Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139
Reg. datum: 03 maart 2002
ik heb een ben (t-moblie) met 4 of 5 uur bellen per maand
als dit zou kunnen
I_am_akira wijzigde dit bericht 11-05-2003 21:38 (14%)
Reg. datum: 13 juni 2001
Systeem *** Bezoek ook eens onze CS server: 127.0.0.1:27015 *** Zoek je werk?
Twitter! || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
quote:TheMAzTER schreef op 11 May 2003 @ 21:42:
hmm... zou wel mooi zijn.. maar verlies je dan niet je nummer als je overschakeld naar een andere aanbieder? Ik ben eigenlijk wel tevreden met Ben, maar wil een nieuwe telefoon
Precies, dat nummerbehoud vind ik ook wel wat waard, maar ben nu toch wel weer toe aan een nieuwe telefoon.
Hebben mensen die bij T-Mobile een abo hebben afgesloten deze mededeling ook op hun factuur? Ik heb mijn abo bij Ben afgesloten en bij mij stond ie er wel op, bij mijn vader (abo afgesloten bij t-mobile) niet
Reg. datum: 05 maart 2003
Kortom, het wordt sowieso moeilijk. Als je binnen 3 maanden van je contract zit ten tijde van de verhoging kun je absoluut een poging wagen, hoewel ik de kans van slagen niet groot acht.
Bevind je je buiten de termijn van 3 maanden, dan heb je geen poot om op te staan.
Het factuur van 9 mei ehb ik nog niet binnen zal deze week wel komen
gharay29 wijzigde dit bericht 11-05-2003 23:53 (23%)
Amd athlon XP 2200@ 2gighz - Geforce 4 ti4200 @ 285/545 - KT3-ultra 2-BR --1024 mb DDR PC2700 @ Cas 2-Lian Li case--360 GIG HD -Demon adsl 8mbit lijn!!!-Plextor 712a---
www.partypeepz.nl
Reg. datum: 11 december 2000
There can be only one
Reg. datum: 05 juni 2002
Even in de AV gedoken; daar staat:
quote:Artikel 10 - opzegging door klant
10.01 - De klant kan de overeenkomst op ieder moment telefonisch opzeggen via Ben Klantenservice en wel met inachtneming van een opzegtermijn van 48 uur, of schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 48 uur, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een bepaalde duur van de overeenkomst zijn overeengekomen.
Vind ik zelf erg kort, maar ook in m'n contract wordt gerefereerd aan dit artikel 10. Op de site van T-Mobile staat echter een opzegtermijn van 2 maanden, maar daar heb je niet voor getekend
Ik kan zo gauw niets over prijsverhogingen vinden, maar bij de meeste contracten staat er wel in dat je bij prijsverhogingen kosteloos kan opzeggen. In de voorwaarden (zowel Ben als TM) staat echter wel dat ze gerechtigd zijn de prijzen te wijzigen.
Over nummerbehoud: raar maar waar: bij overstappen op een andere aanbieder kan je je nummer wel behouden, bij het overstappen binnen dezelfde aanbieder geldt dit niet. Heb zelf ook nog nooit een bevredigende verklaring gekregen van Ben of een andere operator.
Ik heb me trouwens regelmatig afgevraagd of ik de facturen van T-Mobile wel moet betalen! Ik heb per slot van rekening een contract met Ben, dus betaal ik Ben, maar is T-Mobile gerechtigd mij aan te manen voor van alles en nog wat???
quote:sjroorda schreef op 12 May 2003 @ 13:53:
Ik heb ook niets op mijn factuur staan wat betreft eventuele stijgingen (Ben 75, 2001 afgesloten).
Even in de AV gedoken; daar staat:
[...]
Vind ik zelf erg kort, maar ook in m'n contract wordt gerefereerd aan dit artikel 10. Op de site van T-Mobile staat echter een opzegtermijn van 2 maanden, maar daar heb je niet voor getekend. Daarbij hoef je ook niet meer te betalen (behalve dan misschien die ene maand), omdat alleen de eerste periode minimaal 1 of 2 jaar was!
Die 48 uur is van heel erg lang geleden. De voorwaarden zijn inmiddels al een paar keer veranderd, voor iedereen. Dus de twee maanden opzegtermijn geldt ook voor jou...
quote:Ik kan zo gauw niets over prijsverhogingen vinden, maar bij de meeste contracten staat er wel in dat je bij prijsverhogingen kosteloos kan opzeggen. In de voorwaarden (zowel Ben als TM) staat echter wel dat ze gerechtigd zijn de prijzen te wijzigen.
Gelukkig staat het Burgerlijk Wetboek boven de algemene voorwaarden, en daarin staat dat ze de prijs niet mogen verhogen binnen 3 maanden na het afsluiten van een abonnement.
quote:Over nummerbehoud: raar maar waar: bij overstappen op een andere aanbieder kan je je nummer wel behouden, bij het overstappen binnen dezelfde aanbieder geldt dit niet. Heb zelf ook nog nooit een bevredigende verklaring gekregen van Ben of een andere operator.
Simpel, bij intern nummerbehoud zou een klant bij contractsverlenging simpelweg een nieuw abonnement nemen, en (bij T-Mobile dan) de korting voor een nieuw abonnement is hoger dan die voor een verlenging.
Alle rechten en plichten gaan bij naamswijziging (want dat was het) over naar het 'nieuwe' bedrijf.quote:offtopic:
Ik heb me trouwens regelmatig afgevraagd of ik de facturen van T-Mobile wel moet betalen! Ik heb per slot van rekening een contract met Ben, dus betaal ik Ben, maar is T-Mobile gerechtigd mij aan te manen voor van alles en nog wat???
Er staat dat ze de prijslijst mogen wijzigen, maar niet dat ze de prijslijst
voor huidige klanten mogen wijzigen.
In artikel 7.1 staat dat de prijslijst en voorwaarden op de datum van de tot
standkoming van de overeenkomst ( het plaatsen van de handtekening)
gelden.voor de overeenkomst.
Tuurlijk mogen ze de prijslijst wijzigen ( bv abbonnementen duurder maken
zoals nu met de overgang van ben naar t-mobile (starttarief) het geval is),
zolang dit alleen voor nieuwe klanten is.
MAW het kan dus wel als op de datum van totstandkoming van je overeenkomst
in de geldende prijslijst stond dat de prijs van een mms 50 cent is.
Aangezien dit wel het geval is...
Wat betreft het tijdig melden, Als het tijdig is in de zin van "" voor de
tot standkoming van de overeenkomst"" dan heb je gelijk. Is het er echter
NA, dan is het niet van toepassing ( zoals hier het geval).
Dit alles is hoe ik het zie, graag andere meningen/visies...
Grtz jordan
Bekijk dit bericht in context
[url]www.cbforum.nl[url]
Dat wordt weer een half uur in de wacht staan bij de klantenservice... Iemand al bericht gehad?
[url]www.cbforum.nl[url]
www.partypeepz.nl
[url]www.cbforum.nl[url]
[url]www.cbforum.nl[url]
http://www.telecomvergelijker.nl/article.php?article_id=14
(klik op voortijdig opzeggen)
Reg. datum: 31 oktober 2002
Je loopt wel het risico dat je je recht op nummerbehoud op die manier verspeeld.
Gandhi wijzigde dit bericht 13-05-2003 13:58 (10%)