Toon posts:

asus bios in conflict

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag mn nieuwe vriendin op gehaald maar na het prutsen eindelijk aangezet.
1250MHZ hmmmm...
bios.
als ik een instelling verander of opsla start ie weer opnieuw op en doet ie niets meer.
cmos reset.
wie weet waar dat aan kan liggen of heeft iemand nog tips die ik mischien nog niet geprobeerd heb.

asus a7n8x deluxe .
amd 2600+
geforce fx 5200
265 mb ram

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 14:44
Verwijderd schreef op 01 augustus 2003 @ 21:13:
tips die ik mischien nog niet geprobeerd heb
Dan moet je natuurlijk wel even zeggen wat je al wel gedaan hebt :)

Als ik je goed begrijp worden je biosinstellingen niet opgeslagen. Meestal ligt het dan aan het batterijtje of aan de resetjumper.
-> ff kijken of je jumper goed staat en ander batterijtje proberen dus. Succes! :*)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-07 21:31

JustDutch

was ambtenaar :)

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 21:13:
ik heb vandaag mn nieuwe vriendin op gehaald maar na het prutsen eindelijk aangezet.
1250MHZ hmmmm...
bios.
1250Mhz ziet eruit als 12,5*100. Kun je de FSB ook op 166 zetten in het bios?

En het draadje Processor loopt te traag lijkt ook wel op jou probleem.....

[ Voor 17% gewijzigd door JustDutch op 01-08-2003 23:02 . Reden: linkje ]

Forza Mucca

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit graag lezen eer je post :)

HELP! Mijn PC doet het niet!

De laatste tijd begint PMG steeds meer een verzamelbak van algemene PC problemen te worden met als koploper "M'n PC doet 't niet, help!". Om je probleem zo snel mogelijk te verhelpen :) hier een paar regels:

• Gebruik de search. Jij bent vast niet de eerste met een probleem en veel is hier al aan bod geweest.

• Lees de Hangen en opstartproblemen troubleshooter waar de Technische PMG FAQ naar verwijst; deze staat boordevol handige tips. Doe er je voordeel mee.

• Indien je een topic opent omdat bovenstaande stappen je geen soelaas hebben kunnen bieden, dien je compleet te zijn!

• geef een exacte omschrijving van het probleem en wanneer het zich voor doet
    • geef een exacte omschrijving van de hardware (mobo, CPU, koeler, geheugen, opschrift geheugen chips, voeding, videokaart, geluid/netwerkkaart, etc.)
    • geef duidelijk aan welke software (OS, drivers) je gebruikt
    • geef aan welke BIOS instellingen je gebruikt (met name als het een geheugengerelateerd probleem is)
    • geef de geschiedenis van het probleem aan (was het altijd al zo of is het iets van de laatste tijd en zo ja, welke eventuele veranderingen hebben zich voorgedaan voorafgaand aan de eerste maal dat het probleem optrad?)
    • vergeet vooral niet te vermelden wat je allemaal al hebt getroubleshoot en wat de resultaten ervan zijn

Wees uitgebreid, zodoende kun je het beste geholpen worden en verzandt het topic niet in een herhaling van tips of tips welke jezelf al geprobeerd hebt. Daarnaast laat je er mee zien dat jezelf ook het één en ander serieus geprobeerd hebt; onverschilligheid wordt hier niet zo gewaardeerd namelijk ;)

Mocht je je niets aantrekken van bovenstaande punten, dan gaat je topic onherroepelijk op slot.
  • Bij deze dus...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.