Toon posts:

ASUS 9600 XT geeft wel/geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
27 december 2003 heb ik een nieuw systeem gekocht:

AMD XP 2800+
ASUS A7N8X Deluxe
ASUS RADEON 9600XT
512MB RAM
120GB SATA HDD

Met een kruising tussen een kerst en een sinterklaas gevoel de boel in elkaar geknutseld, de boel aangesloten en de bijgeleverde drivers geinstalleerd.
Toen alle essentiele dingen er op stonden wilde ik toch even zien wat mijn nieuwe videokaart in huis had. Even wat leuke games geinstalleerd en 2 dagen geen daglicht meer gezien. De 3de dag kruip ik uit bed weer achter de PC en blijkt dat er iets mis is gegaan na het uitzetten de avond ervoor en het indrukken van de powerknop om em weer aan te zetten de volgende ochtend. Geen beeld!

Paar keer aan en uit. Nog steeds geen beeld, ook geen piepjes van het booten ofzo.. Nix. CD en FDD lapjes blijven in afwachting van iets branden, maar er komt niets. Kast open, oude nVidia GF2 GTS erin.. Voila, beeld! Dan even de ASUS kaart in mijn oude systeem proberen. Ook daar geen beeld.

Terug naar de winkel.. Garantie. Nieuwe kaart wordt besteld (29 december).

Gisteren (16 januari) hadden ze em eindelijk binnen gekregen. Kaart erin! Perfect. Hele avond zitten gamen, DVD gekeken, beetje surfen, enz.
Zet ik net de Compu weer aan.. GEEN BEELD!!

Kast open, alles zit nog zoals het hoort. Ding paar keer aan/uit, spanning erop/eraf. Aan/uit.. Doet het ineens weer..
(Misschien was die andere kaart dan ook niet kapot??? 2 weken voor niets gewacht??)

Iemand een idee wat dit kan zijn? beetje vervelend als dit steeds voor komt.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

is de lucht stroom wel goed in de kast ? lijkt erop dat de kaart kapot is door warmte ook omdat je 2 dagen fulltime heb zittten gamen

p.s. wat voor voeding heb je ?

[ Voor 12% gewijzigd door B-lennium op 17-01-2004 13:58 ]

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Standaard 300W ATX voeding..

warmte lijkt goed weg te kunnen, maar ik zal even wat dingen proberen met wat extra fans. Heb nog wel wat liggen hier..Post later wel even of het resultaat heeft gehad.

Verwijderd

Standaard 300W ATX voeding..
Misschien handiger als je een plaatje post van je voedingssticker of de specificaties van de spanningslijnen (hoeveel Ampere maximum per spanningslijn) en dan in het bijzonder de 5V en 12V. ;)
elke enermax 365W kan met gemak een 550 W Q-tec aan!
Daar dacht mijn Enermax en Q-tec toch echt anders over ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 22:49 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb deze kaart ook sinds kort, en standaard zat in mn kast (AOpen QF50C) een 300 watt voeding, maar toen had ik nie genoeg watt, mn pc vloog uit als ik een cd probeerde te laden |:( ... toen keek ik op de voeding en stond er voor de 5V en 12V lijnen is het 180 watt ... |:( .
toen stopte ik mijn oudere 400 watt voeding erin en daarmee deed die het gewoon, en ik raad je aan de Catalyst 3.10 te installeren en nie de drivers van ASUS, die zorde bij mij voor problemen...

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.safari-joe.nl/voeding.JPG

Dit zit er nu in.. voldoende?
Wel raar, vandaag doet ie het weer niet..
Erg frustrerend :

edit: zie trouwens ook iets staan daar over die 180W op de 3.3v en 5v?!?

nog maar een edit: heb em even los gehad om bovenstaande foto te maken..
sluit em net weer aan, druk op de power: voila, beeld! RAARRRR!

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 00:03 ]

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Je voeding is gewoon niet krachtig genoeg om je systeem aan de praat te krijgen met die kaart. Soms doet ie het wel, soms niet.
Mijn advies: koop een degelijke 380w of 430w voeding van Enermax, Antec of CWT.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

Verwijderd

Topicstarter
goed.. dan maar even een nieuwe voeding halen van de week en hopen dat dat het is..

thnx allemaal voor de tijd en moeite

• BiG-GuY

BiG-GuY

is dit een goede voeding? Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold ik ben namelijk van plan om binnekort meer uit te breiden en op mijn 400 watt voeding zitten minder stekkertjes dan op mn 300 watt voeding |:(, dus ik heb geen stekkertjes meer...

[ Voor 7% gewijzigd door BiG-GuY op 19-01-2004 21:14 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

BiG-GuY schreef op 19 januari 2004 @ 21:13:
is dit een goede voeding? Q-Tec Voeding 550W Dual Fan Gold ik ben namelijk van plan om binnekort meer uit te breiden en op mijn 400 watt voeding zitten minder stekkertjes dan op mn 300 watt voeding |:(, dus ik heb geen stekkertjes meer...
de Qtec dual watt 550 kan..mmm... ongeveer 400 wat opbrengen zonder al te veel problemen, zo ja.... hij is acceptabel. 550 Watt kan hij niet aan..in ieder geval niet stabiel. In jou geval zou hij voldoende moeten zijn.

Zelf ga ik liever voor enermax daartegen... elke enermax 365W kan met gemak een 550 W Q-tec aan!

There is no place like ::1

Verwijderd

kep een Enermax 465AX GFM 460Watt voeding, was 130 euro bij alternate, doet het perfecto

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 19 januari 2004 @ 21:43:
kep een Enermax 465AX GFM 460Watt voeding, was 130 euro bij alternate, doet het perfecto
De 365 is maar iets van 90 euro bij meeste zaken..of nog zelfs goedkoper, heerlijke voeding die mij toch..zwaarder wordende systeempje goed houdt!

There is no place like ::1

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik vind het allen nogal duur... die Q-tec kan je al voor €37,- vinden, daarom wou ik weten of het dan zo slecht was...

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-07 22:58

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Verwijderd schreef op 18 januari 2004 @ 23:58:
[afbeelding]

Dit zit er nu in.. voldoende?
Wel raar, vandaag doet ie het weer niet..
Erg frustrerend :

edit: zie trouwens ook iets staan daar over die 180W op de 3.3v en 5v?!?

nog maar een edit: heb em even los gehad om bovenstaande foto te maken..
sluit em net weer aan, druk op de power: voila, beeld! RAARRRR!
Dat is een Aopen kast ofniet?

Ik heb hier een P4 3.0 Ghz in de kast met 300 watt en de zelfde videokaart en werkt perfect :)

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Verwijderd

Wisse, ik heb dezelfde configuratie, en had hetzelfde probleem. de asus 9600xt is ondertussen ingeruild voor een sapphire....
Het is niet de voeding, lees deze thread op rage3d:
http://www.rage3d.com/boa...04a3837&threadid=33728800

Bart

Verwijderd

Topicstarter
Het lag blijkbaar niet aan de voeding, maar ik heb ook niet de zelfde problemen als vermeld op het forum waar _barto_ naar verwijst.

Ik ga nu wat met de mobo en kaart drivers te klooien.. hopen dat het werkt..

Verwijderd

Ik heb identiek hetzelfde probleem, als het dus geen voedingprobleem is, zal er ook voor mij niks anders opzitten dan de kaart in te ruilen :(

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 11:09:
Ik heb identiek hetzelfde probleem, als het dus geen voedingprobleem is, zal er ook voor mij niks anders opzitten dan de kaart in te ruilen :(
bij mij werkt die wel perfect... de ASUS Radeon 9600XT/TVD

Verwijderd

De kaart werkt perfect op elk willekeurig ander moederbord, behalve op mijn a7n8x deluxe.

In de winkel willen ze me geen andere geven omdat de kaart verder goed functioneert, wat vanuit hun standpunt gezien ook logisch is.

BiG-GuY: Jij hebt trouwens een MSI KT4V in je specs staan, dus lijkt het logisch dat de kaart bij jou wel werkt.

Voorlopig m'n oude GTS er terug in en er zal vast wel iemand zijn die de kaart wil hebben icm een ander moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de BIOS gereset op aanraden van de helpdesk van de locale computerboer hier. Het ding uitgezet en blijkt gewoon weer aan te gaan. Erg vreemd. Ik durf het aan en uitzetten niet te vaak te proberen, want voordat je het weet ben je weer een uur bezig met het apparaat aankrijgen en die tijd kan ik wel beter gebruiken.

Het ligt dus niet aan de videokaart, want heb er nu de 3de ASUS 9600XT in hangen en ik ga er niet vanuit dat ze een hele productie verprutst hebben daar.
(De heren bij de winkel vroegen wel of ik de HL2 coupon weer even terug in de doos wilde doen) Daarnaast loopt ie als een trein op het moment dat ie wel een keer aan gaat. Voeding is het dus ook niet, want zit er ook net een nieuwe 450W in en heb ook 2 nieuwe 300W geprobeerd.

Ik heb het idee dat er iets op het moederbord niet goed zit/zat want hij blijft al hangen voordat er ook maar iets gebeurd. Ik druk de power in. mijn IDE-led knippert 1 of 2 keer en het CD-rom/DVD-combo ding blijft even een tijdje knipperen en daarna niets. geen beeld, geen floppydetectie.. Heb ook al gekeken of het uitmaakte dat de CD-rom er niet aangesloten zat enzo, maar dat had ook geen effect..

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar probeer het eens met de BIOS of misschien een andere BIOS. Wie weet. Succes.

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

ik heb dus ook gewoon precies het zelfde probleem, alleen heb ik een Abit nf7-s met een asus radeon 9600XT 128mb..
ik heb een enermax 353 watt psu die gewoon mega stabiel in alles is.. dus aan de voeding licht het ook al niet..
ik heb wel net zoals jou een amd 2800+ cpu...
we hebben samen een ander mobo en jij hebt al 2 kaarten geprobeerd.. wat ik me dan afvraag.. waar ligt het dan wél aan????!!!!

heeft iemand dit probleem dan al eens kunnen oplossen?

edit: op mijn p4 mobo doet hij het wel gewoon met een noname voedinkje.. en als ik een andere kaart op dit abit mobo zet dan doet die het ook gewoon..!

edit 2: het kan ja niet aan de drivers liggen he? want ik krijg al geen beeld bij het booten en daar gebruikt hij nog geen drivers??

[ Voor 32% gewijzigd door diontjuh op 31-01-2004 11:28 ]

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik zit met exact hetzelfde probleem, mijn spec's zijn:

A7N8X deluxe
2x 256Mb DDR400 dualchannel Kingston
AMD XP3000
Saphire 9600XT 256 MB + Iiyama 431S
Chieftech 360watt voeding

Probleem, computer gaat aan en blijft hangen, geen piep en geen beeld.
Na een aantal malen aan/uit zetten werkt alles perfect.

Ik heb er eerst 2 weken een Sony 17 inch CRT op gehad zonder problemen.
Toen mijn Iiyama 431S binnen was, en aangesloten via DVI begonnen de problemen. Ik heb ook al geprobeerd via de analoge kabel, zonder effect.
Ik heb ook geen CRT meer om te kijken of dit aan de monitor ligt.

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb 2 weken geleden ook een ASUS 9600XT videokaart gekocht. Ding geinstalleerd en alles draaide perfect.
Maar na 5 a 6 dagen begon ASUS Smartdoktor te mekkeren over de AGP spanning, hier stond 1,5V op en dat was te laag. Zeer raar aangezien met 4x AGP de spanning juist 1,5V moet zijn.
Smartdoktor gaf dus een meldig dat m'n kaart niet meer goed was en ik contact op moest nemen met de leverancier. bla bla bla......

Ik heb m'n oude kaart weer geinstalleerd (Leadtek GF4 MX440) en deze deed het perfect.
Dus oude drivers er maar weer afgegooid, ondertussen waren er nieuwe ATI drivers (4.1) en heb m'n 9600XT kaartjuh erweer in gedaan en geinstalleerd met nieuwe drivers.
Dit heb ik tot nu toe zo aan het draaien, dag of 8 en ik heb nog steeds geen problemen met de kaart gehad. Heel vaag dus.

Aangezien er in dit topic ook gesproken wordt over de temperatuur ging er bij mij een lampje branden. Want sinds ik de nieuwe kaart in m'n pc heb ligt mijn temp GiGa hoog, m'n CPU temp is gestegen met dikke 10 graden. Ik heb sinds ik voor de 2e keer de videokaart weer geinstalleerd heb m'n kast los en ligt de temp ongeveer rond de 53 / 54 graden en dus geen last meer met m'n videokaart. Ook niet naar flink belasten met 3dMark03.

Is deze kaart dan soms niet erg gevoelig voor temperatuur???

Mijn specs:
AMD AthlonXP 2100+
MSI KT3 Ultra
60 Gig maxtor
40 gig maxtor
1Gig intern
300Watt voeding

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Standaard koeler op 9600XT niet sterk genoeg denk je dus ?

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Misschien wel jah, ik heb me een fan aangeschaft die ik bovenin m'n kast ga bouwen om de warme lucht eruit te zuigen.
Bekijk dan ff wat de temperatuur in de kast word, en als dat niet genoeg is dan zet ik er nog een PCI koeler bij in, die onder de videokaart komt. Die kan dan mooi direct de lucht van de videokaart afvoeren.

• diontjuh

diontjuh

for president

het kan toch niet dat de kaart te warm word, bij mij stopt die 10 seconden draaien er al mee en ik krijg geen beeld vanaf dat ik opstart.. dan is de temp. nog niet eens eens zo warm hoor..

• diontjuh

diontjuh

for president

ik ben er dus net achter dat alleen mensen met een Nforce II chipset dit probleem hebben en alleen een asus kaart dit doet..
daarvoor ben ik alles gaan afsporen en ik krijg vandaag of morgen nog het nummer van asus hoofdkantoor in nederland en dan komt er opheldering hierover.. want ik heb niet 200 pleuro voor een kaart die niet goed werkt betaald!

• Velocity
  • Niet online
Ben ik niet met je eens, ik heb dus een saphire 9600xt 256mb op een a7n8x del 2.0 en heb precies dezelfde problemen.
Ligt dus niet alleen aan asus kaarten, maar ook saphire heeft er last van.

• diontjuh

diontjuh

for president

dan ligt het dus aan de gpu (9600XT) in dit geval Icm nforceII

[ Voor 4% gewijzigd door diontjuh op 31-01-2004 11:27 ]

• Velocity
  • Niet online
Ik heb in een forum gelezen over iemand die als (tijdelijke) oplossing er een goedkoop pci videokaartje naast had gehangen, en er een monitor met dubbele videoingang op had aangesloten.
De pc boot dan op de pci kaart, en schakelt in windows over op de 9600xt.
Dit werkte.
Misschien iemand die dit kan uitproberen, ikzelf heb geen pci kaart over.

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

asus 9600 xt
asus A7N8x- E deluxe rev. 1.01 bios 1006
Q silence 350W voeding
xp2500+ barton
17"tft 431s digitaal aangesloten
laatste catalist driver....

cpu draait standaard mhz en word ongeveer 45 graden bij gamen.

Tot nu toe geen problemen met gamen en zo. Waar ik wel problemen mee heb (gehad) is dat ik soms wel gewoon opstart maar een zwart scherm houd. Op de een of andere manier denkt tie dan dat die tft de secondary screen is en geeft enkel beeld op de primary, wat dus een zwart scherm als resultaat geeft. even via remot econtrol de bak omzetten lost dat wel op maar vreemd is het wel.

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

• diontjuh

diontjuh

for president

Velocity schreef op 30 januari 2004 @ 22:49:
Ik heb in een forum gelezen over iemand die als (tijdelijke) oplossing er een goedkoop pci videokaartje naast had gehangen, en er een monitor met dubbele videoingang op had aangesloten.
De pc boot dan op de pci kaart, en schakelt in windows over op de 9600xt.
Dit werkte.
Misschien iemand die dit kan uitproberen, ikzelf heb geen pci kaart over.
dit kan dus gewoon niet.. want bij mij start de kaart dan wel op.. geeft geen beeld en na 10 seconden stopt de fan ermee
als dat het geval zou zijn dan zou je kaart als je in windows komt weer moeten gaan werken maar als ik mijn pc 5 min. aan heb staan begint die echt niet te werken hoor...

• Slitch
  • Laatst online: 27-02 09:27
kheb ook een ASUS 9600XT
mah ik heb ook dat probleem met smart docter dat ie de 1,5 volt niet haalt. Terwijl ik een 420 watt voeding hebt die alles trekt!!!!!
verder als ik op mn MSI KT4AV (met nieuwe bios) de AGP 8X op smartgard instel dan benk aant gamen en na een antal minuutjes valt de VPU weg en dan moet ie recoveren!!!
Voor mijn part mag ASUS alle kaarten trug nemen
net als die ene troep dat de grill te dicvht op de fan zat, hebk er ook af moeten halen :(

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nog steeds geen resultaat behaald met mijn pogingen met andere drivers enzo. Kom net thuis van mijn werk en zet de PC aan. Ging in 1 keer goed. Ik zeg tegen mijn pa dat het allemaal weer lijkt te werken.. Blijkt dat hij em al de hele morgen aan probeerde te krijgen en dat ie echt verbaasd was dat het nu wel ineens lukte.
Ik zit er zwaar aan te denken mijn 9600XT om te ruilen voor een MSI GeForce FX5700 Ultra 128Mb. Heeft iemand daar al problemen mee gehad? of zou dat een veilige keuze zijn?

• BiG-GuY

BiG-GuY

ik heb dus een MSI KT4V met KT400 chipset, en geen probleempjes indien ik hem op 1,7 volt heb draaien, als ik hem op default doe, dus 1,5 volt dan geeft die wel de hele tijd black screens... misschien moeten jullie dat is proberen om de AGP voltage in de bios op 1,7 volt te zetten, ik heb 8x agp aan en geen fast-write(dat geeft ook problemen) maar nu werkt die dus superlekker met ATI Catalyst 4.1... en VIA Hyperion4in1 4.51v, het kan misschien toch liggen aan de NForce 2....

Verwijderd

Vrijwel dezelfde specs.
A7N8X-e-deluxe
Sapphire 9600XT 256mb
2 maal twinmos 3200
Barton 2500+
Prolite E431S (Gebruik DVI niet, kabel vind ik veels te duur)
En goedkope kast + 300Watt voeding(34 Euro)
Loopt als een speer, kan me nog wel heugen dat met installeren XP de IIyama driver moeilijk deed
Heb ook even voor proef wat oc werk gedaan Bord op 200MHZ en VGA op 550/330 en doorliep 3dmark prima (score 4111)
oc'en ga ik nog niet mee verder, wil waterkoeling maken.
Velocity schreef op 30 januari 2004 @ 14:41:
Ik zit met exact hetzelfde probleem, mijn spec's zijn:

A7N8X deluxe
2x 256Mb DDR400 dualchannel Kingston
AMD XP3000
Saphire 9600XT 256 MB + Iiyama 431S
Chieftech 360watt voeding

Probleem, computer gaat aan en blijft hangen, geen piep en geen beeld.
Na een aantal malen aan/uit zetten werkt alles perfect.

Ik heb er eerst 2 weken een Sony 17 inch CRT op gehad zonder problemen.
Toen mijn Iiyama 431S binnen was, en aangesloten via DVI begonnen de problemen. Ik heb ook al geprobeerd via de analoge kabel, zonder effect.
Ik heb ook geen CRT meer om te kijken of dit aan de monitor ligt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 13:51 ]

Verwijderd

MadMarky schreef op 19 januari 2004 @ 00:05:
Je voeding is gewoon niet krachtig genoeg om je systeem aan de praat te krijgen met die kaart. Soms doet ie het wel, soms niet.
Mijn advies: koop een degelijke 380w of 430w voeding van Enermax, Antec of CWT.
Ik zie wel vaker adviezen om een andere voedingen te kopen, lijkt nergens op.
Die 9600XT is niet zo'n stroomvreter als het vorige model, de kunst is om de oorzaak te achterhalen.
Als ik al die reaktie's zie in het binnen/buitenland over die Asus VGA kaart heb ik maar 1 advies: links laten liggen die kaart, ander merk kopen.
Helemaal om het feit dat er geen reaktie komt van Asus over dit probleem.

• diontjuh

diontjuh

for president

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:01:
[...]

Ik zie wel vaker adviezen om een andere voedingen te kopen, lijkt nergens op.
Die 9600XT is niet zo'n stroomvreter als het vorige model, de kunst is om de oorzaak te achterhalen.
Als ik al die reaktie's zie in het binnen/buitenland over die Asus VGA kaart heb ik maar 1 advies: links laten liggen die kaart, ander merk kopen.
Helemaal om het feit dat er geen reaktie komt van Asus over dit probleem.
als je nu ff na boven had gelezen zag je dat Velocity met een saphire kaart precies het zelfde probleem hebt..
de mensen van tegenwoordig lezen gewoon niet goed meer
:/

Verwijderd

diontjuh schreef op 31 januari 2004 @ 14:29:
[...]

als je nu ff na boven had gelezen zag je dat Velocity met een saphire kaart precies het zelfde probleem hebt..
de mensen van tegenwoordig lezen gewoon niet goed meer
:/
Ik heb wel goed gelezen, (zie mijn eerste reactie)dat is ook de reden dat ik een reaktie plaats dar het bij mij wel goed werkt.
Het gaat mij om die Asus kaart, er zijn teveel reakties vanuit binnen/buitenland met deze combinatie bord/vga.
Er is maar 1 die antwoord kan geven en die heb ik niet gehoord==>spul links laten liggen is mijn motto, dan meld Asus zich vanzelf.

• Velocity
  • Niet online
Hier nog wat info:

http://hardwareanalysis.com/content/topic/18627/

http://www.rage3d.com/boa...0&perpage=30&pagenumber=1

Ook in het forum van saphire wordt er veel geklaagd over de 9000 serie van saphire

• diontjuh

diontjuh

for president

Velocity schreef op 31 januari 2004 @ 15:10:
Hier nog wat info:

http://hardwareanalysis.com/content/topic/18627/

http://www.rage3d.com/boa...0&perpage=30&pagenumber=1

Ook in het forum van saphire wordt er veel geklaagd over de 9000 serie van saphire
veel geklaagd geen oplossing, daarom ga ik maandag het asus hoofdkantoor van nederland bellen en dan zullen ze wel met een oplossing komen en anders kijk ik dat iedereen vergoeding krijgt ofzo :p

• Slitch
jah pcies
ik heb een KT400AV van MSI en daar heb ik nou juist probs als ik em op 8X zet!!!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Slitch schreef op 31 januari 2004 @ 21:12:
jah pcies
ik heb een KT400AV van MSI en daar heb ik nou juist probs als ik em op 8X zet!!!
heb je al de VIA Hyperion4in1 4.51v drivers, want voor deze drivers had ik er problemen mee, misschien dat er nog een patch komt voor de Nforce mobo's...

• diontjuh

diontjuh

for president

wat ik vandaag heb gemerkt:
ik heb dat corsair geheugen met ledjes... als ik geen beeld bij het booten krijg doet het geheugen ook nix en hoor ik aan de hdd dat die neit ratelt als die in windhoos komt... ik heb me pc ff zonder gpu laten starten en alles ratelde gewoon..
toen gpu er weer in en hij deed het direct gewoon.. zo kun je hem snel laten starten maar het probleem is hier niet mee verholpen.. je kunt immers niet altijd je kaart eruit trekken :s

• diontjuh

diontjuh

for president

*kick*
mensen.. waarom hoor ik nix meer in dit topic ik ben hier het meeste aan het schrijven.. ik heb zoiets van .. ik heb 200 pleuro weg gegooid voor een kaart die neit werkt.. hebben jullie al oplossingen of doen jullie gewoon de pc 20 keer op een dag aanzetten voordat hij het eindelijk doet??

offtopic:
of komen jullie hier niet meer omdat je geen beeld meer hebt :P

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een Asus 9600XT op een Asus a7n8x-deluxe. Heb uiteindelijk maar een Hercules kaart genomen en het probleem is weg!

Verwijderd

Die van mij is ook al verkocht, geen zin meer in een probleem waar blijkbaar geen goede oplossing voor bestaat. Volgende week een Hercules bestellen.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier dus ook probz met die asus kaart, (lege) blauwe schermen en reboots zodra er een tijdje gegamed werd. Uiteraard ook icm een Nforce2, Asus a7n8x deluxe. Heb alle mogelijke drivercombis gebruikt, draai nu asus nforce drivers en nieuwste ati catalysts. Dit hielp echter allemaal niet. Maar toen ik het AGP voltage 1 stapje had verhoogt (naar 1,6) nog geen last meer gehad. Ik denk dat het probleem ligt bij de afwezigheid van een extra molexje op de kaart, waardoor ie teveel stroom van de AGP trekt, blijkbaar iets waar nforce2s slechter tegen kunnen. Verder staan fastwrites aan (uitzetten schijnt ook probz te geven) en de AGP staat op 4x. Hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen maar ff een andere kaart gehaald en alles werkt perfect. Kon zonder problemen de Asus kaart omruilen voor een MSI FX5700. Gaat altijd aan, geen problemen meer.

Ik ga nu even gamen, want dat was er een beetje bij-ingeschoten de laatste weken.

• Slitch
Ik heb die van mij bij Bora in duitsland gekocht(ik denk net als dion) en hads probs met alle nieuwste drivers van alle apparaten (inc bios)
mss ligt ut aan de levering van die winkel of dat ASUS geen ene flikker boeit
ik heb 2 weken gelden naar ASUS gemailed en nog steeds niets!
ik ga die van mij verkopen en een 5700 ultra of non kopen (on is slchter dan XT maar deze kun je wel nog Oc'en

• TheRealXistence
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 06:23
Loopt de asus 9600 XT dan wel op een AMD 64 mobo?

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Dat zou idd interessant zijn om te weten, naar mijn idee ligt het probleem niet zo zeer in de kaart zelf, als wel in de combi kaart-mobo(chipset).

• Slitch
Xistence schreef op 15 februari 2004 @ 19:46:
Loopt de asus 9600 XT dan wel op een AMD 64 mobo?
Ik zou zeggen leen us ene van iemand ;)

• diontjuh

diontjuh

for president

Slitch schreef op 15 februari 2004 @ 16:46:
Ik heb die van mij bij Bora in duitsland gekocht(ik denk net als dion) en hads probs met alle nieuwste drivers van alle apparaten (inc bios)
mss ligt ut aan de levering van die winkel of dat ASUS geen ene flikker boeit
ik heb 2 weken gelden naar ASUS gemailed en nog steeds niets!
ik ga die van mij verkopen en een 5700 ultra of non kopen (on is slchter dan XT maar deze kun je wel nog Oc'en
nou dan heb je het mooi gedaan.. bora in duitsland is hier 15 min. verder weg.. maar ja.. de kaart is terug en k mag wat anders gaan uitzoeken :D

• TheRealXistence
Welke kan ik dan beter pakken een Saphire 9600 XT 256 MB LRT (weet niet zeker met of zonder overdrive is dit een belangrijke feature?) of de Asus 9600 XT (waar ik zeker van weet wat met overdrive is :P) Ik weet het nog niet zo nadat ik hier die problemen zie. :S

Edit: ik heb eens van iemand gehoord dat 256 mb slechter is dan 128 mb volgens mij klopt dat niet.

[ Voor 17% gewijzigd door TheRealXistence op 16-02-2004 18:30 ]

• diontjuh

diontjuh

for president

Xistence schreef op 16 februari 2004 @ 18:29:
Welke kan ik dan beter pakken een Saphire 9600 XT 256 MB LRT (weet niet zeker met of zonder overdrive is dit een belangrijke feature?) of de Asus 9600 XT (waar ik zeker van weet wat met overdrive is :P) Ik weet het nog niet zo nadat ik hier die problemen zie. :S

Edit: ik heb eens van iemand gehoord dat 256 mb slechter is dan 128 mb volgens mij klopt dat niet.
de saphire geeft iig minder problemen
de 256 mb is ook iets slomer ja maar is wel langer up to date

• TheRealXistence
is goed maar hoe zit het met de overdrive functie want ik weet niet zeker of die op de Lite Retail versie zit :P

• Slitch
moet je ff voor die list vragen van saphire, ik d8 dat het alleen was zonder HL2
@ dion:
ik heb em te lang denk ik, vanaf 29 november zoiets, en de coupon voor halflife is al gebruikt, kank em dan nog gebruiken?

• Velocity
  • Niet online
Inmiddels 2 andere ATI kaarten geprobeerd namelijk de Madview 9600 pro en de Gigabyte 9200.
Dit lost het probleem van geen beeld krijgen tijdens opstarten ook niet op.
Ik heb geen nvidia kaart om dat te proberen, maar het lijkt erop dat alle ati kaarten van welk merk dan ook problemen geven op de A7N8X (deluxe) borden.
Alle onderdelen zijn nieuw, inclusief de 360W chieftec voeding.
In de bios zijn de voltages stabiel en boven gemiddeld.
Suggesties zijn welkom.

• BiG-GuY

BiG-GuY

weet iemand al of de ASUS Radeon 9600 XT/TVD ook in een MSI K8T Neo-FIS2R werkt, want nu werkt die perfect op mn MSI KT4V met n TB 1,4 Ghz, maar ga waarschijnlijk over een (half) jaar een Athlon 64 3000+ (of 3200+) kopen en dan wil ik mn ASUS Radeon 9600 XT/TVD daar in zetten :P... gaat dit werken of heeft niemand dit getest?

• diontjuh

diontjuh

for president

BiG-GuY schreef op 20 februari 2004 @ 08:08:
weet iemand al of de ASUS Radeon 9600 XT/TVD ook in een MSI K8T Neo-FIS2R werkt, want nu werkt die perfect op mn MSI KT4V met n TB 1,4 Ghz, maar ga waarschijnlijk over een (half) jaar een Athlon 64 3000+ (of 3200+) kopen en dan wil ik mn ASUS Radeon 9600 XT/TVD daar in zetten :P... gaat dit werken of heeft niemand dit getest?
op een msi hebben we hier nog geen problemen gezien neem dus maar aan van wel

• BiG-GuY

BiG-GuY

ja maar dat ligt aan de Chipset, het komt gewoon door de Nforce 2 chipset, tis volges mij nog niemand gelukt om de ASUS Radeon 9600XT/TVD op een Nforce mobo te laten werken... ik wou alleen weten of die ook goed werkt op de nieuwe VIA mobo's? of gebruiken die dezelfde Hyperions?...

• diontjuh

diontjuh

for president

BiG-GuY schreef op 20 februari 2004 @ 19:08:
ja maar dat ligt aan de Chipset, het komt gewoon door de Nforce 2 chipset, tis volges mij nog niemand gelukt om de ASUS Radeon 9600XT/TVD op een Nforce mobo te laten werken... ik wou alleen weten of die ook goed werkt op de nieuwe VIA mobo's? of gebruiken die dezelfde Hyperions?...
het is wel meerdere mensen gelukt de asus erop te krijgen.. klein bios updatje werkt bij de asus borden wel maar de abits niet.. en op via is het al helemaal geen probleem

Verwijderd

Ik heb dit nu ook al meerdere keren aan het handje gehad op een Asus A7N8X-E Deluxe (nforce2) met bios 1008 en Asus Radeon 9600XT/TVD 128MB. Het bootPOSTprobleem treed voorzover ik weet alleen op na een koude start.

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2004 01:48 ]

Verwijderd

hoi

heb zelf het volgende

-mb msi 865pe neo2 fisr
-cpu p4 2,8 ghz 800fsb
-mem 2x 512mb pc3200 kingston
-dvd nec 1300
-dvd rom lg
-hd seagate 120g s-ata
-voeding zalman 400w

-vga asus 9600xt

heb geen problemen gehad,wel de agp spanning op 1,6 volt gezet

als de kaart tewarm word geeft hij arteffects (50 + graden)
dus gewoon goed koelen.(goede airflow scheelde bij mij +-8 graden)

oc gaat ook prima 590/660 met een 3d mark scoren van 4330 :+

Verwijderd

ps: let wel op met asus smart dokter

met de auto fan controle,deze laat de fan regelmatig stoppen en
onregelmatig lopen(resultaat een zeer irritant geluidje)

• Slitch
diontjuh schreef op 20 februari 2004 @ 10:07:
[...]

op een msi hebben we hier nog geen problemen gezien neem dus maar aan van wel
Ik heb MSI KT4AV-L en ik heb veeeeeeel minder probs met de DDR voltage op 1.6 en agp op 8X fast write uit en VPU recover uit ;)

Verwijderd

Dat is allemaal wel heel leuk enzo, maar Windows/VPUerrors hebben weinig te maken met POST-boot (initialisatie)problemen ;)

Zo te zien heeft het niets te maken met voedingspanning (die blijft stabiel, binnen 1% marge), maar met initialisatie/timing. De kaart gaat heel even aan (fan draait) en gaat vervolgens weer snel uit.
PCI videokaartje ernaast helpt, maar nog beter werkt het om de 9600 even er helemaal uit te halen. De problemen treden niet op met een Matrox G450-AGP, Geforce2MX-AGP, Radeon 9700pro-AGP, Radeon 9500np-AGP of elk gemiddeld PCI kaartje (Ati, Matrox, S3). AGP8x/Fastwrites uitschakelen, AGP VDQ ophogen met 0,1V of het ophogen van Vcore en DDR spanning verminderd het probleem niet.

Diagnose met een PCI 80h kaartje laat zien dat hij blijft hangen in de POST bij checkpoint 26h (reserved) met PCI Byte Enable/Command op 1110 (memory read line) [bij een goede doorstart volgt na 26h > 2Dh, piept de PC speaker en wordt de POST verder normaal afgehandeld.]

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2004 17:14 ]

• diontjuh

diontjuh

for president

heb je al een bios updat-je geprobeerd?

Verwijderd

Hoger dan 1008 is er niet voor het mobo - en voor de videokaart zijn er geen updates ;)

(probleem trad op met bios waarmee het mobo geleverd werd [1006] en ook met de geupgrade biossen 1007 en 1008). Een biosreset zet alles terug naar default maar verminderd niet de POST problemen.

Ik ben tevens nog op zoek naar meer info over POST sequence 26h - tot nu toe is de enige info die ik daarover kan vinden "reserved" - en ik wil dus weten "voor wat?" (Award bios).
Ik vermoed dat het te maken heeft met AGP sensing (MB_Det#, GC_Det#, TYPEDet#) maar heb daarover nog geen zekerheid. Bovendien heb ik de aldaar aangedragen mogelijke oplossingen/workarounds al geprobeerd (op het fabriceren van een externe powerconnector na - en dat laat ik ook maar achterwege, de kaart is gloednieuw).
http://www.esupport.com/t...awardmanuals/setup600.pdf
http://8rda.com/page8_1/P80%20Debug%20Code.cfml
Ik heb dit laatst ook gehad.. Niet met een Radeon, maar met een GeForce4 mx440.. Na een paar keer aan en uit zetten werkte alles weer gewoon.
Tot je hem weer uit zet en bij de volgende keer aanzetten er weer last van hebt.
Dat je eenmalig POST problemen krijgt na plaatsen van een videokaart is nog wel logisch en komt doordat de bios nog de oude videokaart gegevens in zijn PnP NVRAM (ESCD) heeft staan. Nadat deze eenmaal is ingesteld treed het probleem niet meer op.
Dit in tegenstelling tot het 9600/Nforce2 POST probleem - welke onregelmatig blijft voorkomen.

[ Voor 198% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2004 01:02 ]

Verwijderd

Ik heb dit laatst ook gehad.. Niet met een Radeon, maar met een GeForce4 mx440.. Na een paar keer aan en uit zetten werkte alles weer gewoon.

Verwijderd

Hallo allemaal.

Ik volg dit topic al een tijdje in de hoop oplossingen te vinden en ik had er al een paar gezien. Natuurlijk was het de verstandigste keuze om niet een A7N8X-E Deluxe in combinatie met een Radeon 9600XT te nemen, maar ik heb gewoon de gok gewaagd. :/
Afgelopen zaterdag heb ik een pc gebouwd met een A7N8X-E Deluxe en een Sapphire Radeon 9600XT 128 mb. Ik verwachte zondagochtend de eerste problemen, maar die bleven uit. Hij bootte gewoon prima en geen enkel schokje in wat voor game ook. Vandaag, zelfde verhaal. Niets aan de hand. 8)7
Misschien ben ik een mazzelaar ofzo, maar ik krijg het gevoel dat het gewoon een kansspel is met deze combi. Het kan goed, maar ook slecht uitpakken.
Denk er ook bij dat je op forums alleen de slechte reacties hoort, want mensen met een goed werkend systeem gaan niet zoeken naar "radeon 9600 problemen". }:O

Mijn settings: AGP voltage 1,5 (standaard), fastwrites aan, AGP 8X, gewoon alles standaard dus. Bios revision heb ik nog niet gezien, mijn scherm is een beetje traag met starten :)
Kennelijk heb ik (voorlopig)) mazzel, maar ik vertrouw het ding pas als ie donderdag nog steeds start in de ochtend :)

Voor degenen die het willen weten, dit zijn mijn specs.
Mobo: Asus A7N8X-E Deluxe
Processor: AMD XP 2500+ Barton
Mem: 2x Corsair 256 mb cl 2.5 (van die valueselect handel)
HD: Western Digital Caviar SE 80 GB, 8 MB cache
Video: Sapphire Radeon 9600XT 128 MB
Kast: Antec SLK2600AMB-EC (met 300W voeding en dat is meer dan voldoende B) )

Ik wens iedereen met problemen heel veel succes en ik hoop dat er een oplossing gevonden wordt. Ik kijk ook nog even verder op internet en als ik iets tegenkom, zal ik dat hier posten. :7

Groeten

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Het helpt soms inderdaad om je AGP op 4X ipv 8X te zetten. Veel mensen met een shuttle kunnen deze kaart zo wel draaien. Inderdaad kan je smart doctor beginnen te mekkeren over je spanning.

draadje in sudhian

[ Voor 88% gewijzigd door PWA op 23-02-2004 16:24 ]

Verwijderd

Ik volg de topics over de radeon 9600 xt problemen ook al een tijdje.
Ik heb dus de pech dat ik in het bezit ben van een Asus A7V8X-X moederboard in combinatie met een Sapphire 9600 XT videokaart.

Op 8x AGP kan ik vrijwel geen enkel spel spelen omdat ie dan volledig crasht
Op 4x AGP kan ik wel veel spellen spelen, maar blijft het systeem zwaar instabiel. Soms kom ik nog niet eens in Windows omdat ie dan al aan het herstarten is, hierdoor denk ik ook niet dat het met een driver te maken heeft. Maar het is echt een kansspel om te gokken hoelang de pc het blijft doen, soms 1 minuut, soms enkele uren. Vaak knalt de VPU-recover aan. Of gewoon een droge reboot. En ook steeds vaker een minuut geen beeld en dan ineens 8bits kleuren. Ofwel, gewoon drama.

Ik baal hier uiteraard gigantisch van. En ik zou graag willen dat iemand mij kon vertellen hoe ik mogelijk op zou kunnen lossen. Of zou de enige manier zijn om een nieuw moederboard te kopen?? En wie zegt dan dat de problemen de wereld uitzijn??? De videokaart heeft me eigenlijk al genoeg gekost...

oja, bios staat op 1008, 4in1 drivers ook de nieuwste, evenals de videokaartdrivers. Fastwrite staat nu uit, maar aan heb ik ook wel eens geprobeerd. Ik heb gezocht in de bios om de agp voltage in te stellen, maar dat kon ik niet vinden. Is er iemand die uitkomst kan bieden ??? mijn dank zou groot zijn

/edit - hiervoor zat in hetzelfde systeem een geforce4 440mx en toen draaide het superstabiel, in 8 maanden vrijwel dag/nacht aangestaan nooit gecrasht. processor=athlonxp2400+, winxp helemaal opnieuw geinstalleerd met de nieuwe videokaart(al 2x nu, helpt niets)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 21:29 ]

Verwijderd

denk idd dat het aan de combi kaart+mobo ligt. Want ik heb hier een 9600xt van sapphire met een abit nf7-s en het is zo stabiel als het maar kan. zelfs als ik de core 100Mhz meer laat lopen kan ik uren gamen zonder dat ie wat heeft en dat is met die mini stock koeler.

Verwijderd

Nou, inmiddels is mijn Sapphire 9600XT-256mb ook gesneuveld.
Zelf heb ik de indruk dat het AGP slot of de printstrook gammel is.
Kaart is inmiddels opgestuurd en heb nu tijdelijk een FX5200 te leen(denk van Asus)
Hoop snel mijn Sapphire weer terug te krijgen want van dit ding word ik ook niet echt vrolijk.

edit:i.v.m leverproblemen van de 9600XT heb ik een Sapphire 9800pro gekregen van de winkel(zonder bijbetaling, maar ja die prijzen zijn inmiddels ook 199.-)
Draait nu al 2 weken als een speer.
schijnbaar was die 9600XT echt stuk.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2004 21:00 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 21:24:
Ik volg de topics over de radeon 9600 xt problemen ook al een tijdje.
Ik heb dus de pech dat ik in het bezit ben van een Asus A7V8X-X moederboard in combinatie met een Sapphire 9600 XT videokaart....
Ik heb dus een a7n8x-e deluxe met de sapphire radeon 9600xt 128 mb.... geen enkel probleem tot nu toe. En ik heb hem echt goed getest! Zoals ik al eerder zei, het is een kansspel. Je hebt mazzel of niet. Probeer een ander mobo. Probeer het te regelen dat je hem terug mag brengen als het niet werkt, anders zit je met 2 mobos en zonder werkend systeem :(
Pagina: 1