[Release] NMChecker 3.0 (GoT forum tracker)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.482 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
De laatste maanden heb ik gewerkt aan een uitgebreide forumtracker, die ook full support heeft voor GoT. Afgelopen week vond ik dat het prog het bugstadium zo was ontgroeid dat ik het wel kon releasen. Eerst heb ik het in de Meuktracker gezet en vandaag is GoT zelf aan de beurt. :P In deze post zal ik informatie geven waardoor je aan de slag kan met NMChecker 3.0.

De volgende punten zullen besproken worden:

• Wat is NMChecker precies?
• Wat zijn de belangrijkste features van NMChecker?
• Wat kan je specifiek op GoT doen met NMChecker?
• Hoe ziet het eruit?
• Waar kan ik dat ding downloaden?
• Support / bug / feature requests
• Bekende probs
• Updates
• Credits

:? Wat is NMChecker precies?

NMChecker is een forum tracker, wat HotTopic ook is. NMChecker is echter (op sommige punten ;)) uitgebreider dan HotTopic. Daarnaast heeft NMChecker full support voor GoT (lees meer hierover verderop). Met NMChecker kun je dus een forum en/of subforum in de gaten houden, zodat je bijv als een van de eersten op de hoogte bent van nieuwe topics in een bepaald subforum. Er zijn nog veel meer toepassingsmogelijkheden, verder in deze post staan enkele genoemd.

:? Wat zijn de belangrijkste features van NMChecker?

De belangrijkste features staan hieronder opgesomd. :)

• Ondersteuning voor phpBB2, React (GoT) en alle forums, die ook door HotTopic ondersteund worden (dmv een HFD/XML).
• Ondesteuning voor zowel hele als subforums.
• Ongelimiteerd aantal forums, die je kan invoeren in NMChecker.
• Kan nieuwe topics, nieuwe posts en veranderde FavTopics (FavTopics zijn je favoriete topics, hottopics dus) detecteren (in dus zowel hele als subforums).
• 6 pagina's van opties, die per forum in te stellen zijn.
• 7 manieren om nieuwe berichten te negeren: Op topic starter, last replier, kind (= of nieuw bericht nieuw topic/nieuwe post/veranderde FavTopic is), tag (= eerste deel van een topictitel, zoals [SA]), aantal replies, topic ID (specifieke topics dus) en subforum (alleen bij hele forums natuurlijk... ;)).
• Je kan de popup volledig aanpassen (kleuren, lettertypes, plaats op scherm, groottes, enz.)
• Geavanceerde logging van zowel het programma zelf als alle forums.
• Geavanceerde details over nieuwe berichten, zoals topicstarter, last replier, enz, zijn opgenomen in een apart venster, waardoor je een compleet overzicht hebt van alle nieuwe berichten, die je wilt zien.
• Auto Update functionaliteit verzekert dat je altijd de laatste versie op je computer hebt staan.
• Help, First Time Wizard en online support (mail/MSN/ICQ/dit topic) zorgen ervoor dat je makkelijk de basics leert van NMChecker.

Als je er nu nog niet genoeg van hebt, kun je hier de full feature list (in Engels) bekijken. :)

:? NMChecker & GoT

Hieronder heb ik een aantal doeleinden voor NMChecker op GoT opgesomd. Er zijn natuurlijk veel meer en ook combinaties mogelijk. :P

• (Lite-)mods (of wannabe's :P) kunnen meteen op de hoogte gesteld worden als er een nieuw topic (of nieuwe post) in hun subforum geplaatst is, zodat de policy voor replies in slechte topics overbodig wordt. :P
• SeM-topics kunnen snel afgehandeld worden. Door tag-including worden alleen topics geregisteerd die gaan over een subforum waar de mod rechten heeft.
• Door alle subforums te ignoren kan NMChecker ook werken als een 'gewone' HotTopic. (bij FavTopics wordt nooit geignored op subforum)

:? Screenshots

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.bergsma8/scr1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.bergsma8/scr2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.bergsma8/scr3.jpg

Meer screenshots kun je hier bekijken. :)

:? Download locaties

Er zijn vier mirrors waar je NMChecker (3.0.2.1) kan downloaden:

Mirror #1
Mirror #2
Mirror #3
Mirror #4
ZIP Mirror

:? Support / Bugs / Feature requests

NMChecker is nog lang niet bugvrij. :P Als je een bug ontdekt, mail/MSN/ICQ me of post het in dit topic. Stuur dan meteen je hele Debug-dir (staat in de dir waar je NMChecker installed hebt) mee, dan kan ik het probleem beter lokaliseren. Ook kun je daar terecht voor je feature requests. Snap je iets niet, dan kun je het ook aan mij vragen (na het lezen van de help natuurlijk :P). :)

Manieren om me te bereiken kun je hier vinden. :)

:? Bekende probs

Nog niet/niet meer... :+

:? Updates

3.0.2.1:

• GoT HFD zal automatisch geinstalleerd worden.
• NMChecker crashte bij sommige niet-ondersteunde phpBB2 board.

3.0.2.0:

• Je kan main screen nu resizen (LuNaTiC)
• Edit je favtopics/ignored topics/ignored subforum (kies Edit in popup menu) (PromWarMachine)
• NMChecker checkt of er URLs van topics zich bevinden op het klembord (standaard ingeschakeld; uitschakelen in General Options -> Advanced) (DinX)
• Een bestand 'default' is toegevoegd aan settings dir. Hier staan de standaard settings van de Add Forum Wizard, die als template dienen voor nieuwe forums. (Erkens)
• NMChecker voegt automatisch je eigen topics toe aan je FavTopics lijst (crisp)
• Nog een klein bugje: Als je NMChecker had geminimized, kwam de main screen weer terug als je klikte in de popup. (Erkens)

3.0.1.0:

• Iedereen die zijn regional settings had staan op iets anders dan Dutch (Netherlands) kon geen subforum adden ivm ongeldige datetimeconversie. Mocht je nog steeds problemen hebben met het adden van forum (na het installen van update 3.0.1.0), stuur dan je hele debug-dir op.
• De code voor het veranderen van de kleuren was tijdelijk uitgeschakeld en had ik nooit meer ingeschakeld. Dit is nu gefixt en je kunt nu de kleuren van de popup zelf bepalen.
• Als je bepaalde soorten nieuwe berichten had geignored, kon NMChecker lege popups geven. Dit is nu ook gefixt.

Je kunt de update installeren door het draaien van de Auto Update Wizard in NMChecker en door het downloaden van de laatste setup.exe. Je kunt deze gewoon over je huidige NMChecker install heen draaien. Forum file en je settings zullen bewaard blijven. Backup voor je zekerheid echter wel je forum file en je main.ini.

:? Credits

SiHiDa (dat ben ik) heeft het hele programma in elkaar geflanst. Daarnaast hebben Diaboluzzz en Diddle grote diensten verricht door het testen van het programma en me mentaal te steunen... :+ Ook mag ik Zedonite en AllCoKe niet vergeten, die er ook aan meegewerkt hebben. Tnx guys! :)

Meer informatie en het laatste nieuws over NMChecker kun je lezen op de officiele NMChecker website: http://www.nmchecker.tk

Ik hoop dat je NMChecker met veel plezier zult gebruiken. :)

[ Voor 40% gewijzigd door SiHiDa op 27-04-2003 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

* m-m gebruikt al lift van ele maar ik ga het toch eens even proberen, ziet er iig erg goed uit ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 15:06

Diaboluzzz

Dreikwarter !

* Diaboluzzz werkt er reeds mee.
bevalt goed.

Nu nog Dynamics ondersteuning en ik ben _helemaal_ blij :) :P

http://www.NUiPhone.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Diaboluzzz schreef op 11 April 2003 @ 19:28:
Nu nog Dynamics ondersteuning en ik ben _helemaal_ blij :) :P
Ik heb inmiddels al met Bolk overlegd en ik/we wachten nog ff op de templates. :) Dan ga ik aan de slag om ook Dynamics te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:52
Werkt leuk :)
Volgens mij werkt alleen het veranderen van de achtergrondkleuren (de gradient-kleuren) niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
GFM schreef op 11 april 2003 @ 19:48:
Werkt leuk :)
Volgens mij werkt alleen het veranderen van de achtergrondkleuren (de gradient-kleuren) niet....
Op welke manier niet? Veranderen de kleuren niet ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik zal er wel een beetje mee spelen denk ik, alhoewel ik zie nu alweer 2 dingen _niet_ die ik juist graag in zo'n progje zou willen zien... resizable EN dockable... (zodat je hem ipv ICQ kan docken...)

edit: oh wacht, eenmaal bij die advanced details aangkomen is ie wel resizable :o

[ Voor 18% gewijzigd door LuNaTiC op 11-04-2003 20:16 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
LuNaTiC schreef op 11 April 2003 @ 20:15:
ik zal er wel een beetje mee spelen denk ik, alhoewel ik zie nu alweer 2 dingen _niet_ die ik juist graag in zo'n progje zou willen zien... resizable EN dockable... (zodat je hem ipv ICQ kan docken...)

edit: oh wacht, eenmaal bij die advanced details aangkomen is ie wel resizable :o
Ik zal kijken of ik het kan inbouwen. Zo ja, dan zie je het in de volgende versie wel. :) En de Advanced details zijn idd wel resizable, alleen het hoofdvenster niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

mja ik heb het progje net even uitgezet, het zal een hele hoop werk geweest zijn om het te maken, daarvoor hulde, maar het is niet altijd een voordeel als er zo'n shitload aan opties zijn :o

Alleen al het aantal stappen in de wizards in combinatie met uitgebreide stukken tekst, is nou niet echt bevorderlijk om dat uitgebreid te gaan doorgronden (en dan zijn wij nog tweakers, kun je nagaan B)).

Dus niet om het allemaal af te kraken, maar misschien is het in het vervolg handig om daar wat meer op te letten, of bouw desnoods een n00b/expert functie onderscheid in, waarbij je zelf de meest gangbare options standaard er in zet voor n00bs :P

Het maakt het er nu niet echt overzichtelijker op, met al die uitleg. Als je programma goed in elkaar zit, dan moeten de functies zoveel mogelijk voor zichzelf duidelijk zijn, en dat met één korte duidelijke steekzin (* LuNaTiC krabbelt wat usability engineering uit zn geheugen op ;)).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Laatst online: 14:52
SiHiDa schreef op 11 april 2003 @ 19:56:
[...]

Op welke manier niet? Veranderen de kleuren niet ofzo?
Precies ja, het blijft lekker licht-blauw naar wit. En als ik hem op verticaal zet krijg ik er een rare donkerblauwe balk doorheen aan de rechterkant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
LuNaTiC schreef op 11 April 2003 @ 20:24:
mja ik heb het progje net even uitgezet, het zal een hele hoop werk geweest zijn om het te maken, daarvoor hulde, maar het is niet altijd een voordeel als er zo'n shitload aan opties zijn :o
Blame SH007. Die wilde het. En die opties vallen wel mee hoor. :P
Alleen al het aantal stappen in de wizards in combinatie met uitgebreide stukken tekst, is nou niet echt bevorderlijk om dat uitgebreid te gaan doorgronden (en dan zijn wij nog tweakers, kun je nagaan B)).
Laat ik dus eerst zeggen: NMChecker is niet bedoeld voor n00bs. Het is bedoeld voor mensen die gevorderd zijn en het maximale eruit willen halen.
Dus niet om het allemaal af te kraken, maar misschien is het in het vervolg handig om daar wat meer op te letten, of bouw desnoods een n00b/expert functie onderscheid in, waarbij je zelf de meest gangbare options standaard er in zet voor n00bs :P
Klik 10x op 'Next' en je hebt de n00b-settings.
Het maakt het er nu niet echt overzichtelijker op, met al die uitleg. Als je programma goed in elkaar zit, dan moeten de functies zoveel mogelijk voor zichzelf duidelijk zijn, en dat met één korte duidelijke steekzin (* LuNaTiC krabbelt wat usability engineering uit zn geheugen op ;)).
Mwah, dat geldt imho niet voor geavanceerde progs. Programmeertalen oid leer je ook niet ff in 1 zin. Als je het programma echt wil gebruiken, moet je je ff een halfuurtje erin verdiepen. Dat is toch niet zoveel gevraagd? Dat staat in schril contrast met de tijd die ik eraan besteed heb.
GFM schreef op 11 April 2003 @ 21:20:
[...]
Precies ja, het blijft lekker licht-blauw naar wit. En als ik hem op verticaal zet krijg ik er een rare donkerblauwe balk doorheen aan de rechterkant....
Hmm, het eerste is vreemd, het tweede had ik zelf ook al ontdekt. Afaik ligt dat laatste aan het component zelf en niet aan NMChecker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Niet online
Woei! Hij is eindelijk af! :)
Goed werk SiHiDa d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 08:51

chem

Reist de wereld rond

En hoe werkt de React-tracker dan? gebruik je de XML interface?

En zou deze tool ook onder OS X compilen wellicht?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
chem schreef op 12 april 2003 @ 16:16:
En hoe werkt de React-tracker dan? gebruik je de XML interface?
(Nog) niet. Toen ik begon met NMChecker, was die XML er nog niet of werkte dat nog niet goed. Daarom parse ik 'gewoon' de HTML-pagina's. :)
En zou deze tool ook onder OS X compilen wellicht?
Lijkt me wat moeilijk als je de wininet API gebruikt... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
  • Laatst online: 15:01
Hij crasht bij mij (ongeldige bewerking) onder win2k als ik de HK heb toegevoegd en dan gaat ie controleren of hij bestaat.... en dan crasht ie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
]-[Skinlab]-[ schreef op 13 april 2003 @ 00:39:
Hij crasht bij mij (ongeldige bewerking) onder win2k als ik de HK heb toegevoegd en dan gaat ie controleren of hij bestaat.... en dan crasht ie :(
Stuur ajb je debug-dir. Dan kan ik kijken waar het aan ligt. Gaan andere (sub)forums wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Handig programma, en deze werkt met PHPBB :)

Toppie

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 00:47:
[...]

Stuur ajb je debug-dir. Dan kan ik kijken waar het aan ligt. Gaan andere (sub)forums wel goed?
je hebt mail op je chello adres, maar die 2 bestandjes waren alle 2 0kb, zal je wel niets aan hebben denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
]-[Skinlab]-[ schreef op 13 April 2003 @ 01:01:
[...]

je hebt mail op je chello adres, maar die 2 bestandjes waren alle 2 0kb, zal je wel niets aan hebben denk ik...
Wanneer heb je hem eik gedownload? Er zijn namelijk twee 3.0.0.0-versies in omloop, een met en een zonder debuglog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 01:03:
[...]

Wanneer heb je hem eik gedownload? Er zijn namelijk twee 3.0.0.0-versies in omloop, een met en een zonder debuglog.
0:35 toenet, van de zedonite.com mirror.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
]-[Skinlab]-[ schreef op 13 April 2003 @ 01:05:
[...]

0:35 toenet, van de zedonite.com mirror.
Dat is vreemd... :? Heb je al andere (sub)forums geprobeerd, zoals LA ofzo. Probeer anders eens een phpBB2 forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holoX
oke verschillende dingen getest.
phpbb werkt.
Got hele forum werkt ook
Subforum van got -> crash :(
Maarja geheel got voldoet ook :)
mooi progje :Y) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

PromWarMachine

Forsaken Archer

Stoer progje, eindelijk eens een progje met _veel_ opties. LuNaTiC, het is inderdaad wat werk om het te configgen, maar daarna is het echt cool :)

Denk maar eens aan programma's waar je echt niets kan instellen, die zijn veel irritanter dan deze!

Hulde aan de makers!

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
]-[Skinlab]-[ schreef op 13 april 2003 @ 01:18:
oke verschillende dingen getest.
phpbb werkt.
Got hele forum werkt ook
Subforum van got -> crash :(
Maarja geheel got voldoet ook :)
mooi progje :Y) !
Nu wil ik het eik ook voor mekaar hebben. Maar als je zo tevreden bent, vind ik dat best. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Laatst online: 15:10

crisp

Devver

Pixelated

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 00:30:
[...]

(Nog) niet. Toen ik begon met NMChecker, was die XML er nog niet of werkte dat nog niet goed. Daarom parse ik 'gewoon' de HTML-pagina's. :)
Vreet dat niet een shitload aan bandbreedte dan? Lijkt me niet echt wenselijk (zowel niet voor GoT als voor de gebruiker)
[...]

Ik persoonlijk vind cross-platform voor dit soort tools toch wel een pre; zeker op een forum als GoT waar veel linuxers zitten...

In feite heb je nu dus HotTopic nagemaakt en daar wat extra features ingestopt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
PromWarMachine schreef op 13 April 2003 @ 01:20:
Stoer progje, eindelijk eens een progje met _veel_ opties. LuNaTiC, het is inderdaad wat werk om het te configgen, maar daarna is het echt cool :)

Denk maar eens aan programma's waar je echt niets kan instellen, die zijn veel irritanter dan deze!

Hulde aan de makers!
Wat is je rekeningnummer? :+ :P

Het zijn idd veel opties, maar ik ben het helemaal eens wat met je zegt. Het duurt misschien ff om alles door te nemen, maar je hebt maximale controle. En btw, ik denk dat het lezen van de FAQ langer duurt dan het leren van de basics van NMChecker... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
crisp schreef op 13 April 2003 @ 01:22:
[...]

Vreet dat niet een shitload aan bandbreedte dan? Lijkt me niet echt wenselijk (zowel niet voor GoT als voor de gebruiker)
Euhm, het minimum is 30 seconden. Dat vind ik toch wel aardig... HotTopic heeft een setting voor 15 seconden, dat is dus 2x zo kort. Misschien geeft een XML wat minder load (understatement :+), maar ik heb dat dus proberen te compenseren met een iets hogere interval.
[...]

Ik persoonlijk vind cross-platform voor dit soort tools toch wel een pre; zeker op een forum als GoT waar veel linuxers zitten...

In feite heb je nu dus HotTopic nagemaakt en daar wat extra features ingestopt...
We vissen idd in dezelfde vijver. Maar aangezien het al meer dan 9 maanden erg stil is rond HotTopic, heb ik het heft maar in eigen handen genomen. En daarnaast heeft NMChecker full support voor zowel phpBB2 als GoT, wat HotTopic nog niet heeft.

edit:

Over cross-platform: Misschien ga ik nog wel iets voor linux maken. Als het met HotTopic kan, moet het met NMChecker ook lukken. Maar OS X oid zal wel iets moeilijker worden afaik.

[ Voor 10% gewijzigd door SiHiDa op 13-04-2003 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001

PromWarMachine

Forsaken Archer

Okee, heb hem nu onder de knie.

'k Ben wel zo iemand die pas achteraf insteld :X Al die opties tijdens die wizard hoef ik eigenlijk niet, maar later --> Hoe meer hoe beter _/-\o_
Je kan de popup volledig aanpassen (kleuren, lettertypes, plaats op scherm, groottes, enz.)
Die vind ik echt gaaf! Vooral plaats op het scherm, hij staat nu helemaal linksboven in de hoek :)

• Hierbij kom ik het eerste kleinigheidje tegen dat niet werkt: De kleur. Welke standaardkleur ik ook instel, niets werkt. Niet als ik met "apply" bevestig en niet als ik gewoon op "ok" druk. Hij blijft gewoon die standaardkleurtjes (blauw & wit, houden)

• Bij dat mengpaneeltje waarbij je zelf met RGB kleuren een kleurtje kan maken; hij geeft een goed voorbeeld weer, maar als je die dan toe wil voegen aan je favorieten, is hij soms gewoon wit? Soms ook niet, dus ik weet niet wanneer dit wel en niet voorkomt...

• Onder het mom van beter lui dan moe, volgt de volgende bug. Nee, dat zeg ik verkeerd, de volgende feature. (Hoop ik :X)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~walle186/GoT/fora.jpg

• Hier misschien beter zo'n dropdownmenuutje met alle subfora? 'k Wil hier best de nummertjes invoeren, maar ik ken ze helaas nog steeds niet allemaal uit m'n hoofd :/

Oh ja, ik vind het nog steeds een goed progje hoor, niet denken dat ik hem helemaal de grond in stamp s.v.p. ;)

• Ouch, deze is minder fijn.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~walle186/GoT/eng.jpg
Die kreeg ik net, het programma ging wel verder, maar ik heb hem netjes afgesloten en opnieuw opgestart.

• FeatRequest#? Bij het "Ignore subforums setup screen" is het misschien handig hier ook een edit functie bij te zetten ipv alleen remove? Daar kwam ik op omdat ik daar ForumID 6 (OH) had toegevoegd, maar wilde ipv OH als Forum Name, toch maar Overige Hardware invullen :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~walle186/GoT/errr.jpg
• Deze krijg ik ook nog wel eens uit het niets? :? Die vind ik niet zo leuk.

[ Voor 36% gewijzigd door PromWarMachine op 13-04-2003 02:21 . Reden: Aandachtspuntjes toegevoegd, het werd wat onduidelijk 8)7 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 01:25:
[...]

Euhm, het minimum is 30 seconden. Dat vind ik toch wel aardig... HotTopic heeft een setting voor 15 seconden, dat is dus 2x zo kort. Misschien geeft een XML wat minder load (understatement :+), maar ik heb dat dus proberen te compenseren met een iets hogere interval.
tsja, dat mensen die 'm soms echt zo kort hebben staan begrijp ik soms ook niet helemaal; de default interval van de GoT Tracker is 300 seconden (en dat werkt bij mij prima). de XML feed is echter wel stukken kleiner vergeleken met de HTML.
[...]

We vissen idd in dezelfde vijver. Maar aangezien het al meer dan 9 maanden erg stil is rond HotTopic, heb ik het heft maar in eigen handen genomen. En daarnaast heeft NMChecker full support voor zowel phpBB2 als GoT, wat HotTopic nog niet heeft.
Ik denk niet dat het helemaal dezelfde vijver is; ik biedt een browser-oplossing (die eventueel ook in een active desktop te gebruiken is). Daarbij is de GoT Tracker meer bedoeld voor het weergeven van de active topics (van gekozen subfora), en biedt het daarnaast de mogelijkheid om enkele (beperkt dus) topics bij te houden. Naar gelang de behoefte van de gebruiker kan je dus kiezen voor de ene tool of de ander, of zelfs allebei :)
edit:

Over cross-platform: Misschien ga ik nog wel iets voor linux maken. Als het met HotTopic kan, moet het met NMChecker ook lukken. Maar OS X oid zal wel iets moeilijker worden afaik.
In ieder geval Linux support zou het al een flink stuk meerwaarde geven (hoewel ikzelf verstokt windowsgebruiker ben).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48

DinX

Motormuis

Ook ik heb het probleem als ik een subforum probeer toe te voegen. Hij begint met checken of hij het kan gebruiken, en dan kapt ie er gewoon mee. Ik krijg geen foutboodschap ofzo.

Oja, misschien nog iets wat in de volgende versie kan. Als je een URL van GoT op het plakbord zet (dus kopieert), dat je dan net zoals met hottopic een venstertje kan krijgen om hem toe te voegen aan fav topics ofzo.

[ Voor 38% gewijzigd door DinX op 13-04-2003 01:56 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 00:30:
[...]

Dan is-ie dus niet React, maar enkel GoT-compatible. Misschien wel zo handig om dat te corrigeren ?
[...]

En de rest is in Hellphi gemaakt neem ik aan? Heb je een MVC structuur aangehouden?

* chem zoekt al een tijdje naar een MC-core om een V op te bouwen voor OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
PromWarMachine schreef op 13 April 2003 @ 01:37:
Okee, heb hem nu onder de knie.

'k Ben wel zo iemand die pas achteraf insteld :X Al die opties tijdens die wizard hoef ik eigenlijk niet, maar later --> Hoe meer hoe beter _/-\o_
Dat kan dus ook gewoon door steeds op 'Next' te drukken... ;)
• Hierbij kom ik het eerste kleinigheidje tegen dat niet werkt: De kleur. Welke standaardkleur ik ook instel, niets werkt. Niet als ik met "apply" bevestig en niet als ik gewoon op "ok" druk. Hij blijft gewoon die standaardkleurtjes (blauw & wit, houden)
Het bleek dat ik de code ff had uitgeschakeld ten behoeve van het testen van het veranderen van de orientation. In de volgende versie zal het gewoon werken. :)
• Bij dat mengpaneeltje waarbij je zelf met RGB kleuren een kleurtje kan maken; hij geeft een goed voorbeeld weer, maar als je die dan toe wil voegen aan je favorieten, is hij soms gewoon wit? Soms ook niet, dus ik weet niet wanneer dit wel en niet voorkomt...
Afaik ligt dit gewoon aan Windows/Delphi? Het is een gewoon standaard colorselect-dialogje.
• Onder het mom van beter lui dan moe, volgt de volgende bug. Nee, dat zeg ik verkeerd, de volgende feature. (Hoop ik :X)

[afbeelding]

• Hier misschien beter zo'n dropdownmenuutje met alle subfora? 'k Wil hier best de nummertjes invoeren, maar ik ken ze helaas nog steeds niet allemaal uit m'n hoofd :/
Dat kan dus via 'Add More At Once'. Dan wordt de forumlist van GoT (of phpBB2) gedownload en geparsed en kun je aangeven welke subforums je wel en niet wilt toevoegen.
• Ouch, deze is minder fijn.
[afbeelding]
Die kreeg ik net, het programma ging wel verder, maar ik heb hem netjes afgesloten en opnieuw opgestart.
En wanneer kreeg je die?
• FeatRequest#? Bij het "Ignore subforums setup screen" is het misschien handig hier ook een edit functie bij te zetten ipv alleen remove? Daar kwam ik op omdat ik daar ForumID 6 (OH) had toegevoegd, maar wilde ipv OH als Forum Name, toch maar Overige Hardware invullen :)
Will be added. :)
• Deze krijg ik ook nog wel eens uit het niets? :? Die vind ik niet zo leuk.
Ik zal eens alle typecasts nagaan. :)
crisp schreef op 13 April 2003 @ 01:41:
[...]

tsja, dat mensen die 'm soms echt zo kort hebben staan begrijp ik soms ook niet helemaal; de default interval van de GoT Tracker is 300 seconden (en dat werkt bij mij prima). de XML feed is echter wel stukken kleiner vergeleken met de HTML.
Sommigen willen altijd de eerste zijn. :P
Ik denk niet dat het helemaal dezelfde vijver is; ik biedt een browser-oplossing (die eventueel ook in een active desktop te gebruiken is). Daarbij is de GoT Tracker meer bedoeld voor het weergeven van de active topics (van gekozen subfora), en biedt het daarnaast de mogelijkheid om enkele (beperkt dus) topics bij te houden. Naar gelang de behoefte van de gebruiker kan je dus kiezen voor de ene tool of de ander, of zelfs allebei :)
Maar ik begrijp dus dat NMChecker alles kan wat de GoT Tracker ook kan... :+
In ieder geval Linux support zou het al een flink stuk meerwaarde geven (hoewel ikzelf verstokt windowsgebruiker ben).
Mjah, veel tweakers zullen @ linux draaien. Maar het omzetten naar Linux kan nog wel eens problemen geven.
DinX schreef op 13 April 2003 @ 01:49:
Ook ik heb het probleem als ik een subforum probeer toe te voegen. Hij begint met checken of hij het kan gebruiken, en dan kapt ie er gewoon mee. Ik krijg geen foutboodschap ofzo.
Heb je dit met alle subforums van GoT?
Heb je dit ook met subforums op een phpBB2-board?
Stuur ook ff je debug-dir. :)
Oja, misschien nog iets wat in de volgende versie kan. Als je een URL van GoT op het plakbord zet (dus kopieert), dat je dan net zoals met hottopic een venstertje kan krijgen om hem toe te voegen aan fav topics ofzo.
Een klembord-watcher zal ook in de volgende versie zitten. :)
chem schreef op 13 April 2003 @ 11:31:
[...]
Dan is-ie dus niet React, maar enkel GoT-compatible. Misschien wel zo handig om dat te corrigeren ?
Als jij ff een aantal andere React-forums noemt, zal ik kijken of ik ze allemaal kan supporten. :)
[...]
En de rest is in Hellphi gemaakt neem ik aan? Heb je een MVC structuur aangehouden?
offtopic:
M$ mag niet, maar Hellphi wel... :+

Ik zou niet weten of ik een MVC-structuur heb aangehouden (zal dus wel niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

heb het net even geinstalleer en het eerste wat me opvalt is dat het ding zich centreert in het midden van mijn "desktop", kan handig zijn, maar niet als je 2 monitoren hebt en daardoor dus de helft op de ene staat en de andere helft op het andere scherm :X
en dit is met de meeste vensters zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 20:33:
heb het net even geinstalleer en het eerste wat me opvalt is dat het ding zich centreert in het midden van mijn "desktop", kan handig zijn, maar niet als je 2 monitoren hebt en daardoor dus de helft op de ene staat en de andere helft op het andere scherm :X
en dit is met de meeste vensters zo :X
Dat is idd lastig. :P Ik zal ff kijken hoe ik de position van de mainform dan moet instellen dat het wel in het midden staat maar wel op een scherm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 20:17:
[...]
Maar ik begrijp dus dat NMChecker alles kan wat de GoT Tracker ook kan... :+
Nee, ik heb een ingebouwde kalender :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
crisp schreef op 13 april 2003 @ 20:44:
[...]

Nee, ik heb een ingebouwde kalender :P
En wat kan je daarmee? :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 20:35:
[...]

Dat is idd lastig. :P Ik zal ff kijken hoe ik de position van de mainform dan moet instellen dat het wel in het midden staat maar wel op een scherm. :)
ik hoop dat je niet alleen naar dat mainform kijkt, aangezien die wel goed terug komt alleen die settingsvenstertjes :X

Verder: proxysupport? (of heb ik erover heen gekeken :X)

Misschien ook wel een handige (react only denk ik) dat je je reactid ergens kan invullen zodat die meegestuurd wordt in de headers ofzo zodat ook de fora als A61 enzo meegenomen kunnen worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 20:44:
[...]

En wat kan je daarmee? :+ :P
uuuhhm, zien welke dag het is? ;)

Het grootste verschil is denk ik wel dat de GoT Tracker open source is (nogal logisch aangezien het alleen javascript en html is) :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 20:48:
[...]

ik hoop dat je niet alleen naar dat mainform kijkt, aangezien die wel goed terug komt alleen die settingsvenstertjes :X
Oh... Ik zal ff kijken. :)
Verder: proxysupport? (of heb ik erover heen gekeken :X)

Misschien ook wel een handige (react only denk ik) dat je je reactid ergens kan invullen zodat die meegestuurd wordt in de headers ofzo zodat ook de fora als A61 enzo meegenomen kunnen worden :)
NMChecker pakt de cookies van IE. Dus als je ingelogd bent met het account dat access heeft tot A61/HK/enz, moet je deze forums in principe kunnen toevoegen. Ik weet niet of NMChecker ook de proxy van IE overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 20:52:
[...]

Oh... Ik zal ff kijken. :)

[...]

NMChecker pakt de cookies van IE. Dus als je ingelogd bent met het account dat access heeft tot A61/HK/enz, moet je deze forums in principe kunnen toevoegen. Ik weet niet of NMChecker ook de proxy van IE overneemt.
hmm, ik gebruik dus mozilla :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 20:53:
[...]

hmm, ik gebruik dus mozilla :/
Als je ff inlogt in IE, en verder nooit meer IE opstart, kan dat ook. :) Je hoeft alleen maar ff in te loggen dus, je default browser mag best Mozilla zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 20:55:
[...]

Als je ff inlogt in IE, en verder nooit meer IE opstart, kan dat ook. :) Je hoeft alleen maar ff in te loggen dus, je default browser mag best Mozilla zijn.
dat heb ik nu dus gedaan, proxy settings neemt hij daar dus ook vandaan, echter nu moet ik dus als ik naar school ga bij twee browsers de proxysettings weghalen :/
handiger zou zijn als het programma kijkt welke default browser er is en daar de settings van overneemt :)
alsmede de cookies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 20:56:
[...]

dat heb ik nu dus gedaan, proxy settings neemt hij daar dus ook vandaan, echter nu moet ik dus als ik naar school ga bij twee browsers de proxysettings weghalen :/
handiger zou zijn als het programma kijkt welke default browser er is en daar de settings van overneemt :)
alsmede de cookies
Maar dan heb je dus twee problemen:
1) Je moet de default browser detecteren
2) Je moet de cookies/proxies overnemen

Eerste is nog wel haalbaar, maar tweede wordt moeilijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 20:59:
[...]

Maar dan heb je dus twee problemen:
1) Je moet de default browser detecteren
2) Je moet de cookies/proxies overnemen

Eerste is nog wel haalbaar, maar tweede wordt moeilijker...
mja, cookies heb je in principe niet nodig, alleen een react id is nodig welke ook achter de url geplakt kan worden alleen dat pikte het ding niet :D
proxy, ik heb geen idee hoe en waar mozilla dat opslaat eigenlijk, naja.

btw hoe add ik favo topics vanuit mozilla?

(en nog een klein ding, hoe groot moet die bitmap zijn voor dat popup ding, zo lijkt het immers net of ik msn geinstalleerd heb :X)

edit2: nog wat, als ik zon popup ding aanklik krijg ik uiteraard een overzicht met active topics enzo, maar waarom opent het mainwindow ook meteen? als ik het wil sluiten zit dat ding er weer achter 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Erkens op 13-04-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 21:01:
[...]

mja, cookies heb je in principe niet nodig, alleen een react id is nodig welke ook achter de url geplakt kan worden alleen dat pikte het ding niet :D
Euhm. Hoe werkt dat met die React ID dan prcies?
proxy, ik heb geen idee hoe en waar mozilla dat opslaat eigenlijk, naja.
btw hoe add ik favo topics vanuit mozilla?
(Nog) niet. :P Als jij weet hoe ik met een exe/script vanuit Mozilla toolbar/context menu URL's naar NMChecker kan sturen?
(en nog een klein ding, hoe groot moet die bitmap zijn voor dat popup ding, zo lijkt het immers net of ik msn geinstalleerd heb :X)
Net zo groot als het popupje zelf? Ik weet het niet precies. Try... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 21:05:
[...]

Euhm. Hoe werkt dat met die React ID dan prcies?
http://blaat.url/path?reactid=HIERJEREACTID
(Nog) niet. :P Als jij weet hoe ik met een exe/script vanuit Mozilla toolbar/context menu URL's naar NMChecker kan sturen?
weet ik ook niet :+

had je mijn 2de edit ook nog gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
En dat pakt NMChecker dus niet? Dan moet ik ff kijken hoe ik een parameter mee kan sturen via het component dat ik gebruik.
[...]

weet ik ook niet :+

had je mijn 2de edit ook nog gezien?
Afaik ligt dat aan het component... Misschien kan ik dat via een event ook weer verbergen. Ik zal ff kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

nog een probleempje, ik heb heel GoT toegevoegd en nieuwe posts en nieuwe topics ignored zodat ik geen popup zou krijgen enzo maar wel handig alle nieuwe topics in een overzichtje heb echter nu krijg ik steeds lege popups :X

* Erkens ziet nu pas een optie bij "advanced" :D

Nog wat, waarom moet ik steeds bij elk forum wat ik add opnieuw alles instellen, kunnen er geen default settings komen, ik moet nu steeds mozilla als default aangeven bijvoorbeeld.

En hoe kan ik in het programma een topic als favoriet toevoegen als het nog niet in de lijst staat?

[ Voor 47% gewijzigd door Erkens op 13-04-2003 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 21:44:
nog een probleempje, ik heb heel GoT toegevoegd en nieuwe posts en nieuwe topics ignored zodat ik geen popup zou krijgen enzo maar wel handig alle nieuwe topics in een overzichtje heb echter nu krijg ik steeds lege popups :X

* Erkens ziet nu pas een optie bij "advanced" :D
Lege popups? :X Dat mag eigenlijk niet... (wel/geen optie onder advanced, dat moet niets uitmaken). Heb je nog een setting veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 21:49:
[...]

Lege popups? :X Dat mag eigenlijk niet... (wel/geen optie onder advanced, dat moet niets uitmaken). Heb je nog een setting veranderd?
zover ik weet niks anders veranderd wat hiermee te maken zou kunnen hebben :)

o, en aangezien je steeds replied als ik wat edit:
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 21:44:
Nog wat, waarom moet ik steeds bij elk forum wat ik add opnieuw alles instellen, kunnen er geen default settings komen, ik moet nu steeds mozilla als default aangeven bijvoorbeeld.

En hoe kan ik in het programma een topic als favoriet toevoegen als het nog niet in de lijst staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 21:51:
zover ik weet niks anders veranderd wat hiermee te maken zou kunnen hebben
Ik heb hier 1 FavTopic aanstaan (ja, dit topic... ;)), en new topics en new posts geignored. Ik krijg echter geen lege popups te zien. Maar over die popups: Zijn die popups *helemaal* leeg. Of zie je nog wel wat?
[...]

zover ik weet niks anders veranderd wat hiermee te maken zou kunnen hebben :)

o, en aangezien je steeds replied als ik wat edit:

[...]
Owkeej, zal ik meenemen voor de volgende release
Forum Options -> General -> FavTopics -> Add -> Vul topicID in. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 21:58:
[...]

Ik heb hier 1 FavTopic aanstaan (ja, dit topic... ;)), en new topics en new posts geignored. Ik krijg echter geen lege popups te zien. Maar over die popups: Zijn die popups *helemaal* leeg. Of zie je nog wel wat?
ja enkel de naam die ik aan het forum gegeven heb, in mijn geval dus "GoT"
verder is het ding leeg
Forum Options -> General -> FavTopics -> Add -> Vul topicID in. Bedoel je dat?
idd, dat zou wel handiger kunnen lijkt mij :+
bijvoorbeeld een venstertje waarmee je het forum selecteerd in een dropdown en het topicID invult (of een url ofzo, is net even makkelijker)

En nog wat (ja ik blijf zeuren :P) als ik een favo topic heb, bijvoorbeeld deze en er is een nieuwe post dan krijg ik mooi dat popupje, ik heb hem zo ingesteld dat die hem bij het aanklikken meteen opent, waarom krijg ik dan OOK het advanced window (incl mainscherm weer)

[ Voor 3% gewijzigd door Erkens op 13-04-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:03:
[...]

ja enkel de naam die ik aan het forum gegeven heb, in mijn geval dus "GoT"
verder is het ding leeg
Vreemd. Heel vreemd... :?
idd, dat zou wel handiger kunnen lijkt mij :+
bijvoorbeeld een venstertje waarmee je het forum selecteerd in een dropdown en het topicID invult (of een url ofzo, is net even makkelijker)
Will be added.
En nog wat (ja ik blijf zeuren :P) als ik een favo topic heb, bijvoorbeeld deze en er is een nieuwe post dan krijg ik mooi dat popupje, ik heb hem zo ingesteld dat die hem bij het aanklikken meteen opent, waarom krijg ik dan OOK het advanced window (incl mainscherm weer)
Is dat zo? :P Ook dat moet weer niet zo zijn. Ik heb hier geen probs? Welke actions heb je precies ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

trouwens hij heeft wel een enorme load op GoT lijkt mij, aangezien ik dus een apart reactid voor IE heb welke ik verder niet gebruik maar wel dat programma kan ik precies bijhouden wat het aantal pageviews is, op dit moment 526, min 2 of 3 die ik nog in IE heb gebruikt dan.
Ik heb alleen LA, A61, NT en GoT erin staan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:06:
trouwens hij heeft wel een enorme load op GoT lijkt mij, aangezien ik dus een apart reactid voor IE heb welke ik verder niet gebruik maar wel dat programma kan ik precies bijhouden wat het aantal pageviews is, op dit moment 526, min 2 of 3 die ik nog in IE heb gebruikt dan.
Ik heb alleen LA, A61, NT en GoT erin staan :X
verHOOG (:+) je interval of gebruik dynamic interval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:07:
[...]

Verlaag je interval of gebruik dynamic interval. :)
verlagen :X
dat betekent dus nog meer page views, maar als ik hem zou verhogen gaat een deel van de functionaliteit verloren :)
ik denk dat hij dus nu iedere 30sec 4x de active topics download wat dus 3x onnodig is.
SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:06:
Is dat zo? :P Ook dat moet weer niet zo zijn. Ik heb hier geen probs? Welke actions heb je precies ingesteld?
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/nmc_a61.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:11:
[...]

verlagen :X
dat betekent dus nog meer page views, maar als ik hem zou verhogen gaat een deel van de functionaliteit verloren :)
ik denk dat hij dus nu iedere 30sec 4x de active topics download wat dus 3x onnodig is.
* SiHiDa gooit een glas water in zijn gezicht.

Verhogen ja... En hij download idd 4x de active topics. :P Je kunt dan misschien beter een whole forum toevoegen en dan overige forums ignoren. Dan heb je maar een keer downloaden. :)
[...]
[afbeelding]
Vreemd dat hij dan ook nog de 'Advanced details' opent. Start NMChecker eens opnieuw. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:13:
[...]

* SiHiDa gooit een glas water in zijn gezicht.

Verhogen ja... En hij download idd 4x de active topics. :P Je kunt dan misschien beter een whole forum toevoegen en dan overige forums ignoren. Dan heb je maar een keer downloaden. :)
dat zou kunnen ja, maar je ziet in het popupje niet in welk forum er gepost is toch?
anders zou je een soort cache moeten maken, dat die kijkt of een bepaalde url al gedownload load is door een ander forum :)
Vreemd dat hij dan ook nog de 'Advanced details' opent. Start NMChecker eens opnieuw. :)
heb ik gedaan en nu krijg ik het ook bij andere:
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~h.j.erkens/michael/popups.jpg

daarnaast blijft hij iedere keer maar die popup geven dat er een FavTopic is veranderd terwijl dat niet het geval is :/

edit:

mja, ik heb nu het programma maar afgesloten, het opent teveel (onnodige) popups, en trekt enorm wat bandbreedte, maar verder lijkt het me een prima progje, als er het een en ander aan veranderd is zal ik hem opnieuw proberen, maar tot die tijd blijf ik nog even bij lift ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Erkens op 13-04-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:18:
[...]

dat zou kunnen ja, maar je ziet in het popupje niet in welk forum er gepost is toch?
anders zou je een soort cache moeten maken, dat die kijkt of een bepaalde url al gedownload load is door een ander forum :)
Dan moet ik dat dus wel ergens temporary opslaan. En wat gebruik ik dan als interval? Als hij de active topics pakt van een paar minuten geleden lijkt me ook niet handig... ;)
[...]

heb ik gedaan en nu krijg ik het ook bij andere:
[afbeelding]

daarnaast blijft hij iedere keer maar die popup geven dat er een FavTopic is veranderd terwijl dat niet het geval is :/
Weird... Ik heb hier nergens last van. Wil je eens je forum file opsturen naar mij? (Staat geen vertrouwelijke informatie oid in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:21:
[...]

Dan moet ik dat dus wel ergens temporary opslaan. En wat gebruik ik dan als interval? Als hij de active topics pakt van een paar minuten geleden lijkt me ook niet handig... ;)
mja, als je ze gewoon gelijktijdig laat updaten?
Weird... Ik heb hier nergens last van. Wil je eens je forum file opsturen naar mij? (Staat geen vertrouwelijke informatie oid in).
zal ik doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:23:
[...]

mja, als je ze gewoon gelijktijdig laat updaten?
Maar wat moet ik dan aanhouden als richttijd? Paar seconden/minuut/paar minuten?
[...]

zal ik doen :)
* SiHiDa zet zijn mailbox open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:24:
[...]

Maar wat moet ik dan aanhouden als richttijd? Paar seconden/minuut/paar minuten?
[/qoute]
gewoon een globale interval en niet per forum lijkt mij handiger :)

[...]

* SiHiDa zet zijn mailbox open :P
verzonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Doe eens ipv 'Topics + Posts + FavTopics in one popup' 'All kinds have their own popups'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 22:33:
[...]

Doe eens ipv 'Topics + Posts + FavTopics in one popup' 'All kinds have their own popups'...
gedaan (heb intussen het programma weer gestart) en nu ff afwachten dus :P
maar liever zou ik maar 1 popup per onderdeel willen zien enzo :P

verder zou het handig zijn als hij de locaties onthoudt van de vensters :)
aangezien ik dus de pech heb dat ik 2 monitoren heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 April 2003 @ 22:38:
[...]

gedaan (heb intussen het programma weer gestart) en nu ff afwachten dus :P
maar liever zou ik maar 1 popup per onderdeel willen zien enzo :P
Ik denk dat ik al weet waardoor je lege vensters krijgt. NMChecker 3.0 houdt atm niet goed rekening met het feit dat je new posts geignored hebt. Maar aangezien je toch new posts hebt geignored, kun je beter 'New topics and FavTopics in one popup' selecteren. Misschien zijn dan ook de probs verdwenen. :)
verder zou het handig zijn als hij de locaties onthoudt van de vensters :)
aangezien ik dus de pech heb dat ik 2 monitoren heb :P
Gooi een monitor uit je raam... :+ (of stuur hem naar mij op :P)

Ook dat zal er in komen (als het zo doorgaat, komt de update rond kerst :P)... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 April 2003 @ 22:42:
[...]

Ik denk dat ik al weet waardoor je lege vensters krijgt. NMChecker 3.0 houdt atm niet goed rekening met het feit dat je new posts geignored hebt. Maar aangezien je toch new posts hebt geignored, kun je beter 'New topics and FavTopics in one popup' selecteren. Misschien zijn dan ook de probs verdwenen. :)

[...]

Gooi een monitor uit je raam... :+ (of stuur hem naar mij op :P)

Ook dat zal er in komen (als het zo doorgaat, komt de update rond kerst :P)... ;)
:D

mja zo lijkt het probleem opgelost alleen ik krijg nu ook geen andere updates meer :X
behalve zojuist de update van jouw reply, maar voor de rest helemaal niets :X

anyway, ik deinstalleer het programma nu, voor mij werkt lift dus at the moment beter, ik zal met kerst het wel opnieuw proberen en ik zal dit topic in de gaten gaan houden voor updates enzo ;)
suc6 met dit project :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 22:45:
[...]

:D

mja zo lijkt het probleem opgelost alleen ik krijg nu ook geen andere updates meer :X
behalve zojuist de update van jouw reply, maar voor de rest helemaal niets :X
Mjah, kan ook aan je eigen settings liggen. :P
anyway, ik deinstalleer het programma nu, voor mij werkt lift dus at the moment beter, ik zal met kerst het wel opnieuw proberen en ik zal dit topic in de gaten gaan houden voor updates enzo ;)
suc6 met dit project :)
Owkeej, wat jij wilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 13 april 2003 @ 22:46:
[...]

Mjah, kan ook aan je eigen settings liggen. :P
ik heb enkel veranderd wat jij zei :P
Owkeej, wat jij wilt. :)
code:
1
2
[22:45.49] <@Erkens> lift addtopic [TOPIC=740764///][NOHTML][rml][ Release] NMChecker 3.0 (GoT forum tracker)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]
[22:45.51] <+lift> Erkens: Topic "740764" added for alert (powered by EleXer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 13 april 2003 @ 22:49:
[...]

ik heb enkel veranderd wat jij zei :P
Ik krijg hier wel updates te zien? Maar goed, je hebt het al verwijderd, dus ik kan je er toch geen vragen meer over stellen.
code:
1
2
[22:45.49] <@Erkens> lift addtopic [TOPIC=740764///][NOHTML][rml][ Release] NMChecker 3.0 (GoT forum tracker)[/rml][/NOHTML][/TOPIC]
[22:45.51] <+lift> Erkens: Topic "740764" added for alert (powered by EleXer)
Als je lift beter vindt, mij best. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48

DinX

Motormuis

Misschien ook de mogelijkheid geven om een ander path voor je browser te kiezen. Ik heb nu een reinstall gedaan en m'n proggels staan op de D-schijf. Ik veronderstel dat je proggie op de C-schijf gaat zoeken ernaar. Dus dat werkt niet :p

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij het aanmelden van een subforum krijg ik na het onderstaande venster:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4168/full.jpg
de volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/4169/full.jpg
Ik heb win2k NL met SP3 en IE6SP1. Deze melding kwam tijdens het aanmelden van een subforum (in mijn geval Internet & Telefonie, andere heb ik nog niet geprobeerd).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Als jij ff een aantal andere React-forums noemt, zal ik kijken of ik ze allemaal kan supporten. :)

[...]

offtopic:
M$ mag niet, maar Hellphi wel... :+

Ik zou niet weten of ik een MVC-structuur heb aangehouden (zal dus wel niet).
react.parse.nl bv. :)
Als je de XML structuur neemt heb je 'echt' React support.

React ID's gaan trouwens als ?ReactID=... door de URL (case-sensitive), zie bv de link in de FAQ onderaan naar RSS feeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:06
Ik krijg ook nog wel fouten Danny. Het toevoegen van een phpBB2 forum lukte de 1e keer goed, maar bij de 2de keer als die dat forum checkt, loopt die vast. (De foutmelding is eerder in dit topic geweest)

Config: Win2k Pro met SP3, maar had het hiervoor ook met de NMChecker Beta in XP. Dat bestand in de debug folder is 0kb.

In de logboeken stond:

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 14-04-2003 om 00.57.57.053 De gegenereerde uitzondering is 0eedfade op adres 77EAB2F0 (RaiseException)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
DinX schreef op 13 April 2003 @ 22:59:
Misschien ook de mogelijkheid geven om een ander path voor je browser te kiezen. Ik heb nu een reinstall gedaan en m'n proggels staan op de D-schijf. Ik veronderstel dat je proggie op de C-schijf gaat zoeken ernaar. Dus dat werkt niet :p
Hij pakt rechtstreeks de keys uit je register. Als je dus je progsels opnieuw installeert, moet hij het wel doen (mits die browser zijn keys goed aanmaakt/verandert).
pven schreef op 13 April 2003 @ 23:01:
Bij het aanmelden van een subforum krijg ik na het onderstaande venster:
[afbeelding]
de volgende foutmelding:
[afbeelding]
Ik heb win2k NL met SP3 en IE6SP1. Deze melding kwam tijdens het aanmelden van een subforum (in mijn geval Internet & Telefonie, andere heb ik nog niet geprobeerd).
zedonite schreef op 14 April 2003 @ 01:05:
Ik krijg ook nog wel fouten Danny. Het toevoegen van een phpBB2 forum lukte de 1e keer goed, maar bij de 2de keer als die dat forum checkt, loopt die vast. (De foutmelding is eerder in dit topic geweest)

Config: Win2k Pro met SP3, maar had het hiervoor ook met de NMChecker Beta in XP. Dat bestand in de debug folder is 0kb.

In de logboeken stond:

De toepassing , , heeft een fout gegenereerd De fout is opgetreden op 14-04-2003 om 00.57.57.053 De gegenereerde uitzondering is 0eedfade op adres 77EAB2F0 (RaiseException)
Okee, van deze errors heb ik iig niet last, maar veel anderen dus wel. Ik zal eens goed kijken naar de Add Forum Wizard, en vooral de initializing-code. Kijken of ik een fout kan vinden.
chem schreef op 13 April 2003 @ 23:10:
[...]

react.parse.nl bv. :)
Als je de XML structuur neemt heb je 'echt' React support.

React ID's gaan trouwens als ?ReactID=... door de URL (case-sensitive), zie bv de link in de FAQ onderaan naar RSS feeds.
In de volgende versie van NMChecker (3.5 of 4 ofzo) zal ik gebruik gaan maken van de XML structuur. En ik zal ook nog eens goed kijken naar het React ID. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Ik heb aan de openingspost de probs die in dit topic gemeld zijn, toegevoegd. Tevens heb ik een workaround toegevoegd voor mensen die problemen hebben met het toevoegen van forums:
Het toevoegen van een (sub)forum gaat soms nog niet helemaal goed (NMChecker hangt of geeft een exception). Ik ben druk bezig om te kijken waar het precies aan ligt. Op dit moment is er (misschien) wel een workaround: Als je een (sub)forum op GoT wilt toevoegen, gebruik dan in stap 2 van de Add Forum Wizard *niet* React/GoT als forum software package, maar Other, but with HotTopic HFD/XML. Dan heb je niet full support, maar wel de belangrijkste functies (zoals nieuwe topics/nieuwe posts/veranderde FavTopics).
Misschien helpt het. Ik ben iig druk bezig om een echte oplossing te verzinnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Korte update:

Als je een probleem hebt met het toevoegen van subforums, zet je regional settings dan eens op Dutch (Netherlands). Morgen komt er een nieuwe release uit, waarin dit opgelost zal zijn (naast het probleem met de kleuren + de lege popups).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Goed bezig sihida, keep on the good work :Y)

ik ben vanmiddag af en toe wel @home dus als je een nieuwe versie uitbrengt, mail de urrel dan maar ff, zorg ik dat hij weer online komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
en we wachten op de nieuwe release ;) :) O-)

goed prog met heerlijk veel opties :*)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

'k heb inmiddels de nieuwste updat getest, en hij behoudt de settings van de vorige install, tis dus een mooie upgrade, ik w8 ff op sihida voor het ja woord dan pleur ik em online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
toppertje :) altijd goed om te horen dat je niet alles opnieuw hoef te configgen :)

* yonexfreak vind dit wel goed lichtpuntje in donkere dag (opa overleden vanmorgen :'()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 12:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Kan je misschien ook een mirror met een ZIP file opzetten ? das wel handiger voor de mensen die achter een proxy zitten ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

yonexfreak schreef op 15 April 2003 @ 11:07:
toppertje :) altijd goed om te horen dat je niet alles opnieuw hoef te configgen :)

* yonexfreak vind dit wel goed lichtpuntje in donkere dag (opa overleden vanmorgen :'()
offtopic:
gecondoleerd.
ShadowBumble schreef op 15 april 2003 @ 11:13:
Kan je misschien ook een mirror met een ZIP file opzetten ? das wel handiger voor de mensen die achter een proxy zitten ;)
aye aye sir, give me a minute :P

[ Voor 32% gewijzigd door Diaboluzzz op 15-04-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Diaboluzzz schreef op 15 april 2003 @ 11:37:
[...]

offtopic:
gecondoleerd.
[offtopic]bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ok, voor de mensen die achter een proxy zitten, hier is de meest recente versie van NMChecker in zip formaat te vinden, deze mirror zla vanmiddag aan de site worden toegevoegd.

Let op: dit is dus NIET de allerlaatste upgrade, die is officieel nog niet uit ;)
maar die zal waarschijnlijk vanmiddag verschijnen, op de site zal ook van die upgrade een zip formaat komen.

Nmchecker voor proxy's http://vulcanus.its.tudelft.nl/~diaboluzzz/nmchecker.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 12:39

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Sup bedankt ff kijken of het wat is ;) zo te horen wel ;)

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
yonexfreak schreef op 15 april 2003 @ 10:13:
en we wachten op de nieuwe release ;) :) O-)
En hier is-ie dan:
Ik heb vandaag versie 3.0.1.0 gereleased. Hierin zijn de volgende bugs gefixt:
• Iedereen die zijn regional settings had staan op iets anders dan Dutch (Netherlands) kon geen subforum adden ivm ongeldige datetimeconversie. Mocht je nog steeds problemen hebben met het adden van forum (na het installen van update 3.0.1.0), stuur dan je hele debug-dir op.
• De code voor het veranderen van de kleuren was tijdelijk uitgeschakeld en had ik nooit meer ingeschakeld. Dit is nu gefixt en je kunt nu de kleuren van de popup zelf bepalen.
• Als je bepaalde soorten nieuwe berichten had geignored, kon NMChecker lege popups geven. Dit is nu ook gefixt.

Ik heb dus nog geen feature requests doorgevoerd en ook nog niet andere kleine bugs. Dit omdat de grotere bugs wat meer prioriteit hadden.

Je kunt de update installeren door het draaien van de Auto Update Wizard in NMChecker en door het downloaden van de laatste setup.exe. Je kunt deze gewoon over je huidige NMChecker install heen draaien. Forum file en je settings zullen bewaard blijven. Backup voor je zekerheid echter wel je forum file en je main.ini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 15 April 2003 @ 17:58:
[...]

En hier is-ie dan:

[...]
ok, ik heb hem nu weer geinstalleerd, en wat schetst mijn verbasing, hij doet ut niet :P

Ik krijg bij het adden van een forum/subforum (GoT) een error: "I/O Error 32"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 15 April 2003 @ 18:11:
[...]

ok, ik heb hem nu weer geinstalleerd, en wat schetst mijn verbasing, hij doet ut niet :P

Ik krijg bij het adden van een forum/subforum (GoT) een error: "I/O Error 32"
Hmm, da's die debuglog... Herstart eens en try again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 15 april 2003 @ 18:12:
[...]

Hmm, da's die debuglog... Herstart eens en try again.
had ik gedaan toen kreeg ik die, eerst liep tie vast op het testen van de url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Erkens schreef op 15 April 2003 @ 18:15:
[...]

had ik gedaan toen kreeg ik die, eerst liep tie vast op het testen van de url
Als hij vastloopt, mail me de debug-dir.
Als hij die 32-error geeft, herstart NMChecker. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

jullie houden wel van 1on1 conversaties of niet soms? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Diaboluzzz schreef op 15 April 2003 @ 19:41:
jullie houden wel van 1on1 conversaties of niet soms? :P
offtopic:
Ach ja, Erkens zit niet in #1337peeps... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zedonite
  • Laatst online: 15:06
Nieuwe versie doet het goed :)
Maar zou je niet die 'default browser' bij General Options kunnen doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 15 april 2003 @ 18:15:
[...]

Als hij vastloopt, mail me de debug-dir.
Als hij die 32-error geeft, herstart NMChecker. :P
hij loopt niet vast, geeft enkel steeds die 32 error, zo blijf ik herstarten :D
SiHiDa schreef op 15 april 2003 @ 20:54:
[...]

offtopic:
Ach ja, Erkens zit niet in #1337peeps... :P
alsof dat 1337 is :X
ik zit lekker in #LA :+ (oa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
zedonite schreef op 16 april 2003 @ 00:45:
Nieuwe versie doet het goed :)
Maar zou je niet die 'default browser' bij General Options kunnen doen? ;)
Misschien wil je voor verschillende forums wel verschillende browsers gebruiken? :? (ivm compatibiliteit?) Er komen dus strax ook 'algemene settings' die als template dienen voor nieuwe fora die toegevoegd worden.
Erkens schreef op 16 april 2003 @ 06:49:
[...]
hij loopt niet vast, geeft enkel steeds die 32 error, zo blijf ik herstarten :D
[...]
32 is afaik een sharing violation. Heb je het bestand niet nog ergens in een notepadje staan? Of draai je 2 NMChecker's tegelijk? Werkt het nog steeds niet, dan maak ik wel ff een debuglogvrije NMChecker voor je aan, kijken of dat wel werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

SiHiDa, doe je nu ook al aan maatwerk :? :o

ik heb trouwens in mijn laatste versie geen last nog gehad van die rare address violation oid.
ik hoop dat hij weg blijft :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 16 April 2003 @ 07:17:
32 is afaik een sharing violation. Heb je het bestand niet nog ergens in een notepadje staan? Of draai je 2 NMChecker's tegelijk? Werkt het nog steeds niet, dan maak ik wel ff een debuglogvrije NMChecker voor je aan, kijken of dat wel werkt. :)
nope geen bestanden open die NMChecker zou kunnen gebruiken, althans ik hoop niet dat hij aan mijn source van ErkBot zit of wat dan ook :Y)
enne een notepadje locked geen files ;)
ook draai ik geen 2 NMChecker's gelijktijdig, 1tje draait al niet eens, wat moet ik dan met 2 niet werkende :+

Misschien ligt het eraan dat ik de vorige heb uninstalled (via control panel it is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
Diaboluzzz schreef op 16 April 2003 @ 07:45:
SiHiDa, doe je nu ook al aan maatwerk :? :o
Mjah, als ik daar iemand mee kan helpen. :P
ik heb trouwens in mijn laatste versie geen last nog gehad van die rare address violation oid.
ik hoop dat hij weg blijft :Y)
Mooi. :) Als je wel een krijgt, bedenk dan ff wat de oorzaak zou kunnen zijn. :P
Erkens schreef op 16 April 2003 @ 08:03:
[...]

nope geen bestanden open die NMChecker zou kunnen gebruiken, althans ik hoop niet dat hij aan mijn source van ErkBot zit of wat dan ook :Y)
enne een notepadje locked geen files ;)
ook draai ik geen 2 NMChecker's gelijktijdig, 1tje draait al niet eens, wat moet ik dan met 2 niet werkende :+

Misschien ligt het eraan dat ik de vorige heb uninstalled (via control panel it is)?
Denk het niet. Zal ik een versie sturen zonder debuglog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

SiHiDa schreef op 16 April 2003 @ 15:45:
Denk het niet. Zal ik een versie sturen zonder debuglog?
doe eens gek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Ik vindt het eigenlijk nog een beetje rustig in het NMChecker topic, ik had een veel massalere toestroom verwacht, is iedereen tevreden met hottopic oid :?

Pagina: 1 2 Laatste