Gathering of Tweakers

Quicksearch
sapphire512mb

Ja maar lees dit dat eens:
. Een uitstekende afdrukresolutie van 1200 x 600 dpi biedt een professionele laserafdrukkwaliteit van tekst en foto's.

Dus alleen zwart/wit foto,s?....
Is er voor zon printer dan ook een kleuren toner dan?

Je kan er prima kleurenfoto's mee afdrukken.
Je foto's komen er dan zo uitzetten. Ziet er prima uit, toch?

Raymond wijzigde dit bericht 29-01-2008 23:33 (23%)

Weergave spoilertag moet uitgezet kunnen worden!!

quote:
Wildfire schreef op maandag 28 januari 2008 @ 16:19:

[...]

Ondertussen sta ik daadwerkelijk op het punt de 350N aan te schaffen, ik vraag me alleen af of deze Vista x64 compatible is. De Samsung website meldt alleen dat het ding Vista-compatible is, ja dat zal best maar zijn er ook 64-bits drivers?
Na al bijna een week te wachten op antwoord van Samsung zelf (die de vraag naar een "expert" hadden doorgestuurd) kwam ik afgelopen weekend op het "geniale" idee de drivers eens te downloaden en uit te pakken :P

Resultaat: onder de uitgepakte bestanden en mappen vond ik netjes een XP en Vista 64-bits mapje :)

Systeemspecs: Klik hier!

ondertitel ?
Reg. datum: 01 september 2005

quote:
kiddyl schreef op maandag 17 december 2007 @ 16:28:
Ik heb vandaag een Samsung ML-2010R gehaald. Installeren ging zonder problemen en de kwaliteit van de prints is goed. Echter maakt de fan heel veel geluid bij mij. Ik hoor een continue brom. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb een stille PC en dit overheerst al het geluid in mijn kamer als ik geen TV of muziek aan heb staan.
Helaas heb ik dit iets te laat gezien, want zo vaak check ik dit topic niet. De Samsung bevalt mij ook uitstekend en heeft zichzelf al terug verdiend ...
Wat geluidsproductie betreft heb ik weinig te klagen. Alleen als de printer wordt ingeschakeld maakt hij een periode redelijk wat geluid, maar na een tijdje stopt dat en hoor je hem niet meer.
Van een 'continue brom' kan ik hier niets ontdekken, maar misschien dat dit wordt overstemd door het geluid van overige apparatuur / ventilatie in de omgeving.
Voor de ML-2010R heb ik een deskjet gehad die onverklaarbare ruis produceerde. Na een zoektocht waar dat irriterende geluid vandaan kon komen hadden we op een gegeven moment bijna alles uitgeschakeld, zoals de computer, scanner, monitor, speakers, ventilatie, licht, etc. en toen kwamen we er achter dat het de printer was. Als de printer van het stroomnet werd gehaald verdween het geluid. Uitschakelen was niet voldoende. Vermoedelijk was het de voeding die een ruisend / sissend geluid produceerde.
Hoe dan ook, mijn Samsung staat gewoon 24/7 aan en ik bemerk hem alleen als er geprint wordt of als ik hem inschakel nadat hij uit is geweest.

Zo ... eindelijk dan toch de stap naar GoT gemaakt

Na al een hele tijd met mijn huidige printer (Canon Bubble Jet i320) te zitten printen ben ik volgens mij wel (binnenkort) toe aan een nieuwe. Hij begint kuren te vertonen zoals soms inktvlekken over de pagina en bij kleuren pagina heeft hij daar het meest last van en het lijkt wel of hij nog veel meer inkt gebruikt dan eerst. Ik weet dat Canon niet bekend staat om zijn zuinigheid van de inkt maar de tekst lijkt vaak net iets te dik uit geprint te worden.

Ik heb de Printer FAQ en heb mijn wensen voor mijn nieuwe printer opgesteld:
- Multifunctionele printer:
- - Printen
- - Scannen
- - Kopieren (minder belangrijk)
- - (Fax is geen must, maar als het kan mooi meegenomen)
- Een HP printer, want ik vind het wenselijk dat ik papier van voren kan invoeren en ook van voren uitkomt. De klassieke HP printer vorm zeg maar.
- Budget: < ~100 euro.
- Lage kosten print per pagina.
- USB aansluiting (maar dat heeft elke hedendaagse printer wel)
- Wireless is niet een must maar als het kan is het nog te overwegen.

Na wat onderzoek kwam ik uit dat HP redelijk lage prijs per pagina heeft dus dat kwam mooi uit. Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben. Als ik deze wensen in de PW invul kom ik hier op uit. Nog een redelijk aantal printers.

HP Deskjet F380 en de HP Deskjet F4100 lijken me iets te langzaam. Bij de HP Officejet 4300 zit de papierlade achter deze valt dus hoe dan ook af. De HP Officejet 5600 is misschien iets te groot en print even snel (of even langzaam) als de Deskjet F380 en de Deskjet F4100.
De HP Photosmart C3180 staat niet meer op de HP site en ook niet op de afdeling van HP die niet meer worden geproduceert. Dus de specificaties kan ik niet vinden van deze printer. Hij staat nog wel in de PriceWatch.
De HP Photosmart C4180 lijkt sterk op de HP Photosmart C4280 maar de C4180 lijkt met een paar eigenschappen iets beter. Hier staat nog dat er een Photosmart C4385 zou worden uitgebracht. Echter een paar weken later werd een nieuwbericht uitgebracht die niets over de Photosmart C4385 liet weten. Ook in de PriceWatch komt hij nog niet voor. Volgens het eerste nieuwsbericht zou deze C4385 ook beschikken over een draadloze verbinding.
Verder is ook nog de HP Photosmart C5180 en de HP Photosmart C5280 deze zitten net iets boven mijn budget en zijn ook niet veel beter dan de C4xxx serie als ik de specificaties die op de HP site moet geloven. En ook hier is het weer verrasend dat de C5180 iets beter is dan de C5280 de eerste heeft namelijk ook ethernet aansluitmogelijkheid.
Ten slotte is er ook nog een de HP PSC 1500 die lijkt alsof hij binnenkort of nu al uit productie is genomen. Volgens de PriceWatch is hij ook al een vrij oude printer.

Ik neig dus de keuze te maken voor de HP Photosmart C4180. Alleen vraag ik me nog af of de C4385 nog binnenkort in Nederland uitkomt? Ook heb ik even gezocht naar reviews: review 1, review 2 en review 3. Allemaal hebben ze het over de minpunt dat je de photo inkt steeds met de zwarte inkt moet wisselen. Maar is die photo inkt alleen voor photo's bedoelt of ook als kleur cartridge? Ik ben namelijk niet van plan foto's gaan printen. Kortom iemand dus ervaring met de (cartridges van) HP Photosmart C4180?
Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:16:
Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben.
Dan heb je niet goed gezocht, want alle Brother multifunctionals hebben de lade aan de voorkant.
Het leuke van Brother is dat je vaak wat meer features hebt dan HP voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld scannen en printen via het netwerk, terwijl je bij HP dan een prijsklasse hoger zit.
quote:
Daar kan ik CDtray A niet vinden. Overigens heb ik wel een ander programma geprobeerd dat compatible zou zijn met mijn printer (Audiolabel), maar die printte juist weer scheef op de cd. Ik hou het voorlopig maar bij de Canon software en neem het kleine randje voor lief.

Gizz wijzigde dit bericht 10-02-2008 15:55 (37%)

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

\o/ Japiejo, Japiejo! \o/

Makro:
HP Officejet 4315 EUR 45,00 (ex).
Printen faxen, kopiëren, scannen

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:16:
Ik weet dat Canon niet bekend staat om zijn zuinigheid van de inkt maar de tekst lijkt vaak net iets te dik uit geprint te worden.

Na wat onderzoek kwam ik uit dat HP redelijk lage prijs per pagina heeft dus dat kwam mooi uit. Ik kan namelijk geen ander printers die de papierlade aan de voorkant hebben.
Volgens mij zijn de Canon printers wel aardig zuinig, en is ook de prijs per pagina in het geval van de Canon printers behoorlijk laat.

Verder hebben de meeste Canon printers tegenwoordig twee papierlades: één aan de voorkant en één aan de bovenkant, dus wat dat betreft is HP niet meer de enige optie.

Bijvoorbeeld de Pixma iP4500

quote:
Gizz schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:49:
[...]

Dan heb je niet goed gezocht, want alle Brother multifunctionals hebben de lade aan de voorkant.
Het leuke van Brother is dat je vaak wat meer features hebt dan HP voor dezelfde prijs. Bijvoorbeeld scannen en printen via het netwerk, terwijl je bij HP dan een prijsklasse hoger zit.

[...]

Daar kan ik CDtray A niet vinden. Overigens heb ik wel een ander programma geprobeerd dat compatible zou zijn met mijn printer (Audiolabel), maar die printte juist weer scheef op de cd. Ik hou het voorlopig maar bij de Canon software en neem het kleine randje voor lief.
quote:
Jarod schreef op zondag 10 februari 2008 @ 16:02:
[...]

Volgens mij zijn de Canon printers wel aardig zuinig, en is ook de prijs per pagina in het geval van de Canon printers behoorlijk laat.

Verder hebben de meeste Canon printers tegenwoordig twee papierlades: één aan de voorkant en één aan de bovenkant, dus wat dat betreft is HP niet meer de enige optie.

Bijvoorbeeld de Pixma iP4500
Bedankt voor jullie reactie en info. Ik kan daar wel even verder mee zoeken. :)
Ik heb net de Samsung ML 2010R gekocht. Hierop zit een lampje met Toner saver, maar deze brand niet tijdens het printen. Betekent dit dat toner saver niet automatisch aanstaat? Zo niet, hoe kan ik de toner saver dan aanzetten?

Rebuilding knowledge database

Al in de driver-instellingen gekeken?

www.carina-avensisclub.nl

In de voorkeursinstellingen van de printer bij 'Printers en faxapparaten' staat de tonerbesparingsmodus aan. Echter het lampje op de printer zelf blijft uit tijdens het printen.

quote:
uppie8374 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:17:
Ik heb net de Samsung ML 2010R gekocht. Hierop zit een lampje met Toner saver, maar deze brand niet tijdens het printen. Betekent dit dat toner saver niet automatisch aanstaat?
Klopt
quote:
Zo niet, hoe kan ik de toner saver dan aanzetten?
quote:
uppie8374 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:27:
In de voorkeursinstellingen van de printer bij 'Printers en faxapparaten' staat de tonerbesparingsmodus aan. Echter het lampje op de printer zelf blijft uit tijdens het printen.
Zie hoofdstuk 1.7, 4.2, 4.5 en p.9 van de manual.
http://downloadcenter.sam...20484_ML-2010_English.pdf

Comp specs LinkedIn

quote:
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 10:24:
[...]
Klopt

[...]

[...]

Zie hoofdstuk 1.7, 4.2, 4.5 en p.9 van de manual.
http://downloadcenter.sam...20484_ML-2010_English.pdf
Gedownload, gelezen, en gedaan... nu werkt het wel :) Thx

quote:
PcDealer schreef op zondag 10 februari 2008 @ 15:50:
Makro:
HP Officejet 4315 EUR 45,00 (ex).
Printen faxen, kopiëren, scannen
Makro heeft de gewoonte end of life printers aan te bieden tegen dumpprijzen.

In België stond een aantal weken geleden de Officejet 9120 in de aanbieding voor 599.

Deze printer is 1/2/2008 end of sales life gegaan, wat wil zeggen dat de unit na deze dag niet meer verkocht mag worden.

Wat nog erger is, is dat Makro in het Brusselse Nederlandstalige units verkoopt aan Franstalige.
Indien die thuis erachter komen dat de handleiding in het Nederlands is alsook het frontpanel, dan stuurt Makro hen naar HP.

Echt schandalig, Makro moet toch ook de Franstalige aanbieden ? :(
HP zou dan deze klanten moeten helpen, omdat Makro er geen bal mee inzit met hun klanten.
Gaat er bij mij niet in. 8)7 Geeft wel aan dat de service van HP op niveau is. _/-\o_

Een heel goede all in one van HP is tegenwoording de Officejet Pro L-series 7400/7500/7600/7700.
Lees maar de review op internet.
Ook tijdelijk gratis 3 jaar garantie en een gratis extra cartridges !
http://h41112.www4.hp.com...dsc_smb_20071212202825306

abusimbal wijzigde dit bericht 12-02-2008 20:45 (16%)

quote:
abusimbal _/-\o_

Hoe verschilt een 3550 _echt_ van een 3700? Ik heb nu een extra ladebak (500v). De zwarte toner p/n is hetzelfde, maar de kleuren niet.

Comp specs LinkedIn

Hier de verschillen tussen een HP Laserjet 3500, 3550 en 3700
http://www.vb.net/products/HP/clj3500-3550-3700.pdf

Yes PcDealer I'm back ! Lang geleden

quote:
abusimbal schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:43:
Hier de verschillen tussen een HP Laserjet 3500, 3550 en 3700
http://www.vb.net/products/HP/clj3500-3550-3700.pdf

Yes PcDealer I'm back ! Lang geleden.
Woei!

Ja, de officiele specs heb ik gezien, Ik heb een 3550n.

Verschillen in:
- geheugengrootte
- printvolume
- externe vs interne printserver
- snellere processor
- etc.

Ik bedoel inside info: duplexer op de 3700-series wel, 35x0 series niet. Maar zou het wel werken in de 3550? 6.000p kleurentoner wel op de 3700, maar zou het werken in de 3550?.

Comp specs LinkedIn

quote:
PcDealer schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:50:
[...]
Ik bedoel inside info: duplexer op de 3700-series wel, 35x0 series niet. Maar zou het wel werken in de 3550? 6.000p kleurentoner wel op de 3700, maar zou het werken in de 3550?.
Van Laserjets weet ik niet veel, ben de inkjetman ;)

quote:
Regeneration schreef op zondag 10 februari 2008 @ 23:29:
[...]

[...]

Bedankt voor jullie reactie en info. Ik kan daar wel even verder mee zoeken. :)
De Brother printers heb ik nog niet heel goed bekeken, maar de eerste indruk is niet al te goed. Het lijkt een beetje een merk dat een lage prijs heeft maar de kwaliteit niet altijd even goed is. Klopt dit een beetje of is mijn gedachte een beetje verkeerd?

Hoe dan ook, ik ben verder gaan zoeken en heb inderdaad gevonden dat Canon nu ook best aardig zuinige printers heeft. Ik ben tot nu toe uitgekomen op een Canon Pixma MP510 alleen deze is nu minder goed verkrijgbaar en de opvolger is nagenoeg gelijk (en waarschijnlijk ook iets beter?) en dat is de Canon Pixma MP520. Mijn vraag was eigenlijk nu of van die twee papierlades die de Canon heeft één daarvan (de achterste) gewoon kan negeren/niet gebruiken?

Ik zal later zelf nog naar een winkel gaan, want in de reviews kan ik dat niet terugvinden, ook niet aan afbeeldingen.
quote:
Regeneration schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:02:
[...]

De Brother printers heb ik nog niet heel goed bekeken, maar de eerste indruk is niet al te goed. Het lijkt een beetje een merk dat een lage prijs heeft maar de kwaliteit niet altijd even goed is. Klopt dit een beetje of is mijn gedachte een beetje verkeerd?
Wat ik van Brother printers gezien heb is dat ze prima printjes maken, maar dat ze wat betreft kwaliteit niet kunnen tippen aan bijvoorbeeld de Canon printers.
quote:
Hoe dan ook, ik ben verder gaan zoeken en heb inderdaad gevonden dat Canon nu ook best aardig zuinige printers heeft. Ik ben tot nu toe uitgekomen op een Canon Pixma MP510 alleen deze is nu minder goed verkrijgbaar en de opvolger is nagenoeg gelijk (en waarschijnlijk ook iets beter?) en dat is de Canon Pixma MP520. Mijn vraag was eigenlijk nu of van die twee papierlades die de Canon heeft één daarvan (de achterste) gewoon kan negeren/niet gebruiken?

Ik zal later zelf nog naar een winkel gaan, want in de reviews kan ik dat niet terugvinden, ook niet aan afbeeldingen.
Ik denk dat het wat betreft kwaliteit niet zo heel veel uitmaakt, de nieuwere zal misschien heel iets beter zijn, misschien wat probleempjes nog verholpen, maar ik denk niet dat het het kwa printkwaliteit echt gaat merken.

Wat betreft de papierlades, het is geen enkel papier om één van de lades te negeren, ik heb zelf een MP510, daarop zit een selectieknop voor de papierlade, als je die op één van de twee lades zet blijft hij deze altijd gebruiken. Ik gebruik zelf ook alleen de onderste lade omdat dat wat betreft hoogte beter uitkomt. Ik kan mij niet voorstellen dat de MP520 dit niet heeft, maar dat zou je dan nog even na kunnen vragen bij de winkel waar je de printer gaat kopen.

quote:
Jarod schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 18:59:
[...]

Wat ik van Brother printers gezien heb is dat ze prima printjes maken, maar dat ze wat betreft kwaliteit niet kunnen tippen aan bijvoorbeeld de Canon printers.

[...]

Ik denk dat het wat betreft kwaliteit niet zo heel veel uitmaakt, de nieuwere zal misschien heel iets beter zijn, misschien wat probleempjes nog verholpen, maar ik denk niet dat het het kwa printkwaliteit echt gaat merken.

Wat betreft de papierlades, het is geen enkel papier om één van de lades te negeren, ik heb zelf een MP510, daarop zit een selectieknop voor de papierlade, als je die op één van de twee lades zet blijft hij deze altijd gebruiken. Ik gebruik zelf ook alleen de onderste lade omdat dat wat betreft hoogte beter uitkomt. Ik kan mij niet voorstellen dat de MP520 dit niet heeft, maar dat zou je dan nog even na kunnen vragen bij de winkel waar je de printer gaat kopen.
Bedankt voor je snelle reactie. :) Ik denk zelf ook de onderste lade zal gaan gebruiken. Ook i.v.m. de hoogte. Ik zal binnenkort even bij een winkel langsgaan.
Reg. datum: 06 oktober 2005

(NB: Ik begrijp niet precies wat het voordeel is van één hele lange algemene post over printers.
Maar zal mijn vraag hier stellen, misschien meer resultaat.)

Wij hebben deze wat grotere kleuren laserprinter.
Printer bevalt goed.

Nu raken de kleuren toners op, en zoek ik alternatieven voor de dure Dell toners.

In Nederland en Europa zijn er nauwelijks alternatieven.

De cartridges schijnen van een chip voorzien te zijn.
Maar dit schijnt tegenwoordig normaal te zijn en schijnen meevervangen of gereset te kunnen worden.

In de USA zijn wel nagevulde cartridges te koop. Veel goedkoper, mede door de lage dollar.

Mijn vraag:
Zou het kunnen, of is er iets bekend, dat is de chips ook bewust anders zijn in de USA.
Zeg maar net als de regiocode bij de dvd's?

Andere tips/meningen?

SCS

- If I could do that, I would do it better -

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws