Toon posts:

[Wireless] WAP? I-Mode? Wat is het slimst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een recente site moet ik een mobiele versie maken. Deze site gaat alleen een intro tekstje laten zien, met een logo daarboven en twee links eronder. Tot zover heel aardig allemaal. Dus ik dacht: "gewoon een simpele HTML pagina, klaar!". Fout. De telefoon waarmee ik test, van Vodafone, kan geen tabellen weergeven...

Dus ik lees een tutorial over WML, hopende dat ik zo verder zou komen. Ja, niet dus. Dit werkt wel aardig, maar op de een of andere manier werkt dit niet met een I-mode browser :|

Dus hierbij mijn vraag: wat is het slimst om te doen voor een I-mode site? Welke "taal" moet ik gebruiken om in te "coden"? Zijn er ook nog bepaalde rechten aan verbonden? Zijn er dingen die ik moet weten ivm. graphics, zoals .GIF plaatjes, mogen die gebruikt worden?

Enige hulp zou erg gewaardeerd worden!

Verwijderd

Ik snap het even niet... i-Mode op een Vodafone telefoon??? Wat voor telefoon gebruik je, welk netwerk en waarom wil je i-Mode gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, laat ik zeggen dat ik eigenlijk de ballen verstand het van dit gedoe :) Dit is de eerste keer dat ik een mobiel in handen heb waarmee je op internet kunt. Het heeft me ook nooit geinteresseerd... omdat net zoals WAP, I-mode ook lijkt te gaan floppen in Nederland.

Laat ik de vraag anders formuleren: ik moet een site maken die compatible is voor zowel een I-mode als een Livesite (??) toestel. WAP (daar kom ik net achter) is dus eigenlijk niet belangrijk... :/

Please tell me, ik wil terug naar mijn .NET code, niet naar deze mobiele onzin :D

Verwijderd

Voor zover ik weet ondersteunen zowel i-Mode (kpn) als Livesite (vodafone) WAP. Anders kan je ook nog ipv een statische pagina een script maken dat adhv. bv. de user_agent header een verschillende pagina uitspuugt voor de verschillende telefoons.

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

imode is chtml en vodafone is volgens mij wml 1.2

Overigens zie ik niet in waarom je voor i-mode iets zou gaan ontwerpen maargoed. I-mode zal nooit, nooit groot worden. Zelfs in japan is het geflopt als je kijkt naar het commerciele succes.

ik zou zeggen zoek ff op WML tutorials en dan vooral wml 1.2 :)

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

als ik een tipje mag geven. Voor een mooie site, zou ik geen wml 1.2 gebruiken. Die kan geen kleur aan, geen echte opmaak dingen e.d. De nieuwe telefoons (ook die van vodafone) ongeveer vanaf de nokia 3650 ennuh de T68i kunnen allemaal wap 2.0 aan. Dit is XHTML basic :) en dat onderstund gewoon html bestanden en css stylesheets.

Ik heb er zelf een prototype mee gemaakt voor ene bedrijf

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 07:59 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Je kan misschien ook "Microsoft Mobile Internet Toolkit" gebruiken, dan kan je ASP.NET mobile controls gebruiken...

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:45
Hier staat een i-mode reference:

http://www.imode.nl/imode/0,1302,2X1046,00.html

Verbouwing

Pagina: 1