Heb hier een vreemd probleem met een Canon IR C3200. Dat is zo'n grote multi-functional voor bedrijven.
Ik heb een document wat ik dubbelzijdig wil afdrukken. Werkt op zich gewoon OK. Maar als er in dat document bv een aantal pagina's zowel staand als liggend moet worden afgedrukt, dan lijkt de printer die instellingen te negeren
Dus als de voorkant bv staand wordt afgedrukt en op de achterkant staat een liggende grafiek, dan drukt hij die achterkant ook staand af ipv liggend. Het meest rare is echter nog dat dit alleen gebeurt wanneer de kleurenmodus op 'Automatisch detecteren' staat.
Forceer ik de driver op 'Kleur' dan gaat het wel goed en ook op de modus 'Zwart-wit' is er geen probleem. Het maakt daarbij niet uit of dat er uberhaupt kleur zit in het document.
Ik heb al contact gehad met de helpdesk van Canon, maar daar wordt ik niet veel wijzer van.
Eerst zegt met 'dat hoort zo' en later zegt een ander 'dat zou gewoon moeten werken'.
Ook is er al een monteur van Canon langsgeweest en die vond het ook vreemd, maar kon het niet echt oplossen.
Ik had zelf als 'oplossing' de kleurenmodus standaard op 'Kleur' gezet omdat ik na een testdocument dacht dat zwart-wit pagina's ook in kleurenmodus als zwart-wit geteld werden op de teller (en dat is ook zo), maar 'echte' documenten bevatten stiekem toch meer (verborgen) kleur dan ik dacht, zodat de teller voor kleur (en daarmee de maandelijkse kosten) aardig oploopt.
Kan iemand met een (soortgelijke) printer me vertellen hoe dat bij hem/haar gaat?
Ik kom er niet meer uit. Heb ook al allerlei verschillende drivers geprobeerd, allemaal met hetzelfde resultaat.