[Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.883 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik miste toch wel een dual AMD topic, en abbadon gaf al zijn goedkeuring aan het einde van deel 2, dus hier is hij weer. De oplettende lezer zal natuurlijk zien dat dit over dual AMD systemen in het algemeen gaat, dus als iemand meer kwijt wil over zijn nieuwe l33t 8 way opteron setupje (e.d.) graag.

Even kort weer wat info, fabrikanten van Dual amp planken:

MPX chipset:

Tyan
Asus
MSI
Iwill
Gigabyte
Chaintech
Epox

MP chipset

Tyan

Opteron plankjes

Tyan
MSI
Iwill
arima/rioworks

Als iemand meer fabrikanten weet laat het weten, ik maak het lijstje ook nog wel wat mooier :)

---

Ik heb een van de eerste bordjes, een tiger MP, en ben ik nog heel tevreden mee. Alleen heeft dit bord geen extra power connector, dus er schijnen nog wel eens plankjes bij de ATX stekker door te branden.

Nou ben ik wel geinterreseerd in mensen die barton 2500 proc's op hun tiger MP hebben lopen, en hun ervaringen (ook van mensen met andere borden en 333 mhz proc's). Je kunt zelf met bruggen gaan kloten voor deze 333 mhz proc's, maar je kan ook van upgradeware 2 convertors kopen (a 32 euro per stuk). Voor 260 euro heb ik dan 2 maal xp2500 barton, het lijkt me wel wat, zou het de moeite waard zijn?

En hoe zit het met anderen? Al de neiging om weer up te graden naar iets anders, of nog tevree? He manko van de MP(x) chipset is helaas dat het geen sneller geheugen aankan, en hierdoor de laatse tijd wat achter blijft. Verder voldoen ze volgens mij nog prima. AGP 8 keer is onzin, en geintegreerde dingen zijn leuk maar geen pre.

En wie denkt er aan een dual opteron systeempje? Zo'n tyan thunder K8W is niet mis. :)

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 02-10-2003 21:11 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:43
* FragFrog is nog steeds heel tevreden met z'n dual XP2000+ op een Tyan Tiger S2466n-4m (MPX) :)

Zoals je al aangeeft laat vooral de geheugensnelheid veel te wensen over. Ook zijn de onboard IDE controllers niet altijd even snel. Iets dat ik binnenkort (waarschijnlijk) ga oplossen door er toch maar een snelle RAID controller in te stoppen. In die zin toch een upgrade ja :)

Maar een upgrade naar bijvoorbeeld de Tyan Thunder K8W (;)) zit er voor mij niet in. Niet alleen is het bord erg duur, ruim 150 euro duurder dan mijn destijds toch ook niet erg goedkope Tiger MPX, maar de algehele snelheidswinst is daarnaast ook nog eens marginaal. Een 'oude' dual 2800+ is zelfs sneller op veel gebieden!

Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van mensen die Barton's op hun MP(X) plankje hebben. 'Echte' MP's kopen zit er voor mij niet in, bovendien heb ik er geen moeite mee om lekker te gaan verfen, maar is de algehele prestatiewinst er ook naar?

//edit
Thnx Femme, ik ga me nu ergens in een donker hoekje diep zitten schamen |:(

[ Voor 8% gewijzigd door FragFrog op 02-10-2003 22:22 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 14:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De tests waar je naar verwijst zijn gemeten in seconden. De dual Opteron 246 is juist een stuk sneller dan de dual Athlon MP 2800+.

3D Studio Max 5.0: +21,3%
Maya 4.02: +27,0%
Photoshop 7.0: +65,0%
WME 9: +18,7%
MP3-encoding gaat vrijwel even snel op beide processors.

Dus de Opteron is ondanks z'n lagere kloksnelheid ook al een stuk sneller in veel applicaties die het vooral van kloksnelheid moeten hebben. Voor overige software mag je een winst van rond de 40 procent verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09
gladiool schreef op 02 oktober 2003 @ 17:50:
En hoe zit het met anderen? Al de neiging om weer up te graden naar iets anders, of nog tevree?

En wie denkt er aan een dual opteron systeempje? Zo'n tyan thunder K8W is niet mis. :)
Natuurlijk denk ik als moederbord/geheugen geek regelmatig aan upgraden :+ De eerlijkheid gebied me echter wel te zeggen dat m'n dual XP 1700+ met 1GB ram het zelfs na twee jaar nog steeds uitstekend doet hiero. Het is ook niet zozeer brute snelheid wat ik nastreef, het is soepelheid, sweetness, bijterigheid wat ik wil en da's een combinatie van twee cpu's, genoeg ram en vooral snelle I/O.

Zo'n dual Opteron lijkt mij natuurlijk erg lekker alleen de prijs is mij way te hoog: duur bord, twee erg dure 246'en (langzamer dan 2.0GHz is een non-optie), een sloot registered PC2700 (2GB minimaal) met bijbehorend prijskaartje en dan nog een EPS voeding om het af te maken, da's opgeteld geen kattenpis :/ Bij benadering zo'n € 3400,- als ik er vanuit ga dat een 246 per stuk een mille kost (een 244 doet € 860,-). Da's compleet andere koek dan toen ik destijds m'n TigerMP plus cpu's en ram kocht. Ik ben niet gek :+ (hoewel, alleen al m'n grafische gebeuren zoals het hier nu voor me staat heeft me bijna net zoveel gekost bedenk ik me nu 8)7 maar da's gespreid over tijd, dan merk je het niet zozeer)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 16:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ik zit hier zelf op het moment te twijfelen... Draai op dit moment een single 2400+, maar heb een 2 1800+ MP en 2 2GHz Xeon (512kb cache) op de plank liggen... Nou moet een van beide een colo-server worden, en de ander kan evt. in mijn eigen systeem, maar ik ben er nog niet helemaal uit wat ik het liefst zelf draai :). Maakt ook weinig uit, zowel voor Xeon als voor AMD zijn de borden ~500-550 euro (Tyan Thunder K7X Pro voor die amd dacht ik iig aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-04 10:58
gladiool schreef op 02 October 2003 @ 17:50:
---

Ik heb een van de eerste bordjes, een tiger MP, en ben ik nog heel tevreden mee. Alleen heeft dit bord geen extra power connector, dus er schijnen nog wel eens plankjes bij de ATX stekker door te branden.
Gewoon ff zelf wat extra 5V lijnen eraan solderen, dat had ik bij mijn ex :P plank ook al gedaan.
Nou ben ik wel geinterreseerd in mensen die barton 2500 proc's op hun tiger MP hebben lopen, en hun ervaringen (ook van mensen met andere borden en 333 mhz proc's). Je kunt zelf met bruggen gaan kloten voor deze 333 mhz proc's, maar je kan ook van upgradeware 2 convertors kopen (a 32 euro per stuk). Voor 260 euro heb ik dan 2 maal xp2500 barton, het lijkt me wel wat, zou het de moeite waard zijn?
Ik heb 2 2500+jes draaien op mijn IWill MPX2.
Ik raad je aan om even op het forum van 2cpu.com te checken. Hier lopen meerdere threads over dual barton, naar het schijnt zijn er veel problemen met dual barton op de MP planken. ( ik zal es ff kijken of ik het hoofddraadje kan vinden )

edit:

Draadje met problemen ( heb er hier al meerdere van gezien ):
http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=42570
Hoofddraadje:
http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=34231

Ohja. bijna vergeten te melden, die 256KB extra cache per CPU merkte ik totaal niets van.
En hoe zit het met anderen? Al de neiging om weer up te graden naar iets anders, of nog tevree? He manko van de MP(x) chipset is helaas dat het geen sneller geheugen aankan, en hierdoor de laatse tijd wat achter blijft. Verder voldoen ze volgens mij nog prima. AGP 8 keer is onzin, en geintegreerde dingen zijn leuk maar geen pre.
Dat is inderdaad een flink nadeel, ik kan zelf de FSB flink naar boven schroeven ( 166 kan ie gewoon aan ), enige nadeel is dat sommige uitbreidingskaarten nogal vaag gaan doen .... gare zooi, ik wil een 1/5 devider >:)
Ik ben er in ieder geval 100% zeker van dat ik er een wil halen. Ik twijfel op dit moment alleen nog tussen de Tyan of de IWill. Het BIOS van de Tyan heb ik al gezien en ziet er niet zo veelbelovend uit... ik zou die van de IWill wel eens willen zien.... ik hoop gewoon dat deze een beetje op die van mijn MPX2 lijkt.
Nu vraag je je misschien af: wat moet je ermee ;)
Enige reden die ik zou kunnen geven is dat ik "uitgeprutst" ben met mijn dual 2500+ @ 3200+ , ik heb nu zo'n beetje alles wel ermee gedaan. Van waterkoeling tot best wel flink wat OC'en... nu zoek ik dus wat nieuws :)

[ Voor 8% gewijzigd door Delta2 op 02-10-2003 21:19 ]

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Dit is de barton thread op 2CPU

http://forums.2cpu.com/sh...231&highlight=dual+barton

Ik denk dat als je het met 2 van die convertors doet, wat minder gekl**t is dan met al die bruggen te kl*ten , dat je dus alleen maar de l5 bruggen moet verbinden en dan kun je. De tiger MP schijnt wel maar 2200 mhz weer te geven bij boot, maar als je in windows kijkt hoe snel hij loopt dan klopt het.

Trouwens, als ik op dit moment 2 xp 2500 bartons koop, is dan de l5 brug verbinden dus modden naar dual nog steeds geen probleem? Ze hebben nu wel een coating over de chips heen gedaan niet?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
Het modden van de L5 bruggen is iets meer werk, mjah, eigenlijk niets anders dan gewoon even de contactpunten openleggen en dan dichtpainten die hap.

Ennuh, geld uitgeven voor die controllers ? waarom zou je ?
Duw gewoon ff wat stukkies koper tussen je socketgaatjes en klaar ben je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

ik zit zelf ook te denken om ooit een Dual systeempje te kopen, geld ontbreekt alleen steeds.
ff over de bijterigheid waar Abbadon het over had.
ik heb wel sinds 2 dagen op mijn werk (stage) een P4 HT 2.6G staan.
nou heeft dat ding 2 cores ofzo (ben niet zo'n echte P4 fanaat, geef mij maar AMD), en daardoor zou dat ding toch lekker moeten performen.
nou moet ik zeggen dat dat ding onder WinXP Pro SP1 eerder dik-vloeibaar is dan bijterig.
zelfs mijn Athlon XP2000+ onder Win2KSP4 met een 3 maanden oude install is bijteriger dan die P4.
ligt dat nou aan het OS, of is die P4 echt zo dik-vloeibaar?
of is het zo dat ik gewoon verwend (gewend aan) ben met lekkere performance?
of is het heel misschien zo dat dual helemaal niet zoveel sneller is als single? (lijkt me stug tho)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mbt WinXP SP1 en HTT: nieuws: Microsoft geeft HTT-bug in Windows XP Service Pack 1 toe :)

Daarnaast heeft ook de hoeveelheid geheugen invloed op de totaalperformance van WinXP. Om snel en vlot met veel programma's te werken heb je toch wel minstens 512MB nodig, misschien wel wat meer :)

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 02-10-2003 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ahh ok, tis nu nog 256 DDR400 RAM (in DualChannel, tis een Compaq/HP D330 geloof ik)
maar dat wordt binnenkort meer.
hier thuis heb ik 512MB DDR333 RAM, dus dat zal ook wel wat schelen jah.

maargoed, ik heb dus alweer een goede reden om voor Windows 2000 te kiezen :)
kom ik wel vaker tegen, van die probs met WinXP, die me in de richting van 2K sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
FireWurX schreef op 02 oktober 2003 @ 21:21:
ik heb wel sinds 2 dagen op mijn werk (stage) een P4 HT 2.6G staan.
nou heeft dat ding 2 cores ofzo (ben niet zo'n echte P4 fanaat, geef mij maar AMD), en daardoor zou dat ding toch lekker moeten performen.
nou moet ik zeggen dat dat ding onder WinXP Pro SP1 eerder dik-vloeibaar is dan bijterig.
Hij heeft gewoon één core hoor, de P4. HyperThreading != SMP :) Van alles kan van invloed zijn op hoe je systeem aanvoelt: OS (instellingen), software en natuurlijk de overige hardware (en de evt. instellingen daarvan). Het kost niet zoveel moeite de bijterigheid van een in de basis enorm snel en soepel systeem de das om te doen.

Overigens, hoe denken jullie over 'budget' dual opteron oplossingen met dus een uitgekleedt mobo (32bit 'legacy' PCI, slechts één cpu met lokaal geheugen) en beknabbelen op geheugen (hoeveelheid & snelheid) en langzamere Opterons? Ik persoonlijk ben van mening dat je dan de potentie van het hele platform aan het neerknuppelen bent maar ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die ongeacht wat 'dual Opteron' willen en alle beperkingen op de koop toe nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
mocht ik ooit dual opteron gaan, dan wel een echt bord, ik vind het ergste nog wel dat er op de Tiger k8w geen 64 bit pci zit, en maar 4 geheugen banken aan 1 proc is ook niet echt cool. Volgens mij is dat 2 hele mooie procs vastbinden ofzo.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik overweeg zelf, zodra de financiele middelen er zijn een single opteron bordje te kopen met een, ervan uitgegaan dat dat gewoon werkt net als de MP op een single bord, 2xx serie cpu erop. Gewoon om het platform eens te testen in verschillende server gerelateerde zaken (voornamelijk verschillende dedicated gameservers) en dan kan ik altijd nog een degelijk server dual bord met 2e cpu erbij plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
verklaar de definitie van dik vloeibaar en bijterig eens het staat namelijk niet in mijn woorden boek (8>
dan begrijpen andere mensen er ook wat van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
Abbadon schreef op 02 oktober 2003 @ 21:34:
[...]
Overigens, hoe denken jullie over 'budget' dual opteron oplossingen met dus een uitgekleedt mobo (32bit 'legacy' PCI, slechts één cpu met lokaal geheugen) en beknabbelen op geheugen (hoeveelheid & snelheid) en langzamere Opterons? Ik persoonlijk ben van mening dat je dan de potentie van het hele platform aan het neerknuppelen bent maar ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die ongeacht wat 'dual Opteron' willen en alle beperkingen op de koop toe nemen.
Dit is inderdaad "neerknuppelen" zoals jij het noemt. De operton is ontwikkeld om ook flink wat bandbreedte te hebben, nou dank je de koekoek met een 32bit PCI bus :P En dat lenen van de 2de CPU bij de 1ste CPU met het geheugen... waarom in godsnaam de moeite nemen om er een 2de CPU bij te drukken als hij daardoor dus z'n echte versnelling kwijtraakt :| Dan kun je naar mijn inzien gewoon beter 2 losse planken halen...

Wat ik me net trouwens bedenk:
Waarom hangen ze de AGP controller eigenlijk niet aan CPU1 ? Nu hangen de PCI-X en de AGP aan CPU0. Volgens mij zou los toch een iets betere performance moeten geven ( in theorie dan ). Nouja, zal wel weer aan mij liggen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Delta2 op 02-10-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

staafonline schreef op 02 October 2003 @ 21:52:
verklaar de definitie van dik vloeibaar en bijterig eens het staat namelijk niet in mijn woorden boek (8>
dan begrijpen andere mensen er ook wat van :+
dik-vloeibaar = reageren op commandos als het uitgieten van vervuilde motor olie
bijterig = zo snel op commando's reageren als een chippie dat breekt als je er op bijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-04 19:55
Op het moment (en dat zal wel bij meer mensen zo zijn) twijfel ik tussen NU een dual AMD Athlon Mp 2400+ of nog even wachten en dan een dual AMD Opteron 24x te kopen.

Ik hoor van veel mensen positieve dingen over de dual MP maar de reviews van de Opteron's zijn ook niet slecht :P

Daarom neig ik zelf om te wachten/door sparen voor de Opteron spulletjes.

Maar wat is nu jullie mening hierover ?

Er zijn hier op GoT toch redelijk wat mensen met een dual MP als ik het zo lees, en die zijn er volgens mij allemaal zeer te vreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Delta2 schreef op 02 October 2003 @ 21:58:
[...]

Wat ik me net trouwens bedenk:
Waarom hangen ze de AGP controller eigenlijk niet aan CPU1 ? Nu hangen de PCI-X en de AGP aan CPU0. Volgens mij zou los toch een iets betere performance moeten geven ( in theorie dan ). Nouja, zal wel weer aan mij liggen :P
Ik denk uit kostenoverwegingen: scheelt weer een aparte HT link en dus traces op het bord. AGP acties zullen met een eigen HT link vast sneller verlopen alleen denk/gok ik dat het verschil extreem klein zal zijn. Wat eigenlijk meer jammer is met de K8W, is dat de vier S-ATA poorten aan de 32bits 33MHz PCI bus hangen. Hang hier vier Raptors aan, doe wat leuks met softwareRAID en *bonk* performance ceiling.

En staafonline, met bijterig bedoel ik nagenoeg directe repons, een vlotte interactie tussen systeem en gebruiker. Absoluut snel is b.v. in korte tijd een film encoden. Bijterig is b.v. dat een programma heel vlot wordt opgestart nadat ik op het icon heb geklikt en/of dat ik van alles draaiend heb maar de reacties van het systeem op mijn commando's zoveel mogelijk grenzen aan instant action. De Engelsen hebben er een mooi woord voor, 'responsiveness'. Je voelt al aan dat een uitdrukking als 'dik vloeibaar' dan het tegenovergestelde beoogd.

En Tr1gg3r, het is maar net wat je verwacht van je set-up, wat je er aan wilt besteden en wat je er mee wilt doen. Feit is dat je voor relatief weinig een dual Athlon (op basis van twee gemodde XP's ) in elkaar kunt zetten. een dual Opteron zal je heel wat meer pegels kosten. Feit is ook dat de laatste een stuk sneller kan zijn :) En ja, ik ben nu al twee jaar erg tevreden. Enige wat ik erg jammer vind is dat in al die tijd er nooit een alternatieve chipset op de markt is gebracht. Iets met dual channel geheugen leek me ideaal (nota bene, voor de XP is er wel een dual channel oplossing, nml. de nForce(2) terwijl een dual XP/MP hier véél meer aan zou hebben, deze zou de bandbreedte door z'n afzonderlijke 'FSB's' ook daadwerkelijk goed kunnen gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
Abbadon schreef op 02 October 2003 @ 22:39:
[...]

Ik denk uit kostenoverwegingen: scheelt weer een aparte HT link en dus traces op het bord. AGP acties zullen met een eigen HT link vast sneller verlopen alleen denk/gok ik dat het verschil extreem klein zal zijn. Wat eigenlijk meer jammer is met de K8W, is dat de vier S-ATA poorten aan de 32bits 33MHz PCI bus hangen. Hang hier vier Raptors aan, doe wat leuks met softwareRAID en *bonk* performance ceiling.
Ik denk dat als ze de S-ATA controller aan de PCI-X bus zouden hangen je heel erg gaat schrikken van de prijs van de moederborden :P
De enige fatsoenlijke controllers die ik in de pricewatch zie staan zijn al meer dan 500 euro in prijs.... Nu zouden ze wel kunnen kiezen voor een 32/66 variant, maar dan stijgt de prijs nogsteeds met minimaal 100 Euro, ook niet echt fijn lijkt me zo.
Nog een optie kan zijn dat ze de PCI-X snelheden niet terug willen brengen naar 66Mhz.. ik heb namelijk nog geen PCI-X S-ATA RAID controller gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-04 14:10

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom zou de prijs opeens schrikbarend moeten toenemen als er een PCI-X SATA-chipje gebruikt gaat worden? Het probleem is op dit moment dat Silicon Image geen ondersteuning heeft voor (100/133MHz) PCI-X. Het is de bedoeling dat er een controller met PCI-X support komt. Die controller zal misschien een paar euro duurder zijn en de implementatie op het moederbord is misschien ook wat complexer, maar dat zal de kosten niet met honderd euro doen stijgen.
Abbadon schreef op 02 October 2003 @ 21:02:
[...]

Zo'n dual Opteron lijkt mij natuurlijk erg lekker alleen de prijs is mij way te hoog: duur bord, twee erg dure 246'en (langzamer dan 2.0GHz is een non-optie), een sloot registered PC2700 (2GB minimaal) met bijbehorend prijskaartje en dan nog een EPS voeding om het af te maken, da's opgeteld geen kattenpis :/ Bij benadering zo'n € 3400,- als ik er vanuit ga dat een 246 per stuk een mille kost (een 244 doet € 860,-). Da's compleet andere koek dan toen ik destijds m'n TigerMP plus cpu's en ram kocht. Ik ben niet gek :+ (hoewel, alleen al m'n grafische gebeuren zoals het hier nu voor me staat heeft me bijna net zoveel gekost bedenk ik me nu 8)7 maar da's gespreid over tijd, dan merk je het niet zozeer)
De distriprijs van de 246 is 794 dollar (of iets in die buurt). Op een of andere manier is de leverbaarheid van Opterons in de losse verkoop erg slecht in Nederland. Twee maanden na introductie staat de Opteron 246 nog steeds niet in de pricewatch en heeft de 244 nog de oude prijs van voor de intro van de 246 (toen de 244 wat in prijs werd verlaagd). Als je een compleet systeem koopt kun je hier trouwens wel 246'en krijgen. Wij hebben althans een complete Appro dual 246 bij Melrow kunnen bestellen.

Anyway, die 246 zou hier nu zo rond de 850 moeten kosten, maar ook dat blijft erg veel geld.

Het probleem met de Opteron is dat de prijs/performance voor servertoepassingen weliswaar goed is maar dat ie voor workstationgebruik toch wel aan de hoge kant zit omdat veel typische workstationapps (tov serverapps) relatief beter presteren op de Xeon. Aan de lager geklokte Opterons die wel redelijk betaalbaar zijn, heb je niets omdat ze door hun lage kloksnelheid niet erg goed presteren in 3D rendering, encoding e.d..

Nu is de Opteron ook wel een beter systeem dan de Xeon vanwege o.a. 64-bit geheugenadressering. Dit is een groot voordeel voor veel professionele toepassingen die nu vast zitten op de 4GB grens. Als thuisgebruiker/tweaker zul je voorlopig echter nog niet meer nodig hebben dan 2GB RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

semi offtopic natuurlijk, maar weet een van jullie ook of er cheap ass pci vga kaartjes zijn die 3,3V/66mhz ondersteunen? Dit omdat ik eigenlijk het geld niet heb voor een thunder en het bord in 2U moet komen (met maar 2 pci sloten -> vga&scsi dan naast on-board lan). Anders z\al ik toch voor een thunder moeten gaan als in "doorsparen" ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:05

Shuriken

Life is all about priorities

Femme schreef op 03 October 2003 @ 14:02:
Waarom zou de prijs opeens schrikbarend moeten toenemen als er een PCI-X SATA-chipje gebruikt gaat worden? Het probleem is op dit moment dat Silicon Image geen ondersteuning heeft voor (100/133MHz) PCI-X. Het is de bedoeling dat er een controller met PCI-X support komt. Die controller zal misschien een paar euro duurder zijn en de implementatie op het moederbord is misschien ook wat complexer, maar dat zal de kosten niet met honderd euro doen stijgen.
Geen PCI-X? en deze dan? Sil 3124 PCI-X to 4 port S-ATA Controller ;)

Ik denk dat je waarschijnlijk wel gelijk hebt en dat deze nog niet beschikbaar is, maar dat zal waarschijnlijk niet lang meer duren. Ik hoop het in elk geval want het lijkt mij een :9 controllertje.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met temperatuur meten als je onder je barton's 2 van die upgradeware sockets zet om je multiplier te veranderen? En dan speciaal op een tiger MP? Werkt dat allemaal dan nog?

dus meet de tyan mp met 2 sensoren onder in de socket?

[ Voor 15% gewijzigd door maratropa op 05-10-2003 17:59 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
De TigerMP leest niet de on-die diode's uit, dus ja, er wordt in/onder de sockets gemeten.

De Winbond W83782D (de monitoring chip die dus op de TigerMP zit) kan namelijk alleen de diode's van PII's & Celerons direct uitlezen. De andere twee meet/read-out opties voor deze Winbond IC zijn thermistors en/of transistors, welke in dit geval dus gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 26-04 23:44
Ik draai een Dual AMD MP 2200+ systeem op een Gigabyte GA-7DPXDW bordje.
Allereerst was ik niet zo positief over dit ding, hoewel ik er positieve geluiden over gehoord had (destijds) bleek de leverancier alleen nog de niet-plus versie te kunnen leveren --> resultaat: duur ECC Registered geheugen.

Al met al heeft het systeem een 7000 euro gekost (waterkoeling, dual cpu, radeon9700Pro, 1024 ECC reg., van alles en nog wat :)) destijds......dat was achteraf gezien natuurlijk wel een nadeel van het dual gaan, maarjah; je bent freak of je bent het niet he :)

Het bordje beviel me eigelijk niet zo goed; hij werd erg warm rond de sockets en de prestaties waren niet echt om over naar huis te schrijven. Met een beetje tweaken kwam dat laatste nog redelijk goed, behalve de onboard Promise controller --> Die was echt gaar. Als ik van IDE Master -> Slave een 4,5 gig aan film kopieerde bleef de pc vaak genoeg hangen omdat de controller volgens mij gewoon vast liep |:( . Nadat ik een keer alles ECHT kwijt was en diep bedroeft een mailbox van een maand oud moest gebruiken heb ik maar besloten om het dan (maar weer eens) goed aan te pakken en het onboard controllertje naar de hell te verdoemen.

Nu issie ingeruild voor de 64bit PCI 3Ware 7500-8 (7850) Hardware Raid kaart, en zoals de prijs laat geloven: het werkt perfect _/-\o_ .

Ik merk zelf niet zo veel van het dual gedoe; hooguit de souplesse waarmee alles verloopt, maar dit komt ook omdat ik me niet specifiek bezig hou met dual-gerichte prog's.....voor mij was et meer gewoon de kick 8)

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Woeba!
Zoals in de sig vermeld staat: net een upgrade uitgevoerd naar 2x 2400MP op de oude vertrouwde Tyan Thunder K7.
Nog altijd zeer tevreden over dit plankje.
Feitelijk gezien alles alleen maar aangepast aan de huidige (bovenmodale) standaards
reepje geheugen erbij, andere videokaart erin, kortom, weer up-to-date.
In zoverre is de levensduur van het plankje wel langer naar mijn idee.

Qua problemen: het booten vanaf scsi cdrom wil niet :(
Maar goed, daar valt mee te leven.
Voor de rest is het geheel uitgekristaliseerd, en daar ben ik blij om.
Niks dan lof in zoverre.
de kast is ook weer wat ruimer geworden met het verwijderen van de laatste silverado koeler, de boxed koelers van amd zijn stukken beter, zowel qua koelvermogen als qua ruimte.
En qua gebruikerservaring blijft het idd een genot, alles vliegt, en alles renderd als een trein.

* Sundead is kortom nog steeds een meer dan tevreden gebruiker van dual...en zal dat ook wel blijven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Heeft er iemand ervaring met 2x XP op een Tyan Thunder K7 S2462?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 13:09

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

gladiool Ik weet nog drie Opteron Dual bord Polywell Komt met de 2200AE-1 en Gigabyte Komt met twee moederborden de GA-K8DPXDW en de GA-7A8DW, Die twee fabrikanten kunnen ook weer in de open post er bij.

[ Voor 17% gewijzigd door -=unicron=- op 08-10-2003 19:18 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
PcDealer schreef op 07 October 2003 @ 19:49:
Heeft er iemand ervaring met 2x XP op een Tyan Thunder K7 S2462?
Kijk één reply boven je en je hebt wat leuke ervaringen met die combo. ;) Zolang je je XP's maar naar een MP mod met de beroemde L5-mod draait het prima. Je zou dus gerust een dual 2700+ config kunnen draaien op dat bord. Let er dan wel even op dat deze XP's 266FSB zijn, 333FSB ondersteunt dit bord niet. (de AMD 762 northbridge niet)

Ik ben trouwens ook een zeer tevreden dual AMD gebruiker. Tot een tijd terug gebruikte ik het systeem vooral voor met Linux te kloten, maar de laatste tijd vind ik het ook erg leuk om te stoeien met A&V bewerking. Ik heb in het oude topic al mijn ervaringen gepost, dus veel hoef ik niet te vertellen hier.

Wel heb ik nog 1 tip; ga zeker voor ECC. reg. geheugen. Ik heb in der tijd gekozen voor gewoon unbuffered geheugen, ik verwachte dat ik toch nooit over de 1GB geheugen zou gebruiken. Inmiddels draai ik met 1GB PC2100 en ik vind het toch wel jammer dat ik nu eigenlijk op m'n limiet zit. Het zou wel mogelijk moeten zijn om met meer unbuffered geheugen te draaien volgens een review op 2CPU.com, dat wil ik later even testen. Op dit moment is het n.l. geen uitzondering dat ik met het geheugengebruik bij de 700MB zit, terwijl dit vroeger een stuk minder was. Als het zo door zit lijkt me 1,5GB geen overbodige luxe. Het kiezen van buffered geheugen is dus zeker wel de moeite waard, later zal je jezelf dankbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25572

Hier nog een zeer tevreden Dual 2200MP gebruiker op een Chaintech 7KDD.

Alles loopt hier al maanden als een trein, nog geen BSD gezien. Films coderen op contant bita rate is nagenoeg real time, alles loopt zeer soepel en snel.

Enige minpunt is de geproduceerde warmte. Hiervoor heb ik de gehele kast moeten modden. CPU's blijven (stressed) ruim onder de 50 graden dat is het probleem dus niet. De case temperatuur liep in de niet gemodde kast op tot boven de 50 graden. Ook dit is nu hanteerbaar gemaakt (31 graden) en bij de extreme hitte van kort geleden 36 graden.

Ook hier is de promise raid controller naar de prullenbak verwezen. Brak ding dat traag is en regelmatig voor vastlopers zorgt. Nu 2x IDE en 2x SCSI in raid 0 (winxp softwarematig).

Het systeem is redelijk stil en lekker snel. Gewoon een fijne bak om mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 25-04 21:30

PcDealer

HP ftw \o/

Aikeleer schreef op 08 oktober 2003 @ 15:14:
[...]

Kijk één reply boven je en je hebt wat leuke ervaringen met die combo. ;) Zolang je je XP's maar naar een MP mod met de beroemde L5-mod draait het prima. Je zou dus gerust een dual 2700+ config kunnen draaien op dat bord. Let er dan wel even op dat deze XP's 266FSB zijn, 333FSB ondersteunt dit bord niet. (de AMD 762 northbridge niet)
[...]

Wel heb ik nog 1 tip; ga zeker voor ECC. reg. geheugen. Ik heb in der tijd gekozen voor gewoon unbuffered geheugen, ik verwachte dat ik toch nooit over de 1GB geheugen zou gebruiken. Inmiddels draai ik met 1GB PC2100 en ik vind het toch wel jammer dat ik nu eigenlijk op m'n limiet zit. Het zou wel mogelijk moeten zijn om met meer unbuffered geheugen te draaien volgens een review op 2CPU.com, dat wil ik later even testen. Op dit moment is het n.l. geen uitzondering dat ik met het geheugengebruik bij de 700MB zit, terwijl dit vroeger een stuk minder was. Als het zo door zit lijkt me 1,5GB geen overbodige luxe. Het kiezen van buffered geheugen is dus zeker wel de moeite waard, later zal je jezelf dankbaar zijn.
Ik ben scheel 8)7
edit:
Nee, toch niet. Het gaat in genoemde posts over MP's. Maar heb het antwoord al gevonden en ik ga niet cpu's modden. :)

Gelukkig gebruik ik vanaf het begin Registered + ECC geheugen van Kingston. Ik zit nu met 512MB. Nu is het nog behelpen met een Thunderbird op 1GHz... In de Prcewatch staan de MP's al voor een leuke prijs en zakken nog. Wordt een leuke kerstmis.

Had trouwens wel problemen met een eerder reepje van 256MB. Computer met XP en Windows 2000 resette steeds en onder Windows '98 niet. Geheugen was kapoet. Na vervangen nooit meer een BSOD of reset.
Anoniem: 25572 schreef op 08 oktober 2003 @ 23:05:

Enige minpunt is de geproduceerde warmte. Hiervoor heb ik de gehele kast moeten modden. CPU's blijven (stressed) ruim onder de 50 graden dat is het probleem dus niet. De case temperatuur liep in de niet gemodde kast op tot boven de 50 graden. Ook dit is nu hanteerbaar gemaakt (31 graden) en bij de extreme hitte van kort geleden 36 graden.
Ik mijn procesor met een GlobalWin WBK 36 op 52 graden. Let wel: met een }:O

Voor de Tyan users onder ons: www.acsp.nl/tsm

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 16-05-2004 09:48 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
PcDealer schreef op 11 October 2003 @ 09:16:
[...]

Ik ben scheel 8)7
edit:
Nee, toch niet. Het gaat in genoemde posts over MP's. Maar heb het antwoord al gevonden en ik ga niet cpu's modden. :)
Ik ben scheel 8)7. Nah, het maakt niet zoveel uit; XP's en MP's zijn bijna aan elkaar gelijk. Werkt een MP2400+ op een bord, dan werkt ook een XP2400+ (wel geunlockt dan).

Nog even voor de roman van Creative & dual AMD systemen af te maken; het lijkt erop dat Creative er eindelijk van heeft geleerd. Ik heb voor mijn Audigy2 nu gehackte Audigy2 ZS drivers geinstalleerd (de eerste versie van de Audigy ZS drviers dus) en ik heb nog geen enkel blauw scherm gezien. Ik draai die drivers nu al ruim een week, dat zit dus wel goed denk ik.

[ Voor 30% gewijzigd door Laurent op 11-10-2003 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 26-04 23:44
kajje effe een linkje plaatsen naar die drivers?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Zie audigy 2 ZS drivers op audigy1/2. :) Van daar uit kan je op zoek gaan naar de drivers, er staan genoeg tips en links in.
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Misschien een rare vraag en gedeeltelijk off-topic.
Maar het probleem is het volgende:

Ik ben op zoek naar een nieuwe kast voor een dual cpu (amd of Intel) systeem.

er zijn op het moment 3 soorten mobo's voor dual cpu (als ik het goed heb). De ATX, de E-ATX en de nieuwere SSI EEB v3.0 footprint (voor o.a. de Tyan Thunder K8W http://www.tyan.com/products/html/thunderk8w_spec.html )

Nu ben ik op zoek naar een E-ATX / SSI EEB V3.0 kast. Als eis heb ik dat er voldoende ruimte moet zijn voor koeling en 3.5" ruimtes.

Alleen waar zijn dit soort kasten te koop en wie maken ze? 8)7

Een tijdje terug had je nog de Coolermaster ATC-110B en ATC-4000 maar deze zijn nergens meer te vinden. :?

wie weet waar ik deze (grote) kasten kan vinden ?
en dat natuurlijk geen 19" rackmount kastjes maar de "normale" BIG Towers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik denk dat zo'n yeaong yang cube kast ook wel zal voldoen. (staan helemaal onderin de pricewatch)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
gladiool schreef op 15 October 2003 @ 09:50:
Ik denk dat zo'n yeaong yang cube kast ook wel zal voldoen. (staan helemaal onderin de pricewatch)
De Yeong Yang Mini Cube YY-B0221 is dan wel redelijk groot maar de kast supports geen E-ATX of SSI EEB V3.0 plankjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roodhoedje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 17:36
yeong yang cube yy-0420 kan wel E-ATX aan deze staat ook in de pricewatch :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
roodhoedje schreef op 15 oktober 2003 @ 15:25:
yeong yang cube yy-0420 kan wel E-ATX aan deze staat ook in de pricewatch :).
En die heeft weer maar 2 3.5" plaatsjes :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93160

Heb jammer genoeg nog geen redelijk dual opteron ATX plank met NUMA gezien...

