Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM-TIP] Dremel (en klonen) in de aanbieding

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juni 2003

Ik heb hem dus vanochtend gekocht, super ding.
TRAPLOOS verstelbaar :)
allu aanlsuiting van slexibele slang enz.
goede kwaliteit boorjtes, schijfjes viel me mee
en ik heb hjem ong 3 uuer echt afgebeuld ( met de flexibele as erop ) en het ding werd niet echt warm, alleen die flexibele as.............

lees de draad voordat je blaat

Be a modder or die trying..

Thanks for the TIP! Ik heb er nog geen en die ligt dus mooi morgen bij mij thuis :) (Y) (als ie nog niet uitverkocht is)
Reg. datum: 27 mei 2003

Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Precies de zelfde met de zelfde spullen.
Opzich een goed ding wat lekker werkt maar de extra onderdelen zijn echt waardeloos.
De flexibele as (althans die van mij) is nogal onstabiel. Dat werkt niet echt lekker als je netjes probeert te werken en je slijpschijfje zwabbert heen en weer ;-) . Verder zijn de slijpschijjes inderdaad bagger. Ik kreeg er 8 bij mijn nieuwe set en na dat ik een half window uit mijn kast had gehaald waren ze alle 8 op. Gelukkig gaat het met een goede decoupeerzaag met het juiste blad ook prima.
Verder wordt het ding na intesief gebruik erg warm, opzich niet erg maar ik heb toch even een paar pauzes ingelast om hem even wat rust te gunnen.

PoseidonVS wijzigde dit bericht 30-06-2003 17:44 (12%)

Specs Voorlopig nog een echte nOOb, maar leer het wel ;-)

quote:
PoseidonVS schreef op 30 June 2003 @ 17:43:
Ik heb hem een paar weken geleden gekocht. Precies de zelfde met de zelfde spullen.
Opzich een goed ding wat lekker werkt maar de extra onderdelen zijn echt waardeloos.
De flexibele as (althans die van mij) is nogal onstabiel. Dat werkt niet echt lekker als je netjes probeert te werken en je slijpschijfje zwabbert heen en weer ;-) . Verder zijn de slijpschijjes inderdaad bagger. Ik kreeg er 8 bij mijn nieuwe set en na dat ik een half window uit mijn kast had gehaald waren ze alle 8 op. Gelukkig gaat het met een goede decoupeerzaag met het juiste blad ook prima.
Verder wordt het ding na intesief gebruik erg warm, opzich niet erg maar ik heb toch even een paar pauzes ingelast om hem even wat rust te gunnen.

die as is bij mij flexibel ( de ouder versie heeft een plastice verbinding deze alluminium )
de schijfjes, heb ik er pas 1 van kapot, door mun eigen fout :+
en tjah pauzes las ik toch nooit in maar word altijd wel gestoord ;0
heb die van mijn net trouwens 2 uur afgebueld en hij is idd warm maar nou niet echt super heet ;)

quote:
Kenvdb schreef op 30 juni 2003 @ 17:38:
Thanks for the TIP! Ik heb er nog geen en die ligt dus mooi morgen bij mij thuis :) (Y) (als ie nog niet uitverkocht is)
in Nijmegen ( dukenburg ) lagen er nog zat :O

Have a nice day!

pff sorry dat ik het zeg, maar die dingen zijn bij de gamma uit het assortiment gegaan en daar is de Ferm Multitool voor in de plaats gekomen.
Wegens de matige kwaliteit van Kinzo(ooi).

Ik werk zelf bij gamma, sta notabene op de gereedschapsafdeling en het valt me op dat mensen toch liever een echt dremel kiezen, de MultiPro voor 109.95, dan zo;n ferm.

Maar die ferm is degelijk, weinig problemen mee en ze doen hun werk.
Verder past alles erop, alleen de tegelsnijderopzetstukken willen wel eens niet erop passen.

:)

quote:
ThaNetRunner schreef op 30 June 2003 @ 23:10:
pff sorry dat ik het zeg, maar die dingen zijn bij de gamma uit het assortiment gegaan en daar is de Ferm Multitool voor in de plaats gekomen.

Ik werk zelf bij gamma, sta notabene op de gereedschapsafdeling en het valt me op dat mensen toch liever een echt dremel kiezen, de MultiPro voor 109.95, dan zo;n ferm.

Verder past alles erop, alleen de tegelsnijderopzetstukken willen wel eens niet erop passen.

lekker belangrijk hij werkt geod zat voor mij ik ben een arme student en heb dus geen 110 euro ;) alles meot low budget

Insane Obtrusion

Ik heb net een Ferm bij de praxis gehaald, ziet er iets steviger en beter uit als deze moet ik zeggen.

Zaten ook hele zooi tools bij, en zon beugel waar je hem kan inhangen als je die slang aan het apparaat hebt hangen

erg koel ding. werkt perfect..

Canon EOS 350D -|- Canon BG-E3 grip -|- Canon EF-S 18-55 Kitlens -|- Sigma 18-125 DC -|- Sigma 70-300 DG Apo Macro -|- Metz Mecablitz 36AF-4C -|- 2GB Kingston HighSpeed || - Specs -

Reg. datum: 27 mei 2003

quote:
X-pert_Dreamer schreef op 30 juni 2003 @ 22:59:
[...]

die as is bij mij flexibel ( de ouder versie heeft een plastice verbinding deze alluminium )
de schijfjes, heb ik er pas 1 van kapot, door mun eigen fout :+
en tjah pauzes las ik toch nooit in maar word altijd wel gestoord ;0
heb die van mijn net trouwens 2 uur afgebueld en hij is idd warm maar nou niet echt super heet ;)
Probeer er maar eens een window met een omtrek van bijna een meter mee te snijden, dan zijn ze echt op ;) . En die flexibele as, met alu verbinding, was mij toch echt iets te flexibel. Hij stuiterde over de plaat alu heen.

Specs Voorlopig nog een echte nOOb, maar leer het wel ;-)

Ik heb nu een Ferm. Die is na een klein half jaartje dr mee gestopt :( Rotding! Koop ik nooit meer!

Is deze nu beter dan de Ferm? of vergelijkbaar?

Ow...lees nu dat de Kinzo nog slechter is dan de Ferm..laat maar.
ga denk ik maar sparen voor een Dremel dan....dan maar jaartje wachten ofzo :|

kazz1980 wijzigde dit bericht 01-07-2003 11:53 (34%)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

quote:
PoseidonVS schreef op 30 June 2003 @ 23:38:
[...]

Probeer er maar eens een window met een omtrek van bijna een meter mee te snijden, dan zijn ze echt op ;) . En die flexibele as, met alu verbinding, was mij toch echt iets te flexibel. Hij stuiterde over de plaat alu heen.
Rechte stukken zagen kun je ook veel beter met een decoupeerzaag doen. Gaat vele malen sneller, en het wordt veel rechter (zeker als je met een plankje en lijmklemmen o.i.d. een rail maakt waar je langs zaagt).

Reg. datum: 25 juli 2002

http://members.home.nl/jurjan/final2.jpg

is met bovenstaande kinzo dremel gedremeld.. daarnaast nog vele andere gaten ermee gedaan en hij doet het nog perfect. Heb hem nu een jaar.
Dus volgens mij is het gewoon een prima ding.
Hetgene wat je toch het meeste geld gaat kosten zijn alle slijpschijfjes en andere dremel opzetstukjes.
Dus ik snap niet precies wat er verkeerd aan is. Het lijkt mij dat als je een echte 'dremel' koopt je zoizo niet de beste prijs/kwaliteit verhouding hebt want die dingen zijn zo 10x zo duur.

If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something.

Reg. datum: 14 mei 2003

is dit een goede ? kwa machine niet kwa onderdelen.

Mauritzzz wijzigde dit bericht 01-07-2003 20:30 (13%)
Reden: ff wat toevoegen

Appleville
Reg. datum: 10 september 2002

quote:
Mauritzzz schreef op 01 July 2003 @ 20:30:
is dit een goede ? kwa machine niet kwa onderdelen.

Ja het is wel een goede hoor
alleen bij mij issie kapot gegaan, omdat toen ik ging dremelen, de dremel vast zat en ik drukte door.
dus toen is mn spoel kapot gegaan ofzo, hij wil iig niet meer aan. :'(
Reg. datum: 05 november 2000

in Enschede aan de Deurningerstraat liggen bij de Aldi nog een heel aantal dremel klonen voor 19.99, met standaard en zo'n verlengding

quote:
ThaNetRunner schreef op 30 juni 2003 @ 23:10:

Ja lol wetende dat Kinzo, ferm en zo heb je er nog een paar alleen maar handelsondernemingen zijn.

Ze maken die spul dus niet zelf die kopen ze in.
Valt het niet op dat het materiaal allemaal op elkaar lijkt. Inderdaad zowel kinzo als Ferm komen bij dezelfde fabrikant af. En zo heb je er nog een aantal die uit dezelfde fabrieken rollen.

Allemaal hetzelfde kwaliteit.
Maar ach wat zeuren we nu. Ik heb kinzo gekocht bij de Gamma 3 maanden geleden gaat ie nu stuk breng ik hem terug en krijg ik een nieuwe. Gaat die binnen 2 jaar stuk dan breng ik hem ook terug. Want er zit gewoon 2 jaar garantie op.
Dat geld ook voor de machines bij praxis.
Reg. datum: 14 mei 2003

quote:
arjandijk schreef op 01 juli 2003 @ 20:55:
in Enschede aan de Deurningerstraat liggen bij de Aldi nog een heel aantal dremel klonen voor 19.99, met standaard en zo'n verlengding
is dat enschede-zuid ? nee weet het antwoord al....
en is het een goede?

Mauritzzz wijzigde dit bericht 03-07-2003 10:14 (16%)
Reden: :*)

bij de gamma is nou dezelfde dremel in de aanbieding maar dan 5 euro duurder en zonder flexibele as ;)

Sir, Yes sir !
Reg. datum: 08 mei 2003

Tja, ook ik moest zo een dremel(kloon) hebben, en heb intensief topics zitten lezen op GoT en eigenlijk wist ik toch nog niet wat ik moest doen. :?

Maar ik heb er een...... een echte Dremel Multipro 395RN Limited Edition, met 70 (!) accesoires en flexi-as, in houten Dremel doos voor 75 pleuri. Was iemand op marktplaats.nl ( :P ) die dat ding aanbood. Doos was nog nooit opengemaakt.

En ik ben toch wel blij dat ik een echte dremel heb, misschien stom, maar ik heb meer het idee dat ik wat meer kwaliteit in m'n klauwen heb.... :)

"A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his clients to plant vines." - F.L. Wright IBM Thinkpad T60p specs

"To much mind..."
Reg. datum: 13 januari 2002

.:litebreak:.
Zeg dan niets - en die overdreven smilies zijn ook niet nodig.

euss wijzigde dit bericht 02-07-2003 21:04 (19%)
Reden: onzinnige reply

Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs

quote:
Silentpuma schreef op 02 July 2003 @ 20:11:
Nee he, niet weeeeer zo`n topic over goedkope Dremel-klonen... :r :r :r

Ik heb 1 tip voor iedereen die zit te denken om zo`n ding te kopen: Ga ZELF eens bij bouwmarkten in de buurt kijken naar de goedkoopste, en dus niet het forum hiermee bevuilen... (ben toevallig de hele dag op zoek geweest naar spullen voor me nieuwe case)
Al die over en weer woorden van 'deze is beter', 'ech nie deze is veel krachtiger', etc.
Doe me een lol... |:( 7(8)7

jij hebt het over het board vervuilen met dit soort onzin topics, zoals jij het noemt.
Ik vind die reply vna jou 10x nuttelozer, de mensen die in dit topic reageren zijn erin geintresseerd.
en dat de ene krachtiger is als de andere zijn feiten ( r.p.m. )

Lightly Flammable
Reg. datum: 05 januari 2003

Hmmz ja, naar aanleiding van het topic had ik dus maar besloten zo'n ding te halen, maar mijn vader is dus op dezelfde dag dat ik het ding had gekocht thuis gekomen met een FERM.

Ik heb dus een KINZO @ 25,-, zonder standaard, maar minimaal aantal toeren is 5000 lager.
En een FERM @ 30,-, met standaard, en voor de rest weinig verschil.

De prijs is niet zo'n heel groot verschil, maar welke moet ik houden? Ik wil gewoon de beste van de twee hebben, de prijs kan de pot op want die wordt door mijn vader betaald. Welke?

Muziek is geweldig :) = www.pandora.com

quote:
Jukebox schreef op 03 July 2003 @ 19:33:
Hmmz ja, naar aanleiding van het topic had ik dus maar besloten zo'n ding te halen, maar mijn vader is dus op dezelfde dag dat ik het ding had gekocht thuis gekomen met een FERM.

Ik heb dus een KINZO @ 25,-, zonder standaard, maar minimaal aantal toeren is 5000 lager.
En een FERM @ 30,-, met standaard, en voor de rest weinig verschil.

De prijs is niet zo'n heel groot verschil, maar welke moet ik houden? Ik wil gewoon de beste van de twee hebben, de prijs kan de pot op want die wordt door mijn vader betaald. Welke?

ik heb hem voor 25 euo met slang etc enze hadden er ook 1 in de aanbieding voor 30 met standaar etc
standaar gebruik ik neit en werk vrijwel altijd met slang.....
ik zo u zeggen kijk welke de meeste toeren kan maken en het stevigst aanbvoelt, en hoe ze in de hand liggen.

"To much mind..."
Reg. datum: 13 januari 2002

Kzou voor de Ferm gaan, heb ik ook, het ding zit goed inelkaar. Kan je nog redelijk kwaliteit noemen.

Use the Search Luke...
Intel Core 2 Duo E6600 || 2x1 GB DDRII Corsair XMS PC8500 || 2x Hitachi 250GB SATAII RAID0 || Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB || Creative SB Audigy 2 ZS @ 5.1 DTT
Specs

quote:
Silentpuma schreef op 04 July 2003 @ 17:01:
Kzou voor de Ferm gaan, heb ik ook, het ding zit goed inelkaar. Kan je nog redelijk kwaliteit noemen.

Kwaliteit?? Na een paar keer gebruik viel het palletje om het mechanisme stil te zetten (om opzetstuk los te draaien) eraf, en na een half jaarjte was mijn FERM helemaal naar de klote.

Wat mij betreft is FERM geen kwaliteit...

(ik vraag me alleen af of er betere klonen zijn, dus ga zelf maar voor een echte dremel >> dat wordt sparen! :|)

kazz1980 wijzigde dit bericht 08-07-2003 10:53 (14%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: