Gathering of Tweakers

Quicksearch
ondertitel ?
Reg. datum: 01 september 2005

Bedankt voor je vlotte reactie Bravo.
quote:
Toevallig heb ik vandaag dezelfde zoektocht ondernomen, het zoeken naar een laserprinter onder die onder Ubuntu ook werkt en kwam ik circa op dezelfde modellen uit.
Dat is fijn om te horen, dan zitten we ongetwijfeld in de goede richting :).
quote:
Allereerst het verschil tussen de ML 2010 en de ML 2010R, dit is de netwerkfunctionaliteit, de ML-2010R kun je dus direct aan het netwerk hangen.
Omdat de het verschil in de prijs ca 10 euro is denk ik dat ik voor deze versie ga.
Weet je zeker dat de R een netwerkversie is? Gebruikt Samsung daar de N aanduiding niet voor? Hoewel de samsung website die indruk wekt heb ik aanbiedingen van de R gezien die volgens de specificaties geen ethernet functionaliteit zouden hebben. Misschien is het een model dat is voorbereid op netwerkfunctionaliteit, maar moet je die er wel appart bijkopen?
Op zich is die netwerkfunctionaliteit wel erg aantrekkelijk, want ik heb jaren een computer als printserver laten funtioneren, maar dat is een stuk duurder dan een printer met netwerkfunctionaliteit natuurlijk. Weet je ook of de printertoegang / permissies bij de R zijn te configureren, want ik zit in een groot publiek netwerk en ik zit niet op pranks te wachten van collegastudenten ;).
Ha, je hebt me nu al lekker gemaakt met de ML 2010[b]R[b/], ik hoop dat he gelijk hebt wat netwerkfunctionaliteit betreft, want het lijkt me ideaal.

Zo ... eindelijk dan toch de stap naar GoT gemaakt

Reg. datum: 29 augustus 2005

quote:
yohanman schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 16:59:

Weet je zeker dat de R een netwerkversie is? Gebruikt Samsung daar de N aanduiding niet voor? Hoewel de samsung website die indruk wekt heb ik aanbiedingen van de R gezien die volgens de specificaties geen ethernet functionaliteit zouden hebben. Misschien is het een model dat is voorbereid op netwerkfunctionaliteit, maar moet je die er wel appart bijkopen?

[...]

Ha, je hebt me nu al lekker gemaakt met de ML 2010[b]R[b/], ik hoop dat he gelijk hebt wat netwerkfunctionaliteit betreft, want het lijkt me ideaal.
Helaas denk ik toch dat ik geen gelijk heb |:( en dat de R versie niks anders is dan de gewone. (ik kan ook niet meer terugvinden waarom ik dacht dat de R wel een netwerkversie was).
Nu begin ik zelf ook weer te twijfelen wat ik wil :|

[Server] [Ex-Game-PC]. Hard work never killed anybody, but why take a chance?

Ik sta op het punt een HP D9180 te kopen, maar heb er eigenlijk te weinig geld voor. Momenteel geen kleurenprinter ter beschikking, slechts een z-w laserprinter. het doel van de kleurenprinter is het printen van foto's tot A3 formaat. Ik denk dat de Hp momenteel de beste prijs/prestatieverhouding heeft.

Kan iemand me er nog vanaf praten of een goed alternatief aangeven.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
begintmeta schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:22:
Ik sta op het punt een HP D9180 te kopen, maar heb er eigenlijk te weinig geld voor. Momenteel geen kleurenprinter ter beschikking, slechts een z-w laserprinter. het doel van de kleurenprinter is het printen van foto's tot A3 formaat. Ik denk dat de Hp momenteel de beste prijs/prestatieverhouding heeft.

Kan iemand me er nog vanaf praten of een goed alternatief aangeven.
Volgens de keuzehelper is jouw keus de tweede, en waarschijnlijk goedkoper dan de eerste.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
Mei schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 16:18:
Ik speel al een tijdje met het idee een all-in-one te kopen voor op mijn kamer, want de printer van mijn ouders beneden is een 9 jaar oude HP inktjet. Ding is traag, ik ben niet zo'n inktjetfan en ik moet telkens via de computer beneden printen. Mijn eisen:
- zwart-wit laserjet
- flatbedscanner
- graag ook kopiëermogelijkheid
- liefst niet zo lelijk

Ik kwam afgelopen week in de folder van de Office Centre de Samsung ML-1630 tegen. Erg mooi dingetje, maar alleen de printer. Even bij Samsung gekeken en het blijkt dat de SCX-4500 ook een flatbedscanner en kopiëerfunctie heeft. Officiële specs. Heeft iemand ervaringen met deze scanner? Ziet er mooi en lekker compact uit, specs ogen mij ook wel goed, maar ik verder geen ervaring met dergelijke apparatuur. De prijs ligt net onder de 250 Euro. Voor mij wel aan de prijs, maargoed, ding is mooi en functioneel en wil er toch wel flink wat jaren mee gaan doen.
Kickje :)
Ik zit met kleine vraag.

Wanneer een lade met special papier op is wordt er automatische afgedrukt naar een andere lade. Herkenning?? ik zou dit graag willen blokeren binnen windows.

Ben nog wel aan het zoekken op Internet.

Al gevonden.. Kan hardware matig op onze machine's

http://www.support.xerox....Xcntry=NLD&objID=6960

To_Tall wijzigde dit bericht 15-11-2007 12:40 (24%)

ZEG HEB JIJ OOK Z'N ZIN??

ondertitel ?

quote:
Bravo schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:04:
[...]

Helaas denk ik toch dat ik geen gelijk heb |:( en dat de R versie niks anders is dan de gewone. (ik kan ook niet meer terugvinden waarom ik dacht dat de R wel een netwerkversie was).
Nu begin ik zelf ook weer te twijfelen wat ik wil :|
Hoewel ik nog steeds niet echt wijzer ben geworden heb ik twee mogelijke verklaringen voor het verschil van de R t.o.v. de gewone gevonden in andere discussie topics.

-De R zou op een milieuvriendelijkere wijze geproduceert zijn.
-De R zou een refurbished model kunnen zijn.

De laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ze als nieuw worden verkocht, anders zou het vermeld moeten worden toch?
Eerstgenoemde verklaring zou kunnen, maar een ander verschil kan de usb verbinding zijn, dat is een 2.0 bij de R tegen een 1.1 voor de gewone.

Hoewel we nog steeds niets wijzer zijn, lijkt de R gewoon een iets nieuwere revisie te zijn van hetzelfde apparaat?

Zaterdag ga ik er eentje halen denk ik, dus het is dan te hopen dat deze goed functioneerd onder linux. Als ik meer weet plaats ik het wel in dit topic ...

quote:
yohanman schreef op donderdag 15 november 2007 @ 12:56:
[...]

Hoewel ik nog steeds niet echt wijzer ben geworden heb ik twee mogelijke verklaringen voor het verschil van de R t.o.v. de gewone gevonden in andere discussie topics.

-De R zou op een milieuvriendelijkere wijze geproduceert zijn.
-De R zou een refurbished model kunnen zijn.

De laatste lijkt me onwaarschijnlijk, omdat ze als nieuw worden verkocht, anders zou het vermeld moeten worden toch?
Eerstgenoemde verklaring zou kunnen, maar een ander verschil kan de usb verbinding zijn, dat is een 2.0 bij de R tegen een 1.1 voor de gewone.

Hoewel we nog steeds niets wijzer zijn, lijkt de R gewoon een iets nieuwere revisie te zijn van hetzelfde apparaat?

Zaterdag ga ik er eentje halen denk ik, dus het is dan te hopen dat deze goed functioneerd onder linux. Als ik meer weet plaats ik het wel in dit topic ...
Fijn dat je ons op de hoogte wil houden, ik wacht met spanning af. ( * Bravo is volgende week jarig en mag ook een printer of All-In-One aanschaffen, maar dan moet het wel werken)

Reg. datum: 15 maart 2005

Gegroet mensen,
Ik las gisteren met interesse deze pagina over de Samsung ML-2010R.
Ik had namelijk dezelfde vragen als die hier werden gesteld, en heb niet gewacht tot het resultaat van de aankoop die door yohanman hier zou publiceren vandaag :)

Ik heb deze printer voor 59,95 gekocht bij Vi-Computer. Ik mocht hem helaas niet terugbrengen als hij het niet deed onder linux, maar ik nam het risico.
THuisgekomen heb ik hem aangesloten op de ubuntu 7.10-pc van mijn vrouw. Resultaat *pruttelpruttel* samsung ML2010R is klaar voor gebruik. Ik klik wat rond en print een testpagina die er feilloos uitkomt. Wat andere printjes, werkt prima, en ook erg snel!
En, geen enkel gedoe met drivers installeren of printertypes of weetikveel wat ik allemaal op ubuntuforums.org gelezen heb. Gewoon aansluiten, aanzetten en klaar, werkt meteen!

Wel lijkt het alsof de tekst erg licht is, bij printen van 2 pagina's op 1 kantje. Maar goed, misschien ligt dat aan ... instellingen, lettertype, eerste printjes die uit de printer kwamen, nog anders.... Ik weet het niet. Maar hij werkt iig prachtig.

Één punt van aandacht echter was dat er geen usb-kabel in de doos was meegeleverd, en dat er géén netwerkaansluiting op lijkt te zitten. Samen met de verkoper van Vi-computer gekeken op internet en dàt leek nou juist het verschil te zijn volgens een website. Maar helaas. De toner moest er stevig in geklikt worden (bleek nadat het ding het eerst gewoon niet deed), maar dat zal liggen aan mijn 0-ervaring met laserprinters voorzien van toner-cartridges...

Dus, dat is mijn (tot nog toe goede) ervaring.

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Moet ik een andere avatar?

Ja, en waar staat die R nu voor ..?

- 60,- is wel de laagste prijs die ik kan vinden voor dit apparaat. Bij ons vragen ze er zelfs 111,- voor!

Lennart wijzigde dit bericht 17-11-2007 11:54 (61%)

Mijn website!
Desktop PIV @ 2,8ghz met 1gb ram | Laptop PIII/600 met 256mb ram | beide Win XP Pro en Xubuntu
Camera (oa) Canon Eos d60 | 28-105 USM | 17-40 L | Canon PwrPro1 | 8 gb aan CF :)

ondertitel ?

quote:
Uchy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:00:
Gegroet mensen,
Ik las gisteren met interesse deze pagina over de Samsung ML-2010R.
Ik had namelijk dezelfde vragen als die hier werden gesteld, en heb niet gewacht tot het resultaat van de aankoop die door yohanman hier zou publiceren vandaag :)
Ik heb deze printer voor 59,95 gekocht bij Vi-Computer. Ik mocht hem helaas niet terugbrengen als hij het niet deed onder linux, maar ik nam het risico.
Inmiddels heb ik de ML-2010R hier ook staan, maar ik heb deze nog niet aangesloten. Mijn publicatie betreffende mijn (linux) bevindingen moet ik dus nog even uitstellen, omdat ik de printer maandag pas kan aansluiten op m'n netwerkje.
We zijn er ook nog steeds niet over uit wat nu exact het technische verschil tussen de twee is. De verkoper kon alleen vertellen dat de R de opvolger was, mogelijk is het dus gewoon een nieuwe revisie van hetzelfde apparaat. Misschien heeft het dus toch wel te maken met de (milieuvriendelijkere) productiewijze, maar dit blijft uiteraard pure speculatie ... hmmm, speculaas. Voor de rest is het printknopje oranje i.p.v. grijs en lijkt er een usb 2.0 aansluiting op te zitten, maar schijn bedriegt, want dit blijkt volgens de handleiding een usb 1.1 poort te zijn die uiteraard wel 2.0 compatible is.
Ik heb er uiteindelijk 70 euro voor betaalt en dat is een erg schappelijke prijs voor een dergelijke printer lijkt mij.
quote:
THuisgekomen heb ik hem aangesloten op de ubuntu 7.10-pc van mijn vrouw. Resultaat *pruttelpruttel* samsung ML2010R is klaar voor gebruik. Ik klik wat rond en print een testpagina die er feilloos uitkomt. Wat andere printjes, werkt prima, en ook erg snel!
En, geen enkel gedoe met drivers installeren of printertypes of weetikveel wat ik allemaal op ubuntuforums.org gelezen heb. Gewoon aansluiten, aanzetten en klaar, werkt meteen!

Wel lijkt het alsof de tekst erg licht is, bij printen van 2 pagina's op 1 kantje. Maar goed, misschien ligt dat aan ... instellingen, lettertype, eerste printjes die uit de printer kwamen, nog anders.... Ik weet het niet. Maar hij werkt iig prachtig.
Dat klinkt zeer positief, ik hoop dat het configureren hier net zo soepel verloopt :). Wel vraag ik me af van welke driver je gebruik maakt? Er zijn enkele verschillende mogelijkheden, maar slechts de samsungdriver biedt de ondersteuning die tot op zekere hoogte (dus bijna) het volledige potentieel van deze printer kan benutten. De resolutie is dan 600x600, maar dat is geen probleem, want die 1200 onder windows is toch geïnterpolleerd.
quote:
Één punt van aandacht echter was dat er geen usb-kabel in de doos was meegeleverd, en dat er géén netwerkaansluiting op lijkt te zitten. Samen met de verkoper van Vi-computer gekeken op internet en dàt leek nou juist het verschil te zijn volgens een website. Maar helaas. De toner moest er stevig in geklikt worden (bleek nadat het ding het eerst gewoon niet deed), maar dat zal liggen aan mijn 0-ervaring met laserprinters voorzien van toner-cartridges...

Dus, dat is mijn (tot nog toe goede) ervaring.
Er zit idd geen netwerkaansluiting op, maar dat had ik niet verwacht. Op de samsung website is de netwerkfunctionaliteid ook aangegeven als optioneel en daarvoor moet je een aparte module aanschaffen. Het is me echter niet duidelijk hoe deze dan moet worden aangesloten, want intern lijkt geen plaats en de enige (extern) aanwezige poort is van het type usb.

Het is i.i.g. fijn te horen dat je de printer zo vlot aan de praat hebt gekregen. Veel suc6 met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat we nog veel plezier aan onze samsung ML-2010R'tjes mogen beleven.

Uchy en yohanman bedankt voor jullie 'reviews'. Ik denk dat ik er nu ook eentje ga (laten) aanschaffen.
Maar eerst weer mn ubuntu op orde krijgen, stel updates gehad (Feisty) en nu idle load van 17 8)7

Reg. datum: 15 maart 2005

Graag gedaan!
Ik gebruik de CUPS-driver yohanman, tenminste, dat is wat ik uit het schermpje achter system-administration-printing opmaak. Daar staat CUPS: ML2010R of iets in die trant.

Enige puntje tot nog toe: Ik kan niet meerdere exemplaren van een document printen, vanuit OO.o, tenzij ik dat echt in de instellingen van de printer instel. Ik heb hierover al het een en ander aan bugs op launchpad gevonden. Dat lijkt te maken te hebben met de gnome-printer-interface, maar weet t niet zeker.

voor meer info, zie:
https://bugs.launchpad.ne...openoffice.org/+bug/50457

en voor meerdere sheets per pagina:
http://ubuntuforums.org/s...=printing+multiple+copies

One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs

Op de site van Samsung staat duidelijk
quote:
Interface USB 1.1 (Compatible With USB 2.0)
.
Als ik kijk naar de productpagina's van de ML-2010 en de ML-2010R, is alles identiek, zelfs de fabrikantcode
quote:
Model Code ML-2010D3
.

Helaas gebruiken ze voor beide modellen dezelfde manual.

Comp specs LinkedIn

www.purken.org

Die modelcode is volgens mij voor de toner, hij staat achter consumables.

Uhmmm, ik bedenk er nog een
NU HEB IK ZIN IN DOORNROOSJE NIJMEGEN!!!!!!

Iemand ervaring met Samsung CLP-300 of Samsung CLP-350N?

Ik ben namelijk van plan een kleurenlaserprinter aan te schaffen. Ik weet dat het niet ultramegatopkwaliteit kleurenafdrukken zullen zijn, maar dat verwacht ik ook niet.

Systeemspecs: Klik hier!

quote:
jopie schreef op woensdag 21 november 2007 @ 08:50:
Die modelcode is volgens mij voor de toner, hij staat achter consumables.
Hmmm... inderdaad.

Comp specs LinkedIn

quote:
_-Tijmen-_ schreef op donderdag 01 november 2007 @ 23:17:
Ik zit met een probleem bij ons thuis hebben we een nieuwe printer nodig maar we hebben geen flauw idee welke wan't als je er eentje gevonden hebt, hoor je weer slechte reviews en ik weet niet echt waar je nou op moet letten.
Maar nu heb ik er eentje gevonden de canon pixma mx700, is dit wat de revieuwer is er wel tevereden over.
http://reviews.cnet.com/m...4505-3181_7-32590817.html

of zijn er beter printers tussen de 100 en de 200 euro.

alvast bedankt.
Ik heb nog even gekeken en kwam ook de Canon Pixma MX700 tegen. Heb jij hem al gekocht? Zo ja, hoe is-ie?

edit:

Ik zat even te kijken waar ik zo'n ding hier ergens neer kan zetten. Beste plek is een tafeltje ergens i m'n kamer. Afstand is denk ik net te ver voor USB (USB kon technisch gezien max.5 meter zonder hub), dus dan is een netwerkaansluiting ideaal. Printen kan zeker via die aansluiting, maar kan je bij de MX700 ook scannen op die manier?

Ik had trouwens het idee een B&W laserjet met flatbedscanner te kopen, dit omdat ik wel in kleur dingen wil kunnen scannen (en ook kopietjes wil kunnen maken), maar toch alleen maar tekst of andere dingen die toch wel in zwart-wit kunnen print. Er zijn echter weinig all-in-ones die dat hebben. Is inktjet dan ook een goede keuze?

Mei wijzigde dit bericht 26-11-2007 20:24 (14%)

Heb vandaag de nieuwe brother DCP-350C all in one gekocht ter vervanging van mijn Dell all in one.

De installatie was een eitje en de afdrukken zijn vele malen beter dan mijn Dell. Ben ook erg blij met de 4 aparte inkt tankjes. Ben nu al vele malen tevredener tov de Dell all in one

Reg. datum: 15 november 2004

quote:
Erotiek_Sipa schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:22:
[...]

Heb vandaag de DCP-770CW via post gekregen. Ziet er goed uit! Heb hem meteen aangesloten op de netwerk. Printen en scannen gaat makkelijk via de software. Kopieeren nog niet gedaan.
Hoe bevalt de DCP-770CW? Hoe is de print kwaliteit voor zowel tekst als foto's?
Is de software makkelijk te gebruiken?

Ik ben aan het kijken voor een ethernet printer maar ik twijfel tussen deze en de canon mp610r.
Misschien andere suggesties?

quote:
drbob123 schreef op woensdag 28 november 2007 @ 07:02:
[...]

Hoe bevalt de DCP-770CW? Hoe is de print kwaliteit voor zowel tekst als foto's?
Is de software makkelijk te gebruiken?

Ik ben aan het kijken voor een ethernet printer maar ik twijfel tussen deze en de canon mp610r.
Misschien andere suggesties?
Heb net vandaag de DCP-770CW besteld bij de kijkshop (bijna net zo duur als Zercom -en- je kan gewoon naar je lokale kijkshop om te klagen)..

Heb deze gekozen omdat de Canon wel eens last heeft van verstopte/slechte printkoppen. Nu kan dit bij de Brother natuurlijk ook, maar daar was niets over te vinden :P

Los daarvan heb ik in meedere testen al gezien dat Brother vaak goed scoort, en vaak beter dan Canon. En daarnaast is de DCP-770CW gewoon een stuk mooier :) dat hij 2 lades heeft bevalt ook, en geen 'top loader' of hoe je zo'n lelijk plastic omhoog stekend geval aan de achterkant ook wil noemen. Heeft hij LAN+WLAN en dat krijg je niet zo makkelijk in de Canons.

wie heeft er aan mijn signature gezeten!?

quote:
fredgroes schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 19:29:
Heb vandaag de nieuwe brother DCP-350C all in one gekocht ter vervanging van mijn Dell all in one.

De installatie was een eitje en de afdrukken zijn vele malen beter dan mijn Dell. Ben ook erg blij met de 4 aparte inkt tankjes. Ben nu al vele malen tevredener tov de Dell all in one
Werkt deze printer goed met Vista ?
Heb nu een HP PSC 1610 all-in-one maar moet elke dag drivers opnieuw installeren :(
Verkoop die wel aan m'n ouders >:)

Dell XPS™ M1530 Crimson Red | Nintendo® Wii™ | HTC TyTN II | Canon IXUS 850 IS

quote:
Harm-Jan schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 00:44:
[...]

Werkt deze printer goed met Vista ?
Heb nu een HP PSC 1610 all-in-one maar moet elke dag drivers opnieuw installeren :(
Verkoop die wel aan m'n ouders >:)
heb geen idee want ik draai nog op xp. In de handleiding word al wel gesprokken over hoe je de printer moet installeren onder vista. Dus ik ga er vanuit dat hij dan ook werkt.

quote:
fredgroes schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 10:35:
[...]

heb geen idee want ik draai nog op xp. In de handleiding word al wel gesprokken over hoe je de printer moet installeren onder vista. Dus ik ga er vanuit dat hij dan ook werkt.
Oke bedankt :*) Deze week maar even een DCP-350C aanschaffen O-)

Dell XPS™ M1530 Crimson Red | Nintendo® Wii™ | HTC TyTN II | Canon IXUS 850 IS

Ik ben op zoek naar een kleurenlaserprinter. Hij hoeft niet stil te zijn, snelheid doet er ook niet toe. wat ik wel belangrijk vind is duurzaamheid, aparte cmyk toners en een beetje behoorlijke kleurenkwaliteit, resolutie hoeft niet van "prof. hoogte" te zijn. Kan iemand mij een beetje in de juiste richting sturen?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws