Hoofdcategorieën
Topicacties

[Soundcard] Nieuwe kaarten met Dolby Digital Encoding.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
drum- & forumfreak
Reg. datum: 12 januari 2001
Geen matches

quote:
pierre-oord schreef op zondag 22 mei 2005 @ 10:05:
Audigy heeft, net als deze kaart, gewoon netjes gescheiden signalen bij analoog gebruik, ook voor de achterste speakers. Als het goed is werken de pluggen zo uit m'n hoofd:

Plug1: voor links / voor rechts
Plug2: achter links / achter rechts
Plug3: center / subwoofer

Met 7.1 krijg je er denk nog een plugje bij :)
Ik neem aan dat je plug 3 niet perse nodig hebt bij spellen en wel bij DVD's?
(De subwooferset zelf heeft toch een filter om de lage tonen enkel naar de subwoofer te sturen en vanaf 200Hz (afhankelijk per set) naar de sattelites? Center kanaal wordt volgens mij niet gegenereert als je een shooter aan het spelen bent.)

In ieder geval mooi dat je ook 4 volwaardige aparte signalen kan hebben en dat DD encoding daar geen noodzaak voor is. Ik snap alleen niet dat het DD signaal al x jaar lang van zo'n belabberde bitrate is. Echt zwakke shit. Electronica van tegenwoordig kan volgens mij makkelijk veel hogere bitrates aan zonder de CPU veel te belasten en het lijkt me dat dat er ook aan zit te komen met HDTV.

Yokozuna wijzigde dit bericht 26-05-2005 15:29 (10%)

apt-get --fix-computer
Reg. datum: 08 april 2002
Matched: digital, dolby

@ToriHino
Het eerste: Je moet volgens mij bij audioapparaten in windows even aangeven dat je 5.1 speakers gebruikt. 48 hz klinkt verder het mooiste, ik heb nog niet opgevallen dat die terugsprong.

@aapenootjes: Kijk maar of je hem wilt kopen ;) mail is in m'n profile :)

En over dolby digital hierboven: Ze moeten eens een nieuwe "gratis" standaard ontwikkelen, zodat andere fabrikanten makkelijker een implementatie maken zonder dat ze licentie kosten hoeven te betalen aan Dolby.

De nieuwe IRC Bouncer: FleXbouncer - www.flexbouncer.com - gebaseerd op MySQL database, sneller en stabieler dan PsyBNC!

Eg wel!
Reg. datum: 31 december 2001
Geen matches

quote:
pierre-oord schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:52:
@ToriHino
Het eerste: Je moet volgens mij bij audioapparaten in windows even aangeven dat je 5.1 speakers gebruikt. 48 hz klinkt verder het mooiste, ik heb nog niet opgevallen dat die terugsprong.
Dat is dus net het probleem: Als ik bij windows in stel dat ik 5.1 speakers heb staat dit weer terug op 2 speakers na een reboot :| En met de S/PDIF uitgang actief kun je in de driver zelf geen speaker settings meer zetten...

Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB

Supertweaker
Reg. datum: 02 oktober 2000
Geen matches

Heb deze kaart ook op 18 mei besteld maar helaas nog niet ontvangen..met dezelfde verzend USPS optie als Femme overigens..hoe lang kan dat duren?
Het is nu 3 weken geleden en begin het aardig zat te worden om eerlijk te zijn :( de kaart is al betaald en op de 19e verzonden volgens FrozenCPU!

MaxPayne wijzigde dit bericht 05-06-2005 16:24 (5%)

Athlon 64 3800+ Venice / ASUS A8N32-SLI Deluxe/ 2x 512MB MUSHKIN PC3200 Level 2 V2 Cas222/ MSI NX7900GTO 512MB/BENQ DVD DD DW1640 DVD±RW/ Lite-On SOHW-1653S DVD±R/RW / 2x 250GB Hitachi T7K250 HD's

Reg. datum: 28 november 2003
Geen matches

Zo'n HDA X-Mystique wil ik ook graag hebben .... Weten jullie waar ik die kan bestellen ? Ik kan hem niet vinden namelijk

Dynamite
Reg. datum: 28 mei 2005

Ik vind het idee van die dolby digital enconding echt prima (heb zelf soundstorm) maar welke games ondersteunen het op dit moment? Ik heb Delta Force Black Hawk Down gevonden... alleen is deze game al een beetje oud! Sinds kort heb ik een surround receiver en daarom wil ik nu ook wel eens in dolby digital gamen!

Heeft iemand een lijstje van nieuwe games?

P.S. Ik heb dit ook al in het 'gaming' deel van dit forum gevraagd maar daar geen reactie gekregen.

Reg. datum: 25 oktober 2004
Geen matches

quote:
MaxPayne schreef op zondag 05 juni 2005 @ 16:23:
Heb deze kaart ook op 18 mei besteld maar helaas nog niet ontvangen..met dezelfde verzend USPS optie als Femme overigens..hoe lang kan dat duren?
Het is nu 3 weken geleden en begin het aardig zat te worden om eerlijk te zijn :( de kaart is al betaald en op de 19e verzonden volgens FrozenCPU!

Sja, het is een wel een risico wat je neemt, aangezien USPS geen track en trace ondersteunt.
Ik had em net als Femme in 11 dagen binnen. Als het goed is stond in je orderbevestiging dat het 3 weken kon duren, ik zou dus nog even wachten,

Mocht je em niet krijgen, ben ik bang dat je pech hebt....

Supertweaker
Geen matches

quote:
mad-dog schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 00:02:
[...]

Sja, het is een wel een risico wat je neemt, aangezien USPS geen track en trace ondersteunt.
Ik had em net als Femme in 11 dagen binnen. Als het goed is stond in je orderbevestiging dat het 3 weken kon duren, ik zou dus nog even wachten,

Mocht je em niet krijgen, ben ik bang dat je pech hebt....

Dat is toch FrozenCPU's verantwoordelijkheid? :?
Hun versturen mijn betaalde order...gaat er wat fout tijdens verzending dan zijn hun verantwoordelijk aangezien hun het versturen en heb ik recht op een nieuwe kaart..

Ik koop toch geen lucht? :(

Overigens heb ik hier het laatste mailtje van FrozenCPU:

I really am sorry for the delay we had to wait for one to come here from
Bluegears because they won't drop ship internationally.

Jeff Constable
Shipping & RMA Manager

Athlon 64 3800+ Venice / ASUS A8N32-SLI Deluxe/ 2x 512MB MUSHKIN PC3200 Level 2 V2 Cas222/ MSI NX7900GTO 512MB/BENQ DVD DD DW1640 DVD±RW/ Lite-On SOHW-1653S DVD±R/RW / 2x 250GB Hitachi T7K250 HD's

Reg. datum: 05 juni 2000

quote:
Cosmic Boy schreef op maandag 06 juni 2005 @ 23:40:
Ik vind het idee van die dolby digital enconding echt prima (heb zelf soundstorm) maar welke games ondersteunen het op dit moment? Ik heb Delta Force Black Hawk Down gevonden... alleen is deze game al een beetje oud! Sinds kort heb ik een surround receiver en daarom wil ik nu ook wel eens in dolby digital gamen!

Heeft iemand een lijstje van nieuwe games?

P.S. Ik heb dit ook al in het 'gaming' deel van dit forum gevraagd maar daar geen reactie gekregen.
Heeft niks met games te maken dacht ik zo. Het geluid wat normaal gesproken via je analoge uitgangen zou gaan, worden nu hardwarematig omgezet naar ac3.

Op een dag drink je geen bier meer, maar ook niet minder....

Reg. datum: 12 juni 2001
Matched: digital, encode, dolby

quote:
Pino64 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 22:17:
[...]

Heeft niks met games te maken dacht ik zo. Het geluid wat normaal gesproken via je analoge uitgangen zou gaan, worden nu hardwarematig omgezet naar ac3.

Het heeft er wel wat mee te maken. Je moet de games namelijk kunnen instellen op 4 kanaals of 5.1 kanaals geluid(surround/a3d ofzo). Bij de niet Dolby Digital encoding geluidskaarten kun je dit geluid dan alleen over de analoog aansluitingen horen. Bij de DD encoding geluidskaarten ook over de digitale uitgang.

Voor films worden deze geluidkaarten trouwens minder interessant aangezien de nieuwe beta van ac3filter ook al gedeeltelijk kan encoden naar dolby digital signaal. Een hd-dvd .wmv file met 6 losse kanalen werd bij mij al goed ge-encoded naar DD door ac3filter.

Reg. datum: 22 maart 2002
Geen matches

Wanneer kunnen we deze kaarten voor laptops vinden?
Desnoods USB?

Hee, waar is het station's plein?! ..:?<br>Specs Skanimal.nl

Dynamite
Reg. datum: 28 mei 2005
Matched: digital

Oh zit het zo!
Dat snapte ik even niet, ik dacht dat het spel het moest ondersteunen... maar als ik het op 5.1 zet in het spel en mijn nForce drivers op 5.1 digital moet het goedkomen?!
Relaxed!
Meteen ff testen!

Reg. datum: 12 juni 2001
Matched: digital

quote:
Cosmic Boy schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 17:53:
Oh zit het zo!
maar als ik het op 5.1 zet in het spel en mijn nForce drivers op 5.1 digital moet het goedkomen?!
Inderdaad :)

Supertweaker
Geen matches

Zo kaartje vandaag binnen gehad...lag bij de buren 2 huizen verder vanaf donderdag...mijn kaart hadden ze pas op 3 juni verstuurd in plaatst van op 19 mei zoals per mail bevestigd :*)

Tot nu toe een goed geluid, alleen valt mij ook op dat het geluid wat zachter en doffer wordt als je op 96 KHz overschakeld...verder prima kaart en mooi ruimtelijk geluid op mijn Athlon 64 systeem _/-\o_

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003
Geen matches

En heoveel heeft die gekost ? Wel erg poseteif dat er eindelijk een alternatief is voor mijn soundstorm.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Reg. datum: 16 september 2004

Ik zat weer eens te zoeken of dit soort kaartje nu eindelijk ook eens in europa verkocht worden, en toen kwam ik het volgende tegen:

http://www.turtlebeach.co...ards/mtgoddl/indetail.asp

Een "Montego - Dolby Digital Live DDL"

quote:
Specifications

Optical S/PDIF In/Out for playback of pure digital audio at resolutions of up to 24 Bits at 96kHz (out) sample rate playback and 16 Bits at 48kHz sample rate for recording (in). Allows for pass-through of Dolby® Digital and DTS® multi-channel DVD sound to external A/V receivers or digital speaker systems
Selectable 2, 4, 6 or 8 output channels with 24 bit playback at up to 96 kHz sampling rate
Converts stereo sound sources to multi-channel format, so you can listen to 2-channel MP3 digital music or movies with enhanced multi-speaker surround sound environment
Pure surround sound and virtual surround sound from eight analog outputs provides 7.1 surround sound for DVDs, CDs, and MP3s
Supports Game Surround Sound APIs such as EAX 2.0 and A3D
PCI 2.2 Interface with bus mastering and burst modes
* DTS Passthrough only available in Windows® 2000 / XP
* Channels 7 and 8 only available in Windows® XP

Inputs/Outputs

Mic Input
Stereo Line Input
Front channels L/R out (1 & 2)
Surround channels L/R out (3 & 4)
Center/Sub woofer channels out (5 & 6)
Rear channels L/R out (7 & 8)
S/PDIF Out (Optical)
S/PDIF In (Optical)
Internal input connectors for CD and Aux audio sources
Het lijkt er dus op dat er meer kaartjes op de markt komen/zijn met DDL, en echt duur zijn ze niet.

Vrijzinnig!
Reg. datum: 28 december 2000
Geen matches

Dus als ik het goed begrijp kan ik een DD signaal via de coaxial out op mijn AC97 en Audigy2 wel shaken en als ik dit analoog doe gaat dit wel. Rest mij 1 vraag: waar halen jullie de kabels vandaan? De gescheiden audiokanalen lijken mij stereojacks maar in mijn versterker gaan tulpjes; daarnaast mijn versterker heeft voor iedere speaker een aparte ingang maar de output op beide geluidskaarten is gedeeld (rear speakers, center speaker, frontspeakers etc). Dus .. ben een beetje baffled nu...

thnx Kippy.. dat werkt... nu kom ik alleen 1 kabel tekort.. dus moet ik wachten tot morgen :)

liberque wijzigde dit bericht 03-07-2005 14:17 (10%)
Reden: antwoord op Kippy

A secret message from within The Guild.....

Reg. datum: 16 september 2004

quote:
liberque schreef op zondag 03 juli 2005 @ 13:04:
Dus als ik het goed begrijp kan ik een DD signaal via de coaxial out op mijn AC97 en Audigy2 wel shaken en als ik dit analoog doe gaat dit wel. Rest mij 1 vraag: waar halen jullie de kabels vandaan? De gescheiden audiokanalen lijken mij stereojacks maar in mijn versterker gaan tulpjes; daarnaast mijn versterker heeft voor iedere speaker een aparte ingang maar de output op beide geluidskaarten is gedeeld (rear speakers, center speaker, frontspeakers etc). Dus .. ben een beetje baffled nu...

DD en DTS gaat voor DVD's via coax of glasvezel perfect.

Alleen games kunnen zit niet, je houd dan alleen sterio geluid over, om DD in games via coax te gebruiken heb je dus een geluidskaart met een dolby digital live chip nodig.

Een andere mannier om 5.1 in spellen te krijg is idd via de analoge outputs van je geluidskaart naar de analoge inputs van je versterker (mits je versterker die heeft), je kan dat doen met een aantal sterio jacked --> tulp kabels (2.5 mm als ik me niet vergis, mini jacked dus). deze kun je dus in je geluidskaart douwen en aan je versterker koppelen.

Reg. datum: 01 oktober 2002

Iemand al een Turtle Beach met Dolby Digital Live kunnen bemachtigen? En welke ervaringen?
Ik wil er zelf wel graag 1 hebben, maar helaas kan ik geen leverancier voor die dingen vinden...

Reg. datum: 04 november 2003

Ik betwijfel of dat wel een Dolby Digital Live kaart is, ze hebben het over pass-through, dat kan zo'n beetje elke kaar met een digitale uitgang wel. Ze hebben het wel over het converteren naar multi-channel formaat maar ik betwijfel of ze daarmee DD bedoelen, ik denk het eigenlijk niet.

edit: Had even niet verder gekeken dan mijn neus lang was (shame on me) en op de 2e en 3e pagina van die link word het wel redelijk duidelijk gemaakt. Het lijkt er dus op dat we nu nog een optie hebben om te encoden :D

Aapenootjes wijzigde dit bericht 13-07-2005 14:21 (29%)

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003
Geen matches

Ik heb zo'n vermoeden dat er binnen niet al te lange tijd (lees 1/8/2005) een nwe kaart uit komt van Creative met de nieuwe X-Fi geluidschip. En ik vermoed ogv de specificaties dat het best eens kan zijn dat die real-time encoding voor surround gaat ondersteunen.

Zie ook http://www.soundblaster.com/products/x-fi/technology/

loves bitjes!
Reg. datum: 30 januari 2004
Matched: encode

quote:
G_M_C schreef op woensdag 13 juli 2005 @ 14:21:
Ik heb zo'n vermoeden dat er binnen niet al te lange tijd (lees 1/8/2005) een nwe kaart uit komt van Creative met de nieuwe X-Fi geluidschip. En ik vermoed ogv de specificaties dat het best eens kan zijn dat die real-time encoding voor surround gaat ondersteunen.

Zie ook http://www.soundblaster.com/products/x-fi/technology/
dat valt nog te bezien. als ik onder het kopje games kijk zie ik in elk geval niets staan over DDL, alleen maar iets over dat CMSS-3D (upmix-gebeuren). ik vermoed dan ook dat ie geen DDL encoder aan boort zal hebben.

CCNA

That Shit is Wack
Reg. datum: 08 oktober 2002
Geen matches

Nederlandse winkel die de turtlebeach verkoopt,

http://www.n-joymusic.nl/...html?manufacturers_id=110

ZaanLan.nl

loves bitjes!
Reg. datum: 30 januari 2004
Geen matches

quote:
dit is niet de kaart die DDL ondersteund. de montego is de enige kaart van turtle beach die dat kan.

CCNA

Reg. datum: 10 november 2000

C-Media zit niet stil; in mei sloten ze een overeenkomst met DTS, en waar komen ze nu mee:

http://www.cmedia.com.tw/images/product/CMI8788/photo_02.jpg

De CMI8788
quote:

CMI8788 High Performance PCI Audio Controller
Hardware Features | Software Features | Applications

Hardware Features:
l PCI 2.2 interface with bus mastering and burst modes
l 4 synchronous I2S output data stream pairs within 1 flexible output DMA
l Programmable channel routing mechanism among the 4 I2S output pairs
l 4 synchronous I2S input data stream pairs spread in 3 input DMA’s (for Dolby pro-audio applications)
l An alternatively multi-channel AC-link can support 2 AC97 codecs
l Programmable HW monitoring routing from I2S inputs to outputs.
l All I2S I/O pairs support 32-bit high-definition PCM data transfer and adjustable sample rate up to 192KHz
l Integrated 192k/24-bit S/PDIF transmitter with 1 dedicated S/PDIF OUT DMA
l Integrated 192k/24-bit S/PDIF receiver in recording DMA C
l S/PDIF IN supports digital loop back path for transforming between optical and RCA connection
l A 48k/16-bit front panel DMA for AC97 codec
l 2-wire master serial bus or 4-wire SPI (serial port interface) to control I2S codecs
l 2-wire slave serial bus to communicate with micro control unit (MCU)
l Interrupt pin to inform external MCU to retrieve the data that system driver wants to pass out
l One MPU-401 MIDI UART port
l EEPROM control interface
l 6 GPI phone jack detection pins to distinguish if a cable is plugged in the jack
l Advanced device sensing technology is implemented to indicate whether a speaker or a headphone is plugged in the jack
l 9 direct access GPIO pins
l 3 bonding-option bits for 8 identification
l 128-pin LQFP high-quality thin package

Software Features:
l DTS® Interactive – a real-time 5.1encoder that takes any 2 or more channel and encodes it into DTS bit stream.
l DTS® NeoPC - an up mix matrix that turns any 2 channel audio into 7.1 surround sound
l Independent Dolby® Digital Live (AC-3) 5.1 real-time encoding bit-stream to facilitate the connection with CE AV receiver
l Independent Dolby® Digital Live (AC-3) 5.1 real-time encoding bit-stream to facilitate the connection with CE AV receiver
l Dolby® Pro-Logic IIx surround processor spreading stereo audio into 7.1 channel surround sounds
Software encoding dus. Het lijkt erop dat deze chip gelukkig geen DAC's aan boord heeft, en dat de geluidskaartfabrikanten hun eigen DAC's kunnen kiezen.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: