Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Printer Topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 03 november 2003

Hallo Guys,

Ik heb sinds 19-Noach een HP Deskjet 840C en het is tijd voor iets nieuws, die patronen vliegen er doorheen dus ik wilde een nieuwe printer gaan aanschaffen.

Ik heb een klein lijstje met gewenste opties:
  • Ethernet aansluiting, zodat iedereen hier kan printen.
  • Snel
  • Kleur & Zwartwit
  • Goede verhouding prijs per pagina
  • Liefst ook een ingebouwde scanner functie

Ik weet niet of dit teveel van het goeie is, maar een ingebouwde fax zou ook wel lkkr zijn..

Budget ligt niet zo erg nauw, maar ik wilde niet meer dan ¤500,- uitgeven.

Heeft iemand ervaring met een printer a.d.h.v. mijn opties? Suggesties?

Reg. datum: 07 augustus 2003

Van HP is de beste keuze een Photosmart All-in-one 3210 of 3310.
http://h10010.www1.hp.com.../10709-11193-7362525.html

Prijs is redelijk, fax, netwerk, scanner en apparte cartridges voor elke kleur welke een nieuwigheid van HP is.

Ik heb zelf de 3310.
Leuk apparaat;

Reg. datum: 22 januari 2000

zit de hp 2605dn en de Dell 3000cn te vergelijken.
Bij de dell kom ik een drumcartridge tegen die om de zoveel tijd moet vervangen worden.
Dit kan ik bij HP niet vinden?

wel of geen drumcartridge,.. voordeel? nadeel?
Reg. datum: 13 februari 2002

Ik heb een Canon Pixma iP4000 en heb na mijn originele cartridge set een aantal "namaak" cartridges gekocht via rilex.nl. Ik merk nu dat als ik op normaal papier print met de standaard afdrukkwaliteit ik een aantal strepen zie in zwarte vlakken. Als ik normaal papier gebruik en ik kies voor hoge afdrukkwaliteit zie ik deze niet. Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?

Alvast bedankt!

Reg. datum: 23 januari 2003

quote:
fb_slim schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 15:06:
Is mijn printerkop verstopt? Helpt het om schoonmaakcartridges te gebruiken? Hoeveel kost een nieuwe printerkop?

Het lijkt er niet direct op dat je printerkop verstopt is. Als dat namelijk zo zou zijn dan zou hij ook op de hoge afdrukkwaliteit rare strepen moeten geven.Wat je als voor de zekerheid eens kunt proberen is om de printerkoppen te reinigen via de software van je printer op de pc. Als je de diepte reinigingen een keer of 4 gebruikt hebt en het lost niet op dan lijkt er toch ergens iets mis te zijn met je printkop.

Voor zover ik weet zijn losse printerkoppen voor een iP4000 niet te krijgen. Je kunt hem dan alleen ter reparatie aanbieden bij Canon, maar dit kost je meer dan een volledig nieuwe printer, zo uit mijn hoofd ergens rond de 145 euro exclusief verzendkosten.

Jarod wijzigde dit bericht 31-05-2006 22:08 (17%)
Reden: quote toegevoegd

quote:
The_Talker schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:06:
[...]

Het lijkt er niet direct op dat je printerkop verstopt is. Als dat namelijk zo zou zijn dan zou hij ook op de hoge afdrukkwaliteit rare strepen moeten geven.Wat je als voor de zekerheid eens kunt proberen is om de printerkoppen te reinigen via de software van je printer op de pc. Als je de diepte reinigingen een keer of 4 gebruikt hebt en het lost niet op dan lijkt er toch ergens iets mis te zijn met je printkop.

Voor zover ik weet zijn losse printerkoppen voor een iP4000 niet te krijgen. Je kunt hem dan alleen ter reparatie aanbieden bij Canon, maar dit kost je meer dan een volledig nieuwe printer, zo uit mijn hoofd ergens rond de 145 euro exclusief verzendkosten.

Bedankt voor je antwoord. Ik heb een aantal keer de reiniging en dieptereiniging gedaan...maar het schijnt niets uit te voeren. Wel waren veel cartridges bijna leeg en heb ik die nu vervangen. Ik zal morgen nog eens proberen om alles te reinigen.

Ik moet zeggen dat ik Verbatim DVD+R schijfjes heb beprint. De binnenste doorzichtige cirkel is daarbij soms ook met inkt bedrukt. Dit kon ik wegvegen, maar misschien heeft dit slijtage aan de kop gegeven. Kan dat? Of hangt die kop er 1/2/3 mm boven?

Als ik in grijstinten afdruk is er helemaal niets aan de hand. Er moet dus iets met de kleuren cartridge(s) gebeurt zijn...

quote:
fb_slim schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 03:40:
[...]
Ik moet zeggen dat ik Verbatim DVD+R schijfjes heb beprint. De binnenste doorzichtige cirkel is daarbij soms ook met inkt bedrukt. Dit kon ik wegvegen, maar misschien heeft dit slijtage aan de kop gegeven. Kan dat? Of hangt die kop er 1/2/3 mm boven?

Als ik in grijstinten afdruk is er helemaal niets aan de hand. Er moet dus iets met de kleuren cartridge(s) gebeurt zijn...

Volgens mij zou het bedrukken van die schijfjes geen problemen op mogen leveren. Het enige dat zou kunnen gebeuren is dat de kop, of de houder, een beetje smerig wordt, maar dan zou je gewoon strepen op je volgende print moeten krijgen.

Mocht het schoonmaken helemaal niets oplossen, dan zou je ook nog eens je driver kunnen deinstalleren en daarna weer installeren, het zou ook kunnen zijn dat door fouten in de driver de aansturing van de printer niet helemaal goed gaat.

Dunder-Mifflin, Inc.

fb_slim: zijn het strepen in de doorvoerrichting van het papier? Dan kunnen het zogenaamde 'pizzawheels' strepen zijn.
Dit zijn de doorvoer wieltjes die het papier transporteren. Bij sommige Canon's kunnen die wieltjes iets te sterk afgesteld staan, waardoor je bij sommige soorten papier ziet dat de inkt door de wieltjes eraf geschraapt is.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Off with his head man
Reg. datum: 13 februari 2003

quote:
The_Talker schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 22:06:
[...]

I need to correct this :)

Ik had ook problemen met afdrukken, heb contact gezocht met Canon en verteld dat reinigen, andere cartridges niets hielp. Ik kon daarop de printkop opsturen naar Canon en kreeg een nieuwe terug. Binnen de garantie allemaal.

Probleem bij jou is dat je geen originele cartridges gebruikt, want daar vragen ze wel naar. Probeer eens originele cartridges.
quote:
fb_slim schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 03:40:
[...]
Je kunt ook de afmetingen van de DVD+R aanpassen zodat 'ie mooi alleen op het printbare gedeelte print.

Ruzor wijzigde dit bericht 01-06-2006 22:41 (27%)

[This is what you get when you mess with us]

quote:
Ruzor schreef op donderdag 01 juni 2006 @ 22:38:
[...]

I need to correct this :)

Ik had ook problemen met afdrukken, heb contact gezocht met Canon en verteld dat reinigen, andere cartridges niets hielp. Ik kon daarop de printkop opsturen naar Canon en kreeg een nieuwe terug. Binnen de garantie allemaal.

Klopt, als het binnen de garantie valt dan wordt de kop uiteraard gratis vervangen, ze doen dan inderdaad alleen wel moeilijk als je niet originele inkt gebruikt hebt. De prijs waar ik over sprak was de reparatieprijs na de garantie.

Ik heb helaas geen garantie meer, ik denk niet dat het pizzaschijfjes zijn, haha. De strepen zijn te dicht op elkaar en in de breedte van een A4. Ik denk dat ik de volgende keer Ermstar cartridges ga gebruiken, daat had ik geen problemen mee...nu zal ik gewoon op hoge kwaliteit printen als ik documenten met afbeeldingen afdruk. Kunnen jullie mij nog goedkoop dik papier aanraden? 135 gr/m2 of zo...een beetje glossy.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
206wrc schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:30:
[...]

Dat heb ik ook gezien, maar het typische daarvan is, dat deze toner 'slechts' 2000 pagina's capaciteit heeft en dat de zwarte toner voor de HP Color LaserJet 2800 all-in-one series (http://h10010.www1.hp.com...8529-1795903-8034261.html) een capaciteit heeft van 5000 pagina's. En dat terwijl deze toner (volgens de adviesprijs) slechts enkele euro's duurder is. Ik krijg dan toch het vermoeden dat de volgens jou volle toners, toch halfvol zijn en er geen volle beschikbaar zijn?

De 2800 AIO is niet hetzelfde als de 3020 AIO (de link die je gaf is van de 305x AIO-series).

Q3960A cartridge voor 5.000 pagina's.
Q2612A cartridge voor 2.000 pagina's.
quote:
VORMPIE2 schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 21:27:
zit de hp 2605dn en de Dell 3000cn te vergelijken.
Bij de dell kom ik een drumcartridge tegen die om de zoveel tijd moet vervangen worden.
Dit kan ik bij HP niet vinden?

wel of geen drumcartridge,.. voordeel? nadeel?
Ik kan alleen de 4 supplies vinden: zwart (2.500p) en cyaan, magenta en geel (2.000p). Er is geen aparte drum en dus in de cartridge ingebouwd. Zie ook pagina 3 tweede kolom, punt 3.

PcDealer wijzigde dit bericht 03-06-2006 11:35 (29%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

schaduw
Reg. datum: 31 augustus 1999

het valt me op dat er hier relatief weinig kopers van goedkope multifunctionals zijn, en ik wil er zoeentje :)

Ik twijfel tussen de Canon MP150, de Epson DX3850 en de HP PSC 1510. De prijzen liggen alledrie rond de 60-80 euro, de functies zijn vergelijkbaar en de inktprijs (origineel, zwart) is als volgt (op 123inkt.nl):
Canon: 22 ml: 22,50
Epson: 8 ml: 8,50
HP: 11 ml: 16,50
Voordeel Epson: goedkope compatible inkt (10ml: 5,50) en seperate inkttanks

Maar zijn er nog mensen met ervaring met deze MPC's? Over de Epson is weinig te vinden, van Canon is voornamelijk info over de ip1600/2200/4200 te vinden en van HP weet ik niet veel meer dat het duur is...

Ik ben student (=laag budget) en ik wil onregelmatig (soms veel, soms lang niets) vooral zwart/wit teksten afdrukken.... Waarom ik de HP overweeg is de geintergreerde printkop. Soms print ik een maand niets en ik wil daarna gewoon weer probleemloos kunnen printen (mijn vorige printer was een Canon S300 waarvan de printkop het heeft laten afweten). Kan iemand mij helpen met het doorhakken van de knoop?

e2160 + Big Typ | Asus P5N-E sli | 7600GS | Diamondmax 10 300gb | 4gb pc6400

quote:
schaduw schreef op zondag 04 juni 2006 @ 14:26:
[...]

Ik ben student (=laag budget) en ik wil onregelmatig (soms veel, soms lang niets) vooral zwart/wit teksten afdrukken.... Waarom ik de HP overweeg is de geintergreerde printkop. Soms print ik een maand niets en ik wil daarna gewoon weer probleemloos kunnen printen (mijn vorige printer was een Canon S300 waarvan de printkop het heeft laten afweten). Kan iemand mij helpen met het doorhakken van de knoop?
Mijn HP DJ895Cxi heb ik soms een jaar niet gebruikt en print dan perfect met de nr. 45 cartridge, ook al had ik hem in 1999 gekocht..

Comp specs LinkedIn

Like No Other
Reg. datum: 29 maart 2006

Tweakers,

Ook ik heb even een vraag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan. Momenteel zit er een zwarte cartridge in, die werkt prima. Maar zodra ik er een gedeelde kleuren-zwart cartridge in stopt, wil de printerkop niet meer terug naar zn oorspronkelijke beginpositie gaan, en geeft dan 3 korte piepjes. Iemand enige ervaring met dit, of misschien een oplossing?

Het is heel erg vervelend, omdat ik de kleurencartridge behoorlijk hard noig heb. Zou een schoonmaak van de cartridges misschien helpen? Of heeft dat hier helemaal niets mee te maken?

thanks

Systemspecs: Antec P182B, Amd Athlon 64 3400+, Asus A8N-SLI Premium, XFX 9600gt, 2x 80GB Hitachi HDD, 1x 320GB Seagate HDD, 1GB Adata mem., Zalman 7700-Cu, Pioneer Blu-Ray drive

quote:
renskoenraadt schreef op maandag 05 juni 2006 @ 19:52:
Ook ik heb even een vraag. Ik heb hier thuis een Canon BJC-4300 staan. Momenteel zit er een zwarte cartridge in, die werkt prima. Maar zodra ik er een gedeelde kleuren-zwart cartridge in stopt, wil de printerkop niet meer terug naar zn oorspronkelijke beginpositie gaan, en geeft dan 3 korte piepjes. Iemand enige ervaring met dit, of misschien een oplossing?

Hier dan maar even het zelfde antwoord als in je losse topic:

Voor zover ik weet moet de printkop nog goed te verkrijgen zijn, ééns in de zoveel tijd verkoop ik er nog wel eens één :). De reden dat de grote zwarte tank het nog wel doet is dat daar een eigen printkop op zit, het lijkt er dus op dat de printkop waar de twee losse tankjes in moeten verstopt zit, en te beoordelen aan het feit dat de kop zelfs in het midden blijft staan is deze helemaal stuk.

Maar met een nieuwe kop zal de printer het waarschijnlijk weer helemaal doen, en dan is het best een leuke printer. Een printkop van 45 euro is trouwens in verhouding helemaal niet zo duur omdat je er ook twee inktcartridges bij krijgt.

Reg. datum: 07 juni 2006

hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Heb even een cartridge probleempje. Ik ben me vandaag eens aan het verdiepen in printinkt omdat mijn cartridges van mijn pixma ip3000 leeg zijn. Nu lees ik vanalles over refillen van cartridges of dat zelf doen. Werkt dat goed? Waar kan dat? Ook lees ik over goedkope imitatie cartridges. Ik heb er niet erg veel verstand van maar heb ergens het idee dat ik beter gewoon de canon cartridges kan kopen ipv imitaties of refills. Wie kan mij helpen?

groetjes, Kristin

HELP!!!!ik heb het volgende probleem met een gekregen laserjet 2200 DTN van HP

Over het algemeen werkt de printer prima maar in sommige omstandigheden
krijg ik een "fatal error" de 3 lampjes op de printer gaan branden en zijn
niet weg te krijgen met "de "job cancel knop". Ook de functie om te
herleiden waar het probleem zit door de job cancel en go knop in te drukken
heeft geen effect.Alleen de printer uit en aan zetten werkt dan nog.

De bovenstaande fout doet zich voor in de volgende situaties:

-Als ik een testpagina wil afdrukken door op de "go"knop te drukken op de
printer
-als ik via het hp-laserjet-appaaraatconfiguratie programma bij rapporten 1
van de pagina's wil afdrukken zoals een configuratie rapport etc.
-en als ik een document wil afdrukken waarin het arial font is gebruikt.
(dit is wel op te lossen door bij de printer eigenschappen in te stellen:
truetype fonts als bitmap afdrukken)

Ik heb volgens diverse handleidingen al geprobeerd om de printer te
resetten, het geheugen te verwijderen en terug te plaatsen en om de printer
even uit te zetten .
De enige manier dat ik een testpagina af kan drukken is bij de HP LaserJet
2200 Series PCL 6 printer eigenschappen op het knopje testpagina druk.

Ik heb de printer aangesloten zowel via usb als via een netwerkkabel op een
adsl-modem/router.
Afdrukken op zich gaat dus prima afgezien van de fatal errors in de boven
genoemde gevallen.

Als de fatal error optreed gaan als eerst het bovenste en onderste lampje
branden en na een seconde of wat komt het middelste lampje erbij.

Wie weet er raad, bij de HP servicedesk word ik alleen doorgestuurd naar de offerte afdeling voor een reparatie, aangezien dit al een ouder model is en buiten de garantie en ik dit ding heb gekregen zie ik het niet zitten om een dure reparatie te laten uitvoeren.

Ik heb het idee dat het iets simpels zou moeten zijn maar kom er niet achter wat het probleem is.

Je zou zeggen.... print dan geen testpagina's uit maar ik wil graag dat hij volledig functioneerd.

Team Green

Ik heb een kapotte Canon i850 staan, een superfijne printer, dus ik wil 'm maken. Maarja dat wil Canon dan weer niet en doen ze er van die vervelende schroefjes in, waar je geen schroevendraaier voor kunt vinden. Daarom aan jullie de vraag: hoe heet de schroevendraaier voor onderstaand schroefje?
http://www.digimouse.nl/webimgs/schroefje.GIF
Het is een soort van inverted torx.

Lord_Asswipe wijzigde dit bericht 10-06-2006 17:26 (14%)

quote:
Lord_Asswipe schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 17:05:
Ik heb een kapotte Canon i850 staan, een superfijne printer, dus ik wil 'm maken. Maarja dat wil Canon dan weer niet en doen ze er van die vervelende schroefjes in, waar je geen schroevendraaier voor kunt vinden. Daarom aan jullie de vraag: hoe heet de schroevendraaier voor onderstaand schroefje?
[afbeelding]
Het is een soort van inverted torx.
Pak een platte of koop een nieuwe printer.

Comp specs LinkedIn

Team Green

Nou kijk, dit is het schroefje, niet het gat waar de schroevendraaier in moet. Er moet dus iets van een dop overheen om 'm te draaien.

quote:
Lord_Asswipe schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 23:22:
Nou kijk, dit is het schroefje, niet het gat waar de schroevendraaier in moet. Er moet dus iets van een dop overheen om 'm te draaien.
Sorry, niet goed gelezen.

Comp specs LinkedIn

Reg. datum: 05 maart 2004

quote:

Lukt het wel om een configuratiepagina af te drukken door, als de printer aanstaat en het groene ready lichtje brand, beide knoppen bovenop tegelijk kort in te drukken?

Of krijg je dan dat de printer ook in de fout springt?

Ik kan geen gonfig pagina afdrukken. helaas Zowel softwarematig als hardwarematig.

Ik kan alleen een testpagina afdrukken via "printers en faxapp./ eigenschappen"

Als ik het config proggie gebruik van HP dan staan er een stuk of 5 test/ config pagina's die af te drukken zijn maar als ik ook maar 1 klik dan slaat hij vast, evenals ik op de go button druk van de printer.

Ik heb het idee dat het een kleinigheid is maar ik denk dat deze zo klein is dat ik het niet kan vinden...

Gewoon afdrukken in alle opties gaat uitstekend. in alle resoluties, enkel of dubbelzijdig werkt het goed.

Ik geloof dat je via het service menu de testpagina's aan of uit kan zetten. ik denk dat dit het probleem is.

ik kom alleen niet in het service menu. waar zou ik de pcl commando's in moeten voeren???

die escape commando's gaan ook niet lekker hier. wie weet er raad??

pe2rvv wijzigde dit bericht 12-06-2006 20:54 (39%)

No one's neighbour!
Reg. datum: 06 februari 2001

ik moet/wil ook een nieuwe printer, ik heb hier een lexmark all in one maar dat ding bevalt voor geen meter meer.

gezien de positieve verhalen over de pixma's wil ik een keus maken tussen de ip2200 en ip4200.
Maar begrijp ik goed dat ik beter voor een 4200 kan gaan omdat die cartridges makkelijker te vervangen zijn? (kunnen daar makkelijker nepcartridges in?)

Heeft die 4200 nou voor elke kleur een aparte cartridge? Dat heeft de 2200 niet neem ik aan?

sorry voor de vragen ben wat printers betreft een.... je weet wel ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: