Gathering of Tweakers

Quicksearch
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:36:
Heeft iemand ervaring met het scannen naar pdf via netwerk?

Heb zelf de HP 6180 op het oog maar kan niet in de handleiding of internet vinden of deze direct naar een map op pc/server pdf scant en verzendt.

Wil namelijk een scanner of multifunctional die kan scannen naar pdf naar pc/server voor niet al teveel geld.
Volgens mij staat het hier:
http://h10025.www1.hp.com...oduct=1153494&lang=en
"Scanning a Photo or Document and Saving it to a Computer"

Maar je moet zelf kijken hoe die het opslaat: als .pdf of wat anders. Misschien is dat in te stellen.

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 11:46:
[...]

Volgens mij staat het hier:
http://h10025.www1.hp.com...oduct=1153494&lang=en
"Scanning a Photo or Document and Saving it to a Computer"

Maar je moet zelf kijken hoe die het opslaat: als .pdf of wat anders. Misschien is dat in te stellen.
Er staat niet dat er direct naar pc/server gescant kan worden.
Deze regel heb ik ook gezien maar daar wordt volgens mij mee bedoeld dat de opdracht op de pc wordt gegeven dus met tussenkomst pc.

quote:
fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:24:
[...]

Er staat niet dat er direct naar pc/server gescant kan worden.
Deze regel heb ik ook gezien maar daar wordt volgens mij mee bedoeld dat de opdracht op de pc wordt gegeven dus met tussenkomst pc.
Zoals ik het lees, geef je de opdracht via de printer aan een te selecteren pc waardoor op die pc de opdracht wordt ontvangen in het geselecteerde programma. Er is wel interactie van de user bij de pc nodig, semi-automatisch dus. Hiermee is de helft van jou wens ingewilligd. :)

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 19 september 2002

quote:
PcDealer schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 12:33:
[...]

Zoals ik het lees, geef je de opdracht via de printer aan een te selecteren pc waardoor op die pc de opdracht wordt ontvangen in het geselecteerde programma. Er is wel interactie van de user bij de pc nodig, semi-automatisch dus. Hiermee is de helft van jou wens ingewilligd. :)
Toch zie ik nergens dat op deze manier een pdf gecreëerd kan worden, wel jpeg maar dat wil ik niet.

quote:
fonias schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 13:45:
[...]

Toch zie ik nergens dat op deze manier een pdf gecreëerd kan worden, wel jpeg maar dat wil ik niet.
Kijk eens in de software of je default aan pdf aan kunt maken. Met mijn twee jaar oude scanner kan het.

Comp specs LinkedIn

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

las van de week artikel in de pc active over "potjes printers", printers van samsung met potjes toner.
Nou staat er in dat artikel dat de Samsung CLX-3160FN een duplex-unit heeft. Dat is op de site van samsung echter niet terug te vinden.
Heeft ie dat nu wel of niet? :?

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

quote:
bartgrefte schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 15:08:
las van de week artikel in de pc active over "potjes printers", printers van samsung met potjes toner.
Nou staat er in dat artikel dat de Samsung CLX-3160FN een duplex-unit heeft. Dat is op de site van samsung echter niet terug te vinden.
Heeft ie dat nu wel of niet? :?
Potjes toner? Kan me er niets bij voorstellen.
edit:
Gewoon toner dus, alleen in iets andere verpakking.

Ik heb de site en de gebruiksaanwijzing bekeken en nergens wordt er een duplexunit genoemd als optie, uitbreiding of aanwezig. Wel een ADF, maar dat is alleen voor scannen van belang.

Comp specs LinkedIn

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

potjes ja :P

Maar wel slim gedaan, zo worden toners goedkoper :)

maar niet dubbelzijdig dus...

Raven wijzigde dit bericht 20-08-2007 11:19 (52%)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

Amber Tamblyn

Heb hier een vreemd probleem met een Canon IR C3200. Dat is zo'n grote multi-functional voor bedrijven.
Ik heb een document wat ik dubbelzijdig wil afdrukken. Werkt op zich gewoon OK. Maar als er in dat document bv een aantal pagina's zowel staand als liggend moet worden afgedrukt, dan lijkt de printer die instellingen te negeren :?

