quote:
Uchy schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 10:00:
Gegroet mensen,
Ik las gisteren met interesse deze pagina over de Samsung ML-2010R.
Ik had namelijk dezelfde vragen als die hier werden gesteld, en heb niet gewacht tot het resultaat van de aankoop die door yohanman hier zou publiceren vandaag

Ik heb deze printer voor 59,95 gekocht bij Vi-Computer. Ik mocht hem helaas niet terugbrengen als hij het niet deed onder linux, maar ik nam het risico.
Inmiddels heb ik de ML-2010R hier ook staan, maar ik heb deze nog niet aangesloten. Mijn publicatie betreffende mijn (linux) bevindingen moet ik dus nog even uitstellen, omdat ik de printer maandag pas kan aansluiten op m'n netwerkje.
We zijn er ook nog steeds niet over uit wat nu exact het technische verschil tussen de twee is. De verkoper kon alleen vertellen dat de R de opvolger was, mogelijk is het dus gewoon een nieuwe revisie van hetzelfde apparaat. Misschien heeft het dus toch wel te maken met de (milieuvriendelijkere) productiewijze, maar dit blijft uiteraard pure speculatie ... hmmm, speculaas. Voor de rest is het printknopje oranje i.p.v. grijs en lijkt er een usb 2.0 aansluiting op te zitten, maar schijn bedriegt, want dit blijkt volgens de handleiding een usb 1.1 poort te zijn die uiteraard wel 2.0 compatible is.
Ik heb er uiteindelijk 70 euro voor betaalt en dat is een erg schappelijke prijs voor een dergelijke printer lijkt mij.
quote:
THuisgekomen heb ik hem aangesloten op de ubuntu 7.10-pc van mijn vrouw. Resultaat *pruttelpruttel* samsung ML2010R is klaar voor gebruik. Ik klik wat rond en print een testpagina die er feilloos uitkomt. Wat andere printjes, werkt prima, en ook erg snel!
En, geen enkel gedoe met drivers installeren of printertypes of weetikveel wat ik allemaal op ubuntuforums.org gelezen heb. Gewoon aansluiten, aanzetten en klaar, werkt meteen!
Wel lijkt het alsof de tekst erg licht is, bij printen van 2 pagina's op 1 kantje. Maar goed, misschien ligt dat aan ... instellingen, lettertype, eerste printjes die uit de printer kwamen, nog anders.... Ik weet het niet. Maar hij werkt iig prachtig.
Dat klinkt zeer positief, ik hoop dat het configureren hier net zo soepel verloopt

. Wel vraag ik me af van welke driver je gebruik maakt? Er zijn enkele verschillende mogelijkheden, maar slechts de samsungdriver biedt de ondersteuning die tot op zekere hoogte (dus bijna) het volledige potentieel van deze printer kan benutten. De resolutie is dan 600x600, maar dat is geen probleem, want die 1200 onder windows is toch geïnterpolleerd.
quote:
Één punt van aandacht echter was dat er geen usb-kabel in de doos was meegeleverd, en dat er géén netwerkaansluiting op lijkt te zitten. Samen met de verkoper van Vi-computer gekeken op internet en dàt leek nou juist het verschil te zijn volgens een website. Maar helaas. De toner moest er stevig in geklikt worden (bleek nadat het ding het eerst gewoon niet deed), maar dat zal liggen aan mijn 0-ervaring met laserprinters voorzien van toner-cartridges...
Dus, dat is mijn (tot nog toe goede) ervaring.
Er zit idd geen netwerkaansluiting op, maar dat had ik niet verwacht. Op de samsung website is de netwerkfunctionaliteid ook aangegeven als optioneel en daarvoor moet je een aparte module aanschaffen. Het is me echter niet duidelijk hoe deze dan moet worden aangesloten, want intern lijkt geen plaats en de enige (extern) aanwezige poort is van het type usb.
Het is i.i.g. fijn te horen dat je de printer zo vlot aan de praat hebt gekregen. Veel suc6 met je nieuwe aanwinst en ik hoop dat we nog veel plezier aan onze samsung ML-2010R'tjes mogen beleven.