[speedtouch] irritante piep en andere kwalen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinolief
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-01-2021
JvS schreef op 11 oktober 2003 @ 01:59:
[...]
Roep niet van die onzin of onderbouw het minimaal met een wet waarvan jij weet dat die bepaling erin staat. Er is alleen een europese wet die zegt dat op alles 6 maanden minimale garantie zit. Verder heb je 1 jaar garantie van kpn op de apparaten en daarna heb je te maken met consumentenrecht, dat houdt in dat je moet aantonen dat je apparatuur duurzaam is. Dan moet je nog de te verwachten levensduur bepalen en dan nog bewijzen dat het apparaat stuk is gegaan door een fabrikache fout. En dan moet je een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen (stel dat dat de complete nieuwprijs is, dan betaal je op de helft van de verwachte levenstermijn gewoon de helft van de kosten). Twee jaar heb ik nog nooit van gehoord.
Je mag van apparatuur verwachten dat het langer meegaat als een paar jaar en zeker van een apparaat zoals een ADSL modem!
Je kan wel merken dat je bij de servicedesk werkt van onze arrogante grote KPN met dat antwoord van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-06 13:21
Die van mij werkt na 1 jaar en 13 dagen nog steeds hoor. :)
Ik wel eens last van een wegvallen verbinding zoals ik al wel eerder in dit topic heb genoemd, maar ik denk nu eigenlijk eerder dat dat aan de bekabeling ligt.
Het is hier op de kamer waar ie nu aan de muur in een rekje hangt nu 30 graden en dit bericht kan ik gewoon verzenden terwijl ik al een paar uur streaming muziek zit te luisteren. ;)

Maw: het zijn alleen de klagers waar je hier de verhalen van leest natuurlijk.
Er vanuit gaande dat ik nu 5 pagina's hier zie, 5x 20 reply's per pagina = ongeveer 75 klagers gok ik en dat valt in het niet als je bedenkt dat er vast wel zo'n 40.000 van die modems zijn verkocht.
Natuurlijk is zo iets rot, maar ik heb het idee dat het af en toe wat te veel overdreven wordt.
* Joen koopt wel gewoon zelf een ander en beter merk ADSL-modem als de SpeedTouch 510i het vroegtijdig begeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 17:34

JvS

Ik heb hem zelf ook

pinolief schreef op 06 augustus 2004 @ 11:00:
[...]

Je mag van apparatuur verwachten dat het langer meegaat als een paar jaar en zeker van een apparaat zoals een ADSL modem!
Je kan wel merken dat je bij de servicedesk werkt van onze arrogante grote KPN met dat antwoord van je!
wat loop je nou lomp te flamen man? Ik geef juist aan dat de garantieafhandeling van de kpn niet goed is (als in, na het eerste jaar kan je fluiten naar elke soort van garantie, alleen door een klacht in te dienen kan je er soms omheen). Ik verdedig helemaal hun garantieafhandeling niet. Doe ff normaal met je lompe antwoord man |:(.

Wat ik daar zeg is gewoon een uitleg van het consumentenrecht.

[ Voor 23% gewijzigd door JvS op 06-08-2004 17:19 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik vind het meer een taak van de fabrikant om te zorgen dat modems die gewoon 24/7 aan horen te kunnen staan, fatsoenlijk te koelen en van fatsoenlijke kwaliteit te maken.
Zoals al zo vaak door mij gezegd: de gaten zitten aan de ONDERkant..terwijl warme lucht opstijgt en er dus bovenop gaten moeten zitten. Ik vind het ook niet gepast als een KPNer mij vertelt het ding 's nachts maar uit te laten, want ik ben niet zo'n aso die overdag de lijn dichttrekt ;)
Het ding hoort te werken waar ie voor bedoelt is: 24/7 en langer dan een jaar :P
Het lijkt me dat die fabrikant wat degelijker zn modempjes moet maken. Zou als mijn derde Speedtouch het begeeft ook zeker geen Tomson/Alcatel meer halen.
Leuk ding, maar kwalitatief bagger.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-07 16:10
2Dutch schreef op 06 augustus 2004 @ 15:43:
Ik vind het meer een taak van de fabrikant om te zorgen dat modems die gewoon 24/7 aan horen te kunnen staan, fatsoenlijk te koelen en van fatsoenlijke kwaliteit te maken.
Zoals al zo vaak door mij gezegd: de gaten zitten aan de ONDERkant..terwijl warme lucht opstijgt en er dus bovenop gaten moeten zitten. Ik vind het ook niet gepast als een KPNer mij vertelt het ding 's nachts maar uit te laten, want ik ben niet zo'n aso die overdag de lijn dichttrekt ;)
Het ding hoort te werken waar ie voor bedoelt is: 24/7 en langer dan een jaar :P
Het lijkt me dat die fabrikant wat degelijker zn modempjes moet maken. Zou als mijn derde Speedtouch het begeeft ook zeker geen Tomson/Alcatel meer halen.
Leuk ding, maar kwalitatief bagger.
Hehe, ik had vroeger ook een Alcatel usb modem, maar die is sinds een jaar ongeveer vervangen door een draytek vigor 2600. Kwa koeling zijn ze toch wel een stuk beter, de ouwe alcatel knalde er vaak genoeg uit wanneer het kreng het weer te warm had, deze wordt niet echt veel meer dan lauw.

Het leuke is bij dat ik in de handleiding van draytek verbaasd stond te kijken, daar wijzen ze je er zelfs op dat hij altijd aan moet blijven staan :D

Maarja kwalitatief zijn die Alcatel en Thompson dingen niets, ze worden te warm en daardoor komen ze meestal snel te overlijden zeker met dit weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d68
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 22:55

d68

Mijn speedtouch had ook een piep en steeds slechtere verbinding enzo. Omdat de garantie toch al verlopen was heb ik de schroevendraaier er maar ingezet. Na wat meten bleek de schakelende voeding te piepen en dat kwam door 1 rotte condenstator (groene 4700uF achter op de printplaat). Vervangen, piep weg en heb al een paar weken geen problemen meer met de verbinding. Let bij vervangen wel op dat je de elko er netjes uithaalt en dat je er 1 terugzet die in het kastje past. (Anders eentje plat leggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

d68 schreef op 06 augustus 2004 @ 17:16:
Mijn speedtouch had ook een piep en steeds slechtere verbinding enzo. Omdat de garantie toch al verlopen was heb ik de schroevendraaier er maar ingezet. Na wat meten bleek de schakelende voeding te piepen en dat kwam door 1 rotte condenstator (groene 4700uF achter op de printplaat). Vervangen, piep weg en heb al een paar weken geen problemen meer met de verbinding. Let bij vervangen wel op dat je de elko er netjes uithaalt en dat je er 1 terugzet die in het kastje past. (Anders eentje plat leggen)
Helaas zijn de meesten niet zo handig met dit soort handyman acties, dus wordt het gewoon een ander modem halen. Zul je zien dat zoiets gebeurt om 17:01 op zaterdag..erg fijn :P
Het verbaast mij dat het modem hier nog werkt, aangezien te temperatuur hier de laatste weken niet onder de 25C is geweest.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:55
2 weken geleden oid een klacht neergelegd bij kpn desk.. vandaag een belletje dat ik op de aankomende f00n rekening de helft van het aankoopbedrag van het modem (E 69/2=34,5) er van af mag halen; onder het mom van 'coulance regeling' (hij was ouder dan een jaar)

valt me dan toch nog mee van ze.. het is nog geen nieuw modem maar het is iig iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 12:52
Ik had een tijdje geleden die brief naar de KPN gestuurd waarin ik een nieuwe modem eiste. Het duurde me echter allemaal te lang dus heb ik maar een nieuwe gekocht in de compu shop om de hoek. Werd ik vorige week gebeld door de KPN, of ik al een nieuwe had aangeschaft. Ja dus. Krijg ik nu dus wel vergoed van ze!!
Valt me 100% mee van de KPN :)
Dus iedereen die ook hetzelfde probleem met zijn speedtouch heeft: gewoon een brief aan de KPN sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:01
Ik was afgelopen week op vakantie en had het modem aan laten staan. Kom ik vandaag thuis... en hoor ik me daar toch een irritant geluid... ja het was de modem.

Ik heb hem afgelopen november bij primafoon omgeruilt... en een nieuwe bon gekregen. Kan ik nu met deze bon ook garantie claimen bij primafoon en direct een nieuwe eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Mijn modem is aan het piepen geslagen en ik kon het niet laten ff te kijken of er ook iets met de condensators was. De garantie was toch al verlopen.

Hier een foto van de boven de printplaat
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~driel551/boven.JPG

En hier eentje van de onderkant
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~driel551/onder.JPG

Uit meer bestaat het modem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Hmm, en wat is nu exact het onderdeel dat het aldoor begeeft volgens de vele posts in dit topic? Kan iemand dat men een pijltje op die foto aangeven?
(dat er niet eerder mensen op het idee gekomen zijn om daar een foto van te maken... :? :P)

[ Voor 13% gewijzigd door Joen op 23-08-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

Diamon

The Weird One

Mja, als er een betere (lees: een goede close-up) foto van gemaakt kan worden, dan is het makkelijker om de waarschijnlijker boosdoener aan te wijzen.

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik ga hem niet weer openmaken, doe ik pas als ik een ander modem heb... Hij was achteraf makkelijker open te maken dan ik dacht. Wel een krasje aan de onderkant maar dat maakt niet uit.
Was vanmiddag bij primafoon en daar MOEST ik van die primafoon medewerker daar de klantenservice maar bellen. De man van de 2e lijn vertelde mij dat alles wat aan de modem zat GEAARD moet zijn omdat hij anders lekstroom krijgt. Ons huis is net gebouwd voordat die regel inging dat ALLE stopcontacten een aardedraad moesten hebben. Die medewerker verteld me dat ik dat maar moest doen want hij had dat ook gedaan.
Hij was niet erg beleefd en hij zei dat die usb modems (2) ook kapot waren gegaan daardoor, alleen die waren niet kapot, ze werkten niet met via chipsets.
Zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Dat lijkt me onzin maar ik kreeg geen retourcode dus geen ander modem. Daarna maar besloten om een kijkje te nemen in de modem.

[ Voor 104% gewijzigd door .NCK op 23-08-2004 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister Bij mijn schoonvader DirectADSL GO van KPN geinstalleerd. Kreeg direct verbinding na de installatie maar de modem springt soms zomaar uit, het @-lampje valt ook regelmatig uit en als alle lampjes een keer branden krijg ik nog geen goede verbinding. de browser zegt wel bezig met openen dus er is wel een verbinding maar het is niet vooruit te branden. soms is de snelheid 10 sec goed maar daarna springt het @lampje weer uit of start de hele modem weer opnieuw op. met downloaden schommelt de snelheid heel erg van 50 naar 10kb/s vanaf een stabielie DL site (http://speedtest.cistron.nl) Netwerk is goed aangesloten/ Splitter goed aangesloten/ windows instellingen zijn correct ;( modem kaput wss?

het gaat hierbij om een Speedtouch 510 v4 (met 4.2 zelfde probleem)
Morgen ff mijn eigen modem meenemen om te testen (Zyxel Prestige 650R-31 van Demon)

kan iemand mij helpen? :? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

Nou, ik kan mezelf momenteel onderaan het lijstje van gebruikers met een defecte Speedtouch 510 zetten:

Gisteren een fatale beslissing genomen: ik heb mijn Speedtouch naar factory defaults gereset. Maar daarna kreeg het tooltje wat gebruikt kan worden om de instellingen voor ADSL van KPN in te stellen, geen verbinding meer met het modem. (Net zoals het firmware-update tooltje...)

Ik had al langere tijd last van de melding "network cable unplugged", die af en toe opkwam, op allebei de geintegreerde NICs op mijn moederbord. (Dat is wat mij betreft teveel toeval, dus de NICs heb ik uitgesloten als zijnde het probleem. Tevens een andere kabel geprobeerd, probleem bleef aanwezig.)

Tevens had ik ook reeds opgemerkt dat het ADSL modem ontzettend liep te piepen en redelijk tot behoorlijk warm werd. (Ik dacht dat dat mogelijk wel normaal kon zijn, maar na lezen van dit topic niet meer.)

Dus voor gisteren had ik nog sporadisch contact met internet en kon ik nog email lezen e.d.; na gisteren is dat helaas over. En jullie raden het waarschijnlijk al: natuurlijk hield het modem ermee op NADAT de garantie afgelopen was (ongeveer 4 maanden daarna).

Ach, nu heb ik meteen een goed excuus om een wireless netwerk op te zetten, ism een nieuw ADSL modem. Eigenlijk een alles in een oplossing...

Rebel Angel: Jij had ook te maken met een modem wat overleden is, nadat de garantie periode afgelopen was. Wat voor argumenten heb jij gebruikt om toch nog een nieuw modem(/vergoeding) te krijgen van de KPN, want op zich is het natuurlijk een vaste termijn, die 1 jaar garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door CoRrRan op 24-08-2004 13:54 . Reden: Tekst nog niet afgemaakt he... ]

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:55

Diamon

The Weird One

nickvd schreef op 23 augustus 2004 @ 23:37:
De man van de 2e lijn vertelde mij dat alles wat aan de modem zat GEAARD moet zijn omdat hij anders lekstroom krijgt. Ons huis is net gebouwd voordat die regel inging dat ALLE stopcontacten een aardedraad moesten hebben. Die medewerker verteld me dat ik dat maar moest doen want hij had dat ook gedaan.
Sorrie hoor, maar dat is onzin. Dit omdat de adapters die er bijgeleverd worden, niet voorzien zijn van randaarde.
Dus eigenlijk, geeft die medewerker toe, dat de modem / voeding problemen geeft, omdat er geen aarding is |:(

And The Only One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
maarjah. Ik koop dan ook niets bij kpn, ook geen ander. Koop ik wel bij een ander. Ook met andere dingen die bij primafoon vandaan komen, altijd gedonder met die lui.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Ik had het modem zaterdagochtend uitgezet omdat we die dag weggingen, toen we snachts terugkwamen en hem aanzette gaf deze een rood licht. Helaas deed hij het niet meer. De volgende dag ook niet, s'middags heb ik hem gereset en hij deed het weer. Hij was nogal instabiel dus hebben we vandaag een nieuw modem gekocht. Omdat we toch het liefst bij thomson bleven hebben we de speedtouch 570 gekocht. Goed dingetje.
De 510 ligt nu als reserve in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyPh
  • Laatst online: 23-04 21:21
Ik had ook al een hele tijd last van een pieptoon van de ST510 (een aantal weken). Hij deed het echter wel gewoon (staat 24/7 aan en de snelheid was goed en de verbinding viel nooit weg). Het modem was van december 2002 (toen we ADSL kregen hier) en de garantie was dus verlopen. Ik heb het modem zo lang mogelijk laten lopen (zolang hij het blijft doen is het goed).

Nu is afgelopen vrijdag op zaterdagnacht de bliksem ingeslagen en toen was het modem kapot (rood powerlampje, harder piepen dan voorheen en de enige manier om hem weer uit te zetten is hem uit het stopcontact halen). Een voordeel hiervan is dat hij nu door de verzekering vergoed wordt (ik heb een nieuw modem (dezelfde) vergoed gekregen).

Ik ga toch nog eens proberen of ik de oude kan repareren (tenminste, als de verzekering dit modem niet wil hebben, ik laat hem dus nog een paar weken liggen).

• whiteguy
Diamon schreef op 23 augustus 2004 @ 21:59:
Mja, als er een betere (lees: een goede close-up) foto van gemaakt kan worden, dan is het makkelijker om de waarschijnlijker boosdoener aan te wijzen.
http://www.xs4all.nl/~witte120/troep/IMG_0548_3.jpg

alstu

edit:
er is denk ik niet 1 boosdoener aan te wijzen, ik denk dat je het beste meteen ALLE groene maar kan vervangen want vroeg of laat zullen die allemaal pussen, in ELK speedtouch modem ;(
(net zoals vroeger abit een serie moederborden had die ALLEMAAL vroeg of laat stuk gingen)
gewoon slechte kwaliteit spullen er in.. jammer maarja het moet goedkoop he

edit2:
pic verwijdert en er een linkje van gemaakt.. let op hij is 400k en 2048x1536

[ Voor 47% gewijzigd door whiteguy op 15-09-2004 18:22 ]

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Jeetje, kun je niet even je image wat resizen via:
code:
1
[img=w,h] url van afbeelding met afmetingen [/img]
De hele layout ligt nu overhoop...

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 11:40

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

CoRrRan schreef op 15 september 2004 @ 17:29:
Jeetje, kun je niet even je image wat resizen via:
code:
1
[img=w,h] url van afbeelding met afmetingen [/img]
De hele layout ligt nu overhoop...
nog liever: resize de pic zelf, deze is een half MB...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• RoyPh
  • Laatst online: 23-04 21:21
Tukk schreef op 15 september 2004 @ 17:43:
[...]

nog liever: resize de pic zelf, deze is een half MB...
Zo heb je wel een duidelijke foto. Gewoon even de foto verkleinen op de manier van CoRrRan is volgens mij het beste.

• whiteguy
zie mijn vorige post...
linkje van gemaakt - kan je zelf beslissen of je de pic wil zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slash0r
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-11-2022
Hallo,

Mijn modem piept(e) nu al een week of 3 (daarnaast had hij de laatste 2 dagen ook moeite met opstarten) en nu was ik het zat.

Nadat ik het 'mooie' plaatje van Whiteguy had gezien durfde ik de stap wel te nemen om hem te fixen. Ding opengeschroeft en ja hoor 6 bolle elco's, die heb ik met veel pijn en vooral veel moeite vervangen, maar deze inspanning was gelukkig niet voor niets en hij werkt weer en is weer heerlijk stil.

Waarom deze actie: ik ben nogal lui en daarbij heb ik geen zin om op de KPN te wachten.

Verwijderd

Ik heb hier een Speedtouch 510 adsl modem die op drie maanden na 2 jaar oud is en, die piept dus sinds ongeveer een viertal weken. Als ik m'n oor dicht bij de modem houd dan lijkt het op een soort hoog resonerende piep.

Na wat zoeken op GoT kwam ik dus topic tegen en na het doorlezen lijkt mijn probleem toch wel iets afwijkend te zijn. Het gros gaat over piepen, power led op rood (post error) of de modem gewoon overleden.

Bij mijn modem gaat zo nu en dan direct na het aanzetten de power led op oranje en de buitenlijn led op rood. De enige oplossing is de power connector uit de modem te trekken want uitzetten via de aan/uit knop lukt niet in die situatie. Als ik de modem daarna weer aanzet gaat alles doorgaans weer zoals het hoort.

Maar, over een buitenlijn led op rood heb ik hier niets gelezen. De handleiding van de modem vertelt me daarnaast ook dat netwerk en buitenlijn led groen/oranje kunnen zijn en de power led groen/oranje/rood. Hoort de buitenlijn led wel rood te kunnen eigenlijk?

Kan dit in dezelfde catagorie gerekend worden als bijna altijd in dit topic, tijd voor een nieuwe modem? Of zal ik het toch ergens anders in moeten zoeken?

• .NCK
Ik heb dat met die rode buitenlijn ook gehad. Tenminste de led was rood. Ik kreeg hem aan de praat door het telefoonstekkertje eruit te halen en er weer in te doen. Ook door de netwerkkabel er in en uit te doen ging hij verder.

Dat trucje werkt helaas niet. Zal eens kijken of ik hem kan fixen.

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Verwijderd schreef op 22 september 2004 @ 12:12:
[...]
Bij mijn modem gaat zo nu en dan direct na het aanzetten de power led op oranje en de buitenlijn led op rood. De enige oplossing is de power connector uit de modem te trekken want uitzetten via de aan/uit knop lukt niet in die situatie. Als ik de modem daarna weer aanzet gaat alles doorgaans weer zoals het hoort.

Maar, over een buitenlijn led op rood heb ik hier niets gelezen. De handleiding van de modem vertelt me daarnaast ook dat netwerk en buitenlijn led groen/oranje kunnen zijn en de power led groen/oranje/rood. Hoort de buitenlijn led wel rood te kunnen eigenlijk?

Kan dit in dezelfde catagorie gerekend worden als bijna altijd in dit topic, tijd voor een nieuwe modem? Of zal ik het toch ergens anders in moeten zoeken?
Ik weet het niet zeker, maar ik vrees voor je van wel, want ik heb namelijk nooit een rood ledje gehad (niet voor power, niet voor verbinding). Ik kreeg alleen totaal geen toegang meer tot mijn Speedtouch. Als de verbinding weer verbroken was, ging ik naar het modem en zag dus dat een oranje lampje aan het branden was. Nadat ik dus een keer de factory defaults heb ingesteld, kon ik meteen mijn Speedtouch niet meer aanspreken om de ADSL instellingen in te stellen. Toen waren de verbindingsproblemen ook wel heel erg geworden. Continu "Network Cable Unplugged" meldingen enzo. Is het zo dat je het piep-geluid alleen hoort als je je oor OP je Speedtouch legt? Bij mij was het namelijk vanaf een tweetal meters nog wel te horen...

* CoRrRan heeft nu een linksys gateway, werkt vooralsnog uitstekend.

Mijn Speedtouch staat een beetje knullig op mijn bureau zichzelf schuldig te voelen dat hij een paar maandjes NA de garantie pas kapot ging... :/

[ Voor 7% gewijzigd door CoRrRan op 22-09-2004 13:15 . Reden: Kon het niet laten... die edit-knop heeft een bepaalde aantrekkingskracht... ]

Verwijderd

CoRrRan schreef op 22 september 2004 @ 13:13:
Is het zo dat je het piep-geluid alleen hoort als je je oor OP je Speedtouch legt? Bij mij was het namelijk vanaf een tweetal meters nog wel te horen...
M'n PC is niet echt een van de stilste en als die aan staat, dan hoor ik de pieptoon van de modem er nog op een meter of twee afstand doorheen. Het is dus een vrij hoge en sterke toon die de modem produceerd. Van heel dicht bij hoor je dat het een soort resonerende toon is, beetje snerpend.

Aangezien ik in dit topic ook replies zag over bolle elco's, heb ik de modem net maar eens opengeschroeft. Momenteel staan er drie elco's bol maar die zijn nog wel "heel" voor zo lang als het duurt. Dat lijkt me wel het begin van het einde.

Ik ga binnenkort dus maar op zoek naar een nieuwe modem voordat ik ineens zonder internet kom te zitten. Vooralsnog heb ik geen verbindingsproblemen dus dat is dan nog het positieve eraan. :)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je geen garantie meer hebt, moet je gewoon een brief sturen naar kpn klantenreacties met daarin het feit dat je het niet eens bent met de procedure, dat je in nederland recht hebt op een goed werkend product en dat de verwachte levensduur volgens verschillende bronnen, waaronder de helpdesk en de primafoon, zeker 5 jaar is en dat je daarom een tegemoetkoming eist. Als je geen brief wil schrijven, kan je ook de helpdesk bellen en zeggen dat je een klacht hebt over de garantieafhandeling, dan kan dat ook voor je gedaan worden, maar dan ben je afhankelijk van hoe zo'n helpdeskdude het probleem voor je omschrijft.

Je wordt dan gebeld door iemand van de klantenreacties, die zal je vertellen dat een jaar garantie een jaar garantie is, maar als je volhoudt, krijg je vaak gewoon een nieuw modem. Moraal van het verhaal: Niet tevreden zijn met je afhandeling, maar gewoon je recht halen. Hoe meer mensen dat doen, hoe meer kpn doorheeft dat-ie z'n klanten niet zo kan behandelen.

Het adres:

KPN
Klantenreacties ADSL
Postbus 58800
1040 JH AMSTERDAM

Zie bijvoorbeeld:
http://www.computerconsument.nl/artikelen/KPN/doorzetten.htm
http://www.computerconsum...kelen/KPN/KPNgeefttoe.htm
Na lezing van ons artikel besloot de gedupeerde alsnog een brief te sturen waarin hij de KPN er op wees dat een dergelijk modem volgens medewerkers van Primafoon toch minstens vijf jaar moet meegaan.
Enige tijd later werd hij opgebeld door een medewerkster van KPN die liet weten dat KPN na de garantieperiode geen modems vervangt en dat de klant indertijd akkoord was gegaan met de voorwaarden. Ons lid nam daar geen genoegen mee en kreeg toen na enig aandringen alsnog het gehele modem vergoed.
Het oorspronkelijke artikel overigens:
http://www.computerconsum...n/KPN/levensduurmodem.htm

Maar ook bij een vriend van me is het na doorzeuren bij die afdeling klantenreacties goed gekomen. Wellicht dat deze info in de startpost erbij kan?

[ Voor 58% gewijzigd door JvS op 22-09-2004 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort Direct ADSL van KPN met zo'n speedtouch 510 ding. Tot nog toe geen problemen (knock on wood), maar deze topic baart me ernstig zorgen.
Wellicht een domme opmerking van mij maar:
Als het probleem zich voordoet binnen een jaar dan krijg je van KPN een nieuwe. En als het probleem zich erna voordoet en KPN doet moeilijk...nou, dan zeg je je abo op >:) en ga je naar een andere provider waar je vervolgens weer een gloednieuwe modem krijgt. Of zeg ik nou iets geks? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Bij sommige providers sluit je een contract voor een periode van een jaar. B)
En ik kan je voorspellen dat KPN inderdaad moeilijk gata doen in jouw voorgestelde situatie.
Ik zit nu ook bij KPN, maar als mn modem het nu gaat begeven ga ik in ieder geval een modem van een beter merk kopen (welke zijn eigenlijk aan te raden? :P) en als ik zin heb om er enige tijd en moeite in te stoppen schrijf ik KPN dan nog wel aan over de korte levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik had last van een modem die gloeiend heet werd, op 3 maanden na geen garantie meer... ik ga een brief sturen want nu koste dit geintje me dus een nieuwe modem! (150 euro omdat er ook nog eens een monteur langs moest komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:46

The_Scarabial

MTB for life!

JeroenM_tbs schreef op 26 september 2004 @ 23:40:
Bij sommige providers sluit je een contract voor een periode van een jaar. B)
En ik kan je voorspellen dat KPN inderdaad moeilijk gata doen in jouw voorgestelde situatie.
Ik zit nu ook bij KPN, maar als mn modem het nu gaat begeven ga ik in ieder geval een modem van een beter merk kopen (welke zijn eigenlijk aan te raden? :P)en als ik zin heb om er enige tijd en moeite in te stoppen schrijf ik KPN dan nog wel aan over de korte levensduur.
hier ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik ook een speedtouch heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voor zover ik ooit mee heb gekregen van klasgenoten zijn de Draytek Vigor 2xxxx (x = getal) best wel goede dingen, echter ik kom ze tot nu toe in nog geen enkele winkel tegen. :P
In de betere B-merken gok ik dat Sitecom wel een aardig merkje is.
Ik zou echter de visie van een ander hierop wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JeroenM_tbs schreef op 27 september 2004 @ 00:48:
Voor zover ik ooit mee heb gekregen van klasgenoten zijn de Draytek Vigor 2xxxx (x = getal) best wel goede dingen, echter ik kom ze tot nu toe in nog geen enkele winkel tegen. :P
In de betere B-merken gok ik dat Sitecom wel een aardig merkje is.
Ik zou echter de visie van een ander hierop wel eens willen weten.
[rml][ ADSL Router]Welk merk?[/rml]

Die vraag had ik al eens gesteld, maar der waren maar weinig reacties.
Ik heb maar weer een 510 v4 gekocht..

[ Voor 4% gewijzigd door Tukk op 27-09-2004 11:12 ]

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 26 september 2004 @ 23:40:
Bij sommige providers sluit je een contract voor een periode van een jaar.
Ja, inderdaad; MAAR: Het eerste jaar zit je inderdaad vast aan dat contract, immers de ISP investeert door je een modem te geven en geen aansluitkosten te rekenen e.d. De daaropvolgende jaren kun je (wettelijk) je contract altijd opzeggen met inachtneming van de wettelijke termijn (1 of 2 maanden). Ongeacht of het contract dat je hebt per jaar verlengd wordt.
Dit geintje heb ik al eens meegemaakt met de ANWB die ook per jaar contracten uitgeeft. Het punt is, als halverwege dat jaar je computer ontploft kun je niet meer internetten. De vraag is dan of men je juridisch kan en mag houden aan het contract als billijkheidshalve niet meer verwacht mag worden dat je de geleverde diensten kunt gebruiken. M.a.w., je kunt niet meer internetten, mag de ISP je dan verplichten toch voor internet te betalen...? Overigens staat in de alg. voorwaarden van KPN m.b.t. ADSL en Direct ADSL: (resp. artikel 18 en 17)
"De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van één jaar, te rekenen vanaf de datum dat Direct ADSL bedrijfsklaar aan de Contractant ter beschikking is gesteld.
De Overeenkomst kan tegen en na het verstrijken van de minimumduur schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van één maand door de Contractant worden opgezegd."

Dus na dat jaar kun ja altijd opzeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 21:06 ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Mijn modem wordt ook warm... De eerste heb ik opgestuurd, en na een tijdje begon de 2e modem ook al (na een tijdje bedoel ik nu een aantal weken). Sindsdien heb ik er een fan op staan en werkt het prima.. Iets meer dan een week terug heb ik de fan uitgezet, omdat ik het eigenlijk onzin vind. Vandaag begon de modem weer te kloten (lampjes gaan willekeurig branden en weer uit, netwerkverbinding wordt constant gemaakt en verbroken, etc). Dus nu WEER de fan erop gericht en de modem schuim omhoog gezet zodat de lucht er makkelijk bij kan.. Maar dit is gewoon een kutoplossing..

Waarom verkopen ze die Alcatel klotedingen nog???

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-07 22:03

lSltAlKeR

Time destroys everything!

InterCC schreef op 29 september 2004 @ 14:38:
...
Waarom verkopen ze die Alcatel klotedingen nog???
Omdat Thomson ze nu verkoopt :+

Speedtouch freak

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Dus ze verkopen ze niet... :P
Waarom verkoopt Thomson die @_($*_(@#*()@$ dingen dan?

het lijkt me dat ze daar ook wel op de hoogte zijn van warmte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:54
Mijn speedtouch maakte al enige tijd zo'n fluittoon.
Op een gegeven moment deed mijn internet het niet, ik de modem uit en aan gezet en toen deed internet het weer. Maar naar 10 minuten weer niet. Dus ik uiteindelijk de modem uitgezet.

Modem opengemaakt, er waren 2 condensatoren bol.
Aangezien ik nergens condensatoren kon vinden, heb ik uiteindelijk van een kapot mobo, de nog niet bol staande condensatoren afgesoldeerd.

Die ververvolgens op mijn modem gesoldeerd en nu draait ie weer.
Mocht de modem nou over een tijdje weer zo'n fluittoon maken , dan soldeer ik er gewoon weer een paar 'nieuwe' op.

Wat mij trouwens op viel, was dat bij bandwith up/down nu wel de juiste waardesstaan en voorheen stonden daar lagere waardes

[ Voor 12% gewijzigd door died_laughing op 09-11-2004 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 00:24

maroesjk

from the ash rose a great bird

Ook ik had een piepend modem, dus ik ben even in de Wet gedoken en heb een brief aan KPN gestuurd, gelardeerd met wat wetteksten. Met als positief gevolg dat ik ruim 18 maanden na de aankoop alsnog een nieuw modem kreeg. Dus zeg vooral niet te snel dat de garantie voorbij is...

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

maroesjk schreef op 10 november 2004 @ 07:03:
Ook ik had een piepend modem, dus ik ben even in de Wet gedoken en heb een brief aan KPN gestuurd, gelardeerd met wat wetteksten. Met als positief gevolg dat ik ruim 18 maanden na de aankoop alsnog een nieuw modem kreeg. Dus zeg vooral niet te snel dat de garantie voorbij is...
Voor de hand liggende vraag, naar welke wetten heb je gerefereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heb je misschien de betreffende wetteksten ook in digitale vorm voor ons? B)
Niet iedereen ebschikt over een wetboek namelijk. :+

• maroesjk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-07 00:24

maroesjk

from the ash rose a great bird

Mijn excuses dat ik wat traag heb gereageerd. Hierbij (eindelijk) wat stukken uit mijn brief:
Ik heb over de problemen met het modem contact opgenomen met een aantal instanties en het volgende waren mijn bevindingen:
KPN: via telefoonnummer 0900 0244 in contact gekomen met een medewerker van KPN, die mij liet weten dat een dergelijke hoge pieptoon en/of verbindingsproblemen niet gebruikelijk zijn en wijzen op een defect. Naar mening van de medewerker moet een Speedtouch 510 modem zéker langer dan twee jaar meegaan.
Provider: via telefoonnummer XXX XXX XX XX in contact gekomen met een medewerker van PROVIDER, die mij liet weten dat een dergelijke hoge pieptoon en/of verbindingsproblemen niet gebruikelijk zijn en wijzen op een defect. Naar mening van de medewerker moet een Speedtouch 510 modem zéker langer dan drie jaar meegaan.
Speedtouch: via telefoonnummer 0900 237 54 57 in contact gekomen met een medewerker van Alcadis, die mij liet weten dat een dergelijke hoge pieptoon en/of verbindingsproblemen niet gebruikelijk zijn en wijzen op een defect. Naar mening van de medewerker moet een Speedtouch 510 modem normaliter tot veertig jaar meegaan.

Uit de uitlatingen van bovenstaande drie bedrijven valt op te maken dat het niet meer juist werken van het modem binnen een tijdsbestek van twee jaar géén eigenschap is die je van het modem zou verwachten.

Op basis van de tweede volzin van het gestelde in het Burgerlijk Wetboek (hierna: BW) artikel 17, tweede lid, mag de koper (ondergetekende) verwachten dat de zaak (het modem) de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn. Meerdere instanties hebben te kennen gegeven dat het modem (veel) langer dan de termijn die ik het nu gebruik zou moeten meegaan én dat het genereren van de pieptoon wijst op een defect. Het modem bevat dus niet de eigenschappen die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn.

De afgeleverde zaak voldoet daarmee niet aan de overeenkomst, waarmee u met het afleveren van dit betreffende modem in strijd hebt gehandeld met het gestelde in het BW, artikel 17, eerste lid.

Hoewel KPN telefonisch eerder heeft aangegeven dat voor het modem slechts een garantietermijn van één jaar geldt, doet dit niets af aan het gestelde in het BW. In het BW, artikel 6, eerste lid is namelijk bepaald dat niet ten nadele van de koper kan worden afgeweken van de in het BW gestelde regels. Derhalve bent u als verkoper eraan gehouden een zaak af te leveren welke aan de overeenkomst beantwoord, ook indien na de (door u gestelde) garantietermijn blijkt dat de zaak niet aan de verwachting beantwoordt.

Middels deze brief verzoek ik u schriftelijk opvolging te geven aan het BW, artikel 21, eerste lid, onder c. Ik zou u willen verzoeken hierop binnen een redelijke termijn van twee weken te reageren.
Let wel, de relevante artikelen van het Burgerlijk Wetboek (boek 7) zijn per 01-05-2003 gewijzigd en bieden na die datum nog meer houvast om je claim te staven. Mijn claim was gebaseerd op de oude versie van het BW.

Je dient te citeren uit het Burgerlijk Wetboek zoals het gold ten tijde van de aankoop. Alle Nederlandse wetteksten zijn te vinden op http://wetten.overheid.nl

Succes!

There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img22.echo.cx/img22/5989/p50301754hs.th.jpg

Wat is dat rooie dat er boven op zit? roest naam ik aan ?

Kan dit een reden zijn waarom mijn speedtouch af en toe de verbinding verbreekt ?
Ik heb mij modem nu 1,5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Je bedoeld dat bolletje? Gewoon een koperen spoeltje, niets ernstigs op zich zelf gok ik (ik ben geen printplaat-techneut).
En check eens of de rest van je verbinding wel in orde is als ie de verbinding af en toe verbreekt. Het kunnen namelijk ook de kabels in je huis zijn of de kabels tussen de telefooncentrale en je eigen huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 15:30:
Je bedoeld dat bolletje? Gewoon een koperen spoeltje, niets ernstigs op zich zelf gok ik (ik ben geen printplaat-techneut).
En check eens of de rest van je verbinding wel in orde is als ie de verbinding af en toe verbreekt. Het kunnen namelijk ook de kabels in je huis zijn of de kabels tussen de telefooncentrale en je eigen huis.
1.Nee dat kan echt want het is geleidelijk begonnen.
2.Nee ik bedoel niet dat spoeltje ik bedoel dat rood/bruin achtige op de condencatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zelf effe zoeken:

http://gathering.tweakers...ord/msi+k7t+condensatoren

b.v. Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/kt7-2.JPG

lijkt inderdaad op het lekkende condensator effect

1,5 jaar? is dit een vroege speedtouch 510 of een speedtouch home?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is de 510.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik gooi mezelf ook eens in dit topic.

Ik heb een speedtouch 510 en deze zit (na bijna 20 meter telefoonkabel) aangesloten op de splitter.
Nu heb ik sinds de snelheidsverhoging een heel instabiele verbinding, daarvoor had ik geen problemen.
Ik heb van alles wat geprobeerd etc totdat ik vannacht een thermometer op het gevalletje
gelegd en deze haalde een temperatuur van 37-38 graden!
De thermometer ligt bovenop het modem (dus op de lampjes zeg maar)
Is dit een 'normale' temperatuur? Of moet ik alvast een brief opstellen voor KPN
om een nieuw modem te vragen?
Dit modem heb ik sinds 20/21 juni 2004.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07 11:09
Ik heb/had dezelfde problemen als jullie (piep, uitvallende verbinding die weer tot leven kwam na LAN kabel eruit en weer erin, rood lampje enz.).

Het viel mij ook op dat ie erg warm werd. Nu heb ik het printplaatje los liggen buiten de behuizing, schuin tegen mijn computerkast, en het lijkt nu goed te gaan!

Denk dus dat het zeker iets met hitte is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb mijn SpeedTouch 510i sinds augustus 2003 en hier is nog steeds niets mee aan de hand.
Welke revisies hebben jullie? Misschien dat het daar ook mee te maken heeft.

En wat doe je aan verder koeling?
Die van mij hangt in een oude ijzeren schacht voor een oude autoradio waar ie precies in past. Die schacht hangt op zijn beurt weer aan 2 latjes die ik aan de muur heb geschroeft.

Indien men dat graag wil zien kan ik er wel een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

bartbh schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 19:33:
Ik gooi mezelf ook eens in dit topic.

Ik heb een speedtouch 510 en deze zit (na bijna 20 meter telefoonkabel) aangesloten op de splitter.
Nu heb ik sinds de snelheidsverhoging een heel instabiele verbinding, daarvoor had ik geen problemen.
Ik heb van alles wat geprobeerd etc totdat ik vannacht een thermometer op het gevalletje
gelegd en deze haalde een temperatuur van 37-38 graden!
De thermometer ligt bovenop het modem (dus op de lampjes zeg maar)
Is dit een 'normale' temperatuur? Of moet ik alvast een brief opstellen voor KPN
om een nieuw modem te vragen?
Dit modem heb ik sinds 20/21 juni 2004.
misschien moet je gewoon even de modem op de ISRA testen, valt het dan ook weg, dan bel je de helpdesk en meldt je wat je probleem is en wat je gedaan hebt om het proberen op te lossen.

Niet alles ligt gelijk aan een modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd ook heel veel problemen met mijn modem. Hoewel ik het idee heb dat mijn modem heel oud is als ik jullie zo hoor. Ik heb hem nu ongeveer 4 jaar. Alleen hij piept niet en hij wordt niet echt heet ofzo. Alleen hij reset af en toe spontaan of mijn line sync lampje gaat ineens knipperen. Na een keer of 6 resetten van de modem en het programmatje opnieuw uitvoeren doet hij het wel weer even. Zou het echt aan de modem liggen of is het iets anders?

btw: Als mijn internet het wel even doet en ik ga gamen ofzo is mijn ping ook akelig hoog. Zou dat ook aan de modem liggen of is planet/mxstream gewoon klote aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-11-2024
Mickey68 schreef op dinsdag 02 september 2003 @ 08:48:
Hoge pieptoon is waarschijnlijk een spoel in de modem, op te lossen door deze geheel in nagellak onder te dompelen, check wel ff je garantietermijn, deze is bij speedtouch modems 1 jaar.
De laktruuk werkt. Ik heb geen garantie meer op m'n modem (1,5 jaar oud en gecheckt bij XS4ALL), dus openschroeven kon geen kwaad. :9

Er zitten twee spoelen in de Speedtouch 510: een kleintje en een grotere (ca. 1,5 cm). Er zit een krimpkous om beide spoelen heen, maar deze heb ik bij de grote spoel heel voorzichtig losgesneden (pas op dat de draadjes naar de printplaat niet breken) en verwijderd. Toen heb ik de spoel twee keer heel dik ingekwast met nagellak en voilà: een (bijna) stil modem! _/-\o_

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
Sinds een tijdje gaat het Speedtoch 570 modem wat is gekocht als vervanging van de 510 ook raar doen.
Regelmatig Rebooten of opeens gewoon uitgevallen.

Nu zegt de winkel dat ik maar 1 jaar garantie krijg en dat hij opgestuurd moet worden.
Alcatel zelf geeft 2 jaar garantie en zegt dat de winkel hem direct moet kunnen omruilen.

Hoe kan ik dit aanpakken? Hij is namelijk vandaag 7 dagen uit garantie.

[ Voor 6% gewijzigd door .NCK op 06-09-2005 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet kpn bellen en dan vertellen dat je modem vaak uitvalt. Er zit standaard 1 jaar garantie op de modem, maar als het goed is wordt binnen anderhalf jaar altijd gekeken of uit "coulance" de modem nog vervangen kan worden of niet.

Als ze dat niet doen, moet je een klacht indienen en dan wordt die ook serieus in behandeling genomen. Verwijs (in die klacht, niet naar de helpdesk, dat heeft geen zin) desnoods naar dit artikel en de uitspraken die door de productmanager gedaan zijn.

Dat staat overigens al 20x in dit topic beschreven toch...

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 06-09-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
hij is niet bij kpn gekocht, dit omdat die maar 1 jaar garantie leverden.
Express bij een normale pc winkel gekocht omdat er overal 2 jaar garantie stond bij pc winkels. En je raad het al, die winkel geeft maar 1 jaar van de 2 jaar alcatel garantie.
Hij is nu ingeleverd, en hopenlijk word het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hierzo een bijna 2 jaar oude Speedtouch 510v4 (DSLBA604MP) staan waarbij ik in het afgelopen weekend een hoog frequent piep geluid ontdekt heb.
Niet dat dit m'n hobby is om geluidjes te ontdekken, maar sinds de snelheidsverhoging van begin December is m'n down/up snelheid zwaar brak geworden terwijl deze voorheen prima in orde was (voor m'n eMule en Usenet verslaving :+ ).

De snelheid van m'n XS4ALL Basic abo zou inmiddels verhoogd moeten zijn van 3200/768 naar 6000/768, in mijn geval is het dus een verlaging geworden naar ongeveer 2800/512. :?
Na een paar telefoontjes is hier een KPN monteur in huis geweest (was zelf helaas niet aanwezig) en heeft naar zeggen een meting vericht waar uit bleek dat de lijn naar de centrale in orde was en had verder bijna niets ondernomen. Er werd verteld dat als de snelheid na het weekend nog niet in orde is ik nogmaals contact moest opnemen met KPN.

Zelf natuurlijk niet stil gezeten in het weekend en na flink wat speurwerk hier op GoT ben ik zelf aan de slag gegaan. Nieuwe kabels, korte kabels,zonder Vigor 2200e, zonder splitter, modem soft.geupdate enz enz enz.
Uiteindelijk IRSA-punt -> 50cm tel.kabel -> modem -> 50cm utp kabel -> laptop. Niets van dit alles heeft ook maar iets snelheid opgeleverd. 8)7

DSL Flavour = ADSL over POTS
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 448 / 2720
Uptime = 04:04:22
kBytes Tx/Rx = 872 / 5558
Properties
Output Power (dBm) up/down = 12.0 / 17.5
Attenuation (dB) up/down = 8.0 / 16.0
Noise Margin (dB) up/down = 7.0 / 7.5
Vendor Id (local/remote) = ALCB / ALCB

Het enigste wat me uiteindelijk duZz wel opgevallen was is dat de modem via de onderzijde een duidelijk hoorbaar piep geluid produceerde.
Gisteren nogmaals KPN gebelt dat de snelheid niet in orde was en werd zojuist terug gebeld door een medewerker. Deze heeft ook nog een meting vericht en wederom werd hierbij niets abnormaals geconstateerd in de lijn. Heb 'm toen het gehele verhaal nogmaals verteld en dat m'n modem een piep geluid produceerd.
Dit was volgens hem idd zeer vreemd voor deze serie modem's en gelukkig voor mij word er zsm een nieuw modem toegestuurd om te kijken of het snelheid probleem daarmee verholpen word. Tot zo ver hulde voor KPN dat ze na bijna 2 jaar nog garantie geven op m'n oude modem. _/-\o_

Of het snelheids probleem hiermee ook echt verholpen word moet nog blijken, maar dat laat ik hier te zijner tijd nog wel weten.

(/me twijfelt of deze post in het juiste topic staat. KPN verhoging / Speedtouch piep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-07 12:17
Om fatsoenlijk door de KPN geholpen te worden (en dat kunnen ze echt!) moet je het volgende doen:
  1. 0900-0244 bellen (en de juiste stappen doorlopen)
  2. Het modem probleem als klacht doorgeven!
Dan wordt dit geescaleerd naar een andere afdeling, en die nemen contact met je op voor behandeling van de klacht. Dit resulteerde bij mij in een vergoeding voor een ander, nieuw, modem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 21:10:
Of het snelheids probleem hiermee ook echt verholpen word moet nog blijken, maar dat laat ik hier te zijner tijd nog wel weten.
Zojuist de nieuwe modem (Speedtouch 546) geinstalleerd en voilla......
Reserved Bandwidth (kbit/s) up/down = 768 / 6144
Properties
Output Power (dBm) up/down = 11.5 / 17.5
Attenuation (dB) up/down = 9.0 / 15.0
Noise Margin (dB) up/down = 13.0 / 18.5

BIG Thnx KPN ! _/-\o_
(Dat die pipo van een KPN monteur niet zelf ff een ander modem heeft getest :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde.
En ik had al een keer een paar condensatoren vervangen.
Gister weer 3 vervangen. Maar dit leverde niets op.
En ik had 768/2750 ofzo, maar moest al op 768/6144 zitten.

Toen even een USB modem van een buurman geleend, en die
gaf netjes 768/6144 aan. Maw 510v4 aan het eind van z'n latijn.
Heb hem lang in leven kunnen houden met vervangingen van
condensatoren, maar ik geef er nu de brui aan.

Nieuwe halen, en deze wegflikkeren.
Was al lang blij dat het aan het modem lag, en niet een
matige telefoonlijn.

• Tiduz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik heb dus precies hetzelfde gepiep, maar goed dat je in dat andere topic ff die post gaf, Ik ga morgen is bellen hoe dat zit. thx again.

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

ik lees veel bekende symptomen over de alcatel 510(i) wat ik hier ook heb op een ruim 4 jaar oude modem.
De firmware is geupdate dus daar ligt het niet aan maar sinds de laatste snelheidsverhoging is mijn snelheif met ruim 600kb naar beneden gegaan ipv omhoog.
Mijn max upstream is opeens omhoog gegaan van 832 naar 896 wat de modem volgens het boekje niet eens aankan.
Verder wordt mijn modem behoorlijk warm aan de onderkant en valt mijn verbinding regelmatig uit.
van hoge pings in gaming heb ik totaal geen last maar wel regelmatig uitval dat hij opeens de dsn server van mijn provider niet meer kan vinden. (wanadoo)
Nu begin ik toch te twijfelen of het niet aan de provider ligt maar aan mijn modem.
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:54:
Ik heb precies hetzelfde.
En ik had al een keer een paar condensatoren vervangen.
Gister weer 3 vervangen. Maar dit leverde niets op.
En ik had 768/2750 ofzo, maar moest al op 768/6144 zitten.

Toen even een USB modem van een buurman geleend, en die
gaf netjes 768/6144 aan. Maw 510v4 aan het eind van z'n latijn.
Heb hem lang in leven kunnen houden met vervangingen van
condensatoren, maar ik geef er nu de brui aan.

Nieuwe halen, en deze wegflikkeren.
Was al lang blij dat het aan het modem lag, en niet een
matige telefoonlijn.
Jij hebt het over het vervangen van de condensatoren.
Leg mij eens uit wat er mis is met de condensatoren welke in de modem zitten?
Weet wel dat mijn modem behoorlijk heet word en regelmatig last heeft van uitval.
Zou dit kunnen betekenen dat de condensatoren aan het eind van hun latijn zijn?
Geef even de specificaties van welke jij er ingesoldeerd heb mischien is dat hier namenlijk ook het probleem :)

[ Voor 44% gewijzigd door Edwin van Cleef op 26-12-2005 15:28 ]

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde euvel gehad met dit modem. ST510 was nog net geen twe jaar oud en hij begon te piepen en de netwerkverbinding viel continu weg. Na het lezen van dit draadje heb ik maar een nieuwe draadloze router/modem/accespoint gekocht met een pc kaartje.
Vervolgens een brief op hoge poten naar KPN gestuurd met de mededeling dat ik hen verantwoordelijk stel voor het inferieure product dat zij geleverd hebben en verwacht dat zij mijn nieuwe modem vergoeden. Aangezien ik niet zonder inet kan (ivm werk van mijn vriendin bla bla) was ik genoodzaakt al een nieuw modem te kopen voordat alles financieel afgehandeld is.
Na ca. 3 weken een vrouw van KPN aan de telefoon en die gaf aan dat ik de bon maar moest opsturen. Ze kwamen niet eens thuis controleren of het modem echt kaduk was of dat er iets anders aan de hand was. Ze namen het gewoon aan. Prima.
Maar goed, de bon van hetmodem (incl. pc-kaart uiteraard ;) ) opgestuurd. Vervolgens bleef het weer drie weken stil aan de overkant, dus heb ik er maar weer een faxje aan gewaagd met het dringende verzoek om een schriftelijke reactie nog dezelfde week.
Einde van de week wordt ik weer opgebeld met de mededeling dat ze de bon die ik opgestuurd had zullen vergoeden. En na twee weken een rekening van KPN met een creditnota van mijn bon. Ze hadden er alleen ook nog eens de BTW over gerekend _/-\o_ ik neem aan als vergoeding voor het ongemak... of zou het toch een foutje zijn :+
Het kost dus even wat energie maar het betaald zich dus wel uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercvrivs
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 16:43
Ik heb ook een Speedtouch 510 ,maar niet uit de beruchte serie,alleen gaat
mijn speedtouch na verloop van tijd zichzelf gewoon resetten,dus downloads
moeten dan altijd weer opnieuw opgestart worden,en livestreams worden onderbroken!

Ik heb maar een Speedtouch 546(ADSL2+) bij de hccshop besteld ,want garantie
op de 510 zit er toch niet meer op!

;(

UPDATE
Omdat ik toch een nieuwe Speedtouch 546 heb ook maar eens de oude ST510 opgeschroefd
en met beleid wat gaatjes geboord.Hij blijft wel langer dan 10 uur zonder reset,maar
de beruchte hoogresonante piep hoor ik nu wel!Ik heb hem maar weer in de doos opgeborgen
als reserve!

[ Voor 37% gewijzigd door mercvrivs op 09-04-2006 10:49 ]

Een dag niet gecomputerd is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:53 ]

Pagina: 1 2 Laatste