[Ervaringen] NF7-S Madness!! (Deel 2)

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NF7-S Madness

Hoe doe je dat nou? Een paar dingen zijn belangrijk voordat je de plank onderwerpt aan de gebruikelijke martelingen.

- heatsinks op de mosfets
- northbridge vlakken
- Andere heatsink op de northbridge
- Vmods
- Heatsink op de southbridge
- De juiste bios
- Een 166MHz cpu

Heatsinks op de mosfets

Iedereen kent het ondertussen wel. Koop mooie sinkjes of sloop een oude cpu koeler en slinger ze op de mosfets met wat Arctic Silver Adhesive of Zalman Adhesive. Hang er ook een fan boven, want de warmte kan anders niet weg. Een klein fannetje is al genoeg..als er maar wat flow direct op de sinks is.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7s/mosfetsinks2.jpg

Northbridge vlakken

De casing van de NB chip is zelf niet echt vlak en al helemaal niet glad. Er valt redelijk wat te halen als je dit vlak maakt. Neem iets vlaks en doe er een schuurpapiertje omheen en vlak daarmee de chip.
Het blokje waarme je gaat vlakken moet zelf wel goed vlak zijn. Die kun je dus eerst vlakken op een stuk glas. De ruimte om de chip heen kun je beschermen door de chip af te tapen zodat er geen stof op plaatsen komt waar je het niet wil hebben.
Om wat snel te kunnen vlakken kun je beginnen met wat groffer schuurpapier. Bijvoorbeeld grid 600. Daarna kun je het verder vlakken met 1000 of 1200. Het kan nog gladder, maar dat is hier niet nodig. Als je klaar bent moet het er ongeveer zo uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7s/lappedNB2.jpg

Andere heatsink of waterkoeling op de NB

Omdat je de NB gaat vmodden en natuurlijk een flinke FSB wil draaien moet de standaard NB koeler vervangen worden. Je hebt in principe twee opties: lucht of water. Water verdient de voorkeur omdat: het beter koelt, het is stil en je kunt er makkelijk een pelt onder zetten. Aan de andere kant is luchtkoeling makkelijker en veel goedkoper. Als je niet met pelts in de weer gaat is het eigenlijk ruim voldoende. Een Zalman NB-32J met een fannetje doet het bijvoorbeel heel erg goed. Wel even vlakken natuurlijk ;)

Voltage mods

Zonder voltage mods heb je eigenlijk niks aan deze plank. Het is een plank om te tweaken en als tweaker sta je natuurlijk voor paal als je niet het maximale eruit trekt ;) Zonder vmods kan dat niet dus zet de soldeerbout maar vast aan >:)

- Vdimm
De Vdimm van de NF7-S ligt standaard als boven de 3.00V. Leuk, maar met de reepjes van tegenwoordig is 3V echt te weinig en al helemaal met merken zoals OCZ en Geil die standaard al veel voltage nodig hebben. De Vdimm mod lijkt vrij moeilijk, maar is eigenlijk zo gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7s/solder_points.jpg

Zoals je op het plaatje ziet is het weerstandje waar je op moet solderen echt superklein. Om de mod te laten lukken moet je eerst het te solderen draadje vertinnen. Er mag best een kloddertje tin aanhangen. Knip het kloddertje doormidden zodat er wat tin weg is en het geen smeerboel gaat worden. Leg je plank op je bureau, draadje tegen het weerstandje, soldeerbout er even op en klaar. Vmod gelukt! De rest van de mod is makkelijk namelijk.
Er word op bijna elke site verteld dat je een 1K potmeter nodig hebt. Als je slim bent gebruik je 5K zodat je het voltage ook weer standaard kunt zetten terwijl de mod erop zit. Met 1K kan dat niet. Het enige wat je nu moet doen is het draadje wat nu op je mobo zit met een potmeter verbinden naar een ground. Een fan header of een schroefgat is goed.

-Vdd

Voor de Vdd geldt eigenlijk het zelfde. 5K potmeter naar ground en klaar ben je. Deze keer op een chip ipv een weerstand:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7s/resistor_3.jpg

Het Vdd voltage kun je niet in de bios bekijken dus moet je het meten. Sowieso is het vrij dom om dit alles te doen zonder meter, maar dat is vast wel bekend :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/nf7s/voltage_check_points.jpg

Je moet hier dus een van de twee punten nemen om het voltage te meten. Ze geven beide een andere waarde. Welke de goede is weet niemand. Ik neem altijd de hoogste als goede waarde. Tussen de waardes zit een klein verschil.

- 3.3V mod

Als je de NF7-S vmod dan belast je de plank meer dan normaal. Een gevolg hiervan kan zijn dat je voltages gaan fluctueren. Vooral de Vdimm heeft hier last van en het is heel slecht voor de stabiliteit. Je kunt dit fixen door de 3.3V op te voeren. Dit is een simpele mod op je voeding. Onderstaand plaatje zegt meer dan 1000 woorden. Als je de mod gedaan hebt zet je de 3.3V op een waarde zodat je Vdimm stabiel blijft en meer niet. Dit zou ergens tussen de 3.4V en 3.45V moeten zijn afhankelijk hoe hoog je Vdimm staat.

LET OP!!! Zet je Vdimm naar beneden voordat je deze mod doet. Je max Vdimm gaat namelijk omhoog en voor je het weet staat er 3.5V op je memory. Ik weet zeker dat _dat_ niet de bedoeling kan zijn :D

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/xigfrid1/forumhardware/antec_430W/mod_alim.jpg

Het juiste BIOS
Over het algemeen is bios D10 het beste voor overklokken. Het nadeel is alleen dat deze bios wat bugjes heeft zoals SATA corruptie en wat onbelangrijke bugjes. Op sommige planken doet D10 het helemaal niet goed. Om een lang verhaal kort te maken; als je slechte resultaten haalt, probeer eens een andere bios. Gewoon blijven zoeken tot je de juiste hebt gevonden. D10 doet het over het algemeen heel erg goed.

De L12 mod

De C1 chipsets houden alleen van 166MHz of 200Mhz CPU's. Met een Tbred B 1700+ zul je niet veel verder komen dan 220MHz FSB. Door je CPU te modden naar 166MHz win je zo 15MHz op de FSB..zeker de moeite dus.
De mod werkt net als het unlocken van een CPU alleen dan op de L12 bruggen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1041445951.jpg

De brug met het pijltje geeft de brug aan die de FSB regeld. Dit plaatje is een 166MHz chip. Op een 133MHz chip moet je de brug dus dicht maken :)

Deze draad begon als draadje om gewoon te pimpen met m'n OC, maar gaat nu verder als [ervaring] draad. De regels daarvoor gelden dus vanaf nu op deze draad. De regels kun je hier vinden:

Verwijderd in "Moderatiepolicy DOC (update 27 maart 2003)"

Omdat velen die link toch niet lezen:

- Discussies over één centraal onderwerp, zoals aangegeven in de titel
- Infolinks/Nieuwslinks/Reviewlinks/BIOS en driver updates
- Goed onderbouwde ervaringen/vragen/stellingen (en dus zeker niet "ik heb dit ook en ik ben er tevree mee" of "wat is sneller, Intel of AMD?")
- Geen 'simpele' FAQ/RTM/Zoek vraagjes tussendoor
- Geen op zichzelf staande problemen, ook al is het onderwerp gerelateerd

Edit:

Alle plaatjes in deze post heb ik lekker gejat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
Wie kent ze al / heeft er al ervaringen mee. Ik kwam van 't weekend gehackte nForce drivers tegen. Deze drivers zijn geboud op basis van de laatste officiele van nVidia versie 2.45. Aan deze drivers zijn een paar kleine veranderingen gemaakt:
  • Memory controller driver is aangepast / upgedate
  • Ethernet driver is upgedate naar een nieuwere versie
  • IDE SW is weer terug
Voor de IDE SW driver bestaat net als voorheen de keuze of je 'm installeert of niet.

Op het moment heb ik de drivers nog niet goed getest. De pifast score die ik net heb neergezet is genomen met dezelfde instellingen als m'n vorige alleen dan met deze drivers EN een andere bios. Vandaar dat ik de resultaten niet aan de drivers kan toeschrijven, maar ik vermoed dat ze er wel mee te maken hebben. Ik zal binnenkort nog eens wat Sandra benches gaan maken om te kijken of de drivers werkelijk beter / sneller zijn, tenzij iemand anders me voor is ;)

Edit:
Hier stond nog wat onzin O-)

[ Voor 19% gewijzigd door YoupY op 17-09-2003 06:31 ]

• YoupY
Het verschil tussen de drivers in mem benchmarks:

oude driver 2.45 @ 10.5 x 241
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mem3t.jpg
*Clickable*

gehackte 2.45 driver: (zelfde instellingen)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mem4t.jpg
*Clickable*

En nog een stapje harder :P met gehackte driver >:) :)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/youpy/mem5t.jpg
*Clickable*

[ Voor 3% gewijzigd door YoupY op 17-09-2003 07:34 ]

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Ziet er leuk uit zeg :)
Ook maar eens installeren :)

Turn it off and on again.

Verwijderd

Ik zal eens even mijn ervaring posten:
Van al de mogelijkheden om je NF7-s prestaties op te krikken (zie startpost) heb ik er heel wat zelf geprobeerd. Oa de vdd mod, de L12mod, heatsinks op mosfets, heatsinks op NB en SB, ...

De grootste prestatiewinst kwam bij mij van de vdd mod (van 215 naar 223 fsb). Al de rest leverde niet een grote winst op. Toch zat ik vast bij een een FSB van 223.

8x223 ok
9; 9,5; 10; 10,5 x223 : no boot
11 x 223 : ok
11.5 x 223 : ok
12 x 223 : no boot (maar dat zou 2676 MHz geven en dat zou m'n xp2100+ op lucht niet lang overleven)

Het ontbreken van de 9-10.5 multi's is een bekend probleem bij de NF7 voor biossen hoger dan D10. Flashen naar D10 zou een oplossing zijn maar aangezien ik een SATA RAID heb lopen vreesde ik voor data corruptie.

De vddr/ vio mods heb ik ook al overwogen, maar ik heb nog nooit gesoldeerd (vdd mod met potlood gedaan) dus dat leek me iets te risky.

Toch maar naar D10 flashen dan, data corruptie zou ik er dan wel bijnemen.
Het resultaat mocht er wezen: eindelijk werkte al m'n multi's en data corruptie bleef (tot vandaag toch) uit. Wat me nog meer verbaasde was dat m'n fsb ook nog veel hoger kon. Ervoor was 223 mijn max, nu boote ie vlot op 230x11. 240FSB was bootbable maar dat was het dan ook, m'n mem kon waarschijnlijk niet meer mee. Moet nog eens op hogere timings proberen maar het ziet er allemaal veelbelovend uit.

Ik kan dan ook aan iederen aanraden van naar D10 te flashen voor je andere mods doet. De prestatiewinst was bij mij groter met deze biosflash dan elke andere mod tot nu toe.
Er zijn wel veel problemen met deze bios maar ik ben ze nog niet tegengekomen, dus ik zou zeggen: proberen! Als het niet goed werkt flash je gewoon terug.

11x231 = 2541 MHz gaf me 56.36 sec Pifast. Niet slecht voor een luchtgekoelde setup.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Ik had het al eens gevraagd, maar die 3.3 volt mod zoals in de start post staat op 3.4 tot 3.45 zetten, is dat de waarde die je moederbord meet met mbm, of meten jullie dat aan de atx stekker? Want daaraan meet ik bij mij al 3.45 volt ongeveer, en m'n mobo zegt precies 3.3 te geven.

Verder: Kent er iemand een bios modder die dat D18 kan modden met de 10 en 10,5 mp? Want bij mijn bord, en enkele anderen, draait D10 gewoon niet! Ik zie een post hierboven een mooie pifast, m'n processor red die snelheid alleen niet. Toch zou ik het op 2425 mhz aardig kunnen evenaren, mits ik dus een MP van 10 kan gebruiken, want dan kan ik een hoge FSB draaien. 9,5 werkt dus niet goed zoals laatst nog eens goed is getest door fewture.

Verwijderd

Op verschillende fora (oa dat van ABIT zelf en ook nog AMDMB) zijn er mensen die contact hebben gehad met ABIT support met de vraag of ze zo'n bios willen uitbrengen.

De wish list die ze hebben overgemaakt:
NF7-S BIOS v1.0 with these fixes:

1. SATA corruption fix
2. fixed temp reports
3. 1Mhz FSB increments up to 300Mhz

I mentioned that if they can't do this as a release version, a Beta or Experimental version would be fine with us.
Hopelijk komt die er ook ...

Verwijderd

A nice, ik heb nu ook een Abit Nf7-s bordje, dus ik ga de komende tijd ook maar is wat mods proberen, en een hoge OC proberen te halen. Jullie horen van me! >:)

(cpu is 1700+ JIUHB core, week 12 dacht ik)

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:31

Dionysus007281

Spank my monkey!

Die D10 bios, is die ook te gebruiken bij NF7-S rev. 2.0?
Ik weet eigenlijk niet welke versie ik nu draai, maar het is volgens mij de nieuwste.

Edit - En zo ja, waar kan ik hem krijgen, want op de site van Abit is D11 de oudste bios.

[ Voor 25% gewijzigd door Dionysus007281 op 17-09-2003 14:19 ]

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ja, die is goed voor de nf7-s rev2. Je kan die hier downloaden: http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/nf7-s2.htm Wel trage site :(
Met abit flashmenu kan je kijken welke bios je hebt ofwel aan de hand van je bios datum kan je ook zien welke je hebt ;)

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Is geheugen met Winbond BH5 chips eigenlijk nog te verkrijgen of moet je dan heel veel geluk hebben?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:39

Epsilon

VinnieWeiss schreef op 17 September 2003 @ 17:36:
Is geheugen met Winbond BH5 chips eigenlijk nog te verkrijgen of moet je dan heel veel geluk hebben?
nee hoor
zoek naar mushkin geheugen :), DAT bedrijf heeft er voor gezorgt dat er weinig BH5 repen te krijgen, hun hebben die chips allemaal opgekocht namelijk :).

Verwijderd

Mooie plaatjes, Fewture! ;)
Mooie startpost ook, blijf reglmatig ff terugkomen om te lezen.
Die gehackte drivers heb ik ook geinstalleerd, alleen was meteen m'n geluid niet meer om aan te horen, heb dus weer even de oude audiodrivers teruggezet.
Echt veel prestatiewinst kon ik er helaas ook niet uit halen, jammer! :'(

• pierre-oord
Hier http://www.xtremesystems....?postid=213840#post213840 lees ik net dat je score hoger wordt hoe hoger je mp. En dan zegt er al een dat 9, 9,5 10, 10,5 troep mp's zijn, hoe hoger hoe beter, en dat dat onafhankelijk van de CPU snelheid is. Oftewel: We moeten allemaal gewoon onwijze cpu's hebben om een hoge score te kunnen halen :)

Verwijderd

pierre-oord schreef op 18 September 2003 @ 20:22:
Hier http://www.xtremesystems....?postid=213840#post213840 lees ik net dat je score hoger wordt hoe hoger je mp. En dan zegt er al een dat 9, 9,5 10, 10,5 troep mp's zijn, hoe hoger hoe beter, en dat dat onafhankelijk van de CPU snelheid is. Oftewel: We moeten allemaal gewoon onwijze cpu's hebben om een hoge score te kunnen halen :)
Oud linkje, Pierre-oord dus ook al oud nieuws.
Laten we het er op houde dat alle multi's onder de 10 pulp zijn.
Ik gebruik ze bij voorbaat al niet.
Stoer hoor als je 245+DC kan draaien, maar dan wel met minimaal multi 10!
En dat zie ik er nog maar verdomd weinig doen.
Het hoogst wat ik zelf nog heel behoorlijk stabiel kan draaien is 10,5x 242, wie bied er meer? :Y)

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:58:
[...]

Oud linkje, Pierre-oord dus ook al oud nieuws.
Laten we het er op houde dat alle multi's onder de 10 pulp zijn.
Ik gebruik ze bij voorbaat al niet.
Stoer hoor als je 245+DC kan draaien, maar dan wel met minimaal multi 10!
En dat zie ik er nog maar verdomd weinig doen.
Het hoogst wat ik zelf nog heel behoorlijk stabiel kan draaien is 10,5x 242, wie bied er meer? :Y)
In die link staat dus ook dat mp's 10 en 10,5 ook niet zo fijn zijn. Hoe hoger hoe beter geld dus gewoon, het liefst gewoon 12,5 :P

He, maar ik krijg toch wel een beetje eer he als ik straks 250x9,5 draai :P anders geven jullie maar een cpu die 11x250 of hoger aankan :P

• YoupY
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 21:58:
Zou je eens een sandra memory benchmark willen maken op die settings. Ik ben benieuwd hoe die is ten opzichte van m'n ASUS bord @ 10.5 x 242.

Verwijderd

YoupY schreef op 18 September 2003 @ 22:12:
[...]

Zou je eens een sandra memory benchmark willen maken op die settings. Ik ben benieuwd hoe die is ten opzichte van m'n ASUS bord @ 10.5 x 242.
Sure thing mate..

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/high.jpg

Heb er ook nog 1 met 3723mb/s maarja ach die ene mb....

• YoupY
Dit valt me eerlijk gezegt wat tegen van een Abit plankje. Ik lees in veel reviews dat juist de geheugenbus van het abit bordje het beste zou zijn ten opzichte van andere nForce mobo's.

Wat is de hoogste mem score die je neer kan zetten?

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:54
waarom zou de geheugenbus van abit eigenlijk beter zijn? tis toch dezelfde controller of heb ik dat nu fout?

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• Syzzer
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

M1lamb3r schreef op 18 September 2003 @ 23:14:
waarom zou de geheugenbus van abit eigenlijk beter zijn? tis toch dezelfde controller of heb ik dat nu fout?
Het bord design kan net ff wat verschil maken. Ook je bios kan bv invloed hebben op de snelheid. Vandaar dat er dus wel (meestal miniscule) verschillen zijn tussen verschillende mobo's met dezelfde chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 22:18:
[...]

Sure thing mate..

[afbeelding]

Heb je die test gedraait met die gehackte nforce drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 22:18:
[...]

Sure thing mate..

Is dat met je BH5 mem? Timings? Vdimm mod? Vcore?

M'n XMS3500c2 haalt de 240Mhz niet op 2.9V en 2-2-2-11 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 13:06:
[...]

? hier wat m'n corsair PC3200 deed, geen LL versie:
Op 3,23 volt:
235mhz 11-2-2-2
240mhz 11-5-5-2.

Dat was iig 3x test 5 memtest stable :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 13:06:
[...]

Ja, dat is met m'n BH-5, nee niet met die gehackte drivers, Vdimm mod> uiteraard, ik ben tweaker, timings 11-2-2- cas2 wat anders? Vddr 3.23V, Vdd 1.6V, Vcore 2.03V luchtgekoeld.

Zo, vragen beantwoord, nu wil ik complimenten. :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Eu, ja, zeer boeiende reply :?

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

Hoe zet ik die raid functie in godsnaam af, hij blijft er maar naar vragen als ik opstart.... Scheelt toch weer 6 seconden ofzo... Kan het echt niet vinden in de BIOS...

Verwijderd

Ik weet het niet zeker en ik weet de namen ook niet, maar volgens mij moet je de 3e menu in de bios doen van het linkerrijtje, en dan doe je weer de 3e, daar kan je hem uitzetten. Kijk maar is.

• Anus Cocainus
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Anus Cocainus

Wrong hole fool!!!

5e menu van links, en dan de 3e =) Gelukt...

• pierre-oord
Sow, ikheb m'n pelt erop zitten >:)

Ik ga zo eens hoger clocken. Het neopreen van een muismat (niet heel dik dus) heb ik gebruikt en zit vast door vaseline. Lijkt goed te zitten. Voelt wel een beetje koel aan,maar dat zal wel normaal zijn. Nu, in 2 min, iig nog geen ijs zoals erop zat toen ikhem aan een coolertje testte :P

Ik hoop snel meer te zeggen, als ik niet reageer dan is er iets misgegaan :P

:( :( hij is nog niet memtest stable @ 250 mhz, 245 doetie wel Op die snelheid heeft het mem al 2.23 nodig, 1 lager en ik krijg in eerste test 5 2 kleine foutjes... Wat wel raar is is dat op 11-2-2-2,5 hij niet eens test5 wil doen op 250 mhz... dus een ijskoude northbridge, veel volt op mem en soepele timings en dan nog geeneens 5 mhz hoger :?

Kan het soms zijn dat mijn 1700+ CPU niet hoger kan als een FSB van 245? Dat kon toch, of niet?

He, wacht eens... m'n mem voltage gaat onder prime naar 3.12 van 3.23, en schommeld nogal. Dat scheelt 0,011 volt, zou dat misschien net het verschil tussen stable en niet kunnen zijn? M"n 3.3 is wel stable op 3.33. Wel raar dat soepele timings dat niet werken?

[ Voor 51% gewijzigd door pierre-oord op 20-09-2003 18:15 ]

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Als ik een Abit Nf7-S koop nu. Moet ik dan nog specifiek letten op de reversie? Of zijn alle mobo's op dit moment de nieuwste reversie?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Topicstarter
RommelD schreef op 24 September 2003 @ 16:43:
Als ik een Abit Nf7-S koop nu. Moet ik dan nog specifiek letten op de reversie? Of zijn alle mobo's op dit moment de nieuwste reversie?
Er zijn alleen maar 2.0's nu. Maar abit was zo vriendelijk om een sticker op de doos te plakken waar met koeienletters "V2.0" op staat :)

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 20 September 2003 @ 17:47:

Kan het soms zijn dat mijn 1700+ CPU niet hoger kan als een FSB van 245? Dat kon toch, of niet?

He, wacht eens... m'n mem voltage gaat onder prime naar 3.12 van 3.23, en schommeld nogal. Dat scheelt 0,011 volt, zou dat misschien net het verschil tussen stable en niet kunnen zijn? M"n 3.3 is wel stable op 3.33. Wel raar dat soepele timings dat niet werken?
Ahum..wat zei ik ook alweer over een 3.3V mod?

De 3.3V mag dan wel 3.30V zijn, maar wie zegt dat dat een garantie is? Die mod is er niet voor niks hoor. Je moet hem net zo lang verhogen totdat je Vddr stabiel is.

Dus een vaste waarde nemen voor de 3.3V is dus niet erg slim. Want als je goed gekeken had, dan had je gezien dat de 3.3V lijn wel in mag zakken maar de Vddr niet. En de Vddr moet je meten op die mosfet waar ik het over had. Hoe je erbij komt dat je 3.3V stabiel moet zijn weet ik niet.

Edit: mooie dubbelpost..

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2003 16:51 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 24 september 2003 @ 16:48:
[...]

Ahum..wat zei ik ook alweer over een 3.3V mod?

De 3.3V mag dan wel 3.30V zijn, maar wie zegt dat dat een garantie is? Die mod is er niet voor niks hoor. Je moet hem net zo lang verhogen totdat je Vddr stabiel is.

Dus een vaste waarde nemen voor de 3.3V is dus niet erg slim. Want als je goed gekeken had, dan had je gezien dat de 3.3V lijn wel in mag zakken maar de Vddr niet. En de Vddr moet je meten op die mosfet waar ik het over had. Hoe je erbij komt dat je 3.3V stabiel moet zijn weet ik niet.

Edit: mooie dubbelpost..
Schommelingen verholpen, en lees m'n reply in je andere topic; in heb nu precies hetzelfde probleem als jouw kwa beeld enzo @ 250.... [rml]pierre-oord in "[ OC] NF7-S blijft steken op 240MHz"[/rml]

edit:Hoe ik erbij kom dat 3.3 stable moet zijn: Dat is idd een beetje vaag gezegd :P ik bedoel dat die wel 3.33 is, en mem schommeld dus idd nog verhogen. ALleen wist ik niet hoeveel ik dat kan, m'n voeding gaf net 3.53 volt, en dat gaf 3.37 op mobo in mbm 5, ik heb niet gemeten op mosfet, maar dat boeit ook niet. Mem voltage is redelijk stabiel, schommeld nog steeds zo'n 0,05 volt. Ik kan dat wel stable krijgen misschien maar heb geen zin 3.6 door begin plank te jagen. Zeker niet als het waarschijnlijk niks, 0 0 niks helpt.

[ Voor 25% gewijzigd door pierre-oord op 24-09-2003 18:38 ]

Verwijderd

Had vandaag probleempje met me NF7, maar is al verholpen, alleen had ik ff 1 reepje geheugen eruit gehaald en zag in windows na wat flink stressen dat mijn stressed temp een stuk lager was dan normaal, met 1 reepje kwam ik maar tot de 40 graden terwijl ik met 2 reepjes op 48 graden stressed kom, enig idee waar dit aan kan liggen???

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
Gebruikt er iemand van jullie een soort van "media bay"? Ik zou wel zoiets willen gebruiken zodat ik vooraan aansluitingen heb voor microfoon, koptelefoon, usb, firewire, infrarood, ...
Normaal ga ik binnenkort een nieuwe case kopen en sommige zijn uitgerust met usb vooraan. Maar meestal zitten die aansluitingen onderaan wat ik nogal vervelend vind aangezien m'n case op de grond staat.

edit:
Trouwens, Abit heeft zoiets voor de AT7, IT7 en MAX-series waarin ook memory-card lezers zitten. Misschien is het wel aan te passen voor een NF7-S? Maar het ding heeft nogal een hoge prijs vind ik en die memory-card lezers heb ik niet echt nodig.

Trouwens wel een beetje off-topic maar dit is wel de beste plaats om te vragen, denk ik?

[ Voor 43% gewijzigd door D-Three op 25-09-2003 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik heb gister dit bordje binnen gekregen en meteen gesloopt volgens mij :X

Wat is er gebeurd:

Ik ben 1.5 uur bezig geweest met de ombouw van mijn 8rda+ naar de nieuwe abit. Ik start de pc op en hoorde een mooi post piepje, ging meteen de bios in en zag dat hij mijn hardeschijf niet fatsoenlijk wou herkennen (is een bekend probleem bij mij :P, omdat mijn ide kabels nogal gek zitten)

Dus ik zet mijn pc uit, reset de bios, draai de ide-kabels om, zet de pc aan, ga weer in de bios en hij herkende hem nog steeds niet. Dus ik savede de bios, en zette mijn pc meteen op dat punt te snel uit denk ik.

Naja, ik pleurde een ide kabel los, resette de bios, en sindsdien posten dit bordje niet meer.

Ik heb toen alles losgetrokken, maar hij gaf geen kick, geen post, geen error piepjes niets.

Toen ik heb alles eruit gehaald, op de cpu na, powerswitch aangesloten, en de speaker aangesloten in de hoop dat hij ging piepen omdat er geen videokaart en geen geheugen in zat, maar weer geen piepje.

Heb ik hem op dit punt gesloopt? Ik wist zelf niet dat je je bios kon slopen, doordat je je pc uitzette toen hij waarschijnlijk nog zijn bios instellingen aan het op slaan was op de epprom.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je bios is dood. Mail Abit voor een nieuwe..krijg je gratis als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 21:41
YoupY schreef op 18 september 2003 @ 22:29:
Dit valt me eerlijk gezegt wat tegen van een Abit plankje. Ik lees in veel reviews dat juist de geheugenbus van het abit bordje het beste zou zijn ten opzichte van andere nForce mobo's.

Wat is de hoogste mem score die je neer kan zetten?
Uit welke week komt jou nb ? WAnt ik heb een keer een mobo gehad die 238 wou zonder mods iets. Nu heb er er 2 liggen en die krijg ik niet lekker over de 220 heen. Nb niet gevlakt maar de nb wordt stressed @ 220 mhz 29.5 c Zit wel een betere cooler op. VDD mod maakte alles instabieler :S jah echt raar. ik ga vanmiddag nog eens naar de mosfet cooling kijken maar ik weet het echt niet meer. Wat eert makkelijk ging gaat nu niet meer dan valt de muis uit en geluid ook werkt alleen toetsenbord nog en daarna hangt gewoon alles. Als dat zo door gaat komt er gewoon weer een nieuwe abit.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Ik dacht uit week 12, als ik me zo niet vergis.

Check je 3.3 V eens. Zou best kunnen dat die te laag is om stabiel te draaien. Abit trekt er nogal hard aan ten opzichte van asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
YoupY schreef op 16 October 2003 @ 13:14:
Ik dacht uit week 12, als ik me zo niet vergis.

Check je 3.3 V eens. Zou best kunnen dat die te laag is om stabiel te draaien. Abit trekt er nogal hard aan ten opzichte van asus.
Vio = 3.33 a 3.34

En 3.3 Dual = 3.6

Heb nu de D10 en draai nu 11.5x233 maar niet helemaal stabiel ga zo eens kijken wat het is CPU/RAM/NB. Zonder VDD mod dus daar kan ik nog eens naar kijken maar vorige keer werd de stabiliteind minder :S

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jammer dat mn mem niet op 11-2-2-2 kan.. :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/242unmodded.JPG

Unmodded..jawel! Nog niet hoger getest btw :)

ff wat specs:

CPU: 1.8V
Mem: 3.09V (2.9 in bios)
Vdd: 1.7V (1.6 in bios)

Geen mods, geen NB lapping, geen mosfetsinks.. niks! Alleen WC op de NB, meer niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 16:35:

[afbeelding]

ff wat specs:

Geen mods, geen NB lapping, geen mosfetsinks.. niks! Alleen WC op de NB, meer niet.
Dit is moooi :P alleen een paar vragen.

-Uit welke week komen je nb en sb en welke stepping hebben deze.
-En waar hebben ze deze geweldige versies :P want ik wil ook wel weer eens een lekkere oc hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Astennu op 16-10-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Wat overvolt jouw mem veel sandor, 0,2 volt was meestal 0,1. Nieuwe versie? Ik moet echt een CPU lenen van iemand om hoger te komen. Heb jij al andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 16:35:

[afbeelding]

ff wat specs:

Nice hoor zeker met dat voltage..
Dat word wel een 250je >:)

Ga binnenkort ook maareens kijken of ik een goed ander bord kan vinden want dit ziet er toch wel heel lekker uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
The Doctor schreef op 16 oktober 2003 @ 18:27:
[...]

Nice hoor zeker met dat voltage..
Dat word wel een 250je >:)

Ga binnenkort ook maareens kijken of ik een goed ander bord kan vinden want dit ziet er toch wel heel lekker uit.
Ga vanaaf ook maar eens v-modje @ mijn abit zetten tis een oudere en doet nu maar 230 mhz sync. eventueel ook maar een nieuwere regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/244unmodded.JPG

Whehe :D Verre van stabiel btw..geen pifast ofzo.. Vddr mod gaat helpen denk ik.

NB week 16 en SB week 20.

Mn 3.3V is op deze plank 3.36 standaard..op mn vorige was dat 3.31.

Edit:
Heb ff pauze van mn werk..moet nu weer werken dus kan niet verder testen. Later vanavond dan maar >:)
pierre-oord schreef op 16 oktober 2003 @ 17:22:
Wat overvolt jouw mem veel sandor, 0,2 volt was meestal 0,1. Nieuwe versie? Ik moet echt een CPU lenen van iemand om hoger te komen. Heb jij al andere?
Ik heb nog steeds dezelfde..gaat als een raket in deze plank :D 2480 op 1.9V bijv ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 21:13:
[afbeelding]

Whehe :D Verre van stabiel btw..geen pifast ofzo.. Vddr mod gaat helpen denk ik.

NB week 16 en SB week 20.

Mn 3.3V is op deze plank 3.36 standaard..op mn vorige was dat 3.31.

Edit:
Heb ff pauze van mn werk..moet nu weer werken dus kan niet verder testen. Later vanavond dan maar >:)

[...]

Ik heb nog steeds dezelfde..gaat als een raket in deze plank :D 2480 op 1.9V bijv ;)
das wat anders dan mijn 233. kan wel pifasten op 237. Maar op 233 krijg ik soms ook progfouten en generals wil al helemaal niet :D das gewoon eht stress test prog doet generals het is je sys stabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ow trouwens:

Abit NF7-S BIOS D19 :)
Ik heb em nog niet getest.

Verder ben ik gestrand op 246Mhz DC unmodded 8) Het vage is:
- op 10,5 stotterd het systeem letterlijk. Mijn muis flipt over het scherm..geluid haperd..alles super traag..etc.
- ik kan vanaf ~225MHz geen prime meer draaien
- 11-2-2-2 boot niet wat ik ook doe (bekend CH-5 kwaaltje alhoewel mn Corsair CH-5 wel wilde booten op 11-2-2-2 al was het met moeite)

De 3.3V gaat all over the place (morgen ff fixen door direct de 3.3V door te trekken naar de mosfet). Verder kreeg ik een fout mbt tot ntfs.sys toen ik op 250 wilde booten. De SB staat zowat in de brand :D :D

Todo:
- 3.3V doortrekken
- SB koelen
- Vddr mod

Met wat geluk gaat dit monster over de 250 heen :9~

Nog wat specs:
- Bios 10
- Kingston HX CH-5 @ 3.08V 11-3-2-2
- Geen mods
- Waterkoeling op NB en CPU
- Vcore 1.85V (1.9 in bios), Vddr 3.08 (2.9 in bios), Vdd 1.8 (1.7 in bios)

Volgens mij doet hij het ook wel met 1.7V Vdd (1.6 in bios), maar dat heb ik niet getest.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
246 out of the box. >:) das een nieuwe record volgens mij _/-\o_ .

[ Voor 5% gewijzigd door YoupY op 17-10-2003 07:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
YoupY schreef op 17 oktober 2003 @ 07:19:
Jah maar bij lange na niet stabiel zecht i net. Ik had er een die deed 238 stabiel out of the box. Daar kon ik gewoon mee pifasten. Maar nu ....... Krijg generals zero hour niet stabiel @ 228x12=2744 @ 2.125 v-core en VDD modded NB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 17 October 2003 @ 07:19:
Tis iig erg hoog :D
Astennu schreef op 17 oktober 2003 @ 08:11:
[...]

Jah maar bij lange na niet stabiel zecht i net. Ik had er een die deed 238 stabiel out of the box. Daar kon ik gewoon mee pifasten. Maar nu ....... Krijg generals zero hour niet stabiel @ 228x12=2744 @ 2.125 v-core en VDD modded NB.
PiFast deed ik op 241 toch YoupY?? Mja..weet nie meer, maar boven de 240 iig.

Edit:

Hier nog ff de screen van 246MHz trouwens..
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/246unmodded.JPG

Tis echt jammer van het mem..de membench kan flink hoger namelijk. En 10,5 wil niet lekker werken...dat scheelt ook weer een beetje.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 10:12:
[...]

PiFast deed ik op 241 toch YoupY?? Mja..weet nie meer, maar boven de 240 iig.

Edit:

Hier nog ff de screen van 246MHz trouwens..
[afbeelding]

Tis echt jammer van het mem..de membench kan flink hoger namelijk. En 10,5 wil niet lekker werken...dat scheelt ook weer een beetje.
Je heb 't gisteren wel laten weten. Ik dacht op 242 of 241 dat je zei, maar ik weet 't zo niet zeker meer.

Hoe doet bios 18 het met de 10.5 Multi?

De score to beat is 3771 Mb/s. :9 Moet geen probleem zijn met 't bordje dat je nu hebt. Laat maar eens zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
YoupY schreef op 17 October 2003 @ 10:37:
[...]

Je heb 't gisteren wel laten weten. Ik dacht op 242 of 241 dat je zei, maar ik weet 't zo niet zeker meer.

Hoe doet bios 18 het met de 10.5 Multi?

De score to beat is 3771 Mb/s. :9 Moet geen probleem zijn met 't bordje dat je nu hebt. Laat maar eens zien...
Bios 18 is nog steeds crap..op xtreme las ik dat bios 19 bijna hetzelfde is.

Die 3771MB/s kan ik denk ik wel pakken, maar niet zonder mods. Nadeel van bios 10 is dat ik niet op 247 of 248 kan..die zitten er namelijk niet in. En 250 crasht vlak voor de desktop (Vddr te laag denk ik).
Verder wil dit mem niet op RAS to CAS 2... :( Anders had ik die score wel verbroken.

Op 250 krijg ik btw een fout mbt ntfs.sys.. Misschien de southbridge..die word vrij warm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 14:06
Hey, ik heb astenu zijn nf7-s enzo overgenomen, Heerlijk ding :)

Ook lekker stabiel en snel.

Alleen 1 vraagje over het raid bios.

Hoe kom ik er in?

Ik ram op F4 of CTRL + S maar ik kom er niet in.
Zou dat komen omdat er atm geen drives aan zitten? ( Heb de serillel er maar af gehaald want die viel bijna 2x uit mijn 200 gig hdd :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
RS_003 schreef op 17 October 2003 @ 11:50:
Hey, ik heb astenu zijn nf7-s enzo overgenomen, Heerlijk ding :)

Ook lekker stabiel en snel.

Alleen 1 vraagje over het raid bios.

Hoe kom ik er in?

Ik ram op F4 of CTRL + S maar ik kom er niet in.
Zou dat komen omdat er atm geen drives aan zitten? ( Heb de serillel er maar af gehaald want die viel bijna 2x uit mijn 200 gig hdd :X )
Neeh licht niet aan drivers want je zit niet in windows moet gewoon via die Ctrl + S.

Ik wordt wel gek van mijn pc komt niet lekker @ 233 dus dan ga ik maar zondigen naar naar P4 Met 1 Mb L2 tot de Athlon FX betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Astennu schreef op 17 October 2003 @ 13:38:
[...]

Neeh licht niet aan drivers want je zit niet in windows moet gewoon via die Ctrl + S.

Ik wordt wel gek van mijn pc komt niet lekker @ 233 dus dan ga ik maar zondigen naar naar P4 Met 1 Mb L2 tot de Athlon FX betaalbaar is.
Neej, ik typte: Er zitten atm geen drives aan dus @ bios level ziet hij de IDE drives niet.

En ik kom dus het bios niet in via CTRL + S.

Ik probeer vanavond het nog wel 1x.

En hoelang moet ik dan CTRL + S ingedrukt houden?

Als ik het lang doe gaat hij beetje piepen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Mijn nieuwe hardware is zo goed als besteld, alleen twijfel ik nog over het mobo en de CPU. Momenteel heb ik een NF7-S rev1.2 en ik twijfel of ik die nu zou vervangen door een rev2.0. Mijn huidig mobo heb ik toch nog niet tot zijn maximum kunnen duwen aangezien mijn huidige CPU, het geheugen en onvoldoende koeling de beperkende factoren zijn. Maar waarschijnlijk ga ik met mijn rev1.2 toch niet kunnen tippen aan de rev2.0
En wat de CPU betreft, twijfel ik tussen de Barton 2500+ en de Barton 2600+.
Wat denken jullie?
RS_003 schreef op 17 oktober 2003 @ 14:29:
[...]

Neej, ik typte: Er zitten atm geen drives aan dus @ bios level ziet hij de IDE drives niet.

En ik kom dus het bios niet in via CTRL + S.

Ik probeer vanavond het nog wel 1x.

En hoelang moet ik dan CTRL + S ingedrukt houden?

Als ik het lang doe gaat hij beetje piepen :Y)
Gewoon CTRL ingedrukt blijven houden en enkele malen op de S drukken totdat je in het BIOS raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Laagvliegerke schreef op 17 October 2003 @ 18:07:
Mijn nieuwe hardware is zo goed als besteld, alleen twijfel ik nog over het mobo en de CPU. Momenteel heb ik een NF7-S rev1.2 en ik twijfel of ik die nu zou vervangen door een rev2.0. Mijn huidig mobo heb ik toch nog niet tot zijn maximum kunnen duwen aangezien mijn huidige CPU, het geheugen en onvoldoende koeling de beperkende factoren zijn. Maar waarschijnlijk ga ik met mijn rev1.2 toch niet kunnen tippen aan de rev2.0
En wat de CPU betreft, twijfel ik tussen de Barton 2500+ en de Barton 2600+.
Wat denken jullie?

[...]

Gewoon CTRL ingedrukt blijven houden en enkele malen op de S drukken totdat je in het BIOS raakt.
Ow dus de CTRL ingedrukt houden en paar keer @ S rammen en niet constant tegelijk maar tot ik het bios zie CTRL ingedrukt houden.

Verder: Ik zou voor een 2600+ gaan.
Maar ik heb nu een amd Thorton 2000+ en die doet onder mijn aircooling stressed ! ( ja let op :P dit is een zalman CU 5100 ) 42 graden @ 1.9 ghz.

Astennu had hem zelfs @ 2.4 ghz draaien met aircooling, dus ik zou kijken als ik jou was of ik niet zon thorton kon krijgen, tenzij je een groot budget hebt afcourse :)

wil igg best een lang verhaal typen, maar ik ben zoooooo moe :Z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Net getest, heel de tijd CTRL ingedrukt gehouden en paar keer @ S gedrukt maar ik kom er nog niet in.

Hij zou toch niet kapot zijn he? Want windows ziet hem gewoon als een raid controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik wil een Barton! :P Maar ik twijfel tussen een 2500+ en een 2600+. Ik vraag me af of ik die 2600+ verder zou kunnen clocken dan de 2500+. Uiteindelijk verschillen ze niet veel, zowel in prijs als in MHz'en... Maar toch... :P

Bij mij werkt het perfect hoor... Met F4 en met CTRL+S! Geen idee wat je verkeerd doet :)
Wanneer druk je CTRL+S in? Dat doe ik wanneer de detectie van de SATA-schijven op m'n schem verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Laatst online: 06-07 15:45

Syzzer

Prutser

RS_003 schreef op 17 oktober 2003 @ 18:56:
Net getest, heel de tijd CTRL ingedrukt gehouden en paar keer @ S gedrukt maar ik kom er nog niet in.

Hij zou toch niet kapot zijn he? Want windows ziet hem gewoon als een raid controller.
Ik kom er ook neit in, heb het ook mar 1x geprobeerd en tpoen uitgezet in de bios omdat ik hem toch niet gebruik :D . Scheelt me weer tijd tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Euh stop er ff een paar drives aan en ram nog es op ctrl s...Ik heb het mobo niet maar wel wat ervaring met raid controllerjes ,His niet stuk want windows ziet hem gewoon als een raid controller........... ;)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Speedy-J schreef op 17 October 2003 @ 19:31:
Euh stop er ff een paar drives aan en ram nog es op ctrl s...Ik heb het mobo niet maar wel wat ervaring met raid controllerjes ,His niet stuk want windows ziet hem gewoon als een raid controller........... ;)
Hoe moet ik dat doen??

Op mijn vorige moederbord zat ook raid onboard en dat werd ge-update via de normale bios flashes.

Ik wacht wel tot er een nieuw bios is.

Astennu zij dat dit D18 bios ofzo iets was.
Laagvliegerke schreef op 17 oktober 2003 @ 19:29:
Ik wil een Barton! :P Maar ik twijfel tussen een 2500+ en een 2600+. Ik vraag me af of ik die 2600+ verder zou kunnen clocken dan de 2500+. Uiteindelijk verschillen ze niet veel, zowel in prijs als in MHz'en... Maar toch... :P

Bij mij werkt het perfect hoor... Met F4 en met CTRL+S! Geen idee wat je verkeerd doet :)
Wanneer druk je CTRL+S in? Dat doe ik wanneer de detectie van de SATA-schijven op m'n schem verschijnt.
Hoe doe jij het dan? En wat voor bios heb jij?

Ik moest bij mijn epox altijd 1x @ CTRL + H rammen en huppa ik was in het bios.

[ Voor 39% gewijzigd door Roberto op 17-10-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Ik wordt get van mijn abit :S @ 225x12 is i net stabiel maar hoger niet ook niet mer een vdd van 1.9 en hoger :S. Mischien de cpu het probleem ??? ik zit nu echt te denken over een P4 met 1mb cash of morgen nieuwe abit halen + cpu want dit zuigt dus big time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:24

sapphire

Die-hard pruts0r

pierre-oord schreef op 16 oktober 2003 @ 17:22:
mijn 1700+ lenen ?
(spreek je dinsdag wel op school )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 17 oktober 2003 @ 19:33:
[...]

Hoe moet ik dat doen??

Op mijn vorige moederbord zat ook raid onboard en dat werd ge-update via de normale bios flashes.

Ik wacht wel tot er een nieuw bios is.

Astennu zij dat dit D18 bios ofzo iets was.

[...]

Hoe doe jij het dan? En wat voor bios heb jij?

Ik moest bij mijn epox altijd 1x @ CTRL + H rammen en huppa ik was in het bios.
Wat moet je nou in die bios als je er geen drives aan heb! |:( Er valt niks te doen dan. Zonder drives kun je die bios niet in waarschijnlijk. Dan kun je het wel willen updaten, maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 23:50:
[...]

Wat moet je nou in die bios als je er geen drives aan heb! |:( Er valt niks te doen dan. Zonder drives kun je die bios niet in waarschijnlijk. Dan kun je het wel willen updaten, maar waarom?
Omdat hij de DRIVES die ik er aan doe niet ziet.

Ik heb namelijk een 200 gig maxtor via de Seriller aan bijde SATA poorten gehangen, maar hij vind ze niet.

Nu ga ik toch twijfelen.

De harddisk is goed want ik zit er nu in windows mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:40

momania

iPhone 30! Bam!

RS_003 schreef op 18 oktober 2003 @ 09:29:
[...]

Ik heb namelijk een 200 gig maxtor via de Seriller aan bijde SATA poorten gehangen, maar hij vind ze niet.

Nu ga ik toch twijfelen.

v1.21 S-ATA driver disk gedownload :?
De orginele disk werkte bij mij nml. ook niet.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
momania schreef op 18 October 2003 @ 09:32:
[...]

v1.21 S-ATA driver disk gedownload :?
De orginele disk werkte bij mij nml. ook niet.
Dat is een windows driver.

Mijn probleem is dat ik het hele bios niet meer in kan.
En dat hij mijn harddisk via de serillel zowel op sata port 1 als port 2 niet ziet :(

Via de v1.21 S-ATA driver ziet hij idd de controller in windows, alleen dan kan ik er niet echt veel mee :(

[ Voor 67% gewijzigd door Roberto op 18-10-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
RS_003 schreef op 18 oktober 2003 @ 09:29:
[...]

Nu ga ik toch twijfelen.

Staat jouw HD op master? Want dat moet vooraleer het wil werken met die Serillel.

edit:
RS_003 schreef op 18 October 2003 @ 09:36:
[...]

En dat hij mijn harddisk via de serillel zowel op sata port 1 als port 2 niet ziet :(

Via de v1.21 S-ATA driver ziet hij idd de controller in windows, alleen dan kan ik er niet echt veel mee :(
Welke driver is dat? :?
Dit is de juiste 3x12_x86_.win_rdvr-10032.zip

edit2:
Deeplinken kan dus niet. Je zal op de zite zelf moeten kijken!

[ Voor 47% gewijzigd door D-Three op 18-10-2003 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Laagvliegerke schreef op 18 oktober 2003 @ 10:00:
[...]

Staat jouw HD op master? Want dat moet vooraleer het wil werken met die Serillel.
Yup :)

Staat ook in de handleiding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
242MHz 11-2-2-2 unmodded:

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/242unmodded11222.JPG

Om een of andere reden wil het mem nu wel op 11-2-2-2. Dit is de max op deze timings. Nog steeds geen mods :o (KHX3500 CH-5 zonder heatspreaders btw)

pic met mbm erbij..
Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/242unmodded11222MBM.JPG

CPU snelheid in mbm klopt niet.. :?

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/242unmodded11222MBM2.JPG
2409MHz :D |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 12:54:
242MHz 11-2-2-2 unmodded:

[afbeelding]

Om een of andere reden wil het mem nu wel op 11-2-2-2. Dit is de max op deze timings. Nog steeds geen mods :o (KHX3500 CH-5 zonder heatspreaders btw)

pic met mbm erbij..
[afbeelding]

CPU snelheid in mbm klopt niet.. :?

[afbeelding]
2409MHz :D |:(
En wanneer komen er wel mods op :P zou wel leuk zijn om 250 MHz te zien en dan pifasten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga vandaag ff solderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[...]

Ik heb net mijn nieuwe abit geinstalled.

Er hangt 1 hd op mijn serail ata connector, die hij niet ziet. En ik kan eveneens de bios ook niet in :?

Deze hd heeft trouwens wel gewoon een ide connector. waar ik nu zo'n convertor op heb zitten, maar het zou zo moeten werken :(

Ik wil dus gewoon op deze schijf kunnen zodat ik dadelijk 5 ide apparaten heb.

Dit is toch mogelijk, of kun je hier mee alleen een raid config laten werken?

[ Voor 22% gewijzigd door Strider op 18-10-2003 14:42 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strider schreef op 18 October 2003 @ 14:32:
[...]

Ik heb net mijn nieuwe abit geinstalled.

Er hangt 1 hd op mijn serail ata connector, die hij niet ziet. En ik kan eveneens de bios ook niet in :?

Deze hd heeft trouwens wel gewoon een ide connector. waar ik nu zo'n convertor op heb zitten, maar het zou zo moeten werken :(

Ik wil dus gewoon op deze schijf kunnen zodat ik dadelijk 5 ide apparaten heb.

Dit is toch mogelijk, of kun je hier mee alleen een raid config laten werken?
Zetten jullie wel spanning op de SATA converter? Er moet dus een molex in je hd en een "floppy" molex op de SATA converter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:13:
[...]

Zetten jullie wel spanning op de SATA converter? Er moet dus een molex in je hd en een "floppy" molex op de SATA converter...
Jah das idd wel een goede :) maar die zie je best wel goed dus die vergeten is een beetje dom als ik het mag zeggen ..... ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat serial ata nou ook nog sneller? Ik heb nu namelijk ook een NF7-s....maar gebruik dat SATA niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 23:12

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

Wat is er nou eigenlijk beter? een nf7-s rev2.0 of een 8rda+ rev2.1, voor zover ik weet heeft de 8rda+ geen gezeik met multipliers die het bij de nf7-s niet doen. Het is dezelfde NB dus ben eigenlijk wel benieuwd.

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Astennu schreef op 18 October 2003 @ 15:45:
[...]

Jah das idd wel een goede :) maar die zie je best wel goed dus die vergeten is een beetje dom als ik het mag zeggen ..... ?? :)
Bij Strider sta ik nergens meer van te kijken :+
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:13:
Is dat serial ata nou ook nog sneller? Ik heb nu namelijk ook een NF7-s....maar gebruik dat SATA niet...
Neuh..tis niet sneller. Ik vind alleen dat kabeltje wel makkelijk :D
Fanatic_FS schreef op 18 October 2003 @ 16:30:
Wat is er nou eigenlijk beter? een nf7-s rev2.0 of een 8rda+ rev2.1, voor zover ik weet heeft de 8rda+ geen gezeik met multipliers die het bij de nf7-s niet doen. Het is dezelfde NB dus ben eigenlijk wel benieuwd.
Je moet met alle twee geluk hebben.. En met een goede cpu heb je MP 10 en 10,5 toch niet nodig. Alleen als je plank echt hard gaat, dan wel. Maar diegene die echt hard gaan hebben vaak bios 10 en die heeft gewoon alle MP's ;)

Ik hoef geen 8RDA iig. Hij undervolt op het mem en daarnaast moet je de plank half slopen om een Vddr mod te doen. Je bent dan zo beperkt door je Vddr dat je eigenlijk niet echt hard ermee kunt. Zonder mod is 2.85V zo'n beetje max en dat is niet genoeg.
Astennu schreef op 18 October 2003 @ 15:45:
[...]

Mja..dat was dus wel het probleem hoor ik net.. Stelletje slimmerds.. :D

Ik krijg btw die f*cking Vddr mod er niet op.. Heb em nu al 5x gesoldeerd en steeds een DRAM error :( |:( Misschien maar ff de plank uit de kast halen vanavond :D
RS_003 schreef op 18 October 2003 @ 09:29:
[...]

Nu ga ik toch twijfelen.

Jij bent dus ook de FDD connector vergeten?

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Nostra sata is wel sneller, maar je moet dan wel een sata hd hebben, die ook weer duurder zijn enzo.

Fewture: volgens mij leid ik aan de noob ziekte :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Strider op 18-10-2003 17:20 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
Jah toen ik het probeerde had ik last van data coruptie zowel in raid 0 en los dus ik had zo iets van :? dus gewoon ide maar wil wel weer raid 0 draait wel lekker door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hmz, toch nog een probleem erbij gekregen, die ik niet krijg verholpen tot nu toe, (misschien straks na bios update maar goed)

Probleem:

Ik installeer iets van wat met usb te maken heeft, alles gaat nog goed, ik reboot kom weer in windows, en niets werkt meer van de usb devices, oa. intelli muis.

Ik gooi alle usb devices weg in aparaatbeheer, reboot en alles werkt weer :?

En nog iets: die extra usb/firewire pci geval werkt niet goed.

Ik krijg er met veel moeite een usb stekker in, en windows ziet dat ineens 6 onbekende usb aparaten :? :?

Herkend iemand deze problemen?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Hmm heb ik geen last van. Je kan proberen alleen usb v1.1 aan te zetten in bios.

Mijn Abit is btw overleden. Hij kapte er opeens mee, en toen ik hem aan wilde schakelen, hoor ik een soort kortsluitingsgeluid uit mn voeding (heel kort "tss"). Andere voeding hielp niet (die gaf btw geen tss). Het beest zonder iets erop aangesloten, behalve voeding en op een droge handdoek wilde ook niet. Als ik hem aan schakel gaatie ~0.3 seconde aan (nb fan draait een kwartslag) en geeft mn voeding even een korte "Tss", rode lampje van mobo blijft branden, maar aan gaatie niet meer. Pas als ik voeding eraf en erop heb gezet doetie het weer voor 0.3 sec ;)
Kheb mn nf7-s naar alternate gebracht en kreeg direct een nieuwe, naja, krijg ik volgende week ivm voorraad.

Toch zit ik nog wel een superk*t probleem. Kheb sinds kort sataraid, en bij hdd activity komt er een soort "versleten LP"-geluid uit m'n audigy 2. Ik baal echt als deze niet samen willen, omdat ik te veel van het geluid van m'n audigy2 houd, en de snelheid van sataraid super is.
Als iemand ervaring hier mee heeft, Krakend geluid bij hdd activity

[ Voor 42% gewijzigd door Tutti-frutti op 26-10-2003 11:53 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Welke windows? In Windows XP moet je eerst SP1 installeren voordat je de USB drivers kan installeren dit ivm USB v2 enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Windows XP inclu SP1

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:38:

[...]

Jij bent dus ook de FDD connector vergeten?
No sir.

:(

Maar ik kan natuurlijk altijd ff een andere connector pakken.

Hoewel deze tot ik hem in de serillel stak het altijd deed. :?

[ Voor 28% gewijzigd door Roberto op 18-10-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoupY
[...]

Is je SATA Controller wel enabled in de bios bij Integrated Peripherals --> Onboard PCI Device --> Serial ATA Controller?
Staat de jumper van je schijf wel op de master stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
YoupY schreef op 18 October 2003 @ 20:05:
[...]

Is je SATA Controller wel enabled in de bios bij Integrated Peripherals --> Onboard PCI Device --> Serial ATA Controller?
Staat de jumper van je schijf wel op de master stand?
Once again.

Ja ( Anders zou ik heel de optie om in de zgn raid bios tekomen niet eens zien ;) )

En ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Heey dit probleem had ik bij ALT F2 om m`n bios te flashen EN bij het raid bios, mijn oplossing was: ctrl inhouden en zo vlug mogelijk als je kan 1000000 keer die S indrukken en klaar is kees, elke keer na in het raid bios geweest te zijn ff een glaasje water :9 :) pheew

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Astennu schreef op 17 October 2003 @ 08:11:
[...]

Ik kan ~ 240 op out of the box voltages. Wel een waterblok op nb, maar dat scheelt niet zo veel denk ik.

Alleen is mijn processor snelheid nogal laag, maar rond de 2400 mhz, en het schijnt dat mp's van 9,5 niet meedoen...

Ik ga over een week of 2 naar een klein lannetje, daar kan ik misschien een barton lenen. Geen idee wat voor een maar misschien een hoge fsb die ik dan wel kan posten hier >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 18 oktober 2003 @ 23:53:
[...]

Ik kan ~ 240 op out of the box voltages. Wel een waterblok op nb, maar dat scheelt niet zo veel denk ik.

Alleen is mijn processor snelheid nogal laag, maar rond de 2400 mhz, en het schijnt dat mp's van 9,5 niet meedoen...

Ik ga over een week of 2 naar een klein lannetje, daar kan ik misschien een barton lenen. Geen idee wat voor een maar misschien een hoge fsb die ik dan wel kan posten hier >:)
Ik heb nog niet eens 9,5 gedraaid.. Door de performance hit haal ik misschien wel 250 dan, maar daar heb je zo weinig aan. Kzal het5 morgen eens testen. Nu haal ik op 250 net de desktop en dan...crash.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 00:15:
[...]

Ik heb nog niet eens 9,5 gedraaid.. Door de performance hit haal ik misschien wel 250 dan, maar daar heb je zo weinig aan. Kzal het5 morgen eens testen. Nu haal ik op 250 net de desktop en dan...crash.. :D
jah, doe dat eens, ik denk zelf dat het niet echt veel uitmaakt... maar ik wacht je results af. Je hebt trouwens ook een nieuwe CPU begrijp ik hieruit? Mijn CPU wil niet hoger, een andere wilde geeneens 230, ik heb nog een CPU nu liggen hier maar da's dezelfde als die ik heb (de code) dus of dat zin heeft..

edit:
Die 240 was trouwens wel prime stable, 3dmark toen nog niet getest

edit2:
Ik ben een tijdje niet zo actief geweest in dit topic, maar ik hoor wat over bios 19? Ik zie op motherboardfaqs.com en abit.com.tw niks over een nieuw bios?

[ Voor 19% gewijzigd door pierre-oord op 19-10-2003 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 19 October 2003 @ 10:56:
[...]

jah, doe dat eens, ik denk zelf dat het niet echt veel uitmaakt... maar ik wacht je results af. Je hebt trouwens ook een nieuwe CPU begrijp ik hieruit? Mijn CPU wil niet hoger, een andere wilde geeneens 230, ik heb nog een CPU nu liggen hier maar da's dezelfde als die ik heb (de code) dus of dat zin heeft..

edit:
Die 240 was trouwens wel prime stable, 3dmark toen nog niet getest
Ik heb nog steeds dezelfde cpu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 11:00:
[...]

Ik heb nog steeds dezelfde cpu..
Lekkere FSB dan, het is dan ook wel een barton, ik zit nog met een tbred (en blijf dat ook tot een 64bit).

Maare, zie edit2, waar bios 19? Of de Abit FTP staat die ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
pierre-oord schreef op 19 October 2003 @ 11:03:
[...]

Lekkere FSB dan, het is dan ook wel een barton, ik zit nog met een tbred (en blijf dat ook tot een 64bit).

Ik heb de link gepost kerel..

9,5 x 250 boot ook niet.. Timings helpen ook niks :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pierre-oord schreef op 19 October 2003 @ 11:03:
[...]

klopt maar draai de flashmenu maar dan krijg je de bios 19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vddr modje gedaan..

Afbeeldingslocatie: http://www.fewture.cistron.nl/246MHz11222.JPG

:o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Laatst online: 21-04 03:10
Stabiel ????? YOU DA MAN !!!
Hoeveel heb je nou op je ram staan 3.2 volts ??

Dit wordt een 3800 mbtje :9~ :9~ _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door caspergt op 19-10-2003 13:45 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.