Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 16 september 2004
Matched: digital, dolby

Turtle beach
[/quote]With Dolby® Digital Live technology, you can now enjoy audio from your PC or game console through your home theater. A real-time encoding technology, Dolby Digital Live converts any audio signal into a Dolby Digital bitstream for transport and playback through a home theater system. With it, your PC or game console can be hooked up to your Dolby Digital-equipped audio/video receiver or digital speaker system via a single digital connection, eliminating the confusion of multiple cables and ensuring the integrity of the audio signal.[quote]

voor de intel liefhebers:
ASUS P5AD2 PREMIUM RETAIL, deze heeft een onboard DDL chip.

Vind het alleen nog steeds jammer dat er geen PCI DDL kaarten in europa verkocht worden, we zijn nu toch al zeker 5 maanden verder....
En ook terratec zou met een DDL geluidskaart komen, maar deze is zelfs nog niet eens op de markt gebracht.

loves bitjes!
Reg. datum: 30 januari 2004
Geen matches

ik vraag me af waarom het zo lang duurt voordat BlueGears hun HDA Mystique hier in NL uitbrengt. Ik zie em voor alsnog alleen om ebay.nl staan. Of mis ik een afslag?

CCNA

Geen matches

nee je hebt helemaal gelijk, ik heb vandaag weer eens gezocht maar kan nog steeds niet vinden binnen europa. je kan em wel importeren bij http://www.frozencpu.com/ en uit taiwan.

Reg. datum: 22 oktober 2001
Geen matches

Na wat googlen kwam ik dit tegen
http://www.overclockers.co.uk/acatalog/HiTeC.html

denk dak daar maar ga bestellen, ik moet het kaartje gewoon hebbe

Playing on: A64 X2 @4900+ | Ultra 6800| | DTS-Connect | Cambridge Azur 540R | Kef Q5 serie | 50Inch SAGEM HD50 1280x720 HDTV | PDR10 SUB| diNovo BT

Geen matches

quote:
wildweazel schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 21:30:
Na wat googlen kwam ik dit tegen

denk dak daar maar ga bestellen, ik moet het kaartje gewoon hebbe
Relaxt, eindelijk is tie binnen eurpa te krijgen =D

Supertweaker
Reg. datum: 02 oktober 2000

Draai nu al ruim 2 maanden met deze kaart maar de drivers zijn nog niet helemaal af...voor windows XP Professional 32-bits werkt het allemaal wel aardig, maar voor de 64-bits variant is het zwaar bagger omdat de chip dan als C-MEDIA 8768 wordt herkend terwijl het toch echt de 8768+ is met Dolby Digital Live ondersteuning. Overigens werkt de SP/DIF digitale uitgangen ook niet in Windows XP Professional X64 met de BETA drivers die dateren van april 2005! :(

Heb onlangs nog contact met Bluegears gehad en die beloofde betere drivers en support tegen het eind van deze maand maar tot op heden nog niks :'(

Hopelijk snel betere drivers en support...mail is overigens wel snel.. :Y)

Athlon 64 3800+ Venice / ASUS A8N32-SLI Deluxe/ 2x 512MB MUSHKIN PC3200 Level 2 V2 Cas222/ MSI NX7900GTO 512MB/BENQ DVD DD DW1640 DVD±RW/ Lite-On SOHW-1653S DVD±R/RW / 2x 250GB Hitachi T7K250 HD's

loves bitjes!
Reg. datum: 30 januari 2004
Geen matches

iemand enig idee wanneer de HDA Mystique in NL verkrijgbaar is?

Digitizers wijzigde dit bericht 28-08-2005 22:50 (3%)

CCNA

Reg. datum: 09 januari 2002
Matched: encode

quote:
Tele schreef op dinsdag 19 juli 2005 @ 15:56:
C-Media zit niet stil; in mei sloten ze een overeenkomst met DTS, en waar komen ze nu mee:

[...]

Software encoding dus. Het lijkt erop dat deze chip gelukkig geen DAC's aan boord heeft, en dat de geluidskaartfabrikanten hun eigen DAC's kunnen kiezen.

Yum, ziet er goed uit. Enig idee hoeveel deze software DTS encoding de processor zou belasten? Ik kan geen benchmarks vinden. Waarschijnlijk veel, dus voor spellen maar beter wachten op een DTS Interactive hardware encoder.

Trouwens, waar haal jij die informatie vandaan over de overeenkomst tussen C-Media en DTS? Ik zie maar 1 press release van ze in mei en die gaat niet over DTS...

Reg. datum: 10 augustus 2001

http://www.turtlebeach.com/site/images/mtgoddl/mtgoddl_card_jacks.gif
http://www.turtlebeach.co...s/mtgoddl/producthome.asp
quote:

S/PDIF Digital In Optical S/PDIF input for recording digital audio from external sources at resolutions of up to 16 bits at 48kHz sampling rate. Settings are in the Control Panel main tab.
S/PDIF Digital Out Optical S/PDIF output for playback of digital audio from external sources at resolutions of up to 24 bits at 96kHz sampling rate. Allows for pass-through of Dolby® Digital and DTS® multi-channel DVD sound to external A/V receivers or digital speaker systems.
Leuk zo`n kaart. Maar Hier zit dus geen Coax uitgang op. En ik ga mijn kabel niet vervangen..

Reg. datum: 10 november 2000

quote:
phusg schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:09:
[...]Trouwens, waar haal jij die informatie vandaan over de overeenkomst tussen C-Media en DTS? Ik zie maar 1 press release van ze in mei en die gaat niet over DTS...
http://www.cdrinfo.com/Se...Details.aspx?NewsId=13810 :)

Pressrelease van Terratec:
quote:
IFA News: NEU ab September - TerraTec Aureon 7.1 PCI mit 8 Kanälen und Dolby Digital Live Encoding

TerraTec
Acht Kanäle und Dolby Digital Live Encoding! Für alle, die ihren Rechner kostengünstig in Sachen Sound mit aktueller Surround-Technologie ausstatten wollen, bietet TerraTec Electronic jetzt die Aureon 7.1 PCI an. Der Spaß beginnt bei aktuellen Spielen mit 3D Sound-Unterstützung, macht aber auch vor aktuellen DVD-Filmen und echtem Kino-Feeling nicht halt. Der Nettetaler Multimedia-Anbieter wird die Aureon 7.1 PCI ab Oktober für 59,99 Euro (99 Schweizer Franken) in den Fachhandel stellen.

Apropos Dolby Digital Live Encoding: Diese Feature ermöglicht, jedes Audiosignal - Systemklang, MP3 oder den Sound eines Spiels - in Echtzeit in ein AC-3 (Dolby Digital) Signal zu enkodieren und über den Digital-Ausgang an einen Surround-AV- Verstärker auszugeben.

Auf bis zu acht Kanälen lassen sich Audiosignale in hervorragender Qualität mit bis zu 48 kHz wiedergeben, wobei wahlweise zwei, vier, sechs oder acht Lautsprecher angesteuert werden können. Auf diese Weise bleibt die Konfiguration der Speaker immer flexibel und kann der Wiedergabesituation entsprechend angepasst werden. Je ein optischer digitaler Ein- und Ausgang garantieren exzellente Aufnahmen und den verlustfreien Anschluss von DVD-, DAT- oder MiniDisc-Recordern. Für ein realistisches Eintauchen in die Spielewelt unterstützt die Aureon 7.1 PCI die gängigen 3D Sound-Standards – von EAX 2.0/1.0, 3Dl2 bis hin zu Direct Sound 3D und Sensaura 3D.

Keyfeatures:

* 16Bit/48kHz Signalverarbeitung, 24Bit/96kHz an Digital-Schnittstellen
* 4 analoge Stereo Ausgänge
* 1 analoger Stereo Eingänge
* 1 digitaler Stereo Ausgang (optisch)
* 1 digitaler Stereo Eingang (optisch)
* Kopfhörer Ausgang (kombiniert mit Line Out 1)
* Mikrofon-Eingang
* Dolby Digital Live Encoding
* AC3-und DTS-Streams von einem Software DVD- Player können über die digitalen Ausgänge z.B. zu einem externen Dolby Digital Decoder geleitet werden
* Unterstützung für DirectSound (3D)
* WDM Treiber für Windows 98SE, ME/2000 und Windows XP/Windows XP 64Bit

Tele wijzigde dit bericht 02-09-2005 12:50 (78%)

Ja ik zat net ook naar die kaart te kijken, zeker een kaartje die ik wel zou willen hebben. Vind het jammer dat ook deze kaart geen DTS encoding ondersteund, maar de driver suport zal wel beter zijn, teminste terratec kennende is die meestal wel goed. Hoop dat die kaart dan volgende maand ook echt te koop is (zal wel niet) maar we zullen zien.

http://sounden.terratec.n...;file=article&sid=237 <-- UK link

quote:

Features

8/16bit recording & playback at up to 48kHz (mono/stereo)
Extended full duplex for simultaneous recording & playback
Independent level controls for each audio source
24bit S/PDIF input/output with 44.1, 48 and 96kHz
Dolby Digital Live – real-time AC3 encoding
Connectors

4 analog stereo outputs (3.5mm jacks) – 16bit/48kHz
1 analog stereo input (3.5mm jacks) – 16bit/48kHz
1 analog CD-audio input (Molex, on-board) – 16bit/48 kHz
1 analog AUX input (Molex, on-board) – 16bit/48 kHz
1 analog mono microphone input (3.5mm jacks) - 16bit/48kHz
1 analog stereo headphones output (3.5mm jack) combined with Line output 1 – 16bit/48kHz
1 digital stereo input and output (TOS link, optical)
Software

WDM drivers for Windows 2000 and Windows XP / Windows XP 64 Bit Edition
Control panel for Windows 2000 and Windows XP / Windows XP 64 Bit Edition
System requirements

One empty PCI 2.2 PCI slot
1.0 GHz Intel Pentium or AMD Athlon CPU
256 MB RAM .. AGP/PCIe graphics card with DirectX support
CD-ROM or DVD drive for software installation
Windows 2000 or Windows XP
DirectX 9.0 or later
Scope of delivery

Aureon 7.1 PCI sound card
Gameport extension
CD with drivers and manual
Service and registration card

kippy wijzigde dit bericht 18-09-2005 17:33 (63%)

Reg. datum: 04 november 2003

Ah dat is goed nieuws, heb zelf inmiddels een nieuw systeem maar helaas zonder de soundstorm. En mijn NF7-S is helaas door mijn broer van kant gemaakt.

Eigenlijk zou ik enkel een programma wat live kan encoden ook goed vinden, heb wel een optische uitgang en mijn CPU zou het toch wel aan moeten kunnen. Ik moet het nu even zonder 5.1 geluid in games stellen maar ik wacht liever even af op een goed product :) (en 3 nieuwe kabels om alles analoog aan te sluiten vind ik een beetje te duur als tussenoplossing)

Aapenootjes wijzigde dit bericht 18-09-2005 17:50 (11%)

quote:
aapenootjes schreef op zondag 18 september 2005 @ 17:48:
Ah dat is goed nieuws, heb zelf inmiddels een nieuw systeem maar helaas zonder de soundstorm. En mijn NF7-S is helaas door mijn broer van kant gemaakt.

Eigenlijk zou ik enkel een programma wat live kan encoden ook goed vinden, heb wel een optische uitgang en mijn CPU zou het toch wel aan moeten kunnen. Ik moet het nu even zonder 5.1 geluid in games stellen maar ik wacht liever even af op een goed product :) (en 3 nieuwe kabels om alles analoog aan te sluiten vind ik een beetje te duur als tussenoplossing)
nog geen 10 euro voor een tussen oplossing vind is niet veel geld eigenlijk. je neemt dan gewoon goedkopen kabeltjes en eventuweel 1 dure voor het sterio geluid.

Geen matches

Stereo heb ik al via mijn optische kabel (en daarmee ook 5.1 met sommige films en dvd's). Maar voor 3 kabels (2x rca naar stereo jack) ben ik al gauw ¤7 per stuk kwijt.
Geen matches

http://www.electronica-online.nl/

stereo naar tulp 2 euri, dussss dat valt wel mee. en een kaartje van 80 euri is weer een ander verhaal.

Geen matches

Ah dankjewel, ik ken niet van die goedkopere kabelwinkels maar dit is wel de moeite waard ja.
Reg. datum: 27 juli 2001

Zo, mooi dat ik dit topic ff tegenkom.

Ik was dus opzoek naar zon X-mystique... totdat ik dit topic zag.

Welke van de 3 is nu de beste?

De X-mistque?
De Turtle Beach
De Teratec Aureon 7.1 PCI

Mijn vorige setup: NF7-S Rev 2.0 (aapenootjes, ik heb hem nog :P) met dus soundstorm chippie + DTT 3500 speakerset. (optisch aangesloten) perfect geluid, altijd 5.1 en Dolby digital lampje op mijn setje brande altijd.

Nu: Abit AN-8SLI, met audiomax 7.1 kaartje (ook optisch aangesloten, geen dolby lampje aan) deze kaart geeft echter in windows geen geluid over alle speakers (kan ik op de versterker wel upmixen, maar klinkt 100x bagger), tevens is het geluid in games maar brakjes en geven alleen mijn center + front speakers geluid terwijl 5 speaker mode ingeschakeld is...

Ik zoek dus de kwaliteit die ik had met mijn suondstorm.
Tot 100 euro vind ik alles best.

Welke van de 3 raden jullie aan?

Ps. review gelezen, echter ben ik nogal een geluidskaart no no en hoop ik dus dat iemand me hier mee kan helpen (zoals ik altijd mensen probeer te helpen met laptop advies :P )

Roberto wijzigde dit bericht 19-09-2005 19:25 (22%)

Notebooktotaal.nl Degelijk advies, redelijke prijzen, top service!
Notebookadvies.nl
Voor al uw laptop / notebook vragen en/of problemen!

Geen matches

Ik ben helaas voor je ook geen audiofiel, maar volgens mij heb ik wel gelezen dat de drivers van de X-mistique brak waren. Heb hem daarom ook nog niet gekocht. Ik wacht denk ik even op de teratec, hoewel ik niet weet of de turtle beach beter is of niet, maar ik heb geen zin om een geluidskaart te gaan importeren.
Geen matches

In de review las ik dat er 2 driver bugs waren ja ...
Maargoed, dan nog, de nvidia drivers zijn ook niet perfect.

en dat het "nog" niet goed werkt onder XP 64Bit zal me ook een biet wezen, want ik blijf nog wel een tijdje XP home gebruiken (ik heb ook een amd64 bak :))

1 ding wat ik niet heb kunnen vinden, welke EAX / A3D support het C-media chipset igg?

Dat Abit nf-7s rev 2.0 mobo hebi k nog ... jammer dat het SOA platform te traag is voor mijn wensen, want anders zou ik hem niet verkopen :) het blijven nml heerlijke mobo's :))

Roberto wijzigde dit bericht 19-09-2005 20:49 (25%)

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 22 maart 2002
Geen matches

ik zoek alweer een tijdje in google,maar waar kan ik in godsnaam die X-Mystique bestellen?..
Of iemand hem nog te koop?

Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl

Reg. datum: 23 september 2001
Geen matches

quote:
Animal schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:04:
ik zoek alweer een tijdje in google,maar waar kan ik in godsnaam die X-Mystique bestellen?..
www.ebay.com zal wonderen doen ;)

@ Boston, MA

Geen matches

Nu nog weten welke je moet kopen :P

De turtle beach, de x-mistque, of de teratec :(

Notebookadvies.nl

Geen matches

quote:
Animal schreef op maandag 19 september 2005 @ 21:04:

In dit draadje staat een link naar een engelse site waar je em kan kopen, dan is het dus inport binnen europa. Of idd e-bay.

quote:
RS_003 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:18:
Nu nog weten welke je moet kopen :P

De turtle beach, de x-mistque, of de teratec :(

Ik zelf ga wachten op de terratec, omdat deze goed binnen europa leverbaar moet zijn en ik zelf redelijk goede ervaringen met terratec heb.
De x-mistque laat is lings ligen van wegen de inport en de slechte driver ondersteuning (zover ik info heb kunnen vinden).
Ik weer niet wat ik van turtle beach moet vinden.... Ik kan em in duitsland bestellen maar ik ken het merk niet en zo. dan heb ik liever terratec omdat die al langer met geluids kaarten bezig zijn en zo.

dus voor mij terratec, maar een zooi reviews lezen helpt natuurlijk ook een hoop.

Geen matches

Ja, ik zal nog eens een review zoeken over die turtle beach, ik weet nml nog toen ik mijn celly 300A ging kopen ze al goede geluidskaarten maakte.

Dus ik ben benieuwd :)

Ik zal mijn bevindingen hier posten :)

Notebookadvies.nl

Reg. datum: 16 augustus 2002
Geen matches

quote:
kippy schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 21:41:
Ik weer niet wat ik van turtle beach moet vinden.... Ik kan em in duitsland bestellen maar ik ken het merk niet en zo. dan heb ik liever terratec omdat die al langer met geluids kaarten bezig zijn en zo.

Turtle Beach is ook al langer bezig met geluidskaarten hoor. Die heb ik nog in m'n compu gehad toen ik er nog windows 3.11 op draaide :)
Over de geluidskaart zelf (wat ik me er nog van kan herinneren) niets dan lof (zeker voor die tijd), wat ik alleen erg jammer vond was dat ze op een gegeven moment gewoon geen drivers meer releaste en ik bij een upgrade van m'n windows (had toen de tropez in m'n computer) van 95 -> 2k de kaart weg kon pleuren (of volgens ging het zelfs onder 98 al niet meer goed, maar dat weet ik niet zo meer eigenlijk). Dat vind ik niet echt voor ze pleiten.

** Free (homemade) scripts http://devshed.excudo.net
** Create a personal startpage - It's Free!!!
----------------

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: