Hoofdcategorieën
Topicacties

Prijsverhoging SMS -> T-mobile abo kostenloos opzeggen?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Papa van Arjun
Reg. datum: 04 november 1999

ik heb nu ook de factuur ontvangen met die mededeling.....
heeft iemand al bericht of ze zijn afgesloten?

Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Reg. datum: 04 juni 2002

en heeft er al iemand een nette brief, val wel buiten de perioden maar ga toch brief sturen, vind het heel raar dat iedereen die buiten de 3 maanden valt elke prijsverhoging maar moet slikken, wat als het abbo geld nu 10 keer zo veel word? kan ik dan ook niet opzeggen?

(ik ga ook een bedrijf beginnen met gratis auto's ofzo en dan na 3 maanden 10.000 per maand vragen, ik ga rijk worden.....)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Dangeroes
Reg. datum: 24 oktober 2001

quote:
gharay29 schreef op 14 May 2003 @ 18:28:
Ben ik de enige die geen factuur van 9 mei heeft binnen gehad :?
nope ik heb em hier ook liggen en zou em oook dolgraag willen opzeggen
quote:
argro schreef op 20 May 2003 @ 19:30:
(ik ga ook een bedrijf beginnen met gratis auto's ofzo en dan na 3 maanden 10.000 per maand vragen, ik ga rijk worden.....)
smsen is niet waar het om draait bij een abbo, ze zetten er ook bij dat je beter een sms bundel kan nemen, onteemt dat dan niet alle kansen voor iemand die het wil opzeggen?

EnsconcE wijzigde dit bericht 20-05-2003 20:15 (46%)

Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.

Reg. datum: 05 juni 2002

Maar als ik nu een abo afsluit met gsm kan ik het ook gewoon opzeggen, of zie ik nu iets over het hoofd?

Papa van Arjun

het is een beetje oplichten, maar ok....dat zou ik ook willen weten...

Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Ik ben Geslaagd!!
Reg. datum: 19 mei 2003

Mij lijkt het dat smsen niet verplicht is dus al vind jij de prijsverhoging belachelijk dan gebruik je sms toch gewoon niet meer??

smsen is gewoon een dienst die ze leveren en jij bent niet verplicht van die dienst gebruikt te maken dus verplichten ze jouw niet hogere abbonements kosten te betalen daar kies je zelf voor
dus lijkt het mij onmogelijk om het op te zeggen

btw. geloof mij nou maar de advocaatjes etc. hebben het echt wel uitgezocht zodat niemand zomaar kan opzeggen. De kosten die daar aan verbonden zouden zijn wegen veel zwaarder dan de winst die ze met die smsjes zouden maken

tututu

das logisch
Reg. datum: 10 januari 2001

Heef nou echt niemand al een brief gestuurd?

There can be only one

Reg. datum: 18 februari 2002

Uhm... Kun je nu volgens de wet ook opzeggen als je voor 15 maart naar T-Mobile bent gegaan. Ik heb begrepen dat T-Mobile zegt van niet... maar kan dit ook echt niet?
It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

quote:
gharay29 schreef op 14 mei 2003 @ 18:28:
Ben ik de enige die geen factuur van 9 mei heeft binnen gehad :?
nee, ik heb hem ook niet.

Phenom II X4 955, Gigabyte MA790XT-UD4P, 8GB RAM, XFX Radeon HD4890 XXX, Cooler Master 620m

It is I, Leclerq

quote:
-Utopist- schreef op 15 May 2003 @ 12:59:
klanten die korter als 3 maanden abonnee zijn(dus vanaf 15 maart), kunnn na een schriftelijk verzoek, het contract kostenloos laten ontbinden. tot max 2 weken na dato van de verhoging.

klanten die langer abonnee zijn, kunnen helaas niet opzeggen.

dit komt van "legal" van t-mobile.
Dan hebben ze dus foutief gehandeld bij de opzegging van MMS abo's want er zijn er genoeg die niet zijn opgezegd ook al waren die mensen nog geen 3 maanden abonnee. Ik wou hem ook opzeggen maar zag hier iedereen die het niet gelukt was dat ik het niet meer geprobeerd heb. Ze gooien hiermee IMO hun eigen glazen in.

Of zie ik het nou verkeerd?

@r!k wijzigde dit bericht 21-05-2003 14:37 (4%)

Phenom II X4 955, Gigabyte MA790XT-UD4P, 8GB RAM, XFX Radeon HD4890 XXX, Cooler Master 620m

Ray is on you're way :)))
Reg. datum: 18 september 2000

ik word gek van Ben dit is zo onzinnig, wat kunnen we er tegen doen :?
Kunnen we geen programam erachter zetten,bedoel ben ligt te kloten met het contract.Schending van rechten....

Amd athlon XP 2200@ 2gighz - Geforce 4 ti4200 @ 285/545 - KT3-ultra 2-BR --1024 mb DDR PC2700 @ Cas 2-Lian Li case--360 GIG HD -Demon adsl 8mbit lijn!!!-Plextor 712a---

Ik ben Geslaagd!!
Reg. datum: 19 mei 2003

Kom houden we een groot schalig SMS staak actie :P

tututu

Papa van Arjun

quote:
ErikH schreef op 21 May 2003 @ 14:37:
[...]

Dan hebben ze dus foutief gehandeld bij de opzegging van MMS abo's want er zijn er genoeg die niet zijn opgezegd ook al waren die mensen nog geen 3 maanden abonnee. Ik wou hem ook opzeggen maar zag hier iedereen die het niet gelukt was dat ik het niet meer geprobeerd heb. Ze gooien hiermee IMO hun eigen glazen in.

Of zie ik het nou verkeerd?
nee daar hadden ze een stelling dat de huidige mms tarief gehandhaafd werd, alleen als het groter was dan een aantal kb dat er dan een ander tarief gold. Dus het was een uitbreiding op een dienst, geen tariefwijziging.

It is I, Leclerq

quote:
Nitai schreef op 22 May 2003 @ 09:48:
[...]

nee daar hadden ze een stelling dat de huidige mms tarief gehandhaafd werd, alleen als het groter was dan een aantal kb dat er dan een ander tarief gold. Dus het was een uitbreiding op een dienst, geen tariefwijziging.
Ware het niet dat MMS-jes groter dan dat aantal kb daarvoor wel nog hetzelfde kosten en die konden ook gewoon verstuurd worden dus er was wat dat betreft wel sprake van een prijswijziging

Reg. datum: 14 december 2002

oja dus omdat ik vanaf december een abbo heb kunnen ze me alles flikken ook al maken ze mijn abbo 60euro duurder dan heb ik geen poot om op te staan??

maar als ik dus o 15juni het duurste toestel met het duurste abbo neem kan ik dit op 16juni opzeggen????

ik vindt het echt erg krom ,maar denk als dit zo is ik dus echt nog een abbo er voor een dag bij ga nemen alleen al om ben te zieken

quote:
De Meester schreef op 14 May 2003 @ 19:08:
Het gaat hierbij om het volgende artikel:

BW Artikel 236. (6.5.2A.3):

‘Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding’

Lid i:
‘dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden’
Wie is de gebruiker bij een contract tussen ben en mij ?
Ben gebruikt toch geen diensten van mij ?

ze mogen alleen de prijzen binnen 3 maanden verhogen als ze je dan ook de mogelijkheid geven om op te zeggen.
er wordt hierin dus niks gezegd over contracten langer dan 3 maanden, is het dan niet zo dat je bij iedere wijziging je contract mag opzeggen ??

bij een verzekering mag je bij iedere wijziging, zelfs bij een premieVERLAGING, opzeggen.
Pimpbot 2000

Zucht, mensen ga niet met wetsartikelen gooien als je de strekking ervan niet weet. 6:236 doet niets anders dan het de consument gemakkelijker te maken om onder "wurgende" algemene voorwaarden uit te komen. 6:236 is ook geen limitatieve opsomming van "onredelijk bezwarende" bedingen. In lid i staat helemaal niet dat na 3 maanden je niet meer onder een contract uit zou kunnen komen als eenzijdig de voorwaarden worden veranderd. Het is niets meer dan een anker, wat de boel in veel situaties vergemakkelijkt.

Nieuwe Europese wetgeving in de vorm van een Richtlijn die moet worden omgezet in nationaal recht is er ook al, en die is heel duidelijk, art 4 zegt:

"De abonnees hebben het recht om bij kennisgeving van
voorgestelde wijzigingen in de contractuele voorwaarden het
contract zonder boete op te zeggen. De abonnees worden tijdig
en ten minste een maand vooraf naar behoren op de hoogte
gesteld van dergelijke wijzigingen en worden tegelijkertijd op
de hoogte gesteld van hun recht om zonder boete het contract
op te zeggen indien zij de nieuwe voorwaarden niet aanvaarden."

Van Gemert Juristen - Rechtsbijstand & Incasso

quote:
Sovereign schreef op 23 mei 2003 @ 12:52:
Zucht, mensen ga niet met wetsartikelen gooien als je de strekking ervan niet weet. 6:236 doet niets anders dan het de consument gemakkelijker te maken om onder "wurgende" algemene voorwaarden uit te komen. 6:236 is ook geen limitatieve opsomming van "onredelijk bezwarende" bedingen. In lid i staat helemaal niet dat na 3 maanden je niet meer onder een contract uit zou kunnen komen als eenzijdig de voorwaarden worden veranderd. Het is niets meer dan een anker, wat de boel in veel situaties vergemakkelijkt.

Nieuwe Europese wetgeving in de vorm van een Richtlijn die moet worden omgezet in nationaal recht is er ook al, en die is heel duidelijk, art 4 zegt:

"De abonnees hebben het recht om bij kennisgeving van
voorgestelde wijzigingen in de contractuele voorwaarden het
contract zonder boete op te zeggen. De abonnees worden tijdig
en ten minste een maand vooraf naar behoren op de hoogte
gesteld van dergelijke wijzigingen en worden tegelijkertijd op
de hoogte gesteld van hun recht om zonder boete het contract
op te zeggen indien zij de nieuwe voorwaarden niet aanvaarden."
Dus kan je hem nu alsnog opzeggen als je al langer dan 3 maanden een abbo hebt ??
Pimpbot 2000

quote:
aTrEUs schreef op 23 May 2003 @ 13:06:
Dus kan je hem nu alsnog opzeggen als je al langer dan 3 maanden een abbo hebt ??
Dat is mijn punt ja.

Let wel, een opzegtermijn van 1 maand is redelijk indien de consument behoorlijk geinformeerd is.

Vodafone McLaren Mercedes
Reg. datum: 19 oktober 2001

quote:
TonnoWonno schreef op 21 May 2003 @ 09:57:
Mij lijkt het dat smsen niet verplicht is dus al vind jij de prijsverhoging belachelijk dan gebruik je sms toch gewoon niet meer??

smsen is gewoon een dienst die ze leveren en jij bent niet verplicht van die dienst gebruikt te maken dus verplichten ze jouw niet hogere abbonements kosten te betalen daar kies je zelf voor
dus lijkt het mij onmogelijk om het op te zeggen

btw. geloof mij nou maar de advocaatjes etc. hebben het echt wel uitgezocht zodat niemand zomaar kan opzeggen. De kosten die daar aan verbonden zouden zijn wegen veel zwaarder dan de winst die ze met die smsjes zouden maken
Je kunt gewoon opzeggen, er zijn hier mensen die met TMobile gebeld hebben, waaronder ik als dealer van T-Mobile, en kreeg het door 3 mensen bevestigd.

{AthlonXP 2400+, 1024 MB, GF FX5700le 256MB, Win Vista NL} {BlackBerry Curve 8900} {Sony PS3} {Nikon Coolpix P5000} {Ford Mondeo 1.8i 1st Edition, 2001}

Reg. datum: 30 maart 2000

Stel:
Je zit redelijk binnen die 3 maanden, en je zegt op.
kan je dan zeggen dat je je nummer wilt behouden en vervolgens op een later moment een portatie verzoek indient? ( zeg 3 maanden daarna ? )

Of is opzeggen meteen afsluiten?

Net gebeld met tmobile.
Allereerst gesproken met bianca 't hart die aangaf dat mijn abbo. nu opgezegd kan worden en dan pas 2 mnd later daadwerkelijk afgesloten wordt.
Ik ff aangegeven dat ik mijn abbo. gelijk wil opzeggen (per 16 juni). mocht niet.
oke goed mevrouw geef u chef maar (dhr. edward schrueders)
mag niet, maar na lang doorzeiken eindelijk de beste man aan de telefoon.
hij wil mijn contract niet per 16 juni ontbinden want vindt dat hun algemene voorwaarden hoger staan dan eur. wetgeving.
hij vindt ook dat er niks verhoogd word want je hebt immers de mogelijkheid een sms-bundel te nemen.
ga nu maar een mooi aangetekkend briefje laten schrijven door onze advocaat. (lang leve de baas)

to be cont.
Pimpbot 2000

quote:
aTrEUs schreef op 23 May 2003 @ 15:08:
hij wil mijn contract niet per 16 juni ontbinden want vindt dat hun algemene
voorwaarden hoger staan dan eur. wetgeving.
Vinden ze allemaal wel. ;)
quote:
ga nu maar een mooi aangetekkend briefje laten schrijven door onze advocaat.
:Y)

Reg. datum: 03 juni 2002

Okay ik heb dus ook net bericht gehad via de mail:
quote:
Geachte meneer Kuipers,

Wij hebben uw e-mailbericht ontvangen en zullen uw vraag graag beantwoorden.

Onze excuses voor het verlate antwoord. Wegens de grote hoeveelheid e-mailberichten die wij ontvingen was het helaas niet mogelijk eerder op uw bericht te reageren.

U wilt weten of u vervroegd uw abonnement kunt opzeggen, omdat T-Mobile de tarieven wijzigt. T-Mobile mag haar prijzen overeenkomstig de algemene voorwaarden altijd aanpassen. U kunt niet kosteloos uw contract beëindigen. U kunt uw contract alleen vroegtijdig beëindigen wanneer u in de eerste drie maanden van uw contract zit. Dit is wettelijk vastgesteld in artikel 6;236 lid i van het Burgerlijk Wetboek. U kunt schriftelijk uw bezwaar indienen.

Maakt u veel gebruik van het verzenden van SMS-tekstberichten? Dan biedt T-Mobile sinds kort ook SMS-bundels aan. T-Mobile biedt de volgende SMS-bundels aan. De naam van de SMS-bundel geeft direct aan hoeveel SMS-berichten u maandelijks inkoopt.

T-Mobile SMS-bundel 20 EUR 3,- per maand EUR 0,15 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 40 EUR 5,- per maand EUR 0,125 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 80 EUR 8,- per maand EUR 0,10 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 120 EUR 12,- per maand EUR 0,10 per bericht

U kunt alleen een SMS-bundel afsluiten als u al een T-Mobile abonnement heeft, het is dus niet mogelijk een losse SMS-bundel af te sluiten. Wij brengen de kosten voor SMS-tekstberichten naar betaalde nummers of speciale SMS-diensten apart in rekening. Het versturen van SMS-berichten vanuit het buitenland gaat ook niet van uw SMS-bundel af.

Net als met het wijzigen van uw abonnementsvorm, kunt u binnen de contractperiode uw SMS-bundel alleen wijzigen naar een hoger prijsplan. Buiten de contractperiode is de wijziging naar zowel een hogere als lagere SMS-bundel mogelijk. Als u een SMS-bundel afsluit loopt de einddatum van de bundel gelijk met de einddatum van uw reguliere abonnement. Buiten de contracttermijn kunt u uw SMS-bundel apart van uw abonnement opzeggen. Wij hanteren dan een opzegtermijn van 2 maanden.
Bij beëindiging van uw T-Mobile contract wordt uw SMS-bundel automatisch afgesloten.

Als u gebruik wilt maken van T-Mobile SMS-bundels, kunt u een nieuwe e-mail sturen. Geeft u alstublieft duidelijk aan van welke SMS-bundel u gebruik wilt maken. Vermeldt u in uw e-mail verder uw naam, uw adresgegevens, uw mobiele telefoonnummer en uw geboortedatum. De T-Mobile medewerkers maken dit graag voor u in orde. U kunt hiervoor ook bellen met T-Mobile
Klantenservice: 1200 vanaf uw mobiele telefoon of 0800 - 7111 vanaf elke andere telefoon.

Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, kunt u die stellen via www.t-mobile.nl.

Met vriendelijke groet,

Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice
Ik denk dat ik snel nog even een abo'tje ga halen bij de telefoonboer, met een mooi toestel ;) Ben ik er over een maand of 3 weer vanaf!

Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139

Pimpbot 2000

quote:
Rockster schreef op 23 May 2003 @ 19:37:
Okay ik heb dus ook net bericht gehad via de mail:
Excuus voor de woordkeuze, maar wat een debiel.

Toch maar goed dat dit in de nieuwe telecomwetgeving nog eens nadrukkelijk geregeld gaat worden.

Sovereign wijzigde dit bericht 23-05-2003 19:47 (21%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: