Toon posts:

@home internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanmiddag bij een vriend eens kijken of ik daar het internet van @home over een peer to peer netwerkje kan delen, maar nou meende ik me te herinneren dat @home nog al wat maatregelen had getroffen omdit te verkomen ?
Waardoor dus de standaard "internet delen over netwerk" programmatjes niet werkten en je dus een 2e ip er bij moest kopen voor 10€ per maand ?
Hebben jullie misschien nog suggesties van programma's die het wel goed kunnen delen ?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 07:38 ]

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-05 14:09

SLeddert

SLeddert

Het makkelijkst is alsvolgt:
Je moet gewoon een tweede NIC op de pc installeren en dan network sharing aanzetten: dan krijg je op de tweede nic standaard 192.168.0.1 / 255.255.255.0 en da's dan meteen je eerste ip van je private network. Configureer de andere pc op 192.168.02 met als gateway 192.168.0.1.
;)

Karsten

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:49

chromeeh

the Gnome

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 07:38:
Ik zal vanmiddag bij een vriend eens kijken of ik daar het internet van @home over een peer to peer netwerkje kan delen, maar nou meende ik me te herinneren dat @home nog al wat maatregelen had getroffen omdit te verkomen ?
Waardoor dus de standaard "internet delen over netwerk" programmatjes niet werkten en je dus een 2e ip er bij moest kopen voor 10€ per maand ?
Hebben jullie misschien nog suggesties van programma's die het wel goed kunnen delen ?
Uhm.... werkt hier al bijna 3 jaar met een gedeelde @Home verbinding zonder problemen :)
Gewoon ff in de FaQ lezen hoe je internet deelt.....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Mr. B.
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 07:38:
Als je 2 pc's via een hub verbindt en de kabelmodem daar ook direct op prikt, dan kunnen ze het zien ja... als je 1 pc als gateway gebruikt zoals SLedder zegt, dan kunnen ze niks zien. Dat was weliswaar eerst illegaal, maar sinds @Home gestopt is met het verkopen van extra IP's staan ze het delen gewoon toe (maar ze ondersteunen het niet).

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

• omewillem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb vorige week ook bij een kennis internet gedeeld, met een winxp en een win98 machine. Maar een week later hadden ze problemen met het modem, en moest er een installateur langskomen. Ik heb toen de extra netwerkkaart eruit gehaald omdat ik dacht dat het niet mocht van @home. Maar volgens jouw mag het wel? Ik had dus gewoon de netwerkkaart erin kunnen laten zitten?

Verwijderd

THE_LJURK! schreef op 10 March 2003 @ 08:09:
Ik heb vorige week ook bij een kennis internet gedeeld, met een winxp en een win98 machine. Maar een week later hadden ze problemen met het modem, en moest er een installateur langskomen. Ik heb toen de extra netwerkkaart eruit gehaald omdat ik dacht dat het niet mocht van @home. Maar volgens jouw mag het wel? Ik had dus gewoon de netwerkkaart erin kunnen laten zitten?
idd :) een monteur zal daar echt niet moeilijk over doen. Denk zelfs dat hij het bijna overal tegen komt. Want zeg nou zelf bijna iedereen heeft tegenwoordig een netwerkje thuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 08:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt iedereen. Dan zal ik vanmiddag weer iemand blij maken (en de zus daarvan :P)

• Romio
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 20:10
@home leverd geen extra ip adressen. Het is nu (gedoogd) toegestaan om meerdere pc's op 1 ip te hebben, maar ze geven daar geen ondersteuning voor.

Mijn speelgoed

Verwijderd

Gewoon ff een simpel routertje aanschaffen, is ideaal!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Had je met de search ook best kunnen vinden hoor ;)
En anders ff in de FAQ kijken : Hoe deel ik Internet ?

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.