Dus als de voorkant bv staand wordt afgedrukt en op de achterkant staat een liggende grafiek, dan drukt hij die achterkant ook staand af ipv liggend. Het meest rare is echter nog dat dit alleen gebeurt wanneer de kleurenmodus op 'Automatisch detecteren' staat.
Forceer ik de driver op 'Kleur' dan gaat het wel goed en ook op de modus 'Zwart-wit' is er geen probleem. Het maakt daarbij niet uit of dat er uberhaupt kleur zit in het document.

Ik heb al contact gehad met de helpdesk van Canon, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Eerst zegt met 'dat hoort zo' en later zegt een ander 'dat zou gewoon moeten werken'.

Ook is er al een monteur van Canon langsgeweest en die vond het ook vreemd, maar kon het niet echt oplossen.

Ik had zelf als 'oplossing' de kleurenmodus standaard op 'Kleur' gezet omdat ik na een testdocument dacht dat zwart-wit pagina's ook in kleurenmodus als zwart-wit geteld werden op de teller (en dat is ook zo), maar 'echte' documenten bevatten stiekem toch meer (verborgen) kleur dan ik dacht, zodat de teller voor kleur (en daarmee de maandelijkse kosten) aardig oploopt.

Kan iemand met een (soortgelijke) printer me vertellen hoe dat bij hem/haar gaat?
Ik kom er niet meer uit. Heb ook al allerlei verschillende drivers geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat.

I'm sorry, did I just blow your head apart? | Tachyon Wiki | Specs

Reg. datum: 12 december 2003

Hallo allemaal,

Zelf gebruik ik al jaren een canon IP3000 die nog nooit problemen heeft gegeven en zijn werk altijd perfect doet. Hier ben ik dus tevreden over. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke printer voor bij iemand anders thuis. Zonder er al te veel bij na te denken heb ik een IP3300 gehaald, deze kan ik dus terugbrengen want de klep aan de voorkant sluit niet.

Ook vind ik deze printer een stuk minder dergelijk gebouwd dan de IP3000, de IP4300 is wel weer wat dergelijker maar deze hebben beide chips op de cartridges, waar ik ook niet zo'n fan van ben om er geen goedkopere cartridges in kunnen. Wat is jullie ervaring met het overzetten van de chips, zijn deze erg kwetsbaar en is dit een beetje te doen?

Dilemma, waar verkopen ze nog een IP3000/4000 ? ;(

De eisen waar de printer aan moet voldoen zijn:
- regelmatig wat pagina's printen text vaak met tekst
- dergelijk gebouwd
- aparte inkttanks voor de verschillende kleuren, liefst zonder chip
- prijssegment van de IP3000/4000 (3300/4300)

Met welke printer kom ik terug als ik deze ga terugbrengen?

alvast bedankt.

.

Racetows wijzigde dit bericht 02-09-2007 13:11 (98%)
Reden: klopt niet

quote:
jrkn schreef op zondag 02 september 2007 @ 09:57:
Volgens de Tweakers Pricewatch verkopen ze bij deze (klik) winkel nog de IP3000. Mocht dat niets zijn kun je altijd nog op sites als markplaats (klik) zoeken naar printers. ;)

Ik ben opzoek naar een laserprinter die geschikt is voor foto's. Nu ging ik vandaag langs bij de beurs van Van Roey en daar werd mij aangeraden om voor de Konica Minolta 2400W te gaan (voorloper 2500W). Konica zou naar verluid de beste foto afdrukken hebben en vergeleken met de Samsung daar, was dat zeker het geval (Samsung had last van rasters).
Op Tomshardware staat echter een review van meerdere laserprinters en de Konica 2550 die speciaal geschikt is voor foto's, komt daar onder de HP en Samsung variant uit. Kan iemand mij dus een degelijke printer aanraden, die niet kan scannen, faxen of kopiëren? Voor die zaken heb ik de geschikte apparatuur al.

Bedankt

Alfredo, waarom een laserprinter voor foto's. Echt geschikte apparatur kun je dat namelijk niet perse noemen.

begintmeta wijzigde dit bericht 02-09-2007 20:14 (41%)

Tja, ik heb het gewoon niet zo voor die inktpatronen. Misschien ligt dat aan mijn huidige printer, maar ze gaan nooit lang mee en ze kosten ongelooflijk veel. Nu mijn huidige Deskjet aan het eind van zijn leven is, dacht ik maar voor een laser te gaan. Enkel als ik er eentje vind die aardig met foto's overweg kan natuurlijk, anders wordt het noodgedwongen weer een Deskjet.

De eerste laserprinter die foto's kan printen die ook maar in de buurt komen van de foto's die de eerste de beste inktjetprinter van vijf tientjes print, moet ik nog tegenkomen. Bovendien kunnen ze niet randloos printen. En kleurenlaserprinters zijn ook niet zo heel goedkoop in gebruik, vergeet dat niet.
Ik heb bij m'n ouders een Canon IP4000R en ik vind dat de cartridges best lang meegaan. In mijn studentenkamer heb ik een HP Photosmart 3210. Ik het het niet zo met HP, maar omdat ik perse een lan-aansluiting wilde werd het toch een HP. En het valt me allezins mee, de belachelijk kleine cartridges gaan belachelijk lang mee. En de kwaliteit is prima, hoewel die Canon toch net iets mooiere kleuren print.

@ Bartgrefte : over die "potjes toner" printers : hebben over enkele weken de Samsung CLX 2160 gekocht. Deze kan in elk geval niet duplex printen. Verder over die toner : het zijn gewone toners, in een kleinere verpakking. Toners op zich lijken duur, echter kan je toch een 2000 normale pagina's per toner eruithalen :)
Hebben hier voor kleurenlaser gekozen aangezien het een printer is die voor een vereniging gebruikt wordt en dus veel moet afdrukken/kopieren (soms tot 1000en pagina's per maand, soms in kleur). Over de snelheid ben ik ook erg te spreken : wit-zwart haalt die 15-16 pagina's per minuut, kleur een 5-tal. Verder is het ook zo dat deze in tegenstelling tot de vorige (inkjetprinter, een Epson RX500, kapotgegaan) geen kleurcartridges versmost als er alleen zwart gedrukt wordt. (bij de Epson moesten we bij wit-zwart kopieren om de 5 zwarte alle kleuren ook vervangen zonder er iets van gebruikt te hebben :( ).

De afdrukkwaliteit is ook prima, hebben hem nog niet op de hoogste kwaliteit (foto) gebruikt, maar zowel tekst als afbeeldingen komen uitstekend eruit. Ook "kreukt" een blad niet als men een volle afbeelding print (deed die epson wel)

Over goedkope cartridges/toners heb ik goede ervaringen met 123inkt.nl . Erg scherpe prijzen en zelfs hier in Belgie al binnen de 48 uur geleverd. Na de eerste bestelling kan men ook gewoon achteraf betalen ;). Ook hebben ze alternatieve cartridges (Digital Revolution) van goede kwaliteit)

Specs : Athlon 64 X2 5600+ Asus M2N SLI Deluxe 2 GB Corsair XMS2 DDR 667 XFX Geforce 8600 GT 512 MB NEC DVD LS Maxtor 200 GB Toshiba extern 320 GB Samsung SyncMaster 226BW + LG 15' LCD Logitech MX 510

quote:
Hallo allemaal,

Zelf gebruik ik al jaren een canon IP3000 die nog nooit problemen heeft gegeven en zijn werk altijd perfect doet. Hier ben ik dus tevreden over. Nu ben ik op zoek naar een soortgelijke printer voor bij iemand anders thuis. Zonder er al te veel bij na te denken heb ik een IP3300 gehaald, deze kan ik dus terugbrengen want de klep aan de voorkant sluit niet.

Ook vind ik deze printer een stuk minder dergelijk gebouwd dan de IP3000, de IP4300 is wel weer wat dergelijker maar deze hebben beide chips op de cartridges, waar ik ook niet zo'n fan van ben om er geen goedkopere cartridges in kunnen. Wat is jullie ervaring met het overzetten van de chips, zijn deze erg kwetsbaar en is dit een beetje te doen?

De eisen waar de printer aan moet voldoen zijn:
- regelmatig wat pagina's printen text vaak met tekst
- dergelijk gebouwd
- aparte inkttanks voor de verschillende kleuren, liefst zonder chip
- prijssegment van de IP3000/4000 (3300/4300)

Met welke printer kom ik terug als ik deze ga terugbrengen?

alvast bedankt.
quote:
MochiGohan schreef op zondag 02 september 2007 @ 15:17:
[...]

Volgens de Tweakers Pricewatch verkopen ze bij deze (klik) winkel nog de IP3000. Mocht dat niets zijn kun je altijd nog op sites als markplaats (klik) zoeken naar printers. ;)
Deze link komt ook uit bij een IP3300 :'(

Vandaag de 3300 terug gebracht en nog geen andere gekocht.

Weet iemand of het te doen is om de chipjes van een pixma over te zetten en of er een redelijke kans is dat dit een paar keer lukt?

jrkn wijzigde dit bericht 03-09-2007 15:44 (0%)
Reden: typo

quote:
jrkn schreef op maandag 03 september 2007 @ 15:44:

Weet iemand of het te doen is om de chipjes van een pixma over te zetten en of er een redelijke kans is dat dit een paar keer lukt?
De chipjes zien er niet heel fragiel uit, dus volgens mij zou het wel moeten lukken om ze over te zetten. En gezien het feit dat er al vrij veel online winkels te vinden zijn die compatible sets leveren inclusief handleiding om de chips over te zetten moet het niet al te moeilijk zijn. Een handleiding is hier ook te vinden: http://dvd2burn.nl/files/...200-uitleg-ned_resize.jpg

Ik heb net een Epson DX4450 gekocht en heb een gek probleem. Als je hem een tijdje (kwartier of zo) aan laat staan, gaat hij uit automatisch uit, wat op zich wel okay is. Het probleem is echter dat hij daarna niet meer aan te krijgen is. Hij reageert op geen enkele knop meer. Stekker eruit en erin en dan weer aanzetten lost het op.

En als hij aan staat en ik zet 'm uit, dan gaat hij na een tijdje wachten (kwartier of zo) zomaar aan. Zelfde gebeurt als stekker eruit was, ik de stekker erin doe en tijdje wacht: hij gaat zomaar aan. Als ik een tijdje wacht, gaat hij zoals bovenaan beschrijven ook weer automatisch uit in de 'zombie-stand'.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? :S

Heb rond gezocht op 'Epson probleem', maar kom vooral topics tegen over printkoppen etc. Oh ja, de printer zit nog niet eens aangesloten op de computer.

woekele wijzigde dit bericht 08-09-2007 23:20 (27%)

quote:
woekele schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 17:15:

Heb rond gezocht op 'Epson probleem', maar kom vooral topics tegen over printkoppen etc. Oh ja, de printer zit nog niet eens aangesloten op de computer.
Dat is toch ook geen gericht zoekactie :?
Zoek dan op epson + standby + power of zo.

Comp specs LinkedIn

Zit er geen verwijderbare achterkant in ?
Meestal als die er niet goed inzit of niet gesloten is krijg je dit soort problemen.

@abusimbal, wat bedoel je precies met verwijderbare achterkant? Voor zover ik weet, is niks los te koppelen. Heb kabel wel steviger geprobeerd aan te drukken, afwachten of het helpt.

Hai abusimbal! :w
quote:
woekele schreef op maandag 10 september 2007 @ 01:34:
@abusimbal, wat bedoel je precies met verwijderbare achterkant? Voor zover ik weet, is niks los te koppelen. Heb kabel wel steviger geprobeerd aan te drukken, afwachten of het helpt.
Bij sommige printers is de achterkant te verwijderen en te vervangen door een duplexmodule.

Comp specs LinkedIn

quote:
Jarod schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 21:04:
[...]

De chipjes zien er niet heel fragiel uit, dus volgens mij zou het wel moeten lukken om ze over te zetten. En gezien het feit dat er al vrij veel online winkels te vinden zijn die compatible sets leveren inclusief handleiding om de chips over te zetten moet het niet al te moeilijk zijn. Een handleiding is hier ook te vinden: http://dvd2burn.nl/files/...200-uitleg-ned_resize.jpg
Bedankt :)

Is er verder niemand met een canon IP3300 of IP4300 die alternatieve cartridges gebruikt? :?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws