Gathering of Tweakers

Quicksearch
toch maar is ff aangemeld...

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe All-in-One printer.

Het gaat om een thuiskantoor, en aangezien ik geen fanatieke fotoprintert ben (daar hebben ze immers de alberthein-fotoservice voor uitgevonden) maakt het me niet echt uit of het een inkjet of een laser word.

Laser vreet wel veel meer stroom dan een inkjet, maar de kosten per afdruk zijn minder (nog steeds? of is daar ondertusssen verandering in?)

Hoe dan ook mijn eisen-lijstje:
Hij moet kunnen printen, scannen en kopieren (in kleur). faxen mag, maar is geen must.
er moet een ADF zijn voor batch kopieren en scannen.
er moet een duplex module voor zijn (geen voorkeur voor een losse module die moet worden aangeschaft, of als er 1 al standaard in zit)
gescheiden cartridges, aangezien ik waarschijnlijk 2 kleuren heel veel moet printen, en andere kleuren niet, heb ik geen zin om cartridges te verangen terwijl deze nog half vol zijn omdat 1 kleur op is.

netwerk functionaliteit is erg makkelijk, maar geen must. (Meer must dan fax)
2e papier lade voor bijv. enveloppen is erg makkelijk, maar als ierboven, geen must.

Budget is er niet echt, hoewel prijs wel meedingt, betaal ik wat er voor neer moet worden gelegd, hoogste prijs ligt zo rond de 400,- (maar liever minder, zeg zo'n 300,-).

Heb al even gezocht naar inkjet varianten, want mijn beperkte kennis van laser kwam ik altijd veel duurder dan 400euro uit,

De Canon Pixma MX7600. Voldoet aan alle eisen, en heeft zelfs een 2e bak voor enveloppen. alleen bij Canon denk ik altijd aan veel geld voor foto functionaliteit, maar voor de rest een mooie printer.
De HP Officejet Pro L7590. Voldoet ook aan alle eisen, maar heeft volgensmij geen papierlade voor enveloppen (maar dat ik geen ramp verder)

ik ben al alle sites afgegaan, maar kon verder weinig vinden. Dus waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
en is Laser nog steeds zoveel goedkoper p/pagina als inkjet?

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

quote:
Mei schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:58:
Ik draai OS X. Canon site zegt wel dat dat ondersteund is, maar ik wil het voor de zekerheid toch even weten.
Beter laat dan nooit; om zulke cruciale en specifieke randvoorwaarden/ eisen te vermelden. :O
Hoe de (kennelijk meegeleverde) software van Canon er uit ziet op een Mac, weet ik niet. Maar ik zou zeggen:
quote:
TweakMij schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 13:16:
[...]
... Als je het 100% zeker wilt weten, kun je Canon bellen: 0900-2022915. Bevestig hun antwoord echter wel naar Canon en (!) je leverancier per email VOOR je aankoop, zodat je je koop ongedaan kunt maken als het toch anders blijk te zijn. Geloof me, in die situatie heb ik helaas eens gezeten.

Jezelf zijn kan jij het beste

quote:
PureDevotion schreef op woensdag 02 april 2008 @ 13:09:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe All-in-One printer. ... De Canon Pixma MX7600. Voldoet aan alle eisen .... ik ben al alle sites afgegaan, maar kon verder weinig vinden. Dus waarschijnlijk kijk ik er gewoon overheen, iemand nog suggesties of ervaringen met deze apparaten?
Omdat Canon's productvergelijker zo onduidelijk is, hier de verschillen met de de MX700 (de voorganger van de MX7600):
Groep Spec MX700 MX7600
TYPE Available Functions : Print, Scan, Copy, Fax, 30 pages ADF and Camera direct printing Print, Scan, Copy, Fax 35 page duplex ADF. Camera, Memory Card, and Mobile phone direct printing with 4.5cm Colour LCD screen.
PRINTER FUNCTIONS Print Engine : InkJet 4-ink with 2pl Micro-Nozzles, FINE print head InkJet 6-ink with minimum 2 pl Micro-Nozzles, FINE Print Head and PgR Clear Ink
PRINTER FUNCTIONS Photo Lab Quality Speed : Borderless 10 x 15cm: Approx. 46 seconds (Standard) Borderless 10 x 15cm: Approx. 43 seconds (Standard)
PRINTER FUNCTIONS Mono Print Speed : Up to 30ppm (Max.), 14.6ppm (Standard) Up to 28ppm (Max.), 11ppm (Standard)
PRINTER FUNCTIONS Colour Print Speed : Text Graphics: Up to 20ppm (Max.), 10.9ppm (Standard) Text Graphics: Up to 23ppm (Max.), 10ppm (Standard)
PRINTER FUNCTIONS Ink Cartridge Configuration : Single Ink technology - 4 separate ink tanks (PGI-5BK, CLI-8C, CLI-8M, CLI-8Y) Single Ink Technology - 6 separate ink tanks (PGI-9PBK, PGI-7 BK, PGI-9 Y, PGI-9 M, PGI-9 C, PGI-9 Clear)
PRINTER FUNCTIONS For yield information see www.canon-europe.com/ink/yield
PRINTER FUNCTIONS Black Ink Tank Life : 505 pages (PGI-5BK), 3.835photos* (PGI-5BK)¹
PRINTER FUNCTIONS Colour Ink Tank Life : Cyan (CLI-8C): 910 pages, Magenta (CLI-8M): 665 pages, Yellow (CLI-8Y): 685 pages¹
PRINTER FUNCTIONS Cyan (CLI-8C): 424 photos, Magenta (CLI-8M): 287 photos, Yellow (CLI-8Y): 299 photos¹
PRINTER FUNCTIONS Media Type : Plain Paper, Envelopes, Photo Paper Pro (PR-101), Photo Paper Plus Glossy (PP-101/PP-201), Photo Paper Plus Double Sided (PP-101D), Photo Paper Plus Semi-gloss (SG-101/SG-201), Glossy Photo Paper (GP-401), Glossy Photo Paper "Everyday Use" (GP-501), Matte Photo Paper (MP-101), High Resolution Paper (HR-101N), T-shirt Transfer (TR-301), Photo Stickers (PS-101), Super White Paper (SW-201) Plain paper, PP-101/PP-201, SG-201, MP-101, FA-PR1, Envelope, SW-201
PRINTER FUNCTIONS Media Input : Rear Tray: Max. 150 sheets Rear Tray: Max. 20 sheets (MP-101, SG-201)
PRINTER FUNCTIONS Front Feeder: Max. 100 sheets Front Cassette: Max 150 sheets (plain)
PRINTER FUNCTIONS Media Size : Rear Tray: A4, B5, A5, Letter, Legal, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 10 x 18cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm, Credit Card (54 x 86mm) Sheet Feeder: A4, B5, A5, Letter, Legal, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm, Credit Card (54 x 86mm)
PRINTER FUNCTIONS Front Feeder: A4, Letter, B5 Cassette: A4, B5, A5, Letter, Envelopes (DL size or Commercial 10), 10 x 15cm, 13 x 18cm, 20 x 25cm
PRINTER FUNCTIONS DVD/CD Printing : n/a
PRINTER FUNCTIONS Two Sided Printing : Available by manual operation using Photo Paper Plus Double Sided, Super White Paper or plain paper in A4, B5, A5, Letter 13 x 18cm sizes (Windows only) Automatically selectable using plain paper in A4, B5, A5, Letter 13 x 18cm sizes from cassette only.
PRINTER FUNCTIONS Card Direct Printing : CompactFlash ®, Microdrive, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, SD Memory Card ® and MultiMediaCard™. CompactFlash ®, Microdrive, Memory Stick®, Memory Stick Pro™, SD Memory Card ®, MultiMedia Card™, MultiMedia Card Plus™, and SDHC Memory Card. xD-PictureCard™ ¹, xD-PictureCard Type M™ ¹, xD-PictureCard Type H™ ¹, Memory Stick Duo™ ¹, Memory Stick PRO Duo™ ¹, Memory Stick Micro™ ¹, RS-MMC™ ¹, miniSD Card™ ¹, microSD Card™ ¹, miniSDHC Card™ ¹ and microSDHC Card™ ¹.
PRINTER FUNCTIONS xD-PictureCard™ ¹, Memory Stick Duo™ ¹, Memory Stick PRO Duo™ ¹, RS-MMC™(V3.31) ¹, miniSD™ ¹ and microSD™ ¹. Features: Multi-select print (select multiple images and number of prints for each image), Photo index print, Print all photos, DPOF print, Layout print, Print with EXIF shooting information, Photo index sheet, Slide Show, enlarged view
PRINTER FUNCTIONS Features: Single-photo print (print single displayed photo), Multi-photo print (select multiple images and number of prints for each image), Photo index print, 35-up contact print, Print all photos, DPOF print, Layout print, Sticker print, Print with shooting information, Slide show, File number date print.
PRINTER FUNCTIONS Image Enhancements: Auto Image Fix, Vivid photo, Photo Optimizer PRO, Noise reduction, Face Brightener, Brightness, Contrast, Colour hue (skin tones), Sepia/Simulated illustration, Red Eye Reduction, Image Optimizer.
PRINTER FUNCTIONS Other Features : Driver features: Photo Optimizer PRO (Windows only), Image Optimizer (Windows only), Photo Noise Reduction, Vivid Photo Card Direct Printing Image Enhancements: Auto Image Fix, Vivid photo, Photo optimizer pro, Noise reduction, Face brightener, Brightness, Contrast, Colour hue, Sepia/Simulated illustration, Red Eye correction, Image optimizer, Trimming
PRINTER FUNCTIONS Driver Features: Photo Optimizer PRO (Windows only), Image Optimizer (Windows only), Photo Noise Reduction, Vivid Photo
FAX FUNCTIONS PC Fax : Win: Via Fax modem (in MFP)*, Win: Via Fax modem (in MFP)
FAX FUNCTIONS *1 location, B/W transmission only
FAX FUNCTIONS Transmission Speed Mono/colour : Mono: Approx. 3 sec./page (33.6kbps) (when receiving Canon Fax Standard Chart No.1, in Standard mode) Mono: Approx. 3 sec./page (33.6kbps) (based on default setting using ITU-T No1 chart) ¹
FAX FUNCTIONS Colour: Approx. 1 min/page (33.6kbps) (when receiving Canon Colour Fax Standard Test Sheet) Colour: Approx. 1 min/page (33.6kbps) (based on default setting using Canon Color Fax Test Sheet) ¹
FAX FUNCTIONS Image Processing System : UHQ
FAX FUNCTIONS Automatic document feeder : Up to 30 pages (single side) Up to 35 pages (single side)
FAX FUNCTIONS Memory Transmission : Yes
FAX FUNCTIONS Fax Memory : Up to 100 pages (when receiving Canon Fax Standard Chart No.1, in Standard mode) Approx. 250 pages (based on Canon COLOR FAX TEST SHEET)
FAX FUNCTIONS Dual Access : Yes
FAX FUNCTIONS One Touch Dials : 8 one touch dials
FAX FUNCTIONS Coded Dials : 40 coded locations 100 coded locations
FAX FUNCTIONS Group Dial : 107 groups
FAX FUNCTIONS Redial : Yes Manual, Automatic re-dialling
FAX FUNCTIONS Sequential broadcast : Yes
FAX FUNCTIONS Polling : n/a
FAX FUNCTIONS Reports : Activity report, Coded speed dial telephone number list, User's data list, Memory list, TX (Transmission report), RX (Reception report) Activity report, Telephone number lists (One-touch dial, Coded speed dial, Group dial), User's data list, Memory list, TX (Transmission report), RX (Reception report)
SCANNER FUNCTIONS Automatic document feeder : Yes up to 30 pages Auto Duplex up to 35 pages
SCANNER FUNCTIONS Film Scanning : n/a
SCANNER FUNCTIONS Scanner Resolution Optical : Up to 2400 x 4800 dpi Up to 4800 x 9600 dpi (Platen)
SCANNER FUNCTIONS Up to 600 x 600 dpi (ADF)
SCANNER FUNCTIONS Scanner Resolution Digital : Up to 19200 x 19200 dpi Up to 19200 x 19200dpi (Platen only)
SCANNER FUNCTIONS Effective Scanning Width : A4/LTR/Legal (ADF only) A4/LTR
SCANNER FUNCTIONS Other Features : Push-scan, Multi-Scan, PDF file creation editing*, Descreen, Unsharp mask, Stitch Assist*, Photograph corrections (Fading correction, Grain correction, Reduce dust and scratches, Backlight correction, Auto Tone), Gutter Shadow Correction, Text (OCR) Push-scan, Multi-Scan, PDF file creation editing*, Descreen, Unsharp mask, Photograph corrections (Fading correction, Grain correction, Reduce dust and scratches, Backlight correction, Auto Tone), Gutter Shadow Correction, Text (OCR)
COPIER FUNCTIONS Copy Speed Colour Document : Approx. 28 sec.¹ Approx 22 sec¹
COPIER FUNCTIONS Copy Speed 10x15cm Borderless Photo : Approx. 49 sec.¹ Approx 45 sec¹
COPIER FUNCTIONS Copy Speed Mono : Up to 30 cpm Up to 28cpm
COPIER FUNCTIONS Copy Speed Colour : Up to 20 cpm Up to 23cpm
COPIER FUNCTIONS Other Features : Automatic Document Feeder up to 30 pages Auto Intensity (AE copy), Manual Intensity Adjustment, Duplex copy (for plain paper only), 4-on-1 copy, 2-on-1 copy, Sticker copy (x2, x4, x9, x16), Borderless copy, Image Repeat copy, Fade restored copy, Collated copy, Frame Erase copy
COPIER FUNCTIONS Auto Intensity (AE copy), Manual Intensity Adjustment, Image Repeat copy, Fit-to-page copy, Borderless copy, Sticker copy, 2-on-1 copy, 4-on-1copy, Frame Erase copy, Fade restore copy, Sort (collated copy)
INTERFACE AND SOFTWARE Mac OS X v.10.2.8 - v.10.4 Mac OS X v.10.3.9 - v.10.5
INTERFACE AND SOFTWARE Mac OS X v.10.4 / Safari / Intel ® processor, PowerPC G3 / 256 MB RAM / 700 MB Hard disk space* / CD-ROM drive / Display 1024x768 Mac OS X v.10.5 / Intel ® processor, PowerPC G4 (867 MHz or faster) / 512 MB RAM
INTERFACE AND SOFTWARE Mac OS X v.10.2.8 - v.10.3 / Safari / Intel ® processor, PowerPC G3 / 128 MB RAM / 700 MB Hard disk space* / CD-ROM drive / Display 1024x768 Mac OS X v.10.4 / Intel ® processor, PowerPC G3 / 256 MB RAM
INTERFACE AND SOFTWARE *If EPP EX for Mac is not included, HD space is 450 MB Mac OS X v.10.3.9 / PowerPC G3 / 128 MB RAM
INTERFACE AND SOFTWARE Safari / 650 MB Hard disk space / CD-ROM drive / Display XGA 1024x768
INTERFACE AND SOFTWARE Software Included : MP Navigator EX, Easy-PhotoPrint EX*, ScanSoft OmniPage SE (OCR software), NewSoft Presto! PageManager (Windows only) MP Navigator EX, Easy-PhotoPrint EX, Solution Menu, Nuance Communication OmniPage SE (OCR software), NewSoft Presto! PageManager (Windows only)
INTERFACE AND SOFTWARE * EPP EX for Mac: available for down load from the Canon web site
GENERAL FEATURES Dimensions (W x D x H) : 480 x 463 x 239mm 500×535×257mm
GENERAL FEATURES Acoustic Noise Levels : Print: Approx.36.5 dB(A) when printing in the highest print quality mode on Photo Paper Pro Print: Approx.33 dB(A) when printing in the highest print quality mode on Photo Paper Plus Semi-Gloss
GENERAL FEATURES Copy: Approx. 37 dB(A) when copying in the highest print quality mode on Photo Paper Pro Copy: Approx. 36.6 dB(A) when copying in the highest print quality mode on Photo Paper Plus Semi-Gloss
GENERAL FEATURES Weight : Approx. 10.4 Kg Approx. 16.6kg
GENERAL FEATURES Power Consumption : Standby: Approx. 4.5 W (when scanning lamp is off), Standby: Approx. 6.5W (when scanning lamp is off)
GENERAL FEATURES Off: Approx. 1.2 W, Off: Approx.1.6W
GENERAL FEATURES Copying: Approx 21 W¹ Copying: Approx 26W¹
GENERAL FEATURES Maximum Instantaneous: Approx 70W²

TweakMij wijzigde dit bericht 06-04-2008 04:08 (0%)
Reden: Achteraf kan altijd van alles beter.

Jezelf zijn kan jij het beste

Niemand ervaring met ricoh of nashuatec ?

toch maar is ff aangemeld...

Ik heb ondeetussen verder gezocht, en hoewel ik geen andere geschikte printers kon vinden, heb ik echter wel even een vergelijking gedaan naar de CPP.

deze kwam voor de HP op 14,8 USD cent (volgensdeze site, incl. papier, Fusers (WTF zijn dat?) ed.), op 0,1euro cent als je de kosten van de 88XL cartridge deelt door 2450pagina's (wat hp opgeeft als aantal pagina's per cartridge) deze laatste moet eigenlijk nog wat centen bij op voor papier, maar is wel een mooie indicatie.

Voor Canon zijn deze volgens een site 6,8 USD cent per pagina (incl. papier), echter kan ik nergens vinden hoeveel pagina's de zwarte cartridge van van de MX7600 bedrukt op 10%.

tot nu toe zijn de odds wel voor de canon, want ik vind de enveloppen mogelijkheid wel erg interessant.

||P4 2,6ghz-1792MB-Aquos LCDTV|| ++Canon20D+Tamron 28-75++

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
KingRoad826 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:58:
[...]

Hehe, dat is grappig, jij bent zo'n beetje de enige die via Tweakers.net V&A op mijn printer hebt gereageerd.... Is al weer even terug, dus vandaar dat je het waarschijnlijk niet meer weet.
Yeah, ben toen voor een HP CLJ3550n gegaan.
V&A aangeboden: Canon LaserShot LBP3460 (A4, 33 ppm, USB 2.0)
V&A aangeboden: Canon LaserShot LBP3460 (A4, 33 ppm, USB 2.0)
quote:
Tja, volgens mij staat hij goed geadverteerd. Hij is nieuw en prijs is slechts de helft van de nieuwprijs, heb er een factuur bij, alle specs vermeldt, in de juiste catagorie. Volgens mij zien de juiste mensen hem gewoon niet. Daarom hoopte ik dat iemand een NL printerforum kent met een "te koop" sectie, zodat ik wel potentiële kopers van mij printer bereik...
Ik denk dat er mensen erop af knappen omdat het raar is iets twee weken nieuw geleverd te hebben en dan zonder reden te koop staat. "Stuur het dan terug", zullen mensen vast denken.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Graag zou ik jullie advies willen vragen over de aanschaf van een nieuwe printer. Ik heb al wat vooronderzoek gedaan, maar kan niet zeggen dat ik daardoor zekerder wordt.
Afijn, in grote lijnen weet ik wel wat ik wil, namelijk een budget laserprinter. Ik zal vrijwel alleen tekst printen, en voor foto's stap ik wel naar de supermarkt of drogist. Ik heb begrepen dat een laser in dat geval goedkoper is dan inkjet. Daarnaast mag de printer, gezien mijn budget, niet te duur zijn in aanschaf (hooguit rond de 100 euro).
Ik kom dan uit bij een aantal printers, waarover ik allemaal verschillende (positieve en negatieve) verhalen lees. Dit zijn de Brother HL-2030, HP LaserJet 1018, HP LaserJet P1006 en Samsung ML-2010. Hiervan is de HP LaserJet P1006 (voor zover ik weet) de nieuwste, maar ook duurste. Geldt in dit geval nieuwer/duurder is beter? Want in dat geval zou ik voor dat model kiezen. Anderzijds, als een andere, goedkopere printer niet onderdoet, bespaar ik uiteraard graag wat euro's.
Kortom, welke printer kunnen jullie mij aanbevelen (en misschien willen jullie dat ook kort toelichten)?

quote:
tijn.online schreef op donderdag 10 april 2008 @ 12:11:
Ik zoek een printer en heb een lijstje, maar kan niet uit lijstje kiezen.
Je kunt kijken naar:
  • opstarttijd / tijd voor eerste pagina output
  • tonerkosten, pagina's per toner
  • snelheid
  • aansluitingen (usb, utp, wireless, etc.)
  • extra mogelijkheden (duplexer, extra lades, etc.)

PcDealer wijzigde dit bericht 10-04-2008 14:30 (56%)

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 22 augustus 2001

quote:
dirkie007 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 09:56:
Niemand ervaring met ricoh of nashuatec ?
Nashuatec is van Ricoh en richten meer op B2B.

Heb je een bepaalde model die je wilt hebben?

Pentium 920D - 1024MB DDR2 677Mhz - Asus P5LD2 - LG 17" TFT - WD 2000 GB 7200 rpm (IDE) - NEC 3540 DVD brander - Asus 48x24x52 - Sapphire X1300, 256MB - Windows XP SP2 <> MDA Compact I - SPV M700 <> Wii - NDS Lite

quote:
PcDealer schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:29:
[...]

Je kunt kijken naar:
  • opstarttijd / tijd voor eerste pagina output
  • tonerkosten, pagina's per toner
  • snelheid
  • aansluitingen (usb, utp, wireless, etc.)
  • extra mogelijkheden (duplexer, extra lades, etc.)
Wat betreft die zaken zijn de verschillen maar minimaal. Het zijn meer de andere zaken waar ik nogal wat verschillende verhalen over lees. Ik doel dan op betrouwbaarheid, geluidsproductie, gebruiksgemak, etc. Ik presenteer niet zozeer een lijstje waar ik niet uit kan kiezen, maar ben veeleer benieuwd of een nieuwer/duurder model per definitie (veel) beter is dan een (iets) ouder/goedkoper model. Kan iemand daar iets over zeggen?
Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

Ik zoek op dit moment een Canon Pixma printer voor mijn vader voor onder de 100 Euro. Maar wat belangrijk is dat er ook alternatieve inktcartridges te krijgen zijn voor de printer. Mijn Ip5000 heeft dit wel, maar zover ik weet hebben de laatste modellen zoals de 4500 geen alternatieve inkt meer?

quote:
tijn.online schreef op donderdag 10 april 2008 @ 15:45:
[...]

Wat betreft die zaken zijn de verschillen maar minimaal. Het zijn meer de andere zaken waar ik nogal wat verschillende verhalen over lees. Ik doel dan op betrouwbaarheid, geluidsproductie, gebruiksgemak, etc. Ik presenteer niet zozeer een lijstje waar ik niet uit kan kiezen, maar ben veeleer benieuwd of een nieuwer/duurder model per definitie (veel) beter is dan een (iets) ouder/goedkoper model. Kan iemand daar iets over zeggen?
Vaak heeft een duurder model (zoals wellicht de P1xxx) meer mogelijkheden en goedkopere supplies. De P zou ik wellicht in mkb aanraden, de nog goedkopere concurrenten wellicht niet (dit zeggende zonder me in de specs ingelezen te hebben).

Comp specs LinkedIn

quote:
ChiMan schreef op donderdag 10 april 2008 @ 14:43:
[...]

Nashuatec is van Ricoh en richten meer op B2B.

Heb je een bepaalde model die je wilt hebben?
Aficio™SP C220S

Ik heb nu al een +/- 2 jaar een Samsung ML-1610 waar eindelijk de toner van op is(de orginele die met capaciteit voor 1000 pagina's) nu zag ik een "Samsung ML-1610 toner zwart Digital Revolution uitvoering hoge capaciteit (3500 pagina's)" voor ¤40 wat een imitatie toner is, best goedkoop dus maar wat ik me afvraag of de kwaliteit wel hetzelfde is (http://www.123inkt.nl/sho...t_ML-1610D2ELSC_8029.html).

En is het misschien slimer om voor ¤63 een nieuwe ML-2010 te kopen aangezien de drum ook op kan gaan(hoe lang gaat die eigenlijk ongeveer mee?).
Of vergis ik me nu helemaal want ik zie hier dat er een toner en drum meegeleverd word.. http://www.comware.nl/supplies/samsung/sam-ls/samml1610d-1/ .
Er was toch wel iets ander wat ook na een lange tijd wat vervangen zou moeten worden?

Wikipedia: Laser printer
"Due to current market incentives, the least expensive consumer color laser printers often cost less than the total value of the replacement parts inside the printer. The photoreceptor assembly for example may last 100,000 pages but may cost as much to replace as buying a new printer with new toner cartridges included."

Is dat wat ik dan bedoel?

Oftewel ik kan beter gewoon een nieuwe toner kopen he _/-\o_

Heeft iemand trouwens scans van uitgeprinten fotos van bijvoorbeeld de Samsung CLP-300 of een van de andere kleuren laser printers tot +/- ¤175(http://tweakers.net/price...d=prijs&orderSort=asc), er wordt wel gezegd dat de kwaliteit slecht is maar ik ben nou wel benieuwd hoe slecht het precies is.
Vind het toch vreemd dat ik nergens scans ervan kan vinden :? .

kadooosh wijzigde dit bericht 11-04-2008 17:45 (14%)

quote:
kadooosh schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 17:14:
Er was toch wel iets ander wat ook na een lange tijd wat vervangen zou moeten worden?
Fuser en transferrol. Ik meen te weten dat alleen vanaf werkgroepprinters die vervangen (kunnen) worden.

Comp specs LinkedIn

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 20:37:
[...]

Fuser en transferrol. Ik meen te weten dat alleen vanaf werkgroepprinters die vervangen (kunnen) worden.
Lees hier het volgende:
Diversen

Meegeleverde verbruiksartikelen:

* 1 x tonercartridge - maximaal 2000 pagina's
* 1 x transferriem - maximaal 50000 pagina's
* 1 x fuser - maximaal 50000 pagina's
* 1 x oppakrol - maximaal 50000 pagina's

Dus ik hoef me zeker nog niet zorgen daarover te maken he ;)

Misschien nog iemand die een scan heeft van een geprinte foto van een kleurenlaserprinter?

Hey!

Ook ik ben opzoek naar een goede printer/all in one: voor een budget rond de 100 euro. De PrintFAQ heb ik gelezen en daaruit heb ik opgemaakt wat ik graag wil:

- Multifunctioneel, kopieer/scanfunctie is i.v.m. mijn studie zeer belangrijk
- geleiderail papierlade (heb nu een deskjet 2460, goedkoop pleurisding waar het papier 9 van de 10 keer vast zit of scheef zit)
- laag inktverbruik (wil niet iedere keer nieuwe catridges moeten halen zoals ik nu doe)
- printen via USB (heb een laptop)
- mooie/goede kleurenprints

Heb momenteel al enkele printers op het oog:

Canon Pixma M310, Canon PIXMA iP4500, Canon PIXMA M520 en de HP Officejet 5610.

pricewatch: Canon Pixma MX310

pricewatch: Canon Pixma iP4500

pricewatch: Canon Pixma MP520

pricewatch: HP Officejet 5610 (Kleur, Print & Scan & Copy & Fax, A4, USB)

Ik ben echt een leek op printgebied, vandaar vraag ik hier om hulp. Door mijn slechte ervaringen met HP (heb nu een Photosmart 7500 te leen, die ook scheef print omdat er niet zo'n geleideding of hoe je het ook noemt inzit) neig ik toch erg naar Canon. Maar op de PrintFAQ lees ik weer dat HP toch net weer ietsje beter is. :?

Wat zou voor mij op dit moment het beste alternatief zijn?

Groetjes

SuzyQ wijzigde dit bericht 13-04-2008 12:58 (27%)

quote:
SuzyQ schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:32:

Ik ben echt een leek op printgebied, vandaar vraag ik hier om hulp. Door mijn slechte ervaringen met HP (heb nu een Photosmart 7500 te leen, die ook scheef print omdat er niet zo'n geleideding of hoe je het ook noemt inzit) neig ik toch erg naar Canon. Maar op de PrintFAQ lees ik weer dat HP toch net weer ietsje beter is. :?
Geleiderail zegt me niets. Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad en nu een Color Laserjet 3550n. Ik heb nooit problemen gehad met scheeftrekken. Gebruik je el cheapo papier of zo?

Comp specs LinkedIn

ip 4500 heeft geen scanner en valt daardoor neem ik aan af? Uit dat rijtje heeft de MP520 de goedkoopste cardridges. 14 a 15 euro voor originele cardridges en je print er ongeveer 500 pagina's mee (Tekst).

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

quote:
PcDealer schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:10:
[...]

Geleiderail zegt me niets. Ik heb 8 jaar een HP Deskjet 895Cxi gehad en nu een Color Laserjet 3550n. Ik heb nooit problemen gehad met scheeftrekken. Gebruik je el cheapo papier of zo?
Hehe ik bedoel zo'n ding die je tegen de A4tjes aandouwt en wat er voor zorgt dat het papier recht in de printer komt. Op de printer thuis (hele oude HP) hebben wij ook zoiets, maar de printers die ik tot nu toe heb gehad, zat het allemaal niet en had ik 9 v/d 10 x het spul vastzitten :s... En ik gebruik 80 grams papier van de hema, gwoon huis tuin en keuken papier dus..

Bij de Pixma 310 wordt het papier (net als een canon ooit als eens bij mn ouders stond) van bovenaf ingevoerd, staand als het ware, dus dan gaat het denkik niet mis met de papier invoer (lijkt me)..

Bij de Pixma 520 kan ik het tot nu toe nog niet vinden..

Morgen maar eens in de stad (Nijmegen) vinden of ik de printers in real life kan zien, weet ik meteen of zo'n 'geleiderail' erop zit ;)

Gr.

quote:
Terror schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:31:
ip 4500 heeft geen scanner en valt daardoor neem ik aan af? Uit dat rijtje heeft de MP520 de goedkoopste cardridges. 14 a 15 euro voor originele cardridges en je print er ongeveer 500 pagina's mee (Tekst).
Thnx! En had het helemaal niet gezien bij de ip 4500, stom :s

quote:
SuzyQ schreef op zondag 13 april 2008 @ 15:10:
[...]

Hehe ik bedoel zo'n ding die je tegen de A4tjes aandouwt en wat er voor zorgt dat het papier recht in de printer komt. Op de printer thuis (hele oude HP) hebben wij ook zoiets, maar de printers die ik tot nu toe heb gehad, zat het allemaal niet en had ik 9 v/d 10 x het spul vastzitten :s... En ik gebruik 80 grams papier van de hema, gwoon huis tuin en keuken papier dus..
[...]
Oh, zo'n A4/Letter-schuif :) Tja, als een printer dat niet heeft en het kan wel verschillende formaten aan, is het een flutding.

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 30 augustus 2002

Ik zit een beetje in de stress. Ik heb hier voor 500 euro aan sticker labels liggen die volgens het bedrijf op inkjet uitgeprint kunnen worden. Uiteraard kan dat niet en blijkt deze voor de laser te zijn. uitgelegd aan het bedrijf en een nieuwe bestelling gedaan....maar nee hoor, ook deze passen niet in de inkjet, maar wel in de laser. Terwijl we eerst wel een bestelling hadden met dezelfde REF nummer die wel netjes op je inkjet uitgeprint konden worden.
Ik heb hier een laserjet staan, maar ja hoor...deze kan weer niet randloos printen.

Dus ik ben op zoek naar een laserprinter welke randloos kan printen. Ik ben al de hele avond aan het zoeken, maar krijg zo niet 123 voor mekaar welke printer hiervoor geschikt is. heb een pasje van Officecentre, maar begin ernstig te twijfelen of hun er wel eentje hebben die dat kan. Hun website is in ieder geval niet duidelijk daarin.

Iemand een idee welke printer hiervoor geschikt is?

quote:
Yzord schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 23:00:

Iemand een idee welke printer hiervoor geschikt is?
Geen enkel idee, volgens mij niet bestaand, althans niet betaalbaar.

Comp specs LinkedIn

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws