Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Printer Topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Dunder-Mifflin, Inc.

Ja bij Epson printers kun je vrijwel altijd Custom kiezen. Met een Canon printer kan dit niet. Fysiek gezien kunnen ze het wel, maar Canon vertikt het om een custom-optie in de driver te bouwen.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Reg. datum: 11 maart 2002

Ik ben van plan om binnenkort de Pixma ip4200 te gaan kopen. Lijkt me een erg fijne printer.

Bij HP wordt naar mijn weten altijd de nodige inktpatronen meegeleverd zodat je meteen aan de slag kunt en niet apart cartridges hoeft aan te schaffen. Is dit bij Canon ook zo?

(Ik heb sinds vanavond problemen om op de canon sites te komen. Kan wel op de canadese komen bijv. maar kan de info daar nergens vinden).

:)
Reg. datum: 11 maart 2001

Ja, in de doos van de IP4200 zitten reeds vijf inktpatronen:
2 zwarte en cyaan/magenta/yellow.

Desktop: AMD Athlon 64 X2 4800+ | 6 GB | 900 GB | GeForce 7900GTX | 20" 16:10 + 19" 5:4 | G15 + G5 | WinXP x64 SP2
Notebook: Intel Pentium M 1,73 GHz | 1 GB | 80 GB | Radeon X700 | 15.4" | WinXP SP3

Reg. datum: 02 augustus 2003

Ik zit al een tijdje te klungelen met het zoeken naar de juiste kleurprofiel voor men Canon IP4000 en Photoshop CS2.
Als de kleuren voor mij oké zijn in Photoshop, dan is deze steeds te licht voor men printer.
Ik heb al sRGB, Adobe RGB en zelf automatich maar geen enkele geeft mij het gewenste resultaat.
Kan iemand mij hierbij helpen om het juiste profiel te selecteren.

Het is weer Zomer!
Reg. datum: 02 augustus 2002

quote:
FREAKOUT schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 21:17:
Ik zit al een tijdje te klungelen met het zoeken naar de juiste kleurprofiel voor men Canon IP4000 en Photoshop CS2.
Als de kleuren voor mij oké zijn in Photoshop, dan is deze steeds te licht voor men printer.
Ik heb al sRGB, Adobe RGB en zelf automatich maar geen enkele geeft mij het gewenste resultaat.
Kan iemand mij hierbij helpen om het juiste profiel te selecteren.
Te licht voor de printer? of wanneer het uitgeprint is ;)? en op wat voor papier

Ik ben op zoek naar een leuke printer voor m'n opa en oma. Het budget mag niet boven de ¤100 komen. En eigenlijk is dat ook al iets teveel.
Zelf zat ik te denken aan een canon pixma ip1600 of 2200. Met name omdat ik zelf ook een canon heb(ip3000) en die bevalt erg goed. Goede kwaliteit en goedkoop qua inkt.
Ik kan echter nergens fatsoenlijke reviews vinden als ik google op "Canon pixma ip1600 review" e.d. kom ik alleen maar op van die irritante prijsvergelijk sites uit. Heeft iemand ervaring met deze printers? Want uit het weinige wat ik er over kon vinden werd ik niet erg wijs. De één roept dat het geweldige printers zijn met uitstekende kwaliteit en ergens anders lees ik weer dat de printkwaliteit gewoon slecht is.
Wat natuurlijk ook van belang is, is de kosten per print.Nu weet ik dat de cartridges voor canon printers goedkoop zijn, maar dat zegt natuurlijk niets als ze met inkt sproeien alsof het water is.

| specs | Nikon D40 kit | Nikkor AFS DX 55-200mm f/4-5.6G | De aarde is rond. Net als een pannekoek. | Bevo ergo sum

Het is weer Zomer!

quote:
Timlog schreef op maandag 06 februari 2006 @ 12:23:
Ik ben op zoek naar een leuke printer voor m'n opa en oma. Het budget mag niet boven de ¤100 komen. En eigenlijk is dat ook al iets teveel.
Zelf zat ik te denken aan een canon pixma ip1600 of 2200. Met name omdat ik zelf ook een canon heb(ip3000) en die bevalt erg goed. Goede kwaliteit en goedkoop qua inkt.
Ik kan echter nergens fatsoenlijke reviews vinden als ik google op "Canon pixma ip1600 review" e.d. kom ik alleen maar op van die irritante prijsvergelijk sites uit. Heeft iemand ervaring met deze printers? Want uit het weinige wat ik er over kon vinden werd ik niet erg wijs. De één roept dat het geweldige printers zijn met uitstekende kwaliteit en ergens anders lees ik weer dat de printkwaliteit gewoon slecht is.
Wat natuurlijk ook van belang is, is de kosten per print.Nu weet ik dat de cartridges voor canon printers goedkoop zijn, maar dat zegt natuurlijk niets als ze met inkt sproeien alsof het water is.

Review: http://www.behardware.com...1/new-canon-printers.html

Ik zou gewoon de IP4000 bestellen voor 100 Euro.

Het is weer Zomer!

Zie pricewatch ;)

There can be only one Legend

Ik heb een klein probleempje met mijn printer (een HP 2175). Mijn buurman had een printer waar het klepje voor de zwarte cartridge van was afgebroken en heeft vervolgens een nieuwe gekocht. Omdat ik heb hem geholpen met zijn nieuwe printer installeren mocht ik zijn oude meenemen. Dankzij mijn vader z'n werk en wat handige collega's daar is het gerepareerd, maar zit nu met een probleem. Ik heb nieuwe inkt erin zitten en hij vraagt nu voor uitlijnen (geen probleem zou je zeggen). Ik kan niets kopiëren, maar kan nog wel printen vanaf de computer.
Bij het uitlijnen krijg ik 2 dingen. De ene keer loopt het papier "vast", hij draait het niet verder en moet ik het met de hand eruit halen of ik druk op 'Enter' en rolt de printer het vanzelf eruit. Nu is het tweede dat hij blijft zeuren dat het papier te smal is, maar dat is onmogelijk omdat het A4 is en hij standaard A4 pakt. Met printen ziet hij wel dat het A4 is, maar met uitlijnen (en zelfs kopiëren toen de vorige tank er in zat) zegtie dus dat het papier te smal is. Iemand enig idee om dit op te lossen?

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

De maat-schap-pij dat ben jij

HP deskjet 6840 “netwerkprinter” met ingebouwde wlan wil niet draadloos werken.
Ik heb voor draadloos en wlan het ip, subnetmask, gateway en dns ingevuld. Als ik kijk naar de status valt me op dat hij de wlan instellingen niet onthoudt of zo. Die staan simpelweg op not configured.
De SSID, WPA/PSK TKIP onthoudt hij wel. Ik heb ook al alle wlan beveiliging uitgezet en getest, dus wel SSID broadcast en geen WEP of PWA beveiliging, maar open netwerk en MAC filtering uitgehad. Maar het helpt allemaal niet.

Het IP en subnesmask wat ik aan de printer toewijs voor wlan onthoud hij niet.

Wired onthoud hij deze zaken wel goed en is hij ook te pingen.

Ook alle patches van de hp site al gedraaid..maar nix...
Daar komt bovenop dat de installatie van de drivers ook bog eens ene foutmelding geeft en afbreekt(op al mijn pc's)

DJ Chicken wijzigde dit bericht 18-02-2006 18:20 (14%)

aahh durka durka durka

Reg. datum: 30 juli 2000

Heb 3 maanden terug een pixma ip2200 gekocht, en heb net een digicam waarvan ik de foto's uitprint. Ik ben blij verrast over de kwaliteit die dit printertje eruit gooit op goed fotopapier, een printertje onder de 90¤. Alleen na effe naar inkt speuren, merk ik dat het qua inkt een duurkoop is, hij kan geen klooncartidges aan vanwege een chip op de cartidge. Tevens zijn de officiele cartridges van Canon stuk duurder dan die voor een ip4000.... (rekening gehouden met hoeveel ml je krijgt) :( |:(
Nu heb ik een refillzaak hier om de hoek, vraag is hoe is de kwaliteit van een refillsetje toepassen op een Canon...? Is dat makkelijk met naalden enzo?

Sjah wijzigde dit bericht 21-02-2006 22:14 (5%)

Het is weer Zomer!

quote:
Sjah schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 22:12:
Heb 3 maanden terug een pixma ip2200 gekocht, en heb net een digicam waarvan ik de foto's uitprint. Ik ben blij verrast over de kwaliteit die dit printertje eruit gooit op goed fotopapier, een printertje onder de 90¤. Alleen na effe naar inkt speuren, merk ik dat het qua inkt een duurkoop is, hij kan geen klooncartidges aan vanwege een chip op de cartidge. Tevens zijn de officiele cartridges van Canon stuk duurder dan die voor een ip4000.... (rekening gehouden met hoeveel ml je krijgt) :( |:(
Nu heb ik een refillzaak hier om de hoek, vraag is hoe is de kwaliteit van een refillsetje toepassen op een Canon...? Is dat makkelijk met naalden enzo?

Nu kan ik je zeggen en dat weet bijna iedereen op tweakers, goedkope printers zijn op jaarbasis vreselijk duur!

Na 1 jaar printen ben je met een "goedkope" printer meer geld kwijt dan een duurdere versie, die gelijk mooier is, stiller, sneller etc...

Er zijn zat sites te vinden waarbij de kosten en kwaliteit getest worden. De Pixma IP4000 en 5000 springen dan ook in alle testen er heel erg uit. De opvolgers minder, door de chip die in de cartridges zit.

Reg. datum: 30 juli 2000

Dat was mijn vraag niet! Dat ding is nou al gekocht, was oorspronkelijk bedoelt voor een zwart wit A4'tje per half jaar, daar is die prima voor. Dat ik foto's ging doen wist ik toen niet.
In boerenkool nederlands graag
Reg. datum: 12 juli 2003

Ik ben op zoek naar een all-in-one printer, aangezien mijn huidige laserprinter permanent grijze strepen trekt...

Ik print voornamelijk in zwart-wit, scripties, verslagen e.d. Af en toe een fotootje.
Voor het scan gedeelte hoeft het geen bizarre resoluties aan te kunnen, als er maar wel ook boeken e.d. mee gescand kunnen worden (dus geen doorvoerlade).
Faxen boeit niet zoveel, is leuk als het erbij zit, maar heeft geen prioriteit.

Kwa budget liefst niet meer dan ¤150, aangezien de nadruk toch ligt op zwart-wit ga ik er vanuit dat de kleurencardridges niet al te vaak vervangen dienen te worden.

Reg. datum: 13 januari 2001

zie consumentgids, deze maand (even naar de bieb?)

André

Reg. datum: 24 maart 2005

Aangezien er niks over deze all in one te vinden is op tweakers zal ik even mijn mening geven over mijn pasverworven MP800.

Tot nu toe geweldig apparaat!

Het scannen van negatieven gaat wel wat langzaam maar de kwaliteit is super! Ik heb dezelfde foto d.m.v. scannen van foto en negatief af laten drukken en de kwaliteit van het negatief afgedrukte is beduidend beter dan vanaf de foto... kleuren zijn beter dan van de fotoshop die ze ontwikkeld heeft. Printen van teksten verslagen etc gaat ook goed, je kan hem gewoon op snel zetten en de kwaliteit daarvan vind ik nog goed genoeg! Verder vind ik hem redelijk stil... ik hoorde hem niet eens printen met een beetje muziek op de achtergrond terwijl ik ernaast zat (fotoprint)!

Tot nu toe een probleempje gehad met een paperjam bij dubbelzijdig printen,
maar dat was makkelijk te verhelpen en ging daarna gewoon weer door (was een
bestand van 60 pagina's). (kan aan papier liggen). Als je alleen de lade
gebruikt voor het papier is hij ook vrijwel stof dicht! Canon mijn complimenten!

Verder kan ik eigenlijk geen minpunten bedenken behalve dat bluetooth niet
ingebouwd is daarvoor moet je zo'n usb stick aanschaffen...
is nog zoveel te ontdekken! :) ... binnenkort via bluetooth even printen vanaf mn gsm :7

De bijgeleverde software is ook prima. Vind het alleen wel een beetje voor leken, behalve scangear wat erbij zit, daar kan je alles zelf bij instellen, wat wij tweakers toch het fijnst vinden :Y) .

Ben er erg blij mee en totaal geen spijt van de aanschaf! Hij is alleen wel wat
groot, maar staat erg mooi op mijn bureau! Vind het zeker een aanrader! _/-\o_

vragen? stel ze maar!

* * * * *
Reg. datum: 23 september 2000

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een geschikte multifunctionele laserprinter (kopieren, scannen, printen) en ben wel gecharmeerd door de LaserBeam printers van Canon. Ik snap echter het prijsverschil tussen de MF3110 en de MF5730 niet helemaal betaal je echt zoveel meer voor netwerkfunctionaliteit of zijn er behalve het ontwerp ook andere verschillen tussen deze twee? Weet iemand hoe de scankwaliteit is van deze printer is en is het uberhaupt een goeie optie of is HP of Epson beter?

[www.zydell.net] webdesign, webscripting & grafische vormgeving

In boerenkool nederlands graag
Reg. datum: 12 juli 2003

quote:
andre_at_home schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 14:41:
zie consumentgids, deze maand (even naar de bieb?)

ja, ik zag het ja. Moet ik maar eens gaan bekijken :)

Welke printer heeft jullie voorkeur: De Canon Pixma MP170 of de HP OfficeJet PSC1510 (of 1610, in de aanbieding bij de mediamarkt)?

Reg. datum: 18 september 2005

Na dit draadje te hebben gelezen, mis ik eigenlijk nog de kleine details die ze in reviews nooit zeggen en waar je als gebruiker pas achter komt als je hem al hebt gekocht.

Mijn scanner is kapot, mijn fax is al oud en mijn Canon S750 print niet geweldig meer (wel acceptabel). Ik ben dus op zoek naar een AOI en mijn keuze moet nog bepaald worden. Ik zit te denken aan een Canon MP830 of een HP OfficeJet 7310.
Als ik nu iets fax krijg ik altijd een verzendbewijs. Krijg ik dat ook met zo'n apparaat?
En mijn (thermische) fax is nu muisstil in standby. Nu heb ik gelezen dat er apparaten zijn die regelmatig hun inkttanks blijven reinigen als ie een uurtje niets te doen heeft gehad. Dus wie heeft hier ervaring mee? Want mijn S750 moet na een dagje niet geprint te hebben eerst een half uur zijn koppen reinigen :'( , dat had mijn DeskJet 850 bijvoorbeeld niet omdat die koppen in de inktpatronen zat. Maar daarentegen is die S750 wel goedkoper in inktverbruik ... snappen jullie het dilemma :)

Reg. datum: 04 januari 2004

quote:
smmonk schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 15:04:......Want mijn S750 moet na een dagje niet geprint te hebben eerst een half uur zijn koppen reinigen :'( ,

Nou dat hoeft echt niet (meer) ik reinig mijn koppen van mijn inmiddels 2jaar oude i865 nooit en geeft perfecte afdrukken, ook in foto-kwal. Zo'n a.i.o. is ook echt wel stil in standby en gaat niet zomaar een reinigingscyclus aan, misschien is dit softwarematig wel aan te zetten. Reken maar dat je een verzendbericht kan uitprinten, hoe meer hoe beter voor de fabrikant, je kan het ook uitzetten.

ohh en HP, hmmm :| Is niet meer wat het geweest is. misschien zijn de dure printers wel o.k.

Pinin wijzigde dit bericht 23-03-2006 17:19 (9%)

Reg. datum: 09 juni 2003

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:52:
Vandaag een Pixma 4200 gekocht, en tot nu toe tevreden... Dubbelzijdig print-optie is een uitkomst... Vraag me alleen af: zijn die pixma's bij jullie ook zo traag bij de eerste pagina?
Duurt echt vrij lang voordat het ding begint te printen...

Ik heb m nu ook, maar dat terzijde..

Ik heb de papieraanvoer zo ingesteld dat ie alleen van boven pakt, en de traagheid was weg.. zijn er meer mensen die dit kunnen bevestigen?

Proper Previous Planning Prevents Piss Poor Performance

Reg. datum: 11 maart 2002

Iemand enig idee waar je bij de 4200 in kan stellen dat ie de boel gesorteerd uitprint? (dus de laatste pagina van het document als eerste uitprint) Ik kan het echt nergens vinden :P erg irritant als je eerst zelf alles moet sorteren voordat je het kan gebruiken.

Edit: Hmm, waarom vind ik opties altijd als ik net een post heb getypt :P echt....tijden naar lopen zoeken, nog 1x kijken en dan opeens wel zien 8)7

spokje wijzigde dit bericht 17-04-2006 21:55 (23%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: