Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139
@pvenpven || KWF || Slotje.com || blog || reviews
Marshall VS 100 RH Top - Marshall 4 * 100 SpeakerCabinet - Boss GT-3 - Ibanez Artist 250 - Ibanez Stagestar - Marlin 12-String | Chaintech 7AJA2 - AMD TB 1.2 - GeForce 2MX400 64MB - Realtek 8139
Reg. datum: 03 maart 2002
ik heb een ben (t-moblie) met 4 of 5 uur bellen per maand
als dit zou kunnen
I_am_akira wijzigde dit bericht 11-05-2003 21:38 (14%)
Reg. datum: 13 juni 2001
Systeem *** Bezoek ook eens onze CS server: 127.0.0.1:27015 *** Zoek je werk?
@pvenpven || KWF || Slotje.com || blog || reviews
quote:TheMAzTER schreef op 11 May 2003 @ 21:42:
hmm... zou wel mooi zijn.. maar verlies je dan niet je nummer als je overschakeld naar een andere aanbieder? Ik ben eigenlijk wel tevreden met Ben, maar wil een nieuwe telefoon
Precies, dat nummerbehoud vind ik ook wel wat waard, maar ben nu toch wel weer toe aan een nieuwe telefoon.
Hebben mensen die bij T-Mobile een abo hebben afgesloten deze mededeling ook op hun factuur? Ik heb mijn abo bij Ben afgesloten en bij mij stond ie er wel op, bij mijn vader (abo afgesloten bij t-mobile) niet
Reg. datum: 05 maart 2003
Kortom, het wordt sowieso moeilijk. Als je binnen 3 maanden van je contract zit ten tijde van de verhoging kun je absoluut een poging wagen, hoewel ik de kans van slagen niet groot acht.
Bevind je je buiten de termijn van 3 maanden, dan heb je geen poot om op te staan.
Het factuur van 9 mei ehb ik nog niet binnen zal deze week wel komen
gharay29 wijzigde dit bericht 11-05-2003 23:53 (23%)
Amd athlon XP 2200@ 2gighz - Geforce 4 ti4200 @ 285/545 - KT3-ultra 2-BR --1024 mb DDR PC2700 @ Cas 2-Lian Li case--360 GIG HD -Demon adsl 8mbit lijn!!!-Plextor 712a---
www.partypeepz.nl
Reg. datum: 11 december 2000
There can be only one
Reg. datum: 05 juni 2002
Even in de AV gedoken; daar staat:
quote:Artikel 10 - opzegging door klant
10.01 - De klant kan de overeenkomst op ieder moment telefonisch opzeggen via Ben Klantenservice en wel met inachtneming van een opzegtermijn van 48 uur, of schriftelijk met inachtneming van een opzegtermijn van 48 uur, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk een bepaalde duur van de overeenkomst zijn overeengekomen.
Vind ik zelf erg kort, maar ook in m'n contract wordt gerefereerd aan dit artikel 10. Op de site van T-Mobile staat echter een opzegtermijn van 2 maanden, maar daar heb je niet voor getekend
Ik kan zo gauw niets over prijsverhogingen vinden, maar bij de meeste contracten staat er wel in dat je bij prijsverhogingen kosteloos kan opzeggen. In de voorwaarden (zowel Ben als TM) staat echter wel dat ze gerechtigd zijn de prijzen te wijzigen.
Over nummerbehoud: raar maar waar: bij overstappen op een andere aanbieder kan je je nummer wel behouden, bij het overstappen binnen dezelfde aanbieder geldt dit niet. Heb zelf ook nog nooit een bevredigende verklaring gekregen van Ben of een andere operator.
Ik heb me trouwens regelmatig afgevraagd of ik de facturen van T-Mobile wel moet betalen! Ik heb per slot van rekening een contract met Ben, dus betaal ik Ben, maar is T-Mobile gerechtigd mij aan te manen voor van alles en nog wat???
quote:sjroorda schreef op 12 May 2003 @ 13:53:
Ik heb ook niets op mijn factuur staan wat betreft eventuele stijgingen (Ben 75, 2001 afgesloten).
Even in de AV gedoken; daar staat:
[...]
Vind ik zelf erg kort, maar ook in m'n contract wordt gerefereerd aan dit artikel 10. Op de site van T-Mobile staat echter een opzegtermijn van 2 maanden, maar daar heb je niet voor getekend. Daarbij hoef je ook niet meer te betalen (behalve dan misschien die ene maand), omdat alleen de eerste periode minimaal 1 of 2 jaar was!
Die 48 uur is van heel erg lang geleden. De voorwaarden zijn inmiddels al een paar keer veranderd, voor iedereen. Dus de twee maanden opzegtermijn geldt ook voor jou...
quote:Ik kan zo gauw niets over prijsverhogingen vinden, maar bij de meeste contracten staat er wel in dat je bij prijsverhogingen kosteloos kan opzeggen. In de voorwaarden (zowel Ben als TM) staat echter wel dat ze gerechtigd zijn de prijzen te wijzigen.
Gelukkig staat het Burgerlijk Wetboek boven de algemene voorwaarden, en daarin staat dat ze de prijs niet mogen verhogen binnen 3 maanden na het afsluiten van een abonnement.
quote:Over nummerbehoud: raar maar waar: bij overstappen op een andere aanbieder kan je je nummer wel behouden, bij het overstappen binnen dezelfde aanbieder geldt dit niet. Heb zelf ook nog nooit een bevredigende verklaring gekregen van Ben of een andere operator.
Simpel, bij intern nummerbehoud zou een klant bij contractsverlenging simpelweg een nieuw abonnement nemen, en (bij T-Mobile dan) de korting voor een nieuw abonnement is hoger dan die voor een verlenging.
Alle rechten en plichten gaan bij naamswijziging (want dat was het) over naar het 'nieuwe' bedrijf.quote:offtopic:
Ik heb me trouwens regelmatig afgevraagd of ik de facturen van T-Mobile wel moet betalen! Ik heb per slot van rekening een contract met Ben, dus betaal ik Ben, maar is T-Mobile gerechtigd mij aan te manen voor van alles en nog wat???
Er staat dat ze de prijslijst mogen wijzigen, maar niet dat ze de prijslijst
voor huidige klanten mogen wijzigen.
In artikel 7.1 staat dat de prijslijst en voorwaarden op de datum van de tot
standkoming van de overeenkomst ( het plaatsen van de handtekening)
gelden.voor de overeenkomst.
Tuurlijk mogen ze de prijslijst wijzigen ( bv abbonnementen duurder maken
zoals nu met de overgang van ben naar t-mobile (starttarief) het geval is),
zolang dit alleen voor nieuwe klanten is.
MAW het kan dus wel als op de datum van totstandkoming van je overeenkomst
in de geldende prijslijst stond dat de prijs van een mms 50 cent is.
Aangezien dit wel het geval is...
Wat betreft het tijdig melden, Als het tijdig is in de zin van "" voor de
tot standkoming van de overeenkomst"" dan heb je gelijk. Is het er echter
NA, dan is het niet van toepassing ( zoals hier het geval).
Dit alles is hoe ik het zie, graag andere meningen/visies...
Grtz jordan
Bekijk dit bericht in context
[url]www.cbforum.nl[url]
Dat wordt weer een half uur in de wacht staan bij de klantenservice... Iemand al bericht gehad?
[url]www.cbforum.nl[url]
www.partypeepz.nl
[url]www.cbforum.nl[url]
[url]www.cbforum.nl[url]
http://www.telecomvergelijker.nl/article.php?article_id=14
(klik op voortijdig opzeggen)
Reg. datum: 31 oktober 2002
Je loopt wel het risico dat je je recht op nummerbehoud op die manier verspeeld.
Gandhi wijzigde dit bericht 13-05-2003 13:58 (10%)
3210 | J5 | 3330 | T200 | T68i | 6610 | 6230 | 6170 | 6230i | 3120 | S200 | 6233 | 6300 | E51 | 6600 fold | iPhone | Wildfire S | Nokia Lumia 800
There can be only one
en hoe werkt dit sms-en via GPRS dan? Mijn S55 wil niet GPRS-en via T-mobile geloof ik. Kan iemand hier even de GPRS-instellingen van T-mobile neerplanten? Dan voer ik die handmatig in.quote:henry_f schreef op 13 mei 2003 @ 14:50:
belachelijk gewoon! 22 eurocent? dat kan veel goedkoper! en dan heb ik heb nog niet eens gehad over sms'en via gprs (ong 2 eurocent /bericht )
____________________________geen_sig___________________
[url]www.cbforum.nl[url]
Dit is ook de reden dat ik vorig jaar mijn Orange abo kon opzeggen.
Natuurlijk zullen ze je eerst proberen af te schepen met hun algemene voorwaarden maar je moet flink doorzeuren (met wetsartikelen smijten helpt meestal ook).
In algemen voorwaarden staat vaak dat ze gerechtigd zijn hun prijzen te verhogen. Dat klopt maar dan ben jij gerechtigd je abo op te zeggen.
Eh mods, volgens my staat de optie "Auto-close all topics of this user" aan.
1 Maand abo betaald maar wel een gratis telefoon
Ik zou sowieso even wachten totdat de eerste mensen opgezegd hebben.
Bij D* was ik een van de eerste die belde en hebben ze ALLES uit de kast gehaald om mij te misleiden (ja maar als u opzegt moet u wel uw nieuwe telefoon inleveren
Hoe lang heb ik om op te zeggen ?
JT wijzigde dit bericht 13-05-2003 17:00 (15%)
De aankondiging staat onderaan de rekening (deze of de volgende) van T-mobile.
(free)BSD != Linux
en....
Vreemd verhaal
Indien je contract ben aangegaan na 15 maart kun je binnen 2 weken je contract kostenloos opzeggen.
Wanneer je je contract voor 15 maart bent aangegaan kan dit niet. Zeer vreemde situatie volgens mij want er is 15 maart op zich helemaal nix veranderd, wel is dit precies 2 maanden geleden....
Het meisje was duidelijk geinstrueerd dit verhaaltje op te hangen en kon me geen verdere uitleg geven.
Als je het slim wilt spelen. sluit je nu een abo af. Huidige abo's worden nog aangeboden met een tarief van 20 cent. Per 16 juni sluit je dan gelijk je abo af en heb je alsnog de korting te pakken.
There can be only one
Dat verhaal klinkt erg ongeloofwaardig.
[url]www.cbforum.nl[url]
en die doos die ik aan de lijn kreeg was duidelijk geinstrueerd ( het wachten duurde wel heel erg lang ), morgen nog maar is proberen hopen dat ik dan een snuggerder persoon aan de lijn krijg.
ps als iemand een briefje stuurt. laattie die dan ff hier posten
There can be only one
T-Mobile
Tav. Afd. relatiebeheer
Postbus 16272
2500BG Den Haag
Betreft : Opzegging contract overeenkomst.
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van uw verhoging van de sms kosten per bericht wil ik per direct kostenloos opzeggen. Dit omdat uw sms tarief van 20 cent naar 22 cent per bericht gaat, dit is een verhoging van 10%. Ik heb bij het aangaan van mijn contract voor een bedrag van 20 cent per bericht getekend. In artikel 7.1 van uw algemene voorwaarden schrijft u dat de prijs van de diensten wordt bepaalt op de datum van tot standkoming van het contract. Zoals u begrijp ga ik niet accoord met deze tariefswijzing, en verzoek ik u om mij kostenloos af te sluiten van uw netwerk.
Met vriendelijke groet,
Pim Hulleman
Mobiel nr. ********
Klant nr. *********
Heeft iemand nog tips of suggesties?
Laat ze weten a.u.b.
[url]www.cbforum.nl[url]
Bovenstaande is overigens al vele malen eerder in eerdere topics naar voren gekomen, dus let voortaan even op allemaal.
There can be only one
Namami nandanandanam...
Dit doet geen een provider in NL helaas... ze kunnen veel meer verdienen met gewoon sms, de gieren!quote:gwystyl schreef op 13 May 2003 @ 15:47:
[...]
en hoe werkt dit sms-en via GPRS dan? Mijn S55 wil niet GPRS-en via T-mobile geloof ik. Kan iemand hier even de GPRS-instellingen van T-mobile neerplanten? Dan voer ik die handmatig in.
Je betaald net zoals iedereen 0,20 euro per SMS hoor. Die 0,17 euro is exclusief BTW. Dus ook jij gaat naar 0,22 euro.quote:Thetallguy schreef op 14 mei 2003 @ 14:21:
Ik betaal nu 17 cent per sms (T-mobile 75'01) en ga dan in 1x met 5 cent omhoog. Heb begin juni vorig jaar een 2 jarig abbo afgesloten, maar als ik het zo lees kan ik er dus nix aan doen of blijft het voor mij gewoon 17 cent?
E6600 @ 3600Mhz | Asus P5B Deluxe | 4GB OCZ Urban Elite | 2x WD Raptors S-ATA Raid-0 2x 500GB Spinpoint | ASUS EAH 4870 D5 Glaciator| CPU-Z Validate
iemand al antwoorden?quote:Nitai schreef op 14 May 2003 @ 09:36:
dus in principe zou je nu een abo (met phone uiteraard) kunnen nemen en daarna weer op kunnen zeggen?
Nee heb je, Ja kun je krijgen...quote:
Amd athlon XP 2200@ 2gighz - Geforce 4 ti4200 @ 285/545 - KT3-ultra 2-BR --1024 mb DDR PC2700 @ Cas 2-Lian Li case--360 GIG HD -Demon adsl 8mbit lijn!!!-Plextor 712a---
Bij andere zaken (verzekeringspremie etc.) kun je bij een tariefsverhoging ALTIJD opzeggen of dat nu na 1 dag of 3 jaar is.
BW Artikel 236. (6.5.2A.3):
‘Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding’
Lid i:
‘dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden’
Reg. datum: 18 januari 2002
Maar wat wil je hiermee zeggen dan? Ik heb dus te accepteren dat T-mobile de prijs verhoogd en kan daar niets tegen doen. Ik word dus in feite verplicht om gewoon meer te gaan betalen. Wat ik nog weet van mijn vorige abo van o2 dat ik wel kosteloos heb opgezegd is dat ik gewoon het recht had om op te zeggen bij een prijsstijging.quote:De Meester schreef op 14 May 2003 @ 19:08:
Het gaat hierbij om het volgende artikel:
‘Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt als onredelijk bezwarend aangemerkt een in de algemene voorwaarden voorkomend beding’
Lid i:
‘dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen, tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden’
Mijn specs Rockford Fosgate Power
dit gaat t-mobile zeggen dat weet ik zekerquote:Nevie schreef op 14 May 2003 @ 20:08:
denk er wel om: SMS-en is niet VERPLICHT, in geval van je abbo kosten ben je VERPLICHT meer te betalen als die omhoog zouden gaan. Volgens mij is dat verschil een soort valkuil... niet zeker hoor!
Denk dat dat stukje dus duidelijk moet worden uitgezocht want dit stukje in de wet biedt dus weer wel de mogelijkheid mijn contract te ontbinden. Het is natuurlijk gewoon vreemd dat je binnen 3 maanden wel je contract kan opzeggen en daarna niet. Terwijl hoe korter je het contract hebt hoe meer baad je erbij hebt deze op te zeggen ( lees: hoe minder je hebt terugbetaald voor je mobieltje )quote:De Meester schreef op 14 May 2003 @ 19:08:
Lid i:
‘dat de gebruiker de bevoegdheid geeft de door hem bedongen prijs binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst te verhogen,[b[ tenzij de wederpartij bevoegd is in dat geval de overeenkomst te ontbinden’[/b]
There can be only one
heeft iemand het zwart op wit staan dat een abbo van voor de 3 maanden niet kan worden opgezegd en je prijs wel omhoog gaat
argro wijzigde dit bericht 14-05-2003 22:39 (9%)
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
klanten die langer abonnee zijn, kunnen helaas niet opzeggen.
dit komt van "legal" van t-mobile.
ja, de prijs verhoogd ook voor abonnees die langer als drie maanden een contract hebben.quote:argro schreef op 15 May 2003 @ 14:42:
maar gaat voor die klanten die al langer een abbo hebben de prijs dan ook omhoog? dat zou wel heel vreemd zijn, daar ben ik benieuwd naar
dat vond ik ook erg vreemd.
quote:argro schreef op 15 May 2003 @ 14:42:
maar gaat voor die klanten die al langer een abbo hebben de prijs dan ook omhoog? dat zou wel heel vreemd zijn, daar ben ik benieuwd naar
Bij Orange gaven ze ook de meest idiote antwoorden en deden alsof dit de wet was.
Erm...
johanc wijzigde dit bericht 15-05-2003 19:27 (8%)
There can be only one
Ik val daar ook een 2 weken buiten. En wat mij dan te binnen schiet, in die periode hebben ze veel mensen aangesloten, ze hadden namelijk erg goede acties. Het lijkt er dan op dat ze met opzet die hoos aansluitingen binnen willen houden door de prijsverhoging meer dan 3 maanden na die actieperiode toe te passen.quote:johanc schreef op 14 mei 2003 @ 09:25:
Heb toch echt in eerdere topics ook abo's gezien die zijn afgesloten na die 3 maanden. Het is ook een beetje vreemd die regel van 3 maanden ik val daar zelf net 20 dagen buiten ( beetje frustrerend dus ook ). Waarom zou iemand die nog geen 3 maanden een contract heeft wel ze abbo op kunnen zeggen en ik niet. Terwijl ik al langer ( ontevreden ) klant ben©.
Edit: ik moet ook eigenlijk niet zeuren. Ik heb 300belmin voor 4,5 euro per maand
waslijn wijzigde dit bericht 16-05-2003 10:28 (6%)
www.kilometerheffing-nee.nl
Reg. datum: 30 januari 2000
ik ga gewoon een leuk briefje opstellen waarin ik mijn ontevredenheid eens netjes maar strak in ga stoppen, en ook meteen mar een kleine verwijzing naar de geschillencommissie maak. Niet geschoten is altijd mis zullen we maar zeggen.
P5ycho wijzigde dit bericht 16-05-2003 10:54 (9%)
Jesus saves, Buddha does incremental backups.
neen idd dat is zo,quote:itsontoday schreef op 14 May 2003 @ 20:35:
bellen is ook niet verplicht
echter bij T-Mobile dien je en bundel met minuten aan te schaffen, hiervoor kan je bellen, de aanschaf van deze bundel is verplicht, het is immers niet mogelijk een abo. te hebben zonder elke maand een bundel aan te schaffen, althans bij T-Mobile.
Data diensten kan maar hoef je niet in bundel te kopen en zijn dus optioneel te gebruiken, op zich wel een argument voor T-Mobile dus.
edit: btw. ik ben met mijn 150 abo. precies op 15 maart aangesloten, heb de casgback inmiddels al ontvangen. Echter ik ben zeer tevreden en heb totaal geen zin in al dat opzeggings gezeur dus eigenlijk laat ik het gewoon liggen. Overigens SMS ik vrijwel nooit. Ik betaal 7 euro per maand.
aardbeix15 wijzigde dit bericht 16-05-2003 10:58 (22%)
snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.
heeft iemand al bericht of ze zijn afgesloten?
Namami nandanandanam...
(ik ga ook een bedrijf beginnen met gratis auto's ofzo en dan na 3 maanden 10.000 per maand vragen, ik ga rijk worden.....)
nope ik heb em hier ook liggen en zou em oook dolgraag willen opzeggenquote:gharay29 schreef op 14 May 2003 @ 18:28:
Ben ik de enige die geen factuur van 9 mei heeft binnen gehad
smsen is niet waar het om draait bij een abbo, ze zetten er ook bij dat je beter een sms bundel kan nemen, onteemt dat dan niet alle kansen voor iemand die het wil opzeggen?quote:argro schreef op 20 May 2003 @ 19:30:
(ik ga ook een bedrijf beginnen met gratis auto's ofzo en dan na 3 maanden 10.000 per maand vragen, ik ga rijk worden.....)
EnsconcE wijzigde dit bericht 20-05-2003 20:15 (46%)
Waar het oordelen begint, stopt het waarnemen.
Reg. datum: 05 juni 2002
Namami nandanandanam...
smsen is gewoon een dienst die ze leveren en jij bent niet verplicht van die dienst gebruikt te maken dus verplichten ze jouw niet hogere abbonements kosten te betalen daar kies je zelf voor
dus lijkt het mij onmogelijk om het op te zeggen
btw. geloof mij nou maar de advocaatjes etc. hebben het echt wel uitgezocht zodat niemand zomaar kan opzeggen. De kosten die daar aan verbonden zouden zijn wegen veel zwaarder dan de winst die ze met die smsjes zouden maken
tututu
There can be only one
Reg. datum: 18 februari 2002
nee, ik heb hem ook niet.quote:gharay29 schreef op 14 mei 2003 @ 18:28:
Ben ik de enige die geen factuur van 9 mei heeft binnen gehad
MCP, MCSA: Security, MCSE: Messaging, MCITP SA, MCITP EA, MCITP EMA
Dan hebben ze dus foutief gehandeld bij de opzegging van MMS abo's want er zijn er genoeg die niet zijn opgezegd ook al waren die mensen nog geen 3 maanden abonnee. Ik wou hem ook opzeggen maar zag hier iedereen die het niet gelukt was dat ik het niet meer geprobeerd heb. Ze gooien hiermee IMO hun eigen glazen in.quote:-Utopist- schreef op 15 May 2003 @ 12:59:
klanten die korter als 3 maanden abonnee zijn(dus vanaf 15 maart), kunnn na een schriftelijk verzoek, het contract kostenloos laten ontbinden. tot max 2 weken na dato van de verhoging.
klanten die langer abonnee zijn, kunnen helaas niet opzeggen.
dit komt van "legal" van t-mobile.
Of zie ik het nou verkeerd?
@r!k wijzigde dit bericht 21-05-2003 14:37 (4%)
Kunnen we geen programam erachter zetten,bedoel ben ligt te kloten met het contract.Schending van rechten....
tututu
nee daar hadden ze een stelling dat de huidige mms tarief gehandhaafd werd, alleen als het groter was dan een aantal kb dat er dan een ander tarief gold. Dus het was een uitbreiding op een dienst, geen tariefwijziging.quote:ErikH schreef op 21 May 2003 @ 14:37:
[...]
Dan hebben ze dus foutief gehandeld bij de opzegging van MMS abo's want er zijn er genoeg die niet zijn opgezegd ook al waren die mensen nog geen 3 maanden abonnee. Ik wou hem ook opzeggen maar zag hier iedereen die het niet gelukt was dat ik het niet meer geprobeerd heb. Ze gooien hiermee IMO hun eigen glazen in.
Of zie ik het nou verkeerd?
Namami nandanandanam...
Ware het niet dat MMS-jes groter dan dat aantal kb daarvoor wel nog hetzelfde kosten en die konden ook gewoon verstuurd worden dus er was wat dat betreft wel sprake van een prijswijzigingquote:Nitai schreef op 22 May 2003 @ 09:48:
[...]
nee daar hadden ze een stelling dat de huidige mms tarief gehandhaafd werd, alleen als het groter was dan een aantal kb dat er dan een ander tarief gold. Dus het was een uitbreiding op een dienst, geen tariefwijziging.
maar als ik dus o 15juni het duurste toestel met het duurste abbo neem kan ik dit op 16juni opzeggen????
ik vindt het echt erg krom ,maar denk als dit zo is ik dus echt nog een abbo er voor een dag bij ga nemen alleen al om ben te zieken
Reg. datum: 21 mei 2003
Wie is de gebruiker bij een contract tussen ben en mij ?quote:De Meester schreef op 14 May 2003 @ 19:08:
Lid i:
Ben gebruikt toch geen diensten van mij ?
ze mogen alleen de prijzen binnen 3 maanden verhogen als ze je dan ook de mogelijkheid geven om op te zeggen.
er wordt hierin dus niks gezegd over contracten langer dan 3 maanden, is het dan niet zo dat je bij iedere wijziging je contract mag opzeggen ??
bij een verzekering mag je bij iedere wijziging, zelfs bij een premieVERLAGING, opzeggen.
Nieuwe Europese wetgeving in de vorm van een Richtlijn die moet worden omgezet in nationaal recht is er ook al, en die is heel duidelijk, art 4 zegt:
"De abonnees hebben het recht om bij kennisgeving van
voorgestelde wijzigingen in de contractuele voorwaarden het
contract zonder boete op te zeggen. De abonnees worden tijdig
en ten minste een maand vooraf naar behoren op de hoogte
gesteld van dergelijke wijzigingen en worden tegelijkertijd op
de hoogte gesteld van hun recht om zonder boete het contract
op te zeggen indien zij de nieuwe voorwaarden niet aanvaarden."
Salus Juristen - Procederen - Adviseren
Dus kan je hem nu alsnog opzeggen als je al langer dan 3 maanden een abbo hebt ??quote:Sovereign schreef op 23 mei 2003 @ 12:52:
Zucht, mensen ga niet met wetsartikelen gooien als je de strekking ervan niet weet. 6:236 doet niets anders dan het de consument gemakkelijker te maken om onder "wurgende" algemene voorwaarden uit te komen. 6:236 is ook geen limitatieve opsomming van "onredelijk bezwarende" bedingen. In lid i staat helemaal niet dat na 3 maanden je niet meer onder een contract uit zou kunnen komen als eenzijdig de voorwaarden worden veranderd. Het is niets meer dan een anker, wat de boel in veel situaties vergemakkelijkt.
Nieuwe Europese wetgeving in de vorm van een Richtlijn die moet worden omgezet in nationaal recht is er ook al, en die is heel duidelijk, art 4 zegt:
"De abonnees hebben het recht om bij kennisgeving van
voorgestelde wijzigingen in de contractuele voorwaarden het
contract zonder boete op te zeggen. De abonnees worden tijdig
en ten minste een maand vooraf naar behoren op de hoogte
gesteld van dergelijke wijzigingen en worden tegelijkertijd op
de hoogte gesteld van hun recht om zonder boete het contract
op te zeggen indien zij de nieuwe voorwaarden niet aanvaarden."
Dat is mijn punt ja.quote:aTrEUs schreef op 23 May 2003 @ 13:06:
Dus kan je hem nu alsnog opzeggen als je al langer dan 3 maanden een abbo hebt ??
Let wel, een opzegtermijn van 1 maand is redelijk indien de consument behoorlijk geinformeerd is.
Je kunt gewoon opzeggen, er zijn hier mensen die met TMobile gebeld hebben, waaronder ik als dealer van T-Mobile, en kreeg het door 3 mensen bevestigd.quote:TonnoWonno schreef op 21 May 2003 @ 09:57:
Mij lijkt het dat smsen niet verplicht is dus al vind jij de prijsverhoging belachelijk dan gebruik je sms toch gewoon niet meer??
smsen is gewoon een dienst die ze leveren en jij bent niet verplicht van die dienst gebruikt te maken dus verplichten ze jouw niet hogere abbonements kosten te betalen daar kies je zelf voor
dus lijkt het mij onmogelijk om het op te zeggen
btw. geloof mij nou maar de advocaatjes etc. hebben het echt wel uitgezocht zodat niemand zomaar kan opzeggen. De kosten die daar aan verbonden zouden zijn wegen veel zwaarder dan de winst die ze met die smsjes zouden maken
{LG Optimus 2x} {Sony PS3 Slim} {Canon EOS 1000D 18-55} {Ford Mondeo 1.8i 1st Edition, 2001 + Ford FIesta 1.3i 1994} iMac 21" i5 2.5Ghz, model 2011
Je zit redelijk binnen die 3 maanden, en je zegt op.
kan je dan zeggen dat je je nummer wilt behouden en vervolgens op een later moment een portatie verzoek indient? ( zeg 3 maanden daarna ? )
Of is opzeggen meteen afsluiten?
Allereerst gesproken met bianca 't hart die aangaf dat mijn abbo. nu opgezegd kan worden en dan pas 2 mnd later daadwerkelijk afgesloten wordt.
Ik ff aangegeven dat ik mijn abbo. gelijk wil opzeggen (per 16 juni). mocht niet.
oke goed mevrouw geef u chef maar (dhr. edward schrueders)
mag niet, maar na lang doorzeiken eindelijk de beste man aan de telefoon.
hij wil mijn contract niet per 16 juni ontbinden want vindt dat hun algemene voorwaarden hoger staan dan eur. wetgeving.
hij vindt ook dat er niks verhoogd word want je hebt immers de mogelijkheid een sms-bundel te nemen.
ga nu maar een mooi aangetekkend briefje laten schrijven door onze advocaat. (lang leve de baas)
to be cont.
Vinden ze allemaal wel.quote:aTrEUs schreef op 23 May 2003 @ 15:08:
hij wil mijn contract niet per 16 juni ontbinden want vindt dat hun algemene
voorwaarden hoger staan dan eur. wetgeving.
quote:ga nu maar een mooi aangetekkend briefje laten schrijven door onze advocaat.
Ik denk dat ik snel nog even een abo'tje ga halen bij de telefoonboer, met een mooi toestelquote:Geachte meneer Kuipers,
Wij hebben uw e-mailbericht ontvangen en zullen uw vraag graag beantwoorden.
Onze excuses voor het verlate antwoord. Wegens de grote hoeveelheid e-mailberichten die wij ontvingen was het helaas niet mogelijk eerder op uw bericht te reageren.
U wilt weten of u vervroegd uw abonnement kunt opzeggen, omdat T-Mobile de tarieven wijzigt. T-Mobile mag haar prijzen overeenkomstig de algemene voorwaarden altijd aanpassen. U kunt niet kosteloos uw contract beëindigen. U kunt uw contract alleen vroegtijdig beëindigen wanneer u in de eerste drie maanden van uw contract zit. Dit is wettelijk vastgesteld in artikel 6;236 lid i van het Burgerlijk Wetboek. U kunt schriftelijk uw bezwaar indienen.
Maakt u veel gebruik van het verzenden van SMS-tekstberichten? Dan biedt T-Mobile sinds kort ook SMS-bundels aan. T-Mobile biedt de volgende SMS-bundels aan. De naam van de SMS-bundel geeft direct aan hoeveel SMS-berichten u maandelijks inkoopt.
T-Mobile SMS-bundel 20 EUR 3,- per maand EUR 0,15 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 40 EUR 5,- per maand EUR 0,125 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 80 EUR 8,- per maand EUR 0,10 per bericht
T-Mobile SMS-bundel 120 EUR 12,- per maand EUR 0,10 per bericht
U kunt alleen een SMS-bundel afsluiten als u al een T-Mobile abonnement heeft, het is dus niet mogelijk een losse SMS-bundel af te sluiten. Wij brengen de kosten voor SMS-tekstberichten naar betaalde nummers of speciale SMS-diensten apart in rekening. Het versturen van SMS-berichten vanuit het buitenland gaat ook niet van uw SMS-bundel af.
Net als met het wijzigen van uw abonnementsvorm, kunt u binnen de contractperiode uw SMS-bundel alleen wijzigen naar een hoger prijsplan. Buiten de contractperiode is de wijziging naar zowel een hogere als lagere SMS-bundel mogelijk. Als u een SMS-bundel afsluit loopt de einddatum van de bundel gelijk met de einddatum van uw reguliere abonnement. Buiten de contracttermijn kunt u uw SMS-bundel apart van uw abonnement opzeggen. Wij hanteren dan een opzegtermijn van 2 maanden.
Bij beëindiging van uw T-Mobile contract wordt uw SMS-bundel automatisch afgesloten.
Als u gebruik wilt maken van T-Mobile SMS-bundels, kunt u een nieuwe e-mail sturen. Geeft u alstublieft duidelijk aan van welke SMS-bundel u gebruik wilt maken. Vermeldt u in uw e-mail verder uw naam, uw adresgegevens, uw mobiele telefoonnummer en uw geboortedatum. De T-Mobile medewerkers maken dit graag voor u in orde. U kunt hiervoor ook bellen met T-Mobile
Klantenservice: 1200 vanaf uw mobiele telefoon of 0800 - 7111 vanaf elke andere telefoon.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als u nog vragen heeft, kunt u die stellen via www.t-mobile.nl.
Met vriendelijke groet,
Joop Evers
Directeur T-Mobile Klantenservice
Excuus voor de woordkeuze, maar wat een debiel.quote:Rockster schreef op 23 May 2003 @ 19:37:
Okay ik heb dus ook net bericht gehad via de mail:
Toch maar goed dat dit in de nieuwe telecomwetgeving nog eens nadrukkelijk geregeld gaat worden.
Sovereign wijzigde dit bericht 23-05-2003 19:47 (21%)