quote:
Bravo schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 23:45:
Zo! Ik heb de knoop ook doorgehakt en het is een Brother DCP 7010L geworden.
Na de installatie van de drivers van de
brother website, werkte alles bijna vlekkeloos op mijn Ubuntu Feisty installatie, kopieren kon de printer al zonder drivers op de printer, scannen ging ook in een keer goed.
Alleen het printen heeft me wat moeite gekost, wat blijkt: je kunt alles configureren met CUPS en het lijkt dan te werken, maar de printer doet niets.
Oplossing:
code:
1
| sudo /etc/init.d/cupsys start |
en nu werkt het als een trein, de scans kunnen met
gocr ook herkent worden als text, maar verwacht met kleinere lettertypen hier niet al te veel van, daarnaast zijn de scans niet van fotokwaliteit, een echte bedrijfsoplossing dus.
zo ik zit even te kijken dat is een mooi ding voor zeer weinig geld.
Ik had alleen net een brother dcp-560n gekocht
ik heb al een brother 5150D duplex laser printer en wilde nog iets voor kleur nadat mijn canon i865 de geest had gegeven.
De 560N heeft een netwerk aansluiting en na installatie van de software op je pc kun je allerlei profielen aanmaken.
Op het apparaat zelf zit een kleuren lcd en ik kan hier allerlei zaken op doen, bijv selecteren naar welke pc ik wil scannen.
De ADF is leuk maar niet echt praktisch, de opening is vrij laag waardoor er niet al te veel papier in kan, je hebt ook al snel dat er meerdere blaadjes tegelijk gepakt worden.
Software werkt prima op Vista, kan helaas niet op windows 2003 server geinstalleerd worden (waardoor mijn eigen pc dus aan moet staan als ik ga scannen naar een pc)
al met al toch een tevreden brother fanboy:P
IRCfreAk wijzigde dit bericht 09-01-2008 08:45 (11%)