Gathering of Tweakers

Quicksearch
Aangezien er bijna nergens meer cartridges te krijgen zijn voor de BJC-4400 van Canon ben ik op zoek naar een nieuwe printer. In eerste instantie lijkt de Canon MP180 mij wel een interessant apparaat. Hij krijgt goede reviews dus daar ligt het niet aan. Wat mij minder goed bevalt zijn de inktcartridges. 20 euro voor 16ml zwart en 25 euro voor 3x4ml kleur. Nu ben ik niet echt een frequente printer, maar een euro per mililiter is wel veel van het goede.

Heeft iemand misschien een betere aanrader voor een kleurenprinter? Zelf ben ik Canon gewend en heb ik niet zoveel goeds gehoord over HP? Is het misschien verstandiger om wat meer uit te geven aan een duurdere printer waarmee je uiteindelijk minder kwijt bent aan inkt? Of misschien geen all-in-one? Zo'n scanner vind ik "wel leuk", maar het gaat uiteindelijk om de printer, waar voornamelijk verslagen mee worden afgedrukt. Als er een betaalbare printer is met groot zwart reservoir dat te koop is, zou ik dat wel ideaal vinden.

Ik heb o.a. op CNET al reviews afgezocht, maar erg veel duidelijkheid creëert dat niet.

Instant compatibiliteit met Linux is ook een +. Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope netwerk printer, maar honderden euro's is mij teveel voor een printer.

PHiXioN wijzigde dit bericht 12-09-2007 20:22 (7%)

quote:
PHiXioN schreef op woensdag 12 september 2007 @ 20:12:
Aangezien er bijna nergens meer cartridges te krijgen zijn voor de BJC-4400 van Canon ben ik op zoek naar een nieuwe printer. In eerste instantie lijkt de Canon MP180 mij wel een interessant apparaat. Hij krijgt goede reviews dus daar ligt het niet aan. Wat mij minder goed bevalt zijn de inktcartridges. 20 euro voor 16ml zwart en 25 euro voor 3x4ml kleur. Nu ben ik niet echt een frequente printer, maar een euro per mililiter is wel veel van het goede.

Heeft iemand misschien een betere aanrader voor een kleurenprinter? Zelf ben ik Canon gewend en heb ik niet zoveel goeds gehoord over HP? Is het misschien verstandiger om wat meer uit te geven aan een duurdere printer waarmee je uiteindelijk minder kwijt bent aan inkt? Of misschien geen all-in-one? Zo'n scanner vind ik "wel leuk", maar het gaat uiteindelijk om de printer, waar voornamelijk verslagen mee worden afgedrukt. Als er een betaalbare printer is met groot zwart reservoir dat te koop is, zou ik dat wel ideaal vinden.

Ik heb o.a. op CNET al reviews afgezocht, maar erg veel duidelijkheid creëert dat niet.

Instant compatibiliteit met Linux is ook een +. Ik was eigenlijk op zoek naar een goedkope netwerk printer, maar honderden euro's is mij teveel voor een printer.
Je zou kunnen kijken naar een Canon Pixma MP510, deze is ongeveer 20 euro duurder dan de MP180, maar daarvoor heb je dan wel een printer met gescheiden inkttankjes en met een kleurenschermpje om direct foto's op te kunnen bekijken en printen. Bij deze printer is het zwarte inkttankje ook nog eens groter dan de kleurentankjes waardoor je dus minder vaak een nieuw tankje hoeft te kopen. De tankjes zijn eventueel na te vullen, alhoewel ik daar zelf niet al te beste ervaringen mee heb (niet zozeer met het navullen, maar meer met de printkwaliteit en de invloed van de tankjes op de levensduur van de printer).

Mocht je de compatibiliteit met Linux echt belangrijk vinden dan zou je ook eens kunnen kijken naar de Brother all-in-ones, bijvoorbeeld de DCP-135C. Deze heeft ook gescheiden inkttankjes, hij is alleen iets minder uitgebreid van de Canon Pixma MP510, echter, Brother levert wel standaard Linux drivers voor deze printer. De verschillen die ik voornamelijk zag tussen de printjes van Canon printers en Brother printers uit ongeveer dezelfde prijsklasse was dat de Canon printjes er vaak wat beter uitzagen, maar de kwaliteit van Brother was zeker niet slecht, vooral met foto's op glanspapier zag je de verschillen.

Jarod wijzigde dit bericht 12-09-2007 21:01 (13%)
Reden: Stuk over Brother all-in-one toegevoegd.

Bedankt voor je reply, ik zal deze opties eens serieus in overweging nemen!

Over navullen of de aanschaf van namaakproducten heb ik inderdaad ook niet veel positiefs gehoord, dus dat ga ik maar niet uitproberen. Al is het wel verleiderlijk als je de prijzen van de cartridges ziet.

PHiXioN wijzigde dit bericht 13-09-2007 00:11 (58%)

Dan wil ik daar ook nog een duit over in het zakje doen: Ik heb er printers een storing door zien krijgen (was gelukkig een HP, dus een originele, nieuwe cartridge erin en het was opgelost) en ik heb nog nooit een goede afdruk met een "nep" cartridge gemaakt zien worden. En ik heb afdrukken van zeker 10 verschillende printers met navulcartridges gezien.
Blijkbaar gaat het extra geld wat een originele cartridge niet alleen aan winst op, maar zit er ook daadwerkelijk betere inkt in.
Reg. datum: 12 december 2003

Ik print al jaren mat alternatieve cartridges van een vrij bekend merk met een IP3000 en deze afdrukken zien er keer op keer prima uit!

Daarom wil ik dus ook weten of die chipjes op de nieuwere cartridges met een goede kans van slagen overgezet kunnen worden ;)

Wat is het kiezen van een printer toch een ellende. Ik ben er net uit dat ik wat meer ga uitgeven voor een printer en heb nu een aantal modellen op het oog.

1. Brother DCP-560CN

Mooi ding, netwerk compatibel.... maar bij de winkel waar ie te koop staat hebben ze geen Brother cartridges. Alleen goedkope Duitse namaak. Ik vind het wel prettig als je bij elke electronicazaak terecht kan voor printcartridges, officiële dus, ook wanneer je er snel een nodig hebt. Dus neig ik al sneller richting HP en Canon, want dat verkopen ze echt overal.

2. HP C5180

In eerste instantie lijkt het mij een goede printer, maar schijnbaar zijn er nogal wat klachten over slechte, vlekkende zwarte inkt. Aangezien er ook veel verslagen mee geprint moeten worden, vind ik dit toch een zwaar minpunt.

3. Canon MP510

Ziet er ook uit qua specs, en levert schijnbaar de beste kwaliteit foto's af, maar heeft geen netwerkaansluiting en is schijnbaar ook een ramp om vanuit Linux degelijke prints af te leveren. Zeker nu de windows pc van ons ter reparatie staat, vind ik het wel prettig als ik hem ook met Linux kan gebruiken.

Verder zag ik ook de Brother MFC-440, maar die heeft uiteraard hetzelfde probleem. Met een fax doe ik ook niets, dus daar doe ik het niet voor. Ik neig toch naar deze laatste, want die was goedkoper. Maar toch zou ik het erg vervelend vinden als die Brother cartridges over 2 jaar uit de schappen zijn.

Ik zoek een printer die op papier van ong grootte van een visitekaartje kan printen.
op het werk hebben wij nu een hp deskjet 880c, een heel oude printer, maar dat is de enige die het doet :(
we gebruiken het voor prijskaartjes
Is er geen printer die dat kan ?

ASUScommando e4300 ultra120extreme

Reg. datum: 25 oktober 2006

quote:
El-Tweako schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:30:
Ik zoek een printer die op papier van ong grootte van een visitekaartje kan printen.
op het werk hebben wij nu een hp deskjet 880c, een heel oude printer, maar dat is de enige die het doet :(
Wij gebruiken daarvoor een Dymo labelwriter, dat werkt prima en supersnel ! zijn zeer veel papiersoorten/maten voor verkrijgbaar.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
El-Tweako schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:30:
Waarom voldoet de oude niet?

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
PHiXioN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:15:
Wat is het kiezen van een printer toch een ellende. Ik ben er net uit dat ik wat meer ga uitgeven voor een printer en heb nu een aantal modellen op het oog.

1. Brother DCP-560CN

Mooi ding, netwerk compatibel.... maar bij de winkel waar ie te koop staat hebben ze geen Brother cartridges. Alleen goedkope Duitse namaak. Ik vind het wel prettig als je bij elke electronicazaak terecht kan voor printcartridges, officiële dus, ook wanneer je er snel een nodig hebt. Dus neig ik al sneller richting HP en Canon, want dat verkopen ze echt overal.

......

Verder zag ik ook de Brother MFC-440, maar die heeft uiteraard hetzelfde probleem. Met een fax doe ik ook niets, dus daar doe ik het niet voor. Ik neig toch naar deze laatste, want die was goedkoper. Maar toch zou ik het erg vervelend vinden als die Brother cartridges over 2 jaar uit de schappen zijn.
Ik denk eerder dat de tankjes voor de Brother's langzaamaan in meer winkels te verkrijgen zullen zijn. Brother timmerde vroeger vooral in de zakelijke markt aan de weg, wat verklaart waarom veel electronicazaken de tankjes niet verkopen, nu ze zich ook meer en meer richten op de consumentenmarkt zullen ook de inkttankjes meer in electronicazaken te vinden zijn, echter kan dat nog wel even duren.

quote:
MEN-O schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:36:
[...]

Wij gebruiken daarvoor een Dymo labelwriter, dat werkt prima en supersnel ! zijn zeer veel papiersoorten/maten voor verkrijgbaar.
Wij drukken ze op dik papier , en het zijn zegmaar andere soorten prijskaartjes dan normaal. We hangen ze boven het product, het is meer een prijs en informatie kaart tegelijk.
quote:
PcDealer schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 19:40:
[...]

Waarom voldoet de oude niet?
Die gaat ooit een keer defect ;)
Bovendien doet ie erg raar, afentoe print ie 100paginas met ##%%$$ enz uit.

Da's een probleempje met de communicatie, hoeft niet perse aan de printer te liggen.

Hebben die labelmerken (als avery bijvoorbeeld) geen A4 papier, met daarin kleine kaartjes voorgestanst? Dat is er wel voor CD hoesjes, dus mischien ook wel voor prijskaartjes. Het hoeft toch niet persé exact dezelfde afmetingen te hebben als die jullie nu gebruiken?

En anders kan je altijd nog die Dymo stickers op een stukkie dik papier plakken. Dat zal ook wel werken :)

quote:
Raymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:52:
Da's een probleempje met de communicatie, hoeft niet perse aan de printer te liggen.

Hebben die labelmerken (als avery bijvoorbeeld) geen A4 papier, met daarin kleine kaartjes voorgestanst? Dat is er wel voor CD hoesjes, dus mischien ook wel voor prijskaartjes. Het hoeft toch niet persé exact dezelfde afmetingen te hebben als die jullie nu gebruiken?
Ja, dat is. Ook Office Centre huismerk.

Comp specs LinkedIn

Momento Mori
Reg. datum: 07 september 2001

Zijn er hier nog epson r800 bezitters?
Zou graag willen weten hoe degelijk hij is. Ik kreeg te horen van de Fotoacademie dat dit DE a4 foto printer was. Het ding is redelijk geprijst maar kom hem 2e hands nog wat goedkoper tegen. Nadeel is enkel dat hij al erg lang in productie is en de 2e handsmodel wel eens 4 a 5 jaar oud kunnen zijn.

In het kort:
Wie heeft er al jaren een epson r800, en hoe functioneert hij nog?

AMD XP2500@3200 - asus A7N8X Deluxe - 1024 PC3200 - 320Gig - Radeon 9700 - Audigy platinum - 19" IIyama

quote:
Raymond schreef op donderdag 20 september 2007 @ 18:52:

En anders kan je altijd nog die Dymo stickers op een stukkie dik papier plakken. Dat zal ook wel werken :)
Elk prijskaartje heeft nu ook een andere afmeting, dus kleine voorgestanste kaartjes is niet echt handig.
Zijn er geen printers meer waar je losse stukjes papier kan invoeren :S ?

Okay, ik ben ten einde raad want mijn trouwe printertje heeft zichzelf zojuist tegen mij gekeerd.

Printer: HP Deskjet 5550
Aansluiting: USB

Probleem:
Sinds vandaag voert de printer het papier alleen maar door zonder ook daadwerkelijk te printen. Testpagina's en de uilijnpagina'na het installeren van nieuwe cartridges worden wel afgedrukt dus de printer an sich is niet kapot. Als ik echter een 'normale' printopdracht geef vanuit Windows of een willekeurig programma wordt er keurig één vel papier gepakt door de printer, gaat het blauwe (uitlijn?) lampje de papierrand langs, en wanneer het printen eigenlijk zou moeten beginnen gooit de printer het vel papier met hoge snelheid eruit. Alles gaat perfect, alleen het printen wordt niet gestart...

Wat heb ik zelf al geprobeerd
- Printer (hardware) verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Printersoftware (drivers) verwijderd en opnieuw geinstalleerd
- Nieuwe cartridges geinstalleerd en automagisch uitgelijnd
- De search, Google en HP probleemoplosser gebruikt
- HP een supportmail gestuurd die nog niet beantwoord is
- Bij dit alles vaak genoeg de PC en printer gerestart
- De printer van binnen en van buiten bekeken en schoongemaakt (zonder dingen open te maken die eigenlijk niet open horen te gaan) en alle klepjes opnieuw afgesloten

Ik heb echt geen idee wat ik nog kan proberen, of waar ik het probleem moet zoeken? Gisteren kon ik nog printen en vandaag krijg ik alleen onbedrukte vellen papier om m'n oren. A-relaxed!
De printer is an sich dus nog wel OK want de testpagina (bij het lang indrukken van de papierinvoer-knop, niet de tespagina vanuit Windows) wordt wel afgedrukt en bij het opnieuw installeren van de printer krijg ik ook de mooie relcame pagina afgedrukt.

Waar moet ik het nu volgens jullie mening zoeken?

Kijk hier eens, misschien staat er wat bij wat je over het hoofd hebt gezien:
Printed Output Contains Strange Characters or Blank or Partial Pages

Comp specs LinkedIn

Ja, die had ik ook al gezien.
Ik heb zojuist getest op een andere PC en daar werkt de printer gewoon zoals het hoort. Het probleem zit dus in mijn PC. Ik heb daarop weer alle HP software verwijderd en handmatig mijn register schoongemaakt van alle achtergebleven HP troep. Vervolgens heb ik de printer losgekoppeld van de PC en de boel herstart. Verolgens de printersoftware geinstalleerd volgens het stappenplan en weer een perfecte testpagina afgedrukt. Wil ik daarna zelf een printopdracht geven, krijg ik weer een blanco A4'tje.

Het probleem is dus softwarematig, maar ik heb geen idee hoe ik het op moet lossen.... 8)7

EDIT:
Geklooi geklooi geklooi. Niets hielp. Ik had geen vertrouwen in de Systeemherstel-functie van Windows maar ik had verder alles al geprobeerd. Wonder boven wonder werkt het Systeemherstelpunt van afgelopen vrijdag perfect! De printer doet weer wat ie moet doen: Printen!
Waaraan het probleem nu gelegen heeft weet ik echt niet, maar ik ben blij dat ik Systeemherstel niet uitgeschakeld heb staan....

Over and Out :)

_Teq_ wijzigde dit bericht 25-09-2007 13:03 (25%)

Reg. datum: 03 augustus 2007

Ik heb zojuist een review geplaatst over de Epson DX4450
Link: http://tweakers.net/productreview/5342

Lees hem gerust! :)
en reageren mag altijd!

Reg. datum: 16 februari 2001

Excuses als ik dit op de verkeerde plek neerzet; ik kon echter geen all-in-one of fax Groot Topic vinden.

Ik heb een HP 7310 all-in-one apparaat staan. Printer/scannen/aansluiten op netwerk verliep en verloopt prima, maar krijg steeds foutmelding bij het faxen.

De foutmelding is code 321. Deze staat volgens HP voor: A communication error occurred with the receiving fax machine because of poor telephone line conditions.

Nu heb ik met de oude fax (die kapot is gegaan) geen problemen. Ik heb mijn provider gebeld (KPN), maar volgens hun ligt het probleem niet bij hun (zeer verrassend). Het probleem krijg ik bij zowel sturen als ontvangen; maar soms niet! Soms komen faxen er opeens wel doorheen (zowel uitgaand als binnenkomend), om het daarna bijna de hele dag het weer niet te doen met de code 321 error.

Ik heb tranmission speed op het apparaat naar boven en naar beneden gezet, en error adjustment aan- en uitgezet, maar het helpt allemaal niets...

Heeft iemand enige suggestie wat ik hieraan kan doen?

quote:
DjLando schreef op woensdag 26 september 2007 @ 11:08:
Excuses als ik dit op de verkeerde plek neerzet; ik kon echter geen all-in-one of fax Groot Topic vinden.

Ik heb een HP 7310 all-in-one apparaat staan. Printer/scannen/aansluiten op netwerk verliep en verloopt prima, maar krijg steeds foutmelding bij het faxen.

De foutmelding is code 321. Deze staat volgens HP voor: A communication error occurred with the receiving fax machine because of poor telephone line conditions.

Nu heb ik met de oude fax (die kapot is gegaan) geen problemen. Ik heb mijn provider gebeld (KPN), maar volgens hun ligt het probleem niet bij hun (zeer verrassend). Het probleem krijg ik bij zowel sturen als ontvangen; maar soms niet! Soms komen faxen er opeens wel doorheen (zowel uitgaand als binnenkomend), om het daarna bijna de hele dag het weer niet te doen met de code 321 error.

Ik heb tranmission speed op het apparaat naar boven en naar beneden gezet, en error adjustment aan- en uitgezet, maar het helpt allemaal niets...

Heeft iemand enige suggestie wat ik hieraan kan doen?
Heb je Internet Plus Bellen?

quote:
PHiXioN schreef op donderdag 13 september 2007 @ 23:15:

1. Brother DCP-560CN

Ik ben ook aan het rondkijken naar een allinone met netwerk mogenlijkheid en kwam uit bij de 560CN, heb je hem al en wat zijn je ervaringen met het apparaat?
Shake and Bake!

Sinds kort heb ik het volgende probleem met mijn HP 4600N colorlaser:

Het ding is voorzien van een jetdirect en hangt aan mijn server.

Zolang ik blijf printen zijn er geen problemen maar zodra de printer in slaapstand gaat negeert ie alle taken. De jetdirect is pingbaar maar de afdrukken komen gewoon niet door.

Als ik de printer reset is het,na de boottijd van 2min, weer mogelijk om te printen.

Kan dit een jetdirect probleem zijn of moet ik het ergens anders zoeken? Het ding heeft maanden goed gewerkt en herinstalleren helpt helaas niet.

Iemand van plan de Epson R1900 te kopen?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws