Toon posts:

TomTom + Gps

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wellicht is deze vraag al eens gesteld maar misschien kon iemand mij deze precies antwoorden, Ik was op zoek naar een PDA zodat ik mijn huidige agenda aan de prullenbak kan mikken. Ik kwam onder het zoeken iets over GPS tegen, en vroeg mij af of dit ook iets voor mij is. Als ik het goed heb begrepen ga je bij GPS via de satteliet en kwam mijn 2e vraag opdagen, namelijk moet je niet geld betalen om op die satteliet te komen en krijg je ook de actuele verkeersomleiding en degelijken. En hoe nou keurig is hij? En er zijn vast ook alternatieve voor TOMTOM misschien dat deze beter zijn.

Alvast bedankt!

Verwijderd

In een topic van gister zou je al wat informatie kunnen vinden:
[rml][ GPS] Kan dit met GPS[/rml]

Zoek ook eens op "GPS notebook" of iets dergelijks:
http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek

Of misschien deze:
Navigatie software laptop

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:31
En kijk ook eens op www.pocketpc-club.nl

Een beetje zoeken kan geen kwaad ...

-

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

en als het je voornamelijk om de agenda gaat, zoek op http://www.palmclub.nl . PocketPC's icm TOMTOM is een mooiere GPS pakket, maar als je voor eenvoud en efficientie gaat zijn PalmOS de betere apparaten.

Alors.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 23:25
Ik heb TomTom 2.0 op me HP iPAQ 5450 en ik moet zeggen dat het allemaal voortreffelijk werkt, de snelheid om signaal te vinden valt tegen i.v.m. een "echte" autonavigatie. Verder heb ik er niet veel over te klagen, ook het berekenen van een nieuwe route gaat razendsnel maar dat mag ook wel met een 400Mhz processor in je zak ;) Probleem is alleen ook dat je landkaarten ed. op flashcards komen te staan, en die zijn voor frankrijk in zijn geheel al snel 500+ MB. Nederland past in ieder geval op 64MB.

Het leuke van TomTom 2.0 is dat je nu ook met 3D mode kan rijden, dat ziet er wel grappig uit. Verder is het een leuke nuttige aanvulling voor een zakagenda ;)

Verwijderd

Topicstarter
Als we toch bezig zijn,
zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om deze vraagies te beantwoorden, dat zo helemaal leuk zijn.

Waar moet ik opletten bij het kopen van een Pda, zelf denk ik aan een IPAQ 3630
Klopt het dat die TOMTOM navigator ook gesproken is?
Als je bij een losse pda zo'n gps pakket koopt dan moet je een Gps ontvanger(en antenenne) hebben en de software. Klopt dat?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-07 09:51
Ik denk dat je nu zelf een en ander moet gaan uitzoeken, bijvoorbeeld op bovengenoemde links. Niet dat men hier het antwoord niet weet, maar dit is niet een vraag-maar-raak-voor-een-knaak forum. Zelf wat uitzoeken wordt hogelijk gewaardeerd ;)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

0siris schreef op 06 August 2003 @ 20:42:
Ik denk dat je nu zelf een en ander moet gaan uitzoeken, bijvoorbeeld op bovengenoemde links. Niet dat men hier het antwoord niet weet, maar dit is niet een vraag-maar-raak-voor-een-knaak forum. Zelf wat uitzoeken wordt hogelijk gewaardeerd ;)
Ik wil niet met de Zweep slaan }) maar als je het antwoord heb gevonden of denkt gevonden te hebben wil je die dan ook poste. :)
Anders blijft deze poste zonder mooi resultaat rond dwalen hier op het forum en als iemand anders hier naar zoekt dan kan hij juist wel het antwoord hier uit halen :+ :D

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-07 23:25
Waar je op moet letten bij het kopen PDA mag je zelf bedenken, ik ken je criteria niet, ik ben een patser ik wil het duurste :+

TomTom is gesproken, er zijn verschillende talen bijgesloten, in ieder geval Nederlands, Engels, Duits, Frans.

TomTom navigatiesoftware vereist een antenne en een gps ontvanger, deze worden bij een complete TomTom set meegelverd, vandaar de hoge kosten.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

je had natuurlijk ook heel eventjes hierop http://search.gathering.tweakers.net/forum.php/find kunnen klikken en tomtom in hebben getikt. Dan had je al je vragen beantwoord zien.

Waarom men deze toch niet even snel beantwoord? omdat deze hoogstwaarschijnlijk op slot komt omdat het 1: in verkeerde forum zit. 2: een zoekvraag is.

je vraag of je voor GPS-ontvangst een abonnement moet nemen. Nee, deze is net als normaal radio. Ontvangst is gratis. De rest hoe en wat goed en slim is om te kopen, moet je maar zelf even zoeken.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 20:38:
Als we toch bezig zijn,
zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om deze vraagies te beantwoorden, dat zo helemaal leuk zijn.

Waar moet ik opletten bij het kopen van een Pda, zelf denk ik aan een IPAQ 3630
Klopt het dat die TOMTOM navigator ook gesproken is?
Als je bij een losse pda zo'n gps pakket koopt dan moet je een Gps ontvanger(en antenenne) hebben en de software. Klopt dat?
Argumenten om op te letten bij de aanschaf van een pda:

1. Snelheid processor. Meer is beter, 300 mhz is eigenlijk op het moment al oke genoeg.

2. Kwaliteit display. Met name Hp en Toshiba hebben zeer goede displays, Fujitsu Siemens en Dell zijn (naar mijn persoonlijke mening) van een mindere kwaliteit.

3. Grootte intern RAM geheugen. Wil je TomTom installeren dan moet je sowieso een geheugenkaart erbij kopen omdat een beetje kaart al 64 Mb is. en dan red je het dus niet met de huidige geheugengroottes. Houd er ook rekening mee dat het besturingssysteem aardig wat geheugen gebruikt als 'swap' om te werken.

4. Design. Vind je m mooi of niet. Is ie zwaar?

5. Battery duur. Is over het algemeen een kwestie van goed zoeken want wordt in winkels niet (of nauwelijks) aangegeven.

6. Prijs. Goedkoop kan duurkoop zijn want (bijvoorbeeld Dell modellen) zijn nogal kaal uitgevoerd.

7. Bluetooth mogelijkheden of niet. Wil je synchroniseren met je telefoon op een snelle en makkelijke manier dan is dit een mooie optie. Waarom je dat synchroniseren zou willen? Omdat je een email client hebt op je pocket pc.

8. Evt wireless lan. Synchroniseren met je pc zonder kabels of wat dan ook. Is alleen beschikbaar op Top-End modellen. I-paq 5470 bijvoorbeeld.

Zullen vast nog wel meer criteria zijn, mocht ik ze nog bedenken dan hoor je t.

Mits er natuurlijk geen slotje komt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 18:30 ]

Pagina: 1