heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Ik ben het wel met je eens, ik vind dat manga zoo enorm lelijk, en zonde van creatieve mensen

[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 07-03-2003 21:44 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Anoniem: 43977
Ik teken eigenlijk nog helemaal niet zo lang en ben van plan m'n tweede wat serieuzere tekening in zo'n zelfde perspectief te maken, maar dan wel met wat andere vormen.
Anoniem: 5020

Jah het haar moet nog af gemaakt worden

Getekent op verzoek. Moest een zee nymph worden
Anoniem: 76239
Maar eh, jij maakt hier toch niet alleen gebruik van vertepunt verdwijnpunten? Of hoort dat lange witte gebouw aan de bovenkant breder te zijn dan aan de onderkant? Lijkt me niet eigenlijk, maar kweenie. Zou je me de opzet voor een tekening als deze willen laten zien? Ik zou het dolgraag eens proberen maar weet nooit hoe ik precies moet beginnen. Ik heb wel zo'n perspectief boekje (uit Amerika dan) maar daar staan alleen objecten in, geen landschappen en al helemaal geen stadsgezichten...Anoniem: 43977 schreef op 07 maart 2003 @ 23:25:
Van dat perspectief, dat is inderdaad vrij simpel. Maar deze tekening was ook een oefening die wat uit de hand is gelopen. Het gaat in zo'n soort tekening eigenlijk meer om de fantasie en creativiteit. Perspectief is echt iets wat je kan leren.
Ik teken eigenlijk nog helemaal niet zo lang en ben van plan m'n tweede wat serieuzere tekening in zo'n zelfde perspectief te maken, maar dan wel met wat andere vormen.
Alvast bedankt!
Ow, PS; vertepunt is dus op de horizon, geval je da niet wist, sorry, net n werkstukje van Escher gemaakt
Anoniem: 78092
Zeer "the sims" like... I like itAnoniem: 58 schreef op 02 March 2003 @ 19:26:
Zeker koel dat perspectief. Mooie gebouwen ook
Ik heb weer WIPjes van de twee eerdere traces, de kritiek heb ik er zo goed mogelijk geprobeerd in te verwerken. Ik heb vooral veel veranderd aan de shades in het gezicht van de trace van Bertien (dus geen enorme wallen meer, Arshia:)). De lichte vlakken zijn niet meer grijzig, en de tinten zijn ook ook subtieler en vloeiender.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja dat is waar, ik gebruikte een verticaal tweepuntsperspectief. Dat klinkt misschien moeilijk, maar het is heel simpel.Anoniem: 76239 schreef op 09 March 2003 @ 13:34:
[...]
Maar eh, jij maakt hier toch niet alleen gebruik van vertepunt verdwijnpunten? Of hoort dat lange witte gebouw aan de bovenkant breder te zijn dan aan de onderkant? Lijkt me niet eigenlijk, maar kweenie. Zou je me de opzet voor een tekening als deze willen laten zien? Ik zou het dolgraag eens proberen maar weet nooit hoe ik precies moet beginnen. Ik heb wel zo'n perspectief boekje (uit Amerika dan) maar daar staan alleen objecten in, geen landschappen en al helemaal geen stadsgezichten...
Alvast bedankt!
Ow, PS; vertepunt is dus op de horizon, geval je da niet wist, sorry, net n werkstukje van Escher gemaakt
Je begint met een A4-tje, wat je verticaal neerlegt. Verdeel het blad in twee delen met een lijn evenwijdig aan de onder-/bovenkant op ongeveer 13 cm van de bovenkant. De tekening komt in het bovenste gedeelte. Midden onderaan het vel zet je een punt en middenbovenaan zet je een punt. Dat zijn dus de twee verdwijnpunten.
Nu teken je alle lijnen die loodrecht op de grond staan naar het punt onderaan. Alle lijnen die naar "achteren" lopen teken je naar het punt bovenaan. Alle lijnen die horizontaal lopen, teken je evenwijdig met de onder- /bovenkant van het papier.
Ik heb dit even ter illustratie gemaakt:

Oh, een beetje groot. Maar het is wel duidelijk toch?
Wat ben je van plan te maken? Ook zo'n wolkenkrabberstad? Vergeet in ieder geval niet je tekening te posten...!
Gaaf! Tenks! Ik weet nog niet wat ik precies wil maken (waarschijnlijk iets met fantasy elementen erin, daar ben ik dol op) maar dan moet ik dit eerst goed oefenen en ik heb voorlopig weinig tijd want ik heb een toetsperiode die nogal belangrijk voor me isAnoniem: 43977 schreef op 09 March 2003 @ 18:19:
[...]
Ja dat is waar, ik gebruikte een verticaal tweepuntsperspectief. Dat klinkt misschien moeilijk, maar het is heel simpel.
Je begint met een A4-tje, wat je verticaal neerlegt. Verdeel het blad in twee delen met een lijn evenwijdig aan de onder-/bovenkant op ongeveer 13 cm van de bovenkant. De tekening komt in het bovenste gedeelte. Midden onderaan het vel zet je een punt en middenbovenaan zet je een punt. Dat zijn dus de twee verdwijnpunten.
Nu teken je alle lijnen die loodrecht op de grond staan naar het punt onderaan. Alle lijnen die naar "achteren" lopen teken je naar het punt bovenaan. Alle lijnen die horizontaal lopen, teken je evenwijdig met de onder- /bovenkant van het papier.![]()
Ik heb dit even ter illustratie gemaakt:
[afbeelding]
Oh, een beetje groot. Maar het is wel duidelijk toch?
Wat ben je van plan te maken? Ook zo'n wolkenkrabberstad? Vergeet in ieder geval niet je tekening te posten...!
Maarja, nu nog niet!
Dus heb ik nog tijdom dingen te maken. Hier een 3d-perspectiefje van een complex wat ik heb ontworpen

pff, mazzelaar, ik heb t nu wel en woensdag kunstgeshiedenis en maatschappijleer, dat eerste begint nu zo'n beetje te vervelen en dat laatste hangt me de keel uit, en tussendoor nog eens theorie leren voor auto-theorie examen, of hoe je dat ook omschrijft, waaaaaaaah, aan t eind van de week ben ik dood.Anoniem: 43977 schreef op 10 March 2003 @ 19:16:
Hmm, ik heb binnenkort ook zo'n week. Balen.
Maarja, nu nog niet!![]()
![]()
![]()
Dus heb ik nog tijdom dingen te maken. Hier een 3d-perspectiefje van een complex wat ik heb ontworpen![]()
:
[afbeelding]
Mag ik dit soort onzinverhalen trouwens wel posten? Als n greet al niet eens mag...
In elk geval vind ik jouw (perspectifisch) werk erg gaaf! Ik heb net een ruwe penschets gemaakt over wat je uitgelegd had en het lukt aardig moet ik zeggen
Weetje, kheb een beetje een probleem... Mijn broer is de server van ons geheime netwerkje wat niemand mag weten dus ssssssssssssssssssssstAnoniem: 43977 schreef op 10 March 2003 @ 21:08:
Dat is wel een compliment...! Maar nee, ik zit nog gewoon op de middelbare school, 5de klas. Al m'n schriften staan helemaal vol met kleine tekening van gebouwen ("Hmm, dat is een leuke tekening jongen...maar waar staan de sommen?"
![]()
)en sinds kort ben ik wat serieuzere tekening gaan maken, thuis. Gaaf dat je het mooi vindt!
Ben jij nou een echte chick? Jat die wacom van hem, of leen bij de buren een scanner en sluit die aan! Kind kan de was doen, zo'n wacom of scanner kan logischerwijs maar in 1 gaatje achter in je computer zonder iets te mollen.
Vervolgens ga je met je opgeslagen tekening naar deze site:
http://theforumisdown.com/upload/upload.php
en je submit je tekening... je kopieert de url en plakt hem hier neer
Hij blijft ongeveer twee weken daar staan, meen ik.
Ik teken trouwens ook paarden, heb je ooit strips van Lena Furberg gelezen, die verschenen enkele jaren terug in de Ponyclub... Lena tekent echt geweldig
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 21819
ontopic.
Heb zitten klooien met opencanvas 1.1 Een freeware tekenprogramma met netwerk functie. Dus groepstekenen
2 vreemde gasten die ik ken gecartooneerd

deze heb ik met 2 andere gasten gemaakt, schetserige heb ik gemaakt. poepkleurtjes ik weet het, maar was gewoon aan het kloten.

Maar waar ik het eigenlijk over wou hebben, heeft iemand een idee (geen paarden), mijn inspiratie is beetje dood. Okay, heb nog wel projectje van rpg chars die ik nog moet doen, maar heb momenteel geen zin (don't tell mijn rpg-ers)
Wil eens iets heel anders doen, dames natekenen heb ik het weer even mee gehad.
ga met de airbrush op «100% opacity allemaal vlekken maken op een papier, wet edges in photoshop aan... distort het een beetje, en kijk wat je er aan vreemde vormen uit kunt halen.. dat geeft heel veel inspiratie!
Over paardenchicks: Ik heb hier een linkje naar een zojuist getekend studie'tje...
http://huonline.dnsalias.net/meuk/paardstudie.jpg
Om jullie niet teveel met paarden om de oren te slaan
Ik ga maar weer eens creatief zijn, ik kan maar niks bedenken maar ik wil vanavond nog wat leuks tekenen...

Right back atcha
btw, haal je nu inspiratie uit spetters of begrijp ik je post fout
[ Voor 27% gewijzigd door DarkX op 12-03-2003 21:52 ]
Niet altijd, maar het is een manier... om het even wat toe te lichten... je gaat gewoon grote vlekken maken... alle kleuren, door elkaar heen... en daaromheen trek je met een strakke lijn dus de omlijningen die jij ziet... en je zult merken, ook al wil je een abstract figuur omlijnen, opeens zie je er iets in ofzo.DarkX schreef op 12 maart 2003 @ 21:46:
Pffff, alsof paarden zo moeilijk zijn
[afbeelding]
Right back atcha
btw, haal je nu inspiratie uit spetters of begrijp ik je post fout![]()
Ik ben trouwens net gewoon eens wat aan het experimenteren geweest in Painter Classic, met het potlood, de viltstift en het gummetje. Oké, er kwam ook nog een beetje water bij kijken, maar sst... alleen om wat ruwe lijnen weg te poetsen

_MiCH_ : woah! ik tekende altijd letters en stijlen in de kantlijnen van mn schriften.... (toen al typografieverslaafd) ...om het zo te zeggen: als ik perspectivische gebouwen was gaan tekenen, was het er toch op neer gekomen dat ik door mn eigen geschrijf zou heentekenen en dat ik niet meer op kon letten in de les...
[ Voor 30% gewijzigd door Dark Blue op 12-03-2003 22:09 ]
Ik heb vandaag mijn allerrrrrgrootste tijdens-de-les-in-mijn-schrift tekening gemaakt...! Geweldig niet waar?

DarkX -> Nee, dat heb ik eigenlijk nog nooit gespeeld. Ik vond die screenshots ervan altijd zo vreemd ogen...vreemde view ofzo..
Dark Blue -> Tja, dat opletten...dat schiet er bij mij ook best vaak bij in ja...
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 43977 op 12-03-2003 22:34 ]
Bedankt voor die toelichting, begreep het al niet

Mich> Heb je trouwens teveel simcity gespeeld ofzo
[ Voor 40% gewijzigd door DarkX op 12-03-2003 22:27 ]

En ik heb deze ervan geknutseld
...en dat voor een 18jarige

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 12-03-2003 22:53 ]

Zie je dat er nou niet meteen in?

Nee goed... hier ben ik nu aan bezig. Het is een impressie van het nummer van No Doubt - Sometimes. Heel gevoelig liedje, echt worth listening. Het wordt Gwen, ze staat in een sinaasappelveld in Orange County, en de zon schijnt overal maar niet op haar. Het gaat nog een redelijke klus worden

Het is Gwen ja, met bindi (die glitters boven dr ogen, morgen krijg ik ze ook!) en dat van jou is Rowan Atkinson?DarkX schreef op 12 maart 2003 @ 23:14:
Is dat trouwens niet gwen in je icon't is iig niet gwen in mijn icon
Gwen ziet er op dit moment al lang niet meer zo uit als toen op de tekening... maar ik ga uit van hoe ze eruit zag ten tijde van het nummer (euh, dat is ong. 10 jaar terug).
DarkX schreef op 12 March 2003 @ 22:25:
Klein detail Blue, maar dit is niet perspectivisch maar isometrisch
Bedankt voor die toelichting, begreep het al nietKreeg er alleen maar een omo complex
[afbeelding]
Mich> Heb je trouwens teveel simcity gespeeld ofzo![]()
lol @ mensen die met (virtueel right?) verf spelen. dit doet me denken aan een 'tekencursus' die ik ooit als kleine jongen heb gedaan. daar moesten we ook met verf spatten ofzo, en dan met een rietje wegblazen. dan overtrekken op van dat doorzichtige papier, en daar weer een strip ofzo van maken. bij mij kwam er toen een soort van alien uit met oogen op steeltjesDarkX schreef op 12 maart 2003 @ 22:25:
Klein detail Blue, maar dit is niet perspectivisch maar isometrisch
Bedankt voor die toelichting, begreep het al nietKreeg er alleen maar een omo complex
[afbeelding]
Mich> Heb je trouwens teveel simcity gespeeld ofzo![]()
[ Voor 2% gewijzigd door Senzuboon op 13-03-2003 08:53 . Reden: typo's ]
Dark X, paarden zijn samen met dolfijnen en adelaars de meest mooie dieren die op deze aardbol rondlopen (oke, oke, das mijn mening
En dark blue, ik vind die omokleur ideetjes echt goed! je kan er inderdaad hele leuke dingen uithalen! Tof!
En hier wat wips van m'n eerste poging op m'n cheapo tablet, tot een "realistisch" oog.

MoonbeaM> Beh, ik vin paarden te dom, beetje mensen laten rondrijden

*growl*
Ik teken trouwens geen autos, heb daar totaal geen verstand van
gemaakt.

en over dieren, geef mij maar een zuid-afrikaans billenbonkaapje
Snelle schetsen blijven altijd wel geinig, en deze lijkt veeeel meer op een katachtig beest als ik van mezelf verwacht had

Mooi...maar krijgt ze welpjes ofzo? Die buik is voor zo'n beest veel te dik, en te laaghangend. Familie van Garfield?DarkX schreef op 13 March 2003 @ 16:21:
*growl* again
Snelle schetsen blijven altijd wel geinig, en deze lijkt veeeel meer op een katachtig beest als ik van mezelf verwacht hadBen niet zo goed in dieren tekenen.
[afbeelding]
Hoe heeft jouw beest het in de rangorde geflikt om zo weinig uit te voeren en toch zo lekker dik te zijn?
Trouwens, als je de buik hoger maakt (denk aan de bouw van een hazewindhond) zul je ook te korte achterpoten krijgen; dat mag best een flinke zigzag worden hoor, heb je ooit wel eens gezien hoe groot en stevig de 'vering' van zo'n katachtige is opgebouwd in de achterpoten? Dáár zet hij zich mee af tijdens de sprong... dus bij normale gang zouden ze gewoon te zien moeten zijn als 'ingevouwen'
Clay: Oeh, dat wordt stylish, twee verschillende soorten tekeningen op een plaat. Ik hoop dat het erbij past. Let wel op haar zwaardje, het wappert nu mee in de wind. Ik geloof dat die dingen in die tijd nog echt van massief metaal waren hoor
[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 15-03-2003 01:56 ]
Maar die hazewindhond bouw kom je bij die katbeesten helemaal niet zo erg tegen.
En ik kan ook geen beesten tekenen
Kan ff geen fatsoenlijke pic vinden, maar zo'n beest wasset. Zal volgende keer een sleeker beest zoeken, maar kan geen fatsoelijke panter pics vinden:

[ Voor 6% gewijzigd door DarkX op 15-03-2003 14:24 ]

Anoniem: 41237
wow! erg vet idee en tot nu toe ook vet uitgewerkt!Clay schreef op 14 March 2003 @ 23:10:
[afbeelding]
dit wordt de elf die op een jaguar zit die iemand anders gemaakt heeft
Ik vind die stijl erg vet! Heb je er nog meer?tie-rep schreef op 13 March 2003 @ 13:35:
Ik ben bezig om wat oude schetsen te scannen.
Onder andere deze schets heb ik gemaakt tijdens mijn opleiding IO. Het is een hele ander stijl dan dat ik in dit topic heb gezien, dus daarom vond ik dat dit ook niet mocht ontbreken
*klik voor groot*
[afbeelding]

Stoer; Marduq
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
-Mijn afmetingen kloppen niet helemaal, en ik ben arsie slecht in gezichten tekenen.

Hierbij een schetsje gemaakt voor een site. Is nog niet helemaal klaar maar begint er al aardig op te lijken!
Graag uw mening

:: One hell of a freak ::
Anoniem: 58336
erg netjes hoe je je perspectief en je handen hebt uitgewerkt.
alleen de houding lijkt een beetje raar.. zn linker been staat krom en rechter lijkt wel recht te staan..
He nou je het zegt! Dat idd nog iets wat ff opnieuw moet... thnxAnoniem: 58336 schreef op 20 March 2003 @ 13:53:
ziet er cool uit..
erg netjes hoe je je perspectief en je handen hebt uitgewerkt.
alleen de houding lijkt een beetje raar.. zn linker been staat krom en rechter lijkt wel recht te staan..

Heb een poging gedaan een portret te doen;

heb dr naderhand gescaled en over het origineel heengelegd om te kijken hoeveel er fout is
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
De positie van het hoofd ten opzichte van de nek is bij jou naar mijn idee niet helemaal goed uitgekomen. Ze draait haar hoofd extreem naar boven dat komt bij jou niet helemaal naar voren, misschien dat je een iets sterkere schaduw moet gebruiken bij de afscheiding.
Verder heb je het een beetje gemakkelijk gemaakt bij het oor, dat mag niet gebeuren als je een mooie tekening wilt hebben (zeflde geld voor de lagere nek). en er klopt iets niet met de stand van de pupillen. Je kan in het algemeen stellen dat ogen op dezelfde manier kijken. bij jou kijkt het rechter oog naar rechts en het linker oog naar links.
probeer je niet af te kraken hoor, gewoon een paar tips. Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes !!!
Hier nog wat frutsels van mij

Blaat, ik moet goede stiften kopen, dan ga ik meteen mijn lijnen strakker trekken en is de fill-in wat netter
[ Voor 11% gewijzigd door supakeen op 25-03-2003 18:55 ]
Anoniem: 12730

[ Voor 1% gewijzigd door Yo-han op 26-03-2003 12:35 . Reden: Alweer een tiepfout :( ]
Ik doe echt mijn best maar ik kan die graffiti letters bijna nooit ontcijferen.
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Deze is ook flink onduidelijkmaca schreef op 26 March 2003 @ 12:37:
zmn, niet om jou of grafitti af te kraken hoor, maar wat staat er eigenlijk?
Ik doe echt mijn best maar ik kan die graffiti letters bijna nooit ontcijferen.
first says "gates" < ik
second says "devil" < voor vriend van me
Anoniem: 28086
Ziet er damn goed uit Johan, dat oor lijkt me alleen iets te groot / teveel omhoog gerichtdayoman schreef op 20 maart 2003 @ 10:38:
Mmm, het niveau stijgt nog steeds! Tijd om mee te stijgen...
Hierbij een schetsje gemaakt voor een site. Is nog niet helemaal klaar maar begint er al aardig op te lijken!
Graag uw mening
[afbeelding]
:: One hell of a freak ::
poging tot een "stylo" iets

//edit
Ps. ja die broek ziet er nogal slecht uit
//edit2
ik poep op slechte hosts. je zag helemaal niks, ook geen lelijke broek
[ Voor 48% gewijzigd door Karp op 26-03-2003 22:34 ]
humm * maca kijkt nog eenszmn schreef op 26 March 2003 @ 19:15:
[...]
Deze is ook flink onduidelijk
first says "gates" < ik
second says "devil" < voor vriend van me
*staart*
*draait scherm*
nope ik zie het nog steeds niet.. sorry
Maar ik zal voortaan wat beter mijn best doen
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
Anoniem: 69827
Zou het origineel ook wel willen zien

NIET! door mijzelf gemaakt (i wish
url: http://gfxzone.planet-d.n.../saffron-personal_01.html
of deze:

door Made. (ook een 1337 tshirt van hem
rest hier: http://gfxzone.planet-d.n...ade/made-personal_01.html
T is for TANK, and T is for TERROR ... and K is the K for KILLING in error.
en anders alleen linkjes zoals http://www.luisroyo.com
Stoer; Marduq
Anoniem: 12730
Sluit ik me helemaal bij aanAnoniem: 25065 schreef op 28 March 2003 @ 16:12:
Very nice XangadiX, die laatste is idd het gaafst.
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 12730 op 28-03-2003 16:53 ]
Ze zijn erg mooi, maar waarom heeft dat laatste vrouwtje een string onder haar gewone ondergoed aanXangadiX schreef op 27 March 2003 @ 18:45:
ben weer aan het vector-arten geweest
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
\o/
ja dat was zo :-/

en over de kleuren; als je het er niet mee eens bent:
binnenkort mag je het zelf beter doen met dit progje (dat nu in zijn beta staat bevind) http://www.xangadix.net/gallery/flash/colorpicker/
(de eerste moest 'jazzy' en de tweede zijn gewoon huidtinten), de tweede vind ik zelf eigenlijk ook niet zo, maar mijn huisgenoot houdt van leer ;-/
[ Voor 23% gewijzigd door XangadiX op 28-03-2003 22:02 ]
Stoer; Marduq
Is ook niet zo mijn stijl, 1 en 3 hebben wel iets liefs, 2 is een beetje een... mja... tiepje.
http://flickr.com/photos/itommy/

Was er zelf wel tevreden over, aangezien ik het idee al een tijd in mijn hoofd had zitten, maar het maar niet op papier kreeg, dan maar meteen op doek!
En mijn proefwerkweek is trouwens weer achter de rug, dus jullie kunnen weer nieuwe skyscrapertekeningen verwachten...!
(MoonbeaM, hoe staat het met jouw tekeningen?)
Maar er zit echt een gedachte achter, het kwam gewoon in me op.
2 Mannetjes zitten in een soort grot en schrikken blijkbaar nogal van iets wat vanuit de lichtbundel op hun afkomt. Maar wat dat dan is, mag je zelf bedenken!
Ja, en er is work in progress...!

Het wordt zo'n zelfde als die eerste, maar nu andere vormen enzo.
Anoniem: 82272
__MiCH__ -> ooit geprobeert het in te kleuren? Ik zou het nu niet met een origineel doen, maar bevoorbeeld copie van maken, en eens zien hoe het eruitziet.
Ik ben overlaatst trouwens nog in een skyscraper geweest, trekt ongelofelyk hard op die rondvormige van je!
[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 82272 op 03-04-2003 08:27 ]
Hmm, sorry dit moet zijn:Anoniem: 69827 schreef op 02 april 2003 @ 16:44:
...
Maar er zit echt een gedachte achter, het kwam gewoon in me op.
...
Maar er zit niet echt een gedachte achter, het kwam gewoon in me op.
Excuses voor de verwarring.
In ieder geval is er geen sprake van een golf water, maar alleen van een lichtbundel van (inderdaad) rechtsboven. De achtergrond (het blauwe) had wel iets donkerder gemogen, moet ook rotswand zijn. Het lijkt nu alsof ze zich bij de uitgang van een grot begeven in plaats van er middenin
Anoniem: 54377
Zodra alles in orde is (ik mijn driver cd's heb gevonden) dan maak ik weer wat stuff voor jullie
Hey, die dude met dat streepjesbloesje is er ook weer hoorAnoniem: 54377 schreef op 03 April 2003 @ 18:26:
hey mannen (en meisjes) missen jullie me al?? Binnenkort komt er weer werk van me. Heb nu sinds 3 weken een nieuwe PC en heb weinig tot geen tijd gehad om mijn Wacom en paketten te installeren.
Zodra alles in orde is (ik mijn driver cd's heb gevonden) dan maak ik weer wat stuff voor jullie
Anoniem: 41237
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 41237 op 05-04-2003 00:21 ]
Xen: Zijn genoeg topics over te vinden...
Maar waarom post je dit ?
Ik bedoel iedereen kan die paar lijntjes zetten, het heeft geen inhoud en het is naar mijn mening niet echt kwalitatief werk

daarnaast vraag je geen comments of kritiek... wat je post nog enigzins gerechtvaardigd zou maken omdat we je dan constructieve tips konden geven om je werk te verbeteren.
als ik dit niet mag zeggen hoor ik het wel, maar ik vind dit niet echt passen hier, er mag toch wel een beetje niveau, creativiteit en tijd in zitten.
(Hoe ziet het forum eruit als we alleen maar dit soort dingen krijgen
ik had er eigenlijk op gehoopt dat er mensen zouden zijn die mijn stijl wel zouden waarderenAnoniem: 58336 schreef op 05 April 2003 @ 11:05:
Ok sorry als ik nu te flamerig word en dit niet word gerespecteerd.
Maar waarom post je dit ?
Ik bedoel iedereen kan die paar lijntjes zetten, het heeft geen inhoud en het is naar mijn mening niet echt kwalitatief werkheb je dit in 5 min gedaan ?
daarnaast vraag je geen comments of kritiek... wat je post nog enigzins gerechtvaardigd zou maken omdat we je dan constructieve tips konden geven om je werk te verbeteren.
als ik dit niet mag zeggen hoor ik het wel, maar ik vind dit niet echt passen hier, er mag toch wel een beetje niveau, creativiteit en tijd in zitten.
(Hoe ziet het forum eruit als we alleen maar dit soort dingen krijgen)
zit kwaliteit alleen in de uitvoering dan?
ik ga absoluut niet zeggen dat er zo'n superconcept achter zit ofzo maar ik vind je reaktie een beetje bekrompen
een stripje kan toch ook in 5 minuutjes gemaakt zijn?
Een meesterlijk tekeningetje kan idd in 5 min. gemaakt zijn, en nog wel op een stom 10x10 cm notitieblaadje ( Darkie weet er alles van en zit nu nog met de puinhopen van zoveel jaar gekrabbel)Karp schreef op 05 April 2003 @ 12:29:
[...]
ik had er eigenlijk op gehoopt dat er mensen zouden zijn die mijn stijl wel zouden waarderen
zit kwaliteit alleen in de uitvoering dan?
ik ga absoluut niet zeggen dat er zo'n superconcept achter zit ofzo maar ik vind je reaktie een beetje bekrompen
een stripje kan toch ook in 5 minuutjes gemaakt zijn?
Maar als jij hoopt dat de stijl aanslaat, wil ik ook wel weten wát jouw stijl is. Aan één plaatje zoals deze laat je mij niet een hele stijl zien. Dus ik zou zeggen, maak op kaartformaat nog eens wat van dit soort acties... geslaagd voor rijexamen, verjaardag vergeten, of gewoon wat poses en schetsen in het wilde weg.
Maar de rest van mn punten blijft staan.
Ik vind trouwens het kaartje ook niet echt uitstralen dat je iemand een vrolijke verjaardag toewenst...
Ze zijn niet speciaal gericht op wacom ofzo, maar op gewoon alles.
ik wil niet te veel OT gaan maar je zegt bijvoorbeeld dat ik niet om een mening vraagAnoniem: 58336 schreef op 05 April 2003 @ 14:55:
Ik neem mijn uitspraak terug over de tijd, ik heb idd ook wel eens snelle tekeningen gemaakt waar ik tevreden mee was.
Maar de rest van mn punten blijft staan.
Ik vind trouwens het kaartje ook niet echt uitstralen dat je iemand een vrolijke verjaardag toewenst...
ik was van overtuigd dat dat toch logisch was als je hier post?
ik geloof zelfs dat jij dat ergens gezegd hebt, dat de topic daarvoor is
hier nog 2 anderen die ik al gemaakt had eerder

(ik moet maar eens een vast formaat vinden zie ik)
het forum van http://www.eatpoo.com is ook meesterlijkDUTCHSPiRiT schreef op 05 April 2003 @ 15:29:
Zijn er eigenlijk ook speciale sites en fora voor dit soort tekeningen?
Stoer; Marduq
@karp "tnx for fixing my heart" is een erg goed voorbeeld van een simpele tekening die veel zegt en goed overkomt.. je bewijst dat je het kan
helaas vind ik dat deze stijl met je personen nog niet goed tot zn recht komt, het oogt te slordig en te amateuristisch...
Ik had niet de indruk dat je om c&c vroeg als ik je verkeerd heb geintrepteerd : mijn excuses..
Anoniem: 82422
das mijn specialiteit zwart-wit tis trouwens met airbrush gedaan
of deze op een computerkast :

[edit] Tnx
[ Voor 19% gewijzigd door Oefening op 05-04-2003 20:25 ]
Anoniem: 82422
daar zie je eigenlijk in stap voor stap hoe ik het maak, greetzz
geen probleem joh, ik ben wel erger gewendAnoniem: 58336 schreef op 05 April 2003 @ 19:45:@karp "tnx for fixing my heart" is een erg goed voorbeeld van een simpele tekening die veel zegt en goed overkomt.. je bewijst dat je het kan
helaas vind ik dat deze stijl met je personen nog niet goed tot zn recht komt, het oogt te slordig en te amateuristisch...
Ik had niet de indruk dat je om c&c vroeg als ik je verkeerd heb geintrepteerd : mijn excuses..
ik moet eigenlijk ook nog eens de tijd nemen om iets fatsoenlijks te maken maar het is er nog niet van gekomen, daarom ook deze krabbels
heb wel tijd om te denken over dingen, maar niet om ze achter de pjoeter te tekenen
Ik gebruik iig nog altijd wel 'modellen' voor het tekenen, dus foto's en dergelijke, en daar wil ik van af op een gegeven moment.

Kzal zo wel me KITT tekening uploaden
[ Voor 26% gewijzigd door Vinnie op 06-04-2003 15:53 ]
C:\>_
Anoniem: 14841
Een serie pen en inkt tekeningen
http://www3.hku.nl/~fabian/ink/start.htm
ik post ze maar niet apart op het forum omdat ze op deze manier beter tot hun recht komen.
Dit topic is gesloten.