Hoofdcategorieën
Topicacties

[SG] Quoten SG topic op andere website.

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Nieuw Topic
BOFH @ #Netwerken

quote:
Mr.Marihuana schreef op 23 mei 2003 @ 08:47:
[...]

offtopic:
Erkens heel mooi gedaan die icons allemaal in jouw icon, echt mooi, is een keer weer wat anders. :)
offtopic:
alle credits to chem ;)

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

Reg. datum: 01 juni 2001

Ik heb met de hosting provider gemailed, als het goed is worden die links/quotes/mirrors gedeleted.

Drive it like you stole it.

Reg. datum: 25 september 2000

quote:
eX0duS schreef op 23 May 2003 @ 10:53:
Ik heb met de hosting provider gemailed, als het goed is worden die links/quotes/mirrors gedeleted.

mooi zo;
Overigens is ook retecool verplicht de links te verwijderen; onder dezelfde spaink-sientology-aanspraak werd namelijk bepaald dat het via een link bereikbaar maken van auteursrecht schendende content, een schending an sich is;
nadat de provider kenbaar gemaakt is dat dit een auteursrecht schending is, dient hij deze te verwijderen op straffe van een dwangsom van 5000 gulden (2500 euro?) per dag dat de auteursrecht schendende content bereikbaar is.
Civiel kun je er misschien zelfs nog enige profijt uithalen, ( een mercedes versnellingspook per dag ofzo ;) ), enkel is het geval dat de content niet met jouw naam vermeld is, echter de gegeven situatie is dusdanig duidelijk dat het best kan leiden tot een identificatie, door een persoon die bekend is met de situatie.

de enige voorwaaarde is dat aan de rechtmatigheid van het verzoek tot verwijdering niet getwijfeld mag worden, in die zin zou ondersteuning vanuit Tnet BV de zaak sterk bevoordelen (en ik hoop dat zeef zich voortaan sterk zou maken om actie te ondernemen tegen dit soort schendingen van het auteursrecht van bezoekers van GoT)

Het overdragen van eigendomsrechten op GoT, wat eventueel het geval zou kunnen zijn, ontheft de auteur echter niet van zijn auteursrecht, en geeft hem het recht binnen bepaalde grenzen van redelijkheid wel degelijk te bepalen wat wel of niet met door hem geschreven en gepostte content gebeurt.

Retecool en BIT zouden verdomd dom zijn als zij daarop niet op ingaan, zij staan in dit geval compleet in het ongelijk, zowel moreel (3 artikelen daaronder staat een verhaaltje waar een andere website bekritiseerd word, die hun design gestolen zou hebben, hmm denk ik dan, pot-en-ketel-verhaaltje) alswel juridisch.

Een weigering van hun kant kan enkel bluf zijn, gebaseerd op het idee dat het voor jou eventueel meer schade oplevert om hiermee nogmaals naar het gerecht te gaan (sowieso een onprettig verhaal, dat je vast graag vergeet, maar ook de door jou gekozen verwoording van de feiten, doen je niet erg sterk overkomen).
Overigens zou ik jou ook aanraden het verder te laten rusten als de mijncomputertje-pagina's snel verwijderd worden.

Overigens ergert het me ook dat een nuttige bijdrage door mods, danwel een officieel standpunt van de crew ontbreekt in dit verhaal, ik kan best begrijpen dat zeef niet direkt op stel en sprong tijd kan maken, en dat het voor anderen moelijk is een 'officieel' standpunt te verwoorden;
maar Tnet moet zich afvragen of dat uitblijven van snelle en direkte communicatie als geheel niet op sommige momenten wenselijk is, en dat de crew daar eens een methode voor moet vinden (ik zie dit geval niet als een eenmalig geval, dit komt vaker voor)
(hetzij natuurlijk dat er door de crew wel non-publiek buiten het forum om op gereageerd is, maar direkt naar de topicstarter en eventuele betrokkenen; dan neem ik mn woorden onmiddelijk terug, ook dat zou erg goed zijn)

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world | Hattrick: FC Keldertrapje (997939)

Retecool is niet van plan het weg te halen, zei hij zelf. Verder kreeg ik van BiT de reactie dat ze geen zakelijke relatie hebben met retecool en dat ze me niet verder kunnen helpen.

Sowieso vind ik het lame om zo'n topic gewoon te kopieren, verder heeft betreffende van website mijncomputertje ook access tot SG.

En gerechtelijk gezien hoeft er van mij niks te gebeuren, alleen die links en dat gekopierde topic moet gedelete worden, dan is het mij best.

Wat ik wel dom vind; als ik vriendelijk vraag om het weg te halen, en ze doen het gewoon niet. 8)7

Je zult mij trouwens niet snel meer iets op SG zien posten wat redelijk gevoelig ligt.

Neem nou dat verhaal over die verkrachting, ja sorry hoor, maar zoiets zou dus ook gewoon zonder TS toestemming gekopieerd kunnen worden.
En dat is gewoon niet de bedoeling.

eX0duS wijzigde dit bericht 23-05-2003 12:06 (49%)

Vake bu-j te bange
Reg. datum: 05 februari 2001

Op zoek naar een architect of ken je iemand die op zoek is naar een architect? Stuur me een PM

Wat een bullshit daar.

Stank voor dank krijgt hij trouwens niet, maar er is niet aan mij gevraagd of ik wel wilde dat iedereen dat zomaar kon lezen. ;)

Ow ik zie nu dat het allemaal een stel lamers zijn. Nou ja ze doen maar, als ze zich daar prettig bij voelen. Ik kan niet zeggen dat ik het nou grappig vind ofzo.

Volgens mij stoort er echt iets tussen communicatie hier en daar.

Óf het is mijn soort humor gewoon niet natuurlijk. ;)

eX0duS wijzigde dit bericht 23-05-2003 12:35 (129%)

Reg. datum: 29 december 2000

quote:
eX0duS schreef op 23 mei 2003 @ 12:28:
Óf het is mijn soort humor gewoon niet natuurlijk. ;)
Het beste is om er geen aandacht aan geven. Het enige waar ze op uit zijn is aandacht, en dit is één van de middelen. Door het quoten van rm-rf uit dit topic hopen ze weer op nieuwe reacties.

“One thing to realize about our fractional reserve banking system is that, like a child’s game of musical chairs, as long as the music is playing, there are no losers. ” -Monetary historian, Andrew Gause

<-->
Reg. datum: 21 oktober 2001

Ik zei toch gewoon negeren en over een paar dagen weet niemand het meer. Nu krijg je een heel verhaal wat alleen maar leuk is voor de bezoeker van retecool.

Maar ga maar rustig door hoor ik vermaak me wel :)

Aah! Guido! There is a real Michael Schumacher Ferrari in my store! A real Ferrari! Punch me, Guido! Punch me in the face! This is the most glorious day of my life!

BOFH @ #Netwerken

quote:
Sen schreef op 23 May 2003 @ 12:58:
Ik zei toch gewoon negeren en over een paar dagen weet niemand het meer. Nu krijg je een heel verhaal wat alleen maar leuk is voor de bezoeker van retecool.

Maar ga maar rustig door hoor ik vermaak me wel :)

dus iedereen mag alles klakkeloos overnemen :?
mooi dat ik het weet

<-->

quote:
Erkens schreef op 23 May 2003 @ 13:03:
[...]

dus iedereen mag alles klakkeloos overnemen :?
mooi dat ik het weet

Je kan het beter negeren dan heb je er minder last van. Dan is het binnen 2 dagen weg. Nu kan het nog wel even duren. En een rechtzaak tegen de hosting provider heeft geen zin staat het volgende week gewoon op een russische site en de week er op op een tripod site.

Als je het gewoon negeert dan is het binnen 2 dagen weg.

Aah! Guido! There is a real Michael Schumacher Ferrari in my store! A real Ferrari! Punch me, Guido! Punch me in the face! This is the most glorious day of my life!

Wèllûk?
Reg. datum: 04 maart 2000

Dat slaat natuurlijk nergens op, als er hier fora zijn waar niet zomaar iedereen in kan dan moet de content dus ook niet zomaar voor iedereen beschikbaar zijn.

6 kabouters en een krat vrienden

Keep on moving !

Het er hier niet over hebben wil niets zeggen over het feit of de crew er al dan niet mee bezig is, en al helemaal niet dat het al dan niet de bedoeling is (hetgeen het dus niet is ;))

Kunnen we hier wat aan doen, dan zullen we dat ook wel I guess ;)

Jaymz wijzigde dit bericht 23-05-2003 13:16 (21%)

BOFH @ #Netwerken

quote:
Sen schreef op 23 May 2003 @ 13:07:
[...]

Je kan het beter negeren dan heb je er minder last van. Dan is het binnen 2 dagen weg. Nu kan het nog wel even duren. En een rechtzaak tegen de hosting provider heeft geen zin staat het volgende week gewoon op een russische site en de week er op op een tripod site.

Als je het gewoon negeert dan is het binnen 2 dagen weg.

moet ik hier nog serieus op in gaan?

Het is gewoon gekopieerd wat al niet toegestaan is zonder toestemming, daarnaast is de GoT layout incl Henk ook meegenomen, ook dit mag niet.
Daarnaast is het topic in een private forum gepost, juist zodat niet jan en alleman het kan lezen.
Maar dat blijk jij dus niet te begrijpen :/

Second rebirth
Reg. datum: 05 augustus 2000

Mjah ik kan er ook weinig aan doen zo. We zijn er iig mee bezig om te kijken wat er aan te doen is, want dit is simpelweg niet de bedoeling van SG :)
Echter echt opschieten wil het allemaal nog niet zo :)

So they ask me young boy what you gonna do the second time around
How you gon come back I tried to told them
I come back like 32 I jump back like 33

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
Erkens schreef op 22 mei 2003 @ 20:27:
[...]

met een whois query vaak:

code:
1
2
3
4
5
6
*knip*
   Registrar:
      BIT *) /d
      Kelvinstraat 63
      6716 BV  EDE GLD
      Netherlands
*knip*

Je doet een query op retecool.nl, welke niets met retecool.com te maken heeft.

BOFH @ #Netwerken

quote:
Packetlosss schreef op 23 May 2003 @ 13:29:
[...]

Je doet een query op retecool.nl, welke niets met retecool.com te maken heeft.
foutje van mijn kant, maar dan nog is het eenvoudig om een whois query op .com te doen ;)

Reg. datum: 10 juli 2002

quote:
foutje van mijn kant, maar dan nog is het eenvoudig om een whois query op .com te doen ;)

Uiteraard; het was uitsluitend om aan te geven dat beide sites niets met elkaar te maken hebben.

http://opensrs.org/cgi-bin/whois.cgi

<-->

quote:
Erkens schreef op 23 May 2003 @ 13:15:
[...]

moet ik hier nog serieus op in gaan?

Het is gewoon gekopieerd wat al niet toegestaan is zonder toestemming, daarnaast is de GoT layout incl Henk ook meegenomen, ook dit mag niet.
Daarnaast is het topic in een private forum gepost, juist zodat niet jan en alleman het kan lezen.
Maar dat blijk jij dus niet te begrijpen :/

Nee jij begrijpt het niet. De gene die het orginele topic heeft gestart wil dat het zo snel mogelijk verdwijnt door met advocaten en rechtzaken te gaan dreigen gaan ze alleen maar meer provoceren en overal mirrors opzetten. Als je niks zegt is het binnen een paar dagen weg.

Dat van tweakers layout is geript dat is hun pakkie aan en daar ga ik niet op in. Maar als je wil dat het verdwijnt is het niet verstandig om er moelijk over te doen want nu staan er al 2 artikelen op retecool. ALs je door gaat worden dat er 3 enz enz maar dat begrijp je zeker niet ?

Atheist.

quote:
Sen schreef op 23 mei 2003 @ 13:43:
[...]

Nee jij begrijpt het niet. De gene die het orginele topic heeft gestart wil dat het zo snel mogelijk verdwijnt door met advocaten en rechtzaken te gaan dreigen gaan ze alleen maar meer provoceren en overal mirrors opzetten. Als je niks zegt is het binnen een paar dagen weg.

Dat van tweakers layout is geript dat is hun pakkie aan en daar ga ik niet op in. Maar als je wil dat het verdwijnt is het niet verstandig om er moelijk over te doen want nu staan er al 2 artikelen op retecool. ALs je door gaat worden dat er 3 enz enz maar dat begrijp je zeker niet ?
ik herinner mij ook nog een dagboek van een sanne en lesley. die was ook vrij snel weer overal weg... het kan dus wel

Dream On, Dream On, Dream On
Dream until your dream come true

<-->

quote:
Teckna schreef op 23 May 2003 @ 13:48:
[...]

ik herinner mij ook nog een dagboek van een sanne en lesley. die was ook vrij snel weer overal weg... het kan dus wel
Moet je nog 8 mirrors hebben ? en zoek eens op kazaa. Doordat de rechtzaak kwam is het populair geworden en is er extra veel aandacht aan besteed.

Sen wijzigde dit bericht 23-05-2003 13:49 (19%)

Ik heb nergens mee gedreigt hoor, heb alleen gevraagd of ze het weg wilde halen.

Van mij mag dit topic verder wel dicht, ik weet iig voor de volgende keer dat ik dergelijke dingen niet meer post. :)

eX0duS wijzigde dit bericht 23-05-2003 13:58 (44%)

Sa-weee-tah
Reg. datum: 21 december 2002

quote:
Sen schreef op 23 mei 2003 @ 13:48:
[...]

Moet je nog 8 mirrors hebben ? en zoek eens op kazaa. Doordat de rechtzaak kwam is het populair geworden en is er extra veel aandacht aan besteed.
* Teckna bedoelt dus dat iedereen het al gauw vergeten was. Ondanks de aandacht. Dus hoe minder aandacht, hoe sneller het vergeten is.

Overigens hoop ik niet dat T.net erg lang wacht met het naar buiten brengen van een standpunt. Het lijkt mij namelijk voor alle posters in besloten fora van belang dat er duidelijkheid komt over de do's en don'ts ten aanzien van dit soort zaken.

Persoonlijk ben ik van mening dat het inherent aan het wezen van een besloten forum is, dat je niet naar buiten brengt wat daar staat. Verder vind ik, dat wanneer niet iedereen zomaar toegang tot een forum heeft, er gesproken mag worden over privé gegevens. Het forum is niet bedoeld om door iedereen met internet te worden bekeken en daar is iedere deelnemer zich van bewust. In zoverre verschilt het naar mijn idee niet eens veel van een e-mailbox met wachtwoord. Ook daar moet je inloggen om erbij te kunnen, het tegen de wil van de rechthebbende openbaren van die gegevens is schending van de persoonlijke levenssfeer.
Nu is het in het geval van een forum niet te voorkomen dat er rotte appels tussen zitten. Dat laat echter onverlet dat degene die aan deze rotte appel de mogelijkheid biedt om deze privacyschending te plegen (bijvoorbeeld door willens en wetens die mirror te hosten) ook zijn aandeel heeft in de schending van privacy.

Ten aanzien van eventuele handelsmerken als GoT, Henk en de lay-out van GoT denk ik dat T.net zelf zal moeten besluiten in hoeverre ze dit een discussie waard achten. Maar ik vind dus dat er nu wel een reactie moet komen over het standpunt ten aanzien van de gedupeerde poster.

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Reg. datum: 31 oktober 2002

HAHAHA.... sniff.... Het wordt weer een mooi weekend!

De downloadkoning

quote:
Gandhi schreef op 23 mei 2003 @ 14:10:
HAHAHA.... sniff.... Het wordt weer een mooi weekend!

LA is geen HK, een nuttige bijdrage was wenselijker geweest :z

Ik denk dat je eerst eens goed vast moet stellen wie wat doet. De juiste provider heb je volgens mij al aangesproken. Bel er gewoon elke dag nog even heen, dat houdt ze scherp. Op retecool moet je weinig posten, alleen met de beheerder van de site kan je misschien nog zaken doen.

Hopelijk kan het Team achterhalen wie achter het kopiëren van je verhaal zit en gepaste maatregelen treffen. Zie het voor de rest maar gewoon als het zoveelste verhaal. Mensen zijn kort van geheugen (gelukkig, in dit geval).

Da's goeie shit

Reg. datum: 25 september 2000

Ik vermoed ook dat de bezoekers op retecool niet helemaal begrijpen waarom het hier eigenlijk draait:

De topicstarter heeft zelf het verhaal nooit publiek gemaakt, enkel gepost in een besloten forum, de eigenaar van mijncomputertje.net heeft dit verhaal domweg ge-copy-pasted naar zijn eigen weblog-site, zonder hier iets aan toe te voegen; 'als entertainment'.

mijncomputertje.net is volledig moreel fout bezig door de sores van anderen maar eventjes publiek te maken, zonder hierbij toestemming van de oorspronkelijke poster te vragen (kwestie van fatsoen).

Retecool komt vervolgens ter sprake omdat zij van het verhaal op mijncomputertje een artikel maken.
Kennelijk vind Retecool het 'verdomd grappig' (op zn corpsballen-lullo-humor-achtig uitgesproken) om van de gejatte sores van anderen zelf een item te maken.

Dat het artikel gepost was is nog tot daaraantoe, maar om vervolgens de link weigeren te verwijderen is nogal dom en erg fout; zowel juridisch alswel moreel, als je wél weet dat het gecopy-pastede content uit een besloten forum betreft.

En ga dan ook niet 3 artikelen daaronder een 16-jarig webdesignertje dat zijn layout jatte van 2advanced.com belachelijk maken, retecool is feitelijk zelf niks beter;

dat heeft niks van doen met censuur, maar is gewoon een kwestie van fatsoen, blijf met je tengels van content van anderen af, staat als gebod wat mij betreft nog boven het jatten van de layout (de GoT-layout mag wmb graag geruild worden tegen de Retecool opmaak, krijgen jullie voortaan dat lelijke gele mormel boven de retecool-pagina's; lijkt me een goede straf)

linken mag best, quoten ook; maar een site die van illegale content zelf zijn business maakt mag wat mij betreft wel aangepakt worden.
Politiek incorrect zijn is geen vrijbrief om dan maar domweg een vrijstaat van je website te maken, en iedere vorm van moreel alswel juridisch recht te ontkennen, 'want we hebben een leuke disclaimer eronderstaan'

RM-rf wijzigde dit bericht 23-05-2003 15:29 (5%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world | Hattrick: FC Keldertrapje (997939)

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: