[speedtouch] irritante piep en andere kwalen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.407 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb nu ongeveer een half jaar tot volle tevredenheid ADSL. Mijn Alcatel Speedtouch Ethernet modem (510) begint echter vreemde kuren te vertonen. Om te beginnen verspreidt het apparaat een hele hoge pieptoon, zoiets als een oude televisie. Ik kan er 's nachts niet van slapen dus zet ik het modem uit. Dit doet het apparaat nu sinds 2 weken.

Sinds een paar dagen is er een nieuwe kwaal bijgekomen. Als ik het modem smorgens aanzet gaat het middelste ledje rood branden ipv eerst oranje en dan groen. Ik moet dan de stroomkabel er uit trekken, opnieuw er in steken en nogmaals aanzetten. Dit moet ik steeds vaker herhalen, soms wel 5 keer, voordat ie het normaal doet. Volgens de handleiding betekend rood: ingeschakeld - POST(*) mislukt. (*= Power On Self Test). De handleiding geeft verder geen oplossing voor het probleem.

Mijn vraag is nu: is dit probleem ernstig en is mijn speedtouch bezig langzaam de geest te geven? Een vriend van mij met hetzelfde modem heeft al 2 keer een kapot modem gehad en moest telkens lang wachten op een nieuw exemplaar. Bij hem deed ie het echter van de een op andere dag niet meer. Het modem wordt ook vrij warm, maar dat ligt wellicht aan de hoge temperaturen van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Misschien dat het tijd wordt voor een firmware-update? Waarom laat je het modem trouwens niet gewoon aanstaan; kan vlolgens mij geen kwaad.

Btw: het enige probleem(pje) wat ik tot nu toe heb is dat de DHCP-server af-en-toe nieuwe IP-adressen uitdeelt, waardoor mijn hosts-files weer bijgewerkt moeten worden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien dat het tijd wordt voor een firmware-update? Waarom laat je het modem trouwens niet gewoon aanstaan; kan vlolgens mij geen kwaad.
Om te beginnen verspreidt het apparaat een hele hoge pieptoon, zoiets als een oude televisie. Ik kan er 's nachts niet van slapen dus zet ik het modem uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdgroot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11-2024
pven schreef op 12 August 2003 @ 16:54:

Btw: het enige probleem(pje) wat ik tot nu toe heb is dat de DHCP-server af-en-toe nieuwe IP-adressen uitdeelt, waardoor mijn hosts-files weer bijgewerkt moeten worden.
Oplossing: Misschien wel de DHCP uitzetten en statisch ip nemen????

Laat een computer nooit merken dat je gehaast bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
@ Duncan : ai, ik ben nog niet wakker. 8)7

@ bdgroot : die optie ken ik uiteraard (ik ben wel een beetje wakker :)), maar ik sluit regelmatig 'vreemde' computers aan; als DHCP aan staat krijg ik ze veel sneller op mijn netwerkje.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-06-2023
Uhm. voor dit modem is toch geen andere firmware? Dus de nieuwe thompson 510 v4

gisteren moest ik mijn modem even resetten en toen viel het mij inderdaad ook op dat die enorm irritant piept, ik heb hem gelukkig in de meterkast staan dus heb ik er verder geen last van

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die irritante piep heb ik ook sinds een week of 3 last van. Dat begon ook van het ene op het andere moment. Ik heb er gelukkig ook geen last van, want hij staat in de woonkamer.

Ik heb de modemrouter nu ongeveer een half jaar. Misschien een bekend probleem dus aangezien jij dit probleem ook na een half jaar opeens hebt. Misschien garantie op het apparaat claimen? Je hebt normaal toch een 1 jaar garantie, dus ik zou het wel proberen. Zeker omdat je ook problemen hebt met het aanzetten van je modemrouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
ik heb hem nu ook ong. een half jaar en heb het dus gisteren ontdekt maar het kan best al wel een hele tijd zo zijn

Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

late reactie van mijn kant, maar ik had hetzelfde probleem.

De problemen werden bij mij steeds erger. Ik moest op het laatst bij het inschakelen van het modem soms wel 5+ keer de stroom er afhalen, omdat hij de zelftest niet wilde starten (powerled was rood)

Op een gegeven moment starte het modem totaal niet meer.

Oplossing:

FF bellen naar de ISP. Deze maakte een storingsmelding aan bij de KPN
1 dag later een techneut van KPN aan de lijn gehad.
3 dagen later een nieuw modem in huis.
kapotte modem opsturen naar KPN (gratis oftewel antwoordnummer)

Begin maar vast met zoeken naar het nummer van je helpdesk.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik zou opzoek ga naar

http://www.speedtouchsupport.nl om te kijken of je daar een RMA regelening kan treffen want je modem is aan het doodgaan.

Vervangen en het probleem is weg. Dit is hardware probleem en geen software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-08-2021

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Meldt me met de zelfde 2 problemen.

Ook die irritante pieptoon en vanochtend bij het opnieuw aanzetten van de modem bleef het rode lampje branden.

Moest 3x de stroom eraf halen voordat deze door de zelf test heen ging.

Heb momenteel een storing open staan bij de KPN mbt een zeer slechte verbinding.

Me download snelheid is nog maar 1/3 van wat het eigenlijk zou moeten zijn.

Zou dat ook kunnen komen door dat de modem de geest aan het geven is???

Ping snelheid is nog wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickey68
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05-2021
Hoge pieptoon is waarschijnlijk een spoel in de modem, op te lossen door deze geheel in nagellak onder te dompelen, check wel ff je garantietermijn, deze is bij speedtouch modems 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Ik bel eerst wel even met xs4all voor dat ik me modem in de nagellak ga dompelen :P

Modem is nog geen jaar oud.

Hhhhmm met zitten knutselen met me modem, kabels, router, en hub.

Wat blijkt nou als ik de modem direct aansluit op 1 pc dan heb ik wel de juiste downloadsnelheid.

Maar zo snel als er wat tussen komt bijvoorbeeld: hub, router/switch gaat de snelheid zwaar achteruit.

Dit was trouwens sinds 4 dagen geleden geen probleem.....iemand enig idee??

Heb reeds de modem en de router opnieuwe geladen met script en firmware maar mag niet helpen, ook alle kabels vervangen.

Is de modem nou echt kapot??

[ Voor 70% gewijzigd door bakkiepleur op 02-09-2003 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

klein schopje ;)
Kicken binnen 24 uur is ongewenst.

[ Voor 72% gewijzigd door intoxicated op 02-09-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ bakkiepleur neem maar vast contact op met ISP/KPN... modem gaat echt de geest wel geven, kan een paar weken duren, maar hij gaat kapot...

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 17:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik werk op de adsl helpdesk van KPN en ik kan je vertellen dat ze nu toch wel opvallend veel beginnen binnen te komen. Ik heb geen statistieken en dit is geen officieel statement ofzo, maar het is me duidelijk dat er best veel exemplaren dit euvel hebben

Dat apparaat wordt gewoon best warm, maar in sommige gevallen gaat-ie echt ontzettend piepen en na een paar weken komt-ie soms niet meer door z'n POST (Power On Self Test) heen en gaat het standby ledje oranje knippen en doet-ie verder niet en dat takelt zo steeds verder af lijkt het wel.

Ik heb bij vrij veel klanten die met dit kapotte modem belden gevraagd of het modem ook piepten en ze hebben het er (als het zo is) allemaal over dat-ie dat de "afgelopen twee tot vier weken" deed... Hard piepen is dus geen goed signaal :o

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 15-09-2003 22:53 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nou ik ga mee: mijn modem heeft sinds vannacht een vreselijk irritate pieptoon, je wordt er echt gek van als je er lang naar luistert. Gelukkig had ik vandeweek die topic voorbij zien komen, dus ik ga meteen even kijken wie ik ga bellen want ik heb geen zin in spontaan uitvallende modems :/ Ding is van mei..

nu ik er over nadenk: gister klaagde me zus over trage surfsnelheid..anders nooit last van..hmm..

[update]
Kpn gebeld, het was weer es druk 2e lijns, maar binnen 4 werkdagen belt iemand me terug. Krijg zeer waarschijnlijk een nieuw modem, want hij hoort gewoon niet te piepen. Ze had wel eerder meldingen gehad, maar niet zoveel dat het een modem fabrieksfout in een serie zou kunnen zijn..hmmz.. Ik hou jullie op de hoogte :)
[/update]

[ Voor 45% gewijzigd door 2Dutch op 16-09-2003 14:38 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• bakkiepleur

bakkiepleur

Zwart zonder Suiker

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 17:55:
@ bakkiepleur neem maar vast contact op met ISP/KPN... modem gaat echt de geest wel geven, kan een paar weken duren, maar hij gaat kapot...

suc6
Klopt ongeveer 2 dagen na het plaatsen van me laatste bericht gaf de modem
de geest.

Lampjes gingen allemaal nog aan, maar er kwam totaal geen dataverkeer meer door heen
en de modem kon niet gevonden worden door middel van de cd.

Na heel wat af gebel en geerger eindelijk een nieuwe modem kunnen ophalen bij de Primafoon in Zoetermeer. (Duurde een week :( )

Dus piept je modem meteen bellen met je ISP/KPN om een nieuwe modem aan te vragen!!

PS: Vraag bij het bellen met de KPN helpdesk meteen om een omruil nummer zodat je bij de dichtbijzijnde primafoon zaak een nieuwe modem kan oppikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg een KPN manneke aan de lijn (ik vermoed dat het JvS is :P ) die me aanraadde op aarding te testen: dus netwerkkabel eruit, geaarde stekker en dan luisteren of ie piept. Ja ik heb zo'n pa die denkt dat aarding niet nodig is.. :(
Dus ik pak een verlengkabel..sluit modem aan..hmm...rustig! Maar helaas, na een paar minuten: pieeeep :/
Weliswaar een zwakkere piep als dan dat ik er UTP in duw, maar nog steeds een hoorbare piep, dus denk toch dat het modem deze zomer teveel gezweet heeft :P

Ik ga iig wel mijn pa opdracht geven om gewoon de boel te aarden hier, hoef ik me niet meer zo te ergeren :)

* 2Dutch gaat nu maar lekker in de zon zitten..

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 19-09-2003 15:15 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Local Host
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 07:41

Local Host

Het forum is om te leren.

* 2Dutch gaat nu maar lekker in de zon zitten..[/quote]

Die 2Dutch zit naar mijn idee te vaak in de zon ;)

Hmmm vaag probleem. Ik heb nog nergens last van met deze router.

Heb je hem al een tijdje laten " afkoelen " ? Het is toch niet zo'n piep als je ook weleens bij monitoren hoord ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hij heeft ruim 2 uur compleet uit gestaan..zodra ik de stekker erin steek is het piepen geblazen..zelfs even bij de buren getest, same :/
Maar goed, behalve GOTten heb ik nog wel wat andere dingen te doen, dus heb em maar weer aangesloten. En het is een pieptoon die je ook wel eens hoort bij oudere tvtoestellen..erg irritant iig. Nu hoor ik em niet, omdat me pc aanstaat :P
Ik verwacht een andere te mogen ontvangen binnenkort, ik vind piepende apparatuur maar een beetje scary.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb je niet aan de lijn gehad hoor

• DeoDupke
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03-2024
Ik moet helaas constateren dat ik met dezelfde problemen zit, is er iets bekend of de nieuwere toestellen dit ook hebben? Want je kunt nu wel het modem gaan vervangen maar alssie het over een half jaar weer gaat vertonen schiet het natuurlijk niet op!

wat bij mij dus nu ook vaker voor komt is dat de modem zichzelf uitschakelt en dus met moeite door de selftest heen komt

No worries m8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Woensdag ontvang ik een nieuw modem, oude moet ik naar een antwoordnummer sturen.
De persoon aan de lijn (geen JvS dus :P ) zei dat het mogelijk met de warme zomer te maken zou kunnen hebben, die krengen worden nogal warm en staan meestal 24/7 aan. Ik vind dat maar een beetje vreemd (daar hou je rekening mee, hitte in een plastic modempie) maar het zou dus een mogelijke verklaring kunnen zijn. Ik heb me modemconfig gesaved naar een file, kan ik die zo in de nieuwe proppen..en dan maar hopen dat ik idd niet over 4 maanden weer een piepend stuk plastic heb..

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ow dat is inderdaad wel een slimme verklaring, want dat ding wordt al sinds herfst 2002 geleverd en nu pas beginnen ze massaal binnen te komen, ook de modellen van 3/4 maanden oud enzo. Anders zouden we in maart/april al zoiets gemerkt moeten hebben, maar nu wordt het echt heel veel.

• natnek
  • Laatst online: 20-09 00:14
Ik denk dat het inderdaad aan het warmte probleem ligt, mij eerste modem (alcatel speedtouch home) is na anderhalf jaar ook spontaan mee gekapt.
Die modem ging ook steeds harder piepen en uiteindelijk kreeg ik ook er geen verbinding meer mee. (stond ook 24 uur per dag aan)

Nu heb ik sinds juni ook een nieuwe speedtouch 510i maar daar heb ik nog geen problemen mee, maar wat me wel opvalt is dat aan de onderkant van het modem ronde ventilatie gaten zitten.
Maar dat is volgens mij het probleem ook want de warmte trekt naar boven en niet naar beneden.

Dus die ventilatie van het modem daar is niet goed over nagedacht had dus aan de bovenkant moeten zitten.
Dus we krijgen dus daar binnenkort allemaal mee te maken, hopen dan maar dat het binnen de garantie termijn gebeurt en niet daar buiten.

of helemaal niet natuurlijk! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb sinds een maand ook diezelfde Alcatel/Thomson (op de doos staat Alcatel en op de modem staat thomson) Speedtouch 510 staan op m'n bureau en het eerste wat ik opmerkte was dat het wel een lekker warm modempje is (gevoelstemperatuur: +/- 45 graden). Nu heb ik op hetzelfd bureau een 56K fax/modempje staan en die produceert ongeveer dezelfde warmte (wel over een kleiner opp.) en functioneert al 3 jaar continu goed maar daar zitten er zowel boven als onder gaten (warme lucht stijgt, koude lucht wordt van onder aangezogen)

Heb ik tenminste geen last van koude handen in de winter als ik aan het Quaken ben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeoDupke
ik heb dus sinds gisteravond het probleem dat het lampje van de netwerkconnectie ( met dat rare hekje) gewoon uitgaat. Na het opnieuw aanzetten kan ik dus weer gewoon internetten maar na 5 minuten is het lampje weer uit. Heeft iemand dit ook al gehad?

No worries m8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09 16:29

Copycat

Stamgast @ HGGCT

DeoDupke schreef op 26 September 2003 @ 09:10:
ik heb dus sinds gisteravond het probleem dat het lampje van de netwerkconnectie ( met dat rare hekje) gewoon uitgaat. Na het opnieuw aanzetten kan ik dus weer gewoon internetten maar na 5 minuten is het lampje weer uit. Heeft iemand dit ook al gehad?
Nee ,wel valt m'n line-sync steeds weg en dan zegt windows ook dat m'n netwerkverbinding verbroken is. Terwijl dan de netwerkled gewoon groen is ,dus die ledjes zou ik ook maar niet helemaal vertrouwen.

Net trouwens ff gebeld (waarschijnlijk geen JvS) dus ff voorgelegd dat ze veel vaker uitvallen, zegt die gast dat ze idd. wel eens stuk gaan maar niet opvallend veel. Dus JvS doe de tweakertjes ff een plezier en ga er ff over klagen.

Die van mij kan ik nu hopelijk binnen 3 dagen ruilen, alleen vraag ik mij netzoals iemand hier boven wat er gebeurd als dat ding weer stuk gaat :?
Wat er als ik dit hier allemaal lees best wel inzit.

Overigens dit nr. bellen als ie defect is 0900-8085 en dan optie 2 bespaart je heel wat telefoontjes. En in dit topic staat nog wat meer informatie [rml][ Speedtouch 510 v4] - Hij maakt ineens "lawaai"[/rml] + mijn klachten

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Copycat schreef op 26 September 2003 @ 16:58:
[...]

zegt die gast dat ze idd. wel eens stuk gaan maar niet opvallend veel. Dus JvS doe de tweakertjes ff een plezier en ga er ff over klagen.
Ze gaan LANG niet allemaal stuk hoor, er zijn er zeker 100.000 uitgeleverd.
Wat er als ik dit hier allemaal lees best wel inzit.
Nee man, dat valt echt wel mee hoor. Als alle mensen die er geen last van hadden hier ook zouden posten, zou je pas zien hoe een klein deel van de mensne het maar is. Alleen dat enorm harde piepen is wel duidelijk een signaal dat-ie aan het stukgaan is.

• DeoDupke
nou ik ben alweer een stap verder, op het moment dat ik er een switch aanhang ( 3 getest) brand het lampje wel gewoon maar... er is op geen enkele manier verbinding te krijgen met het modem. Op het moment dat ik mijn laptop direct aan het modem hang gaat alles goed.

Probleem is dus dat KPN geen netwerkondersteuning biedt. Dus als dat ding maar met 1 computer werkt is het voor hun goed!

No worries m8

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb netjes afgelopen woensdag een nieuw modem gehad, kan nu weer lekker slapen met modem aan :) Inderdaad zijn de gaten aan de onderkant niet bijster slim, denk dat ik em dus op zn zijkant ergens aan ga vastmaken..bovendien zet ik em met warm weer voortaan 's nachts maar gewoon uit.

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 27-09-2003 15:01 ]

• DeoDupke
even een update na nog wat testen die ik heb gedaan.
1: modem werkt met 1 pc direct aangesloten
2: na aansluiten van een switch is er geen verbinding mogelijk tussen modem en pc
inmiddels getest met 4 switches ( 3 van mij zelf en 1 van iemand anders) de switches werken wel gewoon met zijn modem
3: na 10 minuten zonder power komt hij niet door de zelftest
4: hij piept ongelooflijk irritant ( maarja dat deed hij al)

het probleem wat ik nu dus heb is: KPN ondersteund geen netwerk, klopt het dan dat het hun worst zal wezen als hij het niet doet met een switch maar wel met een computer? of is het piepen en het zelftest gebeuren al genoeg?

nog een updatje op punt 1: lampje van netwerk ( niet ADSL netwerk) blijft gewoon branden maar soms is er geen verbinding meer met het modem, pingen geeft dan een doelhost niet gevonden, soms werkt kabel opnieuw inpluggen, soms moet je hem opnieuw aanzetten en soms doet dat zelfs het niet en moet je maar gewoon afwachten

[ Voor 20% gewijzigd door DeoDupke op 27-09-2003 15:25 ]

No worries m8

Verwijderd

Mickey68 schreef op 02 september 2003 @ 08:48:
Hoge pieptoon is waarschijnlijk een spoel in de modem, op te lossen door deze geheel in nagellak onder te dompelen, check wel ff je garantietermijn, deze is bij speedtouch modems 1 jaar.
EEn elco of cond. kan ook de oorzaak zijn, dat verkl. dan ook de p.o.s.t mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 18:55:
Die irritante piep heb ik ook sinds een week of 3 last van. Dat begon ook van het ene op het andere moment. Ik heb er gelukkig ook geen last van, want hij staat in de woonkamer.

Ik heb de modemrouter nu ongeveer een half jaar. Misschien een bekend probleem dus aangezien jij dit probleem ook na een half jaar opeens hebt. Misschien garantie op het apparaat claimen? Je hebt normaal toch een 1 jaar garantie, dus ik zou het wel proberen. Zeker omdat je ook problemen hebt met het aanzetten van je modemrouter.
Bullshit, de wettelijke verplichte garantietermijn op electronica is 2 jaar.

Een vriend van me heeft dit probleem ook: hij heeft 'm in de woonkamer staan. Hier zittie in de kelder waar het koeler is (hij staat er een maand of 3) en hij doet nog gewoon zijn werk.

[ Voor 13% gewijzigd door Flake op 10-10-2003 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Vash schreef op 10 October 2003 @ 22:00:
[...]
Bullshit, de wettelijke verplichte garantietermijn op electronica is 2 jaar.
Roep niet van die onzin of onderbouw het minimaal met een wet waarvan jij weet dat die bepaling erin staat. Er is alleen een europese wet die zegt dat op alles 6 maanden minimale garantie zit. Verder heb je 1 jaar garantie van kpn op de apparaten en daarna heb je te maken met consumentenrecht, dat houdt in dat je moet aantonen dat je apparatuur duurzaam is. Dan moet je nog de te verwachten levensduur bepalen en dan nog bewijzen dat het apparaat stuk is gegaan door een fabrikache fout. En dan moet je een deel van de reparatiekosten vergoed krijgen (stel dat dat de complete nieuwprijs is, dan betaal je op de helft van de verwachte levenstermijn gewoon de helft van de kosten). Twee jaar heb ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01 17:34
Zeg JvS, was jij afgelopen zondag toevallig aan het werk? Ik heb ook gebeld omdat mijn speedtouch kuren had, LAN poortje wilde niet meewerken, en die piep was er ook, heb toen KPN helpdesk (jou?) gebeld en hebben me toen vanochtend teruggebeld met storingsnummer, ik ben vanmiddag naar de primafoon gegaan en heb een nieuwe gehaald, werkt perfecto!

edit: typo's, 2 stuks! sjemig....

[ Voor 6% gewijzigd door Carnivorous1 op 20-10-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 20:43
Zo'n hoogfrequent pieptoontje is vaak een "lekke" elco... ff openschroeven en de elco's vervangen. waarschijnlijk zitten er van die "foute" elco's in (je herkent ze aan een BOLLE bovenkant waar (vaak) bruine prut uitkomt)

nieuws: Lekkende condensators vaak nekslag voor moederbord
nieuws: Miljoenen computers vormen risico door gestolen formule

Die "foute" elco's zitten dus overal in ... van tv tot modem :(

(mijn 3com switch had hetzelfde probleem)

[ Voor 34% gewijzigd door NuKeFaCe op 20-10-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-08 17:50

Fritske

'Knowledge' is power

Ik heb dus ook hetzelfde probleem.

Het begon met het irritant piepen, en sinds een aantal weken sprong vaker het lampje van de netwerkverbinding gewoon uit, en dan weer aan. Die frequentie ging steeds sneller. Sinds donderdag elke seconde of zo. Vrijdag dat ding maar weer eens aangezet, en toen ook die rode lamp in het midden.

KPN maar eens gebeld (a 0,20 cent pm). Moet je eerst dit proberen, dan dat. enz... na 5 telefoontje werd ik dan eindelijk doorgeschakeld naar de technische dienst. Krijg van de week een nieuwe. Hoop dat het snel is.

Zou ik restitutie kunnen vragen voor die dagen geen internet???? ;)

Hier zou wat zinnigs moeten staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jahoor, als jij daarheen belt en vertelt dat je 10 dagen geen internet hebt gehad en je een "klacht" daarover wil indienen, wordt dat meestal verrekend met de volgende maandtermijn ofzo.

Maareh wat moet je zoal proberen als je modem niet eens opstart? Als iemand een modem heeft waarvan alleen het powerlampje oranje brandt, dan valt er weinig te proberen. Als jij alleen meldt dat je netwerklampje uitvalt, dan zou ik ook zeggen: Probeer het eens op een andere PC en netwerkkabel en als-ie het daar ook op doet, dan issie stuk... 5 keer bellen lijkt me overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

JvS schreef op 02 november 2003 @ 12:09:
Jahoor, als jij daarheen belt en vertelt dat je 10 dagen geen internet hebt gehad en je een "klacht" daarover wil indienen, wordt dat meestal verrekend met de volgende maandtermijn ofzo.

Maareh wat moet je zoal proberen als je modem niet eens opstart? Als iemand een modem heeft waarvan alleen het powerlampje oranje brandt, dan valt er weinig te proberen. Als jij alleen meldt dat je netwerklampje uitvalt, dan zou ik ook zeggen: Probeer het eens op een andere PC en netwerkkabel en als-ie het daar ook op doet, dan issie stuk... 5 keer bellen lijkt me overdreven.
Het eerste probleem was dat dat hel lampje van de netwerkverbinding steeds uitviel en weer aanging. (had ook daadwerkelijk geen netwerkverbinding, dus geen kapot lampje)
De eerste dag heb ik 2x gebeld. De eerste keer moest ik de switch ertussenuit halen. Heeft het altijd gedaan met de switch, maar ja... probeer het maar he. Dus opgehangen. Toen teruggebeld dat ie het dan ook niet deed, en dat ik ook al nieuwe kabel erop heb gezet, maar hetzelfde. Dus teruggebeld. Hebben ze verteld dat ik mijn netwerkkaart op 10Mbps Half duplex moest zetten. Toen deed ie het wel. Dus het lampje bleef netjes branden. Opgehangen. Ik proberen, maar vondt dat de verbinding erg langzaam was. Dus ff speedtest gedaan, en ja hoor. ipv 82kbps had ik maar 15kbps....

Had toen ff geen tijd meer om te bellen. Dus heb ik de modem uitgezet ivm het piepen.

Ik zet em de dag erna weer aan... krijg ik dus die rode lamp in het midden... Ik bellen... Ja meneer, heeft u dit en dit al geprobeerd... ja.... Hmm... dan sluit het modem eens aan zonder de splitter... ok. opgehangen...

deed ie het nog niet (uiteraard), dus teruggebeld. Ok, dan zou ie wel eens kapot kunnen zijn. Ik verbind u door met tech. dienst... ff gewacht... lijn dood....

dus toen (5e keer) gebeld, en toen heb ik de tech. dienst gekregen en die zeiden dat ze me een nieuwe zouden opsturen deze week...

Is misschien allemaal een beetje omslachtig gegaan, maar ja.. toch 5x he.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Fritske schreef op 02 november 2003 @ 16:59:
[...]

Heeft het altijd gedaan met de switch, maar ja...
Het heeft het ook altijd gedaan met dat modem 8)7. Dat is echt het meest loze "ik weet het beter dande helpdesk" argument allertijden...
Hebben ze verteld dat ik mijn netwerkkaart op 10Mbps Half duplex moest zetten. Toen deed ie het wel. Dus het lampje bleef netjes branden. Opgehangen. Ik proberen, maar vondt dat de verbinding erg langzaam was. Dus ff speedtest gedaan, en ja hoor. ipv 82kbps had ik maar 15kbps....
Tjsa, het kan ook je netwerkkaart zijn he?
Ik zet em de dag erna weer aan... krijg ik dus die rode lamp in het midden... Ik bellen... Ja meneer, heeft u dit en dit al geprobeerd... ja.... Hmm... dan sluit het modem eens aan zonder de splitter... ok. opgehangen...
Dat is vaag, waarom zou je modem zonder splitter wel ophangen. Dan had je een medewerker die dacht dat je gewoon geen lijnsignaal had ofzo :D. (wel jammer dat er zulke figuren tussen zitten)
Is misschien allemaal een beetje omslachtig gegaan, maar ja.. toch 5x he.. :)
Ja, alleen had je gewoon die eerste paar keer moeten voorkomen door zelf eerst zaken uit te sluiten :). Dus zelf eerst de switch ertussenuit, zelf even dit op twee verschillende pc's testen, even de modem resetten en als het dan nog steeds zo is, dan is het een storing. Ben je nou een tweaker of niet? :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fritske

Fritske

'Knowledge' is power

JvS schreef op 02 november 2003 @ 18:53:
[...]
Het heeft het ook altijd gedaan met dat modem 8)7. Dat is echt het meest loze "ik weet het beter dande helpdesk" argument allertijden...

[...]
Tjsa, het kan ook je netwerkkaart zijn he?

[...]
Dat is vaag, waarom zou je modem zonder splitter wel ophangen. Dan had je een medewerker die dacht dat je gewoon geen lijnsignaal had ofzo :D. (wel jammer dat er zulke figuren tussen zitten)

[...]

Ja, alleen had je gewoon die eerste paar keer moeten voorkomen door zelf eerst zaken uit te sluiten :). Dus zelf eerst de switch ertussenuit, zelf even dit op twee verschillende pc's testen, even de modem resetten en als het dan nog steeds zo is, dan is het een storing. Ben je nou een tweaker of niet? :).
Ach ja... ik weet het. Maar soms een beetje lui he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marenk_vos
Ik heb ook contact met KPN opgenomen. Mijn modem piept ook irritant en raakt de verbinding ook met enige regelmaat kwijt.

Ik kreeg dus eerst de 1e lijn helpdesk aan de lijn en die vertelde dat het probleem van het piepen bij hem onbekend was. Hij noteerde mijn gegevens en maakte een terugbel afspraak.

Vandaag ben ik teruggebeld door de (technische dienst??) en die vetelde dat het een bekend probleem is van het piepen en de verbinding kwijt raken en dat het een teken is dat ie dus binnenekort er definitief mee op gaat houden. Morgen belt de logistieke afdeling mij voor een retournr. en kan ik bij een primafoon winkel mijn modem omruilen.

Tot nu toe een prima service van de KPN. Dit wordt echter al mijn 3e Thomson 510 analoge adsl modem/router. In het begin van mijn adsl abbo kreeg ik direct een kapot modem, waarmee ik helemaal geen goede line state kreeg (@-lampje bleef oranje knipperen) toen kreeg ik dit modem wat al zeker een half jaar piept en sinds kort dus ook de verbinding kwijt raakt.

Verwijderd

Vandaag mijn ADSL pakket binnen gehad, ook met Speedtouch 510.
Iedere keer als ik hem aanzet, blijft de powerled rood knipperen (oftewel POST mislukt). :(
Helpdesk gebeld, ik wordt nog teruggebeld voor een retournummer.

Vindt het wel typisch dat er onderop het modem 15V staat, en er een 9V trafo bijzit. Is dat bij iedereen zo?

ga zaterdag mijn tweakdsl e-tech ophalen, hoop dat ik het daarmee wel aan de gang krijg want 56k'en als je adsl gewent bent is :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 14:16:
Vindt het wel typisch dat er onderop het modem 15V staat, en er een 9V trafo bijzit. Is dat bij iedereen zo?
even als (hopelijk voor iemand nuttige) reactie op mijn eigen post:
Na mijn werk probeer ik het nog eens: nu doet hij zelfs het rood knipperen niet meer.
Heb voor de grap de bijgeleverde 9V trafo eens gemeten, het ding geeft ongeveer 11.5V :?
Ik heb er een 12V trafo opgezet die ik toevallig nog had liggen, en nu werkt de modem ineens wel goed 8)7

Zit nu dan ook via mijn shiny new adsl verbinding te posten :) En net nog even gelezen dat de snelheid in januari verdubbeld wordt :)

happy end van dit probleem voor deze tweakert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op 27 september 2003 @ 14:59:
Heb netjes afgelopen woensdag een nieuw modem gehad, kan nu weer lekker slapen met modem aan :) Inderdaad zijn de gaten aan de onderkant niet bijster slim, denk dat ik em dus op zn zijkant ergens aan ga vastmaken..bovendien zet ik em met warm weer voortaan 's nachts maar gewoon uit.
Helaas een update na zoveel tijd: mijn 2e modem...piept!! Ik baal ervan, gisteravond zet ik mn laptop weg en hoor een pieptoon..ja hoor, bingo..weer dat modem :/
Als dat elke zoveel maanden gebeurt word ik er wel aardig moe van.
Ik zal KPN eens bellen en kijken wat ze me vertellen als ik zeg dat het al de 2e is. Stroom en aarding is hier prima in orde, heb em zelfs ondersteboven geplaatst toendertijd omdat de luchtgaten zoals eerder gemeld aan de onderkant zitten, iets wat een normaal denkend mens aan de achterkant of bovenkant plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

als je de kpn belt, dan krijg je een callcenter, die kunnen alleen dat modem vervangen voor hetzelfde exemplaar als je nog binnen je jaar garantie zit. Als je dat niet zit, dan kan je beter schriftelijk een officiele klacht indienen, dan gebeurt er ietsje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op 22 maart 2004 @ 14:37:
[...]

Helaas een update na zoveel tijd: mijn 2e modem...piept!! Ik baal ervan, gisteravond zet ik mn laptop weg en hoor een pieptoon..ja hoor, bingo..weer dat modem :/
Als dat elke zoveel maanden gebeurt word ik er wel aardig moe van.
Ik zal KPN eens bellen en kijken wat ze me vertellen als ik zeg dat het al de 2e is. Stroom en aarding is hier prima in orde, heb em zelfs ondersteboven geplaatst toendertijd omdat de luchtgaten zoals eerder gemeld aan de onderkant zitten, iets wat een normaal denkend mens aan de achterkant of bovenkant plaatst.
Ging die er bij niet stuk van toen je uhm onderste bovenplaatste ?

Ik wil uhm nu zelf ook wel onderste boven plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik denk dat het beter is om de warmte er makkelijker uit te laten stromen (dus zijwaarts of ondersteboven plaatsen) dan op de normale manier.
Maar bedankt voor je tip JvS, ik hou het wel in de gaten, in mei loopt de garantie af.
Ik heb een vermoeden dat 5 maanden daarna ie weer idem doet.
Nu begint het modem ook al rare ratelgeluiden te maken, denk niet dat ie het red tot de 27e (dan belt 2e lijn terug)
Ben ik nou zo'n pechvogel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Inmiddels een nieuw modem (met andere software, ik zocht me ff rot naar wat settings, mn oude config pakte ie natuurlijk niet :P )
Helpdesk belde zondag en die gaf aan dat ik dus gebeld zou worden op ma of di, ivm opsturen ander modem. Hij raadde me aan die personen ook te raadplegen ivm garantie op een nieuw geleverd modem. Kreeg vandaag echter een brief waarin stond dat het modem werd opgestuurd, modem zat er dus al bij :P
Allemaal leuk en aardig: maar niemand kan me vertellen waarom die verrekte modems na een aantal maanden dit irritante gedrag gaan vertonen. Ik heb dus niemand bij KPN gesproken die mij dit kon vertellen. Gelukkig heeft een bekende van mij nog een ADSL modem in de kast staan, voor het geval dat deze over 5 maanden ook gaat kloten en ik natuurlijk bij KPN naar garantie kan fluiten.

Vaag gedoe allemaal, maar ben weer geruisloos online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-07-2024
Even een kick van dit topic.

Het piepen van mijn modem is op miraculeuze wijze na verloop van tijd gestopt. Ik heb 2 keer contact gehad met helpdesk hccnet die mij telkens beloofden kpn terug te laten bellen (helpdesker aan de telefoon nam mij hoorbaar niet echt serieus met mijn piepprobleem).

Het piepen is geleidelijk minder geworden en nu al een paar weken volledig afwezig.

Self repairing hardware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dan hoop ik dat dit 3e modem zichzelf repareert als ie gaat piepen, want garantie heb ik dan natuurlijk niet meer (zul je altijd zien) :P
Vraag me af of het een fabrieksfout is, en zo ja: waarom KPN daar geen rekening mee houdt of de klanten op de hoogte brengt? Of laat de fabrikant zo netjes zijn verbeteringen aan het design te maken, in plaats van maar door te gaan met het leveren van (mogelijk) brakke modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutmannetje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-09 12:00
sorry voor optakelen van dit topic.

Maar mijn modem heeft deze kwalen nu ook, en is anderhalf jaar oud. dus geen garantie. Kun ik evengoed xs4all opbellen en gratis een modem krijgen??
Want dit moet echt een fabrieksfout zijn, want de modem van een vriend van me is laatst ook ermee opgehouden en die had dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 20:50

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Ik ben niet van xs4all. Bovendien heb je waarschijnlijk de modem geleverd gehad van KPN. Daar moet je wezen mits je dus niet op KPN netwerk zit.

edit:
Reactie op BRAM

Ik ben niet van xs4all 8)7 . Bovendien is de modem hoogst waarschijnlijk geleverd door KPN. In dat geval moet dus bij KPN wezen mits je ook op hun netwerk zit.

ZO GOED :O

[ Voor 44% gewijzigd door lSltAlKeR op 27-05-2004 22:52 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
lSltAlKeR schreef op 27 mei 2004 @ 21:54:
Ik ben niet van xs4all. Bovendien heb je waarschijnlijk de modem geleverd gehad van KPN. Daar moet je wezen mits je dus niet op KPN netwerk zit.
Dit kan ik niet erg rijmen... ;)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hutmannetje schreef op 27 mei 2004 @ 15:49:
sorry voor optakelen van dit topic.

Maar mijn modem heeft deze kwalen nu ook, en is anderhalf jaar oud. dus geen garantie. Kun ik evengoed xs4all opbellen en gratis een modem krijgen??
Want dit moet echt een fabrieksfout zijn, want de modem van een vriend van me is laatst ook ermee opgehouden en die had dit ook.
Weinig kans.

Mijn modem was ook zo'n 1.5 jaar oud en begon kuren te krijgen. Hij had ook die hoge piep. Via XS4all heb ik niets kunnen regelen: zij gaan niet over de hardware.
UIteindelijk heb ik een nieuwe modem moeten kopen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op 27 mei 2004 @ 22:06:
[...]

Weinig kans.

Mijn modem was ook zo'n 1.5 jaar oud en begon kuren te krijgen. Hij had ook die hoge piep. Via XS4all heb ik niets kunnen regelen: zij gaan niet over de hardware.
UIteindelijk heb ik een nieuwe modem moeten kopen. :(
Dat bedoel ik ook KPN gaat daarover. :) Mits je dus ook connected ben by KPN :r

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,
Een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem als jullie beschrijven: een warme Thomson Speedtouch 510 met een irritante piep. Deze is bij haar na ongeveer een jaar gekomen, precies toen de garantie verliep. :r

Bij haar thuis zijn twee PC's via een hub aan de modem aangesloten.

Eerst viel de verbinding gewoon af en toe weg, waarbij een herstart van de modem het probleem tijdelijk oploste. Later deed de verbinding het helemaal niet meer. Het probleem bleek verholpen als ik de hub ertussenuit haalde, en ik dus één pc direct op de modem aansloot (zoals het hoort dus eigenlijk). Ik had het idee dat de hub het had begeven (misschien wel doordat het altijd op de hete modem stond)

Ik heb pas de hub vervangen en nu werkt het wel weer op allebei de PC's, maar wel veel langzamer. Als ik de hub ertussenuit haal en de modem aansluit op één pc, werkt het probleemloos (de piep en de warme modem blijven natuurlijk wel). Ik heb dit ook al eerder gelezen in deze thread.

Na het lezen van jullie berichten zie ik in dat ik de modem moet vervangen. Maar nu begrijp ik dat er een best grote kans is dat deze er dan na een jaar wéér mee ophoudt, omdat het blijkbaar gewoon gevoelige shitdingen zijn.

Ikzelf heb nog de modem die kpn een tijdje terug weggaf bij ADSL, de "Alcatel Speed Touch Home". Nadeel hiervan is dat deze eerst "gekraakt" moet worden voordat hij accepteert dat het internet wordt op1gedeeld via een hub. Maar dat ging nog vrij makkelijk en ik moet zeggen dat ik nu al ruim twee jaar geen enkel probleem heb gehad met deze modem.

Nu is mijn vraag of het niet veel verstandiger is om de Thomson 510 gewoon te vervangen door zo'n oude modem (vast nog wel ergens op de kop te tikken), of door een andere modem.

Iemand hier ervaringen mee/tips over???? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Sorry dat ik dit wat oudere topic opkrik, maar ik wil graag even in het rijtje aansluiten:
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml] (begin juni)
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml] (gisteren en vandaag)
Alleen die van mij piept nog niet of zo. Het is puur connection loss-es en link loss-es.
Waarschijnlijk kan ik em nog nèt op tijd omruilen.

Meer info via die 2 links.
edit:
Uitleg bij linkjes omgewisseld, klopte niet. :P
Had gewoon totala de verkeerde link er tussen zitten. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Joen op 09-07-2004 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 13:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Nou, ik ben sinds 5 minuten weer online.
De piep blijkt redelijk weg te zijn en de ping blijft tot nu toe goed, wat is er veranderd?

4 condensatoren bleken bol te staan, twee zijn er vervangen en dat heeft is tot nu toe de truck geweest.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Heb je ze zelf vervangen?
Ik wacht er op zn minst t/m 24 juli mee, want tot dan heb ik nog garantie. :) :P

BTW...:
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml]
Het heeft zich zelf net als de vorige keer op 4 juni opgelost... :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

JeroenM_tbs schreef op 09 juli 2004 @ 22:04:
Heb je ze zelf vervangen?
Ik wacht er op zn minst t/m 24 juli mee, want tot dan heb ik nog garantie. :) :P

BTW...:
[rml]JeroenM_tbs in "[ KPN ADSL] Nieuwe Upgrade 18-05"[/rml]
Het heeft zich zelf net als de vorige keer op 4 juni opgelost... :? :/
Nee, een kameraad van me bleek het te kunnen ..

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Jij hebt mazzel.
Ik weet zo 1,2,3 niet zo'n electro techneut te vinden die dat zwel ff voor me zou kunnen doen. :P
En zelf proberen met maar een beetje basiskennis lijkt me voor mn eigen bestwil ook niet zo'n goed idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

pipet jouwe ook dan? Een trage verbinding hoeft namelijk helemaal niet aan een modem te liggen. Hoe is dat geconstateerd dat het aan het modem ligt? Door een ander modem te proberen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Het verschijnsel waardoor ik wist dat het mijn modem was, was de lage ping (en soms zelf een time-out). Wat is jouw ping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Mijn ping?
<10ms
Normaal dus.

@JvS:
Dat was ook niet mijn constatering (als je het tegen mij had tenminste :P). De Planet Internet helpdesk dacht daar aan en ik vermoedde het zeer lichtjes doordat er vaak kleine plaatjes niet willen laden.
Misschien moet je eens op de linkjes van een aantal reply's terug klikken, dan wordt het je misschien wat meer duidelijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Moah, ik ben zelf ook zo'n helpdeskmedewerker, maar ik zou dit absoluut niet direct aan de modem wijten. Een heel heet wordende, een piepende een met packetloss pingbare, traag reagerende, slecht opstartende ST510 is inderdaad eentje die stuk is / gaat. Een haperende internetverbinding ligt IMO eerder aan de adsl lijn / bekabeling in het huis / gare splitter.

DSmarty had er ook last van, zijn ST510 verbond op 2,9mbit en de mijne op 4.4mbit, maar die van hem maakte ook een beetje sissend geluid, dus daar was het idd de modem. Bij jou vermoed ik eerder je eigen bekabeling (tenzij je dat hebt uitgesloten, en dan niet met het "ik heb er niets aan veranderd" nep-argument :P) of een probleem met de adsl/telefoonlijn.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 10-07-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb er echt niets aan veranderd nee en daar kan het niet aan liggen.
De kabel tussen splitter en modem is 10 meter, maar dat was uit nood geboren.
De kabel loopt verder vanuit de meterkast recht naar boven, over een kruiruimte (hooguit een metertje), dan door een wandje, langs de plint onder een radiator langs en dan vervolgens enigszins opgerold achter mn PC.

Nu kan men natuurlijk zeggen dat ik eens een kortere kabel moet proberen en kijken of het allemaal dan nog steeds mis gaat.
Dit vormt echter een probleem omdat de rest van de bekabeling (UTP he) allemala boven is en moeilijk naar de meterkast toe doorgetrokken kan worden, ik kan er althans niet echt bijkomen om even een UTP-kabel naar beneden te trekken.

En mijn hele configuratie is van Augustus 2003 (de tijd dat ADSL hier opgelevert werd) tot nu het zelfde geweest en heeft altijd op de zelfde plek gestaan.
Alleen een 10Mbit hub is vervangen door een 100Mbit 5-poorts switch van Sweex en er is een WAP54G AP van Linksys bijgekomen.

Echter ik vermoed ook enigszins zoals JvS beweert dat er iets met de telefoonlijn aan de hand was.
Ik ben blij dat ik hier nog kan bellen en gebeld worden, maar in een laantje achteruit hier vlakbij kan men niet bellen en gebeld worden terwijl als ik er naar toe bel de telefoon wel gewoon over lijkt te gaan.
Die gasten van KPN hadden tegen die gene gezegd dat ze het maandag komen repareren. Nou, lekker dan dat je er zo lang op kan wachten... :?
Ze hebben btw al vaker problemen met de telefoon gehad.
Ook heeft KPN voor aan de laan al eens een maal gegraven en dus gisterochtend blijkbaar tegenover ons huis (zo'n 50 meter van die laan af).

En nee, ik had inderdaad geen sissende, piepende, brommende, onpingbare, enorm hete (sterker nog: gister avond was ie redelijk fris), modem.

* Joen vind de situatie toch nog steeds vaag en heeft alsnog geen duidelijkheid wat de oorzaak van mijn probleem nu exact was... :/

offtopic:
JvS: ben je nu een KPN helpdesk medewerker of een ISP helpdesk medewerker? :?
Of is het van KPN ADSL Direct? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

JeroenM_tbs schreef op 10 juli 2004 @ 14:57:
Ik heb er echt niets aan veranderd nee en daar kan het niet aan liggen.
Daar kan het dus weldegelijk aan liggen. Ik kan me je reactie voorstellen, maar ervaring leert dat ook "ik heb niets aan de kabel veranderd" kabel problemen kan hebben ;).

Je kan altijd effe je AP en ST510 beneden neerzetten om het even te testen, daar hoef je geen kabels voor om te gooien, al is het hier (gezien graafwerkzaamheden) niet waarschijnlijk dat het aan je eigen kabels ligt. Aan te raden om dat uit te sluiten is het altijd (als de kpn besluit bij je langs te komen en ze constateren dat het door jouw kabels komt, kan je de voorrijkosten betalen :o.
offtopic:
JvS: ben je nu een KPN helpdesk medewerker of een ISP helpdesk medewerker? :?
Of is het van KPN ADSL Direct? :P
Ik werk op de 2e lijn van de adsl helpdesk van kpn. Installatiehulp, storingen, direct-dsl, alles bij elkaar dus wat met technische ondersteuning van kpn te maken heeft.

[ Voor 37% gewijzigd door JvS op 10-07-2004 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ah ok.

Nouja, zal de volgende keer dan wel draadloos proberen. :P
Maar voor het zelfde geld duurt dat weer een flinke periode voordat het weer gebeurd. :P
Voordeel is dan tegen die tijd waarschijnlijk wel dat ik dan tegen die 2 notebooks met draadloos heb en dat ik 1 constant aan kan hebben om ergens te pingen of zo en met de andere dan andere tests kan afleggen. :P
Dat draadloos is in ieder geval een goed idee van je. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We hebben de deksel van one speedtouch geschroefd. (Let op de schroefjes zitten verstopt onder de langwerpige sticker). We maken er zelf een doos omheen waar wat meer frisse lucht in kan komen. Hij doet het nu al 10 minuten aan 1 stuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het "piepen"van het Alcatel Modem 510 Kan komen door het resoneren van een spoel, gewikkeld over een ferriet kern. Deze spoel is te herkennen (voor nu dan) aan een rechtopstaande wikkeling, vaak gepositioneerd aan de enige knop die het apparaat rijk is, en aan het stuk plastic wat erover is "gekrompen".

Mijn ervaring is dat het "inwendige" gevoelig is voor statische electrisiteid. Denk hieraan. Ik heb het in de praktijd meegemaakt. ..... :(

De tip van "gebruik nagelak" werkt. Wees echter wel bewust dat haarlak een, welliswaar stevig produkt aflevert doch niet bestand is tegen meganische belasting.
Beter is om een produkt te gebruiken dat gebruikt wordt om trafo's en dergelijke, te behandelen teneinde resonanties te voorkomen.
Je favoriete electronica boer heeft ongetwijfeld de nodige spullen en tips voorhanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit is toch wel opvallend: 5 dagen geleden bij klant een USB alcatel modem begonnen met piepen en drie dagen later wil het niet meer connecten. Is dus niet de enige. KPN gaat het druk krijgen op de RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Argos heeft het metalen framepje in de binnenkant weer vastgeschroefd. Nu piept ie weer. Als je last hebt van gepiep moet je dat er denk ik uithalen.

We hebben nu een houten behuizing gemaakt met een plexiglas deksel. Ziet er blitz uit en tocht lekker door. Ook hebben we de netwerk-kabel naar de pc toe goed vastgeklemd, zodat ie er niet meer uit kan vallen. (Met zo'n dingetje uit een stekker).

Nu gaan we 'm nog paars verven; dan hebben we een echte Jan de Beauvrie kast!

Als we onze digitale camera hebben zullen we een foto uploaden!

Hopelijk blijft ie het nu goed doen!

Suc6 allemaal! met de speedtouch-dozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie inderdaad dat er zo'n spoel resoneert. Bij mij zit ie heel dicht tegen dat metalen roostertje aan; dat trilt mee en maakt extra lawaai.
Maar dankzij onze nieuwe luchtige behuizing werkt ie nog steeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verbinding valt af&toe weg. Metalen roostertje er ook maar uitgehaald. Minder heet?

Zou ik een onderdeeltje moeten vervangen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 12:52
Ja hoor,
Ook ondergetekende heeft precies al dit soort problemos met zijn Speedtouch en natuurlijk al een maand of 4 over de garantietermijn heen :(
Bij de primafoonwinkel konden ze alleen verzinnen dat ik maar een nieuwe moest kopen :s Op aanraden van de HCC helpdesk nu maar een brief naar de KPN gestuurd waarin ik een nieuwe modem eis. Benieuwd wat ik daarop te horen krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter
  • Laatst online: 07-08 16:37

cutter

Wannabe i7 fanboy

Zie dit topic nu ineens... toch maar eens eerder op GoT kijken als ik problemen heb.

Ik had dit dus ook eindigde met een te hete modem die niet meer aan de praat te krijgen was. Bij KPN wisten ze direct wat er was, het is dus een bekend probleem. Modem is 1 jaar oud, maar was een vervanging van een brakke usbmodem, dus ze ruilden het niet meer om. Had absoluut geen zin om hierover in discussie te gaan. Imho voldoet een product dat binnen een jaar kapot gaat absoluut niet aan de verwachtingen die je er als consument aan mag stellen. Maar ja, met brieven schrijven etc etc heb ik mijn internet niet terug en om met [rml]JvS in "[ speedtouch] irritante piep en andere kw..."[/rml] dit soort gesprekspartners opgescheept te zitten had ik ook weinig zin in. (Gaat me overignes niet om de helpdeskmedewerker, die voert gewoon een policy uit die niet deugt.) Dus heb ik maar gekozen voor kwaliteit en heb ik een DrayTek 2600G aangeschaft, die nu lekker staat te routeren thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebel Angel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-07 12:52
Tsja, misschien kan ik ook maar beter eens voor kwaliteit gaan...
Toch een vaag verhaal dat al die dingen hetzelfde probleem hebben. Als dat geen fabricagefout is weet ik het ook niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-09 13:41
Die van mij is er gisteren ook mee opgehouden; eerst piepen, en toen ik na 2 dagen het piepen zat was mn modem uitgezet.
Na het opnieuw inschakelen werd eerst het power ledje ROOD. Daarna kon ik hem zo vaak aan/uit zetten als ik wilde, maar werken ging ie niet meer doen.

Nu is mijn modem niet meer in garantie (1,5 jaar oud) maar dat moet niet uit maken; het staat daar maar te staan en verbinding te hebben. Mijn no-name 8 poorts switch van FL 25 doet het ook nog na 4 jaar.

Gelukkig werk ik in een computer winkel waar we die modems genoeg hebben staan en heb ik even een andere mee gepakt. Maar alle spullen die wij verkopen zijn wij verplicht 2 jaar garantie over te geven. Het leek mij sterk dat KPN die de zelfde modems verkoopt daar minder lang garantie over MAG geven.

Nu las ik alleen het volgende over garantietermijnen:
Artikel 5
Termijnen
1. De verkoper is aansprakelijk krachtens artikel 3 wanneer het gebrek aan overeenstemming zich manifesteert binnen een termijn van twee jaar vanaf de aflevering van de goederen. Indien voor de uitoefening van de in artikel 3, lid 2, vermelde rechten in de nationale wetgeving een verjaringstermijn geldt, kan die niet verstrijken binnen een periode van twee jaar vanaf de aflevering.
De rest is te lezen op http://europa.eu.int/smar...31999L0044&model=guichett

Aangezien deze europese wet sinds 1 januari 2002 ook in NL geldt zou KPN dus die modems gewoon moeten vervangen.
Morgen nog maar even bellen aangezien ik geen zin heb om elk jaar een nieuw modem te gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:15

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wat garantie betreft, is het een vaag gebied. Je mag op basis van prijs en aard van het apparaat verwachten dat het minimaal een jaar of 3 meegaat (check eventueel de MTUF (mean time until failure) dan krijg je een idee van de theoretische levensduur).
In principe bepaald de fabrikant (Alcatel) de garantie, en niet de leverancier (KPN). Dus als Alcatel maar 1 jaar geeft, geeft de KPN ook maar 1 jaar, en zelden meer.
Er geldt echter wel, dat wanneer een modem defect is gegaan (ook al is het 1 dag voor het verlopen van de garantie), je recht heb op nogmaals het volle garantie termijn op het onderdeel dat defect is gegaan (in het geval van deze modems, de voeding). Gaat een ander onderdeel kapot, ben je overgeleverd aan de Goodwill van de fabrikant.

Deze regels zijn terug te vinden op onderandere de site van de consumenten bond.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijgt KPN nieuwe modems van speedtouch? of gaan ze door met thomson? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:00
Met speedtouch modems hebben we hier ook slechte ervaringen. Na 2 keer zo'n rotte rog usb modem te hebben gehad een ethernet gekocht die het ook begaf. Toen kregen we een 510 (was net uit), en die kreeg last van hitte. Nu hebben we weer een 510 maar die word ook aardig warm en is soms opeens uit of is zijn verbinding met internet verloren.
De planet helpdesk vertelde in de mail die ik retour kreeg: dit modem word door ons niet ondersteund. Ik heb daar nog op gereageerd maar nooit meer een reactie gehad.
Speedtouch is makkelijk aan de praat te krijgen maar de kwaliteit is ronduit slecht. Hopelijk gaan ze daar eens wat aan doen bij alcatel/thomson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

nickvd schreef op 28 juli 2004 @ 03:15:
Met speedtouch modems hebben we hier ook slechte ervaringen. Na 2 keer zo'n rotte rog usb modem te hebben gehad een ethernet gekocht die het ook begaf. Toen kregen we een 510 (was net uit), en die kreeg last van hitte. Nu hebben we weer een 510 maar die word ook aardig warm en is soms opeens uit of is zijn verbinding met internet verloren.
De planet helpdesk vertelde in de mail die ik retour kreeg: dit modem word door ons niet ondersteund. Ik heb daar nog op gereageerd maar nooit meer een reactie gehad.
Speedtouch is makkelijk aan de praat te krijgen maar de kwaliteit is ronduit slecht. Hopelijk gaan ze daar eens wat aan doen bij alcatel/thomson.
Ik heb nu een los printplaatje aan de muur hangen, genoeg ruimte om de warmte kwijt te raken en nu heb ik al drie dagen een stabiele verbinding.

Mischien iets voor de CM-er? Een howto mod your 510? fans er op, wc mischien? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
Verwijderd schreef op 28 juli 2004 @ 01:12:
Krijgt KPN nieuwe modems van speedtouch? of gaan ze door met thomson? :7
Is SpeedTouch niet een serie modems van Thomson?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Shaggy_NL schreef op 28 juli 2004 @ 22:08:
[...]

Is SpeedTouch niet een serie modems van Thomson?
Ja, wat vroeger een divisie was van alcatel! :7

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Laatst online: 14-08 14:22
lSltAlKeR schreef op 28 juli 2004 @ 22:11:
[...]

Ja, wat vroeger een divisie was van alcatel! :7
IC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

cutter schreef op 23 juli 2004 @ 14:43:
Maar ja, met brieven schrijven etc etc heb ik mijn internet niet terug en om met [rml]JvS in "[ speedtouch] irritante piep en andere kw..."[/rml] dit soort gesprekspartners opgescheept te zitten had ik ook weinig zin in.
Wat is er mis met "dit soort gesprekspartners"? Ik zeg alleen maar dat die "verplichte 2 jaar garantie" helemaal niet zo normaal is in nederland en leg alleen maar uit dat wat kpn doet / zegt helemaal niet goed is, dat je als consument meer garantie hoort te krijgen, maar dat je daar op de helpdesk niet veel aan kan doen. Beetje jammere persoonlijke aanval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Mooi :Y) Als je je persoonlijk aangevallen voelt is daar dus ook een reden voor, toch?

Wel goed quoten JvS:
(Gaat me overignes niet om de helpdeskmedewerker, die voert gewoon een policy uit die niet deugt.)
Jongen was bijzonder vriendelijk, heb hartelijk met hem gebabbeld over van alles en nog wat en ik weet dat jullie alleen maar een policy uitvoeren, dan moet ik weer inhoudelijk met iemand in discussie gaan over garantievoorwaarden etc etc en weer vragen om een teamleider bla die bla die bla had gewoon geen zin om voor 65 euro de mondige consument uit te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ok, ik zou snel wegwezen uit dat callcenter qua discussieplaats, want die mensen kunnen niets met jouw klacht. Je moet gewoon schriftelijk een klacht indienen bij kpn zelf, zorg dat de afdeling "klanten reacties" jouw klacht onder ogen ziet, dan hoef je niet met callcenter team managers in discussie te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Callcenter is nooit een goede plaats om te discussieren, trust me i know. :)

Medewerker had het met een teammanger overlegt en die hield vast aan die één jarige garantie termijn en het leek er niet op alsof er een 'coulance'-regeling op mij van toepassing zou kunnen zijn. Dan kan ik die medewerker wel heen en weer laten pingpongen tussen mij en de teamleider alleen has ik daar toen gewoon ff geen zin in. Helpdeskmedewerker stond mij keurig te woord, het zou slechts gaan om een euro of 45-50 denk ik, ik zag al ellenlange briefwisselingen voor me en weken geen internet *gulp* toen heb ik ter plekke besloten om van mijn zuurverdiende nachtrust gebruik te gaan maken en ben ik zacht gaan dromen over de DrayTek Vigor 2600G...

Die 'verplichte twee jaar garante' ken ik idd ook niet. Maar wat mij lijkt is dat er aan die modems een fabricage defect kleeft. Nu heb je ons hier, morgen hangt kassa/consumentenbond aan de lijn. :) Als ik daar de policy zou bepalen bij KPN zou ik daar niet op wachten en alle mensen met deze problemen voor 45 euro een router aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

Tukk schreef op 28 juli 2004 @ 21:54:
[...]

Ik heb nu een los printplaatje aan de muur hangen, genoeg ruimte om de warmte kwijt te raken en nu heb ik al drie dagen een stabiele verbinding.

Mischien iets voor de CM-er? Een howto mod your 510? fans er op, wc mischien? :+
ik heb nu 3 maand zo'n modem en nog nix geen last, maar ik zou het niet normaal vinden dat je je hele modem zou moeten gaan koelen of wat, zo'n ding moet gewoon normaal werken, daar heb je toch nie voor betaald of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is ook helemaal niet zo dat alle modems dit euvel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da's waar. dit fluitende probleem is als sinds de STH bekend. een jaar of 4 ofzo ?

wat natuurlijk het meest vervelend is: het bellen naar KPN. niet bepaald clueful, zeker als je een modem/router hebt die niet van dat franse bedrijf is.. heel lastig.

nee ik wil geen ondersteuning, ik wil even melden dat er bij jullie wat verkeerd zit.

8)7

afgelopen week nog gehad bij een kennis |:( 6 dagen zonder internet, 2x KPN op bezoek en wat we al zeiden... dat bleek naderhand waar te zijn. probleem in de wijkcentrale.

maargoerd, dit is een topic drift. ik heb een ZyXEL P653HWI-R13 en dat ding piept niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cutter

cutter

Wannabe i7 fanboy

Er zijn een paar honderd duizend van die apparaten verkocht neem ik aan. Dan valt een uitval percentage van 1 promille veel eerder op dan die éénling die hier klaagt over zijn Cisco V1377 modem. Op zich zijn het prima dingen, goedkoop, relatief betrouwbaar, makkelijk te installeren, voor de gevorderde gebruiker ook goed in te stellen en vooral veilig. Volgens mij wil je niet weten hoeveel virusellende er was geweest als iedereen aan zo'n usb kikker had gezeten en niet werd beschermd door NAT. Je computer met je adsl ip op internet was dogmeat geweest voor sasser en blaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

cutter schreef op 28 juli 2004 @ 23:13:
Er zijn een paar honderd duizend van die apparaten verkocht neem ik aan. Dan valt een uitval percentage van 1 promille veel eerder op dan die éénling die hier klaagt over zijn Cisco V1377 modem. Op zich zijn het prima dingen, goedkoop, relatief betrouwbaar, makkelijk te installeren, voor de gevorderde gebruiker ook goed in te stellen en vooral veilig. Volgens mij wil je niet weten hoeveel virusellende er was geweest als iedereen aan zo'n usb kikker had gezeten en niet werd beschermd door NAT. Je computer met je adsl ip op internet was dogmeat geweest voor sasser en blaster.
Blijft wel staan dat de afhandeling van de kapotte appareten (IMHO duidelijk door een constructie fout) slecht is. De KPN heeft gewoon niet thuis, dat vind ik persoonlijk erger dan een 1 promille uitval, wat trouwens nog steeds heel erg veel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:'(

Mijn mooie cabriolet-kastje met ingebouwde ventilator heeft het een paar weken gedaan (lees hierboven).

De speedtouch heeft het aardig vol gehouden, totdat er opeens een kauwgom-achtige substantie uit 1 van de onderdeeltjes kwam. (Soort condensator, maar dan plat met stukje rubber omheen).

Ben nog naar de electronicawinkel gegaan, maar helaas is het onderdeel niet te vervangen. Ik ga het onderdeeltje echter nog wel proberen te vinden. Na een paar weken knutselen kan ik dat natuurlijk niet laten. Maar we hebben nu wel een nieuwe modem gekocht. Het internet lijkt nu ook veel sneller te werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-06 15:05
Mijn modem (ST 510) is ook bezweken door de hitte. Ik kwam terug van vakantie en had geen internet. Het rode lampje brandde, en er kwam een hoge piep uit. Helaas heb ik de modem al (pas?) 1,5 jaar en geeft de KPN geen garantie meer. Ik moest dus de volle mep voor een nieuwe betalen.

Overigens zij de man aan de helpdesk dat als je de modem direct bij thompson/alcatel koopt je wél 2 jaar garantie krijgt. Maar KPN heeft grote voorraadkorting, dus dat zal wel duurder zijn.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamko
  • Laatst online: 20-10-2024
Sinds juli heb ik adsl en ik heb mijn modem constant aanstaan want hij staat een beetje erg hoog bij ons in de meterkast.
Ik had adsl net 3 weken moest ik de speedtouch 510 uit en weer aan doen want ik kreeg totaal geen verbinding met dat ding.
Heb geprobeert te pingen naar de speedtouch maar het wou niet
Daarna had ik zoiets dat ding zal wel niet langer aan kunnen staan dan drie weken.
Maar daarna werd het 2 weken. En nu heb ik m zondag uit en weer aangezet.
En nou was het gister al weer raak !

Dit is toch niet normaal ?

Is mijn modem aan het overlijden?

Trouwens alle ledje zijn wel goed ze branden allemaal maar ik krijg gewoon geen verbinding. En even uit en weer aan en het internet loopt direct weer perfect!

And this !! Is to go even further beyond!!!

Pagina: 1 2 Laatste