Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Printer Topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 januari 2007

Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn printer de Epson R300, (1,5 jaar oud). Hij print namelijk heel erg donker, alsof er veel te veel zwart bij zit.
Na het testen met verschillende programa's etc, kwam ik erachter dat hij:

NIET normaal print:
- via photoshop
- via windows verkenner (rechtermuisknop print etc)

WEL normaal print:
- via geheugenkaart rechtstreeks in mij printer
- via Word
- via Illustrator

Het lijkt er dus op dat het aan het color management van photoshop ligt ofzo, maar waarom zou hij dan ook zo printen via windows verkenner??
Het kleurprofiel van photoshop waar ik mee heb geprint is: sRGB IEC61966-2.1

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik van dit irritante probleem af kan komen?

Rutger

quote:
rutgermeuldijk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 15:25:
Sinds 2 weken heb ik problemen met mijn printer de Epson R300, (1,5 jaar oud). Hij print namelijk heel erg donker, alsof er veel te veel zwart bij zit.
Na het testen met verschillende programa's etc, kwam ik erachter dat hij:

NIET normaal print:
- via photoshop
- via windows verkenner (rechtermuisknop print etc)

WEL normaal print:
- via geheugenkaart rechtstreeks in mij printer
- via Word
- via Illustrator

Het lijkt er dus op dat het aan het color management van photoshop ligt ofzo, maar waarom zou hij dan ook zo printen via windows verkenner??
Het kleurprofiel van photoshop waar ik mee heb geprint is: sRGB IEC61966-2.1

Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand hoe ik van dit irritante probleem af kan komen?

Rutger
welke photoshop gebruik je? bij mij had de beta van versie 3 nogal wat problemen met printen op welke printer dan ook, als ie het al deed was het een willekeur aan marges/ratios etc..

P35C-DS3R - X3360 @ 3.4ghz - 8800GT OC - 2x 750gb Samsung F! raid0 - 4gb pc6400 4-4-4-12

Reg. datum: 01 januari 2007

quote:
IRCfreAk schreef op zondag 25 februari 2007 @ 17:07:
[...]

welke photoshop gebruik je? bij mij had de beta van versie 3 nogal wat problemen met printen op welke printer dan ook, als ie het al deed was het een willekeur aan marges/ratios etc..
ik gebruik cs2, en die gebruik ik al een hele tijd. Dit zou dus opeens geen probleem moeten geven...

Reg. datum: 25 november 2003

quote:
fb_slim schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:06:
Ik heb een Canon Pixma iP4000 en heb na mijn originele cartridge set een aantal "namaak" cartridges gekocht via rilex.nl. Ik merk nu dat als ik op normaal papier print met de standaard afdrukkwaliteit ik een aantal strepen zie in zwarte vlakken. Als ik normaal papier gebruik en ik kies voor hoge afdrukkwaliteit zie ik deze niet. Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?

Alvast bedankt!
Heb mijn iP4300 opgestuurd naar Canon met dezelfde verschijnselen en heb een nieuwe gekregen, maar hier hetzelfde verschijnsel. Gebruik de originele inkt en normaal papier. Print ook op standaard afdrukkwaliteit en krijg strepen in het zwarte vlak (als je het papier in de lengte vast houd, zijn de strepen horizontaal zichtbaar zo'n 1 cm van mekaar). Printkop reinigen helpt niet. Zijn er meer mensen die een iP4300 hebben met dit probleem? Of iemand die weet hoet ik het oplos?

Reg. datum: 27 december 2006

Ik heb een printer nodig om geregeld (bijna dagelijks enkele pagina's) af te drukken in zwart en af en toe in kleur. Hoeft geen superkwalitatieve high-rez fotoos af te drukken. Het budget is max 100¤

Voorop wil ik graag:
- Betaalbare inkt
- Een lader die het papier kaarsrecht laadt
- Algemene duurzaamheid

Welke van deze printers lijkt jullie de beste keuze aub?

Canon IP3300 Pixma ¤ 82,90

Epson Stylus D88 Plus ¤ 87,60

Epson Stylus DX4050 Multifunctional ¤ 79,00

Andere voorstellen zijn zeer welkom maar Lexmark 7(8)7 :N valt zeker af. HP ben ik ook geen grote fan van ivm hoge kostprijs patronen en mindere ervaringen in het verleden, maar als jullie me kunnen overtuigen...waarom ook niet.

Hartelijk bedankt.

Reg. datum: 14 juli 2000

http://www.canon-ist.co.jp/product/wp100/index.html
http://www.canon-ist.co.jp/product/ep100/index.html

Jammer dat deze printservers niet in Europa worden geleverd.
Wel wat lastig dat japans..

Ik heb zelf de Nethawk EP100 aangeschaft in combinatie met een MP830. Die wordt helemaal ondersteund inclusief de fax. Ik heb nog niet alles geinstalleerd, maar kan wel zeggen dat het printen (inclusief de opties) prima gaat.

Reg. datum: 25 november 2003

Blijkbaar hebben zowat alle Canon printers die vervelende strepen op het zwartgedrukte gebied bij normale afdrukkwaliteit. Die hoef ik dus echt niet, heb nu een HP 5940 besteld :)

Reg. datum: 10 maart 2002

Ik zou graag van jullie willen weten hoe het tegenwoordig gesteld is met ondersteuning van DOS-programma's. Het gaat om een oud administratieprogramma onder DOS (Exact) en ik ben op zoek naar een nieuwe printer die daarmee om kan gaan. Ik weet van de beschikbare trucs om toch een windows/USB-printer te gebruiken, maar echt bevredigend zijn die niet. Ik heb wat zitten Googlen en heb wat sites van fabrikanten bekeken maar veel wijzer word ik daar niet van (het lijkt niet mogelijk om op de site van HP bijv. te zoeken naar printers die ook onder DOS werken). Kunnen jullie me misschien wat hints geven? :>

heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goedkomt....

Ik heb tijden met Exact gewerkt. Wij koppelden altijd via "net use . ." (windows commando) een netwerk printer aan lpt1:
Die kon exact dan probleemloos gebruiken.

Een printer die echt goed onder dos werkt, bestaat niet. In het dostijdperk werden printers aangestuurd door de software en had je per programma een eigen driver nodig. Dat is dus anders dan onder windows, waarbij de printer door het besturingssysteem aan de software beschikbaar wordt gesteld.
Exact ondersteund een paar printers "native", ik geloof wat ouwe laserprinters van HP en een epson matrixprinter. Die zou je kunnen proberen op de kop te tikken.
Nieuwere HP laserprinters kunnen volgens mij nog steeds wel aangesproken worden als een ouwe printer, zonder dat dat problemen geeft. Je moet dan alleen op zoek naar een printer die nog via de parallele poort werkt, aangezien je onder dos geen USB hebt.

Het makkelijkst is naar mijn mening nog steeds Exact in een dosbox draaien en dan de printer via bovenstaand commando aan de lpt1: koppelen. Heeft bij ons altijd tadeloos gewerkt
HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
keesjeislief schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:05:
Ik zou graag van jullie willen weten hoe het tegenwoordig gesteld is met ondersteuning van DOS-programma's. Het gaat om een oud administratieprogramma onder DOS (Exact) en ik ben op zoek naar een nieuwe printer die daarmee om kan gaan. Ik weet van de beschikbare trucs om toch een windows/USB-printer te gebruiken, maar echt bevredigend zijn die niet. Ik heb wat zitten Googlen en heb wat sites van fabrikanten bekeken maar veel wijzer word ik daar niet van (het lijkt niet mogelijk om op de site van HP bijv. te zoeken naar printers die ook onder DOS werken). Kunnen jullie me misschien wat hints geven? :>
Je moet dus geen GDI-printer hebben. De meeste workgroup laserprinters hebben wel een dosdriver.

PcDealer wijzigde dit bericht 11-03-2007 15:32 (0%)
Reden: Thnx http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/27646984#27646984

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

quote:
Raymond schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:37:
Ik heb tijden met Exact gewerkt. Wij koppelden altijd via "net use . ." (windows commando) een netwerk printer aan lpt1:
Die kon exact dan probleemloos gebruiken.

Een printer die echt goed onder dos werkt, bestaat niet. In het dostijdperk werden printers aangestuurd door de software en had je per programma een eigen driver nodig. Dat is dus anders dan onder windows, waarbij de printer door het besturingssysteem aan de software beschikbaar wordt gesteld.
Exact ondersteund een paar printers "native", ik geloof wat ouwe laserprinters van HP en een epson matrixprinter. Die zou je kunnen proberen op de kop te tikken.
Nieuwere HP laserprinters kunnen volgens mij nog steeds wel aangesproken worden als een ouwe printer, zonder dat dat problemen geeft. Je moet dan alleen op zoek naar een printer die nog via de parallele poort werkt, aangezien je onder dos geen USB hebt.

Het makkelijkst is naar mijn mening nog steeds Exact in een dosbox draaien en dan de printer via bovenstaand commando aan de lpt1: koppelen. Heeft bij ons altijd tadeloos gewerkt
Maar heb je dan, om een voorbeeld te noemen, geen probleem met het gecondenseerd afdrukken?

quote:
PcDealer schreef op zondag 11 maart 2007 @ 03:29:
[...]

Je moet dus geen GUI-printer hebben. De meeste workgroup laserprinters hebben wel een dosdriver.
GDI bedoel je? Ja, dat was me inmiddels duidelijk. Het is me alleen niet zo duidelijk waar ik zulke printers kan vinden.

Ik hou van je papa.
Reg. datum: 20 juli 2000

quote:
keesjeislief schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:44:
[...]

GDI bedoel je? Ja, dat was me inmiddels duidelijk. Het is me alleen niet zo duidelijk waar ik zulke printers kan vinden.
Je hebt dan een printer nodig die PCL5e (of Postscript) heeft. Je kan denk het beste een HP Laserjet nemen, want een HP Laserjet 4 is eigenlijk wel de default driver die een DOS applicatie dan wel kent.

quote:
voxx schreef op maandag 12 maart 2007 @ 01:56:
[...]

Je hebt dan een printer nodig die PCL5e (of Postscript) heeft. Je kan denk het beste een HP Laserjet nemen, want een HP Laserjet 4 is eigenlijk wel de default driver die een DOS applicatie dan wel kent.
Dank je!

Reg. datum: 17 oktober 2000

Ik ben op zoek naar een printer voor mijn zus. Wat belangrijk is:
  • Kleurenprinter
  • Gescheiden inkttanks
  • Tweezijdig printer (duplex)
  • Scanner (dus all-in-one)
  • Inkttanks van andere aanbieders (Wecare ed)
Aangezien ik zelf een Canon IP4000 heb en daar tevreden mee ben, dacht ik aan de Canon MP530. Is dat een goede keus? Of raden jullie een andere all-in-one aan?
Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Ik wilde de HP 6180 gaan halen maar vind het nog altijd te duur voor mijn incidenteel gebruik.

Ik zoek eigenlijk een vervanger voor mijn hp 5610.
Dus met - autofeeder (opslaan in pdf), scan, faxmogelijkheid en met een degelijke printer (snelle afdrukken). Welke alternatieven heb ik nog?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Dunder-Mifflin, Inc.

Dagi: al eens gekeken naar brother multifunctionals?

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
ernstblaauw schreef op maandag 12 maart 2007 @ 19:37:
Ik ben op zoek naar een printer voor mijn zus. Wat belangrijk is:
  • Kleurenprinter
  • Gescheiden inkttanks
  • Tweezijdig printer (duplex)
  • Scanner (dus all-in-one)
  • Inkttanks van andere aanbieders (Wecare ed)
Aangezien ik zelf een Canon IP4000 heb en daar tevreden mee ben, dacht ik aan de Canon MP530. Is dat een goede keus? Of raden jullie een andere all-in-one aan?
Jij kan zelf bepalen of het een goed keus is. Er zijn reviews te vinden.

Comp specs LinkedIn

Work Smart - Not Hard

quote:
Gizz schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:17:
Dagi: al eens gekeken naar brother multifunctionals?
Nee totaal niet. Hoe is de Brother vergeleken met HP printers? Zijn zij ook eenvoudig in gebruik?
Welke had jij dan in gedachten?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Work Smart - Not Hard

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 12:34:
[...]

Jij kan zelf bepalen of het een goed keus is. Er zijn reviews te vinden.
De Canon ziet er ook prima uit moet ik zeggen en heeft ook de dingen die ik verlang.
Reviews die ik zo heb gevonden:
http://reviews.cnet.com/C...4505-3181_7-31990796.html
http://www.letsgodigital..../articles/story_7015.html
http://www.canon.nl/For_H...&SourcePageID=38734#1

Helaas ben ik hier op GoT geen gebruiker hiervan tegengekomen :/

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
Dagi schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 13:06:
[...]

Nee totaal niet. Hoe is de Brother vergeleken met HP printers?
Geen idee, heb nooit een inkjet HP printer gehad (wel ervaring met de lasers).
quote:
Zijn zij ook eenvoudig in gebruik?
Vind het simpel.De software is vrij duidelijk en ook bijna alles is met knoppen op de printer zelf te doen. Mooie feature vond ik bijvoorbeeld ook dat je ook via het netwerk kon scannen, terwijl duurdere hp's etc. dat toen niet hadden (2 jaar geleden ofzo).
quote:
Welke had jij dan in gedachten?
Geen idee, ken de huidige modellen niet :P

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

*Plop*
Reg. datum: 19 mei 2000

Ik ben opzoek naar een printer met de volgende functionaliteiten:

• All-in-one; printen/kopieren/scannen (fladbed)
• Netwerkaansluiting
• Goed zwart kunnen printen
• Kleur is géén vereiste (mag dus ook laser zijn)
• Geen fratsen als cardreader, kleuren LCD of superieure fotoprintkwaliteit

Budget max. ¤250, liefst minder :P

Ik heb zelf al wel gezocht maar blijf steken op inkjet of laser, en netwerkondersteuning kom je ook maar weinig tegen.

The Legend wijzigde dit bericht 23-03-2007 01:05 (15%)

Jah 'k ben toch malle pietje nie!

quote:
The Legend schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 01:04:
Ik ben opzoek naar een printer met de volgende functionaliteiten:

• All-in-one; printen/kopieren/scannen (fladbed)
• Netwerkaansluiting
• Goed zwart kunnen printen
• Kleur is géén vereiste (mag dus ook laser zijn)
• Geen fratsen als cardreader, kleuren LCD of superieure fotoprintkwaliteit

Budget max. ¤250, liefst minder :P

Ik heb zelf al wel gezocht maar blijf steken op inkjet of laser, en netwerkondersteuning kom je ook maar weinig tegen.
Wat is nu je bedoeling, dat wij je een merk/model voorschotelen?

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 02 januari 2001

Nou heb ik al tijden een Canon Pixma 4200.
Prima ding. Gebruik em eigenlijk alleen om DVD's te printen en af en toe wat gewone documenten.
Heb er ook wel eens foto's mee geprint (met het bijgeleverde fotopapier), ging ook prima.

Maar nu heb ik het volgende probleem:

Moet voor iemand een lading DVD covers printen.
Heb er speciaal wat papier voor gekocht -> http://www.pmteurope.com/..._712&products_id=2389

Fotopapier A4 135g/m² dus met als bijgeleverde tips o.a:
For the best results, follow these recommendations: In the most cases you have to choose (Glossy: (Premium) Glossy Photo Paper) (matt: matte paper heavyweight)

En ik gebruik compatible cartridges (http://www.pmteurope.com/..._929&products_id=2103)

Op deze compatible cartridges heb ik ook nooit wat aan te merken gehad. DVD labels printen gaat prima, de typische (word) documenten e.d. ook.

Maar nu komt dus de eerste cover eruit rollen, en valt mij het volgende op:

http://i14.tinypic.com/2iih6ky.jpg

Putjes in het papier. En dan een stuk of acht van die banen zoals op de foto. Ook de verschillende aanbevolen papiertype instellingen e.d hebben hier geen invloed op. Bij elke (cover) print zijn ze aanwezig.
Als je dan ook in het binnenste van de printer kijkt zitten er inderdaad van die tandwieltjes in de printer die dit patroon achter zouden kunnen laten.
Hoort dit? Zou het aan de combinatie van inkt/papier kunnen liggen (niet snel genoeg droog of weet ik veel wat)? Of is dit een typisch pixma (4200) iets?

Ben benieuwd of iemand hier ervaringen mee heeft.

Edit: Vond trouwens een gelijksoortige vermelding op kieskeurig (Reactie van 12-12-2005)

EaS wijzigde dit bericht 28-03-2007 01:33 (4%)

Het trekt normaal gesproken met een paar dagen wel dicht

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: