Hoofdcategorieën
Topicacties

[SG] Quoten SG topic op andere website.

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Nieuw Topic
Wèllûk?
Reg. datum: 04 maart 2000

quote:
CyberSnooP schreef op 22 mei 2003 @ 12:57:
Ik zie overigens het verhaaltje nu op mijncomputertje.net en doorgelinkt (en afgezeken) via Retecool.
Heeft de TS dit zelf daar neer gezet of is dit een grappige GoTter?

Misschien nog heel onschuldig, maar mocht het zo zijn dat iemand op eigen houtje hele postings uit de non-public fora op andere websites gaat plaatsen dan vind ik dat persoonlijk op zijn minst zorgwekkend.

Any thoughts?

6 kabouters en een krat vrienden

BOFH @ #Netwerken

lijkt me niet dat zoiets gewenst is, de topic starter (en alsmede de repliers) posten het niet voor niets in een non-public forum

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

Second rebirth
Reg. datum: 05 augustus 2000

Het publiekelijk openbaarmaken van content in besloten fora is niet de bedoeling ja. Als we daar achter komen, dan wordt die user vaak minimaal de toegang tot het forum ontzegd :)

Het ligt natuurlijk wel aan de mate waarin. Als er één of twee quotes aan iemand worden doorvertelt, dan is dat geen probleem. Hele topics mirroren is natuurlijk een ander verhaal :)

So they ask me young boy what you gonna do the second time around
How you gon come back I tried to told them
I come back like 32 I jump back like 33

Pixels zo groot als een atoom.
Reg. datum: 11 november 2000

quote:
Erkens schreef op 22 mei 2003 @ 13:54:
lijkt me niet dat zoiets gewenst is, de topic starter (en alsmede de repliers) posten het niet voor niets in een non-public forum

Precies, anders had het net zo goed ergens @FOK! gepost kunnen worden als het openbaar had moeten wezen. Ik zou het ook niet leuk vinden als er iemand met mijn openbaring 'aan de haal' zou gaan.

P.S,
Glimi, je hebt mail. :)

Canon EOS 350D 18-55 f3.5-5.6 - Canon 28-90 f4~5.6
Canon 24-70 f2.8L - Tamron 70-300 4-5.6
Bedenk goed wat een ander gaat denken van jouw reactie voordat je deze verzendt.

Heuj internet, gezellig!
Reg. datum: 22 januari 2000

De enige reden dat het in SG is gepost is dat het nergens anders past toch? Heeft in mijn ogen niets te maken of hij het al dan niet publiekelijk wil posten.

SG is niet toegangkelijk voor iedereen maar besloten is het toch ook niet? De reden dat het een besloten forum is is om mensen tegen te gaan die zich registreren om te komen slowchatten ipv tech bezig te zijn. Niet omdat er eventueel weleens topics als hierboven gepost zouden kunnen worden.

Als de TS van dat topique zijn verhaal niet openbaar wil maken moet die persoon het niet op een semi openbaar forum plaatsen. De gevolgen zijn voor eigen rekening zou ik zeggen..
Gezien de Nederlandse wetgeving heeft Exodus zelf het copyright op zijn post. Wanneer een andere partij dat dan zonder toestemming overneemt, is dat inbreuk op dit recht.

Ethisch gezien vind ik het ook niet echt netjes... het is toch een prive-verhaal, en als het wereldkundig gemaakt had moeten worden, had hij het zelf wel doorgestuurd naar andere sites.

BOFH @ #Netwerken

quote:
MAZZA schreef op 22 May 2003 @ 15:52:
De enige reden dat het in SG is gepost is dat het nergens anders past toch? Heeft in mijn ogen niets te maken of hij het al dan niet publiekelijk wil posten.

daar ben ik het niet mee eens, je weet dat in SG niet iedereen kan komen en anders had het ook in een ander forum (like Fok) gekunt ;)

quote:

SG is niet toegangkelijk voor iedereen maar besloten is het toch ook niet? De reden dat het een besloten forum is is om mensen tegen te gaan die zich registreren om te komen slowchatten ipv tech bezig te zijn. Niet omdat er eventueel weleens topics als hierboven gepost zouden kunnen worden.

Als de TS van dat topique zijn verhaal niet openbaar wil maken moet die persoon het niet op een semi openbaar forum plaatsen. De gevolgen zijn voor eigen rekening zou ik zeggen..
nou, kijk TS kan er misschien geen problemen mee hebben, maar als ik iets post in non-public fora zou ik het ook niet leuk vinden dat dat erbuiten terrecht komt ;)

21-10 (5743): En doe dan direct mee met 'De Apen'
22-10 (6118): Parkstad Power! :p
06-11 (0848): I love GoT

SMS "SIG bericht" naar 0614447538

is evil watje :-)
Reg. datum: 28 juni 2001

quote:
sjroorda schreef op 22 mei 2003 @ 15:59:
Gezien de Nederlandse wetgeving heeft Exodus zelf het copyright op zijn post. Wanneer een andere partij dat dan zonder toestemming overneemt, is dat inbreuk op dit recht.

Ethisch gezien vind ik het ook niet echt netjes... het is toch een prive-verhaal, en als het wereldkundig gemaakt had moeten worden, had hij het zelf wel doorgestuurd naar andere sites.

Neen.
Het lijkt me eerder dat door het klikken op Verstuur Bericht de tekst eigendom (/onderdeel van de database) van Tnet wordt :)
(maar voor de details mag je met zeef in conclaaf ;) )

Mazza: neen. SG is onder andere bedoeld voor prive-zaken. Zoals het topic over die vriendin die verkracht is. Lijkt me niet dat dat naar buiten moet? ;)

SG/HK/A61/Crew topics posten op een andere forum is not done en een straf (waarschuwing/ow/permban/sommatie) zou dan op zijn plaats kunnen zijn.

ItSnows wijzigde dit bericht 22-05-2003 16:10 (21%)

international RO (P2P):
ItSnows: Knight lvl 67/37 Orc MVP since 1.8.2003
Rinzwind: BlackSmith: lvl 53/11

Reg. datum: 29 december 2000

quote:
ItSnows schreef op 22 May 2003 @ 16:08:
[...]

Neen.
Het lijkt me eerder dat door het klikken op Verstuur Bericht de tekst eigendom (/onderdeel van de database) van Tnet wordt :)

Post blijft intellectueel eigendom van de poster.

ontopic: In dit geval is het gewoon eenvoudig content jatten. Triest om er dan een andere naam onder te zetten.

“One thing to realize about our fractional reserve banking system is that, like a child’s game of musical chairs, as long as the music is playing, there are no losers. ” -Monetary historian, Andrew Gause

Is er uberhaupt al contact opgenomen met de TS en zo ja, ook met webmin van de betreffende sites? Dat lijkt me al een hoop duidelijkheid geven...

Heuj internet, gezellig!

quote:
[...]

Mazza: neen. SG is onder andere bedoeld voor prive-zaken. Zoals het topic over die vriendin die verkracht is. Lijkt me niet dat dat naar buiten moet? ;)

SG/HK/A61/Crew topics posten op een andere forum is not done en een straf (waarschuwing/ow/permban/sommatie) zou dan op zijn plaats kunnen zijn.

In hoeverre is iets een prive zaak als het gepost wordt op een forum? Ik zou iets wat ik ECHT prive wil houden _nooit_ posten in een forum. Ook als het half gesloten is zoals SG.
Ten eerste weet ik niet wie er wel en niet toegang heeft op het betreffende forum.
Ten tweede is niet bij te houden wie het topic leest en wat diegene met de betreffende informatie doet.

Daarbij komt ook nog eens dat het achterhalen van het lek altijd lastig zal zijn. Volgens mij valt maar moeilijk te achterhalen of iemand ook daadwerkelijk informatie heeft doorgespeeld naar buiten. Hoe maak je zoiets hard?

Ik denk dat je iets persoonlijks alleen moet posten als je vertrouwd op de bezoekers van het betreffende forum. Maar aangezien je niet kan vertrouwen op wie er het topic leest moet je echt persoonlijke dingen die je niet openbaar wilt hebben alleen bespreken in een kring van mensen die je zeker weten wel kunt vertrouwen.
The cowardly dog
Reg. datum: 03 februari 2001

prive = prive, en internet is verre van prive, hoeveel vormen van autorisatie je er ook op zet... maar copy en pasten blijft in alle mogelijke vormen altijd lame. :)

Heuj internet, gezellig!

quote:
Courage schreef op 22 mei 2003 @ 16:29:
prive = prive, en internet is verre van prive, hoeveel vormen van autorisatie je er ook op zet... maar copy en pasten blijft in alle mogelijke vormen altijd lame. :)
Dat het lame is ben ik met je eens maar vooral ook met de eerste helft van je post :)
Reg. datum: 01 juni 2001

Ik ben er idd niet blij mee, heb niet goed nagedacht dat dit zou kunnen gebeuren.
Heb meteen een nette mail naar website gestuurd, geen gehoor tot nu toe.

En ik heb het wel in SG gepost, omdat je SG toegang ook moet "verdienen" zeg maar, en idd, ergens anders had ik het ook niet kunnen plaatsen (HK misschien).

eX0duS wijzigde dit bericht 22-05-2003 16:42 (35%)

Drive it like you stole it.

Reg. datum: 25 september 2000

quote:
[...]

Neen.
(maar voor de details mag je met zeef in conclaaf ;) )
nee hoor, je auteursrecht kun je helemaal niet opgeven, zelfs als je 3 kilo voorwaarden erachter hoogt blijft de auteur hierover het recht behouden te bepalen wat er mee gedaan mag worden:
(Artikel 25 van de Auteurswet ui 1912; http://www.ivir.nl/wetten/nl/auteurswet.html )

zeef mag zich bij Wilhelmina, Kooningin Der Nederlanden meldden (of haar vervangster :) )

Dit biedt de schrijver van het verhaal dus een duidelijk mogelijkheid zelf de persoon achter die andere site te verbieden het verhaal online te zetten, en zou genoeg reden moeten zijn voor een rappe verwijdering door de provider (die moet meewerken bij een verzoek tot verwijdering als de vrager kan aantonen het verhaal geplaatst te hebben, mogelijk vereist dat dan een bevestiging vanuit Tnet BV dat de user inderdaad dat verhaal op datum X in een besloten forum geplaatst heeft; jurisprudentie daarvoor haal je uit de zaak van de scientology-kerk tegen Karin Spaink en een aantal nederlandse providers)

RM-rf wijzigde dit bericht 22-05-2003 18:13 (33%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9 | To tame the savageness of man and make gentle the life of this world | Hattrick: FC Keldertrapje (997939)

<-->
Reg. datum: 21 oktober 2001

http://www.mijncomputertje.net/spannend/heelergdom.htm

Hebben we ook nog..

De gene die daar een kopie van heeft gemaakt heeft niet in dat topic gepost :)

Sen wijzigde dit bericht 22-05-2003 18:17 (36%)

Aah! Guido! There is a real Michael Schumacher Ferrari in my store! A real Ferrari! Punch me, Guido! Punch me in the face! This is the most glorious day of my life!

Speedlinq: epic fail

Zie ook die titel op die website,

mijncomputertje! - kan het nog triester ?

Gelijk bannen die gast van dit forum! :(

Skyteam Monkey 125cc (2007) - Suzuki GS500E (1993) - CJIB Saldo: -¤134,00

Wèllûk?

Link zegt wel genoeg lijkt me. Actie lijkt me nu wel gewenst.

quote:

Hallo Jeroen

Maak je niet dik. Ik heb helemaal niks tegen je. Ik vond het wel grappig als
ik dat verhaaltje
op me site zou zetten en kijken wat er gebeurd.

groeten
Joost
Dat krijg ik terug. :X

Wèllûk?

In een mogelijke rechtzaak / strafzaak dit verhaal op deze manier publiceren lijkt me nou niet echt de meest handige zet. Maak hem dat maar duidelijk. Het is niet voor niets een gesloten deel van het forum. Misschien handig om ook de draad op GoT voorlopig te verplaatsen / thrashen.

Ze zeggen wel eens, papier is geduldig. Maar het internet kent een zoekfunctie...

GA!S wijzigde dit bericht 22-05-2003 18:38 (16%)

http://www.retecool.com/archief/00001061.html Daar staat nu heel dat topic gemirrored... :X

<-->

quote:
GA!S schreef op 22 mei 2003 @ 18:37:
In een mogelijke rechtzaak / strafzaak dit verhaal op deze manier publiceren lijkt me nou niet echt de meest handige zet. Maak hem dat maar duidelijk. Het is niet voor niets een gesloten deel van het forum. Misschien handig om ook de draad op GoT voorlopig te verplaatsen?
Maakt het wat uit als je die draad verplaatst 4 post hierboven post ik al de mirror :)

Aah! Guido! There is a real Michael Schumacher Ferrari in my store! A real Ferrari! Punch me, Guido! Punch me in the face! This is the most glorious day of my life!

Wèllûk?

quote:
Sen schreef op 22 mei 2003 @ 18:38:
[...]

Maakt het wat uit als je die draad verplaatst 4 post hierboven post ik al de mirror :)
Volgens mij is die mirror dynamisch en rukt hij het topic dus gewoon van GoT af. Lijkt me voor de TS misschien toch wel handiger als het hele verhaaltje gewoon helemaal verdwijnt van het web. Te beginnen op GoT dus.

<-->

quote:
GA!S schreef op 22 mei 2003 @ 18:42:
[...]

Volgens mij is die mirror dynamisch en rukt hij het topic dus gewoon van GoT af. Lijkt me voor de TS misschien toch wel handiger als het hele verhaaltje gewoon helemaal verdwijnt van het web. Te beginnen op GoT dus.
Nee hoor :) De laatste reply staat niet op de mirror :)

quote:
Het is/was annomien

> Ja dat kan wel zijn, maar ik vind niet dat andere mensen dit hoeven te
> lezen.

http://www.mijncomputertje.net/spannend/heelergdom.htm

En dat daar heel dat topic gemirrod staat ben ik al héélemaal niet blij mee.

---

(Dit is niet gemailed)
En ik heb een mailtje naar de provider gestuurd, maar ja dat zal wel niet veel uitmaken denk ik.

eX0duS wijzigde dit bericht 22-05-2003 18:44 (6%)

Pagina: 1 2 3 4 5 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: