Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Grote Printer Topic - Deel 1

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:28:
Ik ben opzoek naar een printer. Maar weet eigenlijk nog helemaal niet welke.

Persoonlijk wil ik voor HP gaan omdat ik hier nog nooit problemen mee heb gehad. Ook zou ik hem graag aan het netwerk willen hangen.
Heb je wel problemen gehad met Canon's en/of Epson's? Een paar berichtjes terug hebben een paar mensen (waaronder ik) uitgelegd waarom je beter niet voor HP kunt gaan: prijs van de inkt.

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

quote:
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 16:28:
Ik ben opzoek naar een printer. Maar weet eigenlijk nog helemaal niet welke.

Persoonlijk wil ik voor HP gaan omdat ik hier nog nooit problemen mee heb gehad. Ook zou ik hem graag aan het netwerk willen hangen.

Maar het grootste punt zit hem bij de kwaliteit van de afdrukken. Ik wil foto's en covers printen op foto papier. Die moeten er dan ook een beetje goed uit komen.

Dan zeker voor Canon gaan. Afdrukkwaliteit is uitstekend, en de kosten van de prints zijn relatief laag (vergeleken met HP zeker). Heb zelf jaren lang HP gebruikt (HP Laserjet 4L (die het overigens wel nog steeds doet na ruim 11 jaar), Deskjet 500, 600, 630 en 930), maar sinds begin dit jaar overgestapt op Canon IP5000. Geen moment spijt van gehad.
Als je de IP4000R neemt heb kan je hem zelfs draadloos aan je netwerk hangen.

chunk is already free

Heeft iemand ervaring met de cheapo Pelikan toners op deze page, of andere cheape toners?
http://www.tonerwinkel.nl...cPath=28_55_57_59_178_196

Ze kosten ongeveer de helft van de officiele HP toners, maar als 't troep is laat ik ze liever links liggen..

When all you have is a hammer, everything starts to look like the back of someone's skull...

Reg. datum: 10 december 2003

quote:
sverzijl schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:05:
[...]

Dan zeker voor Canon gaan. Afdrukkwaliteit is uitstekend, en de kosten van de prints zijn relatief laag (vergeleken met HP zeker). Heb zelf jaren lang HP gebruikt (HP Laserjet 4L (die het overigens wel nog steeds doet na ruim 11 jaar), Deskjet 500, 600, 630 en 930), maar sinds begin dit jaar overgestapt op Canon IP5000. Geen moment spijt van gehad.
Als je de IP4000R neemt heb kan je hem zelfs draadloos aan je netwerk hangen.

Tnx :)

Hoe zit het met de cartridges bij canon? Makkelijk en goedkoop vervangbaar?

Heb net even gekeken naar de IP5200R :9

quote:
R-Adioactive schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:24:
[...]

Tnx :)

Hoe zit het met de cartridges bij canon? Makkelijk en goedkoop vervangbaar?

Heb net even gekeken naar de IP5200R :9

Makkelijk te vervangen zowieso. Duur ? niet als je HP prijzen gewend bent. Let wel, je hoeft dus niet meer zoals bij HP de hele cartridge te vervangen als bijv. alleen magenta op is. Iedere kleur heeft z'n eigen cartridge.

voor IP5000 :
Originele Canon cartridges:
kleurenset (cyaan, magenta, geel + zwart(*)) : 4*9,83 = 39,32 euro
zwart : 12,07 euro

'no-name' cartridges :
kleurenset (cyaan, magenta, geel + zwart) : 4*5,89=23,56 euro
zwart : 5,89

prijzen van www.inkclub.com, waar je 'momenteel' (was paar maanden geleden ook al zo) een gratis zwart inktpatroon krijgt. http://www.inkclub.com/pr...;CtryNo=528&LangNo=31)

(*) Canon heeft een separate zwart cartridge voor kleurenprints en een voor zwart/wit prints. Vraag me niet waarom..

sverzijl wijzigde dit bericht 10-11-2005 18:49 (9%)

Reg. datum: 08 september 2004

Ik heb van de week bij de office centre een samsung monochrome laserprinter gehaald, de SCX-4100 voor 129,- (ex btw) . Er zit een scanner ingebouwd en hij heeft een fatsoenlijke papierlade en een fatsoenlijke papieruitvoer.

Ik moet zeggen dat ie heel snel is in kopieren en in eerste afdruk.

linkje: http://www.samsung.com/nl...tifunctional/scx_4100.asp

Oja, je kan ook nog handmatig papier invoeren.

Felony wijzigde dit bericht 10-11-2005 20:04 (7%)

Reg. datum: 07 november 2005

quote:
Pauluz19 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 03:24:
Ik zit er nu eigenlijk aan te denken om de Canon Pixma MP800 te kopen, iemand daar ervaring mee?
Zoja, kan je me wat vertellen over de kwaliteit van de prints en scans?
Iemand?

Reg. datum: 07 november 2005

:?

Dunder-Mifflin, Inc.

Laat zelf eens een proefafdrukje maken via de canon site?

Canon EOS 300D + Canon EOS 1000FN + EF-S 18-55 (3.5-5.6) + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Vidi, Vici, Veni

Vandaag een Pixma 4200 gekocht, en tot nu toe tevreden... Dubbelzijdig print-optie is een uitkomst... Vraag me alleen af: zijn die pixma's bij jullie ook zo traag bij de eerste pagina?
Duurt echt vrij lang voordat het ding begint te printen...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 07 december 2005 @ 18:52:
Vandaag een Pixma 4200 gekocht, en tot nu toe tevreden... Dubbelzijdig print-optie is een uitkomst... Vraag me alleen af: zijn die pixma's bij jullie ook zo traag bij de eerste pagina?
Duurt echt vrij lang voordat het ding begint te printen...
yep, zowel de 4000 als 5000 zijn erg traag bij eerste afdruk.

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat is traag? En wat druk je af? Een 12 Mpixel foto kost wat meer transfertijd dan een pagina tekst.

Mijn i9950 wacht ongeveer 5-10 seconde tot hij een 6 Mpixel foto print. Dat is dan met USB2.0 aangesloten op de hi-speed ingang (hij heeft 2 USB poorten).
Maar het is eigenlijk geen Pixma printer (heeft wel dezelfde inkt, software etc als een pixma 8500), dus misschien zegt mijn tijd niks.

Vidi, Vici, Veni

Mjah, het duurt voor een pagina tekst rustig een minuutje... Maar het ding zit ook aangesloten op een PIII450 met een usb 1.1 poort... Dus dat zal ook niet meehelpen... Raar is alleen dat de vorige printer, aangesloten met een parallel kabel een stuk sneller was... Zou toch verwachten dat de transferrate van usb sowieso hoger is dan van parallel...

ligt ook niet aan de transferrate. Ook als je 1 regel tekst vanuit notepad print zul je zien dat de 1e pagina lang duurt. Het duurt simpelweg relatief lang voordat de pixma door zijn 'initialisatie' heen is. Vanaf de 2e pagina is ie pas echt snel.

PC-Freak

Zijn er hier ook mensen met de HP Photosmart 8250 (nieuwe model HP) met 6 losse cartridges.

http://h10010.www1.hp.com...473-6510217-12154998.html

Ik heb hem vanaf zaterdag en ben benieuwd naar andere meningen over deze printer.

Zelf had ik direkt al 1 probleempje, 1 knopje op het front paneel reageerde niet, contact gehad met HP ze vonden wel goed dat ik er zelf even naar keek. Wat bleek nu, het stukje plastic onder het knopje raakte het switchje niet op de print. En de print zat niet goed vastgeklemd. 2 stukjes plakband onder het knopje geplakt en probleem opgelost, het stukje plastic onder het knopje was te kort. Om het frontpaneel los te krijgen moest ik heel wat losschroeven O-)

Verder een prima printer, goede kwaliteit op fotopapier. En er zit een handige fotolade knop op zodat hij automatisch papier uit het fotopapier laadje haald.

Roger_Rabbit wijzigde dit bericht 07-12-2005 21:31 (71%)

Reg. datum: 07 augustus 2003

quote:
Roger_Rabbit schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:22:
Zijn er hier ook mensen met de HP Photosmart 8250 (nieuwe model HP) met 6 losse cartridges.

http://h10010.www1.hp.com...473-6510217-12154998.html

Ik heb hem vanaf zaterdag en ben benieuwd naar andere meningen over deze printer.

Zelf had ik direkt al 1 probleempje, 1 knopje op het front paneel reageerde niet, contact gehad met HP ze vonden wel goed dat ik er zelf even naar keek. Wat bleek nu, het stukje plastic onder het knopje raakte het switchje niet op de print. En de print zat niet goed vastgeklemd. 2 stukjes plakband onder het knopje geplakt en probleem opgelost, het stukje plastic onder het knopje was te kort. Om het frontpaneel los te krijgen moest ik heel wat losschroeven O-)

Verder een prima printer, goede kwaliteit op fotopapier. En er zit een handige fotolade knop op zodat hij automatisch papier uit het fotopapier laadje haald.

Heb je geen problemen met zwart af te drukken ?
Ik heb een Photosmart 3310 en het zwart is donker grijs, ook op de informatiepagina van de printer zelf.

De 3310 gbruikt hetzelfde printsysteem als jou 8250.

PC-Freak

Hij print bij mij goed in zwart, heb ook een grote zwarte inktcartridge. Misschien is het een instelling dat hij probeert zwart te mengen met de kleuren.
Vidi, Vici, Veni

quote:
sverzijl schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:15:
ligt ook niet aan de transferrate. Ook als je 1 regel tekst vanuit notepad print zul je zien dat de 1e pagina lang duurt. Het duurt simpelweg relatief lang voordat de pixma door zijn 'initialisatie' heen is. Vanaf de 2e pagina is ie pas echt snel.

Moet zeggen dat hij het nu al een stuk sneller doet... Nieuwigheid zullen we maar zeggen...

Verder een toppie apparaat! _/-\o_

alles is ijdelheid
Reg. datum: 28 februari 2002

Kan A3+ printer ook langer papier beprinten?

Kwestie van uitproberen, maar ik kan over een week gebruik maken van een Epson Stylus Color 1160 (A3+ printer) van een kennis. Daarom kan ik niet testen en doe ik een beroep op jullie ervaring.

De printer kan dus papier van oneveer 30cm beprinten, maar de lengte zou niet uit moeten maken toch? A3 is 42 cm lang, maar wat als ik een vel papier van 90cm lang (en 30 breed) er in stop, en vanuit Adobe een document van 30x90 print...?

ben benieuwd..

the spirit that guides us

alles is ijdelheid

d'oh! |:(
dat had ik wel gezien, maar ik had een stille hoop dat dat nog te omzeilen is ofzo.

dan nog een vraag: kan het kwaad om toch langer papier (90cm) in te voeren?
op die manier zou het (met een beetje puzzelwerk) in 2 keer bedrukt kunnen worden (door eerst 'linksom' en daarna hetzelfde vel 'rechtsom' in te voeren)

Je zou kunnen proberen, maar ik geef je niet veel hoop.
Anders geeft een fabrikant ook geen maximum maten op.
Custom properties ?

abusimbal wijzigde dit bericht 08-12-2005 20:56 (9%)

alles is ijdelheid

kun je dat [custom properties] ergens instellen bij printer opties of print instellingen (/document instellingen?)

Je moet kijken als je bij de voorkeursinstellingen een custom (aangepast) papierformaat kan opgeven.

alles is ijdelheid

ok, bedankt voor je hulp!

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: