[Ervaringen] Plextor PX-708A

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 1.315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05
Goed, aangezien de eerste drives zo'n beetje het land binnen druppelen zal het wel tijd worden om een ervaringen topic te starten. (en omdat ik hem net in m'n pc heb gebouwd... ;) )

Installatie is uiteraard geen probleem, IDE kabeltje erop en stroom molexje erop en knallen maar. Ik probeer nu m'n eerste dvd te rippen (fellowship of the ring) maar het lijkt erop dat de leessnelheid gelimiteerd is tot 2X. Misschien dat hermanvh even z'n licht hierop kan laten schijnen....... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:15

Entity

9000rpm

Ik heb in andere topics mijn ervaringen ook al laten weten, maar voor de volledigheid zal ik hier ook nog even wat neerzetten:

Ik heb hem sinds maandag gelijk opgehaald en heb inmiddels 3 DVD'tjes en een paar CD'tjes gebrand. Alles ging perfect. De DVD'tjes zijn van het merk Verbatim (DVD+R, 4x gecertificeerd) en die kunnen gewoon op 8x gebrand worden, dat is erg fijn. Ik heb 1 data-DVD'tje en 2 film-DVD'tjes gebrand. Die de film-DVD's doen het perfect op mijn PC in de Pioneer DVD speler en doen het ook perfect in een Cyberhome (stickermerk...) standalone DVD speler.

CD's gaan ook perfect op 40 speed, zoals verwacht. Ik gebruik overigens Tayo Yuden CD's. Ik gebruik voor het branden overigens Nero 6.0.0.11. Ik heb vernomen dat 6.0.0.15 problemen kan geven, dus daar wacht ik nog even mee.

Het DVD rippen gaat zoals dominator zegt op 2x, terwijl mijn Pioneer DVD speler het op ruim 4x doet. Dat is niet onoverkomelijk, maar wel opvallend.

Verder is de drive lekker stil en ziet hij er goed en degelijk uit. Tot zover ben ik dan ook uitermate tevreden over de brander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Net eerste dvd-video disk gemaakt met nero 5.5 op een princo 4X -R schijfje. No problemo, in 18 minuten gefikt en afspeelbaar in m'n philips 755 standalone.... :)

* stylezzz is a happy man now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-03 22:01

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm werkt lekker, pakt zowel -R als +R goed ( raar foutje bij -R maar volgende firmware moet dat eruit liggen )

Zit dus gewoon PowerDVD 5 bij....oh yeah. Dat is heel fijn van Plextor, ken een aantal fabrikanten die eerst nog zijn PowerDVD4 licenties zou dumpen...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2023

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Jawel, hij zit er net in... ben m'n eerste DVD aan het fikken. Sneller als ik normaal gesproken CD's fik ;) Had een Plextor 12/10/32.

Maar in hoeverre is het goed dat ik Memorex 1x-4x DVD+R op 8x brand?

56 => 512 => 768 => 1024 => 2048 => 2240 => 3072 => 6144 und so weiter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

The.EMP3ROR schreef op 03 September 2003 @ 22:01:
Jawel, hij zit er net in... ben m'n eerste DVD aan het fikken. Sneller als ik normaal gesproken CD's fik ;) Had een Plextor 12/10/32.

Maar in hoeverre is het goed dat ik Memorex 1x-4x DVD+R op 8x brand?
Mmm, in hoeverre 8x speed kan...tja...dat moet de toekomst uitwijzen, maar als je zelf wilt dan kun je natuurlijk ook op 4x of 2,4x branden...ook snel genoeg :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Nou hij is nu ff aan het veryfyen maar als het in 7 minuten kan dan doen we dat he ;)

Wat me trouwens wel tegen viel: GEEN MEDIA! D'r wordt alleen software bijgeleverd. Ben ik niet van Plexxxtor gewend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

The.EMP3ROR schreef op 03 September 2003 @ 22:08:
Nou hij is nu ff aan het veryfyen maar als het in 7 minuten kan dan doen we dat he ;)

Wat me trouwens wel tegen viel: GEEN MEDIA! D'r wordt alleen software bijgeleverd. Ben ik niet van Plexxxtor gewend!
Plextor heeft zelf geen DVD-media.... en waarschijnlijk net zoals velen wacht plextor nog steeds op GARANDEERD goede media. Nu is de media markt nog te onstabiel :-)

Het enige met deze Plextor Brander...heb het gevoel dat LEZEN van media niet al te snel gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Tja daar heb ik een DVD-speler voor ;)

en op de doos staat dat ie dat op 12x moet doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Plextor komt ook met 4X +R media op de markt. Ze stonden althans al wel in de prijslijsten, maar ze waren nog niet leverbaar.....

Ben trouwens nu even met nero cd-speed een zojuist gefikt princotje aan het inlezen. Bij het starten leest ie op 3.8X en ik gok dat ie eindigt rond de 9X. Niet slecht voor een recordable schijfje denk ik? Die rip limiet zal zoals altijd wel weer wat softwarematigs zijn......

[ Voor 52% gewijzigd door stylezzz op 03-09-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Ik heb mijne weer geannuleerd ik wil de externe versie :P
kan ik hem ook op mijn laptop aansluiten. alleen die is nog helemaal niet leverbaar en ook nog niet te bestellen :P duurt nog een maand ofzo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Goh...waarschijnlijk dan niet voorraadig ofzo. Want ze zijn WEL zo vriendelijk geweest om PowerDVD 5 mee te leveren, genoeg fabrikanten zouden gewoon PowerDVD 4 meeleveren.

Plextor gasten zijn aardig......

En over Nero.......Nero 6 kost maar 100 Euro...en Plextor is aardig maar niet gek! Dat zou hun brander zo'n 50 Euro duurder maken ...en dat alleen maar omdat nero duurder geworden is!

Plus dat Nero 6 EEN HELE CD inneemt!

[ Voor 23% gewijzigd door swampy op 03-09-2003 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

Oei ik hoop voor je dat je meer geduld hebt als ik hiero... had hem 3 weken geleden al besteld... Opus zei heel vrolijk dat ie vanaf 15-08-03 leverbaar was. Niet dus! Was uitgesteld naar eind aug begin sept. Dus zat al 3 weken iedere dag te hopen dat ie er zou zijn. Ben best geduldig maar als ik eenmaal een besluit heb genomen wil ik het ook liever vandaag als morgen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Bij lite-on branders zullen we inderdaad de komende maanden nog vrolijk powerdvd 4 vinden.... ;) (iets andere prijsklasse ook natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

swampy schreef op 03 September 2003 @ 22:24:
[...]

Goh...waarschijnlijk dan niet voorraadig ofzo. Want ze zijn WEL zo vriendelijk geweest om PowerDVD 5 mee te leveren, genoeg fabrikanten zouden gewoon PowerDVD 4 meeleveren.

Plextor gasten zijn aardig......
Helaas ook Nero 5 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
uit de specs valt op dat hij -R op 4 speed brandt... vreemd :? of kunnen die gewoon niet op 8 speed gebrand worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.EMP3ROR

The.EMP3ROR

<3 MUSE

klopt... 8x +R 4x +RW 4x -R en 2,4x -RW 40x CD 24x CDRW

Of het technisch niet mogelijk is om -R op 8x te fikken weet ik niet. Volgens de specs kan ie het dus op 4x. Ik kan het je helaas ook niet vertellen want ik heb alleen +r en +rw gekocht. -r zijn veel te duur!

[ Voor 66% gewijzigd door The.EMP3ROR op 03-09-2003 22:54 ]

• stylezzz
-R is over het algemeen wat goedkoper? (als je princo neemt tenminste.. :P ) Schrijven op 4X doet ie goed, zal volgende week eens wat +R media gaan proberen....

Anoniem: 91818

Heb hem ook, eerste dvd+r duurde een uur want pio mode stond aan, maar met udma mode gaat het teminste lekker snel ;-)

maar hoe groot is bij jullie de buffer ? op de website staat 2Mb maar mijn buffer is 1 MB ! (retail versie)

Voor de rest zeer stil apparaatje, maar nog niet zoveel gebrand om er iets meer over te zeggen.

-- Sorry, Plextools zegt dat er wel 2MB is, moet maar even een update voor m'n brand programnma downloaden :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 91818 op 04-09-2003 11:35 ]

• stylezzz
2Mb volgens de nero info tool.... :)

Anoniem: 90220

kep er 6 besteld met vrienden maar kep vernomen dat volgende week de prijs daals van die 708a omdat ie dan goed leverbaar zou zijn!
ik neem gewoon OEM versie.. software heb ik allemaal al van me sony DRU500a drive dus beetje overkill om dan 50 euro meer neer te tellen voor een kartonnen doos en stukje software.
krijg mijn drive volgende week. hoop dat ie platinum 4x dvd+r schijffies pakt:D zit anders met 2 spindels hehe

Anoniem: 4707

Gisteren ingebouwd en met succes een DVD+R op 4x gebrand (Sony). Is af te spelen op m'n Sony standalone DVD speler, maar niet op m'n Panasonic DVD speler. Laatste kan alleen DVD-R afspelen (zie voor info www.dvdrhelp.com). Schrijven van DVD+RW (Sony) is ook prima gegaan. Ik kan alleen geen DVD-R (Sony) schrijven en lezen! En da's mooi balen. Wellicht dat een firmware update dit nog rechtzet.

Installatie van drive en software prima en zonder problemen, echter in eerste instantie dvd brander aangesloten op promise ultra100 controller, maar dit zorgde voor veel problemen; geen DVD's kunnen lezen en schrijven, verkeerde detectie master/slave instelling etc. Heb nu de brander aangesloten op de standaard IDE 2 en dat werkt prima.

Vraagje: wat is er speciaal aan de meegeleverde Studio8 van Pinnacle? Op de cd staan namelijk Studio8SE. Ik heb de DC10+ al en dus een volledige versie van Studio8, weinig zin om de SE versie te installeren en erachter te komen dat die anders/slechter werkt. Iemand een idee?

Nog een vraag: is er een website waar staat welke DVD-media fabrikant de discs maakt voor b.v. Philips en Sony? Op de site van plextor staan nl. wel de fabrikanten, maar niet de verkopers vermeld. Sony discs zijn bv. van Ricoh, maar zie dat maar eens te achterhalen...

Prima apparaat verder, en met de 8x media die binnenkort verschijnt nog snel ook!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hij ligt nu naast me op m'n bureau. Eerste wat me opvalt is dat het een erg mooi ding is. Veel beter dan die oude plextors die ik eerst had.

nu maar eens even inbouwen :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Juggernaut schreef op 04 September 2003 @ 12:04:
hij ligt nu naast me op m'n bureau. Eerste wat me opvalt is dat het een erg mooi ding is. Veel beter dan die oude plextors die ik eerst had.

nu maar eens even inbouwen :)
Hij is mooi he....bijna jammer dat je het zo diep in je systeem moet begraven!

Als ik kijk naar philips vindt ik hun branders gewoon oerlelijk....."never change an ugly face" moeten ze gedacht hebben. Nope...blij dat bij plextor ze ook houden van een mooi plaatje!

• Kaasplank
  • Niet online
swampy schreef op 04 September 2003 @ 12:45:
[...]

Hij is mooi he....bijna jammer dat je het zo diep in je systeem moet begraven!

Als ik kijk naar philips vindt ik hun branders gewoon oerlelijk....."never change an ugly face" moeten ze gedacht hebben. Nope...blij dat bij plextor ze ook houden van een mooi plaatje!
idd. die philips krengen zijn te lelijk voor woorden :P

alleen jammer dat het ene grijs het andere nog niet is :+

Afbeeldingslocatie: http://www.uberwankor.nl/pics/dvd2.jpg

ik ben nu trouwens een 4x memorex dvd op 8x aan het branden en dat gaat prima :)

hoe lang duurt bij jullie ong. vol branden van een DVD+R?

[ Voor 11% gewijzigd door Kaasplank op 04-09-2003 12:55 ]

• Chadi
  • Laatst online: 25-02 01:06
verdomme willen jullie ophouden ik krijg tintels in mijn vingers om er 1 te bestellen en heb het geld er nog niet voor over :D

• Kaasplank
  • Niet online
arghl... helemaal op het laatst geeft ie de melding dat het branden niet gelukt is :(
maar ff uitzoeken waar dat aan ligt :(

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Juggernaut schreef op 04 september 2003 @ 12:53:
[...]

idd. die philips krengen zijn te lelijk voor woorden :P

alleen jammer dat het ene grijs het andere nog niet is :+

[afbeelding]

ik ben nu trouwens een 4x memorex dvd op 8x aan het branden en dat gaat prima :)

hoe lang duurt bij jullie ong. vol branden van een DVD+R?
20 minuten voor mijn 2.4x media........helaas daarna 10 minuten verifieren!

Heb zelf MAM 2x media ( -R ) omdat daarvan de kwaliteit goed is...volledig vol branden...mmm... 30 minuten...25 minuten...zoiets!

Tijd genoeg om koffie te zetten om een aflevering jerry springer te kijken!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Juggernaut schreef op 04 September 2003 @ 13:01:
arghl... helemaal op het laatst geeft ie de melding dat het branden niet gelukt is :(
maar ff uitzoeken waar dat aan ligt :(
Nero 6.0015 ????

Please....ga terug naar Nero 6.0011!

• stylezzz
Anoniem: 90220 schreef op 04 September 2003 @ 11:19:
kep er 6 besteld met vrienden maar kep vernomen dat volgende week de prijs daals van die 708a omdat ie dan goed leverbaar zou zijn!
ik neem gewoon OEM versie.. software heb ik allemaal al van me sony DRU500a drive dus beetje overkill om dan 50 euro meer neer te tellen voor een kartonnen doos en stukje software.
krijg mijn drive volgende week. hoop dat ie platinum 4x dvd+r schijffies pakt:D zit anders met 2 spindels hehe
Ik zou er niet op rekenen, de leveringen gaan nogal moeizaam heb ik het idee. Dus van de ene op de andere week zal dat echt niet opgelost worden.....

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

dominator schreef op 04 September 2003 @ 13:02:
[...]

Ik zou er niet op rekenen, de leveringen gaan nogal moeizaam heb ik het idee. Dus van de ene op de andere week zal dat echt niet opgelost worden.....
De Pre Orders zullen waarschijnlijk voor de helft al geleverd zijn...maar...de winkels zijn nu alweer leeg en tja, dan moeten ze wachten op de nieuwe batches!

Oftewel iedereen die nu niet zijn brander heeft opgestuurd gekregen kan wel verwachten dat het pas volgende week komt ...helaas....

Maar ja...volgende week is de nieuwe batch ervast wel. En DAARNA pas komt het in de vitrine van de winkels terecht omdat dan pas ze branders "over" hebben.

Lolz.....

Ik geloof dat er zeer veel branders van de voren besteld zijn!

• Kaasplank
  • Niet online
swampy schreef op 04 September 2003 @ 13:02:
[...]

Nero 6.0015 ????

met 6.00.11 doet ie het inderdaad prima :)

Anoniem: 35175

swampy schreef op 04 september 2003 @ 13:02:
[...]

Nero 6.0015 ????

nero? waarom nero?

neem copytodvd van www.vso-software.fr
veel beter compatibel met standalone spelers
dvddecrypter is met iso-read/-write nog altijd het meest stabiel

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 35175 schreef op 04 September 2003 @ 13:55:
[...]

nero? waarom nero?

neem copytodvd van www.vso-software.fr
veel beter compatibel met standalone spelers
dvddecrypter is met iso-read/-write nog altijd het meest stabiel
Die programma's werken vast ook wel...maar de meeste werken gewoon met Nero..en dat is een feit. En de Nero 6.0015 update is gewoon een ramp...ook dat is een feit!

nero is qua dvd's branden altijd al een ramp geweest. en dat "de meesten" met nero werken hoeft toch niet te zeggen dat jij dat ook moet? als het om cd-r gaat gebruik ik ook nero, daar is nero goed in, maar niet in dvd's.
copytodvd wordt aangeraden door de mannen van dvd2one, en in dat programma zit ook een plugin zodat na het comprimeren je dvd automatisch gebrand wordt.
ik al wat langer ervaring met dvd-r branden (pioneer dvr-a04, +/- 500 dvd-r's verder) en uit ervaring kan ik je zeggen dat dvd-r's gebrand met dvddecrypter of copytodvd in hoegenaamd elke standalone werken. dat is met nero wel anders.
toen ik net mijn dvdbrander had gebruikte ik ook nero, maar aan het einde van de dvd begon hij vaak te stotteren/haperen, en dat zag je dan ook op tv. ook als je het copy weer in probeerde in te lezen in de pc deed hij aan het einde van de dvd moeilijk.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 35175 op 04-09-2003 14:14 ]

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En wist je dat je op 8x DVD+R schijfjes kunt branden terwijl ze 4x gecertificeerd zijn? Gok op merken als Verbatim en Tayo Yuden.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

• Kaasplank
  • Niet online
Snikker schreef op 04 September 2003 @ 14:19:
En wist je dat je op 8x DVD+R schijfjes kunt branden terwijl ze 4x gecertificeerd zijn? Gok op merken als Verbatim en Tayo Yuden.
ja. dat heb ik zelf al ondervonden :+

• stylezzz
Snikker schreef op 04 september 2003 @ 14:19:
Zelfs cheap-ass memorex 4X schijnt op 8X te werken... :)

Anoniem: 66458

Qorne schreef op 03 September 2003 @ 22:21:
Ik heb mijne weer geannuleerd ik wil de externe versie :P
kan ik hem ook op mijn laptop aansluiten. alleen die is nog helemaal niet leverbaar en ook nog niet te bestellen :P duurt nog een maand ofzo :(
jawel hoor.. hij is wel al te bestellen.. bij Alternate.nl ... maarja.. ik moet dus nu wachten!! 8)7 |:( .. heb er meteen maar effe een 160GB Maxtor DiamondMax Plus 9 _/-\o_ bij gedaan.. kan ik tenminste is goed klooien met rippen en branden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19787

swampy schreef op 04 September 2003 @ 14:03:
[...]

Die programma's werken vast ook wel...maar de meeste werken gewoon met Nero..en dat is een feit. En de Nero 6.0015 update is gewoon een ramp...ook dat is een feit!
Gelukkig lag het dan niet aan mij. Heb wel met die nero versie 3 dvd`s verknoeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Weet iemand wat voor loopwerk deze brander heeft?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

silentsnow schreef op 05 september 2003 @ 01:21:
Weet iemand wat voor loopwerk deze brander heeft?
Ik heb gehoord dat hij een NEC loopwerk heeft en dat NEC over een paar maanden met een brander met dezelfde specificaties komt, dus met dit loopwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Sander Prinsen schreef op 05 September 2003 @ 01:26:
[...]

Ik heb gehoord dat hij een NEC loopwerk heeft en dat NEC over een paar maanden met een brander met dezelfde specificaties komt, dus met dit loopwerk.
NEC komt inderdaad met de NEC ND-2300A, maar die heeft andere specificaties dan deze Plextor. Verder zijn de NEC ND-1500A en ND-2100A DVD+ only branders. Het kan dus een NEC ND-2300A loopwerk zijn die de Plextor PX-708A gebruikt, maar dan heeft Plextor flink zitten modden ;)

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Sander Prinsen schreef op 05 september 2003 @ 01:26:
[...]

HO HO HO HO....Plextor gebruikt alleen maar zijn eigen loopwerken! Ze hebben een belachelijke hoeveelheid geld ge-investeerd om hun loopwerken superstabiel te maken ( daarom zijn ze ook zo stil ) en elke brander van hun maakt gebruik van hun EIGEN loopwerken!

En de PX708A schijnt voor het eerst een eigen brandt onderdelen te hebben ( en niet een NEC cloon te zijn )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

swampy schreef op 05 september 2003 @ 03:12:
[...]

HO HO HO HO....Plextor gebruikt alleen maar zijn eigen loopwerken! Ze hebben een belachelijke hoeveelheid geld ge-investeerd om hun loopwerken superstabiel te maken ( daarom zijn ze ook zo stil ) en elke brander van hun maakt gebruik van hun EIGEN loopwerken!

En de PX708A schijnt voor het eerst een eigen brandt onderdelen te hebben ( en niet een NEC cloon te zijn )
Plextor gebruikt voor haar CD apparatuur inderdaad haar eigen loopwerk. Maar dat hoeft niet perse het geval te zijn met de DVD branders/lezers. De Plextor PX-504A gebruikt een NEC ND-1100A, dus de kans bestaat dat de Plextor PX-708A ook een non-Plextor loopwerk gebruikt.

Heb jij meer info over welk loopwerk/onderdelen de Plextor PX-708A gebruikt?

[ Voor 6% gewijzigd door silentsnow op 05-09-2003 03:30 ]

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

silentsnow schreef op 05 September 2003 @ 03:29:
[...]

Plextor gebruikt voor haar CD apparatuur inderdaad haar eigen loopwerk. Maar dat hoeft niet perse het geval te zijn met de DVD branders/lezers. De Plextor PX-504A gebruikt een NEC ND-1100A, dus de kans bestaat dat de Plextor PX-708A ook een non-Plextor loopwerk gebruikt.

Heb jij meer info over welk loopwerk/onderdelen de Plextor PX-708A gebruikt?
Nope, ga ervan uit dat zulke informatie uiteindelijk wel aan het daglicht komt!

Maar de drives van Plextor zijn van duidelijk betere kwaliteit dan van NEC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Tip: wanneer jullie over het wel en wee van DVD media willen discussiëren, open dan een nieuw topic vergelijkbaar met [rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml] ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

swampy schreef op 05 September 2003 @ 03:12:
[...]

Ik neem het terug :)

Ik meende dit ergens gelezen te hebben namelijk, maar toen ik het terugzocht, bleken het slechts speculaties te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

CD branders van Plextor en LiteOn gebruiken loopwerken van Sanyo (of kopieën op licentie). Ik heb eigenlijk geen idee hoe het met DVD branders zit, maar volgens mij is het wederom van Sanyo.

NEC gebruikt haar eigen loopwerken evenals Sony :)

[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 05-09-2003 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72310

Misschien handig als ieder zijn ervaring op een rij zet kwa media die hij of zij met deze dvd brander gebruikt. Nieuwe topic hier aan deze topic gekoppeld dat alleen over de Media gaat met een Plextor PX708A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 72310 schreef op 05 september 2003 @ 15:17:
Misschien handig als ieder zijn ervaring op een rij zet kwa media die hij of zij met deze dvd brander gebruikt. Nieuwe topic hier aan deze topic gekoppeld dat alleen over de Media gaat met een Plextor PX708A.
Je bedoelt net zoals het NEC1300A media topic...goed idee.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Niet online
De PX-708A is de eerste CD Brander die net zoals de CD-Branders is gebouwd, dus voornamelijk door Plextor zelf. Haal em uitelkaar en je zult inderdaad onderdelen van b.v Sanyo terugvinden, maar het is niet zoals bij de vorige een NEC met een andere firmware.

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 20-06 14:58

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Ik heb em gisteren ingebouwd

ik moet zeggen, hij werkt prima, brandt audio cdtjes gewoon op 40x speed

en, Datawrite 4x dvd-r die op de NEC 1300 op 2x speed moeten branden, zijn op 4x speed gewoon foutloos gebrand(ja met cdspeed getest!) 8)

enige minpuntje...

Hij ript dvd`s maar op 2 speed

Maar, daar hebben we de Plex DVD speler voor :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

ovhees schreef op 05 September 2003 @ 20:12:
Ik heb em gisteren ingebouwd

ik moet zeggen, hij werkt prima, brandt audio cdtjes gewoon op 40x speed

en, Datawrite 4x dvd-r die op de NEC 1300 op 2x speed moeten branden, zijn op 4x speed gewoon foutloos gebrand(ja met cdspeed getest!) 8)

enige minpuntje...

Hij ript dvd`s maar op 2 speed

Maar, daar hebben we de Plex DVD speler voor :)
Zelfde situatie. Heb de PX116A dvd rom en die is DUIDELIJK sneller met het afspelen/rippen van dvd's. Ik verwacht geen supersnelheden van een DVD brander maar.....+- 2x is een beetje langzaam.....

Daartegen brandt hij heerlijk snel en is retestabiel...en geen foutje te bekennen op de media :-)

En staat dat niet lekker onder elkaar...zo'n DVD-rom speler en zo'n DVD+-RW brander van Plextor.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Ik heb hem begin vd avond ingebouwd,... eerst getest op een DVD-RW op 2.4x..... 1,4 G weggebrand, ging goed, was goed te lezen.
Toen eens 4,5 Gig op 4x weg geprobeerd te branden,... ik startte de boel en liep weg,... maar behoorlijk in het begin had ie een buffer underrun! DVDtje van 2 euro verknald dus,.. (das het jammere, het is iedere keer 2 euro wat je weg kan gooien).

Daarna nog 2 DVDs op 2x (geen 2.4 mogelijk?) maar gedaan voor de veiligheid. Gingen allebei goed, duurt even een half uurtje maar dan heb je ook wat.

Dit alles overigens op Princo's met Nero 6.0.0.11

Het zal overigens even duren voordat ik moed heb verzameld om nog eens op 4x te proberen. Ik zou toch denken dat het aan mijn systeem niet kan liggen,... die zou snel zat moeten zijn,.. schijven gedefragmenteerd, files van 700 mb, dus niet kleine JPGtjes ofzo,... en toch een buffer underrun op 4x !!

Zit er op het DVD branden trouwens geen burnproof? Of is dat alleen voor de CD-R's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7066

wat raden jullie mij aan de plextor dvd brander of de nec1300?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Laatst online: 20-06 14:58

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

ik heb ze allebei..

De NEC is een goede brander, alleen is deze nogal kieskeurig met de media, vooral met cd-rw.

De plextor is niet kieskeurig en schrijft sneller

Als je altijd goede media koopt, heb je aan de NEC ook een goede brander
Maar, aangezien ik ook nogal veel cd-rs maak, is voor mij de plextor dus de betere oplossing

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Heb net een beetje zitten kloten met Plextools en die 2x rip barriere...is een ingebouwde. Hij leest DVD5 movies maar op 2x speed om jitter te verkomen, dus ript zo ook op die speed.

DVD9 daartegen kan hij op hogere snelheden lezen.

Daartegen leest de PX116A zowel DVD5 en DVD9 makkelijk op 5x speed!

@Ratje, hangt van je budget af.....de Plextor brander is beter....definitly beter...maar ook iets duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Vandaag 2 coasters geproduceerd (Fuji) met een poging tot backup van mijn 8 mile dvd. De eerste keer met dvdxcopy express(ism anydvd) en de 2e keer met anydvd en dvd2one en copy todvd.

Daarna met anydvd, dvd2one en Nero 6.0011 en dat liep als een zonnetje.

To Sally: lose the princo's. Heb daar nog niets goed over gehoord. Lees hier op GOT eens wat threads in de Nec 1300 discussies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

BalusC schreef op 05 september 2003 @ 10:07:
CD branders van Plextor en LiteOn gebruiken loopwerken van Sanyo
Sanyo? Bedoel je niet Shinano Kenshi :?

The trade of the tools

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Gisteren ben ik bezig geweest met een paar 3-tal DVD films. Ze waren alledrie te groot om op DVD te zetten (1 was 4.9GB en 2 anderen waren 7GB). Na veel gezoek en geprobeer heb ik ze met DVD2One naar het juiste formaat kunnen wijzigen en vervolgens met Nero (6.0.0.11) kunnen branden. Ik gebruik Princo DVD-R schijven hiervoor en het ging perfect. Ik zie geen kwaliteitsverschil tussen de DVD-R en de originele versies, zelfs niet bij de grote films.

Het branden gaat probleemloos op 4x met die Princo's, helemaal geen last van buffer underruns. Overigens heb ik mijn Nero Ultrabuffer wel op 400MB gezet (40% van RAM), zodat je minder kans hebt op buffer underruns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91239

dominator schreef op 04 September 2003 @ 14:53:
[...]

Zelfs cheap-ass memorex 4X schijnt op 8X te werken... :)
dat heb ik geprobeer maar met 8x doet de brander er opeens langer over dan
met 4x op de zelfde cd , erg vreemd

en ja de dma staat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20581

Azqi schreef op 07 september 2003 @ 01:19:
Vandaag 2 coasters geproduceerd (Fuji) met een poging tot backup van mijn 8 mile dvd. De eerste keer met dvdxcopy express(ism anydvd) en de 2e keer met anydvd en dvd2one en copy todvd.

Daarna met anydvd, dvd2one en Nero 6.0011 en dat liep als een zonnetje.

To Sally: lose the princo's. Heb daar nog niets goed over gehoord. Lees hier op GOT eens wat threads in de Nec 1300 discussies
Okay bedankt voor de tip in ieder geval. Ze maken hier op mij nog niet echt een slechte indruk, behalve die ene buffer underrun (lijkt me niet aan het DVDtje te liggen) zijn de 3 anderen helemaal goed gegaan en heel netjes te lezen (in de plex zelf in ieder geval).

Anoniem: 1688

Er worden maar bar weinig ervaringen gepost van de plextor px708...
valt hij zo tegen of is het zo'n superding dat er nix van te zeggen valt :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Anoniem: 1688 schreef op 13 september 2003 @ 17:19:
Hell, tot nu toe geen problemen tegen gekomen..hij doet wat hij moet doen ( wat anders te verwachten van een plextor ).

En met Firmware 1.01 moet zelf de media compatiliteit verhoogd worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb um net binnen en ben ff een beetje aan het testen en spelen ermee.
Net een lifetec cdtje gefikt op 40 speed, ging perfect.

Verder alleen jammer dat het rippen beperkt is tot 2x.
Zal later nog wel wat meer posten als ik wat dvdtjes gemaakt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Anoniem: 1688 schreef op 13 September 2003 @ 17:19:
Hij's zo schaars dat er gewoon nog niet veel mensen zijn die hun ervaringen kunnen posten.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 21:37
dominator schreef op 15 September 2003 @ 21:52:
[...]

Hij's zo schaars dat er gewoon nog niet veel mensen zijn die hun ervaringen kunnen posten.... :P
Mja, en in een duurdere prijsklasse dan de Nec 1300a momenteel (ik moet er natuurlijk wel bijzeggen dat de nec langzamer is dan de plextor ;) )

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Dimmu schreef op 16 September 2003 @ 13:44:
[...]

Mja, en in een duurdere prijsklasse dan de Nec 1300a momenteel (ik moet er natuurlijk wel bijzeggen dat de nec langzamer is dan de plextor ;) )
En dat de Plextor meer media kan herkennen/branden dan de Nec 1300a met offieele firmware.

:-)

Maar hij brandt lekker hier...mmm...maar ja. Met 4,3Gig( omgerekend ) per schijfje hoef je niet veel te branden :-) Backupje van mp3-tjes zet je zo op 3 DVD-tjes! Easy!

[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 16-09-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 21:46

Reda

HA DO KEN

swampy schreef op 13 September 2003 @ 18:07:
[...]

Hell, tot nu toe geen problemen tegen gekomen..hij doet wat hij moet doen ( wat anders te verwachten van een plextor ).

En met Firmware 1.01 moet zelf de media compatiliteit verhoogd worden :-)
welke firmware staat dan bij levering geinstalleerd?

v1.00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Reda schreef op 16 September 2003 @ 14:30:
[...]

welke firmware staat dan bij levering geinstalleerd?

v1.00?
Yep, firmware 1.01 is net een dagje uit.....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Laatst online: 18:49
Op cdr-info.com een super uitgebreid review van Plextors laatste telg.

http://www.cdrinfo.com/Se...lextor+PX%2D708A&Series=0

Als je nog twijfels had over deze brander, dan zijn die na het lezen van deze review weg en ren je naar de winkel om er 1 te kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nilco op 19-09-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Niet online
Mischien lichtelijk offtopic, maar aangezien ik niet weet waar het aan ligt post ik het hier maar.

Het gaat om het volgende, ik heb net de eerste dvd+r gefikt met copytodvd, maar deze is onleesbaar in mijn dvd brander (px-708a :D) en andere dvd-rom stations. De files speelde wel netjes van mijn hd af met powerdvd5.

Verdere gegevens:
-Imnation disks 2.4x (RICOHJPNR00)
-Win2kprof

Iemand enig idee waar het aan ligt???

[ Voor 15% gewijzigd door Werkbouwtuig op 19-09-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Werkbouwtuig schreef op 19 September 2003 @ 22:46:
Mischien lichtelijk offtopic, maar aangezien ik niet weet waar het aan ligt post ik het hier maar.

Het gaat om het volgende, ik heb net de eerste dvd+r gefikt met copytodvd, maar deze is onleesbaar in mijn dvd brander (px-708a :D) en andere dvd-rom stations. De files speelde wel netjes van mijn hd af met powerdvd5.

Verdere gegevens:
-Imnation disks 2.4x (RICOHJPNR00)
-Win2kprof

Iemand enig idee waar het aan ligt???
Ik ruik Immation...ahum..gebruik echte media graag, niet die troep de je bij dynabyte kan kopen!

Het is echt niet gek als Immation je faalt hoor...het is gewoon troep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werkbouwtuig
  • Niet online
Owk, bedankt dan weet ik dat, was het enige wat ze in de buurt hadden.
Moest toch wat hebben om het te proberen. Dan morgen maar even ergens anders heen voor goeie media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Werkbouwtuig schreef op 19 September 2003 @ 23:14:
Owk, bedankt dan weet ik dat, was het enige wat ze in de buurt hadden.
Moest toch wat hebben om het te proberen. Dan morgen maar even ergens anders heen voor goeie media.
Wat dacht je van Opus

Kun je gelijk een leuk spindeltje kopen en ben je voor een tijdje klaar.

Maar ja...welke media...check dat HIER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasermen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-04 13:33
ik kan niet wachten totdat mijn plextor binnenkomt ik zit nu nog op de 12/10/32 en had die toen gekocht toen ie net uitwas en heeft al heel wat spindels motten doorbranden en allemaal zonder moeite en hoop en zoals ik hier lees zal de 708a precies het zelfde doen

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Wat is dan de echte media, geef paar voorbeelden dan weet ik dat alvast :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zhadum schreef op 20 september 2003 @ 00:35:
Wat is dan de echte media, geef paar voorbeelden dan weet ik dat alvast :)
TDK is vaak goede media, philips brandt redelijk goed op meeste branders. op de URL die ik heb gegeven kun je zelf dat soort gegevens zo checken!

• RoyPh
  • Laatst online: 23-04 21:21
swampy schreef op 06 September 2003 @ 15:42:
Heb net een beetje zitten kloten met Plextools en die 2x rip barriere...is een ingebouwde. Hij leest DVD5 movies maar op 2x speed om jitter te verkomen, dus ript zo ook op die speed.
Die 2x rip is uit te schakelen. Hij is oa ingesteld om het geluidsniveau lager te houden. Om hem uit te schakelen zorg dat er geen cd in de drive zit. Houdt nu de eject knop 3 seconden ingedrukt. Je ziet het lampje eerst groen knipperen en daarna oranje worden. Je kunt nu op hogere snelheden rippen.

Ik heb dit op meerdere plaatsen gelezen (oa in de review van cdrinfo), maar nog niet zelf getest (wel ingesteld, maar nog niet geript). Laat even horen of het probleem nu opgelost is.

• Werkbouwtuig
  • Niet online
RoyPh schreef op 20 september 2003 @ 10:25:
[...]
Die 2x rip is uit te schakelen. Hij is oa ingesteld om het geluidsniveau lager te houden. Om hem uit te schakelen zorg dat er geen cd in de drive zit. Houdt nu de eject knop 3 seconden ingedrukt. Je ziet het lampje eerst groen knipperen en daarna oranje worden. Je kunt nu op hogere snelheden rippen.

Ik heb dit op meerdere plaatsen gelezen (oa in de review van cdrinfo), maar nog niet zelf getest (wel ingesteld, maar nog niet geript). Laat even horen of het probleem nu opgelost is.
Het werkt bij mij na een aantal keren proberen, rippen met begingt zo rond de 3.5x met dvd decrypter en loopt lekker op. Ik denk dat je ook door hetzelfde trukje nog een keer toe te passen het weer uitschakeld!

[edit] riptijd van een 7 gig dvd ongeveer 20 min

[ Voor 4% gewijzigd door Werkbouwtuig op 20-09-2003 11:21 ]

• Entity

Entity

9000rpm

RoyPh schreef op 20 september 2003 @ 10:25:
[...]

Cool! Werkt als een trein! Net een DVD geript met gemiddels 6x, 3 keer zo snel als standaard!

• barrymel
  • Laatst online: 22-06 12:48

barrymel

BarryMel

Ik heb Nero 6.0.0.15 en als ik een DVD wil gaan branden kan ik max 2.4 speed kiezen en het is een 8 speed writer.......? hoe zit dat ?

BarryMel

• Werkbouwtuig
  • Niet online
barrymel schreef op 25 September 2003 @ 18:33:
Ik heb Nero 6.0.0.15 en als ik een DVD wil gaan branden kan ik max 2.4 speed kiezen en het is een 8 speed writer.......? hoe zit dat ?
Ligt waarschijnlijk aan het maimum van de media. Om op 8 speed te branden heb je in princiepe 8 x media nodig, alhoewel een aantal 4x media het ook op 8x doet.

• barrymel

barrymel

BarryMel

ja dat snap ik maar ik kan gewoon niet hoger kiezen in nero zelfs als er geen dvd in zit

BarryMel

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

barrymel schreef op 25 September 2003 @ 21:48:
ja dat snap ik maar ik kan gewoon niet hoger kiezen in nero zelfs als er geen dvd in zit
Nero onthoudt de snelheid van de laatst gebrande media.

BTW, doet nero 6.0015 het goed bij jou....want velen hebben er problemen mee!

En nee op 2,4 media kun je niet met 8x speed branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel

barrymel

BarryMel

o dus hij ziet echt verschil in de media ? bij cd's kon je altijd de snelheid opgeven

Nero 6.0.0.15 werkt goed op....... als ik nero meerdere keer heb geopend en geloten dan na een volgende keer dat ik um dus weer open dan krijg ik het opstart scherm en zeg ik nieuw dan crashtie...... en na reboot was het over of als ik um op dvd zet in plaats van cd

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles
  • Laatst online: 07-12-2024

Nibbles

just nibb it

Vandaag mijn langverwachte brandertje binnengekregen :)

Ik wilde dus mijn eerste DVD branden.
Helaas miste ik om de een of andere reden het tabblad "advanced" bij mijn IDE controller (windows 2000) waardoor ik mijn brander niet op DMA mode had maar op PIO. De buffer schoot van 100% naar 13% en weer terug en het lampje op mijn brander knippertje groen en oranje. Duidelijk geval van buffer underruns dus :{

Hij brandde op 4X maar het tellertje bleef na 14 minuten op 0:00 staan en in totaal heeft hij er bijna een uur over gedaan. Hierna kreeg ik een error:
Invalid Field Parameter
Could not perform end of Disk-at-once
Burn Process failed
Na wat prutsen en zoeken kwam ik erachter dat dat jumpertje in het zakje geen reserve jumpertje was maar gebruikt moet worden om DMA hardwarematig in te schakelen op je drive :o Toch bleven die tabbladen weg. Ik heb toen de stuurprogramma's van mijn IDE controllers bijgewerkt (ze behielden dezelfde naam) en na het rebooten had ik de tabbladen ineens wel. Ik heb toen DMA ingeschakeld.

Na een volgende DVD proberen te branden (dit keer netjes op 4X zonder problemen) kwam hij weer aan het eind en kreeg ik dezelfde foutmelding. Toen kwam ik na wat googlen dit tegen:

CD-Freaks.com - Nero 6.0.0.15 bug with Plextor 708A

Ik heb 6.0.0.11 gedownload en zal eens even kijken of het dan wel foutloos werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Die bug is inderdaad bekend. Dat is de reden waarom ik nog 6.0.0.11 gebruikt, die werkt probleemloos bij mij en vele anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
hier stond iets

[ Voor 88% gewijzigd door DasHMauL op 01-10-2003 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M289
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 00:04
Eventjes misschien een beetje offtopic maar heeft de PX-708 (of andere dvd branders) nu een buffer-underrun-protection ? (BURN-PROOF o.i.d.)

Ik kan dit namelijk nergens vinden.
En aangezien ik op 24x CD-R al buffer-underruns krijg vrees ik het ergste als ik straks een dvd-tje wil gaan schrijven.

Hopelijk weten de jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Ik heb voor de zekerheid maar de bijgeleverde Nero gebruikt en die werkte prima. Mijn eerste DVD'tje gelukt :)
Tr1gg3R schreef op 01 October 2003 @ 08:49:
Eventjes misschien een beetje offtopic maar heeft de PX-708 (of andere dvd branders) nu een buffer-underrun-protection ? (BURN-PROOF o.i.d.)

[..]
Ja hij heeft Burn-Proof

Plextor.com - Products - PX-708A:
• Buffer Underrun Proof Technology: Stops buffer underrun errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tr1gg3R schreef op 01 October 2003 @ 08:49:
En aangezien ik op 24x CD-R al buffer-underruns krijg
dan doe toch echt iets niet goed
zelfs op 52x cd-r hoor je zonder buffer-underruns te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93863

Wie heeft nog tips??

Ik heb 3 weken geleden een Plextor 708A gekocht. Cdtjes en DVD-r gebrand ogenschijnlijk zonder problemen. Achteraf blijkt dat de cdtjes allemaal goed zijn maar dat de DVD-r ondanks dat Nero mij vertelde dat de copy succesvol was.

De schijfjes zijn tot aan de rand gebrand, maar de schijfjes zijn aan het einde (als ik bijv probeer een image daarvan te maken) niet leesbaar. Aan het einde wil zeggen na 3,5 - 3,7 gig.

Films beginnen blokjes te vormen totdat de speler vastloopt.
Data gaat ook niet goed.

Ligt dit aan de schijfjes, aan mijn brander of brandprogramma's?

Ik heb de volgende schijfjes gebruikt voorlopig:

DVD-r
Nashua 1x (brand op 2x)
Thats Write 1x (brand op 2x) (deze hebben het perfect gedaan op een DRU500)

net een aantal andere merken aangeschaft, waaronder
DVD+r
Sony 4x, Philips 2.4x, TDK 4x

hiervan moet ik nog kijken wat het resultaat is.

Brandprogramma's

DVD Decrypter 1.3.60
Nero 5.5 en 6.0.0.11 en 6.0.0.15
Clone DVD 1.2.8.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Je media is maar 1X certified en je brand ze op 2X? Misschien dat het daar aan ligt? Brand ze eerst eens op de snelheid waarvoor ze gemaakt zijn zou ik zeggen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Anoniem: 93863 schreef op 01 October 2003 @ 16:05:
Wie heeft nog tips??

Ik heb 3 weken geleden een Plextor 708A gekocht. Cdtjes en DVD-r gebrand ogenschijnlijk zonder problemen. Achteraf blijkt dat de cdtjes allemaal goed zijn maar dat de DVD-r ondanks dat Nero mij vertelde dat de copy succesvol was.

[..]
Ik lees niet dat je je Firmware al hebt geupgrade. Probeer dat eens. Er staat namelijk het volgende in de Firmware Explanation:
PX-708A/UF V1.01

Fixed Bugs:
• Compatibility with Dantz's Retrospect, Roxio's Drag to Disc and other utilities.
Improvements:
• Write performance for 8x writing on DVD+R media.
• Write performance for DVD-R media.
• Write performance for DVD-RW media.
Plextor - Firmware Upgrades - PX-708A/UF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op 01 October 2003 @ 16:15:
Je media is maar 1X certified en je brand ze op 2X? Misschien dat het daar aan ligt? Brand ze eerst eens op de snelheid waarvoor ze gemaakt zijn zou ik zeggen......
Bedankt voor je reactie.

Ik had zo ook op 1x gebrand, maar dat gaf ook niet het gewenste resultaat.
Ik heb echter net een sony 4x gebruikt...
En de dvd kan ik echter met nero wel lezen (image maken).

Zo te zien ligt het dus toch aan de media (en niet aan de brander :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Nashua kan inderdaad vrij brak zijn, probeer ook zeker die 1.01 firmware update!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dominator schreef op 01 October 2003 @ 17:03:
Nashua kan inderdaad vrij brak zijn, probeer ook zeker die 1.01 firmware update!!
Ik had zeker nog wat specifieker moeten zijn.
Ik heb met de 1.01 firmware op de Plex dvdtjes gebakken.

De sony's doen het goed in ieder geval.

De Nashua's waren gemaakt door fabrikant: OPTODISCK001
De That's Write door: LD

De sony's komen van RICOHJPNR01 rev.02
Pagina: 1 2 3 4 Laatste