Met natuurlijk een mooie prijs....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Anoniem: 93160 schreef op 15 oktober 2003 @ 15:53:
Heb jammer genoeg nog geen redelijk dual opteron ATX plank met NUMA gezien...

Met natuurlijk een mooie prijs....
Misschien vergis ik me maar is de Tyan Thunder K8W geen optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Da's geen ATX formaat ;) Denk ook niet dat je snel dergelijke borden in ATX formaat zult treffen, daar is gewoon weg te weinig PCB oppervlakte voor. Misschien met wat concessies hier en daar (slechts twee DIMM socktes per cpu, minder PCI sloten e.d.) dat het technisch haalbaar is maar of mobomakers zich daar aan gaan wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
Daar heb je gelijk in, stom van me (ik zoek zelf een e-atx / ssi eeb v3.0 kassie en dan loop ik deze onzin uit te kramen)

Maar om een dual opteron atx plan te maken, dat is toch helemaal niet rendabel? niet te min beperk je de potentie van de opteron op die manier ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93160

Heh. Nog geen mooi kastje gevonden voor zo'n moederbord? Geen chieftec matrix achtig iets of zo? Zat net ff te kijken. Mobo +- 650 + 2x950 + 500 eur memory :)

But -nothing- will beat your brand new backup file server in some time to come :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Maar weers eens een probleempje.

Sinds ik bios 1.05 op mijn tiger MP heb gezet loopt alles eigenlijk prima, maar soms heb ik een irritant probleem.

-soms loopt de pc ineens vast, eingelijk bijna altijd als ik winamp aan heb. Alles slaat vast en het geluid slaat dan ook vast en dan hoor je gewoon van dat hele irritante getril. Het gebeurde laats tijden branden en some tijden 3dsmax..

Zou dit nog steeds een soundcard probleem kunnen zijn... :( ik heb al zo veel kaarten geprobeerd, en de terratec leek het goed te doen.

Het gebeurt eigenlijk alleen als er ook nog wat anders gebeurt, als ik er niet aan zit en alleen winamp op staat gebeurt het niet of zelden.

Heeft iemand ervaring met externe geluidkaarten op dual's? want bijvoorbeeld hercules heeft een heel cool extern geluidkaartje, USB, wat me wel wat lijkt, en misschien dat ik dan ook al dat geluid-pci kaart gezeik niet meer heb...

[ Voor 10% gewijzigd door maratropa op 18-10-2003 12:51 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Tr1gg3R schreef op 15 oktober 2003 @ 17:13:
Daar heb je gelijk in, stom van me (ik zoek zelf een e-atx / ssi eeb v3.0 kassie en dan loop ik deze onzin uit te kramen)

Maar om een dual opteron atx plan te maken, dat is toch helemaal niet rendabel? niet te min beperk je de potentie van de opteron op die manier ook nog eens.
Lian-Li PC 75:
M/B type: duai CPU M/B (MAX SIZE: 12"x13") -> dus net zo groot als de Tyan
Drive bays: 6x5.25",3x3.5",6x3.5" internal -> voldoende ruimte voor HDs
Fan:4 x ball bearing fans included -> en met de koeling moet het ook lukken

Ook de Coolermaster STC S4000 is geschikt voor 12" * 13"

[ Voor 5% gewijzigd door ronny op 23-10-2003 11:46 ]

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delta2
ronny schreef op 23 October 2003 @ 11:46:
[...]
Ook de Coolermaster STC S4000 is geschikt voor 12" * 13"
De ATC S4000 is uitermate geschikt voor dual plankjes. (ik vind hem alleen nergens meer in de pricewatch :S ) Mijn beide dual planken zitten in zo'n kast met nog een redelijke marge aan ruimte over.

@ Gladiool
Ik ben bekent met de geluidskaartproblemen.
Vanalles... maar dan ook echt vanalles heb ik geprobeerd.
Sinds de komst van de Audigy2 is het probleem echter geheel opgelost.
(*zucht* , creative denkt eindelijk ook eens aan de smp mensen)
Extern heb ik echter niet geprobeerd. Hier stond echter wel een topic over @ 2CPU, misschien dat je daar wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Delta2 op 23-10-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Ook de Cooler maaster ATC - 101 - SX4 & ATC - 110 - SX1
zijn geschikt voor Extendet ATX. Het zal wat krapper worden maar het past volgens de site.
W * H * D
ATC 101 196*484*527.5
ATC 101 196*484*535
ATC4000 178*430*670

mmm die 4000 is echt zalig diep..

Ook bij verschillende Chieftec kasten staat dat het er inpast maar denk dat je voor ruimte moet zoekken in de tweede hands hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Ik wil op dit moment weer eens een vraagje stellen aan alle dual AMD gebruikers,
Welke geluidkaart zit er op dit moment in, en ben je er tevreden mee/doet ie raar?

Op dit moment probeer ik mijn laatste BSODS weg te werken, en die komen volgens mij door de geluidkaart, het is een wat oudere terratec xfire 1024, die gelukkig bijna stabiel is :)

Ik heb er ook een creative pci 128 in gehad > ONSTABIEL
Phillips rhythmic edge > ONSTABIEL
Terratec Aureon FUN > ONSTABIEL

Nou zit ik te denken aan een aureon sky, omdat deze een andere chip heeft dan de fun (een veel betere) Maar ook een externe USB zou kunnen...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 01:24

BrZ

Ik heb een SB live, daar is hij nogal instabiel mee, een crystal (ofzo) kaartje gaat het wel beter mee, maar is het nog steeds niet geweldig.
Ik denk dat mijn geheugen de problemen veroorzaakt, en aangezien wij hetzelfde mobo en hetzelfde geheugen hebben is dat misschien niet eens zo'n vreemde gedachte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

ik heb er na veel gepruts een soundblaster live (value) in zitten.
was de enig die herkend werd (in zijn geheel)
wou perse een gamepoort.

asus a7m266D 2*xp2000+
(waarvan eentje volgens de bios en cpuid een mp van 8,5 heeft :( nog geen tijd/zijn gehad om het te fixen)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
daar heb ik nog nooit aan gedacht brz...Toch lijkt het de geluidskaart, want als ie blijf hangen dan is het practisch altijd als er iets met geluid gebeurd. En ik had wisselende successen met verschillende geluidkaarten. Maar misschien zal ik toch eens mijn geheugen testen. Hoe heb jij het getest?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Op dit moment heb ik een Terratec DMX 6Fire in m'n Tyan S2460. Prachtkaart waar ik sinds eind februari/begin maart erg tevreden mee ben. Tot op heden kon ik alles doen (games, MP3's en tegelijk m'n bak anderszins belasten) en nooit een BSOD o.i.d. :) Totdat ik onlangs DVD Decrypter gebruikte welke aan het einde van de rip een 'tadaaa' muziekje laat horen... BSOD! *&^%$#@
Prompt de nieuwste Win XP drivers er op gezet en het muziekje in DVD Decrypter uitgeschakeld, niet meer voorgevallen :) Één enkele flaw in acht maanden tijd welke zo verholpen is kan er nét mee door.
Hiervoor had ik een Audigy en dat was geen onverdeeld succes. Zo eens in de maand, anderhalve maand een BSOD, dat vind ik véél teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik had begrepen dat de audigy en hoger inmiddels stabiel(er) zouden moeten zijn icm dual (amd) systemen, als je de Audigy 2 ZS drivers ervoor gebruikt. Helaas is mijn dual amd ter reparatie bij Asus, dus dat duurt wel effe voor we dit weer kunnen testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-04 22:20

JustDutch

was ambtenaar :)

gladiool schreef op 31 oktober 2003 @ 19:01:
Ik wil op dit moment weer eens een vraagje stellen aan alle dual AMD gebruikers,
Welke geluidkaart zit er op dit moment in, en ben je er tevreden mee/doet ie raar?
Ik heb een creative PCI128 op een Asus A7M266-D. Het systeem is in zijn anderhalve maand dat het draait nog niet gecrashed. Maar goed, het is een WS dat nooit meer dan 14 uur per dag draait. Onboard zit ook een geluidskaart, maar die gebruik ik niet. Ik kan niets over de kwaliteit van dat ding vinden. Weet iemand welke een betere geluidskwaliteit geeft?

Forza Mucca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25572

Avance AC97 on board hier, nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Anoniem: 25572 schreef op 01 november 2003 @ 00:29:
Avance AC97 on board hier, nog nooit problemen mee gehad.
Zou ook niet best wezen, als een fabrikant een on-board chip levert die niet bepaald compatible is ;) Stel je voor dat AMD een moederbord op de markt wil brengen waarbij de USB voor random lockups zorgt... Ow wait, I have a flashback :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:15

aKra

Intentionally left blank.

Ik heb hier een MSI K7D Master-L liggen die een "alarm" geeft, die LED-jes elke keer een verschillende error, daarnet zelfs geen (allemaal groen) maar er klinkt toch een "sirene" aka "alarm".

Iemand a clue?

Het kan niet gekker worden, ik heb dus een MSI K7D Master-L hier, na wat geklooi krijg ik ineens beeld, hij boot, alle LED-jes zijn groen, hij boot LINUX, maar dat $%^#^%#%^&%#^&#% :/ alarm blijft maar doorpiepen... Als ik dan de powerknop indruk hangt het hele systeem... Om nou een 'alarmerende' server in de serverruimte te hangen is ook weer niet zo "slim" })

[ Voor 51% gewijzigd door aKra op 10-11-2003 23:11 ]

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny

ronny

Trotse vader

Wat heb je in he BIOS gemeld als zijnde alarm punten??
De temp erg laag ingesteld??
Nieuwe Bios versie er in??
Als verder alles goed en stabiel draait kan je er natuurlijk ook voor kiezen om gewoon het alarm uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Bumperdiebump!

Ik ga het wagen, straks haal ik mijn Tiger MP er uit en soldeer een molex stekker aan de onderkant van het moederbord op de ATX stekker, zodat er meer juice naar mijn bordje kan stromen zonder dat de ATX stekker de fik in vliegt, allemaal om de 2 t-bred b xp2400's te kunnen draaien die ik net binnen heb.

Nu vraag ik me af, hoe weet ik of ik zo'n gelamineerde nieuwe versie van de tbred heb?

Het zijn xp2400 AIUHB cores, en zie zien er eigenlijk nog oldscool uit. Dat zou fijn zijn want dan hoef ik niet te krabben om de l5 bruggen vrij te maken. Ik ben hard op zoek naar een foto van de gelamineerde packages maar het lukt nog niet echt.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jedel
  • Laatst online: 03-04 23:12

jedel

Kevlar

gladiool schreef op 09 december 2003 @ 14:28:
Bumperdiebump!

Ik ga het wagen, straks haal ik mijn Tiger MP er uit en soldeer een molex stekker aan de onderkant van het moederbord op de ATX stekker, zodat er meer juice naar mijn bordje kan stromen zonder dat de ATX stekker de fik in vliegt, allemaal om de 2 t-bred b xp2400's te kunnen draaien die ik net binnen heb.

Nu vraag ik me af, hoe weet ik of ik zo'n gelamineerde nieuwe versie van de tbred heb?

Het zijn xp2400 AIUHB cores, en zie zien er eigenlijk nog oldscool uit. Dat zou fijn zijn want dan hoef ik niet te krabben om de l5 bruggen vrij te maken. Ik ben hard op zoek naar een foto van de gelamineerde packages maar het lukt nog niet echt.
kijk ff in de vorge thread ik heb ze gepost

* jedel zal ff voor je zoeken

gevonden

[ Voor 7% gewijzigd door jedel op 09-12-2003 22:21 ]

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
thanx!, dat zijn ze niet :)

Ik heb ook de 2 xp2400's vergeleken met mijn 2 xp1800's die er nu in zitten, en ze zijn practisch identiek, gewoon de oude packaging dus.

Wat ik me wel afvraag, bij de 2 xp 1800's heb ik gewoon met zilverspul de 2 L5 puntje verbonden, dus niet de lasercut opgevuld, en ze werkten allebij meteen prima samen, nooit 1 probleem gehad.

Dus is dat opvullen van de lasercut wel nodig bij de xp2400 L5 brug? Want hij lijkt dus als 2 druppels water op de 1800 en daar is het blijkbaar niet nodig.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
Whoohoo! dual xp 2400 is een feit. De opgesoldeerde molex lijkt ook goed te werken, maar ik moet hem nog een goed gaan stressen en dan kijken of er wat warm word, of instabiliteit optreed, maar tot zover geen problemen.

Ik heb dus gewoon weer zilver verf over de gesneden bruggen heen gekwakt, en het werkte weer, netzoals bij mijn xp1800's. Dus dat lasercut vullen wat ik overal lees is misschien onzin? (of misschien was dat alleen nodig bij de palomino?) Het werkte iig niet toen ik de eerste keer een "U" vorm rond de brug maakte...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 25-04 18:46
gladiool schreef op 10 december 2003 @ 12:14:
Ik heb dus gewoon weer zilver verf over de gesneden bruggen heen gekwakt, en het werkte weer, netzoals bij mijn xp1800's. Dus dat lasercut vullen wat ik overal lees is misschien onzin? (of misschien was dat alleen nodig bij de palomino?) Het werkte iig niet toen ik de eerste keer een "U" vorm rond de brug maakte...
Heb je thortons of T-breds? Bij die laatste schijnt dat putje iig aanwezig te zijn.

Zelf heb ik nu na veel zoeken Bison Electro gevonden, en wacht in spanning af op mijn 2x 2400+ (thortons). Ik zal ook een kijken hoe ik ze het beste kan verbinden (de bruggen).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
T-breds..En ik las net ook van iemand op 2cpu dat dat bij de l5 bruggen niet hoeft, vullen. Dat is stom want dat staat wel in veel L5 guides..

Maar hoe dat met de thortons en nieuw package is weet ik niet.

Ga je ook proberen om de extra cache in te schakelen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 25-04 18:46
gladiool schreef op 10 december 2003 @ 12:59:
Ga je ook proberen om de extra cache in te schakelen?
Nee, ik denk het niet :) Ik ben al blij als ik ze uberhaupt aan de praat krijg (in dual setup) en ik ben (nog) niet zo avonturier die de koelers er meerdere malen op en afhaalt, dus...

Hoewel, het is een kwestie van een andere brug verbinden, toch? Ik heb een website gevonden die aan de hand van de codes op de chip kan bepalen wat je eigenlijk voor cpu in handen hebt. Als daar uit blijkt dat in principe de extra cache zou moeten werken, probeer ik het misschien wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Brent op 10-12-2003 16:34 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
weer eens een bumpje en een vraagje over de fijne platform.

Ik heb een tijdje terug xp geinstaleerd en toen werd mijn pc pas echt stabiel, heel fijn. Alleen als ik de IDE drivers van tyan installeer, dan krijg ik blauwe schermen.

Op dit moment heb ik een paar rare dingen. Als ik brand dan gaat de muziek haperen. Als ik in 3dsmax met windows over de opengl window sleep dan gaat de boel ook haperen/trillen.

relevante onderderdelen

tyan tiger MP
2 maal xp2400
terratec DMX fire 1024
gf 4 ti

Voor de rest draait ie perfect. Ik heb nu dus geen IDE driver geinstalleerd (heb alleen scsi schijven dus het is geen ramp) Maar ik verdenk dus de afwezigheid van goeie busmaster/ide drivers ofzo

Kan ik gewoon kijken welke chipset mijn bord heeft en dan bij AMD de nieuwste drivers downloaden? Of moeten ze van tyan zijn?

hoe is het afgelopen breepee?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 09:56

igg

waar een wil is ben ik weg

Wel leuk om te lezen dat iedereen wil/gaat upgraden.
Na 2 jaar trouwe dienst met 2x 1600+ mag m'n s2460 het wat rustiger aan gaan doen. Heb er met veel plezier en weinig problemen veel games op gespeeld, video/audio bewerkt etc.
Sinds 2 weken zijn de XP'tjes vervangen door 2x Duron1000 en draait hij rustig 24/7 als chatserver / mp3server.

Mocht het voor mij weer wat drukker aan het video/audiofront worden, dan komt er ws wel weer een nieuw dual-systeem, voor het beetje surfen/gamen wat ik nu doe voldoet een singlebak ook prima :)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Sanp ik niet waarom je niet 2x2400+ nu zou kopen bij Alternate, hij is nu goedkoper dan de 2400+ XP ;P En die prijs klopt, vriend van me heeft ze gisteren net gehaald. Zelf was ik 1,5 week te vroeg, toen waren ze nog 99/stuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Kippenijzer schreef op 21 januari 2004 @ 14:22:
Sanp ik niet waarom je niet 2x2400+ nu zou kopen bij Alternate, hij is nu goedkoper dan de 2400+ XP ;P En die prijs klopt, vriend van me heeft ze gisteren net gehaald. Zelf was ik 1,5 week te vroeg, toen waren ze nog 99/stuk
Ze zijn inderdaad 89e. Dat is gewoon schandalig goedkoop.
Helaas voor mij zit mijn K7D Master-L nu vol met 2600+ barton MP's.....

Misschien leuk om hier nog wat benches neer te gooien?

[ Voor 7% gewijzigd door Liam op 21-01-2004 14:56 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
gladiool schreef op 21 januari 2004 @ 12:42:
.. Alleen als ik de IDE drivers van tyan installeer, dan krijg ik blauwe schermen.
Was bij mij ook standaard, BSOD's n.a.v. de AMD IDE drivers. Paar maal geprobeerd en toen geloofde ik 't wel. Heb nooit last gehad van het _niet_ installeren van deze drivers :) Gewoon rotzooi dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Liam_xi schreef op 21 januari 2004 @ 14:56:
[...]

Ze zijn inderdaad 89e. Dat is gewoon schandalig goedkoop.
Helaas voor mij zit mijn K7D Master-L nu vol met 2600+ barton MP's.....

Misschien leuk om hier nog wat benches neer te gooien?
Die vriend ben ik dus *D

Ik heb die twee MP2400+ gekocht bji Alternate :)
Morgen krijg ik mijn chieftec binnen. En dan kan ikd us de a7m266-d enzo erin bouwen :)

Wat voor benchmarks wil je zien?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Niet online
Gewoon rotzooi vind ik die drivers niet, hier werken ze prima. Ik gebruik versie 1.41 die prima werkt onder XP en 2000. De laatste 2 maanden heb ik geen BSOD gezien, m.u.v. wat dingetjes met Daemon Tools (een bekende bug met een bepaalde versie)
Ik gebruik die IDE disken vrij intensief en alles gaat prima.

Ik moet wel toegeven dat ik eerder problemen had met die drivers, maar die zijn opgelost met deze versie. Wat je kan proberen is dus een andere versie te downloaden, gewoon standaard AMD 768 IDE BUS controller drivers werken prima (je kan b.v. kijken voor Asus' FTP voor de drivers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Atlas schreef op 21 januari 2004 @ 17:25:
Die vriend ben ik dus *D

Ik heb die twee MP2400+ gekocht bji Alternate :)
Morgen krijg ik mijn chieftec binnen. En dan kan ikd us de a7m266-d enzo erin bouwen :)

Wat voor benchmarks wil je zien?
lol ;) heb je je kast al binnen? Gooi eens wat benches neer met Sisoft enz. Gooi ik volgende week wat benches omhoog van mijn 2600+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik zal ook eens sisoft doen op mijn tiger MP met 2 xp 2400's. Alleen welke sisoft moet ik dan hebben?

Ik heb nu de ide drivers geinstalleerd en tot zover goed..alleen het haperen blijft. Eigenlijk verdenk ik gewoon die klote terratec..

Ik geloof dat mensen met een audigy II weinig problemen hebben met dual niet?
*ZUCHT* misschien maar weer eens een nieuwe geluidkaart proberen.

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 23-01-2004 15:25 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

gladiool schreef op 23 januari 2004 @ 15:19:
ik zal ook eens sisoft doen op mijn tiger MP met 2 xp 2400's. Alleen welke sisoft moet ik dan hebben?

Ik heb nu de ide drivers geinstalleerd en tot zover goed..alleen het haperen blijft. Eigenlijk verdenk ik gewoon die klote terratec..

Ik geloof dat mensen met een audigy II weinig problemen hebben met dual niet?
*ZUCHT* misschien maar weer eens een nieuwe geluidkaart proberen.
Mwah, ik stel voor dat we of 2003 of 2004 pakken.

Ik heb overigens een SBLive! in me K7D zitten en die doet het zonder problemen, met KxDrivers. (nadat ik daarmee ben gaan kloten overigens, maar ze doen het nu :))

[ Voor 15% gewijzigd door Liam op 27-01-2004 00:10 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Liam_xi schreef op 23 januari 2004 @ 14:16:
[...]

lol ;) heb je je kast al binnen? Gooi eens wat benches neer met Sisoft enz. Gooi ik volgende week wat benches omhoog van mijn 2600+.
Ik zou heel graag willen :'( Maar ik krijg die cooler er niet op :(
Ik heb de boxed coolers van AMD, en een Asus a7m266-D.
De klem die je als eerste vastzet (dus zonder de schroevendraaier uitsparing) krijg ik niet om de daarvoor bestemmede klemmen van het socket :(

Ik heb hier met kippenijzer over gesproken. Hij heeft dezelfde cpu's en hetzelfde mobo. Hij zei dat ik het plasticje wat onder de uitsteeksles van het socket zit hard moet indrukken. Maar hoe hadr ik dit ook doe, het werkt gewoon niet :(

Iemand die deitzelfde probleem had, of iemand die meer tips heeft?

* Atlas is toch geneigd om die klem te gaan schuren >:)

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Hey wat leuk.. ik ongeveer dezelfde config als Liam_xi :)
(kijk specs) Lijkt me wel interresant om dezelfde benches te doen Liam_xi... dan kunnen we elkaar misschien wat driver tips geven enzo... :) lijkt me wel wat..... wat jij?

Maar Atlas... koelers erop zetten moet goed te doen zijn... maar zonder schroevendraaier klemmetje is het wel een lastige klus idd... Maar ff je duim aan gort drukken en hij zit... (mijn ervaring)
Anders moet je maar schuren :P zolang hij nog maar goed klemt...

Ow nog iets...

Mijn SBLive! is dus gestorven in mn dual.. maar waar het aan lag? PC startte elke keer opnieuw op enzo als ik een cd-tje wilde spelen...

Heb nu een Audigy 2 gekocht en dit werkt goed...
SBLive heb ik nog geprobeert bij mn neef in de PC, maar die ging na verloop vantijd er ook van flippen... echt dood dus... :)

[ Voor 26% gewijzigd door ReCreator op 23-01-2004 16:02 ]

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

ReCreator schreef op 23 januari 2004 @ 16:00:
Hey wat leuk.. ik ongeveer dezelfde config als Liam_xi :)
(kijk specs) Lijkt me wel interresant om dezelfde benches te doen Liam_xi... dan kunnen we elkaar misschien wat driver tips geven enzo... :) lijkt me wel wat..... wat jij?

Maar Atlas... koelers erop zetten moet goed te doen zijn... maar zonder schroevendraaier klemmetje is het wel een lastige klus idd... Maar ff je duim aan gort drukken en hij zit... (mijn ervaring)
Anders moet je maar schuren :P zolang hij nog maar goed klemt...
Ik krijg het eerste klemmetje dus niet goed :|
Er is gewoon te weinig ruimte voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Atlas schreef op 23 januari 2004 @ 16:02:
[...]

Ik krijg het eerste klemmetje dus niet goed :|
Er is gewoon te weinig ruimte voor :(
Misschien kun je er even snel een digipic van maken?

De klem omdraaien in de koeling kan ook niet? Of raakt dan het drukpunt instabiel met als gevolg dat je core breekt :? dat wil je niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

ReCreator schreef op 23 januari 2004 @ 16:04:
[...]

Misschien kun je er even snel een digipic van maken?

De klem omdraaien in de koeling kan ook niet? Of raakt dan het drukpunt instabiel met als gevolg dat je core breekt :? dat wil je niet....
Batterijen op :(
Ik heb net de klem van een andere SocketA koeler gepakt en die krijg ik er wel gewoon omheen :?
Dus ik ga deze zo maar es schuren :X

offtopic:
Kun jij mij ff @ msn toevoegen: alexander_visser@hotmail.com
Dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Atlas schreef op 23 januari 2004 @ 16:08:
[...]

Ik heb net de klem van een andere SocketA koeler gepakt en die krijg ik er wel gewoon omheen :?

offtopic:
Ow wat vreemd dat die dan wel past... Ik heb thuis nog wel 2 boxed coolers liggen die hebben gepast... de coreafdruk zit nog in de koelstrip... :P

Maar als je zeker weet dat het schuren goed gaat en geen kwaad kan... dan is dat een prima oplossing.. :)

Trouwens die procs zijn wel lekker goedkoop! de mijne waren meer dan 250e per stuk... auch..

offtopic:
Ik zal je straks als ik thuis ben toevoegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Atlas schreef op 23 januari 2004 @ 16:08:

offtopic:
Ik zal zo ff wat pics up gooien zoals mijn boxed koelers eruit zien. Die hebben er overigens nooit op gezeten :) Ik heb MicroFlow-II's gehaald van spire --> doen het beter en stiller...

@reCreactor --> Goed plan !
edit:

Hier pics van mijn boxed coolers --> atlas heb jij ze ook met z'n raar opstaand randje? althans dat rare onderste ding (Zie pic twee)
Afbeeldingslocatie: http://www.jdc-advies.nl/tweakpics/boxed1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.jdc-advies.nl/tweakpics/boxed2.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Liam op 23-01-2004 16:55 . Reden: pics ff clickable gemaakt :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Jah de boxed coolers zijn inderdaad niet echt goede koelers... ze kunnen ermee door... op t randje.. daarom zitten die er ook bij denk ik ;)

Ik heb zelf SLK-800's met Enermax 80mm fans erop... ziet er leuk uit en koelt goed..

Op de foto kun je ook zien dat ze maar net passen... was ff zweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Liam_xi schreef op 23 januari 2004 @ 16:33:
[...]

Ik zal zo ff wat pics up gooien zoals mijn boxed koelers eruit zien. Die hebben er overigens nooit op gezeten :) Ik heb MicroFlow-II's gehaald van spire --> doen het beter en stiller...

@reCreactor --> Goed plan !
edit:

Hier pics van mijn boxed coolers --> atlas heb jij ze ook met z'n raar opstaand randje? althans dat rare onderste ding (Zie pic twee)
[afbeelding]
[afbeelding]
Die zien er precies hetzelfde uit )
Welk bord heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Mijn boxed zijn iig een stuk kleiner... ik zal daar ff pics van maken als ik thuis ben... :P
Maar die zaten bij een de 2600+... die worden misschien nie zo warm...

(ow K7D-Master L heeft Liam_xi)

[ Voor 10% gewijzigd door ReCreator op 23-01-2004 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Atlas schreef op 23 januari 2004 @ 16:55:
Die zien er precies hetzelfde uit )
Welk bord heb jij?
Ik heb een K7D Master-L maar daar hebben ze nooit opgezeten ;)
Heb meteen spire's gehaald --> stil & koel.
Ik zit nu met dat ding op me bureau af te vragen hoe het er in hemelsnaam op zou moeten passen :?

@ReCreator --> Wat voor Mp2600+'en heb jij? Ik heb de barton-core's --> draaien op 2Ghz i.p.v. op 2,13Ghz.
Maar benchen en shit lijkt me top. Ik heb trouwens net met specs maar weer ff wat actueler gemaakt :) 1 x MP1800+ <-- lol die is er nie meer, da's weer een XP :+

[ Voor 29% gewijzigd door Liam op 23-01-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb dus kort geleden de koelers van mijn 1800+ vervangen door deze boxed 2400+ koelers, en ben juist prima erover te spreken, lekker stil. Was idd effe feeling nodig voor het erop krijgen van die krengen (ook asus bord), maar ik heb waarschijnlijk wat minder angst erbij, ik houd van kapitaal vernietiging :*)
Ding houd de cpu's rond 50 graad stressed en is lekker stil, dus prima voor mij... Nogmaals succes Atlas met het installeren, het moet gewoon lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Liam_xi schreef op 23 januari 2004 @ 17:02:
[...]

Ik heb een K7D Master-L maar daar hebben ze nooit opgezeten ;)
Heb meteen spire's gehaald --> stil & koel.
Ik zit nu met dat ding op me bureau af te vragen hoe het er in hemelsnaam op zou moeten passen :?

@ReCreator --> Wat voor Mp2600+'en heb jij? Ik heb de barton-core's --> draaien op 2Ghz i.p.v. op 2,13Ghz.
Maar benchen en shit lijkt me top. Ik heb trouwens net met specs maar weer ff wat actueler gemaakt :) 1 x MP1800+ <-- lol die is er nie meer, da's weer een XP :+
Ene proggie zegt dat ik Barthon heb en de ander T-Bred... ik weet het dus ff niet... ik ga ff SiSoft Sandra 2004 downen.. ff kijken wat mn sysje aankan... (met wel een aantal processen kan nie anders)
Ze draaien wel 2,13 Ghz... ennuh ik heb ze wellus op 2,4 Ghz gehad... gaat best..

(Specs zijn goed!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

ReCreator schreef op 23 januari 2004 @ 19:16:
Ene proggie zegt dat ik Barthon heb en de ander T-Bred... ik weet het dus ff niet... ik ga ff SiSoft Sandra 2004 downen.. ff kijken wat mn sysje aankan... (met wel een aantal processen kan nie anders)
Ze draaien wel 2,13 Ghz... ennuh ik heb ze wellus op 2,4 Ghz gehad... gaat best..

(Specs zijn goed!!)
Ok skilled, ga ik ook met 2004 benchen volgende week (zit nu even bij mijn geliefde ouders :)).

Anyway, 2,13ghz en dan als rating 2600+ zou betekenen dat het Tbred-B's zijn.
Ik zal volgende week ook eens kijken wat er qua OC valt te bereiken. i.i.g. gaat 150fsb want me palo1800 heeft ook gewoon op 2100+ gewerkt :+

Post maar wat screenies als je benches hebt... lijkt me leuk, doe vooral er ff bij wat je draait en wat qua patching en drivers... eens kijken hoe ver onze "antieke" bakken willen komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Niet online
ik heb eens zitten benchen met mijn systeem en sisoft sandra 2004:

Tiger MP met opgesoldeerde extra voedingslijnen
2 maal xp 2400 tbred
1024mb pc2100 crucial regged ECC ddr

Eerst maar de pijnlijke grafieken:

AUW AUW:
Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/sisoft/memband.gif
En een beetje auw:
Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/sisoft/cachemem.gif

Deze gaan nog wel:

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/sisoft/cpuari.gif

Afbeeldingslocatie: http://jvb31.jvb.tudelft.nl/gladiool/sisoft/mm.gif

:)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

gladiool schreef op 24 januari 2004 @ 12:18:
ik heb eens zitten benchen met mijn systeem en sisoft sandra 2004:

Tiger MP met opgesoldeerde extra voedingslijnen
2 maal xp 2400 tbred
1024mb pc2100 crucial regged ECC ddr

Eerst maar de pijnlijke grafieken:

AUW AUW:
[afbeelding]
En een beetje auw:
[afbeelding]

Deze gaan nog wel:

[afbeelding]

[afbeelding]

:)
Skilled! Ik zal asap (morgen of maandag) wat benches posten van mijn bak :)
Anyway, ReCreator --> post jij ook ff wat benches :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Woei :D :D :D

* Atlas heeft de koeler-klem 1 micrometer bijgeveild en nu past de koeler wel :)
Dus mijn systeem draait nu met 1 athlon MP2400+ B)
Morgen even de tweede bijschuren :)

[ Voor 4% gewijzigd door Atlas op 24-01-2004 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Atlas schreef op 24 januari 2004 @ 21:27:
Woei :D :D :D

* Atlas heeft de koeler-klem 1 micrometer bijgeveild en nu past de koeler wel :)
Dus mijn systeem draait nu met 2 athlon MP2400+ B)
Morgen even de tweede bijschuren :)
Huuh? Je draait nu met twee op een koeler :+
Kun jij ook ff wat benches posten Atlas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Liam_xi schreef op 24 januari 2004 @ 21:31:
[...]

Huuh? Je draait nu met twee op een koeler :+
Kun jij ook ff wat benches posten Atlas?
Morgen installeer ik de 2e CPU :)

Dan gaan we wel benchen :)
Wat wil je preceis voor benches zien?

* Atlas is bench-n00b B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

Atlas schreef op 24 januari 2004 @ 21:59:
Morgen installeer ik de 2e CPU :)

Dan gaan we wel benchen :)
Wat wil je preceis voor benches zien?

* Atlas is bench-n00b B)
Atlas, bench-n00b ;)
Check ff de post van gladiool, SiSoft Sandra 2004 benches zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Atlas is goed bezig :)

Ik zal kijken of ik ook de SiSoft Benches kan doen... ik vind het wel moeilijk om met de grafiekjes te kiezen met welke ik moet vergelijken...
Welke 4 zullen leuk te vergelijken zijn voor Dual AMD systemen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Woei 8)

* Atlas heeft zijn dual MP2400+ draaiende B) 8)
Na een uur bios:
code:
1
2
CPU0: 39 Graden
CPU1: 41.5 Graden

Lijkt me netjes :) Of niet soms?

Voor de mensen met een Asus a7m266-D en een boxed AMD cooler:
Past het klemmetje niet om het socket heen, veil deze dan even bij. Er hoeft echt minder dan 1 millimeter af. Schroef de klem dan wel los van de heatsink, zo heb je alle ruimte :)
Deze combi van a7m266-d met boxed AMD coolers kan ook goed gaan, zie Kippenijzer. Ik denk dat er bij mij iets mankeerde aan mijn mobo of aan mijn coolers :)

Volgende stap: 120 MM fan monteren. HDD"s installeren. XP erop en benchen :9

* Atlas happy :)

With special thanx to Kippenijzer en ReCreator _o_

[ Voor 7% gewijzigd door Atlas op 25-01-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liam

Liam

ReCreator schreef op 25 januari 2004 @ 16:29:
Atlas is goed bezig :)

Ik zal kijken of ik ook de SiSoft Benches kan doen... ik vind het wel moeilijk om met de grafiekjes te kiezen met welke ik moet vergelijken...
Welke 4 zullen leuk te vergelijken zijn voor Dual AMD systemen...?
De vier die gladiool heeft gedaan zijn wel ok.
Anyway, jij hebt ook een K7D, hoe zitten die heatsinks bij jou, bij mij zitten ze nu namelijk zo ongeveer tegen de zwarte heatsinks van de VRM's aan. Dit is niet temperatuur bevorderend heb ik alweer ontdekt.
Mijn procs zijn (barton2600's) zijn nu namelijk 48 idle, 51stressed. Lol
Het scheelt dus erg weinig tussen stressed en idle, maar ze zijn gewoon te warm naar mijn inziens.
Als ik aan mijn heatsink voel echter, is er niets echt warms te voelen, dus ik moet eens gaan bedenken hoe we dat gaan oplossen...
Wat zijn jouw temps?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.