Toon posts:

nieuwe (goedkope) headphones (voor mp3 e.d.)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OKÉ... ik zal het nu wat duidelijker doen:

aangezien vorige gelockt en gedelete is ...

anyway:

het is voor me mp3 speler, en misschien comp... maar meeste mp3 speler, en ik heb vollop gezocht in de stad hier (jaja 15K inwoners) en geen eens een zaak die *goede* koptelefoons verkoopt... moet dus via I-net doen :/ waar er "te" veel keus is... heb er iig een paar gevonden

Deze:

de Philips van 25€

http://www.hermeselectronics.nl/meerinfo.php?ProductID=30113

Nekband hoofdtelefoon

- Goud vergulde stekker
- Trekontlasting
- Bass Beat Systeem
- Afneembaar reflecterend kattenoog
- Kleur blauw met wit

Sennheiser van 30€

http://www.hermeselectronics.nl/meerinfo.php?ProductID=30654

- Nekband
- Stereo
- Impedantie 32 Ohm
- Kabellengte 1.0 m
- Jack 3.5 mm stereo
- Gewicht zonder Kabel ca. 55 g
- Freqentiebereik 18-21000 Hz
- Gevoeligheid 122 dB
- Kleur zwart

2 jaar garantie

heeft iemand ervaring met 1 of beide?

ps: zo goed topic gemaakt???

Verwijderd

Topicstarter
aangezien ik bij "Edit" een 404 error kreeg :S

heb er nog 1tje gevonden een JVC HA-B15SL

Afbeeldingslocatie: http://www.hermeselectronics.nl/gfx-producten/JVC/HA-B15SL.jpg

- Backband hoofdtelefoon in de kleur zilver
- 30 mm Driver units
- 1.5 meter enkelzijdig snoer
- Frequentiebereik: 10 ? 20.000 Hz
- Gewicht 48 gram (zonder snoer)

voor ongeveer 12 tot 15€...

best lekkere stats... boven 20K hoor je toch niet :)... iig ik niet... hoor boven 19k niks meer :P

kent iemand deze?

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-06 11:23
Die stats hoef je absoluut geen rekening mee te houden, die zijn namelijk totaal nutteloos zolang je er niet meer gegevens bij hebt. Iedere koptelefoon heeft een bereik van 10 tot 20.000 Hz, en dan zullen ze er opzetten ook :+ , echter het belangrijke gegeven is hoe hard die 10Hz of 20.000Hz dan klinkt ten opzichte van de rest. Het kan makkelijk zo zijn dat dat gewoon 20 decibel zachter is ofzo, daar heb je ook niks aan.
Voor hifi speakers is de norm zo'n beetje -3dB of -6dB, sommige goedkope bende gebruikt ook -12dB, maar het is dan al meteen duidelijk op wat voor publiek de fabrikant zich dan richt (zoals boomboxen die bij de bouwmarkt liggen, met een bereik tot 20Hz).

Dus... :) , het komt erop neer dat zulke specs weinig zeggen indien je verder geen gegevens hebt, maar dan nog is het veel verstandiger om een mediamarkt ofzo in te lopen om ze gewoon zelf te testen (die hebben veelal een rek vol met die dingen die je zo kunt testen).

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
hebbe geen media markt :P alleen stomme kut winkels :P

maar ok, morgen ff naar stad... om ff naar die JVC te luisteren :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
(weer 404 :S... Opera = ff vaag aan het doen :S tijd voor Format :P)

anyway...

Sennheiser is goed... denk dat ik die dan ga nemen... lekker geluidje alleen waren me MX400 wat "zachtjes" maar dat kan ook door me MP3 speler komen, want op de PC was tie wat harder :)

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
persoonlijk ben ik voor dit soort audio asecoires voorstander van senheiser.. heb zelf een koptelefoon van zo'n 60 euro.. maar goed, wel lekker lang snoer (paar meter) handig voor op lan's e.d.

maar goed, ga naar een goede winkel en zet ze beide even op...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

Topicstarter
@rac: zoals ik al zei: die hebben ze heir niet in dit stomme kut stadje :P... en heb geen zin om een uur ofzo in de trein te zitten :P...

kga zo ff stad in... naar zo'n dure winkel die ook Bose etc... verkoopt... dus ff daar proberen :)

Verwijderd

Die Topicstart is nu al een stuk beter :)

maar ff tussendoor, probeer dat schelden een beetje achterwege te laten, nergens voor nodig.

Ik zou als ik jou was gewoon voor een euro of 20 een leuke Sony/Philips etc halen. Er is best wat verkrijgbaar voor dat geld, maar dan moet je wel de mogelijkheid hebben om naar een beetje fatsoenlijke winkel te gaan natuurlijk.

De verschillen onderling zullen er best wel zijn, maar ik kom in het dagelijks leven ook geen mogelijkheden tegen om dat te testen. Daardoor heb je ook niet veel vergelijkingsmateriaal, dat iemand die ene philips wel mooi vindt heb jij ook niet veel aan, blijft toch een kwestie van smaak. :)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Over welke stad hebben we het dan? Misschien kan iemand helpen met een goede winkel in de buurt.
Persoonlijk vind ik alles wat ik van Philips en Sony heb gehoord echt gruwelijk slecht voor het geld. Hier in Utrecht hebben ze wel een Media Markt waar je alles goed kan beluisteren en ik vond zelf geen enkele Sennheiser echt slecht. Zeker beter dan Philips en Sony (mijn mening natuurlijk).
Ik vind het midden en midhoog van de Sennheisers veel rustiger. En echt volle bas heb ik nog nooit gehoord op een Philips of Sony.

Verwijderd

Alsjeblieft niet die neckband van Sennheiser. Die klinkt zo schel en bass loos. Klinkt aanzienelijk slechter dan de MX400.
Als je het niet erg vind om een hoofdband te dragen, ga dan voor de Sennheiser PX100, is echt stukken beter.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Die Sen. vind ik anders wel goed hoor. Gebruik hem zelf ook voor m'n MP3-speler, en daarvoor volstaat hij imo.. :)

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

Topicstarter
mjah... ik vind persoonlijk alles wat met geluid temaken van Sony & Philips bagger...

we hebben nu al 2 radio's gehad (1 sony & 1 philips)... na 2 jaar waren ze kapot... en het waren geen goedkope (de wat duurdere aan het begin van 199x)..

toen namen we een JVC... die deed het wel goed. is vorig jaar overleden, nu weer een JVC (DVD+Tuner combo, bandjes hebben we toch nie echt :P)....

en voor me MP3 en CD speler hek al 2 of 3 jaar Sennheiser spullen... die bevallen mij dus ik ga denk ik dan toch gewoon voor die... :)

enne gamma... de MX400 is 1 van de beste op de markt voor de prijs die ze ervoor vragen... 15euro, maar ik wil wat beter, waar je geen last van je oren krijgt.. (ik kreeg iig last van de MX400 :/)

ik zal iig nog tot 5Januari openstaan voor suggesties :)... dan is die i-net winkel pas weer open :P

Verwijderd

P4T

Dit is de PX100:
Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/E220B8E53A429B24C1256CBC002EC7A0/$File/px100_150px.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sennheiser.com/sennheiser/icm_eng.nsf/root/E220B8E53A429B24C1256CBC002EC7A0/$File/px100_app1.jpg

Krijg je een beetje een idee. :)

Ik heb zelf de MX500 dopjes en de PX100. Die laatse klink een graatje beter.
Ik heb de neckband van sennheiser geprobeerd, dacht dat die wellicht dezelfde driver had als de PX100. Maar dat is niet het geval. Het verschil is dag en nacht.
De PX100 is echt een aanrader!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja dat kan ik beamen, mijn vriendin heeft hem pas ook gekocht. Voor het geld krijg je prima kwaliteit.

Verwijderd

Topicstarter
oke maar ik wil nix op me kop hebbe :P heb altijd een pet op ofzoiets... dat zit gewoon niet lekker... een nekband wel... dus vandaar :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
in ieder geval niet die JVC nemen, het geluid is heel hol, die kan je wel voor €15,- bij de kijkshop kopen, ik heb nu die van philips en die vind ik echt super mooi geluid hebben, heb hem al een half jaartje ongeveer, en nog niets kapot oid, bij die JVC ging dat stekkertje steeds kapot, die sennheiser heb ik nie gehoord. heb de sennheiser MX-400 bij mn Iriver iFP-380T gehad maar ik vind die koptelefoon van philips beter geluid hebben, helderdere hoge tonen, en diepere bass :P.

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
oké dan.. maar is jouw koptelefoon de zelfde die bij mij staat in m'n 1e post?

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 01 januari 2004 @ 17:40:
oké dan.. maar is jouw koptelefoon de zelfde die bij mij staat in m'n 1e post?
ja ik heb de Philips SBCHS510,
ik heb hem bij mij in het dorp gekocht bij Nuis (Euramco) ik had eerst wat verschillende gehoord, maar vond dees de beste die ze hadden, voor een prijs onder de €50 dan he :P, je had nog wel wat van sony van boven de €60,- maar die ging ik nie eens testen, vond ik veelste duur. ik heb de mijne toen voor €29,95 gekocht.

Verwijderd

Topicstarter
heb de Sennheiser besteld... heb uhm gehoord en klonk goed, was alleen een demo model... met wa geplankt bij de stekker :P... dus ze laten nieuwe komen...

30€...

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 19:38:
aangezien ik bij "Edit" een 404 error kreeg :S

heb er nog 1tje gevonden een JVC HA-B15SL

[afbeelding]

- Backband hoofdtelefoon in de kleur zilver
- 30 mm Driver units
- 1.5 meter enkelzijdig snoer
- Frequentiebereik: 10 ? 20.000 Hz
- Gewicht 48 gram (zonder snoer)

voor ongeveer 12 tot 15€...

best lekkere stats... boven 20K hoor je toch niet :)... iig ik niet... hoor boven 19k niks meer :P

kent iemand deze?
ik ken deze, en bij mij is ie afgebroken, niet echt degelijk vindt ik zelf, het scarniertje is het zwakke punt.

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 22:47
Tevreden mode:
Afbeeldingslocatie: http://www.djresource.org/pioneer/products/HDJ-1000_ANGLE.gif
specs:
• Type: Tightly closed dynamic headphones
• Frequency Range: 5 to 30,000 Hz
• Impedance: 40 Ohm
• Maximum Input: 3,500 mw
• Output Sound Level: 107 dB/mw
• Unit Type: 50 mm dome
• Plug: 3.5 mm 3P mini plug (gold-plated)
• Weight: 270g (excluding cord)
• Accessories: 6.3 mm 3P plug adapter with screw & carrying bag
• Connection cord: 3.94 ft long single coiled cable (approx. 9.84 ft when straight).

O+

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-07 09:09

Spoooky

Core temp 37°C

Heb zelf bij de blokker zo'n gesloten philipsje gekocht voor ik geloof €10,-. Hij is het geld echt 100% waard. Goede basweergave, maar ook midden en hoog zijn goed. Maar dat is dus blijkbaar niet het model wat je zoekt... Heb zelf slechte ervaringen met die open dingen van philips en sony.

[ Voor 29% gewijzigd door Spoooky op 02-01-2004 16:43 ]

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 15:51:
heb de Sennheiser besteld... heb uhm gehoord en klonk goed, was alleen een demo model... met wa geplankt bij de stekker :P... dus ze laten nieuwe komen...

30€...
De Philips SBCHS510 heeft wel een groter frequentiebereik: 8-24000 Hz, ik heb die Sennheiser nog nie gehoord, maar ik ben dik tevreden met die ene van philips, ook handig is de trekontlasting, zodat het kabeltje nie kapot gaat als je er erges aan blijft haken.

Verwijderd

Topicstarter
mjah... gaat meestal toch onder door de trui :) (boven t-shirt en onder trui :))... dus daar hek geen last van... trouwens... ik hoor maar toch 18,5K ongeveer... dus waarom dan 1 die tot 24K kan nemen :S?

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

je hoort ook nie tot zo laag, maar het verschil merk ik wel met andere koptelefoons, en de meeste mp3 spelers hebben ook maar een bereik van 20-20000 Hz, maar je merkt het verschil toch, dat komt denk ik gewoon door de vorm, en da bass-vents enzo, ik denk wel dat die sennheiser beter is, tis gewoon een groter merk, en je zal nie vor niets €5,- meer betalen...

Verwijderd

Topicstarter
oké dan... heb vanmiddag ff die Philips Nike dinges gehoord (die van 29,99 bij Dixons)... en die klonk heel goed... het schijnt dat die Sennheiser VEEL beter klinkt dus ik ben benieuwd >:) ... is vande week binne in de stad dus ff ophalen :D

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-06 12:53
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:44:
mjah... gaat meestal toch onder door de trui :) (boven t-shirt en onder trui :))... dus daar hek geen last van... trouwens... ik hoor maar toch 18,5K ongeveer... dus waarom dan 1 die tot 24K kan nemen :S?
je moet de kwaliteit van zo'n setje ook zien als een grote optelsom.
als jou gehoor niet verder als 18,5khz gaat en je hoofdtelefoon ook en je mp3 speler ook. Dan blijft er uiteindelijk maar 14khz over ofzo. want elke keer dat je die 18,5 khz tegen komt dan is dat (als het goed is) gemeten op het -3dB punt dus als jij drie componten achter elkaar zet die maar tot 18,5kHz gaan dan zal 18,5kHz uiteindelijk op -3dB x 3 = -9 dB uitkomen, dat is dus minder dan de helft van het gemiddelde volume van je muziek.

heb ik dit zo een beetje duidelijk uitgelegd?

Verwijderd

Topicstarter
hmmmz oftewel: de hogere tonen zijn dan lager... en minder hard...

gelukkig dat tie Sennheiser van 12-21000 gaat :)

• BiG-GuY
  • Nu online

BiG-GuY

is die sennheiser niet die ene die op tv was op net5 of sbs6 ofzo met dat tv shop, die heb ik volges mij wel gezien namelijk...

Verwijderd

Whehehe, ik heb hem zelf ook, en ik kan je alleen maar gelijk geven. Het is een beetje de opvolger van de SE-450. Die vond ik opzich al zeker niet slecht. Maar die had nog enkele minpuntjes die met de HDJ1000 zijn opgelost. :+
Maargoed, volgens mij is deze koptelefoon een beetje offtopic, persoonlijk ga ik er niet mee op straat lopen met een MP3 speler. Sterker nog, ik heb nog nooit een MP3 speler gezien met specs die hierbij in de buurt kwamen..
Verwijderd schreef op 03 januari 2004 @ 17:44:
Omdat zoals hierboven ook al stond het frequentiebereik niet precies loopt van 20-20K. Het is een aflopende lijn. Die punten zijn vaak de -3dB punten, (soms zelfs -6dB) en -3dB is al zo'n 50% verzwakking. Dus een koptelefoon met dat frequentiebereik, zal gewoon hoorbaar minder goed laag en hoog kunnen weergeven dan een koptelefoon van 5 - 30K ..

Verwijderd

Dat frequentiebereik verhaal. Daar heb je niks aan.

Als de lage tonen heel zacht klinken en de hoge en midden tonen heel hard, kan de lage frenquentie nog zo'n mooi bereik hebben, maar de hoge en midden tonen overstemmen de bass dan zo dat het nog nergens naar klinkt.

Verwijderd

Topicstarter
rustig maar... hij kan van :12-21000... dus.... het zal wel goed zitten... hij heeft hoger bereik als die ik gister hoorde die had namelijk maar 18-20000... dus.. hij zal wel goed klinken :D

Verwijderd

Topicstarter
oké heb de Sennheiser PMX60 binnen...

stats: 18-21000Hz
vervorming: max 0,5% (jaja :))
rest zelfde als alle andere...

anyway ff kleine indruk (in half uurtje dak uhm heb):

Het geluid is subliem vergeleken bij de MX400 oordopjes en de Philips/Nike samenwerking koptelefoon geval, die (de Philips vind ik ronduit slecht... de tonen zijn heel flets en de bass is niet erg goed te horen, De MX400 vind ik mooier klinken dan de Philips, en de MX400 die ik had waren al niet veel meer!!!De bass is veel meer aanwezig dan bij mijn MX400 en tevens ook bij de Philips, maar niet overheersend... wat erg prettig is, Je kan alles duidelijk verstaan, zelfs op maximaal volume, wat trouwens pijn doet aan je oren (op doosje staat 122DB!!! geloof ik niet maar jah :P... dan ben je zowat doof...) Ik kon voor de rest niet echt een "goede" indruk kwa tonen maken want ik heb waarschijnlijk oorontsteking in me rechter oor... Kon de koptelefoon niet te lang ophouden zonder pijn... maar jah... tot nu toe ben ik zeer te spreken over deze koptelefoon, zeker voor de prijs...
Pagina: 1