Toon posts:

Navigatie software laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 304 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een GPS module aan te schaffen voor mijn laptop, deze ga ik gebruiken in de auto als navigatiesysteem.

Nu zijn er verschillende routeplanners op te markt, bv Route 66 en AutoRoute.
Nu is mijn vraag, zijn er routeplanners op de markt die gesproken beschrijving geven. Route66 ondersteund het volgens mij niet, maar misschien zijn er plugins?
Voor PocetPC is er TomTom met spraak, maar hier is geen pc versie van.

Is er iemand die ervaring heeft met routeplanners voor een laptop met spraak?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:14 . Reden: add ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Route66 ondersteund naar mijn weten wel GPS en navigatie hoor :)
Misschien nog maar eens even de details d'r op naslaan

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 10 juni 2003 @ 21:15:
Route66 ondersteund naar mijn weten wel GPS en navigatie hoor :)
Misschien nog maar eens even de details d'r op naslaan
Ja dat weet ik ook wel, tjonge. Het gaat er mij om zit er ook spraak ondersteuning bij. Dus een lieve mevrouw dit netjes vertelt waar je links en rechts moet. :P

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:17:
[...]

Ja dat weet ik ook wel, tjonge. Het gaat er mij om zit er ook spraak ondersteuning bij. Dus een lieve mevrouw dit netjes vertelt waar je links en rechts moet. :P
Oeps, even verkeerd gelezen.. |:(

Zoiets bedoel je: http://www.sourencs.nl/carnavigator.htm

[ Voor 9% gewijzigd door momania op 10-06-2003 21:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 10 juni 2003 @ 21:17:
[...]

Oeps, even verkeerd gelezen.. |:(

Zoiets bedoel je: http://www.sourencs.nl/carnavigator.htm
Ja dat is inderdaad wat ik bedoel. Had deze site zelf ook al gevonden.
Maar de prijs is erg hoog, niet de prijs klasse waar ik in zoek. :9
Dit product is inmiddels niet meer te koop, het alternatief is http://www.destinator.nl/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:28 ]

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:46
carnavigator bestaat niet mee,dit is destinator geworden www.destinator.nl

Verwijderd

Topicstarter
DestinAtor laptop/notebook/tabletpc west-Europa versie 2.1 (tegen €.80,- minderprijs ook zonder Gps):
Dit pakket bestaat uit:
- DestinAtor Windows software versie 2.1 met deur tot deur navigatie en re-routing functie.
- NavTech detailkaarten van geheel west-Europa (huisnummers, postcodes & Poi).
- De unieke hoofdwegen van de Benelux doorlopend tot in de drie grensregio's (A-, E-, N- en hoofdwegen in alle steden, gekoppeld aan de NL-kaart).
- Menu's & helpteksten: Engels, Duits, Frans, Spaans of Italiaans (*).
- Stem-begeleiding v/d navigatie: Nederlands (**), Engels, Duits, Frans, Spaans of Italiaans (*).
(*) Door gebruiker zelf te kiezen bij de installatie.
(**) Nederlands voor onze klanten gratis te downloaden van onze website.
- De standaard DestinAtor Gps-satellietontvanger (muis-model), zowel geschikt voor het digitale communicatie protocol als voor NMEA (zonder kabelset).
Optioneel:
- Aansluitkabel voor de Gps via de seriële en de PS2-poort.
- Aansluitkabel voor de Gps via Usb-poort.
- DestinAtor CF-card Gps (+ PCMCIA-verloopstuk) en externe actieve antenne ipv de Gps-muis.
- DestinAtor Bluetooth Gps met autolader en externe actieve antenne ipv de Gps-muis.
- Een waterdichte Gps-muis of de TMC/RDS Gps-muis.
- Een aanvullend pakket met de 'Major Roads of Europe' (MRE).
- Een aanvullend pakket met alle detailwegenkaarten van de USA + Canada.
- Een autolader voor uw laptop (twee verschillende types leverbaar).
- Een unieke werelwijd gepatenteerde laptophouder die geen zitplaats in beslag neemt.
- Een printertafel als optie bij de laptophouder.
- Een PS2-autolader (nodig indien uw laptop niet beschikt over een vrije PS2-aansluiting in combinatie met de seriële muis, dus niet nodig voor de Usb Gps).
- 128 of 256 Mb CF-card, of 1 Gb microdrive (+ PCMCIA-verloopstuk) indien uw harde schijf niet meer genoeg vrije ruimte heeft om de wegenkaarten op te slaan.
- Een FM-modulator om het geluid v/d navigatie over de boxen van uw autoradio te sturen (ook geschikt om uw laptop in de auto als CD-speler te gebruiken).
- Een TMC-filemelder met carkit (en optionele datakabel).
- Zie 'accessoires' voor meer opties e/o uitleg.
Let op: Laptop- en Pda-versies zijn niet onderling uitwisselbaar.
Niet inbegrepen: De laptop/notebook/tabletpc (zie 'aanbiedingen' voor het bestellen van Dell notebooks met korting).
Ook leverbaar: Software only-versie zonder Gps-ontvanger met het west-Europa kaartenpakket.

De prijs voor dit alles: 329 euro

Zijn er nog goedkopere alternatieven? Want ik vind dit eigenlijk nog erg duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:33 . Reden: add ]

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Ik heb Destinator wel op een PDA gezien en ik moet zeggen dat dat er ook erg gelikt uitziet.
Is dus volgens mij best wel een goede koop...

• momania
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 21:30:
Zijn er nog goedkopere alternatieven? Want ik vind dit eigenlijk nog erg duur.
De goedkoopste weet je zelf ook wel: gps muis los kopen en software -<censuur>- :+

Veel andere alternatieven zijn er geloof ik verder niet. GPS navigatie blijft nou eenmaal duur. Het is met dit soort pakketjes iig al een stuk goedkoper geworden dan die VDO Dayton dingen etc.

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gesnuffel op het internet, ben ik de volgende gps antenne tegen gekomen.
http://www.leadtek.nl/pub/nl/gps/9532.php

Volgens pricewatch rond de 159 euro.

Dit ziet er heel erg gelikt uit en de specs zien er ook veel belovend uit.

Maar goed, nu wil ik hierbij nog goede navigatiesoftware met spraak begeleiding.
Iemand ervaring met een dergelijk pakket?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 21:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Reply op mijn eigen vraag.

Software met stembegeleiding voor een schappelijke prijs is Infomap Navigator Voice Europa http://www.navishop.nl/shop/product.php?id=104.
Prijs 75 euro.

Is er iemand die ervaring heeft met dit pakket.
Werkt het pakket naar behoren?

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-07 20:25
Is jouw topic hierover niet net gesloten?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op 10 juni 2003 @ 22:07:
Is jouw topic hierover niet net gesloten?
Nee deze topic gaat meer over software.
Na wat meer zoektochten over het internet heb ik besloten een andere topic te openen. Mijn resultaten heb ik meteen maar getoond in deze topic.

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Infomap Navigator Voice officiele site: Directions Ltd
offtopic:
Geen ervaring mee btw, gewoon ook belangstellend ;)

[ Voor 25% gewijzigd door DRvDijk op 10-06-2003 22:33 ]

• DeZwarteKip
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
interresant topic, ik ben namelijk ook op zoek naar goede (betaalbare) software voor mijn GPS (holux gm200 usb) voor mijn laptop.
Ik kan helaas geen meerwaarde leveren aan dit topic kwa aanbevelingen want ik ben dus zelf ook nog op zoek.

Vanmiddag ga ik M$ autoroute 2002 testen, en ben benieuwd hoe die zich gedraagd.
Helaas is deze zonder spraak.

Verwijderd

Topicstarter
Maikel_PumaCatz schreef op 12 June 2003 @ 10:15:
interresant topic, ik ben namelijk ook op zoek naar goede (betaalbare) software voor mijn GPS (holux gm200 usb) voor mijn laptop.
Ik kan helaas geen meerwaarde leveren aan dit topic kwa aanbevelingen want ik ben dus zelf ook nog op zoek.

Vanmiddag ga ik M$ autoroute 2002 testen, en ben benieuwd hoe die zich gedraagd.
Helaas is deze zonder spraak.
Ik ben erg benieuwd hoe Autoroute bevalt. Ik hoor graag je bevindingen.
Mag ik vragen wat je ongeveer betaalt hebt voor die Holux?

• DeZwarteKip
  • Niet online
Ik heb getest met M$ Autoroute 2002, en heb een verdeelde mening.
Het ziet er ok uit kwa interface, nette map enz.
maar het signaal van de gps wordt maar om de 10-15 sec upgedate, wat er dus op neer komt dat je af en toe een afslag al voorbij bent voordat je opnieuw je positie doorkrijgt en ziet dat je er net af moest.

Het is wel een makkelijke oplossing voor nu even, maar ik wil toch nog graag andre software. zelf zat ik te denken aan die infomap navigator van 75 euro. Daar heb ik al positieve dingen over gehoord.

Voor mijn holux gm200 betaalde ik 149 euro (usb versie) bij DSH electronics

Verwijderd

Topicstarter
Maikel_PumaCatz schreef op 19 June 2003 @ 13:39:
Ik heb getest met M$ Autoroute 2002, en heb een verdeelde mening.
Het ziet er ok uit kwa interface, nette map enz.
maar het signaal van de gps wordt maar om de 10-15 sec upgedate, wat er dus op neer komt dat je af en toe een afslag al voorbij bent voordat je opnieuw je positie doorkrijgt en ziet dat je er net af moest.
Het is dus erg belangrijk dat wanneer je een gps muis koopt, je moet letten op om de hoeveel tijd het gps signaal geupdate wordt.

Ik ga de Leadtek GPS-9532 kopen (http://www.leadtek.nl/pub/nl/gps/9532.php).
Deze heeft volgens de specificaties:

Tijd markering
Uitgaand 1 puls/sec, in lijn met GPS tijd ± 1 µ sec

Dit klinkt al een stuk beter dan de 10-15 seconden waar jij over praat.

Verwijderd

Is er nu behalve Ms Autoroute en Route66 niets verkrijgbaar voor de laptop? Bij Microsoft autoroute mis je 90% van Europa, en bij beide mis ik de realtime begeleiding, hetzij door stem of aanwijzing op het scherm. Het enige wat je ziet is een map waar je bent, geen aanwijzingen. Ja dan kan ik net zo goed kaartlezen :X

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 15:40:
Is er nu behalve Ms Autoroute en Route66 niets verkrijgbaar voor de laptop? Bij Microsoft autoroute mis je 90% van Europa, en bij beide mis ik de realtime begeleiding, hetzij door stem of aanwijzing op het scherm. Het enige wat je ziet is een map waar je bent, geen aanwijzingen. Ja dan kan ik net zo goed kaartlezen :X
Er zijn nog een tweetal andere pakketten:
- infomap navigator
- Alturion 4.0

Beide pakketten zijn voorzien van gesproken begeleiding.

Verwijderd

Uit eigen ervaring kan zeggen dat Alturion een geweldig pakket is. Navigatie op de laptop gaat met dit spraakgestuurde pakket (ook Nederlands) uitstekend. Is trouwens ook geschikt voor de PDA. Je kunt de laptop gerust gesloten laten. Alles kan, na het ingeven van de route, op het gehoor. Dynamische route wijziging. Eigenlijk kan deze software het met gemak opnemen tegen de dure kant en klare navigatie-systemen. Systeemeisen zijn redelijk laag. Op een Celeron 400 met 64Mb loopt het als een zonnetje. Je wordt ruim van tevoren gewaarschuwd voor een afslag en bij afwijking van de opgegeven route wordt binnen enkele seconden de route herberekend.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 09:53:
Uit eigen ervaring kan zeggen dat Alturion een geweldig pakket is. Navigatie op de laptop gaat met dit spraakgestuurde pakket (ook Nederlands) uitstekend. Is trouwens ook geschikt voor de PDA. Je kunt de laptop gerust gesloten laten. Alles kan, na het ingeven van de route, op het gehoor. Dynamische route wijziging. Eigenlijk kan deze software het met gemak opnemen tegen de dure kant en klare navigatie-systemen. Systeemeisen zijn redelijk laag. Op een Celeron 400 met 64Mb loopt het als een zonnetje. Je wordt ruim van tevoren gewaarschuwd voor een afslag en bij afwijking van de opgegeven route wordt binnen enkele seconden de route herberekend.
Kijk geweldig, eindelijk iemand die ervaring heeft met het pakket Alturion.
Welk GPS apparaatje gebruik je?

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:14
Ik heb ook alturion gebruikt. Hij doet het inderdaad goed snelle herberekening maar volgens mij is dit pakket ook rond de 300 euro. Ik gebruik de Holux gm-200 met ps2 en serial aansluiting.

• TeazNutz
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-06-2008

TeazNutz

Nerd

En sluit je dan weer je laptop aan op een converter voor 12 volt voor in je auto?
Ik heb zelf een Toshiba satellite pro 2100 laptop, en wil graag weten hoe dit werkt qua stroomverbruik.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee?

http://specs.tweak.to/7903

• martijnr17
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 21:14
met thosiba heb je geen converter nodig.
gewoon een cigaretten stekker kopen en een stekker voor in je laptop ff solderen en dan doet ie het.
eigenlijk moet ie 15volt in hebben maar mijn laptop heeft het ook altijd gedaan auto leverd ongeveer 13 volt.
Ik heb nu een asus en die moet helaas 19volt hebben dus dan werkt het niet. daar moet ik een converter voor hebben maar die zijn ook weer zo duur dat ik het zolang nog wel zonder doe. als de reis maar niet te lang duurt gaat dat goed.

Verwijderd

Ik heb zelf een omvormer bij Televersum gekocht, welke bij 10,5 Volt een waarschuwing geeft en bij 10V de omvormer uitschakeld. Dit voorkomt het leegtrekken van je auto-accu. Kosten EUR 59,95

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 11:31 . Reden: update ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 10:55:
[...]

Kijk geweldig, eindelijk iemand die ervaring heeft met het pakket Alturion.
Welk GPS apparaatje gebruik je?
Ik gebruik de Holux GM200 USB uitvoering, maar deze is niet of nauwelijks meer te krijgen. De opvolger is de GM210 welke weer wat kleiner is.

Verwijderd

TeazNutz schreef op 24 June 2003 @ 11:04:
En sluit je dan weer je laptop aan op een converter voor 12 volt voor in je auto?
Ik heb zelf een Toshiba satellite pro 2100 laptop, en wil graag weten hoe dit werkt qua stroomverbruik.

Misschien heeft iemand daar ervaring mee?
Ik werk via een converter 12 > 22 V, apparaatje kost ± 25 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 15:36:
[...]
Het is dus erg belangrijk dat wanneer je een gps muis koopt, je moet letten op om de hoeveel tijd het gps signaal geupdate wordt.

Ik ga de Leadtek GPS-9532 kopen (http://www.leadtek.nl/pub/nl/gps/9532.php).
Deze heeft volgens de specificaties:

Tijd markering
Uitgaand 1 puls/sec, in lijn met GPS tijd ± 1 µ sec

Dit klinkt al een stuk beter dan de 10-15 seconden waar jij over praat.
Is niet zozeer een GPS probleem maar software gebonden. Voor Autoroute_express is een softwarehack beschikbaar om de "refreshtime" flink naar beneden te brengen. Bij Route66 is de GPS verversingssnelheid voldoende hoog maar moet je via beeld blijven werken om je route te kunnen bepalen. Niet echt veilig dus.

Verwijderd

RippyNL schreef op 24 juni 2003 @ 11:02:
Ik heb ook alturion gebruikt. Hij doet het inderdaad goed snelle herberekening maar volgens mij is dit pakket ook rond de 300 euro. Ik gebruik de Holux gm-200 met ps2 en serial aansluiting.
Ik gebruik op dit moment trouwens V4.0, maar inmiddels is V5.0 sinds enkele dagen beschikbaar.

• DeZwarteKip
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 12:17:
[...]

Is niet zozeer een GPS probleem maar software gebonden. Voor Autoroute_express is een softwarehack beschikbaar om de "refreshtime" flink naar beneden te brengen. Bij Route66 is de GPS verversingssnelheid voldoende hoog maar moet je via beeld blijven werken om je route te kunnen bepalen. Niet echt veilig dus.
IDD! maar die softwarehack, weet je daar nog iets meer over? tot ik een beter programma heb gekocht (alturion, infomap navigator?) wil ik wel gebruik blijven maken van M$ Autoroute.

Ik heb trouwens een 12V -> 220V converter dus laad me laptop op tijdens rijden :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/coolmaikel/12v220vinv1.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door DeZwarteKip op 24-06-2003 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een universe autolader gekocht: http://www.hape.nl/batterijen/av67.html

Verwijderd

Maikel_PumaCatz schreef op 24 June 2003 @ 15:48:
[...]

IDD! maar die softwarehack, weet je daar nog iets meer over? tot ik een beter programma heb gekocht (alturion, infomap navigator?) wil ik wel gebruik blijven maken van M$ Autoroute.

Ik heb trouwens een 12V -> 220V converter dus laad me laptop op tijdens rijden :)

[afbeelding]
Kun je Route66 2003(pro) niet proberen, is qua nauwkeurigheid zeker zo goed als Express. Ik zal toch nog even op zoek gaan naar de hack.

Kijk eens even bij deze topic: sneller respons GPS autoroute 2002

Trouwens, die omvormer, lijkt dat alleen op een bakbeest of........?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 18:49 ]

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Interesting topic !
Het updaten van de gps lokatie op de kaart duurt in sommige progs lang vanwege windows instellingen. Heb ik hier op GoT gelezen. De 15 sec zou je kunnen terugbrengen naar 1 seconde.

Zelf lijkt me gps navi op deze wijze wel erg leuk. Alleen zit ik ook met een 18,5 volt laptop en het nadeel dat een laptop makkelijk zo groot is...... ipaq is kleiner, maar goed dat is ot.

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Ik heb infomap navigator gebruikt op mijn tablet pc in de auto en ik moet zeggen dat het voor die prijs een heel goed pakket is. Mijn tablet pc was toch wat groot om steeds mee rond te lopen en daarom gebruik ik nu tomtom op mijn pda.

Infomap navigator:
- kaarten zijn goed gedetaileerd maar kan niet zoeken op huisnummer
- Spraak is duidelijk en werkt goed, wordt omgeroepen bij 1km 500m en 100m (dacht ik) en dat is soms niet optimaal. verder wordt er helaas niet gelijk geroepen wat de volgende handeling is, wat o.a. tomtom wel doet Zodat je dus makkelijk kan voorsorteren in het juiste vak.
- Geen 3D view, maar wel groot voordeel dat je een veel groter scherm hebt als met een pda.
- Lokaties invoeren e.d. is met touchscreen wat lastig zonder keyboard maar met laptop oid zal dit geen probleem zijn.
- Grootste probleem was eigenlijk dat hij af en toe een beetje vreemde route kiest, hij wil mij door mijn eigenwijk bv door een paar kleine straatjes laten gaan terwijl ik de grotere verbindingsweg dan al een keer ben gepasseerd.
- Geen eigen POI's maar wel de standaard dingen ingebouwd.

Ik gebruik zelf de gps die door directions levert (haicom usb) en die werkte goed, ik heb nu een ander kabeltje voor mij dell pda gekocht en dat werkt ook goed

Als er nog vragen zijn mail mij maar, omdat ik nu mijn pda gebruik heb ik dit pakket dus eigenlijk over en wil het wel doorverkopen, en kan je het eventueel eerst zelf testen.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

Verwijderd

Jivecar schreef op 26 June 2003 @ 09:27:
Interesting topic !
Het updaten van de gps lokatie op de kaart duurt in sommige progs lang vanwege windows instellingen. Heb ik hier op GoT gelezen. De 15 sec zou je kunnen terugbrengen naar 1 seconde.

Zelf lijkt me gps navi op deze wijze wel erg leuk. Alleen zit ik ook met een 18,5 volt laptop en het nadeel dat een laptop makkelijk zo groot is...... ipaq is kleiner, maar goed dat is ot.
De 18.5 volt is op zich geen probleem, de omvormer die ik gekocht heb is op heel wat voltage's instelbaar, 18(.5) zit er ook tussen.
Nogmaals, de grootte van de laptop hoeft geen probleem te zijn. Route uitzetten, scherm dichtklappen, rijden maar. Heb nu het geluid via autoradio (gsm aansluiting) in orde. Gaat echt keurig nu.

• Jivecar
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-11-2025
Overigens nog een vraagje!
Werkt Tom tom 2.0 ook op een pc?

Zoja; dan kan Tom Tom dus ook op een pc met spraak navigeren, of niet? Mensen met ervaring?

Intel P4D-2800@2800, Asus P4P800-SE, 1024MB Corsair, Asus v9999/TD, Maxtor DiamondMax 10 250GB, Western Digital 600BB 60GB, Pioneer DVDR, HP 9150, Soundblaster Audigy. + Toshiba E400......

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:24

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

Jivecar schreef op 27 June 2003 @ 07:52:
Overigens nog een vraagje!
Werkt Tom tom 2.0 ook op een pc?

Zoja; dan kan Tom Tom dus ook op een pc met spraak navigeren, of niet? Mensen met ervaring?
nee kan niet op pc.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 12:24
offtopic:
Als ik dit allemaal zo, vraag ik mij toch echt af of het nou allemaal zo handig is. Ik zie het slecht voor me hoe je een laptop wilt gaan gebruiken als navigatie in de auto. Ten eerste het formaat en ten tweede de bediening tijdens het rijden, het voordeel van een echt navigatiesysteem of een pda als navigatie is toch dat je altijd onder handbereik hebt, bij een laptop kan ik mij daar weinig bij voorstellen. Je kan toch lijkt mij niet echt een laptop bedienen tijdens het rijden als die op de passagiersstoel ligt. Ik vraag mij echt af of je wel moet investeren in voorzieningen op je laptop als je het ook echt regelmatig wilt gaan gebruiken, in mijn ogen kan je dan veel beter investeren in een pda of echt navsysteem. Volgens mij komt een laptop als navigatie tijdens het autorijden de verkeersveiligheid nou niet echt ten goede.

Verwijderd

Topicstarter
mlevd schreef op 27 juni 2003 @ 08:17:
offtopic:
Als ik dit allemaal zo, vraag ik mij toch echt af of het nou allemaal zo handig is. Ik zie het slecht voor me hoe je een laptop wilt gaan gebruiken als navigatie in de auto. Ten eerste het formaat en ten tweede de bediening tijdens het rijden, het voordeel van een echt navigatiesysteem of een pda als navigatie is toch dat je altijd onder handbereik hebt, bij een laptop kan ik mij daar weinig bij voorstellen. Je kan toch lijkt mij niet echt een laptop bedienen tijdens het rijden als die op de passagiersstoel ligt. Ik vraag mij echt af of je wel moet investeren in voorzieningen op je laptop als je het ook echt regelmatig wilt gaan gebruiken, in mijn ogen kan je dan veel beter investeren in een pda of echt navsysteem. Volgens mij komt een laptop als navigatie tijdens het autorijden de verkeersveiligheid nou niet echt ten goede.
Ik ben het persoonlijk met je oneens.
De bedoeling van een navigatiesysteem is dat je voor dat je gaat rijden je de eindbestemming invult. Vervolgens hoef je niet meer je laptop te bedienen.
Alle route informatie wordt vervolgens via spraak aan je doorgegeven.

Verwijderd

mlevd schreef op 27 June 2003 @ 08:17:
offtopic:
Blijkbaar heb je dit topic niet compleet gelezen. Bij deze vorm van navigatie is het toch de bedoeling om VOOR de aanvang van de reis de route te plannen? Als het gaat om de verkeersveiligheid dan maakt het volgens mij niet uit of je de route inklopt in je laptop of in je PDA. Beide is tijdens het rijden zeker niet aan te bevelen.

We gaan er in dit topic wel van uit dat je al in het bezit bent van een laptop anders zou de aankoop alleen voor navigatie idd niet echt logisch zijn maar zou de keuze voor een standaard navigatiesysteem (geen PDA dus) verstandiger zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2003 10:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag zojuist op Marktplaats.nl dat het pakket Alturion te koop staat.
Wellicht interessant voor de liefhebbers?
Zowel Benelux en de Europa mappen zitter erbij voor 55 euro.

De advertentie: http://www.marktplaats.nl...pr%3D%26wp%3D%26uz%3Dalle

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 July 2003 @ 16:21:
Ik zag zojuist op Marktplaats.nl dat het pakket Alturion te koop staat.
Wellicht interessant voor de liefhebbers?
Zowel Benelux en de Europa mappen zitter erbij voor 55 euro.

De advertentie: http://www.marktplaats.nl...pr%3D%26wp%3D%26uz%3Dalle
Riekt naar W a r e Z 8)7

Verwijderd

Hallo,

Ik zag op www.destinator.nl dat zij een nieuwe versie hebben, Destinator_3.
Ziet er gelikt uit.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Is er nog geen nederlandstalige review of artikel over geschreven?

• tommy320
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-06 20:09
Ik vraag me af of versie 3 van Destinator ook op een laptop werkt. Ik kan het nergens vinden

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-07 12:25

PnD

like in Pinda ^_^

Is er iemand die inmiddels het ideale programma voor op de laptop heeft?

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

In de thread worden verscheidene suggesties gedaan? Wat mankeert er volgens jou aan dat het niet het meest ideale programma voor jou is? :)

Signature

Verwijderd

> In de thread worden verscheidene suggesties gedaan? Wat mankeert er volgens jou aan dat het niet het meest ideale programma voor jou is? :)

:/
Dat vat je toch wel? Ik denk dat de poster bedoelt dat die (lange) thread maar liefst 1,5 jaar oud is. Intussen is er vast weer veel veranderd.

Yalk

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 18:33:
> In de thread worden verscheidene suggesties gedaan? Wat mankeert er volgens jou aan dat het niet het meest ideale programma voor jou is? :)

:/
Dat vat je toch wel? Ik denk dat de poster bedoelt dat die (lange) thread maar liefst 1,5 jaar oud is. Intussen is er vast weer veel veranderd.

Yalk
Dan kan de persoon die het nodig vind om een dergelijk oude thread wellicht beter een nieuw topic openen waarin hij duidelijk aangeeft wat hij zelf al heeft gezocht en gevonden. Een 1 regelige schop heeft niet zo heel veel zin namelijk :) Vandaar dat ik dit topic ook op slot zet

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.