
Misschien moet je in de faq nog iets opnemen over de vraag naar programma's. Bijvoorbeeld even dit topic vermelden: Nuttige Windows progs . Dat scheelt weer een hoop gevraag naar nieuwe programma's :)
Verder misschien een lijstje met grote topic's? Zoals het trillian pro 2.0 topic en winamp 5 topic. Dan kunnen daar alle vragen over dat pakket gedumpt worden.

Dat laatste is een wild idee :) moet je maar even intern overleggen want de zoekbaarheid gaat er daar natuurlijk op achteruit. Het eerste hoop ik wel terug te zien in de faq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien muggeziften, maar je wilt feedback.

Ik zit vaak in de Faq te zoeken, en voorheen waren dat de handelingen: GoT > SA > Faq. Nu is daar een stap bijgekomen, namelijk: GoT > SA > Faq&Beleid > Faq. 1 Klikje + wat scrollen meer dus. Zou het best prettig vinden als Beleid, Faq en Feedback 3 aparte stickies zijn.

Aan de andere kant kan je de denkwijze hanteren dat als mensen in de Faq willen zoeken, ze ook min of meer geforceerd worden om het beleid te lezen, met als gevolg (hopelijk) dat men minder nutteloze topics start. Als die denkwijze er achter zit negeer dan mijn eerste alinea, want dat vind ik een nobel streven ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
gomaster schreef op 20 januari 2004 @ 11:17:
Misschien moet je in de faq nog iets opnemen over de vraag naar programma's. Bijvoorbeeld even dit topic vermelden: Nuttige Windows progs . Dat scheelt weer een hoop gevraag naar nieuwe programma's :)
Verder misschien een lijstje met grote topic's? Zoals het trillian pro 2.0 topic en winamp 5 topic. Dan kunnen daar alle vragen over dat pakket gedumpt worden.
Nuttige progs topic is wel een goede ja.

Grote topics weet ik zo net nog niet, om door te zoeken zeker maar kleine vraagjes stellen in Grote topics heb ik in ieder geval liever niet. De meeste van die topics lopen nogal uit de hand, steeds dezelfde vraagjes, slecht te doorzoeken etc. (Het eMule topic is daar dankzij o.a. Zoefff een mooie uitzondering op trouwens). Grote topics werken IMHO alleen voor discussies - die niet later hoeven worden doorgelezen om een techprobleem op te lossen.

Een overzichtje om eerst de bestaande tips door te lezen/zoeken is misschien wel wat om over na te denken ja (met een uitlegje erbij dat een eigen topic 'met alle info' starten best kan).
Mike Jarod schreef op 20 januari 2004 @ 11:30:
Misschien muggeziften, maar je wilt feedback.
Daar is het topic voor :P
Ik zit vaak in de Faq te zoeken, en voorheen waren dat de handelingen: GoT > SA > Faq. Nu is daar een stap bijgekomen, namelijk: GoT > SA > Faq&Beleid > Faq. 1 Klikje + wat scrollen meer dus. Zou het best prettig vinden als Beleid, Faq en Feedback 3 aparte stickies zijn.

Aan de andere kant kan je de denkwijze hanteren dat als mensen in de Faq willen zoeken, ze ook min of meer geforceerd worden om het beleid te lezen, met als gevolg (hopelijk) dat men minder nutteloze topics start. Als die denkwijze er achter zit negeer dan mijn eerste alinea, want dat vind ik een nobel streven ;)
Of het werkt is een tweede :P

Inderdaad zat ik ook nog even te denken of de FAQ ook rechtstreeks neerzetten misschien toch niet handig is voor ons. Maar de mensen die het voor het eerst lezen wil je inderdaad ook de policy laten zien.

Ik zelf heb trouwens een bookmark naar de FAQ, werkt ook. Maar is ook niet ideaal :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Dit is zover ik weet al geopperd door Schouw, maar wil het nog wel even benadrukken. Een extra forum met security zaken zou ik persoonlijk erg handig vinden.

Een paar punten die daar mooi zouden thuishoren:
• Virusinfo/fixes direct als ze uitkomen. Met iemand als Schouw ben je er dan vroeg bij.
• Hoe timmer ik mijn Windows dicht
• Security patches + uitleg
• Firewall uitleg + poortlistings + firewall software/hardware meningen/reviews etc
• Het spyware deel kan wmb hier ook naar toe
• Alleen het NOS deel zou ook vertegenwoordigd moeten zijn, en daar snap ik bv niet veel van.
edit:
• WLAN beveiligen + uitleg (wordt steeds meer een issue denk ik)
• rechtenstructuren etc

Kortom dat is best wel wat belasting voor SA verplaatsen naar een nieuw forum. Positief denk ik.

Ik vind het geen enkel probleem om - mits nodig - mee te helpen aan de Faq's en Howto's.

[ Voor 12% gewijzigd door Mike Jarod op 20-01-2004 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Een extra forum met security zaken zou ik persoonlijk erg handig vinden.
Virussen & Veiligheid is er al eens geweest, maar is doodgebloed, en er is toen geconcludeerd dat het prima in de daarvoor relevante fora kunnen.
# Virusinfo/fixes direct als ze uitkomen. Met iemand als Schouw ben je er dan vroeg bij.
zijn tweakers niet volwassen genoeg hiervoor? voor de ECHT heftige dingen (Blaster e.d.) waren in het verleden al stickies en die hbben prima geholpen. meldingen hiervoor kunnen prima in SA

# Hoe timmer ik mijn Windows dicht
zie hier beneden

# Security patches + uitleg
dan sterft GoT een soort stats-dood, dat staat prima besproken in de relevante MSKB artikelen

# Firewall uitleg + poortlistings + firewall software/hardware meningen/reviews etc
hoort in NT, en daar is het al uitgelegd, ook een stukje bekende poortlisting. alle poorten die gebruikt worden door software X is ondoenlijk

# Het spyware deel kan wmb hier ook naar toe
zoveel spyware topics lopen er nit in SA

# Alleen het NOS deel zou ook vertegenwoordigd moeten zijn, en daar snap ik bv niet veel van.
je bedoeld NOS-software?

edit:
# WLAN beveiligen + uitleg (wordt steeds meer een issue denk ik)
kan prima in NT, en staat ook in je manual

# rechtenstructuren etc
kan je dat even verduidelijken?
heb even op een andere manier gereageerd, aangezien ik geen zin had om de quote op te hakken :)

Verder vind ik de moderatie in SA prima gaan zo, en ook ele en momania (en natuurlijk SH007 tot zeer recent) springen en sprongen goed bij in topics (net als jullie doen in WOS). De stijl van modereren spreekt me hier wel aan, aangezien men gewoon vriendelijk blijft tegen users, en niet BalusC's /faq/basic (niets tegen BalusC, maar ik vind die methode nooit prettig overkomen) om maar een voorbeeld te noemen. Zo hou je mensen vast, en gaan ze wellicht ook anderen helpen :)

F_J_K zal zich wel afvragen waarom ik al drie weken om dit topic liep te zeuren :P

[ Voor 3% gewijzigd door G33rt op 20-01-2004 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een securityforum zou zijn voor en nadelen hebben.
Zaak is, mocht het er komen, dat duidelijke regels/grenzen worden opgesteld wat daar hoort en wat niet.

V&V bloedde toen misschien dood, maar toen kregen de trojanauthors ook nog geen centjes van de spammers. Iig niet in die mate. :/
Daarnaast zijn er best veel interessante dingen die wel een plaats zouden verdienen op GoT, maar nu in geen enkel forum passen.

Wat af en toe wel een beetje irritant is, is dat malware related topics niet(direct)richting SA worden gemoved, maar dat is eigenlijk niet echt iets waar de SA mods iets aan kunnen doen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Overigens wil ik graag het beleid als aparte sticky zien als dat mag/kan/mogelijk/bla is, dat is overzichtelijker en linkt makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
We zijn inderdaad al even aan het discussieren over een nieuw VV in het softe goederen-crew-zweethok. Eigenlijk met +- dezelfde argumenten :+
G33rt schreef op 20 januari 2004 @ 15:27:
Zo hou je mensen vast, en gaan ze wellicht ook anderen helpen :)
Dat is het idee ja, dat en dat ze ook echt het commentaar over zoeken ter harte nemen :P
F_J_K zal zich wel afvragen waarom ik al drie weken om dit topic liep te zeuren :P
Nee hoor :+

G33rt: zie mijn reactie op Mike Jarod's reply. Al durf ik nog niet te zeggen of dat wel werkt / zal werken.

offtopic:
Ik verwacht pas morgenavond tijd te vinden om verder te reageren, sorry :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
heeft F_J_K nog een flesje virtuele deo nodig dan? :P
G33rt: zie mijn reactie op Mike Jarod's reply. Al durf ik nog niet te zeggen of dat wel werkt / zal werken.
de policy staat toch in een aparte post? je kan toch gewoon uit een sticky linken naar een andere sticky? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
G33rt schreef op 20 januari 2004 @ 18:59:
heeft F_J_K nog een flesje virtuele deo nodig dan? :P
Yup :P Writer's block sucks :(
En nu ben ik echt weg :P
de policy staat toch in een aparte post? je kan toch gewoon uit een sticky linken naar een andere sticky? :)
Tuurlijk - een probleem. Ik bedoelde of mensen zo ook de policy lezen als ze op zoek zijn naar een antwoord in de FAQ. Als er veel meer mensen nu de policy lezen vind ik dat die extra klik waar - zo niet is het idd. gewoon irritant extra klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Dit verhaal begint misschien meer richting LA te gaan...

G33rt,

Op zich vlam je m'n opties perfect af ;) Als ik je antwoorden lees heb je voor het grootste deel gelijk. Een aantal dingen zijn al te vinden in de Faq's van de andere subfora, aantal dingen zijn misschien te veel van het goede.

Toch mis ik een deel op GoT waar ik informatie over beveliligingen en security kan lezen. Zo zijn virussen, Windows security issues en (hardware) firewalls allemaal in verschillende fora te vinden. Terwijl ze samen imho onder de noemer security vallen. Ook zie ik nergens een Faq - die deze zaken samen behandelt - staan waar ik allemaal op moet letten mbt dit onderwerp. Nou durf ik wel te zeggen dat ik redelijk op weg ben in deze materie, maar we willen de beginnende GoTter toch ook wat kunnen bieden?

Het blijft een moeilijke vraag of een extra forum hierover nodig is. Zoals jij het zegt is dat niet het geval en is in het verleden gebleken dat het toen niet levensvatbaar was. Dan vraag ik me af hoe dat nu zit. Security is iets wat steeds belangrijker lijkt te worden, en ook iets waarvan bij veel mensen een stukje besef ontbreekt. Althans dat is mijn constatering, we hebben toch al genoeg mensen gezien hier die bv als spammachine werden gebruikt door een trojan oid. Ook worden virussen steeds complexer, denk aan ADS. Ik vind dat dit onderdeel van de IT extra belicht moet worden.

Toch nog even een reactie op een aantal van je replies:
# Virussen: zijn tweakers niet volwassen genoeg hiervoor? ...
Dat hoop ik wel. Maar er zijn ook topics hier die het tegendeel bewijzen.
# Security patches + uitleg: dan sterft GoT een soort stats-dood, dat staat prima besproken in de relevante MSKB artikelen
Kan je ook zien als: Wat zijn de bekende lekken in bv windows die nog niet gefixt zijn? Waar moet je op letten? Wat kan er gebeuren? Alternatieve software waar die lekken niet in zitten? Dat vind ik niet terug in de MSKB.
# Het spyware deel kan wmb hier ook naar toe: zoveel spyware topics lopen er nit in SA
Op dit moment niet, maar vorige maand kon ik bijna m'n vrije tijd vullen met HT logs uitpluizen :).
# WLAN beveiligen + uitleg (wordt steeds meer een issue denk ik) : kan prima in NT, en staat ook in je manual
Ja alles staat in de manual, maar een hoop mensen lezen geen manuals.
# rechtenstructuren etc : kan je dat even verduidelijken?
Bv op je bedrijfsnetwerk, waar mogen users wel en niet bij? Welke instellingen zet ik op m'n webserver? Etc. Ben niet zo geleerd op dit vlak maar zijn genoeg voorbeelden te bedenken.

Tot slot: ik ben niet degene die hier over gaat. Ik vraag me af hoe de modjes dit zien. Ik kan inderdaad niet goed onderbouwen waarom een extra forum nodig zou zijn, maar het belang van security lijkt me duidelijk. Ik nodig daarom andere mensen uit ook even te reageren op dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
gomaster schreef op 20 januari 2004 @ 11:17:
Die zou er inderdaad best inkunnen :)

Alhoewel 'het gevraag naar nieuwe programmas' hier - denk ik - niet mee omlaag gaat, voor de meeste mensen is de new topic knop stukken interessanter dan die "duffe" FAQ.
Ik denk dat links naar 'grote topics' zetten niet zo veel nut heeft. Zoals F_J_K al zegt kan je op dit moment nog niet goed zoeken binnen een topic zelf, en aangezien er meestal wordt gepraat over een programma heeft een dergelijk topic imho niet echt veel informatiewaarde (tenzij je de reacties van medetweakers op een bepaald product wilt weten).
Mike Jarod schreef op 20 januari 2004 @ 11:30:
Deze opzet heeft als voordeel dat er nu één duidelijk startpunt is, met een inleidend verhaaltje dat vertelt waar je op moet letten als je een nieuw topic wilt starten, en voor meer informatie doorverwijst naar het uitgebreide stappenplan.

Over het aantal klikken (en extra draai aan je scrollwiel) ben ik benieuwd vanuit welk perspectief je dat bekijkt. Voor een n00b die asap antwoord op zijn vraag wil hebben, zal die extra klik toch niet uitmaken aangezien die meteen op new topic rammen.

Dit feedback topic wil je niet sticky maken trouwens, dan kan er niemand meer in reageren (wel lekker rustig :+) ;)
Aan de andere kant kan je de denkwijze hanteren dat als mensen in de Faq willen zoeken, ze ook min of meer geforceerd worden om het beleid te lezen, met als gevolg (hopelijk) dat men minder nutteloze topics start. Als die denkwijze er achter zit negeer dan mijn eerste alinea, want dat vind ik een nobel streven ;).
Zo ver had ik nog niet doorgedacht, zoals ik hierboven al zei was mijn intentie meer om de nieuwe gebruikers een duidelijk beeld te geven waar alles te vinden is, en hoe het er hier aan toe gaat. Als je daar nog wat verder op zou breien zou je op hetzelfde idee kunnen uitkomen zoals de jouwe.
Mike Jarod opperde op 20 januari 2004 @ 13:35 zijn ideeën over de mogelijke herstart van Virussen & Veiligheid.
Tja, daar zijn we in SGC ook nog over aan het spreken.
We kunnen het best proberen, het zou alleen zonde zijn als de boel net zo stil zou vallen als V&V toentertijd. Als we het net zo breed zouden maken zoals jij voorstelt, moeten we ook nog kijken wat de NOS en NT/PNS mods er van vinden.
G33rt schreef op 20 januari 2004 @ 17:53:
Overigens wil ik graag het beleid als aparte sticky zien als dat mag/kan/mogelijk/bla is, dat is overzichtelijker en linkt makkelijker :)
Ben ik hierboven (bij Mike Jarod) al op ingegaan :)

Aangezien het grote deel van de reacties over de FAQ en de eventuele herreizing van Virussen & Veiligheid gaan, mag ik daaruit opmaken dat het beleid en de manier van modden die F_J_K en ik er op na houden in orde is? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Rafe schreef op 20 januari 2004 @ 19:50:
...mag ik daaruit opmaken dat het beleid en de manier van modden die F_J_K en ik er op na houden in orde is? B)
Ik heb er niks op aan te merken. Misschien zijn jullie af en toe iets te lief, maar dat is (zoals G33rt al zei) alleen maar goed om mensen te behouden.

[ Voor 3% gewijzigd door Mike Jarod op 20-01-2004 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:51
Mike Jarod schreef op 20 januari 2004 @ 20:12:
[...]
Ik heb er niks op aan te merken. Misschien zijn jullie af en toe iets te lief, maar dat is (zoals G33rt al zei) alleen maar goed om mensen te behouden.
Ik heb eigenlijk altijd wel wat te zeuren (O-)) op dingen, maar in SA heb ik eigenlijk vrijwel niks op te merken. Het is inderdaad zo dat de mods in SA nog wel eens erg lief kunnen doen, maar eigenlijk vind ik dat meer een goed voorbeeld voor hoe het bij andere mods soms ook zou kunnen, dan dat het een nadeel is.

En ik ben het eens met G33rt dat het handiger zou zijn om de FAQ en het beleid allebei sticky te zetten als losse topics, want op deze manier kost het toch net weer wat meer moeite om bij het gewenste deel te komen en dat is voor sommigen al snel te veel moeite :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Aangezien het grote deel van de reacties over de FAQ en de eventuele herreizing van Virussen & Veiligheid gaan, mag ik daaruit opmaken dat het beleid en de manier van modden die F_J_K en ik er op na houden in orde is?
nee natuurlijk niet :+

jullie voeren zo'n strenge dictatuur en schrikbewind, dat niemand durft!!!!!!1111 8)7

:*

ja dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
SA loopt heel goed eigenlijk. Ik vind het alleen zo zonde dat al die spyware topics zo erg dit forum overheersen. 485 verschillende IE spware topics gaat een beetje vervelen (zal wel komen omdat ik hier te vaak zit dan). (of was dat nou in WOS? :?)

En dat wanneer je een echt goed idee hebt wat met software te maken heeft, dat het topic altijd doodbloed omdat de mensen hier niet genoeg voorstellingsvermogen hebben :P Maar daar kan je als moderator ook weinig aan doen vrees ik.

[ Voor 4% gewijzigd door Justice op 20-01-2004 22:09 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
485 verschillende IE spware topics gaat een beetje vervelen
mag ik vragen waar je die gezien hebt? sinds ele's spyware howto valt het eigenlijk reuze mee vind ik, en die paar topics worden toch genegeerd of gaan down under :)

althans, zo ervaar ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Clickkerdeclick

64 deze maand (30 dagen) dus al :) Waarvan 85% in SA. En dan heb je nog de trojans, diallers die je met dezelfde tools kan weghalen, die ik niet meetel

[ Voor 15% gewijzigd door Justice op 20-01-2004 22:30 ]

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
Rafe schreef op 20 januari 2004 @ 19:50:
[...]

Die zou er inderdaad best inkunnen :)

Alhoewel 'het gevraag naar nieuwe programmas' hier - denk ik - niet mee omlaag gaat, voor de meeste mensen is de new topic knop stukken interessanter dan die "duffe" FAQ.
Het is iig handig omdat er dan een verzameling programma's direct beschikbaar is. En misschien kunnen we daar dan naar gaan linken?
[...]

Ik denk dat links naar 'grote topics' zetten niet zo veel nut heeft. Zoals F_J_K al zegt kan je op dit moment nog niet goed zoeken binnen een topic zelf, en aangezien er meestal wordt gepraat over een programma heeft een dergelijk topic imho niet echt veel informatiewaarde (tenzij je de reacties van medetweakers op een bepaald product wilt weten).
Dat zei ik dus ook al. Het is idd niet goed zoeken in een topic dus misschien toch maar niet doen.

[ Voor 3% gewijzigd door gomaster op 20-01-2004 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Mocht er vanuit de crew behoefte aan zijn, dan zal ik het 'Nuttige Windows Progs'-topic eens doorlopen en alle informatie netjes in een php-database zetten en ergens online gooien (of de output saven als html en op mn webspace zetten oid) :)

uiteraard na mn tentamens :P
Tja, daar zijn we in SGC ook nog over aan het spreken.
We kunnen het best proberen, het zou alleen zonde zijn als de boel net zo stil zou vallen als V&V toentertijd. Als we het net zo breed zouden maken zoals jij voorstelt, moeten we ook nog kijken wat de NOS en NT/PNS mods er van vinden.
question is - wat doe je ermee? waar zet je het neer? wellicht is het een idee om het - in overleg met de GC-crew - te starten als TF: V&V oid, net als met Fotografie gedaan is. Dan kan, mocht het niet lopen, zonder wrangevoelens, de stekker eruit aangezien het 'maar' een TF was :)

dat 'maar' moet je uiteraard niet letterlijk opvatten, ik bedoelde meer dat er geen perm-forum voor dicht hoeft :)

[ Voor 64% gewijzigd door G33rt op 20-01-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gomaster
G33rt schreef op 20 januari 2004 @ 22:59:
Mocht er vanuit de crew behoefte aan zijn, dan zal ik het 'Nuttige Windows Progs'-topic eens doorlopen en alle informatie netjes in een php-database zetten en ergens online gooien (of de output saven als html en op mn webspace zetten oid) :)

uiteraard na mn tentamens :P
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb alleen niet de hosting daarvoor. Maar ik wil je misschien wel helpen met in db stoppen.
als dat uitkomt met mn examen en toetsen daarvoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
offtopic:
Time flies when you're stressed out. Dus nu pas weer een reactie van me :+

Er zijn redelijk wat pro's en cons voor een (in beginsel als test 'themaforum') VV. Nu nog even kijken of de rest vd crew dat wel ziet zitten in het crewforum.

Alleen al het evt. verplaatsen van de bestaande topics is een rotklusje, gok ik :D

Maar gewoon twee (of drie?) stickies vinden jullie allemaal handiger, ook gezien het feit dat beginners op die manier wellicht de policy dan geen blik waardig gunnen? Dan maar aanpassen ben ik bang. Arme Rafe, al dat tikwerk voor niets geweest :+
Maar we zouden er nog even een weekje mee kunnen wachten en af en toe naar de netstat teller kijken.
Justice schreef op 20 januari 2004 @ 22:28:
Clickkerdeclick

64 deze maand (30 dagen) dus al :) Waarvan 85% in SA. En dan heb je nog de trojans, diallers die je met dezelfde tools kan weghalen, die ik niet meetel
Het schommelt inderdaad nogal, maar hoe dan ook vind ik 64 topics over een maand niet echt veel spyware topics trouwens, dat is 2 a 3 per dag. En dat wordt dus ondergesneeuwd onder de vele andere topics in SA (92 de afgelopen 24 uur).
Maar een l33t scriptje van elevator kwam over de twee weken tijd tot zo'n 370 actieve topics met woorden als 'firewall', 'spyware', 'virus' of 'trojan' in de body in WOS, SA en NT. Een groot deel daarvan heeft niets met beveiliging, spyware, oid te maken (enkel het woord FW maakt het geen beveiligingsvraag - zeker in NT niet) maar als ik met de hand uit die resultaten een kleine steekproef doe blijkt er nog wel 20-30% over te blijven als 'echt' VV vraagje.

En het nuttige progs topic in een DB zetten klinkt wel erg leuk ja - wel een rotklus om het dan overzichtelijk te maken trouwens :o

En /me ben opgelucht dat er geen lange tirades komen over ons modgedrag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Inmiddels is er een nieuw topic; om te voorkomen dat men hier nog reageert nog even een gratiz slotje van mij :*)

Jullie feedback op het subforum Software Algemeen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Topicstarter
Oeh in inderdaad heb ik wel erg lang gedaan over het omzetten van die drie naar twee stickes :X

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.