De laatste maanden heb ik gewerkt aan een uitgebreide forumtracker, die ook full support heeft voor GoT. Afgelopen week vond ik dat het prog het bugstadium zo was ontgroeid dat ik het wel kon releasen. Eerst heb ik het in de Meuktracker gezet en vandaag is GoT zelf aan de beurt.
In deze post zal ik informatie geven waardoor je aan de slag kan met NMChecker 3.0.
De volgende punten zullen besproken worden:
• Wat is NMChecker precies?
• Wat zijn de belangrijkste features van NMChecker?
• Wat kan je specifiek op GoT doen met NMChecker?
• Hoe ziet het eruit?
• Waar kan ik dat ding downloaden?
• Support / bug / feature requests
• Bekende probs
• Updates
• Credits
Wat is NMChecker precies?
NMChecker is een forum tracker, wat HotTopic ook is. NMChecker is echter (op sommige punten
) uitgebreider dan HotTopic. Daarnaast heeft NMChecker full support voor GoT (lees meer hierover verderop). Met NMChecker kun je dus een forum en/of subforum in de gaten houden, zodat je bijv als een van de eersten op de hoogte bent van nieuwe topics in een bepaald subforum. Er zijn nog veel meer toepassingsmogelijkheden, verder in deze post staan enkele genoemd.
Wat zijn de belangrijkste features van NMChecker?
De belangrijkste features staan hieronder opgesomd.
• Ondersteuning voor phpBB2, React (GoT) en alle forums, die ook door HotTopic ondersteund worden (dmv een HFD/XML).
• Ondesteuning voor zowel hele als subforums.
• Ongelimiteerd aantal forums, die je kan invoeren in NMChecker.
• Kan nieuwe topics, nieuwe posts en veranderde FavTopics (FavTopics zijn je favoriete topics, hottopics dus) detecteren (in dus zowel hele als subforums).
• 6 pagina's van opties, die per forum in te stellen zijn.
• 7 manieren om nieuwe berichten te negeren: Op topic starter, last replier, kind (= of nieuw bericht nieuw topic/nieuwe post/veranderde FavTopic is), tag (= eerste deel van een topictitel, zoals [SA]), aantal replies, topic ID (specifieke topics dus) en subforum (alleen bij hele forums natuurlijk...
).
• Je kan de popup volledig aanpassen (kleuren, lettertypes, plaats op scherm, groottes, enz.)
• Geavanceerde logging van zowel het programma zelf als alle forums.
• Geavanceerde details over nieuwe berichten, zoals topicstarter, last replier, enz, zijn opgenomen in een apart venster, waardoor je een compleet overzicht hebt van alle nieuwe berichten, die je wilt zien.
• Auto Update functionaliteit verzekert dat je altijd de laatste versie op je computer hebt staan.
• Help, First Time Wizard en online support (mail/MSN/ICQ/dit topic) zorgen ervoor dat je makkelijk de basics leert van NMChecker.
Als je er nu nog niet genoeg van hebt, kun je hier de full feature list (in Engels) bekijken.
NMChecker & GoT
Hieronder heb ik een aantal doeleinden voor NMChecker op GoT opgesomd. Er zijn natuurlijk veel meer en ook combinaties mogelijk.
• (Lite-)mods (of wannabe's
) kunnen meteen op de hoogte gesteld worden als er een nieuw topic (of nieuwe post) in hun subforum geplaatst is, zodat de policy voor replies in slechte topics overbodig wordt. 
• SeM-topics kunnen snel afgehandeld worden. Door tag-including worden alleen topics geregisteerd die gaan over een subforum waar de mod rechten heeft.
• Door alle subforums te ignoren kan NMChecker ook werken als een 'gewone' HotTopic. (bij FavTopics wordt nooit geignored op subforum)
Screenshots

Meer screenshots kun je hier bekijken.
Download locaties
Er zijn vier mirrors waar je NMChecker (3.0.2.1) kan downloaden:
Mirror #1
Mirror #2
Mirror #3
Mirror #4
ZIP Mirror
Support / Bugs / Feature requests
NMChecker is nog lang niet bugvrij.
Als je een bug ontdekt, mail/MSN/ICQ me of post het in dit topic. Stuur dan meteen je hele Debug-dir (staat in de dir waar je NMChecker installed hebt) mee, dan kan ik het probleem beter lokaliseren. Ook kun je daar terecht voor je feature requests. Snap je iets niet, dan kun je het ook aan mij vragen (na het lezen van de help natuurlijk
). 
Manieren om me te bereiken kun je hier vinden.
Bekende probs
Nog niet/niet meer...
Updates
3.0.2.1:
• GoT HFD zal automatisch geinstalleerd worden.
• NMChecker crashte bij sommige niet-ondersteunde phpBB2 board.
3.0.2.0:
• Je kan main screen nu resizen (LuNaTiC)
• Edit je favtopics/ignored topics/ignored subforum (kies Edit in popup menu) (PromWarMachine)
• NMChecker checkt of er URLs van topics zich bevinden op het klembord (standaard ingeschakeld; uitschakelen in General Options -> Advanced) (DinX)
• Een bestand 'default' is toegevoegd aan settings dir. Hier staan de standaard settings van de Add Forum Wizard, die als template dienen voor nieuwe forums. (Erkens)
• NMChecker voegt automatisch je eigen topics toe aan je FavTopics lijst (crisp)
• Nog een klein bugje: Als je NMChecker had geminimized, kwam de main screen weer terug als je klikte in de popup. (Erkens)
3.0.1.0:
• Iedereen die zijn regional settings had staan op iets anders dan Dutch (Netherlands) kon geen subforum adden ivm ongeldige datetimeconversie. Mocht je nog steeds problemen hebben met het adden van forum (na het installen van update 3.0.1.0), stuur dan je hele debug-dir op.
• De code voor het veranderen van de kleuren was tijdelijk uitgeschakeld en had ik nooit meer ingeschakeld. Dit is nu gefixt en je kunt nu de kleuren van de popup zelf bepalen.
• Als je bepaalde soorten nieuwe berichten had geignored, kon NMChecker lege popups geven. Dit is nu ook gefixt.
Je kunt de update installeren door het draaien van de Auto Update Wizard in NMChecker en door het downloaden van de laatste setup.exe. Je kunt deze gewoon over je huidige NMChecker install heen draaien. Forum file en je settings zullen bewaard blijven. Backup voor je zekerheid echter wel je forum file en je main.ini.
Credits
SiHiDa (dat ben ik) heeft het hele programma in elkaar geflanst. Daarnaast hebben Diaboluzzz en Diddle grote diensten verricht door het testen van het programma en me mentaal te steunen...
Ook mag ik Zedonite en AllCoKe niet vergeten, die er ook aan meegewerkt hebben. Tnx guys! 
Meer informatie en het laatste nieuws over NMChecker kun je lezen op de officiele NMChecker website: http://www.nmchecker.tk
Ik hoop dat je NMChecker met veel plezier zult gebruiken.
De volgende punten zullen besproken worden:
• Wat is NMChecker precies?
• Wat zijn de belangrijkste features van NMChecker?
• Wat kan je specifiek op GoT doen met NMChecker?
• Hoe ziet het eruit?
• Waar kan ik dat ding downloaden?
• Support / bug / feature requests
• Bekende probs
• Updates
• Credits
NMChecker is een forum tracker, wat HotTopic ook is. NMChecker is echter (op sommige punten
De belangrijkste features staan hieronder opgesomd.
• Ondersteuning voor phpBB2, React (GoT) en alle forums, die ook door HotTopic ondersteund worden (dmv een HFD/XML).
• Ondesteuning voor zowel hele als subforums.
• Ongelimiteerd aantal forums, die je kan invoeren in NMChecker.
• Kan nieuwe topics, nieuwe posts en veranderde FavTopics (FavTopics zijn je favoriete topics, hottopics dus) detecteren (in dus zowel hele als subforums).
• 6 pagina's van opties, die per forum in te stellen zijn.
• 7 manieren om nieuwe berichten te negeren: Op topic starter, last replier, kind (= of nieuw bericht nieuw topic/nieuwe post/veranderde FavTopic is), tag (= eerste deel van een topictitel, zoals [SA]), aantal replies, topic ID (specifieke topics dus) en subforum (alleen bij hele forums natuurlijk...
• Je kan de popup volledig aanpassen (kleuren, lettertypes, plaats op scherm, groottes, enz.)
• Geavanceerde logging van zowel het programma zelf als alle forums.
• Geavanceerde details over nieuwe berichten, zoals topicstarter, last replier, enz, zijn opgenomen in een apart venster, waardoor je een compleet overzicht hebt van alle nieuwe berichten, die je wilt zien.
• Auto Update functionaliteit verzekert dat je altijd de laatste versie op je computer hebt staan.
• Help, First Time Wizard en online support (mail/MSN/ICQ/dit topic) zorgen ervoor dat je makkelijk de basics leert van NMChecker.
Als je er nu nog niet genoeg van hebt, kun je hier de full feature list (in Engels) bekijken.
Hieronder heb ik een aantal doeleinden voor NMChecker op GoT opgesomd. Er zijn natuurlijk veel meer en ook combinaties mogelijk.
• (Lite-)mods (of wannabe's
• SeM-topics kunnen snel afgehandeld worden. Door tag-including worden alleen topics geregisteerd die gaan over een subforum waar de mod rechten heeft.
• Door alle subforums te ignoren kan NMChecker ook werken als een 'gewone' HotTopic. (bij FavTopics wordt nooit geignored op subforum)

Meer screenshots kun je hier bekijken.
Er zijn vier mirrors waar je NMChecker (3.0.2.1) kan downloaden:
Mirror #1
Mirror #2
Mirror #3
Mirror #4
ZIP Mirror
NMChecker is nog lang niet bugvrij.
Manieren om me te bereiken kun je hier vinden.
Nog niet/niet meer...
3.0.2.1:
• GoT HFD zal automatisch geinstalleerd worden.
• NMChecker crashte bij sommige niet-ondersteunde phpBB2 board.
3.0.2.0:
• Je kan main screen nu resizen (LuNaTiC)
• Edit je favtopics/ignored topics/ignored subforum (kies Edit in popup menu) (PromWarMachine)
• NMChecker checkt of er URLs van topics zich bevinden op het klembord (standaard ingeschakeld; uitschakelen in General Options -> Advanced) (DinX)
• Een bestand 'default' is toegevoegd aan settings dir. Hier staan de standaard settings van de Add Forum Wizard, die als template dienen voor nieuwe forums. (Erkens)
• NMChecker voegt automatisch je eigen topics toe aan je FavTopics lijst (crisp)
• Nog een klein bugje: Als je NMChecker had geminimized, kwam de main screen weer terug als je klikte in de popup. (Erkens)
3.0.1.0:
• Iedereen die zijn regional settings had staan op iets anders dan Dutch (Netherlands) kon geen subforum adden ivm ongeldige datetimeconversie. Mocht je nog steeds problemen hebben met het adden van forum (na het installen van update 3.0.1.0), stuur dan je hele debug-dir op.
• De code voor het veranderen van de kleuren was tijdelijk uitgeschakeld en had ik nooit meer ingeschakeld. Dit is nu gefixt en je kunt nu de kleuren van de popup zelf bepalen.
• Als je bepaalde soorten nieuwe berichten had geignored, kon NMChecker lege popups geven. Dit is nu ook gefixt.
Je kunt de update installeren door het draaien van de Auto Update Wizard in NMChecker en door het downloaden van de laatste setup.exe. Je kunt deze gewoon over je huidige NMChecker install heen draaien. Forum file en je settings zullen bewaard blijven. Backup voor je zekerheid echter wel je forum file en je main.ini.
SiHiDa (dat ben ik) heeft het hele programma in elkaar geflanst. Daarnaast hebben Diaboluzzz en Diddle grote diensten verricht door het testen van het programma en me mentaal te steunen...
Meer informatie en het laatste nieuws over NMChecker kun je lezen op de officiele NMChecker website: http://www.nmchecker.tk
Ik hoop dat je NMChecker met veel plezier zult gebruiken.
[ Voor 40% gewijzigd door SiHiDa op 27-04-2003 22:25 ]