Gathering of Tweakers

Quicksearch
Voor tweedehands kleurenlasers is er nog niet echt een markt, volgens mij. De kleine consumentenapparaten zijn er nog niet echt tweedehands en de grote zakelijke kleurenkanonnen zijn nogal groot.

Bovendien koop je voor <200 een consumentenkleurenlaser en da's wel net zo fijn (lekker klein).

Die samsungs zijn wel van het type waar het papier 4x door de machine gaat, da's niet echt optimaal. Als je een ander model kan vinden waar dat niet bij is, is dat vaak een betere optie.
quote:
Raymond schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:48:
Voor tweedehands kleurenlasers is er nog niet echt een markt, volgens mij. De kleine consumentenapparaten zijn er nog niet echt tweedehands en de grote zakelijke kleurenkanonnen zijn nogal groot.

Bovendien koop je voor <200 een consumentenkleurenlaser en da's wel net zo fijn (lekker klein).

Die samsungs zijn wel van het type waar het papier 4x door de machine gaat, da's niet echt optimaal. Als je een ander model kan vinden waar dat niet bij is, is dat vaak een betere optie.
Voordeel daarvan is dat de printer lekker klein blijft, die singlepass-dingen zijn wel een serieus pakje groter.

Om me zelf maar even te quoten :P .
quote:
Jeroen1988 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 16:59:

Nu is mijn belangrijkste vraag, is het verschil in printresolutie in de praktijk daadwerkelijk bij documenten met enkele foto's merkbaar? Of alleen bij full-page foto prints?
Is het verschil tussen 9600x2400 dpi en 4800x1200 dpi duidelijk merkbaar bij het printen van document met afbeeldingen op A4-formaat?

Jeroen1988 wijzigde dit bericht 24-07-2008 18:30 (8%)
Reden: Layout enzo...

Resolutie alleen zegt helemaal niks, da's waarschijnlijk ook de reden dat mensen niet de moeite nemen om daar een antwoord op te geven. Printkwaliteit hangt van veel meer dingen af.

Bovendien is het prijsverschil tussen die apparaten een paar tientjes, dus ik begrijp niet helemaal waarom het zo'n moeilijke keuze moet zijn. Als je de 610 beter vindt, neem je die toch lekker? Over 3 weken ben je die paar tientjes alweer vergeten en wanneer je dan een dubbelzijdig printje maakt, ben je happy dat je niet hebt lopen bezuinigen.
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
Raymond schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 20:48:

Ik was een paar maanden geleden op zoek naar een tweedehands kleurenlaser. Er is voldoende keus hoor. Alleen op sites als MP wordt je doodgegooid met (tig) dubbele ads van de zakelijke verkopers :r

Heb toen voor EUR 130,00 een HP Color Laserjet 3550n aangeschaft. Daarnaast nog los een 500vel bak via Ebay. Toegegeven: hij is lomp, maar de transferrol en fuser zijn er dan ook naar: 90% afdrukken over. Toner zwart was wel bijna op en deze week vervangen. Door ook tweedehands.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 30 april 2006

Beste mensen, mijn zusje zit nu net in de eerste klas van de middelbare school en ik bedacht me dat het misschien wel eens handig voor haar zou zijn, rekening houdend met al die verslagen en werkstukken die ze in de loop der tijd moet gaan maken, als ze een eigen printer op kamer had.

Ik ben vooral op zoek naar zuinige (inkjet) printers, maar het belangrijkste: goedkope cartridges! Tussen nul en 10 euro voor een multi kleuren cartridge bijvoorbeeld. Zeer scherpe afdrukken zijn niet benodigd (ŕ la foto afdrukken), een scanfunctie zou handig zijn maar is geen must.

Heeft iemand suggesties?

Ja, neem een laserprinter. Kan je erg lang mee vooruit.
Ik heb zelf een kleureninktjet/scanner gekocht toen ik op de middelbare school zat. Kleur heb ik niet veel gebruikt. De scanner heb ik wel gebruikt (werkstukken).

Nu (ben student) gebruik ik een zwart/wit laserprinter met duplex waar ik veel blijer mee ben. Gewoon strakkere en snellere prints. De kleur mis ik echt nooit. Een scanner mis ik zeker weleens. Maar die staat dan ook nog op een verlanglijst.

Door wat geluk heb ik mijn huidige printer wel gratis gekregen en zelf gerepareerd. Vervolgens voor 30 euro een nieuwe drum kunnen vinden (nieuw van marktplaats) en de toner was nog prima. Een 2e toner heb ik overigens wel op voorraad (ook voor 30 euro van MP). Hier kan ik nog jaren mee vooruit.

quote:
TR06 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:13:
Beste mensen, mijn zusje zit nu net in de eerste klas van de middelbare school en ik bedacht me dat het misschien wel eens handig voor haar zou zijn, rekening houdend met al die verslagen en werkstukken die ze in de loop der tijd moet gaan maken, als ze een eigen printer op kamer had.
Maar ik zou een laser aanraden.
quote:
Heeft iemand suggesties?
Kijk in de pricewatch naar de kosten van cartridges en zoek de bijbehorende printer:
http://tweakers.net/pricewatch/cat/391
Kijk zeker bij Canon BC3(x).

PcDealer wijzigde dit bericht 24-08-2008 15:40 (18%)

Comp specs LinkedIn

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
TR06 schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 01:13:
Ik ben vooral op zoek naar zuinige (inkjet) printers, maar het belangrijkste: goedkope cartridges!
Misschien wat flauw, maar ik denk dat goedkope cartridges helemaal niet het belangrijkste is voor een schoolprintertje.

Een brugklasser moet om de paar weken een werkstukje inleveren. Stel dat je gemiddeld op 5 a4tjes per week komt, dan zit je al aan de hoge kant. Dan kom je per schooljaar uit op 200 pagina's met vooral tekst en af en toe een plaatje. Als je dus 1x per jaar een cartridge moet vervangen is het al veel.

Ik zou dan eerder kijken naar een printer die goedkoop is in aanschaf en die er niet om bekent staat snel uit te drogen (tijdens de zomervakantie zal hij bv. 6 weken niet gebruikt worden).

Maar eigenlijk lijkt mij een hele eigen printer nogal overkill als er al een printer in huis is. Vooral als het niet teveel mag kosten is het goedkoper om de al aanwezige printer meer te benutten dan om een extra printer aan te schaffen. Ook qua supplies kopen is het makkelijker, want je hoeft niet voor verschillende printers verschillende cartridges op voorraad te hebben

Niet dat meerdere printers geen nut kunnen hebben, wij hebben er zelf ook 3 thuis. Maar dan heb je het wel over 3 echt verschillende apparaten, zoals een fax/scanner, snelle goedkope a4 laserprinter en een a3+ fotoprinter. Die kun je niet door 1 apparaat vervangen, terwijl vrijwel elke printer wel een werkstukje kan printen ;)
.

Gizz wijzigde dit bericht 24-08-2008 15:56 (12%)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Ik heb welliswaar geen brugklasser maar ik zoek wel een printer die regelmatig een tijdje niets kan doen zonder indrogen of andere narigheid. Vanwege wat ervaringen in het verleden met inkjet printertjes (ingedroogde cartridges weggooien, koppen vol met troep)en omdat ik zie hoe lang m'n vader al met een laserjet 4m doet denk ik aan een kleurenlaser.

Wat ik me afvraag is:
- klopt mijn redenatie dat voor incidenteel printen een laserprinter handiger is?
- iemand enig idee hoe lang de toner cartridges die bij de budget modellen van HP, Xerox en Samsung (vergeet ik nog een merk?) geleverd worden mee gaan? Ik neem aan dat men geen normaal volle cartridges erbij doet.

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Wijnands schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:
Wat ik me afvraag is:
- klopt mijn redenatie dat voor incidenteel printen een laserprinter handiger is?
Laserprinters kunnen niet uitdrogen natuurlijk, maar zijn qua aanschaf wel duurder dan vergelijkbare inkjets, dus je moet wel een beetje printvolume hebben om dat verschil teniet te doen (of je moet alleen zwart willen printen). Een goede inkjet met officiele inkt zal niet snel uitdrogen. Zo heb ik mijn Canon i9950 met een paar vrijwel lege cartridges (die dus sneller zou moeten uitdrogen dan volle) een zomer 2 en een halve maand niet gebruikt. Geen centje pijn.
quote:
- iemand enig idee hoe lang de toner cartridges die bij de budget modellen van HP, Xerox en Samsung (vergeet ik nog een merk?) geleverd worden mee gaan? Ik neem aan dat men geen normaal volle cartridges erbij doet.
Als het goed is hoort dat gewoon bij de specificaties te staan (XXX pagina's per toner/cartridge volgens het standaard 5% dekking systeem).

Gizz wijzigde dit bericht 24-08-2008 16:06 (3%)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Ik heb een hp gehad met officiele HP cartridges die na 3 maanden echt niet meer printen. Daarvoor had ik regelmatig gezeik met dat ding. Voordeel van laser is dat ik het snap en dan het (in mijn ogen dan) een geen-gezeik printoplossing is. Dat het iets duurder is vind ik niet zo erg, beetje laserprinter gaat toch wel 6-10 jaar mee.

Ik zal wel met m'n neus kijken maar hoevel je met die eerste cartridges kan printen vind ik toch ff niet.

HP zegt 750 pagina's volgens die ene norm. Da's niet slecht

Wijnands wijzigde dit bericht 24-08-2008 16:22 (21%)

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 ||24-85 AF-S (te koop)

quote:
Wijnands schreef op zondag 24 augustus 2008 @ 16:01:

Wat ik me afvraag is:
Drogen nooit uit, maar wel duurder in aanschaf.
quote:
Dat staat bij de specificaties vermeld :) 1500-4000 prints is normaal.

Tweedehands is ook een goede mogelijkheid:
V&A aangeboden: HP Laserjet 6P
productreview: HP Color Laserjet 3550N (A4, 16/16 ppm, USB 2.0 & 100mbit) review door PcDealer

PcDealer wijzigde dit bericht 24-08-2008 19:45 (15%)

Comp specs LinkedIn

rijk zijn valt niet mee...

Vanaf december gaat mijn vriendin full-time aan haar proefschrift werken. Dat betekend dus, veeeel printen. Heb nu een hp psc1350(inktjet) dus dat gaat hem niet worden.
Nou is het ook maar voor een jaartje, dus het hoeft geen dure laser te zijn.
De goedkoopste is goed genoeg denk ik.

Nu zie ik een HP P1005 voor 79 en een brother HL-2030 van 75,- of zelfs een samsung ML-2010R van 66,-

Verschil is dat die hp maar 2mb ram heeft. Klinkt als heel weinig? levert dat nog een probleem op?

En hoe zit het met de kosten? Voor de Brother moet je ook af en toe een apparte drum kopen. Van hp zie ik alleen een toner staan. Zit daar de drum in?

Oftewel, welke zouden jullie nemen?

Intel Core2Duo 3Ghz/Intel DP35DP/ThermalTake Shark/Coolermaster Realpower 450watt/Asus 8800GT 320mb/Sb X-FI gamer/2gb DDR2 800 kingston/2* WD 500gb Raid-0/Pioneer 106S/NEC3500/Intel NIC/Samsung 22"

Ik heb een tijdje met die samsung gewerkt en die deed het prima. D'r gaat alleen te weinig papier in, maar daar hebben al die budget lasers last van.

quote:
sharkzor schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 08:35:

De goedkoopste is goed genoeg denk ik.
Goed plan! :)
quote:
Verschil is dat die hp maar 2mb ram heeft. Klinkt als heel weinig? levert dat nog een probleem op?
Voor gewoon tekstprinten maakt het niets uit. En het zijn toch host-based printers: de pc doet al het werk en geeft het in hapklare brokken. Als je nou veel plaatjes of postscript wilt printen, dan maakt het wat uit. Maar dan zijn deze budgets toch niet de juiste modellen.
quote:
En hoe zit het met de kosten? Voor de Brother moet je ook af en toe een apparte drum kopen. Van hp zie ik alleen een toner staan. Zit daar de drum in?
Klopt: is een combo van toner en drum.

Comp specs LinkedIn

ik heb een hp 5150, en deze wilt niet meer printen.. hij maakt ook geen aanstalten meer.

er zit geen originele inkt in, maar die heb ik er nog nooit in gehad. de cartridges zijn niet leeg, maar toch brand op de printer het inkt-lampje.
de reset truuk dmv het afplakken van de cartridge connectoren werkt niet.

kan dit niet software-matig? of kan ik ergens uitlezen hoeveel inkt er echt inzit? of hoe kan ik hem alles gewoon laten negeren, en gewoon printen.
Ik heb wat printers op een rij gezet en had verwacht dat Laserprinters na verloop wel een stuk goedkoper zijn, maar ik heb even de kosten op een rij gezet en naar mijn inzien is Inktjet nog steeds goedkoper, ongeacht de aantal afdrukken.

Hier het overzicht. (Nog een beperkt aantal printers)
http://www.xs4all.nl/~iznogoud/f0t0/Printers.jpg

De Officejet K5400 DTN is in het algemeen een stuk goedkoper met alles 8)7

Wat doe mis ik qua uitrekenen van kosten of welke factoren zijn er nog meer om rekening mee te houden?

Afdruk kwaliteit uiteraard, maar dat is zo slecht te bekijken zonder daadwerkelijk verschillende afdrukken te hebben gezien.

Ik ben namelijk op zoek naar een goeie snelle kleuren printer die snel kan afdrukken en gebruikt worden voor kleine bedrijven, waar facturen, brieven en brochures op afgedrukt kan worden.

Mochten jullie nog een aantal printers erbij willen hebben laat het even weten, dan breid ik het lijstje verder uit.

Iznogoud wijzigde dit bericht 25-08-2008 23:19 (18%)

Bedrijfsmatig/werkgroepen moet je gewoon een laserprinter. Al was het alleen maar omdat dan de inkt niet uitsmeert als je aan de print zit. Verder is het hele papiertraject in een laserprinter beter voor elkaar dan in een inkjet.

Het kan trouwens best zijn dat een inkjet er in vergelijking met een laserprinter qua kosten goed uitkomt. Een tijdje terug had HP de K550, die werd ook als concurrent voor een laserprinter neergezet, met hoge afdruksnelheden en enorme inktcartridges.

btw: de k5400DTN kost meer dan 200 euro, geen 95.

Wanneer je op zoek bent naar een kleurenprinter die wordt gebruikt door meerdere mensen (5 of meer), die hem ook nog eens echt gaan gebruiken, zit je meer in de klasse van de HP CP4005 of de HP 4700 te kijken.

Wanneer je het apparaat een jaartje in gebruik hebt, kom je er vanzelf wel achter waarom die printers worden aanbevolen ipv consumentenapparaten. Vergeet niet dat de aanschaf en afdrukkosten maar een gedeelte van de prijs bepalen. Beheerskosten en onderhoud spelen ook een (grote) rol.

De enige printer in jouw rijtje die ik voor jouw geplande doel zou kunnen aanraden is de HP 3600N

Raymond wijzigde dit bericht 26-08-2008 00:00 (4%)

quote:
Raymond schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 23:57:
Bedrijfsmatig/werkgroepen moet je gewoon een laserprinter. Al was het alleen maar omdat dan de inkt niet uitsmeert als je aan de print zit. Verder is het hele papiertraject in een laserprinter beter voor elkaar dan in een inkjet.

Het kan trouwens best zijn dat een inkjet er in vergelijking met een laserprinter qua kosten goed uitkomt. Een tijdje terug had HP de K550, die werd ook als concurrent voor een laserprinter neergezet, met hoge afdruksnelheden en enorme inktcartridges.

btw: de k5400DTN kost meer dan 200 euro, geen 95.

Wanneer je op zoek bent naar een kleurenprinter die wordt gebruikt door meerdere mensen (5 of meer), die hem ook nog eens echt gaan gebruiken, zit je meer in de klasse van de HP CP4005 of de HP 4700 te kijken.

Wanneer je het apparaat een jaartje in gebruik hebt, kom je er vanzelf wel achter waarom die printers worden aanbevolen ipv consumentenapparaten. Vergeet niet dat de aanschaf en afdrukkosten maar een gedeelte van de prijs bepalen. Beheerskosten en onderhoud spelen ook een (grote) rol.

De enige printer in jouw rijtje die ik voor jouw geplande doel zou kunnen aanraden is de HP 3600N
Beheerskosten en Onderhoudskosten spelen bij mij geen rol, omdat ik dat zelf doe. Het gaat er mij om dat ik een goeie kleuren laserprinter vindt, die echt mooie afdrukken maakt met afbeeldingen in een rapport of brochure.

Afdruk kosten zijn het begin van het traject waar je printers op kunt sorteren en daarna snap ik uiteraard ook dat er nog meer bij komt kijken, maarja er zijn dingen die ik uit ervaringen van jullie moet afhalen om er 1 te kunnen kiezen.

Ik zal die 2 printers die jij noemt eens bekijken.

Jij kost niks? Als je jezelf een paar uur kan besparen door de juiste printer te kiezen, kan je die tijd dus ook steken in zaken die geld opleveren.

Met mijn printer (zie eerdere link) kom ik op 9,9 cent per pagina voor de 4 toners (bij gelijk gebruik over de 4 toners), fuser en transferrol voor de eerste 60K pagina's.

Comp specs LinkedIn

quote:
Raymond schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:36:
Jij kost niks? Als je jezelf een paar uur kan besparen door de juiste printer te kiezen, kan je die tijd dus ook steken in zaken die geld opleveren.
Als ik voor een werkgever in werktijd zulke dingen zou uitzoeken dan is het een heel ander verhaal.
Ik ben nu bezig met het één en ander uit te zoeken in mijn eigen tijd. Dat kost alleen tijd en ja dat kan ik beter gebruiken voor wat anders, maar dat is met alles zo.

Maar de CP4005 a ¤790 of de 4700N a ¤892 is wel een aanzienelijk verschil met een 3600N bijv.
Rond de 80.000 pagina's zo uit mijn hoofd.

Als de kwaliteit afgezien van de prijs ook zoveel malen beter is dan is het te overwegen, kun je daar dan iets meer over vertellen?

Kwaliteit zal niet zoveel verschil in zitten, hoe lekker het apparaat werkt wel. Die 2 printers die ik noemde zijn printers voor kleine werkgroepen of een veeleisende gebruiker. Als je een personal printer zoekt, is de 3600N een net zo goeie keuze.

Mijn persoonlijke mening is wel dat je niet alles in geld moet uitdrukken. Een printer kan duurder in gebruik zijn en geen betere afdrukkwaliteit bieden, maar toch een fijnere printer zijn.
quote:
Raymond schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:02:
Kwaliteit zal niet zoveel verschil in zitten, hoe lekker het apparaat werkt wel. Die 2 printers die ik noemde zijn printers voor kleine werkgroepen of een veeleisende gebruiker. Als je een personal printer zoekt, is de 3600N een net zo goeie keuze.

Mijn persoonlijke mening is wel dat je niet alles in geld moet uitdrukken. Een printer kan duurder in gebruik zijn en geen betere afdrukkwaliteit bieden, maar toch een fijnere printer zijn.
Wat is een dan fijner? Een printer print, doh 8)7
Daar zitten een aantal dingen aan zoals het produceren van geluid, snelheid etc.
Maar defineer fijner is. Ik snap niet bepaald wat je daar mee bedoeld, het zijn geen magische dingen ofzo.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws